31.5 C
Athens
Αρχική Blog Σελίδα 21032

Στο υπ. Οικονομικών όσοι κριθούν ανεπαρκείς για στελέχη της ΑΑΔΕ

Για τις τύχες των εφοριακών ή τελωνειακών υπαλλήλων που τυχόν κριθούν ακατάλληλοι για στελέχη της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων -ΑΑΔΕ, φροντίζουν με Κοινή απόφαση που υπέγραψαν, ο υπουργός Οικονομικών κύριος Ευκλείδης Τσακαλώτος και η υπουργός Δημόσιας Διοίκησης Όλγα Γεροβασίλη.

Με την απόφαση αυτή, για όσους προκύψει μετά από την αξιολόγηση των υπαλλήλων της ΑΑΔΕ ότι είναι ανεπαρκείς, θα εγκαταλείψουν την Ανεξάρτητη Αρχή και θα μεταφερθούν και πάλι στο υπουργείο Οικονομικών όπου και οργανικά ανήκαν, πριν ο φοροελεγκτικός μηχανισμός αυτονομηθεί από τον υπουργείο Οικονομικών.

Ωστόσο και αν ακόμα στο υπουργείο Οικονομικών δεν υπάρχουν κενές διαθέσιμες θέσεις για να τους δεχτούν, η απόφαση προβλέπει ότι θα δημιουργηθούν «προσωποπαγείς» θέσεις ειδικά για αυτούς που έμειναν χωρίς το αντικείμενο της εργασίας τους, τους φορολογικούς και τελωνειακούς ελέγχους δηλαδή.

Σε κάθε περίπτωση, η απόφαση αυτή σύμφωνα με την Οικονομική υπηρεσία του ΥΠΟΙΚ δεν προκαλεί επιβάρυνση στον κρατικό προϋπολογισμό.

 

Ζάκυνθος: Δύο πυρκαγιές σε Αγαλά και Κοιλιωμένο

Δύο πυρκαγιές έχουν ξεσπάσει στην Ζάκυνθο. Το ένα μέτωπο είναι στην περιοχή του Αγαλά και το άλλο στον Κοιλιωμένο, όπου και δίνεται μεγαλύτερη βαρύτητα καθώς είναι σχετικά κοντά σε κατοικημένη περιοχή.

Αυτή την ώρα και στα δύο μέτωπα επιχειρούν 6 οχήματα της πυροσβεστικής με 14 άνδρες και από αέρος ένα Καναντέρ και ένα ελικόπτερο, ενώ αναμένεται ενίσχυση των δυνάμεων με περισσότερα εναέρια μέσα.

Καμμένος: Το Κατάρ θα μεσολαβήσει για την απελευθέρωση των στρατιωτικών

Σε μεσολάβηση του Κατάρ στην Τουρκία, προκειμένου να απελευθερωθούν ο Αγγελος Μητρετώδης και ο Δημήτρης Κούκλατζης, που κρατούνται στις φυλακές Αδριανούπολης, αναφέρθηκε ο Πάνος Καμμένος.

Ο υπουργός Αμυνας είχε συνάντηση σήμερα με τον ομόλογό του από το Κατάρ, Καλίντ Αλ-Ατίγια, στην Αθήνα. Στις δηλώσεις που έκαναν στη συνέχεια, ο κ. Καμμένος αναφέρθηκε και στο ζήτημα των δύο Ελλήνων στρατιωτικών, ευχαριστώντας τον ομόλογό του για τη συμπαράστασή του στο θέμα.

«Γνωρίζοντας τις σχέσεις που έχει το Κατάρ με την Τουρκία, ο ίδιος ο υπουργός κατά την τελευταία μας επίσκεψη έδειξε ενδιαφέρον για να μεσολαβήσει για την απελευθέρωση των δύο Ελλήνων στρατιωτικών», ανέφερε ο κ. Καμμένος.

Από την πλευρά του, ο υπουργός Αμυνας του Κατάρ εξέφρασε τα συλλυπητήρια και τη συμπαράσταση του προς τον ελληνικό λαό για την τραγωδία στο Μάτι.

 

Υεμένη: Τουλάχιστον 29 παιδιά σκοτώθηκαν σε επίθεση εναντίον λεωφορείου

Τουλάχιστον 29 παιδιά ηλικίας κάτω των 15 ετών σκοτώθηκαν στην επίθεση εναντίον ενός λεωφορείου, σήμερα, στη βόρεια Υεμένη, γνωστοποίησε η Διεθνής Επιτροπή Ερυθρού Σταυρού.

