31.3 C
Athens
Αρχική Blog Σελίδα 21273

Λεξιλογώντας τη Γηραιά Αλβιώνα

Η γηραιά Αλβιών, δηλαδή η Μεγάλη Βρετανία, έχει την τιμητική της αυτές τις ημέρες, μια που συζητάμε τις επιλογές της. Μόλις χθες διαβάσαμε στο ThePresident, ότι η βασίλισσα Ελισάβετ επικύρωσε το νόμο της πρωθυπουργού Τερέζα Μέι για το Brexit.

Της Σοφίας Μουρούτη Γεωργάνα

Αλουιόνα την ονομάζει ο αστρονόμος, γεωγράφος, φυσικός φιλόσοφος, μαθηματικός, θεωρητικός της μουσικής Κλαύδιος Πτολεμαίος (100 μ. Χ. – 160 μ. Χ.), που έζησε στη ρωμαϊκή Αλεξάνδρεια. Στο έργο του Γεωγραφία παραθέτει τις γεωγραφικές γνώσεις για τις περιοχές που ήταν γνωστές στην εποχή του. Έτσι, λοιπόν, αποκαλεί το νησί για το οποίο γίνεται πολύς λόγος τελευταία.

Και παλαιότερα, όμως, από τον 6ο αιώνα π.Χ., η περιοχή είναι γνωστή ως Albionum, ενώ σε κείμενα του 4ου αιώνα π.Χ. αναφέρονται τα νησιά Αλβίων και Ιέρνη. Μετά την κατάκτησή τους από τους Ρωμαίους, τον 1ο αιώνα π.Χ., άρχισε να χρησιμοποιείται η ονομασία Britannia.

Πολύ παλιός ο λεκτικός τύπος, προέρχεται από τη λατινική ρίζα Albion, που μάλλον δεν έχει ινδοευρωπαϊκή προέλευση. Το αρχικό θέμα θα ήταν *alb- και δηλώνει το ψηλό βουνό. Από αυτό το ίδιο *alb- έχουμε, επίσης, τη λέξη για την οροσειρά των Άλπεων, που διασχίζουν την Κεντρική Ευρώπη.

Πολλοί παλαιότερα συνέδεσαν το *alb- με το λατινικό επίθετο albus, τον λευκό. Αυτή η ερμηνεία θεωρείται σήμερα παρετυμολογία και προέκυψε από το γεγονός ότι οι ακτές του Ντόβερ ήταν λευκές από το ασβεστολιθικό πέτρωμα, την κρητίδα, κιμωλία.

Γηραιά την λέμε, γιατί είναι παλιά και η ύπαρξή της μαρτυρείται ήδη από την πρώτη χιλιετία π.Χ.

Στα ελληνικά η Αλβιών ως ονομασία του σημερινού Ηνωμένου Βασιλείου είναι ένας ποιητικός λεκτικός τύπος, που τον συναντάμε στη λογοτεχνία μας.

Ο επτανήσιος ποιητής Ανδρέας Κάλβος, στην ωδή του με τίτλο Ὁ Φιλόπατρις, χαιρετά διάφορες χώρες και πόλεις που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη ζωή του, την Ιταλία (Αυσονία), Μ. Βρεττανία (Αλβιώνα), το Παρίσι, για να καταλήξει στο ότι τελικά μόνο η ιδιαιτέρα πατρίδα του, η Ζάκυνθος, κερδίζει την καρδιά του.

Χαῖρε Αὐσονία, χαῖρε
καὶ σὺ Ἀλβιών, χαιρέτωσαν
τὰ ἔνδοξα Παρίσια·
ὡραία καὶ μόνη ἡ Ζάκυνθος
μὲ κυριεύει.

Στην Αλβιώνα θα πάει ο ποιητής το 1816 μαζί με τον δάσκαλό του Ugo Foscolo, θα ξαναβρεθεί εκεί το 1852, θα παντρευτεί δυο φορές Αγγλίδες, θα διδάξει στο Παρθεναγωγείο του Λάουθ και θα ταφεί στο Κέντιγκτον. Θα ασπαστεί μάλιστα και το αγγλικανικό δόγμα.

Η παραμονή του εκεί έφερε αλβιόνειο αέρα στα ελληνικά γράμματα και μάθαμε κάτι καινούργιο.

Ένα μεγάλο «χαίρε» στην Αλβιώνα και από εμάς.

 

Είναι φασισμός η ψήφος στο εξωτερικό;

*Του Μιχάλη Ντιναλέξη

Οι σώφρονες άνθρωποι στη χώρα θα περίμεναν, μετά τις τραγικές επιπτώσεις της υπουργικής του θητείας και των νομοθετημάτων του, ο κ. Παρασκευόπουλος να συνταξιοδοτούταν από την πολιτική. Φευ! Ο κ. καθηγητής θεωρεί ότι η Ελλάς δεν θα αντέξει να χάσει τις υπηρεσίες του. Έτσι ο κύριος Prison Break ξαναχτύπησε κι αυτή τη φορά για να «λύσει» και το θέμα της ψήφου των Ελλήνων στο εξωτερικό.

Σε κατάπτυστο άρθρο του στην Εφημερίδα των Συντακτών https://www.efsyn.gr/arthro/psifos-ton-ektos-epikrateias-kai-koino-aima), ο πρώην, και μάλλον ποτέ ξανά, Υπουργός, κάνει μία μεγάλη προσπάθεια να παρουσιάσει ως μετριοπαθή τη στην ουσία ακραία άποψή του: ότι εν τέλει η ψήφος των Ελλήνων στο εξωτερικό είναι φασισμός! Φυσικά δεν το αναφέρει τόσο άμεσα γιατί δε θα μπορούσε να ντύσει την άποψή του με μετριοπάθεια.

Αρχικά καταφεύγει σε δύο ισχυρισμούς. Καθώς το Σύνταγμα προβλέπει η Βουλή να θεσπίζει τη μέθοδο της ψηφοφορίας για τους εκλογείς που βρίσκονται εκτός Επικρατείας, αλλά εκλογή βουλευτών μόνο εντός Επικρατείας, ο πρώην Υπουργός υποστηρίζει ότι η ψηφοφορία ή μη των Ελλήνων στο εξωτερικό είναι στην ευχέρεια της Βουλής και δεν είναι απαραίτητη για τη λειτουργία του πολιτεύματος. Ο άλλος του ισχυρισμός είναι πώς οι «πρακτικές δυσκολίες είναι αξεπέραστες» για να ψηφίζουν οι Έλληνες στο εξωτερικό. Αμφότεροι οι ισχυρισμοί κατ’ εμέ δεν είναι ειλικρινείς αλλά αποτελούν προσχήματα και αιτιάσεις για ευήκοα ώτα. Η αλήθεια σχετικά συνοψίζεται στα εξής:

