27.4 C
Athens
Αρχική Blog Σελίδα 20971

Μουσεία και συλλογές διαφημίζουν το ούζο

Μια θέση στα τραπέζια όλου του πλανήτη φιλοδοξεί να κατακτήσει το ελληνικό ούζο και στην προσπάθεια να γίνει ευρύτερα γνωστό επιστρατεύονται από μουσεία έως και ιδιωτικές συλλογές. Ποτοποιίες της χώρας και λάτρεις του συγκεκριμένου ποτού συνεργάζονται στενά με στόχο την εξάπλωση του στην υφήλιο.

Σε αυτό το πλαίσιο, λειτουργεί στο γραφικό Πλωμάρι της Λέσβου το Μουσείο Ούζου της οικογένειας Βαρβαγιάννη. Οι τουρίστες, Έλληνες και ξένοι, κατά τη διάρκεια των διακοπών τους κάνουν μία στάση στον χώρο προκειμένου να δουν από κοντά τα πρώτα εργαλεία που χρησίμευαν για την εμφιάλωση του ούζου και το πρώτο καζάνι που κατασκευάστηκε το 1858 στην Κωνσταντινούπολη.

“Είναι το πρώτο μουσείο, ωστόσο είναι αξιοσημείωτο πως και άλλες ποτοποιίες κάνουν ανάλογη προσπάθεια. Για εμάς ήταν ευτυχής συγκυρία ότι κρατήσαμε όλα τα παλιά καζάνια και τους παλιούς αποστακτήρες από τη Σμύρνη, τη Θεσσαλονίκη και την Κωνσταντινούπολη. Υπάρχουν πολλά ιστορικά στοιχεία και το Μουσείο είναι πόλος έλξης, καθώς έρχονται πολλοί επισκέπτες για να γνωρίσουν την παράδοση”, δηλώνει στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο ποτοποιός, Στάθης Βαρβαγιάννης.

Ο χώρος του Μουσείου διαθέτει κέντρο υποδοχής επισκεπτών, ενώ διεξάγονται γευσιγνωσίες ούζου και οπτικοακουστικές περιηγήσεις στα ελληνικά και τα αγγλικά, ενώ μετά από συνεννόηση μπορούν να γίνουν ειδικές ξεναγήσεις στα σουηδικά, δανικά και γερμανικά.

“Οι Ελληνες πίνουν ούζο, καθώς είναι ένα προϊόν καθαρό, συνδεδεμένο με τις παραδόσεις του τόπου και της διασκέδασης”, προσθέτει ο κ.Βαρβαγιάννης συνεχιστής της ποτοποιίας με παράδοση 150 χρόνων. Υπογραμμίζει, δε, πως εκτός από τη χώρα μας, το συγκεκριμένο ποτό έχει μεγάλη “πέραση” στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ πολύ καλές αγορές για εξαγωγές είναι οι ΗΠΑ, η Νότιος Αφρική, η Αυστραλία, το Ισραήλ και η Τουρκία.

“Αρέσει και στους ξένους γιατί είναι ένα ποτό της παρέας, καθαρό, δεμένο με την Ελλάδα, τους μεζέδες, το τραγούδι και τη μουσική. Υπάρχει άνοδος στις πωλήσεις του ούζου και στις εξαγωγές από τον Απρίλιο έως και τον Σεπτέμβριο”, συμπληρώνει.

Ο κ. Βαρβαγιάννης δεν ξεχνά και τα προβλήματα του κλάδου υποστηρίζοντας πως το βασικότερο είναι “ο υψηλός φόρος κατανάλωσης που το 2010 έκανε ένα άλμα 123% και μέσα σε δύο χρόνια πήγε πολύ ψηλά. Έχουμε ειδικό φόρο κατανάλωσης λίγο μικρότερο από τις σκανδιναβικές χώρες, ενώ γειτονικές μας χώρες όπως η Βουλγαρία έχουν ελάχιστο φόρο”.

Συλλέκτης ετικετών ούζου στη Σύρο

Περισσότερες από 630 ετικέτες ούζου από 200 ποτοποιίες, μικρές και μεγάλες, σε Ελλάδα και Κύπρο έχει στην προσωπική του συλλογή ο Συριανός συλλέκτης, Χάρης Βεκρής και σε μια προσπάθεια να αναδειχτεί το παραδοσιακό ελληνικό ποτό και η ιστορία του προχώρησε και στη δημιουργία μιας ιστοσελίδας. Η ιστοσελίδα, που θα μπορούσε να διαβαστεί και ως “τσού.γκρισε”, δίνει τη δυνατότητα σε ενδιαφερόμενους με ένα “κλικ” μέσω διαδικτύου να μπορέσουν να βρουν και να παραγγείλουν από τις παρασκευάστριες εταιρίες το ούζο της αρεσκείας του.

Καθώς επιθυμία του κ. Βεκρή δεν είναι να μείνει στη συλλογή ή να αραδιάζει τα καραφάκια σε ράφια αλλά να υπάρχει ένας διαδικτυακός τόπος συνάντησης των φίλων του ούζου, υπήρξε συνεργασία με τον ποτοποιό Στάθη Βαρβαγιάννη αλλά και με άλλες ποτοποιίες σε Ελλάδα και Κύπρο.

“Στόχος της ιστοσελίδας είναι η δημιουργία ενός διαδικτυακού τόπου συνάντησης των φίλων του ούζου σε ολόκληρο τον πλανήτη. Διαθέτοντας μια τεράστια συλλογή παρουσιάζεται με ιδιαίτερα καλαίσθητο και λειτουργικό τρόπο το σύνολο των ποτοποιιών. Μέσα από την ανάδειξη των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του εθνικού μας ποτού, της ιστορίας του, αλλά και της προβολής των εξελίξεων του κλάδου της ποτοποιίας, φιλοδοξούμε να συμβάλλουμε στη δημιουργία μιας σύγχρονης και αντάξιας του ούζου, εικόνας”, δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Βεκρής.

Το διάστημα που βρίσκεται στον “αέρα” η σελίδα είναι αρκετοί οι Έλληνες και οι ξένοι που στέλνουν μηνύματα ζητώντας πληροφορίες για το ούζο της αρεσκείας τους. Όπως για παράδειγμα ένας Ολλανδός και ένας Βέλγος που αναχώρησαν για τις πατρίδες τους μετά τις καλοκαιρινές τους διακοπές, όμως δεν μπορούσαν να ξεχάσουν τη γεύση του ούζου που δοκίμασαν στην Ελλάδα. Έτσι, επικοινώνησαν θέλοντας να μάθουν πως μπορούν να προμηθευτούν το αγαπημένο ούζο στις χώρες τους.

Από τα μέιλ που έλαβε ο κ. Βεκρής και ξεχωρίζουν είναι επίσης ενός ιδιοκτήτη αλυσίδας έξι εστιατορίων ελληνικής κουζίνας στη Νέα Υόρκη, που ζητούσε πληροφορίες για ποτοποιίες με τις οποίες μπορεί να συνεργαστεί για την παραγωγή δικής του ετικέτας.

Χαρακτηριστικό είναι πως στο πλαίσιο προώθησης του ούζου σε ολόκληρο τον κόσμο το δορυφορικό κανάλι Deutsche Welle πραγματοποίησε ειδικό αφιέρωμα στο εθνικό μας ποτό, το οποίο προβλήθηκε σε τέσσερις γλώσσες (αγγλικά, γερμανικά, ισπανικά και αραβικά) σε ολόκληρο τον πλανήτη.

 

Αντίπαξοι: Μαγεύει τους τουρίστες το «δέντρο των ευχών»

Μπορεί να μην έχει ακόμη, τη φήμη της Φοντάνα ντι Τρέβι, όμως τα τελευταία χρόνια αποτελεί πόλο έλξης εκατοντάδων τουριστών που επισκέπτονται την ειδυλλιακή παραλία της Βρίκα στους Αντίπαξους, για να αγγίξουν το «μαγικό» δέντρο των ευχών και να γράψουν τη δική τους ευχή στα λευκά βότσαλα.

«Το πασίγνωστο, πλέον σε όλη την υφήλιο, δέντρο των ευχών, είναι ένα πανέμορφο ολοζώντανο αιωνόβιο πεύκο που τα κλαδιά του αγγίζουν την ψιλή λευκή άμμο του μικρού σμαραγδένιου κολπίσκου της Βρίκας», δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιδήμαρχος Γιώργος Λύχνος.

Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ οκ. Λύχνος, το δέντρο έχει μία μοναδική μαγεία, που έλκει τους τουρίστες, είτε να το αγγίξουν, είτε να φωτογραφηθούν δίπλα του, είτε να γράψουν τις ευχές τους σε λευκά βότσαλα και μπουκάλια και να τα αφήσουν στις ρίζες και τα κλαδιά του.

«Κάθε χρόνο ο τεράστιος κορμός του δέντρου καλύπτεται σχεδόν ολόκληρος από τις “πέτρινες ευχές”, ενώ στα κλαδιά του κρέμονται κορδέλες ή μικρά γυάλινα μπουκαλάκια με μηνύματα γραμμένα στο χαρτί. Είναι σίγουρα μια άλλη εποχή που ξεπερνά την τεχνολογία» λέει ο κ. Λύχνος

«Το “δέντρο των ευχών” είναι ένα ολοζώντανο παραμύθι, που απλώνει τα κλαδιά του σε όλους και κρύβει στην καρδιά του χιλιάδες μυστικά, αυτά θα τα ψιθυρίσει στη γαλαζοπράσινη θάλασσα και εκείνη θα πραγματοποιήσει όλες τις καλές ευχές» θα πουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ οι τουρίστες.

Από τη μεριά του ο κ. Σπύρος, γέννημα θρέμμα των Αντίπαξων, θα εξομολογηθεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως το «δέντρο των ευχών» ή «ευχοδεντρί» όπως το λέγανε κάποτε οι κάτοικοι της περιοχής, είχε πάντοτε τη δική του μαγεία και εκεί πήγαιναν οι κοπέλες του χωριού για να αποκαλύψουν ποιον αγαπούν ή για να βρουν την αληθινή αγάπη.

Σήμερα η περιοχή παίρνει ζωή μόνο τους θερινούς μήνες, καθώς ο τόπος εγκαταλείφθηκε πριν πολλά χρόνια από τους κατοίκους του. Όμως η φήμη του μαγικού δέντρου παραμένει. Κάθε καλοκαίρι έρχονται στη Βρίκα, στο μικρότερο και πιο διάσημο κολπίσκο των Αντίπαξων, με την ψιλή άμμο από ασβεστόλιθο και τα γαλαζοπράσινα νερά, εκατοντάδες τουρίστες που μεταφέρονται από Παξούς με μικρά πλοιάρια και καΐκια, είτε με τεράστιες θαλαμηγούς, όχι μόνο για να απολαύσουν το παραδεισένιο τοπίο, αλλά για να αφήσουν στο δέντρο των ευχών τη δική τους ευχή που θα ταξιδέψει, το χειμώνα, με τα λευκά βότσαλα, στον καταγάλανο βυθό και εκεί θα συναντήσει τις καλές νεράιδες και τις γοργόνες που θα εκπληρώσουν κάθε επιθυμία.

Λαγανάς Ζακύνθου: 2 συλλήψεις για διακίνηση ναρκωτικών

Συνελήφθησαν την Κυριακή, τις πρώτες πρωινές ώρες στο Λαγανά Ζακύνθου από αστυνομικούς της Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής Εγκληματικότητας (Ο.Π.Κ.Ε), δύο αλλοδαποί 22 και 19 ετών, για διακίνηση ναρκωτικών χαπιών και ακατέργαστης κάνναβης.

