25.4 C
Athens
Αρχική Blog Σελίδα 20970

Σαμοθράκη: Τούρκος ψαράς πυροβόλησε Έλληνα

Πυροβολισμούς, καταγγέλει ότι δέχθηκε Έλληνας ψαράς ανοιχτά της Σαμοθράκης δύο ημέρες πριν από το περιστατικό της Λέρου, ωστόσο το λιμενικό του συνέστησε να μη «δώσει έκταση» στο θέμα, κατήγγειλε στον ΣΚΑΪ ο πρόεδρος γρι-γρι Καβάλας Γιάννης Μανιός. Ο κ. Μανιός δήλωσε ότι οι οχλήσεις Τούρκων αλιέων σε ελληνικά χωρικά ύδατα είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο, χωρίς να ενεργοποιείται το λιμενικό και η κυβέρνηση για την προστασία τους, προειδοποιώντας παράλληλα ότι αν Έλληνας ψαράς βρεθεί εκτός εαυτού μπορεί να υπάρξει μεγάλο επεισόδιο.

Ο Γιάννης Μανιός έκανε λόγο για καταγγελίες ελλήνων ψαράδων για παρενοχλήσεις από τουρκικά αλιευτικά, που ψαρεύουν ανεξέλεγκτα και χωρίς να ακολουθούν τις αλιευτικές πρακτικές που επιβάλλονται από την ΕΕ. «Έχουμε καταντήσει γραφικοί βγαίνουμε στα σάιτ, στα κανάλια και τίποτα δεν γίνεται. Θα έχουμε πρόβλημα μπορεί να υπάρξει μεγάλο επεισόδιο αν ξεφύγει κάποιος δικός μας» τόνισε.

«Τη Λήμνο εδώ και πολλά χρόνια, και τη Σαμοθράκη, τις έχουν ισοπεδώσει εντελώς, τώρα έχουν πάει πιο νότια. Έχουν ξεθαρρέψει και έρχονται στη Θάσο, έχουν ρημάξει τη Λήμνο, έχει γίνει γύρω κρανίου τόπος… Οι άνθρωποι τελειώσανε» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μανιός.

Το ιστορικό του άγνωστου επεισοδίου

Ο πρόεδρος των γρι-γρι σημείωσε ότι δυο μέρες πριν το περιστατικό της Λέρου συνάδελφός του πυροβολήθηκε από Τούρκο ψαρά μετά από φραστικό επεισόδιο, Δυτικά της Σαμοθράκης προς τη Λήμνο, με έναν Τούρκο να ρίχνει τρεις σφαίρες και μια ριπή. «Έχει ενημερωθεί το λιμεναρχείο και το Κέντρο Επιχειρήσεων της Αθήνας» επισήμανε.

Ο κ. Μανιός εξήγησε ότι τα δύο αλιευτικά συναντήθηκαν σε σημείο που ο Έλληνας ψαράς ήταν πιο μπροστά ήθελε να περάσει ο Τούρκος δεν μπόρεσε να περάσει και μετά το λεκτικό επεισόδιο πυροβόλησε. «Καθημερινά γίνεται αυτό (σ.σ οι οχλήσεις) δήλωσε μάλιστα, σημειώνοντας ότι όταν ο συνάδελφός τού κατήγγειλε το περιστατικό στο λιμενικό, η απάντηση ήταν «μη δίνετε έκταση στο θέμα».

Κίνδυνος για τους γόνους στο Αιγαίο

Ο Γιάννης Μανιός επισήμανε και την περιβαλλοντική παράμετρο της υπόθεσης, δηλώνοντας ότι κινδυνεύουν οι γόνοι.

«Τα σκάφη τους είναι διπλάσια και τριπλάσια από τα δικά μας… Δεν τηρούν κανένα κανόνα της ΕΕ για την καταστροφή των γόνων. Τα ψάρια που πιάνουν είναι πολύ μικρά, τα δίχτυα τους είναι παράνομα κατ’ εμάς, αυτούς δεν τους νοιάζει, δεν ενδιαφέρονται για τίποτα» υπογράμμισε. «Αν εμείς παρανομήσουμε πληρώνουμε 1.000 ευρώ πρόστιμο και 10 ημέρες στέρηση άδειας σε κυβερνήτη και σκάφος» διευκρίνισε.

Μέχρι 31 Αυγούστου τα εκκαθαριστικά ΕΝΦΙΑ

Aν και η κυβέρνηση φερόταν αρχικά να σχεδιάζε να καθυστερήσει τη δημοσίευση των εκκαθαριστικών του ΕΝΦΙΑ για το Σεπτέμβριο και μετά τη ΔΕΘ, τελικά σύμφωνα με ΑΑΔΕ, η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι 31 Αυγούστου.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΑΑΔΕ: «Η εφαρμογή για την υποβολή δηλώσεων Στοιχείων Ακινήτων (Ε9) έτους 2018 δεν θα είναι διαθέσιμη από την Παρασκευή, 17 Αυγούστου, στις 11:00 π.μ., και μέχρι την ολοκλήρωση της έκδοσης – ανάρτησης των εκκαθαριστικών ΕΝ.Φ.Ι.Α. 2018 και το άνοιγμα των τροποποιητικών δηλώσεων ΕΝ.Φ.Ι.Α. 2018. Η ανάρτηση των εκκαθαριστικών θα πραγματοποιηθεί μέχρι την 31η Αυγούστου. Η εφαρμογή για την υποβολή δηλώσεων Στοιχείων Ακινήτων (Ε9) 2019, δεν θα είναι διαθέσιμη στις 17/8, μεταξύ 11:00 και 15:00. Όλες οι υπόλοιπες λειτουργίες του Περιουσιολογίου (όπως το Πιστοποιητικό ΕΝ.Φ.Ι.Α., υποβολές δηλώσεων Ε9 ετών 2010-2017), θα είναι διαθέσιμες κανονικά, καθ’ όλη τη διάρκεια των εργασιών».

