today-is-a-good-day
21.4 C
Athens

Ο Τζον Μάλκοβιτς υπέρ της επιστροφής των γλυπτών του Παρθενώνα

I do είπε ο Τζον Μάλκοβιτς και δεσμεύτηκε, με τη σειρά του, ότι στηρίζει την επανένωση τω γλυπτών του Παρθενώνα. Λίγες ώρες πριν την εμφάνισή του στο Ηρώδειο με την απολαυστικά σαρκαστική παράσταση «The Music Critic» του Aleksey Igudesman, σήμερα το βράδυ, ο κορυφαίος καλλιτέχνης επισκέφτηκε το Μουσείο της Ακρόπολης συνοδευόμενος από τον θεατρικό παραγωγό Γιώργο Λυκιαρδόπουλο και ξεναγήθηκε από τον Γενικό Διευθυντή Νίκο Σταμπολίδη.

Της Αγγελικής Κώττη

Ο Τζον Μάλκοβιτς εντυπωσιάστηκε από το αρχαίο ελληνικό κάλλος, ρωτούσε με μεγάλο ενδιαφέρον να μάθει όλο και περισσότερες λεπτομέρειες, ενώ σε ερώτηση κατά την έξοδό του από τον δημοσιογράφο Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για το αν πιστεύει ότι πρέπει να επιστραφούν στην Ελλάδα τα μάρμαρα στον Παρθενώνα απάντησε με ένα απόλυτο και εμφατικό «I do».

Η ξενάγηση ήταν εξαιρετικά ουσιαστική, καθώς ο Τζον Μάλκοβιτς έκανε πολλές, καίριες και ενδιαφέρουσες ερωτήσεις στον καθηγητή. Ακουγε με προσοχή όλες τις απαντήσεις, και μάλιστα, όταν τον ενημέρωσαν πως περιμένουν τα τηλεοπτικά συνεργεία για δηλώσεις του, δεν δίστασε να πει ότι είναι μια χαρά με τον καθηγητή και θα μιλήσει στις τηλεοράσεις μόλις τελειώσουν.

Από τις βασικές ερωτήσεις που έκανε ήταν και εκείνη για το αν τα έργα τέχνης στην αρχαία Ελλάδα ήταν κατανοητά και αποδεκτά από την κοινωνία. Ο Νίκος Σταμπολίδης απάντησε καταφατικά, σημειώνοντας πως τα έργα τέχνης είχαν χορηγούς, και αν δεν άρεσαν στην κοινωνία δεν θα καταβάλλονταν χορηγίες για τη δημιουργία τους. Επίσης ρώτησε αν έχει σχέση η τέχνη με την ιδεολογία. Επίσης, έκανε ερωτήσεις για ζητήματα Ιστορίας, Ιστορίας της Τέχνης, για το Μνημείο του Θρασύλλου που είναι ορατό στη νότια κλιτύ και για το αρχαίο θέατρο του Διονύσου.

Όπως είπε, είχε επισκεφθεί την Ακρόπολη τη δεκαετία του ’80 και αφιέρωσε αρκετό χρόνο στο θέατρο αυτό. Ο Νίκος Σταμπολίδης τον πληροφόρησε πως το διονυσιακό είναι το παλαιότερο αρχαίο θέατρο στην περιοχή και πως αρχικά ήταν κατασκευασμένο από ξύλο.

Συγκινήθηκε όταν είδε στον τελευταίο όροφο τη ζωφόρο και τις μετόπες του Παρθενώνα σε παράλληλη τοποθέτηση με το μνημείο και  χαρακτήρισε αυτή την παρουσίαση μνημείο εντός του μουσείου. Κάτι που τον οδήγησε να πει με ιδιαίτερη έμφαση το I do.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