Ειδικότερα, οι δύο αλλοδαποί εντοπίστηκαν από τους αστυνομικούς και στην κατοχή καθώς και σε έρευνα που ακολούθησε στην οικία που διέμεναν προσωρινά στον Λαγανά Ζακύνθου, με την παρουσία δικαστικού λειτουργού βρέθηκαν και κατασχέθηκαν συνολικά:

  • (303) ναρκωτικά χάπια ecstasy,
  • (280) γραμμάρια ακατέργαστης κάνναβης,
  • (1) ηλεκτρονική ζυγαριά ακριβείας και
  • (2) κινητά τηλέφωνα

Προανάκριση για την υπόθεση πραγματοποιήθηκε από το Τμήμα Ασφαλείας Ζακύνθου.

Οι δύο αλλοδαποί οδηγήθηκαν στον κ. εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Ζακύνθου.

Μ.Λαζαρίδης: Ο κ. Τσίπρας απογείωσε το δόγμα “για όλα φταίνε οι άλλοι”

Δριμύ κατηγορώ κατά της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα εξαπολύει ο Σύμβουλος Επικοινωνίας του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Μακάριος Λαζαρίδης, σε συνέντευξή του, στην εφημερίδα «Κυριακάτικη Kontra News».

 

Αναφερόμενος στις φονικές πυρκαγιές, ο κ. Λαζαρίδης επισημαίνει: «Ακούσαμε τον Πρωθυπουργό να λέει πως αναλαμβάνει την πολιτική ευθύνη για την εθνική τραγωδία της 23ης Ιουλίου και ταυτόχρονα να διακηρύσσει πως για όλα φταίνε οι προηγούμενοι. Απογείωσε, με λίγες λέξεις, το δόγμα “για όλα φταίνε οι άλλοι” και απέδειξε έλλειμμα συναίσθησης των ευθυνών του».

 

Υπογραμμίζει δε, ότι η Κυβέρνηση έστησε «στο Συντονιστικό της Πυροσβεστικής, μια παράσταση κυνισμού και αναλγησίας που συνιστούσε ύβρι στους νεκρούς και πρόκληση σε ολόκληρη την Κοινωνία».

 

Παράλληλα, ο κ. Λαζαρίδης επισημαίνει ότι ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης, «από την πρώτη στιγμή, έκανε λόγο για παθογένειες του παρελθόντος, ενώ συμπλήρωσε ότι η Κυβέρνηση επιχειρεί να αποδώσει ευθύνες «στους νεκρούς και τις οικογένειές τους».

 

Για την «επιχείρηση προστασίας» του κ. Τσίπρα, ο Σύμβουλος Επικοινωνίας του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας τονίζει: «Στην αρχή επέμεναν πως αναζητούσαν αλλά δεν έβρισκαν λάθη. Άργησαν να καταλάβουν ότι προκαλούσαν έτσι την κοινωνία. Και όταν το κατάλαβαν είπαν να εκτρέψουν τη συζήτηση στα αυθαίρετα και να πάνε σε παραιτήσεις. Όλα με γνώμονα την επικοινωνία και την προστασία της εικόνας του κ. Τσίπρα. Ματαιοπονούν, όμως. Διότι το μαύρο θέατρο που έστησε τα μεσάνυχτα της Δευτέρας, ο κυνισμός και η αναλγησία που εξέπεμψε τη νύχτα εκείνη θα στιγματίζουν την πολιτική του διαδρομή για πάντα. Πολύ περισσότερο όσο συνεχίζει να καμώνεται πως δεν κατάλαβε τι έκανε και να μην ζητά συγνώμη για την επικοινωνιακή εκείνη αθλιότητα».

 

Ο κ. Λαζαρίδης εκφράζει την άποψη ότι η Κυβέρνηση ψεύδεται για ακόμη μια φορά όταν διακηρύσσει ότι «τελειώνει το τρίτο, το δικό της, Μνημόνιο» και συνεχίζει: «Πράγματι, στις 20 Αυγούστου, τελειώνει το τρίτο δανειακό πρόγραμμα, τελειώνει το τρίτο πρόγραμμα στήριξης, αλλά δεν τελειώνει, αντίθετα συνεχίζεται, το Μνημόνιο. Και συνεχίζεται με αυστηρή εποπτεία και δεσμεύσεις για πλεονάσματα 3,5%, για νέα μέτρα 5,1 δισ. ευρώ, για νέες περικοπές συντάξεων και νέα μείωση του αφορολόγητου. Το λέει τόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο “συμπληρωματικό μνημόνιο” που έστειλε τον περασμένο Μάιο στο Eurogroup όσο και η Κυβέρνηση με το μεσοπρόθεσμο που ψήφισε λίγο αργότερα».

 

Για το μέλλον της χώρας, ο κ. Λαζαρίδης εμφανίζεται ιδιαίτερα προβληματισμένος και υπογραμμίζει: «Δεν μπαίνουμε σε μεταμνημονιακή εποχή, καθώς έχουμε μπροστά μας πολύ επώδυνα μνημονιακά μέτρα που ψήφισαν ο ΣΥΡΙΖΑ και οι ΑΝΕΛ για τα επόμενα δύο χρόνια. Με αυτή την Κυβέρνηση, όμως, δεν ξέρεις από πού να φυλαχτείς. Το έγκλημα του 2015 που στοίχισε πάνω από 100 δισ. ευρώ, η εθνική τραγωδία στο Μάτι με σχεδόν 100 νεκρούς και η συμφωνία των Πρεσπών που παραδίδει στους Σκοπιανούς “μακεδονική” ταυτότητα και γλώσσα, προειδοποιούν πως δεν μπορεί παρά να ανησυχούμε σε όλα μέτωπα. Φαίνεται, ήδη, πως το μόνο που τους απασχολεί είναι ο φανατισμός, η πόλωση και ο διχασμός. Δεν θα τα καταφέρουν, όμως. Γιατί οι Έλληνες τους είδαμε στην πράξη και τους ξέρουμε πια πολύ καλά. Ένα μόνο μπορούν να προσφέρουν στον τόπο. Εκλογές αύριο το πρωί. Πριν βρει την Πατρίδα μας κι άλλο κακό».

 

Ενόψει της Δ.Ε.Θ ο Σύμβουλος Επικοινωνίας του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας αναφέρει ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα πει «την αλήθεια» στους πολίτες και θα περιγράψει «τη σημερινή πραγματικότητα, αλλά και για το δρόμο που μπορούμε να πάρουμε με μια Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας».

 

Επισημαίνει, τέλος, ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα μιλήσει για «το όραμα και το σχέδιό μας για τα επόμενα κρίσιμα χρόνια. Για την Ελλάδα που αξίζουμε, που θέλουμε και μπορούμε να χτίσουμε, όλοι μαζί οι Έλληνες. Μια συγκροτημένη πρόταση για ένα αναπτυξιακό άλμα που θα φέρει νέες επενδύσεις, νέες επιχειρήσεις και νέες – καλύτερα αμειβόμενες – θέσεις δουλειάς. Και βέβαια ένα καλύτερο κράτος, αρωγό και όχι χειραγωγό της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, δίπλα και όχι απέναντι στον πολίτη. Μια πρόταση ρεαλιστική και συνάμα ελπιδοφόρα, χωρίς φτιασιδώματα, κούφιες κουβέντες και λόγια τ’ αέρα. Ούτε λέξη παραπάνω από όσα θέλουμε και πράγματι μπορούμε να κάνουμε».

Γ.Τσίπρας: Η βλακεία είναι ανίκητη

Τη σημασία της ολοκλήρωσης του ελληνικού προγράμματος και της καθαρής εξόδου από τα μνημόνια και τις προτεραιότητες της κυβέρνησης για το επόμενο χρονικό διάστημα, αλλά και τους τομείς στους οποίους καταγράφεται ενδιαφέρον για επενδύσεις, αναδεικνύει με συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής του Οικονομικού Γραφείου του πρωθυπουργού, Γιώργος Τσίπρας. «Καθαρή έξοδος σημαίνει επιστροφή στην κανονικότητα. Σημαίνει ότι παύει το καθεστώς της επιτροπείας και αποκτούμε τον έλεγχο της οικονομικής μας πολιτικής, έστω και με τον στενό κορσέ των πλεονασμάτων του 3,5% μέχρι το 2022. Δεν υπαγορεύονται πλέον από τους δανειστές μας νέες περικοπές και μέτρα λιτότητας κι έτσι η Ελλάδα θα μπορέσει να ορθοποδήσει και να αναπτυχθεί με την κοινωνία όρθια, χωρίς όξυνση των ανισοτήτων και με αξιοποίηση του ανθρώπινου κεφαλαίου, με περισσότερες και καλύτερες ευκαιρίες» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τσίπρας.

 

Παράλληλα, εξέφρασε την αισιοδοξία του για την πορεία της ελληνικής οικονομίας, σημειώνοντας ότι η επόμενη μέρα θα είναι αναμφίβολα καλύτερη από τη σημερινή. «Η οικονομία αναπτύσσεται ήδη για πέντε συνεχόμενα τρίμηνα, κάτι που είχε να συμβεί για περισσότερα από δέκα χρόνια» παρατήρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής του Οικονομικού Γραφείου του πρωθυπουργού. Εξέφρασε μάλιστα την εκτίμηση ότι η ανοδική πορεία των δεικτών των επενδύσεων και των εξαγωγών θα ενισχυθεί περαιτέρω από την έξοδο στις αγορές και την εφαρμογή του αναπτυξιακού σχεδίου της κυβέρνησης, βασικός πυρήνας του οποίου, όπως υπογράμμισε, είναι η ενίσχυση της εξωστρέφειας μέσω συγκεκριμένων μέτρων για ανάπτυξη προϊόντων και υπηρεσιών ανταγωνιστικών στις διεθνείς αγορές, διευκόλυνσης της εξαγωγικής και της επενδυτικής δραστηριότητας και δημιουργίας ενός σταθερού και φιλικού επενδυτικού περιβάλλοντος που θα επιτρέπει την αξιοποίηση του υψηλού επιπέδου του ανθρώπινου δυναμικού και της στρατηγικής θέσης της χώρας.

 

Δίνοντας το στίγμα των προτεραιοτήτων της κυβέρνησης, ο κ. Τσίπρας προέταξε πως «μέσα σε αυτό το ευνοϊκό περιβάλλον μέλημα της κυβέρνησης είναι με στοχευμένες μειώσεις φόρων και αυξήσεις κοινωνικών δαπανών, να δοθούν οικονομικές ανάσες στην κοινωνία, να μειωθεί περισσότερο η ανεργία, με τη δημιουργία νέων θέσεων σταθερής απασχόλησης, να συνεχισθούν οι αναγκαίες μεταρρυθμίσεις προς όφελος της οικονομίας και να ανακτηθεί όσο το ταχύτερο το καταστραμμένο από τη λιτότητα και τις υφεσιακές πολιτικές ΑΕΠ»

 

Σε αυτό το πλαίσιο, ο διευθυντής του Οικονομικού Γραφείου του πρωθυπουργού τόνισε πως αναπτύσσεται ένα διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον και κινητικότητα ξένων επενδυτών για την Ελλάδα. Ειδικότερα, είπε πως το αυξημένο αυτό ενδιαφέρον εστιάζεται κυρίως στον τουρισμό, στο real estate, στα logistics, τον αγροδιατροφικό τομέα και τη βιομηχανία τροφίμων και ποτών, και τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες.