Οι αλχημείες με τις αντικειμενικές θα οδηγήσουν σε αυξήσεις του ΕΝΦΙΑ για περίπου 1εκατ ιδιοκτήτες, στην συντριπτική τους πλειοψηφία έως 50€. Περίπου 160.000 όμως θα δουν το…μπουγιουρντί βαρύτερο έως και 200€ ενώ για περίπου 50.000 ο λογαριασμό θα είναι μεγαλύτερος από 200€ , σε κάποιες περιπτώσεις έως 1500€!!

Οι μεγάλοι χαμένοι είναι κυρίως όσοι έχουν μεσαία και μεγάλη ακίνητη περιουσία άνω των 250.000€ , όμως από τις αυξήσεις δεν γλιτώνουν και λαϊκές περιοχές όπως η Καλλιθέα, το Περιστέρι ή η Κερατέα..

Τα….θύματα των αυξήσεων θα ήταν ακόμη περισσότερα αν το οικονομικό επιτελείο την τελευταία στιγμή δεν διεύρυνε τα ανώτατα όρια στα κλιμάκια 1 και 3 και δεν αύξανε το αφορολόγητο όριο του συμπληρωματικού φόρου από τις 200.000 στις 250.000€

Κάπως έτσι ο ΕΝΦΙΑ θα παραμείνει ο ίδιος με πέρυσι για περίπου 4εκατ ιδιοκτήτες ενώ μείωση θα δουν 1,47εκατ.

Ο ΕΝΦΙΑ θα εξοφληθεί φέτος σε 5 μηνιαίες δόσεις από τον Σεπτέμβριο έως και τον Ιανουάριο του 2019. Οι πιο δύσκολοι μήνες θα είναι ο Σεπτέμβριος και ο Νοέμβριος καθώς οι δόσεις διπλώνουν με αυτές του φόρους εισοδήματος.

Η τακτική πάντως που ακολούθησε το ΥΠΟΙΚ με τις αντικειμενικές αποδοκιμάστηκε με τον πιο επίσημο τρόπο από τους θεσμούς , οι οποίοι υποχρέωσαν την κυβέρνηση να δεσμευθεί στο επικαιροποιημένο μνημόνιο ότι θα τις ξανά αλλάξει. Οι μεταβολές θα γίνουν σε 2 δόσεις , το 2019 και 2020 ενώ ενδέχεται να αλλάξουν επίσης οι συντελεστές εμπορικότητας και παλαιότητας.

Βυζαντινό Μουσείο: Άγνωστοι ράντισαν με υγρό εκθέματα.

Για την «κακόβουλη ενέργεια» που πραγματοποιήθηκε στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο Αθηνών την 28η Ιουλίου όταν «δύο άτομα τα οποία διήλθαν μέσα από τις αίθουσες των μόνιμων και περιοδικών εκθέσεων χωρίς η ενέργειά τους να γίνει αντιληπτή» ράντισαν με ελαιώδες υγρό αντικείμενα, προθήκες και χώρους του Μουσείου, ενημερώνει με ανακοίνωσή του το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Η ενέργεια «δεν επέφερε καμία ανήκεστο βλάβη σε αρχαία αντικείμενα, τα οποία έχουν καθαριστεί σχεδόν στο σύνολό τους», ενώ έχει «δρομολογηθεί η διεξαγωγή Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης (ΕΔΕ) προκειμένου να διερευνηθεί σε βάθος το θέμα, να ανευρεθούν οι ένοχοι και να αποδοθούν οι ευθύνες», σημειώνει μεταξύ άλλων το ΥΠΠΟΑ.

Συγκεκριμένα, η ανακοίνωση αναφέρει τα εξής:

«Την 28η Ιουλίου πραγματοποιήθηκε κακόβουλη ενέργεια στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο Αθηνών (ΒΧΜΑ), η οποία έγινε αντιληπτή και γνωστοποιήθηκε στην προϊσταμένη κ. Αικατερίνη Δελλαπόρτα την επομένη. Ειδοποιήθηκε αμέσως η Σήμανση και η Κρατική Ασφάλεια προς εξέταση των επιτόπιων στοιχείων, ενώ από την εξέταση των ταινιών από τις κάμερες του κέντρου ελέγχου διαπιστώθηκε ότι το “ράντισμα” των αντικειμένων, προθηκών και χώρων του Μουσείου με ελαιώδες υγρό, επιχείρησαν δύο άτομα τα οποία διήλθαν μέσα από τις αίθουσες των μόνιμων και περιοδικών εκθέσεων χωρίς η ενέργειά τους να γίνει αντιληπτή. Η κακόβουλη αυτή πράξη δεν επέφερε καμία ανήκεστο βλάβη σε αρχαία αντικείμενα, τα οποία έχουν καθαριστεί σχεδόν στο σύνολό τους. Η Διεύθυνση του Μουσείου και το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού προχώρησαν σε όλες τις δέουσες ενέργειες, έχει δε δρομολογηθεί η διεξαγωγή Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης (ΕΔΕ) προκειμένου να διερευνηθεί σε βάθος το θέμα, να ανευρεθούν οι ένοχοι και να αποδοθούν οι ευθύνες».