«Οι σοροί 29 παιδιών ηλικίας κάτω των 15 ετών» διακομίστηκαν σε νοσοκομείο της επαρχίας Σααντά, που λειτουργεί με τη βοήθεια της Διεθνούς Επιτροπής Ερυθρού Σταυρού, ενώ μεταφέρθηκαν εκεί και «48 τραυματίες, μεταξύ αυτών 30 παιδιά», ανέφερε η ανθρωπιστική οργάνωση στον λογαριασμό της στο Twitter.

Ο πάστορας οδηγεί σε ρήξη τις σχέσεις ΗΠΑ-Τουρκίας

Λίγα βήματα πριν από την ρήξη βρίσκονται πλέον οι Αμερικανοτουρκικές σχέσεις καθώς όπως διέρρευσε σήμερα στην Ουάσιγκτον από διπλωματικές πηγές, που μίλησαν υπό τον όρο της ανωνυμίας, οι διαπραγματεύσεις της τουρκικής αντιπροσωπείας υπό τον αναπληρωτή υπουργό Εξωτερικών, Σεντάτ Ονάλ, με αξιωματούχους του Στέιτ Ντιπάρτμεντ και του υπουργείου Εξωτερικών “οδηγήθηκαν σε αποτυχία”.

Η επίσημη αμερικανική κυβέρνηση δεν επιβεβαίωσε την πληροφορία και παραμένει σε ισχύ η χθεσινή δήλωση της εκπροσώπου του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, Χέδερ ότι “οι συνομιλίες συνεχίζονται”. Η κ. Νάουερτ αναμένεται να τοποθετηθεί για τα νέα δεδομένα στη διάρκεια της ενημέρωσης των ανταποκριτών. Δεν είναι γνωστό αν θα τοποθετηθεί επί της ουσίας των συνομιλιών.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, που επικαλείται σε σχετικό δημοσίευμα του ο ενημερωτικός ιστότοπος hellasjournal.com, οι Τούρκοι αξιωματούχοι άκουσαν από τους Αμερικανούς ότι με δεδομένη τη μη απελευθέρωση των Αμερικανών πολιτών από τις τουρκικές φυλακές, θα ακολουθήσει νέα δέσμη κυρώσεων εναντίον της Τουρκίας. Οι κυρώσεις θα χτυπήσουν Τούρκους αξιωματούχους, οι οποίοι βρίσκονται στον στενό κύκλο του προέδρου της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογάν.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι Τούρκοι αρνήθηκαν να συμφωνήσουν στην απελευθέρωση του πάστορα, Άντριου Μπράνσον και των άλλων Αμερικανών φυλακισμένων-ομήρων, στη διάρκεια των συνομιλιών της Ουάσιγκτον, με τη δικαιολογία ότι οι Αμερικανοί κατέθεσαν κατάλογο με 15 υπηκόους τους, που βρίσκονται στις τουρκικές φυλακές, ζητώντας την άμεση απελευθέρωσή τους.

Ανάμεσα τους είναι ο Τουρκο-Αμερικανός επιστήμονας της NASA, Serkan Golge, ο οποίος συνελήφθη για συμμετοχή στο πραξικόπημα της 16ης Ιουλίου 2016, και τρεις Τούρκοι υπήκοοι που εργάζονται για την αμερικανική πρεσβεία και το αμερικανικό προξενείο στην Άγκυρα και την Κωνσταντινούπολη αντίστοιχα.

Ο κ. Ονάλ απαίτησε με τη σειρά του την απελευθέρωση του εκτελεστικού διευθυντή της Halkbank, Μεχμέτ Χακάν Αττίλα, ο οποίος κατηγορείται για παραβίαση των αμερικανικών κυρώσεων κατά του Ιράν. Επίσης απαίτησε να τερματιστεί άμεσα η έρευνα των αμερικανικών αρχών για το τουρκικό τραπεζικό σύστημα, κάτι που οι Αμερικανοί αξιωματούχοι απέρριψαν, δεχόμενοι όμως την αποστολή του Αττίλα στην Τουρκία για να εκτίσει εκεί την 32μηνη ποινή του.