  • Οι Έλληνες εκλογείς, είτε βρίσκονται στο εξωτερικό μία ημέρα είτε 20 χρόνια, παραμένουν εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους της περιφέρειάς τους.
  • Το Σύνταγμα δεν προβλέπει ένταξη των Ελλήνων στο εξωτερικό σε κάποια ειδική κατηγορία πολίτη με διαφορετικά δικαιώματα ή υποχρεώσεις, ούτε συνδέει τα πολιτικά δικαιώματα με τον τόπο διαμονής.
  • Το Άρθρο 51 (παρ. 4) του Συντάγματος δεν αναφέρεται σε ρύθμιση δικαιώματος της ψήφου των πολιτών που βρίσκονται στο εξωτερικό αλλά, όπως είναι διατυπωμένο, αναθέτει στη Βουλή τη λύση της πρακτικής αδυναμίας τους να συμμετάσχουν στην ψηφοφορία με τη θέσπιση ειδικής μεθόδου συμμετοχής. Η Βουλή, λοιπόν, είναι υποχρεωμένη να θεσπίσει τη διαδικασία αυτή αλλιώς παρεμποδίζεται η άσκηση πολιτικού δικαιώματος, και μάλιστα υποχρεωτικού (Αρ. 51, παρ. 5).
  • Οι «αξεπέραστες πρακτικές δυσκολίες» έχουν ξεπεραστεί σε όλα τα κράτη της Ευρώπης εκτός από την Αλβανία, αλλά και σχεδόν σε όλα τα κράτη του πλανήτη… ακόμη και στη Βενεζουέλα!
  • Όμως και η Ελλάδα έχει ξεπεράσει τις «αξεπέραστες πρακτικές δυσκολίες»! Στις Ευρωεκλογές οι Έλληνες που ζουν στην Ευρώπη ψηφίζουν κανονικά στις πρεσβείες τους και μάλιστα υπάρχει ειδικό σύστημα προσωρινής μετεγγραφής σε εκεί καταλόγους. Αν δεν το γνωρίζει ο κ. πρώην Υπουργός, ας ρωτήσει σχετικά τον περίφημο ΣΥΡΙΖΑ Λονδίνου (που είχε στήσει ομάδα 25 ατόμων έξω από την Πρεσβεία στις προηγούμενες Ευρωεκλογές).

Στη συνέχεια ο κ. Παρασκευόπουλος διερωτάται αν «ταιριάζει στον πυρήνα και την εξέλιξη της δημοκρατίας» η ψήφος των Ελλήνων που δε βρίσκονται στην Επικράτεια και παρουσιάζει, ως εισαγωγή στην πραγματική του θέση, μία ακόμη σειρά ψευδών δηλώσεων. Ας τις πάρουμε κι αυτές με τη σειρά.

Πρώτον, πως «ο ελληνικός πολιτισμός ξεχώρισε διαχρονικά και γεωγραφικά στην παγκόσμια ιστορία χάρη στη σύλληψη και πραγμάτωση των δημοκρατικών θεσμών». Στην πραγματικότητα, ο ελληνικός πολιτισμός ξεχώρισε συνολικά για την ανάπτυξη των τεχνών, των επιστημών και της φιλοσοφίας, στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η πολιτική φιλοσοφίας από την οποία προήλθε και η δημοκρατία. Τον καθοριστικό ρόλο όμως στην παγκόσμια ανάδειξη του ελληνικού πολιτισμού έπαιξε η εκστρατεία του Μ. Αλέξανδρου και η αυτοκρατορία του, (εκτός αν ο κ. Παρασκευόπουλος δεν την λαμβάνει υπόψη γιατί δεν την θεωρεί ελληνική…) και βέβαια στη συνέχεια οι 15 αιώνες ανάπτυξης εντός της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Η δημοκρατία είναι λοιπόν κομμάτι της λάμψης και όχι η μοναδική πηγή της.

Δεύτερον, πως «ο [αρχαίος] δήμος ορίζεται με βάση το κριτήριο του κοινού τόπου». Ο Δήμος, όμως, σε όλες τις αρχαίες πόλεις οριζόταν με βάση την καταγωγή και όχι τον τόπο. Έτσι, αφ’ ενός στην Εκκλησία του Δήμου των Αθηνών δε συμμετείχαν μέτοικοι, αφ’ ετέρου οι πολίτες της Ρώμης διατηρούσαν τα δικαιώματά τους ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας τους. Σε αντίθεση, λοιπόν, με όσα λέει ο κ. Παρασκευόπουλος, το «κοινό αίμα» δεν προσδιορίζει μόνο «έθιμα και πολιτισμούς» αλλά, τωόντι, και την «άσκηση δημοκρατικής εξουσίας».

Τρίτον, πως οι Έλληνες του εξωτερικού, αν ψήφιζαν, θα ψήφιζαν «χωρίς να αισθάνονται καθόλου τις συνέπειες των επιλογών τους», επιχείρημα το οποίο το χρησιμοποιούν και άλλοι. Όμως:

  • Οι Έλληνες του εξωτερικού συνήθως έχουν περιουσίες στη χώρα, οι οποίες φορολογούνται κανονικά και των οποίων η αξία μεταβάλλεται συναρτήσει των κυβερνητικής πολιτικής.
  • Έχουν επίσης οικογένεια, στην οποία ό,τι συμβαίνει τους επηρεάζει, λόγω, όχι μόνο συναισθηματικών, αλλά και οικονομικών σχέσεων.
  • Η χώρας μας είναι και η εικόνα μας. Η διεθνής της φήμη επηρεάζει τη ζωή μας στο εξωτερικό, συμπεριλαμβανομένων των κοινωνικών και επαγγελματικών μας σχέσεων και της αξιοπιστίας μας.
  • Η ικανότητά μας να ταξιδέψουμε, η υποδοχή μας σε ξένες χώρες, το δικαίωμα επί μακρόν διαμονής, όπως επίσης – ειδικά στην Ε.Ε. αλλά όχι μόνο – η πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας, η ασφάλιση και κάποια πολιτικά δικαιώματα, όλα εξαρτώνται από την ιδιότητα του Έλληνα πολίτη και τη θέση της Ελλάδος στον κόσμο.
  • Πέρα από αυτά, οι συνθήκες στην Ελλάδα επηρεάζουν και την «προοπτική επιστροφής» που αναφέρει ο κ. Παρασκευόπουλος.