 

Επίσης, προσδιόρισε ως πρόκληση για την ελληνική οικονομία την αντιμετώπιση του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου. «Στην Εθνική Αναπτυξιακή Στρατηγική έχουμε βάλει ως στόχο την αύξηση των εξαγωγών στο 50% του ΑΕΠ έως το 2025. Αυτή η αύξηση πρέπει να συνδυαστεί και με υποκατάσταση εισαγωγών∙ συγκεκριμένες δράσεις ήδη υλοποιούνται όπως δράσεις για τη σύνδεση Τουρισμού-Βιομηχανίας-Αγροδιατροφής» συμπλήρωσε.

 

 

Τέλος, ο Γιώργος Τσίπρας αναφέρθηκε και στις ενέργειες που έκανε η Ελλάδα μέχρι την απελευθέρωση των δύο στρατιωτικών, τονίζοντας πως η κυβέρνηση δεν υιοθέτησε μια νευρική αλλά μια σοβαρή στάση, δεν παζάρεψε, διεθνοποίησε το ζήτημα και και την ίδια στιγμή «δεν σταμάτησε ούτε για λίγο να δείχνει στη γείτονα χώρα ότι επιθυμούμε σχέσεις καλής γειτονίας, που βέβαια περνούσαν μέσα» από αυτό το ζήτημα.

 

 

Ακολουθεί η συνέντευξη του διευθυντή του Οικονομικού Γραφείου του πρωθυπουργού Γιώργου Τσίπρα στον Δημήτρη Μάνωλη για το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων

 

Ολοκληρώνεται το ελληνικό οικονομικό πρόγραμμα. Τι σημαίνει καθαρή έξοδος για την ελληνική οικονομία;

 

Καθαρή έξοδος σημαίνει επιστροφή στην κανονικότητα. Σημαίνει ότι παύει το καθεστώς της επιτροπείας και αποκτούμε τον έλεγχο της οικονομικής μας πολιτικής, έστω και με το στενό κορσέ των πλεονασμάτων του 3,5% μέχρι το 2022. Δεν υπαγορεύονται πλέον από τους δανειστές μας νέες περικοπές και μέτρα λιτότητας και έτσι η Ελλάδα θα μπορέσει να ορθοποδήσει και να αναπτυχθεί με την κοινωνία όρθια, χωρίς όξυνση των ανισοτήτων και με αξιοποίηση του ανθρώπινου κεφαλαίου, με περισσότερες και καλύτερες ευκαιρίες.

H λήξη του προγράμματος σηματοδοτεί το τέλος μιας περιόδου στην οποία μάς οδήγησαν με τις πολιτικές τους οι προηγούμενες κυβερνήσεις, όπου οι πολίτες είδαν τα εισοδήματα τους να καταβαραθρώνονται και την ανεργία να εκτινάσσεται στα ύψη. Βέβαια, η οικονομική κατάσταση των πολιτών δεν μπορεί να επιστρέψει στα επίπεδα του 2009, της επίπλαστης ευμάρειας με δανεικά.

Γι’ αυτό και δεν πανηγυρίζουμε όσο θα έπρεπε την επιτυχία ότι διαπραγματευτήκαμε ένα σαφώς ηπιότερο πρόγραμμα, και κυρίως ότι αυτό το πρόγραμμα σε αντίθεση με τα δύο προηγούμενα ολοκληρώθηκε και βρισκόμαστε πλέον εκτός μνημονίων.

 

Πώς θα είναι η επόμενη ημέρα για την ελληνική οικονομία και ποιες είναι οι προτεραιότητες της κυβέρνησης; Ανησυχείτε για τη μελλοντική δυνατότητα δανεισμού;

 

Η επόμενη μέρα θα είναι αναμφίβολα καλύτερη από τη σημερινή. Η οικονομία αναπτύσσεται ήδη για πέντε συνεχόμενα τρίμηνα, κάτι που είχε να συμβεί για περισσότερα από δέκα χρόνια. Λοιπόν έχουμε μία οικονομία σε ανάπτυξη, έχουμε ένα χρέος βιώσιμο που ήδη έχουμε εξασφαλίσει τη χρηματοδότησή του για τα επόμενα τέσσερα χρόνια και έχουμε περισσότερους βαθμούς ελευθερίας για την άσκηση της οικονομικής μας πολιτικής.

Μέσα σε αυτό το ευνοϊκό περιβάλλον μέλημα της κυβέρνησης είναι με στοχευμένες μειώσεις φόρων και αυξήσεις κοινωνικών δαπανών, να δοθούν οικονομικές ανάσες στην κοινωνία, να μειωθεί περισσότερο η ανεργία, με τη δημιουργία νέων θέσεων σταθερής απασχόλησης, να συνεχισθούν οι αναγκαίες μεταρρυθμίσεις προς όφελος της οικονομίας και να ανακτηθεί όσο το ταχύτερο το καταστραμμένο από τη λιτότητα και τις υφεσιακές πολιτικές ΑΕΠ.

 

Για να τα πετύχουμε αυτά έχουμε αναπτύξει, για πρώτη φορά ως χώρα, ένα ολοκληρωμένο αναπτυξιακό σχέδιο το οποίο έχει χαιρετιστεί από τους διεθνείς οργανισμούς και περιλαμβάνει πλήθος σύνθετων και εφικτών στοχευμένων παρεμβάσεων τις οποίες είμαστε σε θέση να εφαρμόσουμε χωρίς περιορισμούς.

Αναφορικά με τη μελλοντική δυνατότητα δανεισμού δεν πρέπει να ανησυχούμε καθώς με τη συμφωνία που επιτύχαμε οι χρηματοδοτικές ανάγκες της χώρας είναι εξασφαλισμένες έως το 2022, οι δαπάνες διαχείρισης του χρέους είναι διαχειρίσιμες έως το 2032, ενώ ήδη η απόδοση του 10ετούς ομολόγου έχει πέσει κάτω από το 4% και κυμαίνεται λόγω συγκυριακών παραγόντων εκτός Ελλάδος.

Τι σηματοδοτεί η έξοδος στις αγορές για τις ελληνικές εξαγωγές και τις επενδύσεις στη χώρα μας; Ποιες είναι οι κύριες προκλήσεις και ποιες οι ευκαιρίες;

 

Η έξοδος από τα μνημόνια, η αποδοχή της Εθνικής Αναπτυξιακής Στρατηγικής από τους Ευρωπαίους εταίρους, οι συνεχιζόμενες αναβαθμίσεις της ελληνικής οικονομίας από τους οίκους αξιολόγησης και η δυνατότητα εξόδου στις αγορές συνιστούν ψήφο εμπιστοσύνης και αποτελούν τα καλύτερα εχέγγυα για ξένους επενδυτές ή καταναλωτές ελληνικών εξαγόμενων προϊόντων.

Ήδη, οι επενδύσεις και οι εξαγωγές ήταν οι κύριοι παράγοντες που οδήγησαν στην ανάκαμψη το 2017. Οι μεν επενδύσεις παρουσίασαν αύξηση σχεδόν 10% σε ετήσια βάση, διπλάσιος σχεδόν ρυθμός από ό,τι προβλεπόταν. Ιδιαίτερα για την προσέλκυση ‘Αμεσων Ξένων Επενδύσεων, εντυπωσιακές ήταν οι επιδόσεις της χώρας το 2017, με ποσό 3,6 δισ. ευρώ που αποτελεί ρεκόρ δεκαετίας και μας επαναφέρει στα προ-κρίσης επίπεδα. Οι δε εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών ανήλθαν στο 33% του ΑΕΠ το 2017, από 19% το 2009, παρουσιάζοντας συνεχή αύξηση.

Η ανοδική πορεία των δεικτών των επενδύσεων και των εξαγωγών θα ενισχυθεί περαιτέρω από την έξοδο στις αγορές και την εφαρμογή του αναπτυξιακού μας σχεδίου, βασικός πυρήνας του οποίου είναι η ενίσχυση της εξωστρέφειας, μέσω συγκεκριμένων μέτρων για ανάπτυξη προϊόντων και υπηρεσιών ανταγωνιστικών στις διεθνείς αγορές, διευκόλυνσης της εξαγωγικής και της επενδυτικής δραστηριότητας και δημιουργίας ενός σταθερού και φιλικού επενδυτικού περιβάλλοντος που θα επιτρέπει την αξιοποίηση του υψηλού επιπέδου του ανθρώπινου δυναμικού και της στρατηγικής θέσης της χώρας.

 

Καταγράφεται αυξημένο ενδιαφέρον από το εξωτερικό για επενδύσεις; Σε ποιους τομείς; Ποια εμπόδια πρέπει να αρθούν;

 

Αναπτύσσεται ένα διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον και κινητικότητα ξένων επενδυτών για την Ελλάδα. Η λήξη του οικονομικού προγράμματος και η επιστροφή στην κανονικότητα, είναι προφανές ότι τονώνουν το ενδιαφέρον για ξένες επενδύσεις στη χώρα μας. Το αυξημένο αυτό ενδιαφέρον εστιάζεται κυρίως στον τουρισμό, στο real estate, στα logistics, τον αγροδιατροφικό τομέα και τη βιομηχανία τροφίμων και ποτών, και τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες. Σε αυτούς άλλωστε τους τομείς πραγματοποιήθηκε το μεγαλύτερο μέρος των Ξένων ‘Αμεσων Επενδύσεων του 2016 και 2017.

Οι επιδόσεις της χώρας στην προσέλκυση Ξένων ‘Αμεσων Επενδύσεων πρέπει να αποδοθούν τόσο στην αναμενόμενη ανάκαμψη όσο και στις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που έχουν γίνει. Το σημείο που μια οικονομία σε ύφεση γυρίζει είναι το καλύτερο σημείο εισόδου για τους επενδυτές.

Βέβαια δεν θα εφησυχάσουμε ούτε θα επιστρέψουμε στις πρακτικές προηγούμενων κυβερνήσεων που δημιούργησαν την κρίση και μας έβαλαν στα μνημόνια. Η υλοποίηση της Εθνικής Αναπτυξιακής Στρατηγικής προβλέπει τη συνέχιση των μεταρρυθμίσεων σε πεδία που ακόμη υστερούμε, όπως η δημιουργία ενός σταθερού, απλοποιημένου και δικαιότερου φορολογικού συστήματος, η επιτάχυνση της απονομής δικαιοσύνης, η εστίαση ευρωπαϊκών προγραμμάτων στην εξωστρέφεια, η αναθεώρηση του νομικού πλαισίου για τις στρατηγικές επενδύσεις, η απλούστευση διαδικασιών, οι υπηρεσίες μίας στάσης και άλλα.

Παρά την αύξηση των εξαγωγών το εμπορικό ισοζύγιο της χώρας μας παραμένει ελλειμματικό. Τι πρέπει να κάνει η Ελλάδα για να ανατραπεί αυτή η εικόνα;

 

Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου συνιστά πρόκληση για την ελληνική οικονομία. Κατά το έτος 2017 ανήλθε σε 21,4 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση σε σχέση με το 2016. Φαίνεται ότι η αύξηση των εξαγωγών συνδυάζεται από μεγαλύτερη αύξηση των εισαγωγών, αντανακλώντας την έως σήμερα αδυναμία του παραγωγικού προτύπου της χώρας να υποκαταστήσει εισαγωγές.