Η τουρκική λίρα καταγράφει απώλειες της τάξης του 3% και πλέον, αμέσως μετά την διαρροή της είδησης για αποτυχία συμφωνίας στην Ουάσιγκτον. Ο Αμερικανός αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών, Τζον Σάλιβαν, είχε συνάντηση ΜΟΝΟ 45 λεπτών με τον Σεντάτ Ονάλ, στη διάρκεια της οποίας συζήτησαν μια σειρά από διμερή θέματα, μεταξύ αυτών και το θέμα του πάστορα Μπράνσον, όπως ανέφερε το Στέιτ Ντιπάρτμεντ.

Η συνάντηση ήταν σύντομη διότι ο κ. Ονάλ δεν μετέφερε στην Ουάσιγκτον την απόφαση απελευθέρωσης του Μπράνσον. Η τουρκική αποστολή μετέβη στη συνέχεια στο υπουργείο Οικονομικών, δίπλα στον Λευκό Οίκο, για περαιτέρω συζητήσεις, οι οποίες κατέληξαν σε αδιέξοδο, σύμφωνα με διπλωματική πηγή. Η συζήτηση αφορούσε τις αμερικανικές κυρώσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες η τουρκική αποστολή θα αναχωρήσει σήμερα και θα επιστρέψει αύριο στην Κωνσταντινούπολη, εκτός αν λάβει εντολή από τον πρόεδρο Ερντογάν να παραμείνει στην Ουάσιγκτον.

Η Τουρκία ανακοινώνει «νέο οικονομικό μοντέλο»

Σχέδια για ένα «νέο οικονομικό μοντέλο» θα παρουσιάσει αύριο Παρασκευή η κυβέρνηση της Τουρκίας, σε μια προσπάθεια να καθησυχάσει τις αγορές και να σταματήσει την κατρακύλα της τουρκικής λίρας.

Οι διαβεβαιώσεις της Άγκυρας δεν έπεισαν πάντως τους επενδυτές, με το τουρκικό νόμισμα να αποδυναμώνεται περαιτέρω έναντι του δολαρίου μετά την ανακοίνωση. Λίγο πριν τις 17:00 το απόγευμα η ισοτιμία βρισκόταν στις 5,46 λίρες ανά δολάριο.

Το τουρκικό νόμισμα έχει χάσει περίπου το ένα τρίτο της αξίας του έναντι του αμερικανικού από τις αρχές του έτους, εντείνοντας τις ανησυχίες για την πορεία του πληθωρισμού και για την βιωσιμότητα του χρέους σε συνάλλαγμα που έχουν χιλιάδες ιδιωτικές επιχειρήσεις.

Η νέα αποδυνάμωση της λίρας σήμερα αντανακλά τους φόβους ότι οι χθεσινές συναντήσεις τούρκων αξιωματούχων με αμερικανούς ομολόγους τους στην Ουάσιγκτον δεν απέφεραν την επιθυμητή επαναπροσέγγιση ανάμεσα στους δύο NATOϊκούς συμμάχους, οι σχέσεις των οποίων έχουν επιδεινωθεί απότομα το τελευταίο διάστημα.

Άγκυρα και Ουάσιγκτον διαφωνούν σε σειρά σοβαρών θεμάτων, όμως αιχμή της αντιδικίας έχει αναδειχτεί η σχεδόν διετής κράτηση του αμερικανού πάστορα Άντριου Μπράνσον, τον οποίο οι τουρκικές Αρχές κατηγορούν για στήριξη του αποτυχημένου προπέρσινου πραξικοπήματος και για κατασκοπεία.

Οι ΗΠΑ επέβαλαν οικονομικές κυρώσεις σε δύο τούρκους υπουργούς την περασμένη εβδομάδα με αφορμή την υπόθεση Μπράνσον και αξιώνουν την άμεση απελευθέρωση του πάστορα, ο οποίος τον περασμένο μήνα μεταφέρθηκε σε κατ’ οίκον περιορισμό.

Το τουρκικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε πως τα οικονομικά σχέδιά του αποσκοπούν σε ανάπτυξη 3 έως 4% το ερχόμενο έτος – σαφώς χαμηλότερα από τον προηγούμενο στόχο για αύξηση του ΑΕΠ κατά 5,5% το 2019 – και σε περιορισμό του πληθωρισμού σε μονοψήφια επίπεδα.