Το άρθρο καταλήγει σε αυτό που ο πρώην Υπουργός ήθελε εξ αρχής να πει, αλλά αναγκάστηκε να ντύσει με σειρά ψευδών για να παρουσιάσει ως μετριοπαθές: «[Αν ψήφιζαν οι Έλληνες στο εξωτερικό] θα απομακρυνόμασταν από τη δημοκρατία κι αν μάλιστα ως κριτήριο ψήφου καθιερωνόταν το κοινό αίμα, τότε θα πλησιάζαμε το φυλετικό κράτος.»! Δε χωρούν αμφιβολίες στο τι περιγράφεται εδώ: ένα φυλετικό κράτος μακριά από τη δημοκρατία, ένα κράτος ναζιστικό / φασιστικό! Ούτε λίγο ούτε πολύ, λοιπόν, για τον κ. Παρασκευόπουλο, η άσκηση των πολιτικών δικαιωμάτων των Ελλήνων που δε βρίσκονται στην Επικράτεια είναι φασισμός! Προφανώς διότι γι’ αυτόν δημοκρατία είναι οι αυτοδιαχειριζόμενες κομμούνες στις οποίες συμμετέχουν μόνο οι τοπικοί κάτοικοι, συμπεριλαμβανομένων των λαθρομεταναστών που έφερε η κυβέρνησή του, κι αυτή τη μορφή «δημοκρατίας» προσπάθησε να υποστηρίξει με τα ψευδή του επιχειρήματα.

Η Ελλάδα όμως, όπως είπε και ο πρ. Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, είναι χώρα, δεν είναι χώρος! Δεν είναι κράτος των κατά περίσταση κατοίκων της. Είναι κράτος εθνικό, είναι σπίτι όλων των Ελλήνων απανταχού, τους εκπροσωπεί, τους προστατεύει και τους ανήκει! Η άσκηση των πολιτικών τους δικαιωμάτων είναι η ουσία της δημοκρατίας μας. Φασισμός είναι η (κατά Τζ.Σ. Μιλλ) τυραννία της πλειοψηφίας, – όταν δηλαδή μία πλειοψηφία μπορεί να αφαιρεί και να περιορίζει ελεύθερα  τα δικαιώματα άλλων ομάδων πολιτών – πολλώ δε μάλλον όταν πρόκειται για την πλειοψηφία μόνο του υποσυνόλου εκείνου το οποίο συγκυριακά βρίσκεται στη χώρα τη στιγμή των εκλογών. Φασισμός θα είναι όταν οι κκ Τσίπρας – Καμμένος δώσουν το δικαίωμα της ψήφου στους λαθρομετανάστες – αφού, σύμφωνα με το σκεπτικό του κ. Παρασκευόπουλου, καθώς ζουν στην Ελλάδα ανήκουν στο λαό – και με την ψήφο τους αυτοί θα κρίνουν τα δικαιώματα των νομίμων Ελλήνων πολιτών.

 

Ο Μιχάλης Κ. Ντιναλέξης είναι Πολ. Μηχανικός & Μηχανικός Περ/ντος, MEng Imperial College London, Αντιπρόεδρος ΟΝΝΕΔ Η.Β., Ιδρυτής fb.com/GreekVoteAbroad

 

Υ.Γ. Η σύγκριση δύο Υπουργών: Πριν λίγο καιρό «έφυγε» η Βιργινία Τσουδερού. Όταν το 1993 χίλιοι και πλέον Έλληνες ομογενείς στο Σοχούμι της Γεωργίας βρέθηκαν να ζουν στο πεδίο μάχης Γεωργίας – Αμπχαζίας, η τότε Υφυπ. Εξ., συγκινούμενη από το “κοινό αίμα” το οποίο ψέγεται ο κ. Παρασκευόπουλος, διοργάνωσε τη διασωσή τους. Παλιότερα ως βουλευτής η κα Τσουδερού ήταν ομιλήτρια σε εκδηλώσεις για το ΒορειοΗπειρωτικό στα Γιάννινα – όταν ο κ. Παρασκευόπουλος και οι σύντροφοί του εξέδιδαν επαινετικές ανακοινώσεις για το “σοσιαλιστικό παράδεισο” της Αλβανίας, κατά των “αντιδραστικών στοιχείων” στη Βόρειο Ήπειρο και των “ακροδεξιών” που μιλούν για το ΒορειοΗπειρωτικό στην Ελλάδα.

Το κράτος είναι ο  Αλέξης  

Γράφει η Μαρία Ε. Δημητρίου

Στη Γαλλία του 17ου αιώνα  ο  Λουδοβίκος  ο  14ος , γνωστός και με το παρωνύμιο  βασιλιάς ήλιος ,  επειδή τι προβλέψιμο,  είχε ως έμβλημα του τον ήλιο,  έριχνε βαριά τη σκιά  της  απολυταρχίας   .  Η επιθυμία του  νεαρού Γάλλου ηγεμόνα, ήταν μόλις 22 χρονών όταν ανέλαβε ουσιαστικά το θρόνο  , να συγκεντρώσει στα χέρια του όλες τις εξουσίες  τον κατέστησε ως τον απόλυτο άρχοντα και έμεινε στην ιστορία παροιμιώδης η φράση που του αποδίδεται  “ l’ état c’ est  moi ”, το κράτος είμαι εγώ.   Πολλοί βέβαια αμφισβητούν ότι είπε τα συγκεκριμένα λόγια, όμως στην τελική  δεν έχουν  τόσο σημασία οι λέξεις και το στήσιμο τους μέσα στην πρόταση όσο το νόημα τους που αυτό καθ’ εαυτό , το έκανε πράξη βάζοντας  τον εαυτό του πάνω και  από τους νόμους.

Και εάν στη  Γαλλία  της μοναρχίας που η εξουσία  απέρρεε  και  “ ελεώ  Θεού ”   κάτι τέτοιο ήταν απόλυτα δικαιολογημένο και ανεκτό , για τη  σύγχρονη δημοκρατική Ελλάδα  ένα τέτοιο σκηνικό  θα ηχούσε παράταιρο.

Κι όμως  μετά τις τελευταίες εξελίξεις στα πολιτικά πράγματα της χώρας και τις  αποφάσεις που αφορούν τα   εθνικά θέματα με πρωταρχικό εκείνο της Μακεδονίας, που πάρθηκαν ερήμην της θέλησης του λαού,   αποδεικνύεται ότι στη σύγχρονη Ελλάδα το κράτος μπορεί να είναι ένας άνθρωπος,  άντε και δυο τρεις άλλοι.

Σε μια δημοκρατία, οι αποφάσεις για τόσο σοβαρά θέματα θα έπρεπε να είναι αποτέλεσμα κοινοβουλευτικής διαβούλευσης με τη συμμετοχή όλων των κομμάτων . Θα έπρεπε να είχε συγκληθεί το συμβούλιο των πολιτικών αρχηγών και να ανανεωθεί η κοινή εθνική γραμμή που υπήρχε από τη γένεση του προβλήματος. Θα έπρεπε ακόμα οι εκπρόσωποι της κυβέρνησης να αφουγκραστούν την αγωνία του ελληνικού λαού και να λάβουν υπόψιν τη θέληση και την επιθυμία των ελλήνων για ένα θέμα που ισοδυναμεί με υποχώρηση  σε ώρα πολέμου.

