20 C
Athens

Ταυτόχρονη επιχείρηση σε Αττική και Τίρανα για την εξάρθρωση συμμορίας που έκλεβε ρούχα από καταστήματα της Αττικής – 8 συλλήψεις

Φωτ. Αρχείου

Ταυτόχρονη επιχείρηση σε Αθήνα και Τίρανα υπό το συντονισμό της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Βορειοανατολικής Αττικής, με τη συνδρομή και των Αλβανικών Αρχών, οδήγησε στην εξάρθρωση εγκληματικής οργάνωσης τα μέλη της οποίας διέπρατταν διακεκριμένες κλοπές ρουχισμού από καταστήματα της Αττικής τα οποία μεταπωλούσαν σε κατάστημα στα Τίρανα.

Όπως έγινε γνωστό από την Αστυνομία, κατά την επιχείρηση συνελήφθησαν, το πρωί της Τετάρτης 19 Νοεμβρίου σε περιοχές της Αττικής, 8 μέλη της εγκληματικής οργάνωσης, ηλικίας από 33 έως 63 ετών ενώ ταυτοποιήθηκαν και αναζητούνται 4 επιπλέον μέλη.

Σε βάρος τους σχηματίσθηκε δικογραφία για σύσταση και συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση που διέπραττε διακεκριμένες κλοπές κατ’ επάγγελμα, κατά συναυτουργία και κατ’ εξακολούθηση, νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες καθώς και αποδοχή και διάθεση προϊόντων εγκλήματος.

Ως προς τον τρόπο δράσης της εγκληματικής οργάνωσης, σύμφωνα με την ΕΛΑΣ, οι κατηγορούμενοι, τουλάχιστον από τα μέσα Οκτωβρίου, είχαν συστήσει και ενταχθεί σε εγκληματική οργάνωση, που διέπραττε διακεκριμένες κλοπές ειδών ρουχισμού από καταστήματα σε περιοχές της Αττικής. Αρχηγικό μέλος της οργάνωσης και η συντονίστρια της εγκληματικής δράσης ήταν 54χρονη αλλοδαπή, ενώ στην οργάνωση συμμετείχαν 4 ακόμα μέλη της οικογενείας της.

Ο σχεδιασμός της εγκληματικής οργάνωσης με διασυνοριακή δράση περιελάμβανε δύο ομάδες, μία στην Ελλάδα και μία στην Αλβανία.

Η ομάδα που δραστηριοποιούταν στην Ελλάδα ήταν αρμόδια για τη διάπραξη κλοπών μεγάλων ποσοτήτων εμπορευμάτων από καταστήματα ενώ η 54χρονη αρχηγός ήταν υπεύθυνη για την αποστολή των κλοπιμαίων, με τη βοήθεια των μελών της οικογενείας της, μέσω υπεραστικών λεωφορείων στα Τίρανα όπου έτερο συγγενικό της μέλος διέθετε κατάστημα ρούχων, με σκοπό τη μεταπώλησή τους.

Η ομάδα που δραστηριοποιούνταν στην Αλβανία, είχε ως ρόλο την παραλαβή των ρούχων και την πώλησή τους μέσω του εν λόγω καταστήματος ρούχων στα Τίρανα ενώ συχνά αναρτούσε διαφημίσεις πώλησης ρούχων σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης με σκοπό την εξεύρεση πελατών.

Τα μέλη της οργάνωσης που ήταν επιφορτισμένα με τη διάπραξη των κλοπών, συγκεντρώνονταν στην περιοχή του Ταύρου όπου σχεδίαζαν τη δράση τους ενώ στη συνέχεια με ένα από τα 9 «επιχειρησιακά» οχήματα της οργάνωσης εκκινούσαν προς τα καταστήματα – στόχους.

Μετά τη διάπραξη των κλοπών, όλα τα κλοπιμαία συγκεντρώνονταν σε αποθήκη στην περιοχή των Πετραλώνων με σκοπό την αποστολή τους στην Αλβανία.

Οι δράστες των κλοπών διέπρατταν περισσότερες από μία κλοπές εντός της ημέρας ενώ επέλεγαν κυρίως καταστήματα που διέθεταν προς πώληση εμπορεύματα χωρίς προσαρτημένους αντικλεπτικούς μηχανισμούς. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται από την ΕΛΑΣ, ακόμη και στις περιπτώσεις που το εμπόρευμα διέθετε αντικλεπτικό μηχανισμό, οι κατηγορούμενοι είχαν αποκτήσει εξειδίκευση στην αφαίρεση τους με τη χρήση ειδικής ηλεκτρονικής συσκευής καθώς και σιδερένιου μαγνήτη.

Παράλληλα οι δράστες λάμβαναν μέτρα αντιπαρακολούθησης, τόσο κατά τη διάπραξη των κλοπών, όσο και κατά την φόρτωση των «επιχειρησιακών» οχημάτων με τα κλοπιμαία ενώ ανά τακτά χρονικά διαστήματα αντικαθιστούσαν κάποια από τα ενοικιαζόμενα «επιχειρησιακά» τους οχήματα.

Κατά την επιχείρηση εντός των οικιών των κατηγορουμένων αλλά και στην αποθήκη της οργάνωσης, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

• το χρηματικό ποσό των 71.420 ευρώ,

• πλήθος κλοπιμαίων ειδών ρουχισμού,

• πλήθος ηλεκτρονικών ειδών και κινητών τηλεφώνων,

• 7 μαγνήτες αφαίρεσης αντικλεπτικών καθώς και

• ειδική συσκευή για την αφαίρεση αντικλεπτικών ετικετών ασφαλείας.

Επιπρόσθετα σε έρευνα των Αλβανικών αρχών στο κατάστημα ρούχων όπου πωλούνταν τα κλοπιμαία ρούχα στα Τίρανα εντοπίστηκε πλήθος κλοπιμαίου ρουχισμού με ταμπελάκια στην ελληνική γλώσσα και με τιμή πώλησης σε Ευρώ.

Από τη συνολική προανακριτική έρευνα των αστυνομικών της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Βορειοανατολικής Αττικής έχουν εξιχνιαστεί 14 διακεκριμένες κλοπές ειδών από καταστήματα σε Μαρούσι, Αγία Παρασκευή, Σπάτα, Δάφνη, Νέα Ερυθραία, Χαλάνδρι, Ίλιον και στο κέντρο της Αθήνας.

Τέλος, όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, αρκετά μέλη της οργάνωσης είναι συγκατηγορούμενοι σε έτερες υποθέσεις κλοπών από καταστήματα ενώ κάποιοι εξ’ αυτών κατείχαν πλήθος διαφορετικών στοιχείων ταυτοποίησης με σκοπό να δυσχεράνουν την ταυτοποίηση τους από τις Αρχές.