Ενόψει και της προβλεπόμενης σημαντικής αύξησης του ΑΕΠ για το 2018, η πρόκληση συνίσταται στο να μεταβληθεί αυτή η κατάσταση. Η αναστροφή της τάσης αύξησης του ελλείμματος ήδη ξεκίνησε να φαίνεται, όπως προκύπτει από τα τελευταία προσωρινά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, που δείχνουν ότι στο πρώτο εξάμηνο του 2018 το εμπορικό έλλειμμα μειώθηκε κατά 9,1%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο ότι οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 2,2 δισ. ευρώ ή κατά 15,7%. Στόχος μας είναι να κατοχυρώσουμε αυτή την τάση μείωσης του ελλείμματος. Στην Εθνική Αναπτυξιακή Στρατηγική έχουμε βάλει ως στόχο την αύξηση των εξαγωγών στο 50% του ΑΕΠ έως το 2025. Αυτή η αύξηση πρέπει να συνδυαστεί και με υποκατάσταση εισαγωγών συγκεκριμένες δράσεις ήδη υλοποιούνται όπως δράσεις για τη σύνδεση Τουρισμού-Βιομηχανίας-Αγροδιατροφής.

 

Κινδυνεύει η στρατηγική αυτή από την επόμενη χρονιά που είναι χρονιά εκλογών;

 

Αν κάτι δείχνει το νοικοκύρεμα της οικονομίας και οι μεταρρυθμίσεις που ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο τα προηγούμενα τρία χρόνια, αλλά και η ύπαρξη για πρώτη φορά ενός Εθνικού Σχεδίου, είναι δεν θα επιστρέψουμε στην παθογένεια που προηγήθηκε και ευθύνεται για τη βαθιά κρίση του 2009. Συνεπώς, τα μέτρα επιστροφής της ανάκαμψης στην κοινωνία και ανακούφισης, τα αναπτυξιακά μέτρα και οι στοχευμένες φορο-ελαφρύνσεις θα γίνουν σε ένα πλαίσιο διατήρησης της δημοσιονομικής πειθαρχίας και υπέρβασης του στρεβλού παραγωγικού μοντέλου που κυριάρχησε τις προηγούμενες δεκαετίες.

 

Το μεγαλύτερο πρόβλημα για την επόμενη οικονομική χρονιά πηγάζει από τη στρατηγική έντασης που σκοπεύει να αναπτύξει η αντιπολίτευση χωρίς κανένα φραγμό προκειμένου να επανέλθουν στα πράγματα ως «λυτρωτές» οι ίδιοι που κινδυνεύουν από τη διαφάνεια και απόδοση δικαιοσύνης, οι ίδιοι που ευθύνονται για τη βαθιά κρίση, για την εγκληματική μνημονιακή πολιτική που συρρίκνωσε κατά 26% το ΑΕΠ της χώρας, για τη φτωχοποίηση του ελληνικού λαού, για τη διάλυση του κράτους. Η ανεύθυνη, υποκριτική και τυχοδιωκτική στάση τους στο Μακεδονικό, ο χυδαίος τρόπος που προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν την τραγωδία στο Μάτι, η άρνηση της πανθομολογούμενης πραγματικότητας ότι η χώρα βγαίνει από τα μνημόνια, δείχνουν ότι έχουν ξεκινήσει για τα καλά ένα βρώμικο πόλεμο δίχως όρια και αρχές. Ένα βρώμικο πόλεμο όπου πρωτοστατεί ένα συγκεκριμένο πολιτικό κέντρο περί τον κ. Μητσοτάκη, υπό την καθοδήγηση συγκεκριμένων συμφερόντων υπόδικου επιχειρηματία που ελέγχει μεγάλη μερίδα των ΜΜΕ, και πριμοδοτεί την ακροδεξιά πτέρυγα της ΝΔ.

 

 

Πώς φτάσαμε στην απελευθέρωση των δύο στρατιωτικών;

 

Η κυβέρνηση έκανε όλο το προηγούμενο διάστημα όλα όσα έπρεπε να κάνει ώστε να φτάσουμε στην απελευθέρωση. Διατήρησε την ψυχραιμία της για τους δύο στρατιωτικούς όπως και για άλλα ζητήματα με την Τουρκία και δεν υιοθέτησε μια νευρική αλλά μια σοβαρή στάση. Και δεν παζάρεψε. Διεθνοποίησε το ζήτημα των δύο στρατιωτικών, κυρίως στο επίπεδο των ευρωτουρκικών σχέσεων, ασκώντας πολύ μεγαλύτερη πίεση για το ζήτημα και την ίδια στιγμή δεν σταμάτησε ούτε για λίγο να δείχνει στη γείτονα χώρα ότι επιθυμούμε σχέσεις καλής γειτονίας, που βέβαια περνούσαν μέσα από την απελευθέρωση των δύο στρατιωτικών.

 

Οι τελευταίες εξελίξεις στις αμερικανοτουρκικές σχέσεις ίσως βέβαια έπαιξαν το ρόλο τους. Αν ορισμένοι πιάνονται από αυτό για να συμπεράνουν ότι η απελευθέρωση δεν οφείλεται σε ενέργειες ή την όλη στάση της κυβέρνησης, μάλλον η αντικυβερνητική εμπάθεια όπως και η βλακεία είναι ανίκητη.

Η “ανεύθυνη” Ρ.Δούρου: Στο Μάτι φταίει η πυροσβεστική!

Στην Πυροσβεστική Υπηρεσία επιρρίπτει όλες τις ευθύνες για την ανείπωτη τραγωδία της 23ης Ιουλίου στο Μάτι με τους 96 νεκρούς η Περιερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου. Η κυρία Δούρου περιγράφει μια εικόνα ασυνεννοησίας, αποκαλύπτει ότι στις 17:23 το απόγευμα της μοιραίας Δευτέρας -δηλαδή 34 λεπτά μετά το ξέσπασμα της φωτιάς στη Νταού Πεντέλης- δεν είχε καμιά συγκεκριμένη ενημέρωση από την Πυροσβεστική.

Μάλιστα, η Ρένα Δούρου καταγγέλλει ότι ώρα 18:45 της αποφράδας ημέρας πληροφορήθηκε από την εντεταλμένη σύμβουλο της Περιφέρειας ότι «η φωτιά είναι στο Νέο Βουτζά και έχει περάσει τη λεωφόρο Μαραθώνος χωρίς κανείς να ενημερώσει για την κατεύθυνσή της, για την απειλούμενη περιοχή ή για τα άλλα χαρακτηριστικά της».

Επιπλέον, η Ρένα Δούρου απογυμνώνει την επιχειρηματολογία τόσο της ηγεσίας της Πυροσβεστικής και εκθέτει τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Δημήτρη Τζανακόπουλο και τον τέως αναπληρωτή υπουργό Προστασίας του Πολίτη Νίκο Τόσκα που στην περίφημη συνέντευξη Τύπου της 26ης Ιουλίου είχαν πει ότι δεν προλάβαιναν να προχωρήσουν σε εκκένωση.

Για να υπερασπιστεί τις ενέργειές της μετά τις κατηγορίες περί αμέλειας της Περιφέρειας Αττικής, η Ρένα Δούρου επισημαίνει: «Αν από τα στοιχεία που διαθέτει η Πυροσβεστική, διαπιστώσει ότι η απομάκρυνση αφορά έναν δήμο, εισηγείται απευθείας προς τον Δήμαρχο. Αν δει ότι αφορά πάνω από δύο δήμους, εισηγείται απευθείας προς την Περιφέρεια, που με τη σειρά της ενημερώνει τους δήμους για να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες. Και τέτοια εισήγηση για οργανωμένη προληπτική απομάκρυνση, γραπτή, προφορική, με sms, με φαξ, με μέιλ, δεν έγινε ποτέ σε καμία υπηρεσία της Περιφέρειας Αττικής. Ενώ κάτι τέτοιο έγινε με τη σαφή εισήγηση της Πυροσβεστικής στις πρόσφατες πυρκαγιές στα χωριά της Εύβοιας».

Και καταλήγει η κυρία Δούρου αναφερόμενη ευθέως στο γιατί δεν έγινε εκκένωση των κατοίκων ώστε να προστατευθούν από τη φωτιά στο Μάτι: «Τώρα την διάσωση, διαφυγή, απεγκλωβισμό, σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο, στο χερσαίο χώρο, την επιχειρεί και τη συντονίζει αποκλειστικά η Πυροσβεστική».

Η συνέντευξη της Ρένας Δούρου στην εφημερίδα «Νέα Σελίδα»:

“Ερ: Είχε ευθύνη να σβήσει η Περιφέρεια Αττικής τις φωτιές στην Ανατολική Αττική κυρία Δούρου;

Απ: Να το ξεκαθαρίσουμε. Οι Περιφέρειες και γενικά η Τοπική Αυτοδιοίκηση, όταν ξεκινήσει μια δασική πυρκαγιά, δεν έχουν επιχειρησιακό ρόλο αλλά καλούνται, όπως και άλλοι φορείς – Αστυνομία, ΕΚΑΒ, Λιμενικό, εθελοντές, κ.α. -, να συνδράμουν ο καθένας με συγκεκριμένη αρμοδιότητα, πάντα όμως σύμφωνα τις εισηγήσεις και τις εντολές από την Πυροσβεστική. Για τους ΟΤΑ συγκεκριμένα, το θεσμικό πλαίσιο αναφέρει ως κύρια δράση “την δρομολόγηση δράσεων για τη υποστήριξη του έργου καταστολής από την πυροσβεστική με την διάθεση υδροφόρων, μηχανημάτων έργων κλπ εφόσον απαιτηθεί». Για λόγους διαφάνειας τα πάντα γίνονται εγγράφως, όπως ορίζει η παράγραφος 4.2.5 του σχετικού Σχεδίου αντιμετώπισης δασικών πυρκαγιών. Οι Περιφέρειες λοιπόν ικανοποιούν τα αιτήματα της πυροσβεστικής για μηχανήματα, προμηθεύουν την Πυροσβεστική με ό,τι τους ζητήσει και μάλιστα εγγράφως. Και αυτό είναι και το λογικό από τη στιγμή που μόνο η Πυροσβεστική έχει εκπαιδευθεί, διαθέτει την εμπειρία, την γνώση και τα μέσα για να σβήνει τις πυρκαγιές.
Να το πω απλά με στρατιωτικούς όρους. Η πυροσβεστική είναι στην πρώτη γραμμή και πολεμάει, είναι το πεζικό, τα τεθωρακισμένα, το μάχιμο τμήμα, ξέρει και μπορεί να το κάνει αυτό. Ενώ οι Περιφέρειες είναι το σώμα εφοδιασμού της πρώτης γραμμής και σύμφωνα με το Σχέδιο Δράσης και το Μνημόνιο Συνεργασιών με ιδιωτικούς φορείς, που έχουν εκπονήσει, έχουν το ρόλο να κινητοποιούν όλους όσοι μπορούν να προσφέρουν αυτά τα μηχανήματα που ζητάει το μέτωπο. Αυτό ακριβώς που πράξαμε.
Ο ρόλος αυτός, όπως καταλαβαίνετε, δεν προσφέρεται για επικοινωνιακή αξιοποίηση, είναι όμως ουσιαστικής σημασίας για την επίτευξη του στόχου που είναι η καταστολή και κατάσβεση της πυρκαγιάς.