Από την πλευρά της η διευθύντρια του ΒΧΜΑ, Αικ. Δελαπόρτα, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «έχουμε αποκαταστήσει σ’ έναν μεγάλο βαθμό τις ζημιές και πως «οι συντηρητές αμέσως έκαναν όλες τις αναλύσεις και πήραν όλα τα απαραίτητα μέτρα». Ωστόσο σημείωσε ότι «οι φθορές που έχουν γίνει στο ίδιο το κτίριο χρειάζονται αποκατάσταση γιατί τοίχοι και πατώματα στο εσωτερικό του μουσείου είναι ραντισμένοι με λάδι, ενώ ο κοπτικός σταυρός του 6ου αι. μ. Χ. από την Αίγυπτο «δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί να αποκατασταθεί γιατί το υλικό είναι ξύλο. Από εκεί και πέρα έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες διοικητικές ενέργειες προς το ΥΠΠΟΑ και την Αστυνομία, οι οποίοι έχουν αναλάβει την υπόθεση», είπε η κ. Δελαπόρτα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Ταϊλάνδη: 3χρονο κοριτσάκι πέθανε από τη ζέστη μέσα στο σχολικό

Ένα κοριτσάκι τριών ετών υπέκυψε εξαιτίας της ζέστης αφού έμεινε ξεχασμένο επί οκτώ ώρες μέσα σ’ ένα σχολικό λεωφορείο, έγινε σήμερα γνωστό από αστυνομική πηγή.

«Το κοριτσάκι υπέκυψε εξαιτίας έλλειψης οξυγόνου και της ζέστης» που επικρατούσε μέσα στο σχολικό, διευκρινίσθηκε από την ίδια πηγή, η οποία επικαλέσθηκε τους γιατρούς.

Ο 23χρονος οδηγός του σχολικού συνελήφθη και παραδέχθηκε πως δεν έλεγξε αν όλα τα παιδιά είχαν βγει από το λεωφορείο εκείνο το πρωί, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Μόντρι Κονγκουατμάι, επικεφαλής της αστυνομίας της περιφέρειας Σάι Μπούρι (νότια Ταϊλάνδη).

Σύμφωνα με τις αρχές, στο διάστημα από το 2012 έως το 2016, 13 παιδιά έμειναν ξεχασμένα μέσα σε οχήματα στην Ταϊλάνδη. Έξι απ’ αυτά έχασαν τη ζωή τους.

Τον Ιούνιο, ένα πεντάχρονο κοριτσάκι υπέκυψε στην επαρχία Χον Καέν (βόρεια Ταϊλάνδη) αφού το είχαν ξεχάσει για πολλές ώρες μέσα σ’ ένα σχολικό λεωφορείο.

Τουρκία: Ενισχύεται η λίρα έναντι του δολαρίου

ΑΠΕ

Η τουρκική λίρα κατέγραψε σήμερα άνοδο 3% ενόψει της παρουσίασης του υπουργού Οικονομικών Μπεράτ Αλμπαϊράκ σε επενδυτές, χωρίς να επηρεάζεται, όπως φαίνεται, από τα σχόλια των ΗΠΑ που αποκλείουν την άρση των δασμών στον χάλυβα ακόμα κι αν η Τουρκία απελευθερώσει τον Αμερικανό πάστορα Άντριου Μπράνσον.

Η λίρα βρήκε κάποια στήριξη στην ανακοίνωση αργά χθες ότι το Κατάρ δεσμεύθηκε να επενδύσει 15 δισεκ. δολάρια στην Τουρκία, ενώ ο Αλμπαϊράκ θα προσπαθήσει να καθησυχάσει τους επενδυτές σε τηλεδιάσκεψη στις 16:00 ώρα Ελλάδας.

Το τουρκικό νόμισμα, που φέτος έχει υποχωρήσει κατά 34% έναντι του δολαρίου, ενισχύθηκε στις 5,7500 λίρες ανά δολάριο στις 10:22 ώρα Ελλάδας από το επίπεδο των 5,95 λιρών στο οποίο έκλεισε χθες.

Η λίρα έχει ανακάμψει από το χαμηλό ρεκόρ των 7,24 λιρών αυτή την εβδομάδα, μετά τις κινήσεις στις οποίες προχώρησε η κεντρική τράπεζα για να στηρίξει το νόμισμα, το οποίο έχει πληγεί από τις ανησυχίες για την επιρροή του προέδρου Ταγίπ Ερντογάν στη νομισματική πολιτική καθώς και από τη διενέξη με την Ουάσινγκτον.

Η JP Morgan ανέφερε ότι οι κινήσεις των τουρκικών αρχών αποτυπώνουν τη δέσμευσή τους στο να σταθεροποιήσουν το νόμισμα με τεχνικού χαρακτήρα μέτρα. «Ωστόσο, την ίδια ώρα (οι τουρκικές αρχές) εμφανίζονται απρόθυμες να υιοθετήσουν συμβατικά πλαίσια πολιτικής. Αυτό μπορεί εν τέλει να περιορίσει την αποτελεσματικότητα των τεχνικών εργαλείων», ανέφερε η JP Morgan.

Σύμφωνα με επενδυτές, η σημερινή τηλεδιάσκεψη του Αλμπαϊράκ θα είναι κρίσιμο τεστ για το κατά πόσο η Τουρκία μπορεί να πείσει την αγορά ότι η νομισματική της πολιτική δεν είναι όμηρος της πολιτικής επιρροής.