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον αρμόδιο Εισαγγελέα.

Συνέντευξη στο Bloomberg θα δώσει ο Κ.Μητσοτάκης

Eurokinissi

Την Παρασκευή στις 9:10 ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα συμμετάσχει σε συζήτηση με τον John Micklethwait, αρχισυντάκτη του Bloomberg, στο πλαίσιο του «Bloomberg New Economy Forum».

Η Ουκρανία θα εκχωρήσει το Ντονμπάς στη Ρωσία, κατά το σχέδιο που πρότειναν οι ΗΠΑ

ΑΠΕ

Η πρόταση που υπέβαλε η Ουάσιγκτον στο Κίεβο ως βάση για τον τερματισμό του πολέμου και περιήλθε σε γνώση του Γαλλικού Πρακτορείου προβλέπει ότι η Κριμαία και οι περιφέρειες Ντονέτσκ και Λουχάνσκ στην ανατολική Ουκρανία – περιοχή γνωστή επίσης ως Ντονμπάς – θα «αναγνωριστούν ως de facto ρωσικές» από την Ουκρανία και τους συμμάχους της, «συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ».

Κατά το σχέδιο 28 σημείων, άλλες δυο περιφέρειες, οι δυο πλευρές θα μοιραστούν άλλες δυο περιφέρειες, τη Χερσώνα και τη Ζαπορίζια, με βάση το πού βρίσκεται σήμερα η γραμμή επαφής.

Το κείμενο προβλέπει ακόμη ότι ο ουκρανικός στρατός θα περιοριστεί σε 600.000 μέλη, ότι το NATO θα δεσμευτεί να μην αναπτύξει στρατεύματα στην Ουκρανία αλλά ευρωπαϊκά μαχητικά αεροσκάφη θα έχουν βάσεις στην Πολωνία.

Η δικαιοσύνη διατάσσει την κυβέρνηση Τραμπ να αποσύρει την εθνοφρουρά από την Ουάσιγκτον

ΑΠΕ

Ομοσπονδιακή δικάστρια διέταξε να αποσυρθούν οι στρατιωτικοί της εθνοφρουράς από την πρωτεύουσα Ουάσιγκτον, σηματοδοτώντας νέα ήττα του ρεπουμπλικάνου προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ στο μπραντεφέρ του με πόλεις και πολιτείες όπου κυβερνούν δημοκρατικοί.

Ωστόσο η δικάστρια Τζία Κομπ συνόδευσε την απόφασή της με αναστολή 21 ημερών, ως την 11η Δεκεμβρίου, ώστε να επιτραπεί στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση να ασκήσει έφεση.

Από τον Ιούνιο, ο αρχηγός του αμερικανικού κράτους έστειλε την εθνοφρουρά κατά σειρά στο Λος Άντζελες, στην Ουάσιγκτον και στο Μέμφις, σε όλες τις περιπτώσεις αψηφώντας την εναντίωση των τοπικών αρχών – και στις τρεις πόλεις κυβερνούν δημοκρατικοί -, διατεινόμενος πως το μέτρο ήταν απαραίτητο για να καταπολεμηθεί η εγκληματικότητα και να υποστηριχτεί η αστυνομία μετανάστευσης (ICE).

Μετά την ανάπτυξη τον Αύγουστο της εθνοφρουράς στην ομοσπονδιακή πρωτεύουσα, ο δήμος προσέφυγε στη δικαιοσύνη, κατηγορώντας την εκτελεστική εξουσία για υπέρβαση εξουσίας.

Κάπου 2.175 στρατιωτικοί της εθνοφρουράς είναι ανεπτυγμένοι επί του παρόντος στην Ουάσιγκτον, από τους οποίους 1.245 στάλθηκαν από άλλες πολιτείες, κατά τα πιο πρόσφατα στατιστικά στοιχεία του στρατού.

Η δικάστρια δικαίωσε χθες τη δημοτική αρχή, κρίνοντας ότι η κυβέρνηση «ενήργησε κατά τρόπο που αντίκειται στον νόμο αναπτύσσοντας την εθνοφρουρά στην Ουάσιγκτον για αποστολές αποτροπής της εγκληματικότητας δίχως αίτημα των δημοτικών πολιτικών αρχών».

Θύμισε ακόμη ότι η νομοθεσία δεν επιτρέπει να ζητείται να σταλούν στην Ουάσιγκτον στοιχεία της εθνοφρουράς από άλλες περιοχές της χώρας.

Ο δήμος της Ουάσιγκτον, με ιδιότυπο, μοναδικό στη χώρα νομικό καθεστώς, δεν υπάγεται σε καμιά πολιτεία και διαθέτει αξιόλογο βαθμό αυτονομίας· αρμόδιο για τις υποθέσεις του είναι το ομοσπονδιακό Κογκρέσο.

Η δικαιοσύνη αναίρεσε τον Οκτώβριο μέχρι νεοτέρας διαταγές για την ανάπτυξη της εθνοφρουράς σε άλλες δυο μεγαλουπόλεις όπου κυβερνούν δημοκρατικοί, το Σικάγο και το Πόρτλαντ.

Η κυβέρνηση Τραμπ υπέβαλε κατεπείγουσα προσφυγή πριν από έναν μήνα στο Ανώτατο Δικαστήριο, όπου έχουν αποφασιστική πλειοψηφία οι συντηρητικοί, για να λάβει πράσινο φως ώστε να αναπτύξει την εθνοφρουρά στο Σικάγο. Ο κορυφαίος θεσμός της αμερικανικής δικαιοσύνης δεν έχει αποφανθεί ακόμη.

Ο Ντόναλντ Τραμπ έχει αναγορεύσει την πάταξη της παράτυπης μετανάστευσης σε κορυφαία προτεραιότητα της δεύτερης θητείας του, μιλώντας για «εισβολή» στις ΗΠΑ «εγκληματιών ερχόμενων από το εξωτερικό» και φροντίζοντας να

Ο Ζελένσκι ζήτησε «αξιοπρεπή» ειρηνευτική συμφωνία για την Ουκρανία

ΑΠΕ

Ο Oυκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι ζήτησε μια «αξιοπρεπή» ειρηνευτική συμφωνία για τη χώρα του, μετά τη συνάντηση που είχε στο Κίεβο με κορυφαίο αξιωματούχο της κυβέρνησης των ΗΠΑ ο οποίος του παρουσίασε το σχέδιο της Ουάσινγκτον για τον τερματισμό της ρωσικής εισβολής.