Ερ: Έχουν γραφτεί και έχουν ειπωθεί πολλά για εκείνες τις κρίσιμες ώρες. Τώρα, 3 εβδομάδες μετά τα τραγικά γεγονότα, με την ασφάλεια που δίνει η απόσταση από αυτά, κάνοντας ένα φλας μπακ, πείτε μας τι έγινε λεπτό προς λεπτό;

Απ: Τη μοιραία Δευτέρα, μόλις ενημερώθηκα στο Γραφείο μου όπου βρισκόμουν μαζί με τα στελέχη και τους υπηρεσιακούς της Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Αττικής, στις 12.30 για την πυρκαγιά στην Κινέττα, απέστειλα αμέσως τον αρμόδιο χωρικό Αντιπεριφερειάρχη, που σε συνεργασία με τον Δήμαρχο και τον εκπρόσωπο της Πυροσβεστικής και σε άμεση επαφή μαζί μου, υλοποιήσαμε άμεσα όλα τα αιτήματα της Πυροσβεστικής.
Ήμουν συνεχώς όπως και τα στελέχη της Πολιτικής Προστασίας, στα γραφεία της Περιφέρειας ώστε να είναι δυνατή η άμεση τηλεφωνική επικοινωνία με όλους τους ανά χωρική ενότητα υπηρεσιακούς παράγοντες της Περιφέρειας. Αντιμετωπίσαμε πρακτικά όλα όσα προέκυπταν συνεχώς. Στείλαμε στην Κινέττα 7 υδροφόρες και 2 γαιοπροωθητές. Η φωτιά εκεί εξελίσσονταν με δυσμενή τρόπο και για αυτό έστειλα περισσότερους υπαλλήλους της Πολιτικής Προστασίας στην περιοχή.

Ερ: Ας συνεχίσουμε με τις εξελίξεις στις 23 Ιουλίου…

Απ: Δυστυχώς οι συνθήκες στην περιοχή της Κινέττας επιδεινώθηκαν. Έγινε διακοπή της κυκλοφορίας στη νέα Εθνική οδό Αθηνών – Κορίνθου γιατί η φωτιά μαινόταν και άλλαζε συνεχώς κατευθύνσεις. Αυτός ήταν ο λόγος που συνομιλούσα τόσο με τον Δήμαρχο Μεγάρων όσο και με τη Δήμαρχο Μάνδρας – Ειδυλλίας περί τις 18.15. Η φωτιά αυτή συνέχισε το καταστροφικό της έργο όλο το βράδυ με κίνδυνο να περάσει προς άλλους δήμους και άλλη Περιφέρεια.
Εν τω μεταξύ, μόλις ενημερώθηκα, στις 16.50 για τη φωτιά στη Νταού Πεντέλης, αμέσως έστειλα τον αρμόδιο χωρικό αντιπεριφερειάρχη, που σε συνεργασία με τον Δήμαρχο και τον εκπρόσωπο της Πυροσβεστικής, βρέθηκαν επιτόπου και ήμασταν συνεχώς σε επαφή για την άμεση υλοποίηση όλων των αιτημάτων της Πυροσβεστικής.
Αργότερα, μόλις ενημερώθηκα στις 17.23 για τη φωτιά στην Καλλιτεχνούπολη, χωρίς να έχει διευκρινιστεί αν είναι άλλη εστία από τη Νταού Πεντέλης, αφού παρόλες τις προσπάθειες της Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας δεν έχω καμία συγκεκριμένη πληροφόρηση, στέλνω την εντεταλμένη Περιφερειακή Σύμβουλο για ζητήματα Πολιτικής Προστασίας, να βρει τον Δήμαρχο και τον αξιωματικό της Πυροσβεστικής, όπως και στις άλλες εστίες.
Κι ενώ με τις εντολές της Πυροσβεστικής συνδράμουμε σε ό,τι μας ζητείται όλες αυτές τις ώρες, περίπου στις 18.45 πληροφορούμαι, από την εντεταλμένη περιφερειακή σύμβουλο Πολιτικής Προστασίας ότι η φωτιά είναι στο Νέο Βουτζά και έχει περάσει τη λεωφόρο Μαραθώνος χωρίς κανείς να ενημερώσει για την κατεύθυνσή της, για την απειλούμενη περιοχή ή για τα άλλα χαρακτηριστικά της.
Ζητώ άμεσα και εγγράφως, αν και δεν το επιβάλλει ο νόμος, να συγκληθεί το Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας σε ασφαλές σημείο, για αξιολόγηση της κατάστασης και συνδρομή στην Πυροσβεστική. Συγχρόνως ζητώ να συγκληθεί άμεσα το Κεντρικό Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας, ζητώ την κήρυξη σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής, γιατί ας μην ξεχνάμε ότι η φωτιά στην Κινέττα συνεχιζόταν.

Γύρω στις 19.05 η επίσημη πληροφόρηση από την Πυροσβεστική είναι ότι η φωτιά καίει στην Καλλιτεχνούπολη προς Διώνη, από την Πολιτική Προστασία της Περιφέρειας ότι είναι στο Νέο Βουτζά χωρίς να μου έχει αναφερθεί συγκεκριμένη κατεύθυνση, πάντως αντίθετη από αυτή που λέει η Πυροσβεστική. Αναρωτιέμαι μήπως ισχύουν και τα δύο, συγχρόνως μαθαίνω και για νέα φωτιά στον Κάλαμο (19.05) ενώ μαίνεται ακόμη στην Κινέττα.

Είναι λοιπόν πολλά τα μέτωπα, δεν υπάρχει πλήρης πληροφόρηση για την εξέλιξή τους, οπότε κρίνω ότι το καλύτερο δυνατόν για την εκπλήρωση των καθηκόντων μου είναι να πάω στο Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος, ώστε να έχω άμεση ενημέρωση για να μπορέσω να κινητοποιήσω τους φορείς που θα υλοποιήσουν όλες τις δράσεις που προβλέπονται. Βρέθηκα στο Κέντρο Επιχειρήσεων γύρω στις 19.30 και έφυγα από εκεί τα ξημερώματα της Τρίτης, 24 Ιουλίου. Όλα τα αιτήματα που είχα από την Πυροσβεστική, τα υλοποίησα άμεσα.

Ερ: Σας κατηγορούν ότι δεν «ήσασταν στη φωτιά στην Ανατολική Αττική» ή ότι είστε «εξαφανισμένη». Τι απαντάτε;

Απ: Από όσα μόλις σας είπα, είναι ξεκάθαρο ότι από τις 12.30 το μεσημέρι της μαύρης Δευτέρας, ως τα ξημερώματα της Τρίτης, ήμουν παρούσα στην Πολιτική Προστασία της Περιφέρειας και στο Ενιαίο Κέντρο Επιχειρήσεων της Πυροσβεστικής. Βοηθούσα, μαζί με τα στελέχη της Περιφέρειας, το έργο της Πυροσβεστικής, ως όφειλα από τη θέση της Περιφερειάρχη.
Καταλαβαίνω ότι κάποιοι θα ήθελαν να με δουν στα διάφορα μέτωπα της πυρκαγιάς ή να βγαίνω στο δελτίο κάποιου καναλιού.
Θέλω να πω στους συμπολίτες μου ότι δεν είμαι «εξαφανισμένη» στα άσχημα και «παρούσα» στις κορδέλες και τα εγκαίνια. Αυτή είναι μια σταθερή και συνεπής στάση μέσα σε αυτά τα χρόνια. Είναι μια στάση που δεν αρέσει σε πολλούς, κάποιους άλλους ξενίζει αλλά εκτιμώ ότι είναι η στάση που πρέπει να έχουν οι εργάτες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε μια διαφορετική Ελλάδα που πρέπει να κτίσουμε για το παρόν και το μέλλον. Προτιμώ να δρω παρά να μιλώ και αυτό στο τέλος θα κριθεί από τους πολίτες.

Ερ: Δεν βγήκατε να μιλήσετε όμως ούτε τις μέρες μετά την πυρκαγιά. Γιατί;

Απ: Αφενός γιατί η ουσιαστική δουλειά της Τοπικής Αυτοδιοίκησης αφορά τις επόμενες μέρες. Όταν δηλαδή πρέπει να επουλωθούν πληγές, να οργανωθεί η αλληλεγγύη, να στηριχθούν οι άνθρωποι, να βοηθήσουμε να στηθούν υποδομές. Αφετέρου, όταν ακόμη υπάρχουν άθαφτοι νεκροί, θεωρώ ασέβεια να βγαίνω και να εξηγώ το ρόλο και τις αρμοδιότητές μου. Το ότι στέκομαι με σεβασμό μπροστά στην τραγωδία, με αφόρητο πόνο, όπως είπα στη συνέντευξή μου στην «Εφημερίδα των Συντακτών», και ότι θα μείνει για πάντα χαραγμένο μέσα μου, οι πολιτικοί μου αντίπαλοι το διαστρεβλώνουν υποστηρίζοντας ότι είμαι απαθής και αδιάφορη. Δεν μπορώ να ακολουθήσω τους πολιτικούς μου αντιπάλους στην επικοινωνιακή εκμετάλλευση της τραγωδίας.

Ερ: Και για να επανέλθω στο θέμα της εκκένωσης, θα μπορούσε η Περιφέρεια να πάρει τέτοια πρωτοβουλία;

Απ: Καλά κάνετε και θέτετε ξανά το ερώτημα. Γιατί πρέπει να το πούμε απλά και ξεκάθαρα για να το καταλάβει και ο κόσμος που μέσα στην οδύνη, το θρήνο και την οργή για την καταστροφή και τα θύματα, έχει βομβαρδιστεί το τελευταίο διάστημα από πληροφορίες που πολλές φορές, όμως, είναι στην ουσία fake news.
Άλλο λοιπόν οργανωμένη προληπτική απομάκρυνση, που είναι ένα προληπτικό μέτρο και λαμβάνεται πριν αρχίσει η φωτιά να απειλεί συγκεκριμένους οικισμούς. Και άλλο, διαφυγή, διάσωση, όταν η φωτιά έχει ήδη αρχίσει να κατακαίει την περιοχή και πρέπει να διασωθεί ο κόσμος. Στην περίπτωση της οργανωμένης προληπτικής απομάκρυνσης την εισήγηση σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο αλλά και την κοινή λογική, τη κάνει αποκλειστικά ο επιχειρησιακά υπεύθυνος του Πυροσβεστικού σώματος. Γιατί υπάρχει ο κίνδυνος, αν δεν συγκλίνουν οι παράγοντες και οι προϋποθέσεις που απαιτούνται, το προληπτικό μέτρο αντί να σώσει, τελικά να προκαλέσει περισσότερους τραυματισμούς, πανικό, ακόμη και θύματα.

Αν από τα στοιχεία που διαθέτει η Πυροσβεστική, διαπιστώσει ότι η απομάκρυνση αφορά έναν δήμο, εισηγείται απευθείας προς τον Δήμαρχο. Αν δει ότι αφορά πάνω από δύο δήμους, εισηγείται απευθείας προς την Περιφέρεια, που με τη σειρά της ενημερώνει τους δήμους για να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες. Και τέτοια εισήγηση για οργανωμένη προληπτική απομάκρυνση, γραπτή, προφορική, με sms, με φαξ, με μέιλ, δεν έγινε ποτέ σε καμία υπηρεσία της Περιφέρειας Αττικής. Ενώ κάτι τέτοιο έγινε με τη σαφή εισήγηση της Πυροσβεστικής στις πρόσφατες πυρκαγιές στα χωριά της Εύβοιας.
Τώρα την διάσωση, διαφυγή, απεγκλωβισμό, σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο, στο χερσαίο χώρο, την επιχειρεί και τη συντονίζει αποκλειστικά η Πυροσβεστική.