Τίποτα όμως , από τα πιο πάνω δεν έχουν γίνει . Αντίθετα η κυβέρνηση , ουσιαστικά ο κ. Τσίπρας με τον κ Κοτζιά έχοντας στο μακρινό  φόντο , τον έτερο συγκυβερνήτη τον κ Καμμένο ,  που όμως φαίνεται ότι έχει βάλει τη δική του πλοήγηση στον αυτόματο και απλώς παρεβρίσκεται , πετώντας που και που κάποιες κραυγές χωρίς νόημα,  προχωρούν και συμπεριφέρονται ως μονάρχες μιας άλλης εποχής.

Απαξιούν να ενημερώσουν τις άλλες  πολιτικές δυνάμεις της χώρας και έρχονται σε συμφωνία με το αντίπαλο δέος εν κρυπτώ και μάλιστα δίνοντας στους Σκοπιανούς  το δικαίωμα να επιλέξουν εκείνοι, όποιο όνομα προτιμούν, δείχνοντας την ελαφρότητα και   την προχειρότητα , που αντιμετωπίζουν ένα εθνικό θέμα .

Ανακοινώνουν τις αποφάσεις τους την τελευταία στιγμή σαν προτετελεσμένο γεγονός και δημιουργούν δεδικασμένο , κάτι σαν ένα μαξιλαράκι  από όπου θα ξεκινούν οι συζητήσεις ακόμα κι αν η σημερινή συμφωνία δεν τελεσφορήσει. Προικοδοτούν τα Σκόπια και τα αβαντάρουν με ένα δεδομένο που θα μπορούν στο μέλλον να επικαλούνται

Και το χειρότερο,  συμπεριφέρονται αλαζονικά και με επιδεικτική ύβρη απέναντι στον λαό που τους εξέλεξε, ονομάζοντας  όποια αντίδραση για τη στάση τους στο θέμα της Μακεδονίας με μειωτικούς χαρακτηρισμούς . “ Όποιος διαφωνεί μαζί μας είναι αμόρφωτος και φασίστας” είναι η καραμέλα που χρησιμοποιείται τελευταία κατά κόρον από μέλη της κυβέρνησης . Και τσουβαλιάζουν το σχεδόν 90% των Ελλήνων στο σακί  των χαρακτηρισμών τους . Ανερυθρίαστα και με έπαρση καταφέρονται εναντίον του λαού, τον παρατηρούν αφ υψηλού  να αναφέρονται σε αυτόν όπως οι πατρίκιοι στους   πληβείους.

Έχουν βγάλει την αντζέντα και τσεκάρουν ένα  ένα τα θέματα που πρέπει να τελειώσουν. Έχουν βαλθεί να αλλάξουν το τοπίο, άλλη Ελλάδα παρέλαβαν και εντελώς διαφορετική θα παραδώσουν . Προβλήματα δεκαετιών,  είναι διατεθειμένοι να τα τελειώσουν με συνοπτικές διαδικασίες . Βιάζονται να προλάβουν, ίσως γιατί ξέρουν ότι μετρούν τις τελευταίες τους μέρες ή ίσως γιατί έχουν άγνοια κινδύνου.

΄Ισως  πάλι  γιατί αντιμετωπίζουν τους ψηφοφόρους τους ως μια άμορφη μάζα, χωρίς προσωπικότητα , χωρίς  κριτική σκέψη που πιστεύουν ότι  στο τέλος θα καταφέρουν να τους ξεγελάσουν και πάλι.

Πλασάροντας  μερικά ευφάνταστα συνθήματα και  προμοτάροντας  την τελευταία τους  “επιτυχία”,  δηλαδή την έξοδο από τα μνημόνια που κατέληξε σε μια απλή επιμήκυνση χρέους  ευελπιστούν ότι  κανείς δε θα καταλάβει τη διαφορά  και έτσι θα διασωθούν για μία ακόμα φορά.

Χρησιμοποιούν τη γνωστή τακτική του αιφνιδιασμού και βγαίνουν στην επίθεση ισχυριζόμενοι  ότι πίσω από οποιαδήποτε παραίτηση κάποιου βουλευτή ή στελέχους,  που έστω και την τελευταία στιγμή θέλει να διαχωρίσει τη θέση του φοβούμενος την αντίδραση του λαού , κρύβονται  συνωμότες  που εξυφαίνουν σχέδια δόλια για την άμωμη κυβέρνηση .

Αυτή η αποστασιοποίηση από την πραγματικότητα μου θυμίζει μια και ξεκινήσαμε με τη Γαλλία,  τη Μαρία Αντουανέτα που όταν της ανακοίνωσαν ότι ο λαός δεν έχει ψωμί να φάει αναρωτήθηκε γιατί δεν τρώει παντεσπάνι. Το να μελετάμε την ιστορία μερικές φορές είναι σαν να διαβάζουμε εφημερίδα με τα προσεχή νέα και επειδή λένε ότι η ιστορία είναι κύκλος που επαναλαμβάνεται καλό θα ήταν  οι κυβερνώντες να κάνουν ένα σκονάκι  για καλό και για κακό , άλλωστε η ευρυμάθεια δεν έβλαψε ποτέ κανέναν.

O dealer της πολιτικής νάρκωσης

Του Γιάννη Τριανταφύλλου

Χθες ήταν η Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών. Τα ναρκωτικά, όπως πάνω-κάτω όλοι ξέρουμε αφού αποτελούν μάστιγα, είναι δραστικές ουσίες που μουδιάζουν ή νεκρώνουν, προκαλώντας απώλεια αισθήσεων ή παράλυση. Φυσικά είναι ευρέως γνωστό ότι οι κίνδυνοι από τις συγκεκριμένες ουσίες είναι ιδιαίτερα μεγάλοι, αφού οι χρήστες εθίζονται σε αυτές και η παρατεταμένη χρόνια χρήση τους προκαλεί ανεπανόρθωτες βλέβες, με συχνή τελική κατάληξη τον θάνατο.