«Η Ουκρανία χρειάζεται ειρήνη και η Ουκρανία θα κάνει τα πάντα ώστε κανείς στον κόσμο να μην μπορεί να πει ότι καταλύουμε τη διπλωματία (…) Μια αξιοπρεπή ειρηνευτική συμφωνία, στους όρους της οποίας θα γίνονται σεβαστές η ανεξαρτησία μας, η εθνική μας κυριαρχία και η αξιοπρέπεια του ουκρανικού λαού», δήλωσε ο Ζελένσκι σε βιντεοσκοπημένο μήνυμά του που μεταδόθηκε το βράδυ της Πέμπτης, μετά τη συνάντησή του Oυκρανού προέδρου με τον υπουργό Στρατού των ΗΠΑ Ντάνιελ Ντρίσκολ.

Αυξημένο δανεισμό και πρόωρη αποπληρωμή χρέους προβλέπει η δανειακή στρατηγική του Δημοσίου για το 2026

Σε μεγαλύτερο δανεισμό αλλά και πρόωρη εξόφληση δανείων από τα Μνημόνια θα προχωρήσει το Δημόσιο το 2026.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Κρατικού Προϋπολογισμού που κατάθεσε χθες στη Βουλή ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης, ο καθαρός δανεισμός του Δημοσίου για το 2026 θα φθάσει τα 13 δισ. ευρώ από περίπου 8 δισ. ευρώ που ήταν φέτος. Η εξέλιξη αυτή αντανακλά αφενός τις υψηλότερες ταμειακές χρηματοδοτικές ανάγκες του Δημοσίου, οι οποίες υπολογίζεται να φθάσουν τα 30,1 δισ. ευρώ το 2026, από 14,08 δισ. ευρώ φέτος, και τα ποσά που θα διατεθούν τη νέα χρονιά για την πρόωρη αποπληρωμή Χρέους. Υπενθυμίζεται ότι το 2025 το Ελληνικό Δημόσιο διέθεσε περίπου 5,3 δισ. ευρώ για την πρόωρη αποπληρωμή διακρατικών δανείων (GLF) καθώς στόχος της κυβέρνησης είναι τα δάνεια αυτά να εξοφληθούν έως το 2031.

Όσον αφορά στο πρόγραμμα δανεισμού του Δημοσίου για τη νέα χρόνια τα στοιχεία του Προϋπολογισμού δείχνουν ότι ο μακροπρόθεσμος δανεισμός θα φθάσει τα 12,7 δισ. ευρώ από 11 δισ. ευρώ το 2025. Με τον δανεισμό αυτό αλλά και με τη χρήση μέρος του «μαξιλαριού» (ρευστά διαθέσιμα), ύψους 18,4 δισ. ευρώ, θα καλυφθούν οι ταμειακές χρηματοδοτικές ανάγκες του Δημοσίου τη νέα χρονιά. Για τον ίδιο σκοπό πέρυσι το Δημόσιο είχε χρησιμοποιήσει διαθέσιμα μόνο 3 δισ. ευρώ.

Ο μακροπρόθεσμος δανεισμός του Δημοσίου και το 2026 θα καλυφθεί στο μεγαλύτερο μέρος του με προσφυγή στις αγορές. Η δανειακή στρατηγική τού Δημοσίου για τη νέα χρονιά προβλέπεται να είναι περιορισμένη. Συγκεκριμένα, η στόχευση της δανειακής στρατηγικής συνίσταται στη διασφάλιση της συνεχούς εκδοτικής παρουσίας του Ελληνικού Δημοσίου στις διεθνείς αγορές κεφαλαίων, στην περαιτέρω παροχή εκδόσεων υψηλής ρευστότητας με διατήρηση κατά το δυνατόν της ήδη εκτεταμένης φυσικής ωρίμανσής τους, στη μείωση των περιθωρίων δανεισμού του Ελληνικού Δημοσίου καθώς και στην επιπρόσθετη διασφάλιση της συνέπειας του Ελληνικού Δημοσίου ως κρατικού εκδότη με χαρακτηριστικά χώρας της Ευρωζώνης.

Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο των ευκαιριών που παρέχονται στο βραχυχρόνιο τμήμα της ευρωπαϊκής καμπύλης, θα αξιοποιηθούν στον μέγιστο δυνατό βαθμό οι υφιστάμενες θέσεις και τα χαρακτηριστικά του ελληνικού χαρτοφυλακίου δημόσιου χρέους. Τέλος, θα συνεχιστεί η πολιτική πρόωρων αποπληρωμών χρέους με χρήση και μέρους των ταμειακών διαθεσίμων – και συγκεκριμένα η αποπληρωμή των δανείων που προέρχονται από τον επίσημο τομέα, περιλαμβανομένων των διμερών δανείων με τις χώρες της Ευρωζώνης. Κύριος στόχος είναι η αποπληρωμή των εν λόγω διμερών δανείων μία δεκαετία νωρίτερα από την τελική ημερομηνία λήξης τους, ήτοι το αργότερο έως το 2031, ούτως ώστε το χρέος της Γενικής Κυβέρνησης να μειωθεί τόσο ως απόλυτο μέγεθος όσο και ως ποσοστό του ΑΕΠ.

Όπως υπογράμμισε χθες ο κ. Πιερρακάκης, «η πρόωρη αποπληρωμή χρέους ενισχύει τη βιωσιμότητά του, μας δίνει μεγαλύτερη ευελιξία, μειώνει το κόστος δανεισμού και ίσως το πιο σημαντικό, μας επιτρέπει να ανακτούμε την οικονομική κυριαρχία την οποία είχαμε χάσει για πολλά χρόνια».

Πάντως σε απόλυτα μεγέθη το Δημόσιο Χρέος της Γενικής Κυβέρνησης πρόκειται να μειωθεί το 2026 κατά 3,5 δισ. ευρώ στα 359,3 δισ. ευρώ από 362,8 δισ. ευρώ το 2025.

Για το 2026, το ύψος των χρεολυσίων που προβλέπει ο Προϋπολογισμός για την εξυπηρέτηση του Δημοσίου Χρέους συμπεριλαμβανομένων των δανείων του Μνημονίου από τον EFSF (εξαιρουμένων των Εντόκων Γραμματίων), υπολογίζεται σε περίπου 8,5 δισ. ευρώ από 5,5 δισ. ευρώ που ήταν το 2025. Το Δημόσιο Χρέος (Γενικής Κυβέρνησης) θα επιβαρυνθεί με 6,7 δισ. ευρώ από 3,4 δισ. ευρώ το 2025, τα οποία αντιπροσωπεύουν τα δάνεια σε επιχειρήσεις από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.

