Το πρόβλημα μας δεν είναι τόσο ο εκλογικός νόμος αλλά ο τρόπος που θα λαμβάνονται οι αποφάσεις επισημαίνει ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Κώστας Μπακογιάννης σε συνέντευξη του στην “Real news”, κάνοντας λόγο για «αναπόφευκτη παραλυσία» της αυτοδιοίκησης, και «απαράδεκτό» γεγονός τη «συζήτηση για τις αλλαγές στην Τοπική Αυτοδιοίκηση χωρίς τη συμμετοχή των εκπροσώπων της».
Ο κ. Μπακογιάννης, σχολιάζοντας το ενδεχόμενο κοινής διεξαγωγής των εθνικών και αυτοδιοικητικών εκλογών, παρατηρεί ότι «έχει η ώρα να πάρουμε μια πιο σοβαρή στάση απέναντι στην τοπική αυτοδιοίκηση και να υπερασπιστούμε την ανεξαρτησία της», καθώς δεν επιτρέπεται να ταυτίζουμε δύο διαδικασίες «εντελώς διαφορετικές στην ουσία και στον σκοπό τους».
Ο ίδιος δηλώνει «ερωτευμένος με την Τοπική Αυτοδιοίκηση» και θα παραμείνει σε αυτήν, γιατί -όπως λέει- «πιστεύω σε αυτά που μπορεί να κάνει». Αποφεύγει να απαντήσει στο ερώτημα για την υποψηφιότητα του στον δήμο Αθηναίων θεωρώντας «ντροπή τις προεκλογικές δηλώσεις ενάμιση χρόνο πριν τις εκλογές» όταν οι ψηφοφόροι περιμένουν «να κάνω τη δουλειά μου και να ολοκληρωθούν τα έργα και οι παρεμβάσεις που είναι σε εξέλιξη στην Στερεά Ελλάδα», μια περιφέρεια την οποία «καταστήσαμε “Έξυπνη” με σειρά αλλαγών νοοτροπίας και πρακτικής στη διοίκηση αλλά και με τη συμμετοχή των πολιτών στη δημόσια διαβούλευση για όλα τα μεγάλα θέματα».
Αναφορικά με την Αθήνα ο κ. Μπακογιάννης υπογραμμίζει ότι αποτελεί εθνική υπόθεση που μας αφορά όλους και ότι μια χώρα που δεν μπορεί να προσέξει την πρωτεύουσα της δεν μπορεί να βγει πραγματικά από την κρίση.
Για την επίθεση που δέχθηκε κατά την πρόσφατη τοποθέτηση του με αφορμή τον θάνατο του καπετάν «Ερμή» του στελέχους της Εθνικής Αντίστασης (καπετάνιος του ΕΛΑΣ και ΔΣΕ ), ο περιφερειάρχης σημειώνει ότι «μας αδικεί όλους να εγκλωβιζόμαστε σε μια αντιπαράθεση για την ιστορία που έχει γραφτεί. Το θέμα είναι πώς θα γράψουμε τα επόμενα κεφάλαια της ιστορίας με σύνθεση δυνάμεων και όχι με αφορισμούς».
Σε ό,τι αφορά στη δυνατότητα υλοποίησης των δεσμεύσεων του κ. Μητσοτάκη, εάν κερδίσει τις εκλογές, ο κ Μπακογιάννης δηλώνει ξεκάθαρα «ναι, μπορεί», γιατί όπως λεει «έκανε τη συνειδητή επιλογή να πει αλήθειες και να είναι μετρημένος σε αυτά που δεσμεύτηκε».
Τέλος, για την επιλογή του αρχηγού της ΝΔ να μην αξιοποιήσει την Ντόρα Μπακογιάννη σε μια κυβέρνηση ΝΔ, ο Κώστας Μπακογιάννης απαντά ότι το μήνυμα ήταν «σαφές και κατανοητό από όλους», ωστόσο σημειώνει η Ντόρα διαθέτει τεράστια εμπειρία και θα εκλέγεται από εκείνους που αναγνωρίζουν την ανάγκη για τέτοιου μεγέθους πολιτικούς.
Μπακογιάννης: Είμαι ερωτευμένος με την Τοπική Αυτοδιοίκηση
Κουτσούμπας: Όλοι και όλες στους δρόμους του αγώνα
«Βρισκόμαστε σε μία κρίσιμη περίοδο, όπου τα μεγάλα προβλήματα της οικονομικής κρίσης και της καπιταλιστικής οικονομικής ανάκαμψης δεν επιλύονται μόνο με αντιλαϊκά, μνημονιακά ή άλλα βάρβαρα μέτρα. Συνεχώς τα κράτη προσπαθούν να βρουν νέες αγορές, νέες σφαίρες επιρροής, έλεγχο των πλουτοπαραγωγικών πηγών άλλων χωρών, έλεγχο των δρόμων μεταφοράς, ενέργειας, εμπορευμάτων κ.ά. Κι όταν αυτά τα ζητήματα, τα προβλήματα, δεν επιλύονται με τις διαπραγματεύσεις, στα πλαίσια της ιμπεριαλιστικής ειρήνης, όπως λέμε, τότε όλο και πιο συχνά προχωράμε σε ιμπεριαλιστικό πόλεμο. Άλλωστε, ο πόλεμος είναι η συνέχιση της ίδιας πολιτικής, με άλλα, βίαια κυρίως, στρατιωτικά μέσα» δήλωσε ο γενικός γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, στην εκδήλωση υποδοχής των μαραθωνοδρόμων της 38ης Μαραθώνιας Πορείας Ειρήνης. Η πορεία ξεκίνησε στις 08.00 το πρωί της Κυριακής από τον Τύμβο του Μαραθώνα κα κατέληξε το απόγευμα, στις 18.30, έξω από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας.
«Γι’ αυτό κι απ’ αυτή τη σκοπιά, οι μεγάλες κινητοποιήσεις που γίνονται σήμερα σε όλη την Ελλάδα, εδώ στην Αθήνα, από τον Τύμβο του Μαραθώνα, όπου περπατάνε οι μαραθωνοδρόμοι από το πρωί κι έρχονται εδώ στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, όπου θα γίνει και η μεγάλη συγκέντρωση, στη Θεσσαλονίκη, στην Αλεξανδρούπολη, στη Λάρισα, στην Ήπειρο, την Κρήτη, την Πελοπόννησο βρίσκονται επί ποδός πολέμου» προσέθεσε ο κ. Κουτσούμπας καταλήγοντας: «Όλοι και όλες, είναι το κάλεσμά μας, στους δρόμους του αγώνα, στους δρόμους της ειρήνης, της φιλίας και αλληλεγγύης των λαών, για να φύγουν οι βάσεις του θανάτου, για να αποδεσμευτούμε από το ΝΑΤΟ και την ΕΕ, για να ζήσει ο ελληνικός λαός και όλοι οι λαοί της περιοχής με ευημερία, με ειρήνη, με ανάπτυξη σε όφελός τους».