Ο χρήστης του ναρκωτικού ζει σε ένα παράλληλο σύμπαν ψευδαισθήσεων, αποκομμένος από την πραγματικότητα και αδύναμος να διαχειριστεί την ίδια του τη ζωή. Δυστυχισμένος, περιφέρεται συνεχώς σε έναν αέναο φαύλο κύκλο που δεν τον οδηγεί πουθενά. Ναρκωμένος, παραλυμένος, με θολή σκέψη, είναι αιχμάλωτος του εαυτού του και αδυνατεί να αντιδράσει στα εξωτερικά ερεθίσματα, όποια κι αν είναι αυτά. Ουσιαστικά, είναι ένας περιφερόμενος μελλοθάνατος. Εκτός κι αν -πράγμα δύσκολο αλλά όχι αδύνατο- καταφέρει να τα κόψει…

Σε μια παρόμοια κατάσταση νάρκωσης βρίσκεται εδώ και χρόνια η ελληνική κοινωνία. Απαθής, παραλυμένη, ανίκανη να αντιδράσει, παρακολουθεί να ασελγούν πάνω της λογής-λογής τυχοδιώκτες και οπορτουνιστές. Οσοι επιχείρησαν να την βγάλουν από την κατάσταση της μόνιμης λήθης και απάθειας, λέγοντάς της τη σκληρή αλήθεια και υποδεικνύοντάς της τον κατάλληλο, μοναδικό πλην όμως απαραίτητο, δρόμο εξόδου, ήρθαν αντιμέτωποι με την απόρριψή της ( βλ. Καραμανλής προ των εκλογών του 2009, Σαμαράς μετά την αργή αλλά σταθερή πορεία ανάκαμψης που είχε με κόπο δρομολογήσει ).

Κι αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο. Ο ναρκομανής αποζητά τη δόση του και τίποτε άλλο. Η παραμικρή υπόνοια προσπάθειας τού δημιουργεί δυσφορία, ευθέως ανάλογη της επιθυμίας του για ίασή του. Πλην όμως δεν γίνεται διαφορετικά. Για να βγεις από τον βάλτο πρέπει να εμπιστευτείς αυτόν που απλώνει το χέρι για να σε τραβήξει και να βάλεις τα δυνατά σου και ο ίδιος για τον σκοπό αυτό.

Τα ναρκωτικά μπορούν να χορηγηθούν με διαφόρους τρόπους. Στοματικά, ενέσιμα, υπόθετα. Κάπως έτσι, χορηγήθηκαν και στον ελληνικό λαό από τον πολιτικό dealer ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Στοματικά, με τα λόγια τα ψεύτικα και τα μεγάλα, ενέσιμα, με απατηλές, γεμάτες λαϊκισμό, ενέσεις ηθικού. όσο για τα υπόθετα, μην το επεξηγήσω περισσότερο, αυτή είναι μια κατάσταση που τη βιώνουμε όλοι με μάλλον επώδυνο τρόπο…Αλλωστε, όπως λένε και οι ειδικοί, η ψυχαγωγική χρήση υποθέτων δεν είναι συνήθης. Αυτό το έχουμε καταλάβει απολύτως την τελευταία τριετία…

Τα αποτελέσματα των ναρκωτικών εξαρτώνται, μεταξύ άλλων παραγόντων, και από τις προσδοκίες του χρήστη. Οι οποίες, στην περίπτωση του πραγματικά ταλαιπωρημένου ελληνικού λαού, ήταν μεγάλες – και ασφαλώς ανεδαφικές. Κι αυτό ήταν που εκμεταλλεύτηκε ο dealer της πολιτικής νάρκωσης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Εδωσε στον “χρήστη” εκείνο που ήθελε. Του υποσχέθηκε ό,τι ζητούσε. Ασφαλώς χωρίς την παραμικρή διάθεση ή σκέψη να το πράξει. Αλλά γιατί ένας dealer -έστω και πολιτικής νάρκωσης- να έχει ηθική;

Είναι επίσης ευρέως γνωστό ότι η χρήση ναρκωτικών συνδέεται συχνά με ποικιλία παρενεργειών. οι οποίες περιλαμβάνουν ζάλη, αϋπνία, αδυναμία συγκέντρωσης, απάθεια κ.α. Δηλαδή ακριβώς τα συμπτώματα που παρουσιάζει σήμερα η ελληνική κοινωνία. Αυπνη και ζαλισμένη περιφέρεται σε κύκλους, προσπαθώντας να ανακαλύψει μια λογική εξήγηση των όσων συμβαίνουν, να μεταφράσει την οργουελική συριζανελική γλώσσα ( επιτυχία η αποτυχία, θρίαμβος η πανωλεθρία, κατάκτηση η άτακτη υποχώρηση, ελάφρυνση η πρόθεστη επιβάρυνση κ.ο.κ.). Τα ναρκωτικά που πωλούν στον ελληνικό λαό οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ είναι πιο επικίνδυνα επειδή είναι και νοθευμένα…Αλήθειες, διεστραμμένες από πλήθος ψεμάτων και αλληλλοαναιρέσεων.

Όμως ίσως χειρότερη από όλες τις παρενέργειες να είναι η απάθεια. Μια κατάσταση πλήρους έλλειψης δράσης, μια παθητική αποδοχή των όσων συμβαίνουν – ουσιαστικά επιβάλλονται στην ελληνική κοινωνία. Ελάχιστες κινήσεις αντίδρασης, προκύπτουσες περισσότερο από απελπισία και απόγνωση. Τίποτε το οργανωμένο και συντονισμένο. Αλλά αυτό το γράψαμε και προχθές σε άρθρο στο ThePresident. Για κάτι τέτοιο, ζητείται ηγέτης.

Οι κίνδυνοι από τα ναρκωτικά είναι πολλοί: μια ποικιλία ασθενειών, με τον θάνατο ως την φυσική κατάληξή τους. Η ελληνική κοινωνία – χρήστης των ναρκωτικών με τα οποία “την ποτίζουν” επί τριετία οι πολιτικοί dealer ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ θα αποδεχθεί αβασάνιστα και αδιαμαρτύρητα τον επερχόμενο θάνατό της; Οι τελευταίες εξελίξεις, με το Μακεδονικό και τις αλλεπάλληλες παραιτήσεις βουλευτών της κυβέρνησης υπό τη λαική πίεση, δείχνουν πως όχι….Ο καιρός τής ίασης μοιάζει να πλησιάζει γοργά.

Ποτάμια πάλι οι δρόμοι στην Μάνδρα

Φωτογραφία αρχείου -ΑΠΕ

Σταμάτησαν οι κλήσεις για πλημμύρες στην περιοχή της Μάνδρας και φαίνεται πως ομαλοποιείται σταδιακά η κατάσταση, σύμφωνα με την πυροσβεστική. Παραμένουν ωστόσο τα σοβαρά προβλήματα που δημιούργησε η νεροποντή, που έπληξε νωρίτερα, για μια ακόμα φορά την περιοχή.

Τις εφιαλτικές στιγμές του 2017 ξαναβιώνουν οι κάτοικοι της Μάνδρας Αττικής, καθώς οι δρόμοι της περιοχής μετατράπηκαν σε ποτάμια από την έντονη βροχόπτωση, με όλων των ειδών τα φερτά υλικά να κατεβαίνουν στην οδό Κοροπούλη. Οι νέες πλημμύρες προκάλεσαν την έντονη αντίδραση της ΝΔ.