Όσον αφορά το χρέος των ιδιωτικών επιχειρήσεων, το τουρκικό ΥΠΟΙΚ εμφανίστηκε βέβαιο πως η πτώση της λίρας δεν θα προκαλέσει προβλήματα παρά το γεγονός ότι πολλές εταιρείες έχουν οφειλές σε δολάρια. «Το τουρκικό τραπεζικό σύστημα είναι ικανό να διαχειριστεί χρηματοπιστωτικές μεταπτώσεις αποτελεσματικά χάρη στην ισχυρή κεφαλαιακή του βάση», ανέφερε.

 

SZ: Η εισαγγελική έρευνα για την τραγωδία δυσκολεύει τη θέση της κυβέρνησης

Παντελή απουσία κάθε πρόληψης και οργανωμένης αντιμετώπισης, μιας εκ των χειρότερων πυρκαγιών των τελευταίων 100 ετών στην Ευρώπη, διαπιστώνει η Süddeutsche Zeitung, κάνοντας αναφορά στην τραγωδία στο Μάτι.

Η ανταποκρίτρια της γερμανικής εφημερίδας στην Αθήνα περιγράφει με λεπτομέρεια τα τραγικά γεγονότα της 23ης Ιουλίου, μέσα και από μαρτυρίες πυρόπληκτων. Και τονίζει ότι υπήρξε ολοκληρωτικής αποτυχία του κράτους, ενώ σημειώνει ότι το αποτέλεσμα της εισαγγελικής έρευνας μπορεί να φέρει σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση.

«92 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, πολλές περιοχές ερημώθηκαν, αλλά οι φλόγες κατέστρεψαν κάτι περισσότερο, την εμπιστοσύνη των Ελλήνων σε ένα κράτος που δεν είναι σε θέση να προστατεύσει τους πολίτες του», αναφέρει στην εισαγωγή του δημοσιεύματος.

«Εάν οι αρχές είναι συνυπεύθυνες, γίνεται αντικείμενο έρευνας από την Εισαγγελία, το αποτέλεσμα θα μπορούσε να φέρει σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση», συνεχίζει και κάνει εκτενή περιγραφή της εικόνας απόλυτης καταστροφής σπιτιών και φύσης και την παρουσία του στρατού, «σαν να ήταν η Χρυσή Ακτή πεδίο μάχης, μόλις μια ώρα μακριά από το κέντρο της Αθήνας».

«Ολοκληρωτική αποτυχία»

«Η Εισαγγελία θέλει να ενημερωθεί, γιατί αυτή η ολοκληρωτική αποτυχία του οργανωμένου κράτους, γιατί, για παράδειγμα, ένας πυρόσβεσης ισχυρίστηκε ότι το βράδυ της μοιραίας εκείνης ημέρας αισθάνθηκε ότι οι προϊστάμενοί του τον εγκατέλειψαν. Αποτέλεσμα των ερευνών δεν υπάρχει ακόμη, αλλά οι μαρτυρίες παθόντων είναι ήδη πολύ σοκαριστικές: λεπτά μετά την πυρκαγιά το ηλεκτρικό και οι αντλίες νερού, ακόμη και αυτές για την πυροσβεστική, δεν λειτούργησαν στο Μάτι, οι πυροσβέστες δεν μπορούσαν να επικοινωνήσουν με τους πιλότους των ελικοπτέρων, η αστυνομία οδηγούσε τους ανθρώπους προς την κατεύθυνση της φωτιάς, σύστημα συναγερμού με SMS δεν βρίσκονταν σε λειτουργία. Αλλά υπάρχουν κι άλλα πολλά που έχουν εξοργίσει τους ανθρώπους», επισημαίνει το δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας.

Η Süddeutsche Zeitung κάνει αναφορά και στις πτυχές της «καταστροφής μετά την καταστροφή», για τις επιπτώσεις των καμένων υλικών, όπως μπαταρίες, αμίαντος ή άλλα επικίνδυνα οικοδομικά υλικά, ενώ σημειώνει και την αυθαίρετη δόμηση «σε ένα κομμάτι γης που θεωρείται επίσημα ακόμη δάσος και όπου από τη δεκαετία του 1960 ξεκίνησε η άναρχη δόμηση πρώτα σπιτιών και μετά δρόμων με δαιδάλους που βγάζουν στο πουθενά».