Πρ. Παυλόπουλος: Ο διχασμός και ο φθόνος μάς στοίχισαν πολύ ακριβά
«Όλα τα μεγάλα και τα σημαντικά στην Ιστορία της xώρας μας τα επιτύχαμε μόνον ενωμένοι, και μάλιστα με αρραγή ενότητα, ενώ ο διχασμός και ο φθόνος μας στοίχισαν ιστορικώς πολύ ακριβά, ακόμη και εις βάρος του Eθνικού μας Κορμού», επισήμανε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος, κατά την ομιλία του στις εκδηλώσεις για τα 100 χρόνια από τη Μάχη του Σκρα, και ταυτόχρονα έστειλε μήνυμα στην ΠΓΔΜ, λέγοντας πως η αναθεώρηση του Συντάγματος και η εξάλειψη του αλυτρωτισμού είναι ο μόνος τρόπος για την ένταξη της στην Ε.Ε. και το ΝΑΤΟ.
«Η σπουδαία νίκη στο Σκρα, αλλά και όλοι οι αγώνες των Ελλήνων κατά τους Βαλκανικούς Πολέμους, από την μια πλευρά τεκμηρίωσαν, οριστικώς και αμαχήτως, την ελληνικότητα της Μακεδονίας και, από την άλλη, γελοιοποίησαν κάθε χονδροειδή περί του αντιθέτου προπαγάνδα», είπε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και συνέχισε:
«Η Ελλάδα, όντας χώρα φιλειρηνική, διαμηνύει σήμερα στην Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας, σε ειλικρινές πνεύμα φιλίας και καλής γειτονίας, τ’ ακόλουθα:
1. Στηρίζει την πορεία ένταξης της φίλης ΠΓΔΜ στο ΝΑΤΟ και στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Τούτο όμως, για λόγους σεβασμού της Ιστορίας, του Διεθνούς Δικαίου και του Ευρωπαϊκού Κεκτημένου, προϋποθέτει προηγούμενη λύση ως προς το όνομά της, η οποία θα εμπεριέχει τις απαραίτητες εγγυήσεις εξάλειψης του αλυτρωτισμού.
2. Κατόπιν τούτου, ένας τρόπος υπάρχει για να προχωρήσει η ένταξη της ΠΓΔΜ στο ΝΑΤΟ και στην ΕΕ:
α)Πρώτον, προηγούμενη αναθεώρηση, προς αυτή την κατεύθυνση, του Συντάγματος της, κάτι το οποίο σηματοδοτεί και τον σεβασμό που η Ελλάδα, η Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΝΑΤΟ επιδεικνύουν απέναντι στην έννομη τάξη της και στο Κράτος Δικαίου εν γένει.
β) Και, δεύτερον, συμφωνία που θα εμπεριέχει όλες τις εγγυήσεις εξάλειψης του αλυτρωτισμού».
Νέα επίθεση Ρουβίκωνα στην πρέσβειρα της Αυστρίας
“Παρέμβαση” στην οικία της πρέσβειρας της Αυστρίας στην Ελλάδα πραγματοποίησαν σήμερα το μεσημέρι μέλη της αναρχικής ομάδας «Ρουβίκωνας», όπως γνωστοποίησαν με κείμενό τους, σε ιστοσελίδα του αντιεξουσιαστικού χώρου.
Τα μέλη της συλλογικότητας εξηγούν το σκεπτικό της παρέμβασής τους και αποδίδουν την πρωτοβουλία τους στο μεταναστευτικό ζήτημα και τη στάση της Ε.Ε. απέναντι στους πρόσφυγες.
Όπως επισημαίνουν, μεταξύ άλλων, «ο νέος καγκελάριος της Αυστρίας είχε ζητήσει να σταματήσουν οι προσπάθειες για την κατανομή των προσφύγων στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ έχει καλέσει την Ε.Ε να λάβει και η ίδια στρατιωτικά μέσα και να ξεκινήσει αυστηρούς ελέγχους στα σύνορα».
Και προσθέτουν: «Όλα αυτά βέβαια δεν μας προξενούν καμία εντύπωση αφού σχεδόν το 40% των σημερινών βουλευτών του Κόμματος των Ελευθέρων φέρονται να σχετίζονται άμεσα η έμμεσα με την ακροδεξιά Αδελφότητα “Γκερμάνια” που είχε εκδώσει βιβλία με ύμνους περιεχομένου καθαρά αντισημιτικού, ρατσιστικού και εγκωμιαστικού για τους ναζιστές».
«Πολιτικές μισαλλοδοξίας δείχνουν να βρίσκουν ολοένα και περισσότερο πρόσκαιρο έδαφος και σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη (βλ. Ουκρανία, Πολωνία). Κάπως έτσι φτάνουμε στους ολοένα και περισσότερους θανάτους στη Μεσόγειο, στους συνωστισμούς σε συνοριακές περιοχές και στην ατελείωτη εκμετάλλευση και κοροϊδία των προσφύγων» καταλήγουν τα μέλη του «Ρουβίκωνα».
Επιθέσεις με μολότοφ στο σπίτι του Φλαμπουράρη
Μία ακόμη επίθεση στο σπίτι του υπουργού Επικρατείας Αλέκου Φλαμπουράρη στην οδό Βουλγαροκτόνου, στο λόφο του Στρέφη, σημειώθηκε τα ξημερώματα της Κυριακής.
Ομάδα νεαρών επιτέθηκε στη διμοιρία της ΕΛ.ΑΣ. που φρουρεί σε μόνιμη βάση το σπίτι, στο οποίο δεν διαμένει πλέον ο κ. Φλαμπουράρης. Οι δράστες πέταξαν πέτρες, μπουκάλια και βόμβες μολότοφ εναντίον των αστυνομικών, με αποτελέσματα να προξενήσουν φθορές σε τρία σταθμευμένα αυτοκίνητα.
Στη συνέχεια οι νεαροί τράπηκαν σε φυγή και εξαφανίστηκαν.
Μισή ώρα νωρίτερα, ομάδα νεαρών επιτέθηκε με βόμβες μολότοφ εναντίον της διμοιρίας των ΜΑΤ έξω από τα γραφεία του ΠΑΣΟΚ, στην οδό Χαριλάου Τρικούπη, χωρίς να υπάρξουν τραυματισμοί ή ζημιές.
Για τα επεισόδια δεν υπήρξαν συλλήψεις.