Νέες αποστάσεις Κουβέλη από Καμμένο για τα περί απαγωγής

Ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας Φώτης Κουβέλης μιλώντας σήμερα 16-8-2018 στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Καλοκαίρι μαζί στις 7» και στους δημοσιογράφους Νίκο Ρογκάκο και Μπάγια Αντωνοπούλου, σημείωσε μεταξύ άλλων:
“Είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι οι δύο στρατιωτικοί μας έχουν απελευθερωθεί και βρίσκονται στην πατρίδα. Από την άλλη πλευρά καταγράφω τη συγκεκριμένη ενέργεια της τουρκικής δικαιοσύνης ως μία επίσης θετική ενέργεια, πράξη δικαιοσύνης , με την έννοια ότι ανοίγει διαδικασίες προκειμένου και η ρητορική της επίθεσης και όλες εκείνες οι ταραγμένες σχέσεις μεταξύ Ελλάδας-Τουρκίας να βρεθούν σε μία άλλη πορεία, σε έναν άλλο δρόμο. Με το δεδομένο ότι η χώρα μας θέλει να προάγεται η συνεργασία, η ειρήνη στην ευρύτερη περιοχή και ειδικότερα στις σχέσεις με τη γειτονική μας Τουρκία.”
Ερωτηθείς για το εάν η ελληνική πολιτική ηγεσία αιφνιδιάσθηκε από την απόφαση για την απελευθέρωση των δύο Ελλήνων στρατιωτικών, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας, υπογράμμισε:
“Η εκτίμησή μου στη βάση συγκεκριμένων στοιχείων και δεδομένων ήταν ότι ο χρόνος απελευθέρωσης των δύο στρατιωτικών μας στελεχών θα ήταν μακρύτερος από αυτόν που σημειώθηκε μόλις προχθές. Το γεγονός όμως ότι είχαν προηγηθεί συγκεκριμένες και σημαντικές ενέργειες από την πλευρά της ελληνικής κυβέρνησης , με κορυφαίες τις ενάργειες του πρωθυπουργού , του κ. Τσίπρα, έδωσαν το συγκεκριμένο αυτό αποτέλεσμα. Και νομίζω ότι από την πλευρά της Τουρκίας ήταν μία κίνηση καλής θέλησης. Οι όποιες απαισιόδοξες εκτιμήσεις και προβλέψεις γίνονταν, οφείλονταν στο γεγονός ότι ο Ερντογάν και η Τουρκία είχαν βρεθεί σε μία κατάσταση η οποία ήταν εξαιρετικά έντονη αναφορικά με την Τουρκία και στο βαθμό όπου η Τουρκία ήθελε και εξακολουθεί να θέλει τον επαναπροσδιορισμό της εξωτερικής της πολιτικής και των διεθνών της σχέσεων. Θεωρώ όμως ότι η ενέργεια της τουρκικής δικαιοσύνης είναι μία συγκεκριμένη επιλογή του Ερντογάν , αναφορικά με τις σχέσεις που θέλει να διαμορφώσει με την Ελλάδα αλλά και με την Ευρώπη.”
Κληθείς να σχολιάσει τις δηλώσεις του υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Καμμένου για απαγωγή των δύο Ελλήνων στρατιωτικών, ο Φώτης Κουβέλης, υπογράμμισε:
“Σας είχα πει ότι δεν είχα τέτοια στοιχεία που να μπορώ να τεκμηριώσω αυτή την άποψη, της απαγωγής. Δεν υπάρχει καμία διάσταση απόψεων μεταξύ του κυρίου Καμμένου κι εμένα. Από κει και πέρα όμως εκείνο το οποίο πρέπει να καταγράψει κανείς είναι ότι οι συνθήκες κάτω από τις οποίες συνελήφθησαν οι δύο στρατιωτικοί μας και προφυλακίστηκαν για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα στις φυλακές υψίστης ασφαλείας στην Αδριανούπολη , έδειχναν ότι αποτελούσε μία επιλογή από την πλευρά του Ερντογάν , που αναμφισβήτητα εντάσσονταν στην επιθετική ρητορική όσο και στην πρακτική σε σχέση με τα δύο στρατιωτικά μας στελέχη από την πλευρά της γείτονας χώρας.”
Ερωτηθείς για το εάν η χώρα μας θα επαναπροσδιορίσει τη στάση της αναφορικά με τις εντολές που δόθηκαν πρόσφατα από το ΓΕΕΘΑ για το πάγωμα των Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης μεταξύ Ελλάδας-Τουρκίας, ο ΑΝΥΕΘΑ, τόνισε:
“Η στιγμή που αποφασίσθηκε η διακοπή των συγκεκριμένων σχέσεων , ήταν η στιγμή που έτσι έπρεπε το ΓΕΕΘΑ νε ενεργήσει, προφανέστατα με τη σύμφωνη γνώμη της πολιτικής ηγεσίας. Από κει και πέρα στη βάση των εξελίξεων ,νομίζω ότι πρέπει να αναμείνουμε τα πράγματα όπως θα εξελιχθούν, στη βάση όσων προανέφερα, δηλαδή ότι είναι θετική η εξέλιξη της απελευθέρωσης των δύο στρατιωτικών μας στελεχών, αναφορικά με τις ελληνοτουρκικές σχέσεις.”
Κληθείς να σχολιάσει εάν οι διαφορετικοί τόνοι που χρησιμοποιήθηκαν από κυβερνητικά στελέχη , ήταν στο πλαίσιο κάποιου κυβερνητικού σχεδιασμού και συνεννόησης, «με δεδομένο το μειλίχιο ύφος του ΑΝΥΕΘΑ», ο Φώτης Κουβέλης, σημείωσε:
“Θα σας απαντήσω με απόλυτη ειλικρίνεια. Δεν υπήρξε καμία συναπόφαση. Δεν πρόκειται για μία τυπικού χαρακτήρα μειλιχιότητα . Είχα και έχω τη βεβαιότητα ότι οι εξωτερικές σχέσεις της χώρας και μάλιστα όταν αυτές βρίσκονται σε ένα σημείο έντασης, χρειάζονται και ψυχραιμία και υπομονή και την αναζήτηση όλων εκείνων των στοιχείων που μπορούν να φέρνουν πραγματικό αποτέλεσμα.”
Ερωτηθείς για το εάν θα συνεχισθούν ή ακόμη και εάν θα κλιμακωθούν οι πιέσεις της Τουρκίας για την έκδοση των οκτώ τούρκων στρατιωτικών, ο Φώτης Κουβέλης, επεσήμανε:
“Να καταγράψουμε και νομίζω ότι δεν το αμφισβητεί κανείς, ότι η χώρα μας διεκδικώντας την απελευθέρωση των δύο στρατιωτικών μας στελεχών, λειτούργησε με μία σταθερή εξωτερική πολιτική, με δραστηριότητες στη βάση πολιτικών, δημοκρατικών αρχών και αξιών. Και από την πρώτη στιγμή είπαμε ότι η διεκδίκησή μας για την απελευθέρωση των δύο στρατιωτικών μας στελεχών, δεν εμπεριέχει σε καμία περίπτωση το στοιχείο της οποιασδήποτε ανταλλαγής με τους τούρκους αξιωματικούς , οι οποίοι από την ανεξάρτητη ελληνική Δικαιοσύνη, πήραν άσυλο.”
Για το θέμα των εννέα Κούρδων συλληφθέντων που κρατούνται στη χώρα μας και η Τουρκία τους κατηγορεί ως «τρομοκράτες», ο ΑΝΥΕΘΑ, υπογράμμισε:
Και η απάντησή μου στο συγκεκριμένο θέμα είναι σαφής και έχει αταλάντευτη την αναφορά της στην ανεξάρτητη ελληνική Δικαιοσύνη, η οποία εφαρμόζει το εθνικό, το ευρωπαϊκό αλλά και το Διεθνές Δίκαιο.