Διπλωματικές πηγές για δηλώσεις της εκπροσώπου του Ρωσικού ΥΠΕΞ: “Απειλές κατά κυρίαρχων κρατών αυτοδικαίως απορρίπτονται”

Eurokinissi

“Απειλές κατά κυρίαρχων κρατών αυτοδικαίως απορρίπτονται” τόνισαν διπλωματικές πηγές σχετικά με τις  δηλώσεις της εκπροσώπου του Υπουργείου Εξωτερικών της Ρωσικής Ομοσπονδίας.

Οι διπλωματικές πηγές επισήμαναν ότι “η Ελλάδα στις διεθνείς της σχέσεις ενεργεί πάντοτε με γνώμονα την προσήλωση στο διεθνές δίκαιο και τον σεβασμό των κρατών” και προσέθεσαν ότι “είναι αυτονόητο δικαίωμα κάθε κράτους να συνάπτει διακρατικές συμφωνίες”.

“Ιδιαίτερα μάλιστα όταν οι συμφωνίες, όπως αυτή μεταξύ Ελλάδας και Ουκρανίας, εγγυώνται την ενεργειακή επάρκεια και ασφάλεια που συνιστά όρο ανθρώπινης ευημερίας. Απειλές κατά κυρίαρχων κρατών αυτοδικαίως απορρίπτονται” κατέληξαν οι διπλωματικές πηγές.

Η επενδυτική ψήφος εμπιστοσύνης από τη Σιγκαπούρη και προϋπολογισμός-γέφυρα για το 2027

Eurokinissi

Tην Ελλάδα, ως επενδυτικό προορισμό παρουσίασε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη συνάντηση του με τον με τον Πρωθυπουργό της Σιγκαπούρης, Lawrence Wong. Ταυτόχρονα στην Αθήνα η κυβέρνηση κατέθετε  έναν προϋπολογισμό που αποτυπώνει ακριβώς αυτή τη μετάβαση, από τη χώρα της κρίσης σε μια οικονομία που τρέχει πάνω από τον μέσο όρο της Ευρωζώνης!

Του Κώστα Πασίση

Την καλή πορεία της Ελληνικής οικονομίας αναγνώρισε και επιβράβευσε ο κ. Wong λέγοντας στον κ. Μητσοτάκη ότι επί των ημέρων σας η οικονομία απογειώνεται.

«…βλέπουμε πολλές νέες ευκαιρίες στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη, λόγω της συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου και των διαφόρων συμφωνιών μεταξύ της ΕΕ και της Σιγκαπούρης που είναι ήδη σε ισχύ. Μέσω αυτών θέλουμε ενισχύσουμε τις οικονομικές μας σχέσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο Έλληνας Πρωθυπουργός αναφέρθηκε στη συνέχιση και την εδραίωση των μεταρρυθμίσεων, ενώ στάθηκε ιδιαίτερα στο διττό ρόλο της Ελλάδας ως ενεργειακού κόμβου για την ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης και ως παρόχου ενεργειακής ασφάλειας στην κεντρική και ανατολική Ευρώπη.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε στην πρόσφατη συμφωνία για τον εφοδιασμό της Ουκρανίας με αμερικανικό LNG κατά την επίσκεψη του Προέδρου Ζελένσκι στην Αθήνα.

Την ίδια στιγμή ο «τσάρος» της Ελληνικής οικονομίας Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωνε ότι ο νέος προϋπολογισμός είναι ρεαλιστικός, κοινωνικός, εφαρμόσιμος και αναπτυξιακός…

Ο προϋπολογισμός του 2026 κινείται πολιτικά σε τρία επίπεδα.

Πρώτον, πιστοποιεί την αξιοπιστία της χώρας και της Ελληνικής οικονομίας στις διεθνείς αγορές και τους εταίρους, παράγοντας ιδιαίτερα σημαντικός  για την κυβερνητική ρητορική περί σταθερότητας και  κανονικότητας.

Δεύτερον, λειτουργεί  ως εργαλείο επαναπροσέγγισης της μεσαίας τάξης που πλήρωσε την κρίση και τώρα ακούει για φοροελαφρύνσεις και αναμόρφωση της φορολογικής κλίμακας, ενώ ουσιαστικές είναι και οι  παρεμβάσεις σε συνταξιούχους και ειδικά μισθολόγια.

Τρίτον αποτελεί «γέφυρα» προς το 2027, με προαναγγελθέν πακέτο 800–900 εκατ. ευρώ που είναι μεγάλο δέλεαρ για την επόμενη κρίσιμη εκλογική αναμέτρηση.

Πολιτικό πρόσημο έχουν και οι  προβλέψεις για ανάπτυξη 2,2% το 2025 και 2,4% το 2026, όταν η Ευρωζώνη κινείται γύρω στο 1,3%–1,2% οι οποίες  δίνουν στην κυβέρνηση το επιχείρημα ότι η Ελλάδα έχει πορεία προς τα εμπρός.

Επίσης η μεγάλη αύξηση των επενδύσεων, μέχρι 10,2% το 2026, δικαιώνει και τον Πρωθυπουργό της Σιγκαπούρης κ. Wong ο οποίος μίλησε για ευκαιρίες στην Ελλάδα.

Ταυτόχρονα, η δέσμη μέτρων στον προϋπολογισμό έχει ξεκάθαρο προσανατολισμό τη μεσαία τάξη, που έχει γίνει πολύφερνη νύφη το τελευταίο διάστημα για όλα τα κόμματα, την  περιφέρεια, τους νέους και τα νοικοκυριά στο σύνολο τους.

Η σταδιακή κατάργηση του ΕΝΦΙΑ σε μικρούς οικισμούς, η μείωση ΦΠΑ σε ευαίσθητες περιοχές, όπως το Βόρειο Αιγαίο, ο Έβρος και τα  μικρά νησιά Δωδεκάνησα, οι παρεμβάσεις στον φόρο εισοδήματος και στα τεκμήρια, η ειδική μέριμνα για τις κενές κατοικίες και τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, συγκροτούν ένα μίγμα που η κυβέρνηση μπορεί να παρουσιάσει ως ανακούφιση για τους πολλούς χωρίς δημοσιονομικό εκτροχιασμό, που είναι το ζητούμενο για κάθε προϋπολογισμό.

Κρίσιμο πολιτικό στοιχείο είναι και το μέτωπο της εργασίας. Η στόχευση για ανεργία 8,6% το 2026, το χαμηλότερο επίπεδο από το 2008, και η δρομολογημένη αύξηση του κατώτατου μισθού στα 950 ευρώ τον Απρίλιο του 2027, δίνουν υλικό στο Μαξίμου  για ένα δυνατό προεκλογικό σύνθημα του τύπου περισσότερες και καλύτερα αμειβόμενες δουλειές.