Καμπαναριό και μιναρές “αγκαλιά” στον Άγιο Νικόλαο Σπλάντζιας
Αποτελεί ιδιαίτερο σημείο αναφοράς για την ορθόδοξη πίστη και είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την ιστορία της πόλης.
Ο λόγος, για τον ιερό ναό του Αγίου Νικολάου που βρίσκεται στην ιστορική συνοικία της Σπλάντζιας και είναι ο μοναδικός ιερός ναός στην Ελλάδα που έχει καμπαναριό και μιναρέ που θυμίζει την πολύχρονη παρουσία των Οθωμανών στα Χανιά και την Κρήτη ενώ κατά την Ενετοκρατία ήταν καθολικό μοναστήρι.
«Είναι ένα ξεχωριστό μνημείο που αναδεικνύει τον πολυπολιτισμικό χαρακτήρα της πόλης», δηλώνει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο αρχαιολόγος Μιχάλης Ανδριανάκης.
Ο ίδιος με λίγες λέξεις περιγράφει τη σημασία και τη διαχρονικότητα του.
«Αρχικά ήταν καθολικό μοναστήρι από την περίοδο των Ενετών. Μετά την τουρκοκρατία έγινε το κεντρικό τζαμί της πόλης. Αμέσως μετά ορθόδοξος ναός».
Το μνημείο που διατηρείται στο πέρασμα των χρόνων έχει τη δική του ιστορία καθώς ο ναός αναγέρθηκε γύρω στα 1320 ως καθολικό μονής από την αδελφότητα της Μονής του Αγίου Πέτρου των Δομινικανών του Χάνδακα.
Έχει μια ξεχωριστή αρχιτεκτονική δομή καθώς ακολουθεί τον τύπο της ξυλόστεγης βασιλικής με εγκάρσιο κλίτος. Στις ενετικές απεικονίσεις της μονής διακρίνεται ο ναός με το ψηλό κωδωνοστάσιο και διπλή στοά στη βόρεια πλευρά, από την οποία σήμερα σώζεται μόνο το δυτικό τμήμα.
Μετά την κατάκτηση των Χανίων από τους Οθωμανούς, το 1645, μετατράπηκε σε τζαμί (Χιουγκάρ Τζαμισί – Τζαμί του Ηγεμόνα), προς τιμήν του σουλτάνου της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, Ιμπραήμ.
ΔΕΣΦΑ: Ακόμα μια μεγάλη απάτη της κυβέρνησης
*Του Νίκου Υποφάντη

Αναμένουμε, τις επόμενες ώρες, την κατάθεση του τελικού τιμήματος και την επιτυχή ολοκλήρωση του διαγωνισμού, δήλωσε αναφερόμενος στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών για το 66% των μετοχών του ΔΕΣΦΑ ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης σε πανηγυρικό κλίμα καθώς η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ μας «τσαμπουνάει» μέσα από τα παπαγαλάκιαπου έχει στην υπηρεσία της, ότι είναι σαφώς βελτιωμένη για τα συμφέροντα του Δημοσίου. Τα παπαγαλάκια είτε έχουν γνώση είτε είναι παντελώς άσχετα, αλλά τα έχει σε υπηρεσία. Είναι άλλη κουβέντα αυτή, όμως μας ποτίζουν με τα στοιχεία του ΤΑΙΠΕΔ και δημιουργούν ένα κλίμα το πόσο καλά τα πάει η κυβέρνηση με τις αποκρατικοποιήσεις. Κατάφερε να πουλήσει το 66% τον ΔΕΣΦΑ στην Ιταλική Κοινοπραξία των εταιρειών Snam, Enagás Internacional και Fluxys, έναντι του τιμήματος των 535 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ η κυβέρνηση των «Σαμαροβενιζέλων» είχε προσφορά μόνο 400 εκατομμυρίων ευρώ από την SOCAR. Ολόκληρα 135 εκατομμύρια ευρώ παραπάνω και όπως είπε ο εποπτεύων υπουργός Σταθάκης είναι «Σαφώς βελτιωμένη η συμφωνία που διαπραγματευτήκαμε για τα συμφέροντα του Δημοσίου». Καλά έχουν στον ΣΥΡΙΖΑ σχολή το πως θα εξαπατήσουν με εύκολο τρόπο την κοινή γνώμη ; Και στην Νέα Δημοκρατία σχολείο εκπαίδευσης στελεχών που επιτρέπουν στον ΣΥΡΙΖΑ να εξαπατά την κοινή γνώμη, χωρίς να μιλάει η αξιωματική αντιπολίτευση; Και εξηγούμαστε… Παπαγαλάκια προσέξτε! Το 2013-14 η Socar η κρατική εταιρία από το Αζερμπαϊτζάν καταθέτει τίμημα περί τα 400 εκατομμύρια ευρώ.Τα ταμειακά διαθέσιμα του ΔΕΣΦΑ, δηλαδή ο κουμπάρας ή το ταμείο του, το «ρευστό» ανέρχεται σε 54 εκατομμύρια ευρώ. Στην ουσία για τα λειτουργικά του ΔΕΣΦΑ. Έρχονται σήμερα οι «Ιταλοί» και «ψωνίζουν» τον ΔΕΣΦΑ με τίμημα 535 εκατομμύρια ευρώ και ανοίγουν σαμπάνιες στην κυβέρνηση και κάνουν πανηγύρια, λέγοντας σας φάγαμε «φιλελέδες» εμείς οι αριστεροί, μπορούμε και πουλάμε καλύτερα. Τα ταμειακά διαθέσιμα όμως του ΔΕΣΦΑ σήμερα ξεπερνούν τα 145 εκατομμύρια ευρώ. Αν τα αφαιρέσεις θα δεις ότι ξεπούλησαν σε σχέση με το τίμημα της Socar του 2013 κοντά στα 20 εκατομμύρια παρακάτω. Οι Ιταλοί ψωνίζουν με λιγότερα και όμως οι πολιτικοί απατεώνες της κυβέρνησης, διατυμπανίζουν ό,τι έκαναν μια συμφέρουσα για το ελληνικό δημόσιο πώληση… Και το δυστύχημα ποιο είναι; Ότι δεν υπάρχει ένας να καταλάβει την απατή και να πει.. «Ρεεεε! Φτάνει πια το δούλεμα. Σας μάθαμε…» Υ.Γ Η αφύπνιση για το κείμενο ανήκει σε συνάδελφο που κατάφερε να με ανασυντάξει στο ρεπορτάζ ΔΕΣΦΑ, που έως τώρα το χειρίζονταν οι συντάκτες ΤΑΙΠΕΔ
Το άρθρο δημοσιεύεται στο meaculpa.gr
Σεβασμός στην βιοποικιλότητα του τόπου
Τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας και όχι μόνο, υπάρχει τεράστια στροφή των καταναλωτών στην αγορά και χρήση φαρμακευτικών φυτών, τα οποία σύμφωνα με τις μελέτες βοηθούν στη βελτίωση της υγείας, άλλα και της διατροφής.