Τ.Κρόος: “Ανοησίες” του Οζίλ τα περί ρατσισμού

Ο Γερμανός μέσος Τόνι Κρόος, άσκησε κριτική στον πρώην συμπαίκτη του στην εθνική ομάδα, Μεσούτ Οζίλ, για τον τρόπο με τον οποίο ανακοίνωσε τη διεθνή αποχώρησή του, εξαιτίας «ρατσιστικής επίθεσης» , σημειώνοντας ότι ο παίκτης της Άρσεναλ είπε «ανοησίες».

Ο 29χρονος Όζιλ ανακοίνωσε τη διεθνή αποχώρησή του τον Ιούλιο, αφού η Γερμανία αποκλείστηκε στη τη φάση των ομίλων του Παγκοσμίου Κυπέλλου στη Ρωσία. Είπε ότι αντιμετώπισε «ρατσισμό και ασέβεια» λόγω της τουρκικής καταγωγής του.

«Βασικά ο Μεσούτ είναι ένας αξιόλογος διεθνής και ως παίκτης άξιζε μια καλύτερη αναχώρηση», ανέφερε ο Κρόος στην εφημερίδα Bild σε συνέντευξή του που δημοσιεύθηκε σήμερα. «Αλλά ο τρόπος με τον οποίο παραιτήθηκε δεν ήταν καλός».

Ο Οζίλ ήταν βασικό μέλος της ομάδας που κέρδισε το Παγκόσμιο Κύπελλο της Βραζιλίας το 2014 και ψηφίστηκε ως «παίκτης της χρονιάς» πέντε φορές από το 2011. Αλλά δέχθηκε έντονη κριτική για την φωτογραφία του με τον Τούρκο Πρόεδρο Τάγιϊπ Ερντογάν τον Μάιο και για τις εμφανίσεις του στο Παγκόσμιο Κύπελλο στη Ρωσία. Στην δήλωση αποχώρησής του τον περασμένο μήνα, ο Οζίλ κατηγόρησε επίσης τη γερμανική ομοσπονδία ότι δεν κατάφερε να τον υποστηρίξει.

«Μέρη της δήλωσής του που ορθώς ανέφερε δυστυχώς επισκιάζονται από το σημαντικά υψηλότερο ποσοστό ανοησίας», ανέφερε ο Κρόος. «Νομίζω ότι γνωρίζει πολύ καλά ότι ο ρατσισμός στην εθνική ομάδα και το DFB δεν υπάρχουν».

Ο 28χρονος Κρόος, ο οποίος κέρδισε τους τρεις τελευταίους τίτλους του Champions League με την Ρεάλ Μαδρίτης, δήλωσε ότι δεν σχεδιάζει να ακολουθήσει τον Οζίλ στη διεθνή αποχώρηση μετά την αποτυχία του Παγκοσμίου Κυπέλλου.

«Θα συνεχίσω προς το Euro 2020 και έχω θέσει τον εαυτό μου στο στόχο να είναι πολύ πιο επιτυχημένος εκεί απ’ ό,τι στο πρόσφατο παρελθόν», δήλωσε ο Κρόος. «Είχα μια καλή ομιλία με τον προπονητή εθνικής ομάδας Γιοακίμ Λεβ. Θα βρούμε λύσεις μαζί για να μπορώ να κάνω ένα διάλειμμα».

Γένοβα: στους 38 οι νεκροί λέει η Ιταλική αστυνομία

Τα σωστικά συνεργεία συνέχισαν για δεύτερη νύχτα τις έρευνές τους για τον εντοπισμό επιζώντων στα συντρίμμια της οδογέφυρας Μοράντι που κατέρρευσε την Τρίτη στον αυτοκινητόδρομο Α10 στη Γένοβα, στη βόρεια Ιταλία.