«Αγαπημένη» έκφραση του Κυριάκου Μητσοτάκη σε πολλές από τις ομιλίες του.

Η προσπάθεια των αυτοκινητοβιομηχανιών να αυξήσουν την αυτονομία των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Unsplash

Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η καλύτερη επιλογή για να μειωθεί η ποσότητα των επικίνδυνων ρύπων που προκαλούνται από τη χρήση του αυτοκινήτου.

Τα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα (βενζίνης, ντίζελ) παρά τις προσπάθειες των αυτοκινητοβιομηχανιών και των επιστημόνων εξακολουθούν να εκπέμπουν μεγάλες ποσότητες επικίνδυνων ρύπων που επιβαρύνουν υπέρμετρα το περιβάλλον.

Ωστόσο τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν ακόμη προσελκύσει μεγάλη μερίδα υποψήφιων αγοραστών αυτοκινήτων γιατί η αυτονομία τους δεν καλύπτει όλες τις ανάγκες μετακίνησης και το δημόσιο δίκτυο φόρτισης ακόμη παρουσιάζει ελλείψεις.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εντείνουν τις προσπάθειες τους να αναπτύξουν τις μπαταρίες στέρεας κατάστασης για να αυξηθεί σημαντικά η αυτονομία των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ακόμη και στη χρήση στον αυτοκινητόδρομο με υψηλές ταχύτητες.

Η Mercedes-Benz συνεχίζει τις δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες τεχνολογίας μπαταριών στερεάς κατάστασης. Η Mercedes-Benz θέτει νέα πρότυπα στην ηλεκτρική κινητικότητα με μια εξαιρετική επίδειξη, παρουσιάζοντας τις δυνατότητες και την καθημερινή χρηστικότητα μιας μελλοντικής τεχνολογίας μπαταριών.

Για το ταξίδι δοκιμής χρησιμοποιήθηκε ένα ελαφρώς τροποποιημένο δοκιμαστικό όχημα EQS. Ήταν εξοπλισμένο με μια μπαταρία λιθίου-μετάλλου στερεάς κατάστασης. Το όχημα ολοκλήρωσε το ταξίδι των 1.205 χιλιομέτρων από τη Στουτγάρδη της Γερμανίας στο Μάλμε της Σουηδίας.

Αξιοσημείωτο είναι ότι το έκανε χωρίς ούτε μία στάση φόρτισης. Αυτό το επίτευγμα σε πραγματικές συνθήκες αποδεικνύει ότι η τεχνολογία αποδίδει όχι μόνο στο εργαστήριο αλλά και στο δρόμο. Το EQS ξεπέρασε το προηγούμενο ρεκόρ που είχε θέσει το Vision EQXX στη διαδρομή Στουτγάρδη-Σίλβερστοουν κατά τρία χιλιόμετρα. Έφτασε στο Μάλμε με υπολειπόμενη αυτονομία 137 χλμ. Αυτός ο συνδυασμός μεγάλης αυτονομίας, απόδοσης και τεχνολογικής ανάπτυξης σηματοδοτεί ένα θετικό μήνυμα για την ανάπτυξη μπαταριών στερεάς κατάστασης και υπογραμμίζει τις δυνατότητές τους για μελλοντικά οχήματα παραγωγής.

Η διαδρομή από τη Στουτγάρδη της Γερμανίας στο Μάλμε της Σουηδίας ήταν μέρος ενός ολοκληρωμένου προγράμματος επικύρωσης για την τεχνολογία μπαταριών στερεάς κατάστασης στη Mercedes-Benz. Εκτός από τις ψηφιακές προσομοιώσεις και τις δοκιμές σε υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις στη Στουτγάρδη-Ουντερτίρκχαϊμ και στο Σίντελφινγκεν, το όχημα και η μπαταρία δοκιμάζονται σε πραγματικές συνθήκες σε δημόσιους δρόμους. Στόχος είναι η αξιολόγηση της συνολικής απόδοσης του οχήματος σε διαφορετικές κλιματικές ζώνες και προφίλ διαδρομών και η επιτάχυνση της πορείας προς τη μαζική παραγωγή. Το πρόσφατο ταξίδι στο Μάλμε προσθέτει ένα πραγματικό σενάριο μεγάλων αποστάσεων σε αυτό το πρόγραμμα δοκιμών.

Ο όμιλος Volkswagen και οι θυγατρικές του PowerCo και Elli προωθούν τη βιώσιμη κινητικότητα «made in Europe». Στην έκθεση IAA Mobility 2025, παρουσίασαν πρωτοποριακές τεχνολογίες για την αυτοκινητοβιομηχανία: Το πρώτο παγκοσμίως δοκιμαστικό όχημα του ομίλου με μπαταρία στερεάς κατάστασης δίνει μια γεύση από την τεχνολογία μπαταριών του αύριο.

Το Unified Cell της PowerCo, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά στην οικογένεια ηλεκτρικών αστικών αυτοκινήτων των Volkswagen, Skoda και Cupra, είναι έτοιμο για μαζική παραγωγή. Σε συνδυασμό με το νέο σύστημα μπαταριών, θα προσφέρει ένα τεχνολογικό άλμα όσον αφορά την απόδοση, την οικονομική αποδοτικότητα και την ευελιξία.

Ο όμιλος Volkswagen επεκτείνει συνεχώς την τεχνογνωσία του στην ηλεκτρική κινητικότητα και τώρα διαθέτει το ευρύτερο φάσμα τεχνολογιών στην αγορά – από κινητήρες καύσης έως PHEV και από πλήρως ηλεκτρικά οχήματα έως τεχνολογίες μπαταριών και ενέργειας.

Η Γερμανία υπόσχεται 1 δισεκ. ευρώ στην πρωτοβουλία της Βραζιλίας για την προστασία των τροπικών δασών

ΑΠΕ

Η Γερμανία υποσχέθηκε να συνεισφέρει τα προσεχή δέκα χρόνια ποσό 1 δισεκατομμυρίου ευρώ στο νέο ταμείο της Βραζιλίας για την προστασία των τροπικών δασών, ανακοίνωσε η Βραζιλιάνα υπουργός Περιβάλλοντος Μαρίνα Σίλβα στη σύνοδο των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα στην Μπελέμ.

Το Βερολίνο είχε δεσμευτεί να υποστηρίξει τον μηχανισμό για τα τροπικά δάση για πάντα (Tropical Forest Forever Facility, TFFF), πρωτοβουλία που ανέλαβε ο Βραζιλιάνος πρόεδρος Λουίς Ινάσιου Λούλα ντα Σίλβα, με σκοπό τη χορήγηση οικονομικών κινήτρων σε χώρες ώστε να καταπολεμηθεί η αποψίλωση των δασών.