Η χρήση τους ξεκινάει βέβαια από αρχαιοτάτων χρόνων στη λαϊκή ιατρική για την αντιμετώπιση ασθενειών, ενώ σήμερα ορισμένα από τα φαρμακευτικά φυτά αποτελούν αναντικατάστατο προϊόν σε κάθε σπίτι.
Παρ’ όλα αυτά όλοι μας έχουμε αναρωτηθεί αν κάνουμε σωστή χρήση των φαρμακευτικών φυτών και αν πράγματι αυτά τα φυτά που έχουμε στα συρτάρια μας διατηρούν για μεγάλη χρονική διάρκεια όλες τις δραστικές ουσίες που είναι χρήσιμες για τον οργανισμό μας.
Απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα επιχείρησε να δώσει η καθηγήτρια του τμήματος Τεχνολόγων Γεωπόνων του ΤΕΙ Θεσσαλίας Ελένη Βογιατζή – Καμβούκου μιλώντας σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στη Λάρισα στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της «Οικογιορτής» που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Η κ. Βογιατζή σημείωσε μεταξύ άλλων πως είναι σημαντική η αναγραφή του τόπου και κυρίως η ημερομηνία συλλογής στις συσκευασίες των φαρμακευτικών φυτών «διότι τα αιθέρια έλαια των φυτών αυτών μειώνονται κατά τη διάρκεια του χρόνου». Επίσης, υποστήριξε πως με βάση τις μελέτες για να είναι εμπορεύσιμο ένα φαρμακευτικό φυτό «θα πρέπει να διατηρεί κάποια στάνταρ σε περιεκτικότατα αιθέριων ελαίων».
«Το χαμομήλι για παράδειγμα για να είναι χρήσιμο για τον οργανισμό θα πρέπει να έχει αιθέρια έλαια 0,4%. Αν έχει λιγότερο τότε είναι άχρηστο» τόνισε η κ. Βογιατζή και συμπλήρωσε: «Σημαντικό στοιχείο επίσης είναι η μορφή που έχει το σκεύασμα. Όταν το σκεύασμα του χαμομηλιού είναι με τον ανθό, έχουμε μια μείωση του αιθέριου ελαίου κατά 30% στους έξι μήνες, ενώ όταν το σκεύασμα είναι σε μορφή σκόνης η μείωση των αιθέριων ελαίων φτάνει το 50% στους έξι μήνες. Άρα ειδικά η ημερομηνία συλλογής είναι πολύ σημαντικό ζήτημα που πρέπει να γνωρίζει ο καταναλωτής».
Μεταξύ άλλων η κ. Βογιατζή αναφέρθηκε και στη σωστή χρήση των καρυκευμάτων που χρησιμοποιούμε στα φαγητά μας δίνοντας ορισμένα παραδείγματα. Σύμφωνα με την καθηγήτρια του ΤΕΙ Θεσσαλίας ο άνηθος για να επιφέρει τις βελτιωτικές ιδιότητες κατά την χρήση του «θα πρέπει το αιθέριο έλαιο της δρόγης να είναι 5 ml ανά 100 gr δρόγης, γιατί τότε το φυτό έχει την απαραίτητη ανηθόλη». Επίσης το κύμινο, σύμφωνα με την κ. Βογιατζή, χρησιμοποιείται κυρίως στα βαριά φαγητά «διότι μετατρέπει τα φαγητά που προκαλούν φούσκωμα σε εύπεπτα, ενώ η ρίγανη χρησιμοποιείται στα λιπαρά φαγητά διότι έχει την ιδιότητα να διασπά τα λίπη». Τέλος η κ. Βογιατζη δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο δενδρολίβανο υποστηρίζοντας πως «έχει εξαιρετική φαρμακευτική δράση, επιτείνει τη δράση του αλατιού και έχει ισχυρότατη αντιοξειδωτική ιδιότητα».
Συμπερασματικά η κ. Βογιατζή στο πλαίσιο της ημερίδας υποστήριξε πως όσοι ασχολούνται με τα φαρμακευτικά φυτά και τα καρυκεύματα θα πρέπει να σέβονται την βιοποικιλότητα του τόπου, να έχουν σωστή καλλιεργητική τεχνική ώστε να παράγονται προϊόντα υπεραξίας, ενώ απαιτείται από τους καταναλωτές να κάνουν ορθή χρήση των φαρμακευτικών φυτών και των καρυκευμάτων.
Αγκαλιά με τους νάρκισσους στα λιβάδια των Πρεσπών
Στα προστατευόμενα λιβάδια του Εθνικού Πάρκου των Πρεσπών, την περίοδο του Μαΐου, μπορεί να συναντήσει κανείς σχηματισμούς του Νάρκισσου Ποιητή (Narcissus Poeticus), ενός σπάνιου λουλουδιού, που για τρεις βδομάδες που διαρκεί η ανθοφορία του μεταμορφώνει το τοπίο της περιοχής.
Τα λιβάδια των νάρκισσων είναι από τις κύριες φυσικές αξίες που συνθέτουν την ταυτότητα του τοπίου των Πρεσπών. Παλιότερα κάλυπταν μεγάλο μέρος της λεκάνης πέριξ της λίμνης, αλλά σήμερα, σύμφωνα με τον Μιχάλη Πετράκο- επιστημονικό συνεργάτη του Δήμου Πρεσπών, διασώζεται μόνο ένα μοναδικό λιβάδι στην περιοχή της Οξυάς. Όπως ανέφερε ο μιλώντας στο ΑΠΕ ΜΠΕ, το συγκεκριμένο είδος του Νάρκισσου που φύεται μόνο στην Πρέσπα και σε ορισμένους μικρούς σχηματισμούς στις όχθες του λαδοπόταμου στο Ανταρκτικό και στο Τρίγωνο Πρεσπών, είναι ένα από τα έξι είδη που συναντά κανείς στην Ελλάδα, φθάνει σε ύψος τα 40 εκατοστά και φέρει μόνο ένα άνθος λευκό με το άκρο της στεφάνης κόκκινο ή πορφυρό. Επίσης προστατεύεται με αυστηρές διατάξεις από το Προεδρικό Διάταγμα 61/1981.
Όπως επισημαίνει ο κ. Πετράκος ο Νάρκισσος μπορεί να είναι ένα εξαιρετικά όμορφο και εύοσμο λουλούδι, αλλά οι βολβοί του είναι πολύ τοξικοί, και συμβουλεύει τους περιπατητές να μην κόβουν το λουλούδι ή να αφαιρούν τους βολβούς του άγριου Νάρκισσου που συναντούν ελεύθερο στη φύση.