Με τη βοήθεια μεγάλων προβολέων, τα σωστικά συνεργεία συνέχισαν αδιάκοπα κατά τη διάρκεια της νύχτας να ψάχνουν για επιζώντες ανάμεσα σε τεράστια κομμάτια μπετόν και σίδερα με τη βοήθεια εκπαιδευμένων σκύλων και εκσκαφέων.

Η ιταλική αστυνομία αναθεώρησε σήμερα σε 38 από 39 τον αριθμό των νεκρών από την κατάρρευση της οδογέφυρας, χωρίς να διευκρινίσει περαιτέρω όσον αφορά τους τραυματίες, οι οποίοι, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν ανακοινωθεί μέχρι στιγμής, ανέρχονται σε 16. Εννέα από αυτούς βρίσκονται σε σοβαρή κατάσταση ενώ οι αρχές δηλώνουν επανειλημμένως ότι υπάρχουν αγνοούμενοι.

Τρία παιδιά ηλικίας 8 ως 13 ετών βρίσκονται μεταξύ των νεκρών, όπως και τέσσερις νεαροί Γάλλοι, τρεις άνθρωποι από την Χιλή και ένας από την Κολομβία.

“Τα σωστικά συνεργεία εξακολουθούν να τρέφουν ελπίδες για την εξεύρεση επιζώντων, ωστόσο ο χρόνος περνάει και οι ελπίδες εξανεμίζονται”, δήλωσε στο AFP ο Ρικάρντο Σιούτο, διοικητής των καραμπινιέρηδων στην περιοχή της Γένοβας.

Ήδη από χθες, επομένη της κατάρρευσης της οδογέφυρας, η ιταλική κυβέρνηση κήρυξε κατάσταση έκτακτης ανάγκης στη Γένοβα και δεσμεύτηκε να ανακαλέσει την άδεια από την εταιρεία εκμετάλλευσης του έργου, η οποία κατηγορείται για εγκληματική αμέλεια.

Κατόπιν αιτήματος του περιφερειάρχη της Λιγυρίας, πρωτεύουσα της οποίας είναι η Γένοβα, “κηρύξαμε κατάσταση έκτακτης ανάγκης για 12 μήνες”, δήλωσε χθες ο πρωθυπουργός Τζουζέπε Κόντε, έπειτα από έκτακτο υπουργικό συμβούλιο που έγινε στην πόλη αυτή.

Η κατάσταση έκτακτης ανάγκης προσφέρει ένα ρυθμιστικό πλαίσιο για τη διαχείριση της περιοχής και την παροχή βοήθειας στους περισσότερους από 630 κατοίκους που απομακρύνθηκαν από τα σπίτια τους, τα οποία βρίσκονται κάτω από τα απομεινάρια της οδογέφυρας και θεωρείται ότι είναι επικίνδυνο να επιστρέψουν σε αυτά. Η ιταλική κυβέρνηση δεσμεύτηκε για την μετεγκατάστασή τους πριν από το τέλος του έτους.

Ο Κόντε ανακοίνωσε χθες επίσης την αποδέσμευση μιας πρώτης έκτακτης βοήθειας ύψους 5 εκατομμυρίων ευρώ, όπως και ότι θα κηρυχθεί μια ημέρα εθνικού πένθους.

Σύμφωνα με πολλά μέσα ενημέρωσης, αυτό θα γίνει το Σάββατο, ημέρα κατά την οποία ο δήμος της Γένοβας προβλέπει την επίσημη τέλεση της κηδείας των θυμάτων της τραγωδίας.

Η Σία χωρίς την ασπρόμαυρη περούκα της

Σε μία από τις σπάνιες εμφανίσεις της η τραγουδίστρια Σία παρουσιάστηκε χωρίς περούκα.

Η γνωστή τραγουδίστρια αποχωρίστηκε την ασπρόμαυρη περούκα της και παραβρέθηκε σε μία εκδήλωση της τηλεοπτικής πλατφόρμας Netflix στο Λος Άντζελες.

Ντυμένη στα μαύρα η ερμηνεύτρια του τραγουδιού «Cheap Thrills» εμφανίστηκε στην εκδήλωση με ίσια ξανθά μαλλιά και φωτογραφήθηκε με τον σκηνοθέτη Ουίλ Σπεκ και τον παραγωγό Ζακ Σιλντς, τον διευθύνοντα σύμβουλο του Netflix Τεντ Σαράντος και τον ηθοποιό Τζέισον Μπέιτμαν.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η 42χρονη μουσικός δείχνει το πρόσωπό της. Το περασμένο φθινόπωρο η Σία μοιράστηκε με τους θαυμαστές της και άλλες φωτογραφίες της που έδειχνε το πρόσωπό της, όταν ανακάλυψε ότι κάποιος προσπαθούσε να πουλήσει δικές της φωτογραφίες

Ζοφερό το μέλλον των συντάξεων

Το ζοφερό μέλλον των συνταξιούχων περιγράφει μιλώντας στην εφημερίδα «Τα Νέα» ο πρόεδρος του Ενιαίου Δικτύου Συνταξιούχων Νίκος Χατζόπουλος.

«Με τις νέες περικοπές που έρχονται στις παλιές συντάξεις από το 2019 (μαζί με τη μείωση του αφορολογήτου) η μέση σύνταξη θα φτάσει τα 450 ευρώ ενώ για τους συνταξιούχους οι δύο αυτές περαιτέρω μειώσεις θα επιφέρουν στο εισόδημά τους μείωση που θα αντιστοιχεί από μια έως τρεις συντάξεις.