Το όλο θέμα περί δήθεν αμέλειάς μου να δώσω εντολή απομάκρυνσης, “κατασκευάστηκε” από συνάδελφό σας 24 ώρες μετά από την τραγωδία, ο οποίος μάλιστα βγήκε σε εθνικό δίκτυο και διάβαζε “κοπτοραπτικά” την εγκύκλιο, δημιουργώντας ψευδείς και παραπλανητικές εντυπώσεις ως προς τον τρόπο που ασκούσα τα καθήκοντά μου τη μαύρη Δευτέρα.

Ερ: Για το αν τελικά υπάρχουν ευθύνες;

Απ: Τις ευθύνες δεν θα τις αποδώσει ένα δημοσίευμα, ένα πρωτοσέλιδο μίας κυριακάτικης ή ένα τηλεοπτικό ρεπορτάζ. Ειδικά όταν, όπως είδαμε πολλές φορές να συμβαίνει το τελευταίο διάστημα, γινόμαστε μάρτυρες μίας δημοσιογραφίας που δείχνει ότι δεν ενδιαφέρεται για τα θύματα αλλά να κάνει προπαγάνδα, πατώντας πάνω στους νεκρούς και τα αποκαΐδια.
Επαναλαμβάνω ότι κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι «έγιναν όλα καλά» όταν υπάρχουν νεκροί. Υπάρχει ήδη σε εξέλιξη η έρευνα της Δικαιοσύνης για τις φωτιές στην Ανατολική Αττική και δε θα επιχειρήσω να προκαταλάβω τα πορίσματα της Δικαιοσύνης όπως έχουν σπεύσει να κάνουν ορισμένα κανάλια, ορισμένα εκδοτικά συγκροτήματα και πολιτικοί αντίπαλοι…

Ερ: Σας κατηγορούν ότι είχατε πει ότι «αν δεν κάνετε αντιπλημμυρικά και αντιπυρικά έργα σε 6 μήνες θα πάω σπίτι μου»…

Απ: Η απάντηση σε αυτό το μονταρισμένο από τη γνωστή ομάδα επαγγελματικής παραπληροφόρησης, είναι ότι η διατύπωσή μου αφορούσε τον αντιπλημμυρικό σχεδιασμό. Και σε αυτό απαντάει η πραγματικότητα και όχι η δική μου ερμηνεία. Για πρώτη φορά στην Αττική έχουμε σε εξέλιξη 160 έργα υποδομής, αντιπλημμυρικά και άλλα, κόστους μισού δις ευρώ, στο πλαίσιο μιας ολιστικής αντιμετώπισης.
Σήμερα στο δήμο Μάνδρας – Ειδυλλίας έχουν μπει οι μπουλντόζες για δύο μεγάλα έργα – και πήραμε το “πράσινο φως” για το τρίτο -, που όφειλαν να έχουν γίνει εδώ και δεκαετίες. Με είδατε να καλώ τις κάμερες για να το εκμεταλλευτώ επικοινωνιακά;

Σε κάθε περίπτωση πάντως, αυτοί που διακινούν αυτά τα βίντεο ή που παραποιούν τα λόγια μου, είναι οι ίδιοι που αποδεικνύεται ότι δεν ενδιαφέρονται ούτε για τη φωτιά, ούτε για τα θύματα. Δεν ενδιαφέρονται για τους ανθρώπους, για τους συμπολίτες μου που παλεύουν να ορθοποδήσουν στις πληγείσες περιοχές. Το μόνο που τους νοιάζει είναι η πολιτική εξόντωση.

Ερ: Με το χέρι στην καρδιά, τι αισθανθήκατε εκείνο το βράδυ, μετά από το τέλος της σύσκεψης, όταν βγήκατε με τον πρωθυπουργό στις κάμερες;

Απ: Μια στιγμή που ας μην τη νοιώσει κάνεις. Να ξέρεις ότι έχεις κάνει το καθήκον σου όπως προβλέπει ο νόμος και αυτό να μην είναι αρκετό. Και από την άλλη, όπως οι συμπολίτες μου στις πληγείσες περιοχές, αισθάνομαι την ανάγκη να σταθούμε στα πόδια μας. Να παλέψουμε. Να κάνουμε το αδύνατο, δυνατό. Για την ασφάλεια των πολιτών της Αττικής. Για να μην ξανασυμβεί.

Ερ: Ήσασταν από τους πρώτους που χαιρετίσατε την απελευθέρωση των δύο ελλήνων αξιωματικών. Τι θεωρείτε ότι συμβολίζει αυτή η εξέλιξη;

Απ: Ήταν η μόνη ευχάριστη είδηση που άκουσα τις τελευταίες ημέρες και μας έδωσε δύναμη και κουράγιο. Έστω κι αν κάποιοι επιχείρησαν να απομειώσουν τις πραγματικές της διαστάσεις. Πιστεύω ότι η εξωτερική πολιτική δεν είναι υπόθεση διαπροσωπικών σχέσεων ούτε πλειοδοσία πατριωτισμού αλλά απαιτεί συνεπή, σταθερή, νηφάλια και σε βάθος στρατηγική.

Μ.Βορίδης: «Η τραγωδία που ζούμε τελειώνει σύντομα»

Ως το μεγαλύτερο πολιτικό ψεύτη της ελληνικής ιστορίας χαρακτηρίζει τον Αλέξη Τσίπρα ο Μάκης Βορίδης στη συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, τονίζοντας πως τα λόγια και οι δεσμεύσεις του δεν έχουν καμία σημασία καθώς πλέον, όπως λέει χαρακτηριστικά, «δεν τον πιστεύει κανείς εκτός από τα έμμισθα τρολ του διαδικτύου και τους δηλητηριασμένους από ιδεολογικό μίσος αριστερούς που ονειρεύονται την ταξική αντεκδίκηση».

Σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας υποστηρίζει πως «η τραγωδία που ζούμε αυτά τα τέσσερα χρόνια τελειώνει σύντομα» και εκφράζει την εκτίμηση πως ο λαός θα ψηφίσει ώστε να μην υπάρξει ποτέ ξανά Αριστερά στη διακυβέρνηση της χώρας. Ο κ. Βορίδης καλεί τον Αλέξη Τσίπρα να οδηγήσει τη χώρα άμεσα σε εκλογές.

Παράλληλα, μέσω της συνέντευξής του στο Πρακτορείο, εκφράζει τη βεβαιότητα πως η ΝΔ θα υλοποιήσει το σχέδιό της για μείωση της φορολογίας καθώς θα επιταχύνει, όπως λέει, δραστικά την ανάπτυξη, θα υποστηρίξει ουσιαστικά την ιδιωτική οικονομία και κυρίως τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, και θα προσελκύσει επενδύσεις από ελληνικά και διεθνή κεφάλαια, καθώς θα διαπραγματευτεί τη μείωση των στόχων για πρωτογενή πλεονάσματα.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου και βουλευτή Αττικής της ΝΔ Μάκη Βορίδη στον Δημήτρη Κοτταρίδη για το Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων:

Ερ.: Σε λίγες μέρες ολοκληρώνεται το πρόγραμμα με την κυβέρνηση να πανηγυρίζει για την έξοδο από τα μνημόνια και να υπόσχεται καλύτερες μέρες για όλους….

Απ.: Η αλήθεια είναι ότι αυτή η κυβέρνηση, της πρώτης φοράς Αριστεράς, αποδείχθηκε εξαιρετική στις ψεύτικες υποσχέσεις. Όλοι τις έχουμε ακόμη νωπές στη μνήμη μας: την κατάργηση του ΕΝΦΙΑ, τη δέκατη τρίτη σύνταξη, την αύξηση του κατώτατου μισθού, τις δήθεν μόνιμες παροχές των 20 δισ. Επίσης θυμόμαστε την απόλυτη αριστερή προπαγάνδα του προγράμματος της Θεσσαλονίκης. Αλλά δυστυχώς για την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, οι Έλληνες γνωρίζουν και την σκληρή πραγματικότητα: την υπερβολική φορολογία που μαζί με τις ασφαλιστικές εισφορές ξεπερνά το 75% του μεσαίου εισοδήματος, την αυξημένη εγκληματικότητα, την καταστροφική μεταναστευτική πολιτική, τους νεκρούς στην Μάνδρα και στο Μάτι, την προκλητικά ευνοϊκή μεταχείριση των τρομοκρατών, την αθλιότητα της συμφωνίας με τα Σκόπια, την επιλογή ταυτότητας φύλου κατά βούληση, την αναδοχή από ομόφυλα ζευγάρια, το ξεθεμέλιωμα κάθε μεταρρύθμισης στην δημόσια παιδεία, την επαναφορά του πανεπιστημιακού ασύλου, την κατατρομοκράτηση κάθε ελεύθερης συνείδησης στη δικαιοσύνη και στην δημοσιογραφία, την δέσμευση της δημόσιας περιουσίας για 99 χρόνια. Και δυστυχώς όλα αυτά δεν τα θυμόμαστε απλώς, αλλά τα ζούμε.

‘Αρα τι σημασία έχουν τώρα πια οι υποσχέσεις του κ. Τσίπρα; Όπως ωραία το είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, «Ψεύτης, Ψεύτης, Ψεύτης». Έχουν καμία σημασία τα λόγια και οι δεσμεύσεις του μεγαλύτερου πολιτικού ψεύτη της ελληνικής ιστορίας; Τον πιστεύει κανείς εκτός από τα έμμισθα τρολ του διαδικτύου και τους δηλητηριασμένους από ιδεολογικό μίσος αριστερούς που ονειρεύονται την ταξική αντεκδίκηση;

Η τραγωδία που ζούμε αυτά τα τέσσερα χρόνια τελειώνει σύντομα. Και αφήνει μόνο ένα καλό: όλοι πια ξέρουν, όλοι κατάλαβαν τι είναι η Αριστερά. Και για αυτό το λόγο, ο λαός μας θα ψηφίσει ώστε να μην υπάρξει ποτέ ξανά Αριστερά στη διακυβέρνηση της χώρας. Σκληρό αλλά χρήσιμο και απαραίτητο μάθημα.

Ερ.: Πολλοί υποστηρίζουν πάντως πως ο Αλέξης Τσίπρας διατηρεί άσους στο μανίκι του και πως στη ΔΕΘ θα προχωρήσει στην ανακοίνωση ενός οικονομικού προγράμματος που θα ανακουφίσει μεγάλο μέρος της κοινωνίας….

Απ.: Η μόνη ανακούφιση που μπορεί να προσφέρει ο κ. Τσίπρας στην ελληνική κοινωνία είναι να προκηρύξει εκλογές και να πάει σπίτι του. Και αν ο πρωθυπουργός, όπως μερικοί φιλοκυβερνητικοί ονειρεύονται, έχει κρυφούς άσους στο μανίκι του και σκοπεύει να ανακοινώσει κάποιο διαφορετικό οικονομικό πρόγραμμα, γιατί άραγε δεν το έχει πράξει μέχρι σήμερα; Δεν τον άφηνε η τρόικα; Ωραία λοιπόν, τώρα που όπως υποστηρίζουν τελείωσε το μνημόνιο και έφυγε και η τρόικα, ας καταργήσει τη μείωση των συντάξεων και του αφορολόγητου, που ο ίδιος νομοθέτησε, ας μειώσει τον ΕΝΦΙΑ, ας μειώσει ουσιαστικά την φορολογία του εισοδήματος, ας μειώσει στο 13% τον ΦΠΑ στην εστίαση και στον τουρισμό, ας καταργήσει τις υπέρογκες ασφαλιστικές εισφορές. Κυβέρνηση δεν είναι ακόμη; Όταν είσαι κυβέρνηση, δεν εξαγγέλλεις, νομοθετείς. Καμία ΔΕΘ δεν σου χρειάζεται. Πας στο Κοινοβούλιο και νομοθετείς όλα τα παραπάνω. Αλλιώς είσαι ο γνωστός Τσίπρας που όλοι γνωρίζουμε και οι περισσότεροι απεχθανόμαστε: ο ψεύτης, ψεύτης, ψεύτης.