Το άρωμα του λουλουδιού είναι μεθυστικό και η συλλογή μεγάλων ποσοτήτων σε καλλιεργούμενες εκτάσεις επεξεργάζεται ως πολύτιμη πρώτη ύλη στη βιομηχανία του αρώματος και των αιθέριων ελαίων, ενώ από γραπτά κείμενα διασώζονται πληροφορίες ότι οι αρχαίοι Έλληνες παρασκεύαζαν τον “ναρκίσσινο μύρο” ένα έλαιο με φαρμακευτικές ιδιότητες. Επίσης η χρήση του συνδέθηκε με αρχαία λατρευτικά μυστήρια, που έφερναν τον μύστη πιο κοντά στο βασίλειο των θεών. Μεγάλη ποσότητα λουλουδιών σε κλειστό χώρο μπορεί να προκαλέσει συμπτώματα «χαύνωσης».
Τα ναυάγια του Ιονίου και η αρχαιοκαπηλία
«Την ιστορία των ναυαγίων του Ιονίου» αναδύουν οι 3 υποθέσεις αρχαιοκαπηλίας μέσα σε ένα μήνα, που διερευνά η Ασφάλεια Ιωαννίνων και οι συλλήψεις 2 Γερμανών που επί 30 χρόνια ζουν στην παραλιακή Πέρδικα της Θεσπρωτίας, ενός δύτη στην Ηγουμενίτσα και ενός επιχειρηματία στην Πάργα, καθώς στην κατοχή τους βρέθηκαν και κατασχέθηκαν εκατοντάδες αρχαιότητες.
Από τα προϊστορικά χρόνια, το Ιόνιο ήταν η «θαλάσσια γέφυρα» μεταξύ της Ανατολής και της Δύσης. Ήταν ένα σχετικά ασφαλές πέρασμα, καθώς υπήρχε ο φόβος της ανοικτής θάλασσας και τα πλοία ταξίδευαν χωρίς να απομακρύνονται από τις ακτές.
«Μπορεί να μην είναι μία ιδιαίτερα επικίνδυνη, για τη ναυσιπλοΐα, θάλασσα, όμως συχνότητα των ταξιδιών και των διελεύσεων προδικάζει την ύπαρξη ενός μεγάλου αριθμού ναυτικών συμβάντων, ανά τους αιώνες», αναφέρει η διευθύντρια της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων Παρή Καλαμαρά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ενώ επισημαίνει πως εκεί διαδραματίστηκαν και σημαντικά ιστορικά γεγονότα, ναυμαχίες οι οποίες επηρέασαν την γενικότερη πορεία των Μεσογειακών λαών. Για παράδειγμα, η ναυμαχία στο Άκτιο το 31 π.Χ., της Ναυπάκτου το 1571, από τις οποίες πλέον, κανένα στοιχείο στη θάλασσα δεν δηλώνει τη διεξαγωγή των μεγάλων αυτών γεγονότων, ή ακόμα του Ναβαρίνου το 1827, τα τεκμήρια της οποίας υπάρχουν και σήμερα στον κόλπο.
Το Ιόνιο, σε σχέση με το Αιγαίο, είναι η θάλασσα, που παραμένει σχετικά ανεξερεύνητη, σημειώνει η κ. Καλαμαρά. Πλήθος αρχαιοτήτων, όπως αμφορείς, πινάκια και άλλα σκεύη, από την ελληνιστική περίοδο μέχρι τους μεταβυζαντινούς χρόνους, θαμμένα στα βάθη της θάλασσας, κατά καιρούς μπλέκονται στα δίχτυα αλιέων που τα παραδίδουν στις αρμόδιες υπηρεσίες.
Παράλληλα, οι κατασχέσεις αρχαιοτήτων, κυρίως εμπορικών αμφορέων από διάφορες περιοχές του Ιονίου, που ένας μεγάλος αριθμός βρίσκονται στις αποθήκες των Εφορειών Αρχαιοτήτων της περιοχής, μεταφέρουν και δίνουν μία εικόνα μεγάλης ναυτικής δραστηριότητας στη διάρκεια των αιώνων στην περιοχή, που αποτελεί ένα θαλάσσιο ερευνητικό πεδίο με μεγάλο αρχαιολογικό ενδιαφέρον.
Οι περισσότερες έρευνες που έχουν γίνει, ορισμένες και πριν την επίσημη ίδρυση της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων (ΕΕΑ), αφορούσαν σε περιοχές, όπου διεξήχθησαν σημαντικές ναυμαχίες. Οι επιφανειακές έρευνες, που κατά καιρούς διεξήγαγε η ΕΕΑ, σε συγκεκριμένες περιοχές, έδωσαν σημαντικά στοιχεία και αποκάλυψαν ναυάγια.
Στην Κεφαλονιά και την Ιθάκη, το 2002, εντοπίσθηκαν ναυάγια των ρωμαϊκών χρόνων, αλλά και ένα σημαντικό προϊστορικό της Πρωτοελλαδικής περιόδου στη Γιαγάνα.
Επίσης στην περιοχή της Μεθώνης, θα πρέπει να επισημανθούν δύο σημαντικά ναυάγια των ρωμαϊκών χρόνων, με φορτίο κιόνων το ένα και σαρκοφάγων το δεύτερο.
Οι επιφανειακές έρευνες στο Βόρειο Ιόνιο, ανάμεσα στην Κέρκυρα και τους Παξούς, για τον έλεγχο της διέλευσης του αγωγού φυσικού αερίου «Ποσειδών», επέτρεψαν τον εντοπισμό τριών ναυαγίων σε βάθη μεγαλύτερα των 1.000 μέτρων, του 4ου μ.Χ. αιώνα, του 7ου μ.Χ. και του 18ου.
Επίσης, συστηματικές έρευνες, έγιναν σε ναυάγιο του 16ου αι. στον ύφαλο Δημήτρης ή Σινιάλο στη Ζάκυνθο, αλλά και στο ακρωτήριο Ξι στη Κεφαλονιά, όπου εντοπίσθηκαν και ανελκύσθηκαν έξι μαρμάρινα αγάλματα, τρεις μαρμάρινες βάσεις κιόνων και δύο μαρμάρινα κιονόκρανα, που μάλλον αποτελούσαν φορτίο πλοίου των ρωμαϊκών χρόνων που μετέφερε έργα τέχνης.