Ειδικότερα, οι κάτοικοι της περιοχής, έσπευσαν να απομακρύνουν τα οχήματα τους φοβούμενοι περαιτέρω άνοδο της στάθμης των υδάτων, αν και είναι αισιόδοξοι ότι οι βροχοπτώσεις δεν θα συνεχιστούν τις επόμενες ημέρες. Ωστόσο, μέχρι πριν από λίγο, η στάθμη των ορμητικών υδάτων είχε ανέβει με τους κατοίκους να έχουν βγει στα μπαλκόνια και στις ταράτσες και να παρακολουθούν ανάστατοι τα τεκταινόμενα.

Οδός Β.Κοροπουλη, Μάνδρα ! 9:00μ.μ 26 Ιουνίου 2018 !!! #Mandra #Attiki #disaster

Posted by Kleart Hysaj on Tuesday, June 26, 2018

Στο Κέντρο Επιχειρήσεων της Πυροσβεστικης έγιναν συνολικά 45 κλήσεις για πλημμυρισμένα σπίτια και καταστήματα, αλλά εκτιμάται ότι είναι αρκετά περισσότερα, καθώς τα συνεργεία που βρίσκοναι εκεί επεμβαίνουν απευθείας όπου χρειάζεται.

Όπως έγινε γνωστό από την Τροχαία, παραμένει κλειστή η παλαιά εθνική οδός Αθηνών-Θηβών σε όλο το μήκος της, καθώς και η παλαιά εθνική Αθηνών- Κορίνθου στο 34ο χιλιόμετρο και σε δρόμους της πόλης, λόγω μεγάλης συσώρευσης υδάτων και φερτών υλικών, ενώ λίγο νωρίτερα διακόπηκε η κυκλοφορία και στην έξοδο Μάνδρας (κόμβος 1) της Αττικής Οδού.

Οι πυροσβέστες χρειάστηκε να επέμβουν σε δέκα περιπτώσεις για να απεγκλωβήσουν πολίτες από αυτοκίνητα που ακινητοποιήθηκαν κι από ταράτσες σπιτιών όπου κατέφυγαν για ασφάλεια, ενώ προληπτικά βρίσκονται σε επιφυλακή. Στην Μάνδρα βρίσκονται μία σωστική λέμβος και ένα ερπυστριοφόρο όχημα.

Συνολικά επιχειρούν αυτή τη στιγμή για αντλήσεις υδάτων και αποκατάσταση άλλων προβλημάτων, 50 πυροσβέστες μέ 20 οχήματα.

Μεγάλη ποσότητα λάσπης απέκλεισε τον δρόμο Αγιοκάμπου – Σκλήθρου του δήμου Αγιάς στη Λάρισα

Κλειστός παραμένει ο δρόμος από τον Αγιόκαμπο προς το χωριό Σκλήθρο του δήμου Αγιάς, μετά από κατολισθήσεις που σημειώθηκαν σήμερα λόγω της κακοκαιρίας και των έντονων βροχοπτώσεων στην περιοχή.

Όπως εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Βασίλης Λέτσιος, στο συγκεκριμένο σημείο του δρόμου έχει πέσει μεγάλη ποσότητα λάσπης από το βουνό, με αποτέλεσμα η κυκλοφορία των οχημάτων να είναι αδύνατη.

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, λόγω της κακοκαιρίας στο σημείο, τα μηχανήματα του δήμου δεν μπόρεσαν να επιχειρήσουν την σημερινή ημέρα ώστε να αποκατασταθεί το οδόστρωμα, οπότε αναμένεται η εκτόνωση του καιρικού φαινομένου για να γίνει η επιχείρηση.

Να σημειωθεί πως οι κάτοικοι του Σκλήθρου μεταβαίνουν στο χωριό τους μέσω Ελάφου.

Ντροπή στη Ρ.Δούρου και την κυβέρνηση για την Μάνδρα

«Η Μάνδρα πάλι πλημμύρισε. Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, όπως τον Νοέμβριο. Σπίτια και καταστήματα παραδόθηκαν πάλι στη λάσπη», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΝΔ και προσθέτει: «Μία λέξη υπάρχει μόνο για αυτήν την κυβέρνηση και την περιφερειάρχη Αττικής, Ρένα Δούρου: Ντροπή».

Νίκη με 5-0 για τον “Δικέφαλο” στην πρεμιέρα των φιλικών

Νίκη στο πρώτο φιλικό της νέας σεζόν πέτυχε ο ΠΑΟΚ στο Χορστ της Ολλανδίας, όπου προετοιμάζεται. Το τεστ ήταν ένα παιχνίδι προπόνησης ουσιαστικά και ο ΠΑΟΚ επιβλήθηκε της Κ23 της Γάνδης με 5-0. Οι Θεσσαλονικείς ήταν ιδιαίτερα ορεξάτοι στην επανάληψη όταν πέτυχαν και τα 4 από τα 5 γκολ της νίκης τους.

Το πρώτο γκολ σημείωσε στο 45′ ο Ελ Καντουρί. Η φάση ξεκίνησε από εναλλαγή της μπάλας από Μπίσεσβαρ-Ελ Καντουρί, με τον Βραζιλιάνο να γίνεται αποδέκτης της που με ψύχραιμο πλασέ την έστειλε στα δίχτυα της Γάνδης.

Στο 57′ ο Λάζαρος Λάμπρου με πλασέ πέτυχε το 2-0 για τον ΠΑΟΚ.

Το τρίτο γκολ για τον ΠΑΟΚ σημείωσε στο 71′ ο Δημήτρης Πέλκας με φαλτσαριστό σουτ έξω από την περιοχή.

Η άνετη νίκη του ΠΑΟΚ ήταν φυσιολογική και στο 76′ ο Μυστακίδης σκόραρε το 4ο γκολ της ομάδας του με γυριστό σουτ ενώ στο 83′ ο Λημνιός πέτυχε ένα όμορφο γκολ για να γράψει το 5-0.

O ΠΑΟΚ στο πρώτο ημίχρονο παρέταξε τους: Πασχαλάκη, Μάτος, Μιχόγεβιτς, Κρέσπο, Μπαλογιάννη, Μαουρίσιο, Κάνιας, Ζαμπά, Καντουρί, Μπίσεσβαρ και Κουλούρη.

Στην επανάληψη έπαιξαν οι: Σιαμπάνης, Κίτσιου, Βαρέλα, Μαλεζάς, Λεβέκ, Χαρίσης, Σάκχοφ, Λημνιός, Πέλκας, Λάμπρου, Μυστακίδης

Η Σάκκαρη νίκησε την Σαράποβα!