Ερ.: Και ο Κυριάκος Μητσοτάκης όμως μιλά για μια πολιτική μείωσης των φόρων. Πώς θα το υλοποιήσετε αυτό τη στιγμή που θεωρείτε πως η χώρα δεν βγαίνει από τα μνημόνια και άρα θα βρίσκεται υπό στενή, ακόμα, επιτήρηση;

Απ.: Θα τα υλοποιήσουμε γιατί θα επιταχύνουμε δραστικά την ανάπτυξη, θα υποστηρίξουμε ουσιαστικά την ιδιωτική οικονομία και κυρίως τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, γιατί με την αξιοπιστία του κυβερνητικού προγράμματος μας θα προσελκύσουμε επενδύσεις από ελληνικά και διεθνή κεφάλαια, γιατί θα διαπραγματευτούμε τη μείωση των στόχων για πρωτογενή πλεονάσματα. Γιατί θα μεταρρυθμίσουμε δραστικά το Δημόσιο, κάνοντας το μικρότερο, λειτουργικότερο, παραγωγικό, φιλικό στις επιχειρήσεις και στους επαγγελματίες. Το λέμε καθαρά: Για εμάς δημόσιο συμφέρον είναι η μεγέθυνση της οικονομίας. Όλο το Ελληνικό Δημόσιο, όλοι οι κρατικοί υπάλληλοι θα δουλέψουν για αυτό το σκοπό. Και το Δημόσιο θα μεταρρυθμιστεί σε όλα του τα επίπεδα ώστε να υπηρετήσει αυτό τον εθνικό στόχο. Η μεγέθυνση της οικονομίας θα μας επιτρέψει να μειώσουμε τους φορολογικούς συντελεστές και να διατηρούμε πειθαρχημένα τα δημόσια οικονομικά μας. Η φιλοδοξία μας είναι απλή: η Ελλάδα θα γίνει η πιο ελεύθερη, η πιο ασφαλής, η πιο ανταγωνιστική, η πιο φιλική στην επιχειρηματικότητα χώρα στον κόσμο. Αυτό κομίζει στην πολιτική ο Κυριάκος Μητσοτάκης: ένα όραμα ελευθερίας για το Έθνος.

 

Ερ.: Εκλογές πότε βλέπετε;

Απ.: Θα κάνουν ό,τι μπορούν για να μείνουν στην εξουσία ακόμη και μία ημέρα παραπάνω. Ειδικά τώρα που οι φιέστες τους και η προπαγάνδα τους ενταφιάστηκαν μαζί με τους δεκάδες νεκρούς και τους εκατοντάδες τραυματίες στο Μάτι. Θα μείνουν, όπως όλοι οι τύραννοι, κλεισμένοι στην αυτοαναφορικότητά τους, αλληλοσυγχαιρόμενοι και καταδικάζοντας ως προδότη, ταξικό εχθρό, πράκτορα, φασίστα κάθε έναν που απλώς τους υπενθυμίζει τα ψέματά τους, τις εγκληματικές τους αμέλειες, την ανικανότητά τους, την πολιτική του μίσους και του διχασμού που ακολούθησαν. Θα βυσσοδομούν, θα συνωμοτούν, θα σπιλώνουν μέχρι την τελευταία στιγμή, θα περιμένουν τις ανύπαρκτες πολιτικές εφεδρείες μήπως και αλλάξει κάτι, προκειμένου να σωθούν. Και θα καταλήξουν, όπως όλοι οι τύραννοι: θα πληρώσουν για τα αίσχη που έχουν κάνει, θα τους επιστραφεί το μίσος που τόσο κυνικά επισώρευσαν. Ο λαός μας θα τους πληρώσει με το ίδιο νόμισμα ώστε να υπάρξει ξανά ισορροπία, δικαιοσύνη και ειρήνευση.

 

Ερ.: Εκλέγεστε σε μια περιοχή όπου πριν λίγες εβδομάδες βίωσε μια τεράστια τραγωδία. Στην ΝΔ ζητήσατε παραιτήσεις, προχωρήσατε σε καταγγελίες για συγκεκριμένες ευθύνες….

Απ.: Η καταστροφή έχει υπεύθυνους και σε πολιτικό και σε ποινικό επίπεδο. Ευθύνες δε, προκύπτουν σε όλα τα επίπεδα της διαχείρισης της καταστροφής: στην αποτυχία έγκαιρης κατάσβεσης της πυρκαγιάς, στη μη εκκένωση της περιοχής, στην εσφαλμένη εκτίμηση για την εξέλιξή της, στην καθυστερημένη απόφαση για τη διάσωση από τη θάλασσα, όλα ήταν μια καθολική αποτυχία, προϊόν σωρείας εγκληματικών παραλείψεων. Μερικοί από τους «αλάνθαστους» τελικώς παραιτήθηκαν, πολύ αργά και προφανώς για να αποσείσουν τις ευθύνες από τον πραγματικά υπεύθυνο και υπόλογο, τον Αλέξη Τσίπρα. Όμως η πολιτική ευθύνη έχει καταλογιστεί, οι ποινικές ευθύνες ερευνώνται και θα αποδοθούν, θα παρακολουθούμε δε εκ του σύνεγγυς την εξέλιξη της δικαστικής έρευνας, ήδη δε άρχισαν να εγείρονται οι πρώτες αγωγές αποζημιώσεως, οι οποίες είμαι βέβαιος ότι θα ευδοκιμήσουν. Απλώς τα ποσά αυτά θα πρέπει τελικώς να καταλογιστούν και στα φυσικά πρόσωπα που ευθύνονται με τα λάθη και τις εγκληματικές παραλείψεις τους για την τραγωδία.

 

Ερ.: Με την κατάτμηση της εκλογικής περιφέρειας Αττικής έχετε αποφασίσει που θα πολιτευθείτε στις επόμενες εκλογές; Θα είστε υποψήφιος στην Α’ Αθήνας, όπως ακούστηκε;

Απ.: Αυτή η είδηση ήταν fake news που αναπαρήγαγε ένας ιστότοπος του ΣΥΡΙΖΑ. Προσωπικά έχω ζητήσει από τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, τον Κυριάκο Μητσοτάκη, να είμαι υποψήφιος στην Ανατολική Αττική. Εκλέγομαι 11 συνεχόμενα χρόνια στην περιφέρεια αυτή, οι συμπολίτισσές και οι συμπολίτες μου με έχουν κατ’ επανάληψιν τιμήσει και τους χρωστάω πολλά. Έχω οικοδομήσει μαζί τους προσωπικούς δεσμούς που υπερβαίνουν την πολιτική. Είναι λοιπόν τιμή μου και χαρά μου να υπηρετώ τη συγκεκριμένη εκλογική περιφέρεια και όσο το επιθυμούν οι συναγωνιστές και οι συναγωνίστριές μου θα συνεχίσω να το πράττω.

Ο.Γεροβασίλη:Για πρώτη φορά αποκομματικοποιείται η Δημόσια Διοίκηση

«Η κυβέρνηση μετά από οκτώ χρόνια εθνικής δοκιμασίας θα στρίβει το τιμόνι εκεί που εκτιμά ότι χρειάζεται», σημειώνει η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Όλγα Γεροβασίλη, στην εφημερίδα Real News και αναφέρεται στη δημιουργία ενός μόνιμου μηχανισμού για φοροελαφρύνσεις, «αλλά και για τη σημαντική αύξηση στοχευμένων κοινωνικών δαπανών, που θα υπερβούν κατά τις εκτιμήσεις του οικονομικού μας επιτελείου περίπου το 1 δισ. ευρώ».

«Η αύξηση του κατώτατου μισθού και η επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων μπαίνουν ακόμη πιο δυναμικά στην ατζέντα» αναφέρει η κ. Γεροβασίλη, συμπληρώνοντας ότι στη ΔΕΘ θα παρουσιαστούν τα επόμενα βήματα, που αφορούν την περαιτέρω ενίσχυση του κοινωνικού κράτους.

Εξάλλου, χαρακτηρίζει ως μία από τις πιο ευχάριστες εξελίξεις την απελευθέρωση των δύο Ελλήνων στρατιωτικών, για όσους δεν ψάχνουν την ευκαιρία για απαράδεκτη μικροπολιτική και στείρα αντιπαράθεση και τονίζει ότι είναι μία «μεγάλη επιτυχία της ελληνικής διπλωματίας, της πολιτικής ηγεσίας των ΥΠΕΞ και ΥΠΕΘΑ, καθώς και της ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων».

Για την ηγετική ομάδα της ΝΔ, η υπουργός λέει ότι «έχει υποβιβαστεί σε ένα υβρίδιο νεοφιλελεύθερης ακροδεξιάς, έρμαιο διαπλεκόμενων συμφερόντων και οικογενειοκρατίας, που διακατέχεται από ρεβανσισμό και παράγει μόνο ψευδείς ειδήσεις και προπαγάνδα σκοτεινών στιγμών της ιστορίας».

Μιλώντας για την πυρκαγιά στο Μάτι, είπε ότι «ανέδειξε το επείγον λύσεων που αφορούν τη δημόσια ασφάλεια σε σχέση με τον χωροταξικό σχεδιασμό και που κάθε σοβαρή κυβέρνηση οφείλει να δρομολογεί».

Για τη μεταρρύθμιση της Δημόσια Διοίκησης, η Όλγα Γεροβασίλη σημειώνει ότι «για πρώτη φορά αποκομματικοποιείται», ενώ «η Ελλάδα συγκαταλέγεται πλέον στις κορυφαίες χώρες του κόσμου στον τομέα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης».

Χ.Σταϊκούρας: “Η κυβέρνηση βρέθηκε ελλιποβαρής”

ΑΠΕ

Κριτική στην κυβέρνηση για τη μη καθαρή έξοδο από το μνημόνιο και την υψηλή φορολόγηση, μεταξύ άλλων, άσκησε ο Χρήστος Σταϊκούρας, τομεάρχης Οικονομικών της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτής Φθιώτιδας, μιλώντας στην εφημερίδα «RealNews», εκφράζοντας παράλληλα την πεποίθηση ότι ένας επικείμενος ανασχηματισμός της κυβέρνησης «δεν θα αλλάξει το κλίμα».

«Μάταιος ο κόπος, το κλίμα δεν αλλάζει. Η κυβέρνηση ζυγίστηκε με τα προβλήματα της χώρας και βρέθηκε ελλιποβαρής», τόνισε.

Μάλιστα, σχολίασε ότι η έξοδος από το μνημόνιο δεν είναι καθαρή, διότι «οι δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ είναι βαριές και πολύχρονες, πολύ πιο ασφυκτικές από αυτές των άλλων κρατών-μελών που βγήκαν από τα μνημόνια».