Η Διευθύντρια της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων, προσθέτει πως εξίσου σημαντικές είναι οι έρευνες παράκτιων προϊστορικών καταποντισμένων οικισμών στη Μεθώνη και στο Πλατυγιάλι Αστακού, όπου σήμερα έχει κατασκευαστεί πλέον λιμάνι, αλλά και του μεσαιωνικού λιμένα της Γλαρέτζας στην Κυλλήνη. Ειδική αναφορά κάνει η κ. Καλαμαρά «και στα πιο σύγχρονα, αλλά εξίσου τραγικά συμβάντα, όπως τα ναυάγια πλοίων και αεροσκαφών κυρίως του 2ου Παγκόσμιου Πόλεμου, τα οποία επίσης προστατεύονται από την ελληνική αρχαιολογική νομοθεσία, ακριβώς γιατί αποτελούν μνημεία που συνδέονται με την πρόσφατη ιστορία της Ευρώπης, και πρέπει και αυτά να τυγχάνουν του απόλυτου σεβασμού και προστασίας».
Η ραγδαία τουριστική ανάπτυξη του Ιονίου, ήδη από τη δεκαετία του ΄50, έδωσε και πεδίο δράσης για τους αρχαιοκάπηλους. Έχουν καταγραφεί πολλά περιστατικά από τις αρμόδιες λιμενικές και αστυνομικές Αρχές και η Εφορεία προσπαθεί πάντα να συνδράμει, τονίζει η διευθύντρια της ΕΕΑ και συνεχίζει: «Τα γεγονότα αυτά, δυστυχώς τα τελευταία χρόνια τείνουν να ενταθούν, αφού τόσο η τεχνολογία για την έρευνα του βυθού γίνεται πλέον ευκολότερα προσιτή, όσο και η πρόσβαση σε μεγαλύτερα βάθη, από πλευράς κατάδυσης, ευκολότερη. Σε καμία περίπτωση όμως δεν πρέπει να υπάρχουν γενικεύσεις και να θεωρούνται οι πάντες εν δυνάμει αρχαιοκάπηλοι. Όμως δεν μπορούμε σε καμία περίπτωση, να εφησυχάζουμε και να μην βρισκόμαστε συνεχώς σε ετοιμότητα, ώστε να ανταποκρινόμαστε άμεσα και να συνδράμουμε κατά το δυνατόν, με τα μέσα που διαθέτουμε, τις διωκτικές Αρχές, που είναι επιφορτισμένες με την αστυνόμευση των θαλασσών και οι οποίες αυτή την περίοδο, γενικότερα στην Ανατολική Μεσόγειο, επωμίζονται μεγάλα βάρη».
Η Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων, σε μία περιοχή, όπως αυτή του Ιονίου, με έντονη τουριστική και επιχειρηματική δραστηριότητα, μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, μαρίνες, λιμάνια, υδατοκαλλιέργειες, όπως τονίζει η κ. Καλαμαρά, ανταποκρίνεται καταρχήν στις απαιτήσεις για την προστασία των αρχαιοτήτων και της υποβρύχιας πολιτιστικής κληρονομίας, η οποία μπορεί βέβαια, κάτω από προϋποθέσεις και κανόνες με βασικό γνώμονα την προστασία, να αποτελέσει στο μέλλον, και ένα σημαντικό πόλο έλξης ενός ιδιαίτερου τουριστικού κοινού.
ΚΕΔΕ: “Αναχρονιστική η κυβέρνηση”
Δριμεία επίθεση εναντίον της κυβέρνησης, εξαπολύει με ανακοίνωσή της η ΚΕΔΕ, κατηγορώντας την ότι, μέσω του «Κλεισθένη» επιχειρεί να καταργήσει την αυτοτέλεια των δήμων, αποσκοπώντας ουσιαστικά στην ακυβερνησία και πως επιμένει να λαϊκίζει, διχάζοντας και πάλι τους Έλληνες
Η ΚΕΔΕ βάζει στο στόχαστρό της προσωπικά τον Πρωθυπουργό, χαρακτηρίζοντάς τον, συντηρητικό και αναχρονιστικό. Η ανακοίνωση της ΚΕΔΕ, είναι η εξής:
«Η ομιλία του Πρωθυπουργού στην Πολιτική Γραμματεία του κόμματος του και τα όσα ανέφερε με αφορμή τον Κλεισθένη και την απλή αναλογική, ανέδειξε ποιοι προωθούν τη συντήρηση και τον αναχρονισμό.
Η συντήρηση, όπως και η πρόοδος, δεν έχει ταμπέλα.
Δεν είναι ούτε νεοφιλελεύθερη, ούτε ακροαριστερή.
Συντηρητική και αναχρονιστική είναι η σημερινή Κυβέρνηση. Προωθεί μέσα από τον Κλεισθένη την κατάργηση της αυτοτέλειας των Δήμων και την ακυβερνησία. Επιχειρεί να καταστήσει το σημερινό συγκεντρωτικό, αντιπαραγωγικό, διεφθαρμένο κι αναχρονιστικό Κράτος, ακόμη πιο συγκεντρωτικό. Θέλει να ελέγχει τους Δήμους ακόμη πιο ασφυκτικά, στο μέλλον.
Συντήρηση είναι ο λαϊκισμός της κυβέρνησης. Οι ψεύτικες υποσχέσεις. Η διαρκής μείωση μισθών και συντάξεων. Η υψηλή φορολογία και οι υπέρογκες ασφαλιστικές εισφορές, που εξοντώνουν εργαζόμενους κι επιχειρήσεις. Η απρόσωπη και ανεξέλεγκτη γραφειοκρατία, το σπάταλο και αντιπαραγωγικό κράτος, που βασανίζει τους πολίτες και αποτρέπει τις επενδύσεις. Είναι η έλλειψη προοπτικής που αναγκάζει τους νέους να εγκαταλείπουν τη χώρα. Είναι όλα όσα στηρίζει και συντηρεί με την πολιτική της η κυβέρνηση.
Συντήρηση είναι ο διχασμός , η δημιουργία διαχωριστικών γραμμών ανάμεσα στους Έλληνες, με βάση την κομματική ταυτότητα. Είναι τα διχαστικά διλήμματα που βάζει η Κυβέρνηση, αλλά που τα έβαλαν κι άλλες κυβερνήσεις στο παρελθόν, για να κρύψουν την ανικανότητά τους και να παρατείνουν την παραμονή τους στην εξουσία.
Προοδευτική είναι η Αυτοδιοίκηση. Γιατί πρόοδος είναι άλλο μοντέλο κράτους, όχι ένα άλλο εκλογικό σύστημα . Είναι η ανατροπή όσων έφεραν την Ελλάδα στη σημερινή κατάσταση. Είναι η αποκέντρωση και η πολυ-επίπεδη διακυβέρνηση, μέσα από τη λειτουργία ενός ευέλικτου κι αποτελεσματικού κράτους, με στρατηγικό ρόλο, που θα μοιράζει πόρους, ευθύνες κι αρμοδιότητες στην Αυτοδιοίκηση. Είναι το μοντέλο που εφαρμόζεται στις προηγμένες χώρες της Ευρώπης και δημιουργεί ευημερία στου πολίτες.