Μια σπουδαία νίκη, έστω και σε φιλική αναμέτρηση, πέτυχε η Μαρία Σάκκαρη, Η 22χρονη Ελληνίδα πρωταθλήτρια, νο 36 στον κόσμο, αγωνίστηκε εναντίον της Ρωσίδας Μαρίας Σαράποβα, νο 24, σε έναν αγώνα προετοιμασίας στο Λονδίνο (Aspall Tennis Classic) ενόψει του Γουίμπλεντον που αρχίζει την ερχόμενη Δευτέρα και νίκησε την πρώην κορυφαία τενίστρια του κόσμου και κάτοχο πέντε τίτλων Grand Slam με 7-5, 6-4.

Αντίθετα, στο δικό του φιλικό προετοιμασίας για το Γουίμπλεντον, ο Στέφανος Τσιτσιπάς έπαιξε με τον Βούλγαρο Γκριγκόρ Ντιμιτρόφ και έχασε από το νο 6 της παγκόσμιας κατάταξης με 7-6(4), 6-1.

Διακοπή κυκλοφορίας σε σημεία της παλαιάς εθνικής οδού και στην Μάνδρα

Διακόπηκε η κυκλοφορία των οχημάτων λόγω της βροχόπτωσης, σε σημεία των παλαιών εθνικών οδών Αθηνών-Θηβών και Αθηνών-Κορίνθου, καθώς και στη Μάνδρα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την αστυνομία, διακόπηκε η κυκλοφορία στην παλιά εθνική οδό Αθηνών-Θηβών, από τον κόμβο Μάνδρας, στην παλιά εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου στο 34ο χλμ και στη Μάνδρα, στις οδούς Κοροπούλη και Ρόκα.

Πολλά προβλήματα υπάρχουν ήδη στις περιοχές, όπως ενημέρωσε και η Πυροσβεστική

Έπιασαν ψάρι 84 κιλών

Γουλιανό βάρους 84 κιλών ψάρεψαν, σήμερα, δυο ψαράδες στη λίμνη Πολυφύτου, στον νομό Κοζάνης. Ο Νίκος Κουρτίδης και ο Χάρης Μπούντιος, πρόεδρος και γραμματέας του Συλλόγου Αλιέων της περιοχής, ήταν αυτοί που έριξαν παραγάδι και έπιασαν το τεράστιο ψάρι, που έχει μήκος 2,30μ.

Όπως δήλωσε  ο κ. Κουρτίδης, στην συγκεκριμένη λίμνη υπάρχουν αρκετά τέτοια ψάρια, όμως δεν είναι εύκολο να τα πιάσει κανείς.

“Οι ψαριές μας είναι καλές. Η στάθμη του νερού φέτος είναι σε πολύ καλά επίπεδα και γι’ αυτό έχουμε πολύ καλές ψαριές. Ο συγκεκριμένος γουλιανός πιάστηκε σε παραγάδι. Μας δυσκόλεψε αρκετά, περίπου μια ώρα κάναμε να το βγάλουμε” ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κουρτίδης.

Ο γουλιανός είναι το πλέον μεγαλόσωμο ψάρι του γλυκού νερού της Ευρώπης. Είναι επίμηκες, χωρίς λέπια, είναι σχετικά ανθεκτικό είδος και προτιμά περιοχές με λασπώδη πυθμένα, ενώ όπως αναφέρουν οι γνώστες “δεν υπάρχει πιο νόστιμο ψάρι”!

Επίσημο το διαζύγιο με Σφαιρόπουλο

Ο Γιάννης Σφαιρόπουλος άνοιξε και επίσημα την πόρτα της εξόδου από την ΚΑΕ Ολυμπιακός, μετά τη συνάντησή του με τους προέδρους της ομάδας, Παναγιώτη και Γιώργο Αγγελόπουλο, στην οποία αποφασίστηκε ότι δεν θα ανανεωθεί η συνεργασία των δυο πλευρών.

Μετά το τέλος της συνάντησης οι «ισχυροί άνδρες» της ΚΑΕ, προέβησαν στην ακόλουθη δήλωση:

«Ο Γιάννης Σφαιρόπουλος οδήγησε τον Ολυμπιακό στην κατάκτηση δυο συνεχόμενων πρωταθλημάτων (2015, 2016) και δυο φορές στον τελικό του Φάιναλ Φορ της Ευρωλίγκας σε Μαδρίτη (2015) και Κωνσταντινούπολη (2017) στα τέσσερα χρόνια της παρουσίας του στον πάγκο της ομάδα μας.

Τέσσερα χρόνια συνεργασίας με έναν ακέραιο άνθρωπο και σπουδαίο επαγγελματία ο οποίος καθημερινά έδινε τον καλύτερο του εαυτό για τον Ολυμπιακό. Μαζί με τον κόουτς ζήσαμε μαγικές και ιστορικές στιγμές που θα μας μείνουν αξέχαστες. Κόουτς σε ευχαριστούμε για όλα και σου ευχόμαστε κάθε επιτυχία.

Παναγιώτης & Γιώργος Αγγελόπουλος»

Από την πλευρά του, ο Γιάννης Σφαιρόπουλος, ανέφερε στην αποχαιρετιστήρια δήλωσή του: «Έφτασε το πλήρωμα του χρόνου. Ήρθε η ώρα του αποχαιρετισμού. Κάθε τέλος ενός κύκλου, είναι έναυσμα για μια νέα αρχή και για νέους στόχους.

Αισθάνομαι ιδιαίτερη τιμή που εκπροσώπησα έναν τόσο μεγάλο σύλλογο όπως ο Ολυμπιακός Πειραιώς. Το έπραξα με αξιοπρέπεια και ευθύνη. Θέλω να ευχαριστήσω τους προέδρους κ.κ. Παναγιώτη και Γιώργο Αγγελόπουλο, για την τιμή, την εμπιστοσύνη και τη συνεργασία.

Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους συνεργάτες μου, το διοικητικό προσωπικό και βέβαια όλους τους παίκτες, τον καθέναν ξεχωριστά, για τα τέσσερα χρόνια που δουλέψαμε μαζί. Κάναμε πάντα το καλύτερο που μπορούσαμε, δώσαμε τον καλύτερό μας εαυτό, μέχρι το τέλος της προσπάθειας.

Τέλος, να ευχαριστήσω τον κόσμο του Ολυμπιακού και τη Θύρα 7, που με στήριξαν και με αγάπησαν. Ο Ολυμπιακός θα είναι πάντα μέσα στην καρδιά μου. Καλή επιτυχία».

Κ.Μητσοτάκης: Πόσο ακόμη θα τους πληρώνουμε;

Ο Πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης ανέβασε στο λογαριασμό του στο Facebook ένα βίντεο στο οποίο δεσμεύεται για μείωση των φόρων και των εισφορών, καθώς – όπως αναφέρει – τώρα για το 2018 με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ οι Έλληνες θα χρειαστεί να δουλέψουν 198 ημέρες για να πληρώσουν τους φόρους και τις εισφορές τους.