Εξάλλου, επανέλαβε τη δέσμευση της ΝΔ να μειωθεί η φορολογία και κατηγόρησε την κυβέρνηση για υπερφορολόγηση. «Για να μειώσεις τους φόρους, θα πρέπει και να το πιστεύεις. Δυστυχώς, ακόμη και σήμερα, ο αρμόδιος υπουργός όχι μόνο ιδεολογικά δεν το πιστεύει, αλλά και αιθεροβατεί, υποστηρίζοντας ότι η φορολογία των πολιτών δεν είναι υψηλή».

Νικαράγουα: Η κυβέρνηση κατηγορεί την CIDH για μεροληπτική στάση

ΑΠΕ

Η κυβέρνηση της Νικαράγουας κατηγόρησε για προκατάληψη και μεροληψία την Διαμερικανική Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (CIDH) όσον αφορά τις εκθέσεις της για την φορτισμένη κατάσταση που επικρατεί στη χώρα αυτή και της προσήψε επίσης ότι υποστηρίζει “τις πολιτικές παρέμβασης” των ΗΠΑ.

“Στις εκθέσεις της, η CIDH χρησιμοποίησε κριτήρια που χαρακτηρίζονται από προκατάληψη και είναι μεροληπτικά”, υπογραμμίζει το υπουργείο Εξωτερικών της Νικαράγουας σε κείμενό του με τίτλο “έκθεση αποτίμησης της προκατειλημμένης και πολιτικοποιημένης δράσης” του οργανισμού στην Νικαράγουα.

“Η CIDH παραλείπει σκόπιμα την αλήθεια, η οποία δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα των ξένων εντολέων ενεργειών που αποσκοπούν στην ανατροπή της συνταγματικής κυβέρνησης της Νικαράγουας”, προσθέτει το υπουργείο Εξωτερικών της χώρας, το οποίο σημειώνει επίσης ότι “η δράση της CIDH μαζί με αυτή της αμερικανικής κυβέρνησης και άλλων χωρών προωθούν τις πολιτικές μανούβρες παρέμβασης, που προσπαθούν να αποσταθεροποιήσουν και να απομονώσουν την Νικαράγουα στη διεθνή σκηνή”.

Στο κείμενο αυτό, το υπουργείο Εξωτερικών της Νικαράγουας “αξιώνει να σταματήσει η συμμετοχή της CIDH στην πολιτική εκστρατεία και σε αυτή των μέσων ενημέρωσης των ψευδών, των υπαινιγμών και των χαρακτηρισμών απέναντι” στην κυβέρνηση του Ντανιέλ Ορτέγα.

Η CIDH, αυτόνομη οντότητα του Οργανισμού Αμερικανικών Κρατών (OEA), καταδίκασε τον Μάιο “τους φόνους, τις επιθέσεις και τις αυθαίρετες κρατήσεις” διαδηλωτών κατά το κύμα των βίαιων διαμαρτυριών κατά της κυβέρνησης, που έχει στοιχίσει τη ζωή σε περισσότερους από 300 ανθρώπους από τις 18 Απριλίου.

Η CIDH συνέστησε μεταξύ άλλων στην Νικαράγουα να σταματήσει την καταστολή και τις αυθαίρετες κρατήσεις διαδηλωτών, να σέβεται το δικαίωμα στις διαδηλώσεις και να διαλύσει τις πολιτοφυλακές.

Σε έκθεση που παρουσίασε στη συνέχεια ενώπιον του μονίμου συμβουλίου του OEA, η CIDH επισήμανε εκ νέου την ύπαρξη σοβαρών παραβιάσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Νικαράγουα από τότε που άρχισαν οι διαδηλώσεις.

Τον Ιούνιο συνέστησε εξάλλου ειδική επιτροπή για να παρακολουθεί την εφαρμογή των συστάσεων στην Νικαράγουα.

Η κυβέρνηση της χώρας αυτής κατηγορεί την CIDH ότι στήριξε τις εκθέσεις της στα στοιχεία “που έχουν χειραγωγήσει οι δράστες και οι εκτελεστές απόπειρας πραξικοπήματος, προσφέροντάς τους κάθε αξιοπιστία”.

Ο πρόεδρος Ντανιέλ Ορτέγα υποστηρίζει ότι οι διαδηλώσεις κατά της κυβέρνησής του αποτελούν μέρος ενός σχεδίου “πραξικοπήματος” το οποίο χρηματοδοτείται από τις ΗΠΑ.

Ο ήρωας της επανάστασης των Σαντινίστας, που ανέτρεψε την δικτατορία το 1979, κατηγορείται από τους διαδηλωτές για διαφθορά και νεποτισμό και ότι έχει επιβάλει στη Νικαράγουα μια δικτατορία με τη βοήθεια της συζύγου του Ροσάριο Μουρίγιο, η οποία είναι αντιπρόεδρος.

Ξεκίνησε η επιστροφή των πρώτων αδειούχων

Φωτογραφία Αρχείου

Μπαίνοντας από αύριο Δευτέρα στο τελευταίο δεκαήμερο του Αυγούστου, αρκετοί πολίτες επιστρέφουν στη δουλειά μετά την καλοκαιρινή άδεια.

Μάλιστα, αναμένεται σήμερα Κυριακή να επιστρέψουν στη βάση τους οι πρώτοι αδειούχοι των διακοπών με τις Αρχές να είναι σε ετοιμότητα στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους.

Από τα διόδια της Ελευσίνας μάλιστα αναμένεται σήμερα να περάσουν περίπου 60.000 οχήματα, με την διέλευση τους να κορυφώνεται το απόγευμα όπου και αναμένεται να υπάρξει και αρκετή κίνηση στους σταθμούς διοδίων.

 

Σεισμός 8,2 ρίχτερ στα νησιά Φίτζι!

Ισχυρή σεισμική δόνηση, μεγέθους 8,2 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ, σημειώθηκε σήμερα στον Ειρηνικό Ωκεανό κοντά στις νήσους Φίτζι και Τόνγκα όμως το επίκεντρό της ήταν σε μεγάλο υποθαλάσσιο βάθος και δεν προκάλεσε τσουνάμι, όπως ανακοίνωσαν το Αμερικανικό Γεωλογικό Ινστιτούτο και το Κέντρο Προειδοποίησης Τσουνάμι.

Το επίκεντρο της δόνησης εντοπίζεται σε βάθος 559,57 μέτρων, με αποτέλεσμα να μην γίνει τόσο έντονα αισθητή η δόνηση στην επιφάνεια. Το ακριβές σημείο του εστιάζεται στα 270 χλμ ανατολικά της Λεβούκα στο Φίτζι και 443 χλμ δυτικά του Νεϊάφου στα Τόνγκα.

Αρχικά, ο σεισμός είχε μετρηθεί στα 8 Ρίχτερ, όμως αργότερα αναβαθμίσθηκε στους 8,2βαθμούς Ρίχτερ, ένα μέγεθος που θα μπορούσε να προκαλέσει ανυπολόγιστες καταστροφές εάν το εστιακό του βάθος δεν ήταν τόσο μεγάλο. Η περιοχή του σεισμού κείται στο λεγόμενο Δαχτυλίδι της Φωτιάς, που προκαλεί συχνά σεισμούς μεγάλου μεγέθους.

Άδεια Τραμπ στο νομικό σύμβουλο του Λευκού Οίκου για να καταθέσει

Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε χθες πως εξουσιοδότησε τον νομικό σύμβουλο του Λευκού Οίκου Ντον ΜακΓκαν και άλλα μέλη του προσωπικού της προεδρίας να «συνεργασθούν πλήρως» στην έρευνα για ανάμειξη του ρωσικού παράγοντα υπέρ της εκλογής του.

Η ανακοίνωση του Τραμπ, μέσω του λογαριασμού του στο Twitter, ακολούθησε το δημοσίευμα στους New York Times πως ο ΜακΓκαν «συνεργάσθηκε ευρέως» με την έρευνα του ειδικού εισαγγελέα Ρόμπερτ Μιούλερ κατά τη διάρκεια τουλάχιστον τριών συναντήσεών του με τους ερευνητές διάρκειας 30 ωρών.

«Επέτρεψα στον νομικό σύμβουλο του Λευκού Οίκου Ντον ΜακΓκαν και σε άλλα μέλη του προσωπικού του Λευκού Οίκου να συνεργασθούν πλήρως με τον ειδικό εισαγγελέα», αναφέρει στο tweet του ο Τραμπ.

«Επιπλέον παραδώσαμε αμέσως πάνω από ένα εκατ. σελίδες εγγράφων. Είναι το πιο διαφανές στην Ιστορία. Καμμία ανάμειξη. Καμμία παρακώλυση. Κυνήγι μαγισσών», προσθέτει στο μήνυμά του ο πρόεδρος.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας, ο ΜακΓκαν κατέθεσε «λεπτομερείς αναφορές» για επεισόδια σχετικά με το ερώτημα εάν ο Τραμπ προσπάθησε να παρακωλύσει την έρευνα της δικαιοσύνης και ιδιαίτερα για τις υποψίες ότι ο πρόεδρος προσπάθησε να απολύσει τον Μιούλερ, όπως και για τις δηλώσεις και πράξεις του Τραμπ όταν απέλυε τον διευθυντή του FBI Τζέιμς Κόμεϊ.

Το tweet του Τραμπ με το οποίο υποστηρίζει πως έδωσε άδεια στον ΜακΓκαν να συνεργασθεί έρχεται μετά τις αμφιβολίες που διατυπώνει η εφημερίδα εάν ο πρόεδρος έχει πληροφορηθεί το εύρος της συνεργασίας του νομικού συμβούλου. Όπως τονίζουν οι Times είναι σπάνιο ένας νομικός σύμβουλος να είναι τόσο ανοικτός με τους ερευνητές.

Σε απεργία καλεί η διωκόμενη αντιπολίτευση στη Βενεζουέλα

Τρία από τα μεγαλύτερα κόμματα της αντιπολίτευσης στη Βενεζουέλα κάλεσαν χθες τον πληθυσμό σε απεργία από την προσεχή Τρίτη κατά των οικονομικών μεταρρυθμίσεων που ανακοίνωσε ο πρόεδρος Νικολάς Μαδούρο.

Τα κόμματα Πρώτα Δικαιοσύνη του πρώην υποψηφίου για την Προεδρία Ενρίκε Καπρίλες, Λαϊκή Θέληση του υπό κατ’οίκον κράτηση Λεοπόλδο Λόπες και Σκοπός R του πρώην συνδικαλιστή ηγέτη Αντρές Βελάσκες καλούν τον κόσμο «από την Τρίτη σε μία πρώτη ημέρα διαμαρτυρίας και παύσης εργασίας κατά του Μαδούρο, του υπερπληθωρισμού και της πείνας».

Περισσότερες λεπτομέρειες για τους τρόπους που θα οργανωθεί η κινητοποίηση θα ανακοινωθούν σήμερα.

Μία ημέρα πριν την κυκλοφορία των νέων χαρτονομισμάτων του μπολίβαρ με πέντε μηδενικά λιγότερα, ο Μαδούρο ανακοίνωσε την Παρασκευή το σχέδιό του για την καταπολέμηση της κοινωνικο-οικονομικής κρίσης, που χαρακτηρίζεται από τον καλπάζοντα πληθωρισμό—που σύμφωνα με το ΔΝΤ ενδέχεται να φθάσει το 1.000.000% στα τέλη του έτους—και τις ελλείψεις σε τρόφιμα και φάρμακα.