Η Αυτοδιοίκηση ενώνει, δεν διχάζει τους Έλληνες. Πάνω από κόμματα. Διεκδικεί τα “θεσμικά εργαλεία” που θα επιτρέψουν στους Δήμους να είναι ακόμη πιο κοντά στις ανάγκες της καθημερινότητας του πολίτη, πιο αποτελεσματικοί, πιο χρήσιμοι. Για να διασφαλίσουμε την κυβερνησιμότητα και την πολιτική σταθερότητα των Δήμων και των τοπικών κοινωνιών.
Προοδευτική είναι Αυτοδιοίκηση , γιατί διεκδικεί την ανατροπή, τη θεσμική μεταρρύθμιση του Κράτους, πάνω από κόμματα και παρατάξεις.
Συντηρητική είναι η Κυβέρνηση, αφού επιμένει στο να μην αλλάξει τίποτε από όσα έφεραν τη χώρα και την κοινωνία μας στη σημερινή κατάσταση, πέρα από το εκλογικό σύστημα .
Όσοι επιθυμούν την αλλαγή και την ανατροπή, είναι με την πρόοδο. Η Αυτοδιοίκηση είναι η πρόοδος, είναι το μέλλον».
Μη βιώσιμη η ΔΕΗ σύμφωνα με την McKinsey
Η ΔΕΗ είναι μη βιώσιμη επιχείρηση, διαπιστώνει η McKinsey, η οποία έχει προσληφθεί ως σύμβουλος από την εταιρεία για να καταρτίσει το νέο business plan, προτείνοντας ωστόσο ένα στρατηγικό πλάνο εξυγίανσης, με σχετικά μη φιλόδοξους στόχους προκειμένου να ικανοποιήσει και πολιτικές εξαρτήσεις.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα, «Καθημερινή», η McKinsey στην πρότασή της για το 5ετές στρατηγικό σχέδιο της ΔEΗ, περιγράφει τη ζοφερή κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα, προτείνει ένα πακέτο έξι δράσεων που μπορούν να την οδηγήσουν στην εξυγίανση και διαπιστώνει τις δυσκολίες που καλείται να αντιμετωπίσει, ακόμη και αν καταφέρει να σταθεί στα πόδια της λόγω των αλλαγών στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρισμού και των δομικών μεταβολών στην εγχώρια αγορά.
Για να γίνει βιώσιμη η ΔEΗ θα πρέπει στα επόμενα 5 χρόνια να βελτιώσει τα λειτουργικά της κέρδη κατά 500 εκατ. ευρώ, εκτιμά η McKinsey και προτείνει ένα στρατηγικό σχέδιο με δύσκολα μέτρα, μεταξύ των οποίων πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου 2.000 ατόμων και αναπροσαρμογή της τιμολογιακής πολιτικής προς τα πάνω, ξεκινώντας από τη σταδιακή μείωση των εκπτώσεων που παρέχει σήμερα η ΔEΗ και την επιβολή αυξήσεων σε συγκεκριμένες κατηγορίες πελατών.
Βασικός πυλώνας του σχεδίου της McKinsey είναι οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, καθώς αναγνωρίζει ότι «η οικονομική βιωσιμότητα των θερμικών μονάδων αναμένεται να είναι δύσκολη, με τις μονάδες του λιγνίτη ακόμη περισσότερο, ακόμη και με φιλόδοξη μείωση του κόστους και διαφορετικά σενάρια υποβολής προσφορών».
Η πλέον οικονομικά ανταγωνιστική τεχνολογία τα επόμενα χρόνια θα είναι οι ΑΠΕ, καθώς μειώνεται το κατασκευαστικό κόστος για νέα δυναμικότητα, επισημαίνει η McKinsey, και καλεί τη ΔEΗ να αυξήσει την παραγωγική της δυναμικότητα στις ΑΠΕ κατά 2,5GW μέχρι το 2030.
Αφαίρεση βαθμών από ΑΕΚ και ΠΑΟΚ θέλει ο Ολυμπιακός
Την τιμωρία του ΠΑΟΚ και της ΑΕΚ με αφαίρεση βαθμών και με επιβολή ποινής για διεξαγωγή αγώνων κεκλεισμένων των θυρών θα επιδιώξει ο Ολυμπιακός έπειτα απ’ όσα συνέβησαν στον τελικό του κυπέλλου. Οι επιθέσεις από τους οπαδούς της «Ένωσης» στις αστυνομικές δυνάμεις, η ρίψη καπνογόνων και μολότοφ, οι συγκρούσεις σώμα με σώμα, η εκτόξευση φωτοβολίδων ευθείας βολής από τους οργανωμένους του «δικεφάλου» του Βορρά, αποτελούν εκτεταμένα επεισόδια.
Του Σταύρου Γεωργακόπουλου

Ας δούμε τι γράφει το άρθρο 15 αρχικά στο εδάφιο 2 που αναφέρεται στη ρίψη πυρσών, φωτοβολίδων, κροτίδων και καπνογόνων. «Η εισαγωγή ή το άναμμα πυρσών, φωτοβολίδων, κροτίδων, βεγγαλικών, πυροτεχνημάτων και οποιουδήποτε εν γένει εύφλεκτου υλικού στις κερκίδες πριν την έναρξη, κατά την
διάρκεια ή μετά την λήξη του αγώνα, αν δεν επακολούθησε ρίψη αυτών, επιφέρει τις ακόλουθες πειθαρχικές ποινές:
α) Χρηματική ποινή ύψους πέντε χιλιάδων ευρώ (5.000) έως τριάντα χιλιάδων ευρώ (30.000).
β) Σε περίπτωση υποτροπής και επανάληψης σε επόμενο αγώνα, η ως άνω χρηματική ποινή διπλασιάζεται.
γ) Σε περίπτωση νέας υποτροπής και επανάληψης σε επόμενο αγώνα (τρίτος), η ως άνω χρηματική ποινή τριπλασιάζεται και επιβάλλεται ποινή διεξαγωγής αγώνα χωρίς θεατές μίας (1) έως δύο (2) αγωνιστικές.
δ) Σε κάθε νέα περίπτωση υποτροπής και επανάληψης σε επόμενο αγώνα (τέταρτος, πέμπτος κτλ), οι επιβληθείσες ποινές του προηγούμενου αγώνα διπλασιάζονται.