Αντίθετα κάποιες χώρες ενδέχεται να αντιμετωπίσουν ποινές για κάθε στρέμμα δάσους που χάνεται, κάτι που θα παρακολουθείται μέσω δορυφόρων.

Το ζητούμενο είναι «να προστατεύσουμε τα τροπικά δάση, τους πνεύμονες του πλανήτη μας», ανέφεραν οι υπουργοί Περιβάλλοντος Κάρστεν Σνάιντερ και Ανάπτυξης Ριμ Αλαμπαλί Ράντοβαν.

Στόχος να συγκεντρωθούν 125 δισεκατομμύρια

Κατά εκτιμήσεις της Βραζιλίας το ταμείο, που ο στόχος είναι να εξασφαλίσει συνολικά χρηματοδότηση 125 δισεκ. δολαρίων, θα μπορούσε να διανέμει περί τα 4 δισεκ. σε ετήσια βάση έπειτα από την αρχική περίοδο λειτουργίας της. Πρόκειται για ποσό σχεδόν τριπλάσιο από αυτό που προσφέρεται σήμερα για την προστασία των δασών.

Τα δάση διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στον αγώνα για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, καθώς απορροφούν μεγάλο μέρος των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και άλλων αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου, κατεβάζουν τη θερμοκρασία και φιλοξενούν πελώρια βιοποικιλότητα. Όμως αντιμετωπίζουν ολοένα μεγαλύτερη πίεση λόγω της αποψίλωσης για αγροτικούς, κτηνοτροφικούς ή μεταλλευτικούς σκοπούς.

Η Νορβηγία έχει δεσμευτεί να διαθέσει 3 δισεκ. δολάρια στο ταμείο τα επόμενα δυο χρόνια. Η Βραζιλία και η Ινδονησία λένε πως θα προσφέρουν 1 δισεκ. η καθεμιά.

Ιδρυτικά μέλη της πρωτοβουλίας είναι μεταξύ άλλων η Βραζιλία, η Κολομβία, η Γκάνα, η ΛΔ Κονγκό, η Ινδονησία και η Μαλαισία.

Τον μηχανισμό θα επιβλέπει εκτελεστικό συμβούλιο 18 μελών, στο οποίο τις θέσεις θα μοιράζονται οι χώρες όπου βρίσκονται τροπικά δάση και οι επενδύτριες χώρες. Σε πρώτη φάση, τριτεγγυητής θα είναι η Παγκόσμια Τράπεζα. Αναμένεται να ωφεληθούν κάπου 70 αναπτυσσόμενα κράτη. Προϋπόθεση θα είναι το 20% των κεφαλαίων να χρησιμοποιείται για ωφελούνται αυτόχθονες και παραδοσιακές κοινότητες και να μη γίνονται επενδύσεις σε ορυκτά καύσιμα.

To Mokka GSE Rally υπόσχεται μια συναρπαστική σεζόν στο ADAC Opel GSE Rally Cup του 2026

ΑΠΕ

Η Opel και η ADAC ανακοίνωσαν ότι το πρώτο στον κόσμο ηλεκτρικό κύπελλο rally ενιαίου τύπου θα ονομάζεται ADAC Opel GSE Rally Cup. Επιπλέον, οι αναμετρήσεις θα γίνονται με το νέο Opel Mokka Gse Rally, το πρώτο αγωνιστικό αυτοκίνητο που αναπτύχθηκε σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς eRally5 της FIA. Η σεζόν 2026 του GSE Rally Cup θα διεξαχθεί σε επτά γύρους σε έξι διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες, ξεκινώντας τον Μάιο με το ELE Rally στο Eindhoven της Ολλανδίας.

Οι ομάδες και οι οδηγοί θα έχουν σύντομα στη διάθεσή τους το Mokka GSE Rally, με μέγιστη ισχύ 281 ίππους. Η ροπή των 345 Nm, το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης πολλαπλών δίσκων, το αγωνιστικό κιβώτιο και η ανάρτηση Bilstein αποτελούν τις προϋποθέσεις για δυναμική οδηγική συμπεριφορά και απόδοση επιπέδου Rally4. Η μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh προέρχεται από το μοντέλο παραγωγής, ενώ το λογισμικό διαχείρισης κινητήρα και μπαταρίας έχει βελτιστοποιηθεί για μέγιστη αποδοτικότητα και επιδόσεις αγωνιστικού επιπέδου.

Όπως και το Corsa Rally Electric, το νέο Mokka GSE Rally πληροί τα υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας, με κλωβό ασφαλείας πιστοποιημένο από τη FIA, αγωνιστικά καθίσματα με ζώνες έξι σημείων, προστασία μπαταρίας, αισθητήρες αποσύνδεσης υψηλής τάσης, καθώς και σύστημα πυρόσβεσης με μη αγώγιμο υλικό.

Υποκλίθηκε η Ντουμπάι στο μεγαλείο των Σλούκα και Ναν!

EUROKINISSI

Ο Κώστας Σλούκας είναι σαν το παλιό καλό κρασί! Αντέχει στο χρόνο και είναι υπερπολύτιμο. Ο αρχηγός του Παναθηναϊκού πήρε την ομάδα στην πλάτη του στο 3ο δεκάλεπτο (30-13 επιμέρους σκορ), όπου σημείωσε τους 9 από τους 15 πόντους (έχοντας μάλιστα και 3 φάουλ από το πρώτο ημίχρονο) και με συνοδοιπόρο τον Κέντρικ Ναν (22π) έδωσαν στους “πράσινους” μια σημαντική νίκη με 103-81 και συνέχισαν το νικηφόρο σερί τους.

Πολύ καλή παρουσία είχαν και οι Ντίνος Μήτογλου και Τζέριαν Γκραντ με 10 και 15 πόντους αντίστοιχα, δίνοντας σημαντικές βοήθειες στην επίθεση, καθώς εκμεταλλεύθηκαν την καθίζησή της Ντουμπάι από το 27′, καθώς δεν είχε σημειώσει για τρία λεπτά πόντο, ενώ το Τριφύλλι έτρεχε ένα 17-0 (από το 58-61)!

Όμως για ένα ακόμα αγώνα υπήρξε τραυματισμός, μιας και είδε τον Τσέντι Όσμαν να αποχωρεί με διάστρεμμα και έτσι ο Εργκίν Αταμάν έχασε έναν ακόμα παίκτη.

Το ματς

Με τους Σορτς, Ναν, Όσμαν, Ερνανγκόμεθ και Φαρίντ ξεκίνησε ο Παναθηναϊκός την αναμέτρηση με τη Ντουμπάι και οι “πράσινοι” ξεκίνησαν δυνατά στο ματς και στο 3’ ήταν μπροστά με 7-4 και είχε τον έλεγχο, παρά την πίεση των φιλοξενουμένων.