Εκτιμάται ότι επιπλέον 20 δισ. ευρώ θα χάσουν οι συνταξιούχοι με τα νέα μέτρα που έχουν ψηφιστεί από τη σημερινή κυβέρνηση για να ισχύσουν από 1/1/2019» δηλώνει ο κ. Χατζόπουλος.

Οπως διευκρινίζει πρόκειται για απώλειες που θα έρθουν να προστεθούν στα 67 δισ. ευρώ που έχασαν μέχρι τώρα οι συνταξιούχοι απο τις μνημονιακές περικοπές.

«Σήμερα περίπου 1,5 εκατ. συνταξιούχοι με εισόδημα 4.500 ευρώ βουλίαζουν στη φτώχεια. Οι οκτώ στους δέκα συνταξιούχους έχουν φτάσει πια στο πεδίο της εξαθλίωσης» προσθέτει ο πρόεδρος του Δικτύου.

Σύμφωνα με τον ίδιο ο νόμος Κατρούγκαλου κατέστησε το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης άδικο και ληστρικό.

Προαναγγέλλει, τέλος, δικαστική προσφυγή κατά των υπευθύνων για την καθυστέρηση στην απονομή των εκκρεμών συντάξεων καθώς, όπως λέει, ο χρόνος αναμονής για την έκδοση οριστικής κύριας σύνταξης φτάνει τα δύο χρόνια κατά μέσο όρο.

Δ.Παπαδημούλης: Βγάζουμε τη χώρα από τα μνημόνια

«Μία ακόμη ψήφος εμπιστοσύνης στην θετική προοπτική της ελληνικής οικονομίας» σημειώνει σε ανάρτησή του στο Twitter ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης, αναφερόμενος σε άρθρο του Bloοmberg, με τον τίτλο: «”Τώρα τα ελληνικά ομόλογα είναι μια καλύτερη εναλλακτική έναντι της Ιταλίας” λέει η SocGen».

«Βγάζουμε τη χώρα από τα μνημόνια. Συνεχίζουμε με σοβαρότητα και σχέδιο, προσανατολισμένοι στο θετικό αποτέλεσμα. Στην οικονομία, την εξωτερική πολιτική, την καθημερινότητα των πολιτών» αναφέρει.

Μπρόκολα και λάχανα έχουν αντικαρκινικές ιδιότητες

Αντικαρκινικές ιδιότητες έχει η κατανάλωση λάχανων και μπρόκολων, τα οποία μειώνουν τον κίνδυνο για καρκίνο του παχέος εντέρου, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική μελέτη.

Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Φράνσις Κρικ του Λονδίνου, με επικεφαλής τη δρα Γκίτα Στόκινγκερ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό “Immunity”, σύμφωνα με το BBC, ανακάλυψαν -μέσα από πειράματα σε ζώα και σε ιστούς μίνι-εντέρου στο εργαστήριο- ότι αντικαρκινικές ουσίες παράγονται κατά την πέψη αυτών των λαχανικών.

Όπως το δέρμα, η εσωτερική επιφάνεια του εντέρου συνεχώς αναγεννιέται από βλαστοκύτταρα μέσω μιας διαδικασίας που παίρνει τέσσερις έως πέντε μέρες και η οποία μερικές φορές μπορεί να καταστεί ανεξέλεγκτη, με συνέπεια την πρόκληση φλεγμονής ή καρκίνου.

Η νέα μελέτη δείχνει ότι όταν κανείς τρώει λαχανικά και μπρόκολα, παράγονται χημικές ουσίες που, φθάνοντας στο παχύ έντερο, επιδρούν θετικά στα βλαστικά κύτταρα και προστατεύουν την εσωτερική επιφάνειά του, έτσι ώστε να ανανεωθεί χωρίς πρόβλημα.

Η διατροφή των πειραματόζωων (ποντικιών) με δίαιτες πλούσιες σε αυτές τις ουσίες προστάτευσε τα ζώα από καρκίνο του εντέρου, ακόμη και όταν διέθεταν στο DNA τους γονίδια υψηλού κινδύνου για τη νόσο. Χωρίς την ίδια διατροφή, τα πειραματόζωα αυτά πάθαιναν τελικά καρκίνο. Όταν όμως τα πειραματόζωα άρχισαν την προστατευτική διατροφή, σταματούσε η εξάπλωση των καρκινικών όγκων.

«Αιτία για αισιοδοξία» χαρακτήρισε τα ευρήματα η δρ Στόκινγκερ και πρόσθεσε ότι υπάρχουν σίγουρα λόγοι για να τρώει κανείς περισσότερα λάχανα και μπρόκολα.

Θάνατος – μυστήριο 25χρονου στου Φιλοππάπου

Το μυστήριο του θανάτου ενός 25χρονου Έλληνα που βρισκόταν στον λόφο του Φιλοππάπου μαζί με την 23χρονη Πορτογαλέζα φίλη του, ο οποίος σκοτώθηκε πέφτοντας στο κενό, μετά από επίθεση που δέχθηκε από τρία άτομα.

Με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, χθες στις 22:50 και ενώ ο 25χρονος και η 23χρονη φίλη του βρίσκονταν στον λόφο Φιλοππάπου, δέχτηκαν επίθεση από τρία άτομα, τα οποία με αιχμηρό αντικείμενο τους αφαίρεσαν χρήματα και κινητά.

Ο 25χρονος φέρεται να αντέδρασε και συνεπλάκη μαζί τους με αποτέλεσμα να πέσει από τα βράχια στο κενό. Ωστόσο δεν έχει ξεκαθαριστεί, εάν παραπάτησε και βρέθηκε στο κενό ή αν τον έσπρωξαν οι δράστες.