ε) Η υποτροπή των αναφερομένων στην παρούσα παράγραφο νοείται πάντα εντός της ίδιας αγωνιστικής περιόδου». Η υποτροπή είναι ξεκάθαρη και στις δύο περιπτώσεις, αλλά εδώ όπως γίνεται αντιληπτό προβλέπεται μόνο τιμωρίας της έδρας.
Πάμε τώρα και στις ρίψεις αντικειμένων. Στο εδάφιο 3 του ίδιου άρθρου αναφέρεται: «Η ρίψη πάσης φύσεως αντικειμένου στον κυρίως χώρο του γηπέδου ή από μία κερκίδα σε άλλη, ιδιαίτερα πυρσών, φωτοβολίδων, κροτίδων, βεγγαλικών, πυροτεχνημάτων και οποιουδήποτε εν γένει εύφλεκτου υλικού πριν την έναρξη,
κατά την διάρκεια ή μετά τη λήξη του αγώνα, επιφέρει τις ακόλουθες πειθαρχικές ποινές:
α) Εάν δεν είχε ως αποτέλεσμα την προσωρινή διακοπή του αγώνα εκ μέρους του διαιτητή, τιμωρείται με χρηματική ποινή από χίλια πεντακόσια (1.500) ευρώ έως τριάντα πέντε χιλιάδες ευρώ (35.000).
β) Εάν είχε ως αποτέλεσμα την προσωρινή διακοπή του αγώνα εκ μέρους του διαιτητή, τιμωρείται με χρηματική ποινή από τρείς χιλιάδες ευρώ (3.000) έως σαράντα πέντε χιλιάδες ευρώ (45.000).
γ) Εάν μετά την επανέναρξη του αγώνα επαναληφθεί η κατά τα ως άνω ρίψη αντικειμένων και υπάρξει προσωρινή διακοπή του αγώνα άνω των δεκαπέντε (15) λεπτών, τιμωρείται με χρηματική ποινή από έξι χιλιάδες ευρώ (6.000) έως ογδόντα χιλιάδων ευρώ (80.000) και ποινή διεξαγωγής αγώνα χωρίς θεατές
μίας (1) έως δύο (2) αγωνιστικών.
δ) Εάν μετά την επανέναρξη του αγώνα επαναληφθεί η κατά τα ως άνω ρίψη αντικειμένων και υπάρξει οριστική διακοπή του αγώνα, τιμωρείται με χρηματική ποινή εκατόν είκοσι χιλιάδων ευρώ (120.000) και ποινή διεξαγωγής αγώνα χωρίς θεατές δύο (2) έως τρεις (3) αγωνιστικές.
ε) Εάν από την ρίψη αντικειμένων υπάρξει σωματική βλάβη προσώπου νόμιμα ευρισκομένου στον αγωνιστικό χώρο, τιμωρείται με χρηματική ποινή από έξι χιλιάδες ευρώ (6.000) έως ογδόντα χιλιάδων ευρώ (80.000). Στην περίπτωση που υπάρξει οριστική διακοπή του αγώνα, επιπρόσθετα επιβάλλεται κατακύρωση του αγώνα υπέρ της αντίπαλης ομάδας και αφαίρεση τριών (3)
βαθμών από το βαθμολογικό πίνακα και ποινή διεξαγωγής αγώνα χωρίς θεατές δύο (2) έως τρείς (3) αγωνιστικές.
στ) Σε περίπτωση υποτροπής των ως άνω περιπτώσεων α΄ έως ε΄, σε επόμενο αγώνα της ομάδας την ίδια αγωνιστική περίοδο, οι επιβληθείσες ποινές διπλασιάζονται». Εδώ, πάντως, δεν έχουν διακοπή του αγώνα, ούτε καν προσωρινή.
Στο εδάφιο 4 υπάρχει πρόβλεψη για είσοδο οπαδών στον αγωνιστικό χώρο και για επεισόδια στον εν γένει χώρο του
γηπέδου.
«Η είσοδος οπαδών στον αγωνιστικό χώρο του γηπέδου, πριν την έναρξη, κατά την διάρκεια ή μετά την λήξη του αγώνα, όπως και η δημιουργία επεισοδίων στα αποδυτήρια, στις κερκίδες ή στον εν γένει χώρο του γηπέδου επιφέρει τις ακόλουθες πειθαρχικές ποινές:
α) Χρηματική ποινή είκοσι χιλιάδων ευρώ (20.000) έως εκατό χιλιάδων ευρώ (100.000), εφόσον η είσοδος των οπαδών ή τα επεισόδια δεν συνδέονται με βιαιοπραγίες κατά προσώπων ή φθορές ιδιοκτησίας.
β) Εάν η είσοδος των οπαδών στον αγωνιστικό χώρο ή τα επεισόδια στους λοιπούς χώρους του γηπέδου κατά τα ανωτέρω, συνδέονται με βιαιοπραγίες κατά προσώπων ή φθορές ιδιοκτησίας, χρηματική ποινή πενήντα χιλιάδων ευρώ (50.000) έως διακοσίων πενήντα χιλιάδων ευρώ (250.000) και ποινή διεξαγωγής αγώνων
χωρίς θεατές δύο (2) έως τέσσερις (4) αγωνιστικές και επιπρόσθετα ποινή αφαίρεσης τριών (3) βαθμών». Εδώ ακριβώς θα πατήσει ο Ολυμπιακός. Σύμφωνα με τους «ερυθρόλευκους» υπάρχουν βιαιοπραγίες κατά προσώπων με τις επιθέσεις στους αστυνομικούς από την πλευρά της ΑΕΚ και φθορές ιδιοκτησίας με τα σπασμένα καθίσματα, τα κομμένα σύρματα από τους οπαδούς του ΠΑΟΚ.
Στην περίπτωση που οι «ερυθρόλευκοι» καταφέρουν να πετύχουν την αφαίρεση βαθμών στους δύο ανταγωνιστές τους, αυτόματα θα μετατραπούν σε απόλυτα φαβορί για τον τίτλο. Αν και από τις 8 Απριλίου άρχισε η συζήτηση για αλλαγή του Πειθαρχικού Κώδικα που θα προβλέπει αυστηρές ποινές σε περίπτωση επεισοδίων, αλλά όχι και αφαίρεση βαθμών για να μην κρίνονται οι αγώνες και τα πρωταθλήματα στις δικαστικές αίθουσες. Το ερώτημα είναι αν θα ‘χει αλλάξει έως την εκδίκαση της υπόθεσης το σχετικό άρθρο, διότι απαιτείται έγκριση από τη Γενική Συνέλευση της ΕΠΟ. Οπότε περιμένουμε τις πειθαρχικές διώξεις για να πάρουμε την πρώτη γεύση από το επόμενο πρωτάθλημα…
















