30.4 C
Athens

Θ.Ξανθόπουλος: Υποστηρίζουμε το δημόσιο πανεπιστήμιο στη Βουλή

«Ευτυχώς σας φύλαξε ο Θεός και δεν αναθέσατε την εισήγηση για την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος στον κ. Μακάριο Λαζαρίδη», σχολίασε ο ειδικός αγορητής του ΣΥΡΙΖΑ Θεόφιλος Ξανθόπουλος, κατά τη συζήτηση στην Επιτροπή Αναθεώρησης του Συντάγματος. Ο βουλευτής είπε ότι η πρόταση της Νέας Δημοκρατίας κινείται στη λογική να ικανοποιηθούν «φίλοι και ημέτεροι» και διασαφήνισε τη θέση του ΣΥΡΙΖΑ. «Εμείς μιλάμε για δημόσιο πανεπιστήμιο και όχι για κρατικό πανεπιστήμιο. Είναι άλλο το δημόσιο πανεπιστήμιο και άλλο το κρατικό. Κι εσείς μιλάτε για ιδιωτικό γενικώς, το αντιπαραθέτετε με το κρατικό, για να κερδίσετε κατ΄αρχάς, κάποιους πόντους στη δημόσια συζήτηση», είπε ο Θεόφιλος Ξανθόπουλος.

Σχολιάζοντας τις αναφορές του κ. Στυλιανίδη για τους «εξόριστους επιστήμονες», ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ είπε ότι είναι η κυβέρνηση που δημιούργησε τις συνθήκες φυγής των νέων επιστημόνων και σήμερα το επικαλείται, ως επιχείρημα, ώστε να ανοίξει η πόρτα και όποιος πληρώνει να σπουδάζει.

Ο κ. Ξανθόπουλος επισήμανε ότι με βάση την απόφαση της ολομέλειας του ΣτΕ, έχουμε ήδη ιδιωτικά πανεπιστήμια που λειτουργούν στη χώρα και ήδη οι εμπειρίες είναι εξαιρετικά αρνητικές. «Ούτε το Γέηλ ήρθε, ούτε η Οξφόρδη ήρθε, ούτε το ΜΙΤ ήρθε αλλά ήρθε το κολλέγιο του κ. Λαζαρίδη. Αυτοί είναι που θα έρθουν. Και από αυτούς που ήρθαν, μετονομάστηκαν τα πρώην κολέγια ΑΕΙ ίσα ίσα για να πάρουν τα λεφτά των πολιτών και να προικοδοτήσουν τους αποφοίτους με έναν τίτλο, για να βγουν στην αγορά εργασίας», είπε ο ειδικός αγορητής του ΣΥΡΙΖΑ. «Εμείς η Αριστερά, στην παιδεία δεν βλέπουμε μια σχέση ανταλλακτική και κερδοφορίας», υπογράμμισε ο βουλευτής.

Σχολιάζοντας τις προτάσεις της ΝΔ για την συνταγματική κατοχύρωση της ελληνικής σημαίας και της ελληνικής γλώσσας, τις ενέταξε στη γραμμή «κλίνατε επί δεξιά». «Είναι προφανές ότι η σημαία είναι το σύμβολο του ελληνικού έθνους. Ποια είναι η ανάγκη να περιβληθεί τον συνταγματικό τύπο και την κατοχύρωση;», είπε ο κ. Ξανθόπουλος και αναρωτήθηκε «μήπως να κατοχυρώσουμε στο Σύνταγμα και το εθνόσημο;». «Τι νόημα έχει αυτά που είναι τα συστατικά στοιχεία στο συμβολικό επίπεδο του έθνους και του κράτους να περιλαμβάνονται στη συνταγματική διατύπωση, χωρίς να υπάρχει ουσιαστικός λόγος; Προς Θεού μην βρεθούν τίποτα εθνικόφρονες και μας κατηγορήσουν ότι υποβαθμίζουμε το εθνικό σύμβολο, αλλά εδώ έχουμε μια πολιτική και νομική διαδικασία. Το να παίζουμε με τα σύμβολα του έθνους για να δείξουμε ότι έχουμε μια περισσή επιμέλεια γι΄αυτά, δεν συνάδει με τη σοβαρότητα της συνταγματικής αναθεώρησης», τόνισε. Αντιστοίχως για την πρόταση της ΝΔ για τη γλώσσα, σχολίασε ότι η Ακαδημία Αθηνών έχει την ευθύνη για την προστασία και την προαγωγή της ελληνικής γλώσσας, επισημαίνοντας ότι η ΝΔ επικαλείται συμβολισμούς «που μας γυρίζουν πολλά χρόνια πίσω, χωρίς να συνεισφέρουν κάτι».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