Οι νομικές εμπλοκές στην ΕΛΑΚΤΩΡ, η πίεση των Κινέζων στον ΟΛΠ, και η νέα διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ

Στη δικαιοσύνη οδηγεί τη διοίκηση  Καλλιτσάντση το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Ελλάκτωρα. Σύμφωνα με πληροφορίες κατατέθηκε ήδη μήνυση κατά του πρώην Διευθύνοντος Συμβούλου και κατά ιδιωτικής εταιρίας για παράνομο περιουσιακό όφελος που αποκόμισε από τον ΕΛΛΑΚΤΩΡΑ. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες της αγοράς, οι Ολλανδοί ετοιμάζονται να οδηγήσουν στη δικαιοσύνη τουλάχιστον άλλες 5 υποθέσεις κακοδιαχείρισης. Από την πλευρά της η πλευρά Καλλιτσάντση επιχειρεί να αντεπιτεθεί με διαρροές περί “δεσπόζουσας θέσης” των Ολλανδών στην ελληνική αγορά.

Έντονο το παρασκήνιο γύρω από το λιμάνι του Πειραιά. Οι Κινέζοι βρίσκονται σε
συζητήσεις και συνεχείς συναντήσεις με στελέχη του υπουργείου Ναυτιλίας
προκειμένου να πάρουν επιτέλους το 16% του ΟΛΠ. «Έχουμε πληρώσει και δεν το
έχουμε πάρει το ποσοστό ακόμη» διατείνονται στις διαπραγματεύσεις, ενώ πιέζουν
και για τον προβλήτα IV που έχει παγώσει. Μάλιστα στο παιχνίδι έχει μπει και η
κινεζική πρεσβεία, όπου εκφράζει τις θέσεις του Πεκίνο για το λιμάνι. Οι Κινέζοι
επίσης προκρίνουν το γεγονός πως υπάρχει έντονος ανταγωνισμός από άλλα
λιμάνια της Ευρώπης, και για αυτό το λόγο ζητούν αναβάθμιση της παρουσίας τους
στον Πειραιά.

Νεότερες πληροφορίες αναφέρουν πως οι αλλαγές στη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ που
έχουν προαναγγελθεί δεν θα αφορούν τον CEO, Ριχάρδο Λαμπίρη. Στην Κυβέρνηση είναι
ευχαριστημένοι με την απόδοσή του και προωθείται ανανέωση της θητείας του.
Ωστόσο ζητούμενο αποτελεί ποιοι θα πλαισιώνουν το ΔΣ, καθώς έμμεσα θα
περιοριστεί η επιρροή του.

Ρόλο συντονιστή των επενδύσεων που θα υλοποιηθούν από τις βιομηχανίες της
χώρας έχει αναλάβει παρασκηνιακά ο ΣΕΒ. Όπως αναφέρουν πηγές οι επενδύσεις
που ετοιμάζονται από τους μεγάλους παίχτες ξεπερνούν τα 2 δισ. ευρώ, με τον
Σύνδεσμο να βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με το Μαξίμου, προκειμένου να
υπάρξουν ευνοϊκοί όροι για να προχωρήσουν οι επενδύσεις. Μαθαίνουμε, πως
μέσα σε αυτούς περιλαμβάνονται φοροαπαλλαγές και υπεραποσβέσεις. Το lobby
που εκπροσωπεί ο ΣΕΒ περιλαμβάνει την ΤΙΤΑΝ, τη Motor Oil, τη Mytilineos, την
Elvalhalcor, την Αλουμίνα και τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Το μαστίγιο ετοιμάζεται να πάρει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και
Ταχυδρομείων, καθώς έχουν φτάσει σημαντικές καταγγελίες που αφορούν τους
μεγάλους παίχτες της αγοράς των ταχυμεταφορών. Οι καταναλωτές έχουν
καταγγείλει αθέμιτες πρακτικές, με καθυστερήσεις παράδοσης πακέτων και
υπέρογκες χρεώσεις. Πληροφορίες αναφέρουν πως το προσεχές διάστημα θα
σταλεί επιστολή στις εταιρείες, χωρίς να αποκλείονται και πρόστιμα…

Ένας επιταχυντής επενδύσεων στην κυριολεξία είναι το νέο fund of funds της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας Επενδύσεων (πρώην ΤΑΝΕΟ), με την ονομασία, Accelerate TT. Το μικρό ticket, στα 300.000 ευρώ, σημαίνει ότι τα επενδυτικά σχήματα, που θα δημιουργηθούν, θα στοχεύουν σε πολύ νέες επιχειρήσεις, που είναι στο στάδιο της ώριμης επεξεργασίας της ιδέας τους και δεν έχουν βγει ακόμα στην αγορά. Άρα, σε επιχειρήσεις, που κυρίως δεν έχουν κάνει καμία πώληση, ή έχουν ηλικία έως επτά χρόνια μετά την πρώτη πώληση. Πληροφορίες αναφέρουν ότι αναμένεται ενδιαφέρον από σχήματα, που καλύπτουν το πλούσιο ερευνητικό δυναμικό και της περιφέρειας. Στην ουσία, με το Accelerate TT, ο Πρόεδρος, Δρ Χάρης Λαμπρόπουλος, και η CEO της ΕΑΤΕ, Αντιγόνη Λυμπεροπούλου, έρχονται να καλύψουν ένα υπαρκτό κενό στην αγορά των επιχειρηματικών συμμετοχών για νεοφυείς επιχειρήσεις, συμβάλλοντας στην ενίσχυηση του οικοσυστήματος, διότι θα κινητοποιήσει και θα δημιουργήσει πελατεία στα υφιστάμενα funds.