Μάλιστα ο Όσμαν με προσωπικό κρεσέντο έγραψε το 14-14 στο 5’, με την επίθεση να κυριαρχεί και για τις δύο ομάδες, μιας και το σκορ ήταν αρκετά υψηλό και οι Άραβες έβρισκαν λύσεις, μιας και εκμεταλλεύθηκαν την ανεμική άμυνα του Τριφυλλιού, αλλά το πρόβλημα τραυματισμού του Όσμαν!

Έτσι στο 7’ η Ντουμπάι κατάφερε να ξεφύγει με 16-22, με τον Έλις να κάνει τεράστια ζημιά με 11 πόντους και από εκεί και μετά ο Παναθηναϊκός… ξύπνησε. Έτρεξε ένα 4-0 και σε συνδυασμό με δύο εκπληκτικές άμυνες του Φαρίντ, μείωσε στο καλάθι (20-22) και χαμήλωσε το σχήμα με τον Μήτογλου στο “5”.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το πρώτο δεκάλεπτο να ολοκληρωθεί με τους γηπεδούχους να βρίσκει μεγάλα σουτ από Ρογκαβόπουλο, Ναν και να προηγείται με 25-24, με τον Αμερικανό μάλιστα να κλέβει τη μπάλα από το κέντρο, αλλά αστόχησε σε buzzer beater τρίποντο.

Το Τριφύλλι συνέχισε από εκεί που σταμάτησε τη δεύτερη περίοδο, αλλά η αστοχία στα τρίποντα συνεχιζόταν και επέτρεπε στη Ντουμπάι να προηγηθεί ξανά με 27-28 με 2/3 βολές του Μπέρτανς στο 12’, αλλά ο Γκραντ απάντησε άμεσα.

Ο Εργκίν Αταμάν έκανε συνεχώς αλλαγές στη πεντάδα και επέλεξε κοντό σχήμα με το ντέρμπι στο ΟΑΚΑ να συνεχιζόταν με 30-29 στο 14’ από τον Φαρίντ, ο οποίος μάλιστα έκανε και εντυπωσιακό κόψιμο στον Καμπενγκέλε και ξεσήκωσε το κατάμεστο ΟΑΚΑ!

Ήταν χαρακτηριστικό πως το σκορ δεν μπορούσε να ξεφύγει και εν αντιθέσει με τη πρώτο δεκάλεπτο, στο 2ο κυριάρχησαν οι άμυνες και στην κυριολεξία έπεφταν… κορμιά και στο 17’ ο Σλούκας ισοφάρισε σε 36-36, ενώ οι διαιτητές έδιναν με μεγάλη ευκολία φάουλ στους Άραβες, σε σχέση με τους “πράσινους”.

Έτσι η Ντουμπάι προηγήθηκε με 38-42 στο 18’, αλλά Μήτογλου και Σλούκας κρατούσαν τον Παναθηναϊκό κοντά στο σκορ και ο αρχηγός του Τριφυλλιού με 2/2 έκανε το 45-46, αλλά οι φιλοξενούμενοι εκμεταλλεύθηκαν την κάκιστη άμυνα του Επτάστερου και έχοντας 1.3’’ ο Καμπενγκέλε με λέι απ “έγραψε” το 45-48.

Μετά από τρία λεπτά, από την έναρξη του 3ου δεκαλέπτου, οι δύο ομάδες βρήκαν το δρόμο προς το καλάθι (49-50) και ο Μήτογλου με μεγάλο τρίποντο έφερε ξανά το ματς στα ίσα (52-52) στο 24’, με το ματς να συνεχίζει να είναι ντέρμπι.

Μάλιστα, τόσο η Ντουμπάι, αλλά και ο Παναθηναϊκός έπαιζαν συνεχώς στη ρακέτα και για πρώτη φορά το Τριφύλλι ξέφυγε με 3 (64-61) από το τρίποντο του Σλούκα στο 27’ και από κει και μετά οι “πράσινοι” κατάφεραν να “χτίσουν” ένα σημαντικό σερί.

Ο… Σλούκι λουκ το είχε πάρει “προσωπικά” κάνοντας μια εντυπωσιακή εμφάνιση με 13 πόντους και για έτσι το σκορ ανέβηκε ακόμα περισσότερο (68-61), κάνοντας μαγικά και με το σόου του αρχηγού η περίοδος έκλεισε με το σκορ στο +14 (75-61) από το τρίποντο και το σουτ από τη ρακέτα του Ναν, μιας και οι Άραβες ήταν για τρία λεπτά άποντοι!

Την σκυτάλη από τους Σλούκα και Ναν στο τελευταίο δεκάλεπτο και με 4 πόντους σε ένα λεπτό, ανέβασε τη διαφορά στο +17 (79-62) και το ματς μετατράπηκε σε… θρίαμβο, μιας και ο Παναθηναϊκός έκανε ότι ήθελε σε άμυνα και επίθεση.

Έτσι με ένα ακόμα τρίποντο του Ναν, το σκορ εκτοξεύθηκε στους 23 (85-62) στο 33′, ενώ ο “Ρόγκα” είχε αρπάξει την ευκαιρία για τα καλά, μιας και είχε φτάσει αθόρυβα στους 9 πόντους και ουσιαστικά το ματς είχε κριθεί  μιας και πολύ δύσκολα θα μπορούσε να γυρίσει το ματς.

Το τρίποντο του Γκραντ έκανε το  95-71 στο 36′ και ο Παναθηναϊκός συνέχισε να “χτυπά” κατά ριπάς και η 100άρα ήταν πολύ κοντά, ενώ η Ντουμπάι, όπου τη διαμόρφωσε ο Φαρίντ με βολές (103-79) και οι “πράσινοι” πήραν μια εκκωφαντική νίκη με 103-81!

Τα δεκάλεπτα: 25-24, 45-48, 75-61, 103-81

ΕΟΤ: Tour Operators και αεροπορικές εταιρείες σε Αυστρία και Ελβετία «ψηφίζουν» Ελλάδα για το 2026

ΑΠΕ

Με το βλέμμα στραμμένο στην Ελλάδα σχεδιάζονται τα προγράμματα των Tour Operators (ΤΟs) Αυστρίας και Ελβετίας για το 2026, τα οποία ενισχύονται με πλήθος νέων αεροπορικών συνδέσεων προς Ελλάδα και αυξημένη διαθεσιμότητα θέσεων από τους αερομεταφορείς των δύο χωρών, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.