Άμεσα ειδοποιήθηκε η αστυνομία και ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, όπου παρέλαβε τον νεαρό άντρα, ο οποίος είχε σημάδια κατά στο σώμα του, τόσο από το αιχμηρό αντικείμενο των δραστών, όσο και τραύματα από την πτώση. Ο 25χρονος έχασε την ζωή του κατά την μεταφορά του στο νοσοκομείο.

Η 23χρονη φίλη του, που είναι σε κατάσταση σοκ, έχει περιγράψει ότι δέχτηκαν επίθεση και ότι ο νεαρός έπεσε από τα βράχια, χωρίς ακόμα να έχει γίνει σαφές, εάν παραπάτησε ή αν τον έσπρωξαν οι δράστες.

Για την υπόθεση έχουν γίνει, ήδη, περισσότερες από 10 προσαγωγές.

Μόνο τους τελευταίους 3 μήνες η υποδιεύθυνση Ασφαλείας Αθηνών έχει εξαρθρώσει τέσσερις συμμορίες αλλοδαπών που σκορπούσαν τον τρόμο στην περιοχή του Φιλοππάπου και στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου, με 20 άτομα Πακιστανικής καταγωγής να είναι ήδη προφυλακισμένα.

Οι συμμορίες αυτές έβαζαν στο στόχαστρο ζευγάρια στα οποία επιτίθονταν σε απόμερα σημεία κρατώντας μαχαίρια ή σπασμένα μπουκάλια.

Αλλάζει ο νόμος για τις εισπρακτικές εταιρείες

Μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου προβλέπεται στη σχετική απόφαση της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή ότι θα έχει ολοκληρωθεί το έργο της ομάδας εργασίας που συγκροτήθηκε με σκοπό να προσδιοριστούν οι ανάγκες για τη βελτίωση του ν. 3758/2009 «Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις και άλλες διατάξεις». Η πρώτη συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε, ήδη, ενώ η επόμενη έχει προσδιοριστεί για τις 6 Σεπτεμβρίου 2018.

Το πόρισμα της ομάδας θα τεθεί σε διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους φορείς, ώστε οι διατάξεις που τροποποιούν το νόμο 3758/2009 να κατατεθούν στη Βουλή το φθινόπωρο.

Η ομάδα δουλεύει σε πέντε βασικές ενότητες. Ειδικότερα: 1) Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (GDPR): Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, 2) Δικηγορικές εταιρείες 3) Πεδίο εφαρμογής του ν. 3789/2009 4) Διάφορα θέματα όπως συχνότητα οχλήσεων, κυρώσεις, χρονικό διάστημα υποβολής καταγγελιών, κ.α. και 5) Νομοτεχνική βελτίωση του νόμου.

Ιδιαίτερα για το θέμα της ενόχλησης των οφειλετών από τις εισπρακτικές εταιρείες στόχος είναι η αυστηροποίηση των όρων λειτουργίας τους αλλά και ο καλύτερος έλεγχος των δικηγορικών γραφείων που δραστηριοποιούνται συστηματικά και σε μεγάλη κλίμακα στην ενημέρωση οφειλετών για ληξιπρόθεσμες οφειλές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, από τις 652 καταγγελίες που έγιναν το 2017 στην αρμόδια υπηρεσία σχετικά με εταιρείες ενημέρωσης δανειοληπτών, οι 255 αφορούσαν δικηγορικά γραφεία και διαβιβάστηκαν στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών, προκειμένου να ενεργοποιηθούν οι κατάλληλες πειθαρχικές διαδικασίες που ορίζει ο Κώδικας Δεοντολογίας των δικηγόρων. Κι αυτό διότι η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή δεν μπορεί να παρέμβει σε αυτές τις περιπτώσεις, αφού το μόνο αρμόδιο όργανο είναι το πειθαρχικό όργανο των δικηγόρων.

Με την αναμόρφωση της νομοθεσίας, επιδιώκεται να θεσπιστεί ένα όριο στη συμπεριφορά δικηγόρων και δικηγορικών εταιριών και να ενισχυθεί η ευθύνη των εντολέων τους (δανειστών) για τις ενέργειες στις οποίες προβαίνουν οι εντολοδόχοι τους (δικηγόροι ή δικηγορικές εταιρίες). Ειδικότερα, επιχειρείται η εισαγωγή ορισμένων ειδικών υποχρεώσεων και σε δικηγόρους – δικηγορικές εταιρίες, με σκοπό να τερματιστούν τυχόν ακραίες συμπεριφορές εις βάρος των οφειλετών.

Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Ιουλίου, η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή ανακοίνωσε τις διοικητικές κυρώσεις που επιβλήθηκαν σε εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2018. Συνολικά έχουν επιβληθεί 21 διοικητικές κυρώσεις, συνολικού ύψους 160.500 ευρώ, που κυρίως αφορούν παραβάσεις για συχνότητα κλήσεων, παραπλανητική πληροφόρηση, παρέκκλιση των εντολών των δανειστών -καθώς συχνά καλούν σε τηλέφωνα επικοινωνίας που δεν τα είχαν δηλώσει οι οφειλέτες, αλλά τα βρήκαν συνήθως από δημόσια προσβάσιμους τηλεφωνικούς καταλόγους-, κλήση σε τηλέφωνο εργασίας χωρίς να είναι το μοναδικό τηλέφωνο επικοινωνίας, όχληση για οφειλές στις οποίες δεν έχουν παρέλθει 10 ημέρες από τότε που αυτές κατέστησαν ληξιπρόθεσμες, ενημέρωση χωρίς να έχει προηγηθεί η ταυτοποίηση του οφειλέτη, χρέωση ποσού για εξώδικη ενημέρωση κ.λπ.