Το κείμενο του video

«Οι Έλληνες με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ το 2018 θα χρειαστεί να δουλέψουν 198 ημέρες μόνο για να πληρώσουν τους φόρους και τις εισφορές τους. Και αυτό για να παίρνουν ως αντάλλαγμα τις υπηρεσίες υγείας του κ. Πολάκη, την ασφάλεια του κ. Τόσκα, την παιδεία του κ. Γαβρόγλου.

Δεν πάει άλλο. Η ΝΔ θα μειώσει τους φόρους.

Μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων από το 29% στο 20%.

Μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 30%.

Μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση και στον τουρισμό στο 11%.

Μείωση του εισαγωγικού συντελεστή φορολογίας εισοδήματος στο 9%. Οι Έλληνες αξίζουμε καλύτερα».

Στο βίντεο ακούγεται και ο ίδιος ο πρόεδρος της ΝΔ να δεσμεύεται για μείωση των φόρων και των εισφορών, ενώ στη λεζάντα που συνοδεύει την ανάρτησή του γράφει: «198 από τις 365 μέρες του 2018 δουλεύουμε μόνο για να πληρώνουμε τους φόρους των κ. Τσίπρα και Καμμένου. Πόσο ακόμη θα τους πληρώνουμε;».

Η Νέα Δημοκρατία θα μειώσει τους φόρους

198 από τις 365 μέρες του 2018 δουλεύουμε μόνο για να πληρώνουμε τους φόρους των κ. Τσίπρα και Καμμένου. Πόσο ακόμη θα τους πληρώνουμε;

Posted by Kyriakos Mitsotakis on Tuesday, June 26, 2018

Μπεχράμι: Δεν θα επαναληφθούν πανηγυρισμοί με πολιτικό περιεχόμενο

Δεν πρόκειται να υπάρξουν νέοι πανηγυρισμοί με πολιτικό περιεχόμενο από παίκτες της εθνικής Ελβετίας στη συνέχεια του Μουντιάλ 2018, είπε ο μέσος της ομάδας Βαλόν Μπεχράμι, αναφερόμενος στους συμπαίκτες του Γκράνιτ Τσάκα και Σερντάν Σακίρι, οι οποίοι σχημάτισαν με τα χέρια τους τον αετό της αλβανικής σημαίας στο ματς κόντρα στη Σερβία.

Τσάκα και Σακίρι γλύτωσαν την ποινή αποκλεισμού από τη FIFA, αλλά τους επιβλήθηκε πρόστιμο (από 10.000 ελβετικά φράγκα). Πάντως, η δήλωση του Μπεχράμι έχει σημασία, αφού εννοεί ότι δεν θα ξαναγίνουν αυτού του είδους οι πανηγυρισμοί, επειδή οι δύο ομάδες δεν θα παίξουν και πάλι μεταξύ τους στο Μουντιάλ. «Δεν θα ξανασυμβεί στο μέλλον γιατί δεν θα υπάρξει ξανά αυτό το παιχνίδι», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Μπεχράμι σε συνέντευξη Τύπου στο Νίζνι Νόβγκοροντ, όπου η Ελβετία προετοιμάζεται την Τετάρτη (27/6) να αντιμετωπίσει την Κόστα Ρίκα, στον τελευταίο της αγώνα στον 5ο όμιλο.

Οι Ελβετοί χρειάζονται την ισοπαλία για να περάσουν στους «16». Πάντως, η συμπεριφορά του Τσάκα και του Σακίρι στον αγώνα με τη Σερβία προβλημάτισε τους Ελβετούς. Μάλιστα ορισμένοι από τους πολιτικούς της χώρας τους επέκριναν, λέγοντας ότι έμοιαζαν να παίζουν για το Κόσοβο και όχι για την Ελβετία, ενώ αντίθετα κάποιοι άλλοι τους υπερασπίστηκαν.

«Φυσικά είμαστε χαρούμενοι που κανένας δεν τιμωρήθηκε με αποκλεισμό, αλλά είναι ένα θέμα που πηγαίνει πολύ βαθύτερα και θα πρέπει να περάσουμε λίγο περισσότερο χρόνο (συζητώντας το) αλλά τώρα δεν είναι η κατάλληλη στιγμή», δήλωσε ο Μπεχράμι, ο οποίος κατάγεται από το -επίσης αλβανόφωνο- Τέτοβο. «Νομίζω ότι η ομάδα έκανε μια καλή εμφάνιση με τη Σερβία. Όταν χάναμε 1-0 διατηρήσαμε την ηρεμία μας και παίξαμε σαν ομάδα. Νομίζω ότι αυτό είναι ένα σημαντικό χαρακτηριστικό. Είχαμε πάντα την αίσθηση ότι, παρόλο που βρισκόμασταν σε δύσκολη κατάσταση, κάτι θετικό θα έβγαινε από το παιχνίδι. Αύριο έχουμε ένα ακόμη δύσκολο παιχνίδι και όλα μπορούν να συμβούν. Είναι ένας πολύ σημαντικός αγώνας για εμάς και πρέπει να βγούμε στον αγωνιστικό χώρο αποφασισμένοι να τα καταφέρουμε», τόνισε ο Μπεχράμι.

ΗΠΑ: Θα επιβληθούν κυρώσεις αν η Τουρκία αγοράσει τα ρωσικά S-400

Η Ουάσιγκτον θα επιβάλλει μονομερείς κυρώσεις στην Άγκυρα σε περίπτωση που προχωρήσει  στην αγορά των ρωσικών αντιαεροπορικών συστημάτων S-400, δήλωσε ο Αμερικανός υφυπουργός Εξωτερικών Γουές Μίτσελ, επισημαίνοντας ότι μια τέτοια εξέλιξη θα επιφέρει ποιοτικές αλλαγές στις διμερείς σχέσεις.

«Έχουμε καταστήσει σαφές κατά την διάρκεια των πολυάριθμων επαφών σε ανώτατα επίπεδα της τουρκικής κυβέρνησης, ότι θα υπάρξουν συνέπειες- πρωτίστως με βάση το εδάφιο 231 του νόμου  CAATSA (Countering America’s Adversaries Through Sanctions Act (CAATSA-νόμος για την αντιμετώπιση αντιπάλων της Αμερικής μέσω κυρώσεων -σ.σ). Θα το εφαρμόσουμε αυτό, και όταν ορίσουμε, ότι η συναλλαγή συνετελέσθη , θα επιβάλλουμε κυρώσεις σύμφωνα με το εδάφιο 231 του νόμου  CAATSA» δήλωσε ο αμερικανός υφυπουργός Εξωτερικών, αναφερόμενος κατά τη διάρκεια ακρόασης στην Επιτροπή Εξωτερικών υποθέσεων του αμερικανικού Κογκρέσου, την πρόθεση της Άγκυρας να αγοράσει τα συστήματα S-400.