Η Υπηρεσία ΕΟΤ Αυστρίας συμμετείχε σε Roadshow των Tour Operator Ideal Tours και Springer Reisen στις πόλεις Graz, Innsbruck, Brixlegg, Linz και Βιέννη, έχοντας την ευκαιρία να προβεί σε παρουσιάσεις νέων προορισμών και να έρθει σε επαφή με εκατοντάδες στελέχη του τουρισμού. Και διαπίστωσε, τις εξαιρετικές προοπτικές που διαγράφονται για την προσεχή τουριστική περίοδο, τόσο από την αγορά της Αυστρίας όσο και από την Ελβετία.

Η επιτυχημένη πορεία της τουριστικής κίνησης το 2025 έχει ως αποτέλεσμα την ένταξη νέων προορισμών και αύξηση πτήσεων από τα αεροδρόμια των δυο χωρών. Αναλυτικότερα:

-Η Κέρκυρα προστίθεται στις απευθείας πτήσεις από το Innsbruck με την αεροπορική εταιρεία Skyalps του Ideal Tours, ο οποίος έχει στο πρόγραμμα του Πρέβεζα/Λευκάδα, Κεφαλονιά, Καλαμάτα και Χαλκιδική.

-Ο Springer Reisen προσθέτει στο ήδη εξαιρετικά εκτενές πρόγραμμα του τη Χίο από Βιέννη, ενώ από Graz και Klagenfurt συνδέεται απευθείας (Avanti air) με Πάρο/Νάξο, Σαντορίνη (charter boat για Φολέγανδρο, Μήλο, Σίφνο), Σκιάθο (Σκόπελο, Αλόννησο), Κω (Πάτμο) και Κεφαλονιά.

Οι αεροπορικές εταιρείες ανταποκρινόμενες στην έντονη ζήτηση για ελληνικούς προορισμούς αυξάνουν τη διαθεσιμότητα θέσεων και διευρύνουν τη χρονική περίοδο του πτητικού τους προγράμματος.

-Austrian Airlines: Η Λέσβος προστίθεται στο πτητικό πρόγραμμα της Austrian Airlines ενώ συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά η πτήση προς Λήμνο. Πρόκειται για τη μοναδική εταιρεία που συνδέει Αθήνα, Θεσσαλονίκη/Χαλκιδική, Σκιάθο, Καλαμάτα, Ηράκλειο, Χανιά, Σαντορίνη, Μύκονο, Ρόδο, Κω, Κάρπαθο, Λήμνο, Λέσβο, Σάμο, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Πρέβεζα και Πάτρα.

-Edelweiss/Swiss: Η ελβετική Edelweiss, την περίοδο Απρίλιο – Νοέμβριο, συνδέει τη Ζυρίχη με 12 ελληνικούς προορισμούς (Χανιά, Ηράκλειο, Κέρκυρα, Κως, Καλαμάτα, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Ζάκυνθος, Σκιάθος και Πρέβεζα).

Στις 8 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε στη Sierre de Valais (Γαλλόφωνη Ελβετία) βραδιά παρουσίασης περιοχών με ιδιαίτερη οινοπαραγωγική παράδοση και τεχνική, όπου η Ελλάδα με τη Σαντορίνη ήταν η τιμώμενη χώρα.

Η βραδιά διοργανώθηκε από το Μουσείο Οίνου σε συνεργασία με το τμήμα Εμπορικών και Οικονομικών Υποθέσεων της Πρεσβείας της Ελλάδος στη Βέρνη και τη στήριξη της Υπηρεσίας ΕΟΤ Αυστρίας/Ελβετίας. Η έκθεση που φιλοξενεί το Μουσείο Οίνου της πόλης θα διαρκέσει έως τα τέλη Νοεμβρίου.

Ιδιαίτερα θερμή υπήρξε η υποδοχή που επεφύλαξαν στην ελληνική αποστολή μέλη της τοπικής αυτοδιοίκησης της Sierre στο δημαρχείο της πόλης.

Οι επισκέπτες ξεναγήθηκαν στη Σαντορίνη μέσω επιλεγμένου φωτογραφικού και οπτικοακουστικού υλικού και απόλαυσαν τα εξαιρετικά κρασιά και εδέσματα που προσέφερε αντιπροσωπεία της Santo Wines.

ATTO 2 Comfort: Νέο μοντέλο με ηλεκτρική αυτονομία 430 χιλιομέτρων

Στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους το ATTO 2 έχει αναδειχθεί σε ιδιαίτερα δημοφιλή επιλογή μεταξύ των Ευρωπαίων καταναλωτών που αναζητούν ένα compact SUV με πρακτικότητα οικογενειακού αυτοκινήτου. Το ATTO 2 Comfort εξελίσσει περαιτέρω αυτά τα χαρακτηριστικά, προσφέροντας σχεδόν 120 επιπλέον χιλιόμετρα αυτονομίας και ταχύτερη φόρτιση DC, η οποία μειώνει τον χρόνο επαναφόρτισης από 30% στο 80% σε μόλις 19 λεπτά.

Πλέον αξιοποιεί τις δυνατότητες της αρχιτεκτονικής e-Platform 3.0, η οποία αποτελεί την καρδιά όλων των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας. Το όχημα είναι εξοπλισμένο με μπαταρία τύπου Blade Battery με ωφέλιμη χωρητικότητα 64,8 kWh , σχεδόν 20 kWh μεγαλύτερη από τις υπόλοιπες ηλεκτρικές εκδόσεις. Ως αποτέλεσμα, προσφέρει εντυπωσιακή συνδυασμένη αυτονομία 430 χιλιομέτρων και πάνω από 600 χιλιόμετρα αυτονομίας στην πόλη.

Η μεγαλύτερη μπαταρία προσθέτει περίπου 150 κιλά στο βάρος του, ωστόσο ο ισχυρότερος ηλεκτροκινητήρας που αποδίδει ισχύ 204 ίππων και ροπή 310 Nm, διασφαλίζει ότι διατηρεί τις επιδόσεις των υπόλοιπων εκδόσεων. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 160 χλμν/ώρα, ενώ η επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 7,9 δευτερόλεπτα. Το νέο μοντέλο διαθέτει onboard τριφασικό φορτιστή AC 11 kW ως στάνταρ εξοπλισμό. Με αυτόν, η πλήρης φόρτιση από 0% έως 100% ολοκληρώνεται σε λίγο παραπάνω από επτά ώρες. Φυσικά δέχεται φόρτιση μέχρι 155 kW. Αυτό σημαίνει ότι, παρά την αισθητά μεγαλύτερη χωρητικότητα της μπαταρίας, η μπαταρία μπορεί να φορτίσει από 10% έως 80% σε μόλις 25 λεπτά.