 

Αυλωνίτου: Η έκφραση ήταν ατυχής η ουσία δεν αλλάζει!

Τη λύπη της για τις «ατυχείς», όπως τις χαρακτηρίζει, εκφράσεις που χρησιμοποίησε σε τηλεοπτική εκπομπή για τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκο Μητσοτάκη, εκφράζει η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Ελένη Αυλωνίτου, με ανάρτησή της στο Facebook.

«Λυπάμαι βαθύτατα για τις ατυχείς εκφράσεις, που χρησιμοποιήθηκαν εκ μέρους μου σε τηλεοπτική εκπομπή, ως προς τον αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Ο πολιτικός μου λόγος δεν συνάδει με τέτοια ρητορική, ακόμη και σε περιπτώσεις έντονης αντιπαράθεσης», έγραψε η κ. Αυλωνίτου.

Νωρίτερα και μετά τη θύελλα που ξεσήκωσε και τις αντιδράσεις ακόμη και στο κόμμα της -την αποδοκίμασε δημόσια μέσω tweet η εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Ράνια Σβίγκου- η κ.Αυλωνίτου μίλησε στο news247 και έκανε λόγο για ατυχή έκφραση που δεν την αντιπροσωπεύει ούτε ως πολιτικό, ούτε ως άνθρωπο. Ειδικότερα, είπε: “Δεν έχω κανένα πρόβλημα να πω ότι η συγκεκριμένη έκφραση ήταν ατυχής και ότι δεν με αντιπροσωπεύει σε καμία περίπτωση ούτε ως πολιτικό ούτε ως άνθρωπο. Προφανώς και δεν θα έπρεπε να χρησιμοποιηθεί” . Όμως, η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ δεν έμεινε εκεί, αφού έσπευσε να προσθέσει: «Ωστόσο, η ουσία του θέματος δεν αλλάζει. Θα μπορούσα φυσικά να χρησιμοποιήσω άλλη έκφραση όπως ανοησίες ή πράγμα που δεν στέκουν επιστημονικά γιατί πράγματι ο κ. Μητσοτάκης είπε πράγματα για τις φωτιές που δεν μπορούν να σταθούν».

Μάλιστα, η βουλευτής που στο παρελθόν είχε δηλώσει για τον εαυτό της ότι «έχει το συνδυασμό που σκοτώνει», εξέφρασε μεν λύπη ότι λόγω της έκφρασης «π@π@ρι@» «δεν σταθήκαμε στην ουσία του πράγματος έτσι όπως θέλησε να την εκφράσω» και κατέληξε καταφεύγοντας στη λογική των συμψηφισμών: «Για τον Πρωθυπουργό πάντως έχουν επιλεγεί στο παρελθόν πολύ πιο βαριές εκφράσεις και λέξεις”, είπε.

O Γ. Μπουτάρης διαψεύδει συνεργασίες ενόψει δημοτικών εκλογών

Στην κατηγορηματική διάψευση κάθε “πληροφορίας” που δεν προέρχεται επισήμως από τον ίδιο ή την “Πρωτοβουλία” και άπτεται θεμάτων που αφορούν υποψηφιότητες, συνεργασίες, ψηφοδέλτια κ.ά., ενόψει των δημοτικών εκλογών, προχώρησε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης.

Σε ανακοίνωση της διοίκησης του κεντρικού Δήμου αναφέρεται ότι, “καθώς η ημερομηνία των δημοτικών εκλογών πλησιάζει, πυκνώνουν και τα εκ ποικίλων πλευρών δημοσιεύματα, τα οποία υπηρετούν τη γραμμή που επιχειρεί να πλήξει, άλλοτε ευθέως και άλλοτε πλαγίως, τον σημερινό Δήμαρχο της Θεσσαλονίκης και την “Πρωτοβουλία”. Την τελευταία περίοδο, μεταξύ άλλων, κυκλοφορούν δημοσιεύματα που άλλοτε φέρουν τη Νέα Δημοκρατία να επιλέγει υποψήφιο “του χεριού” του Γιάννη Μπουτάρη, άλλοτε διατυπώνουν εικασίες που “φέρεται” να εκπηγάζουν από τον Δήμαρχο περί του τρόπου αυτοδιοικητικής συνεργασίας της “Πρωτοβουλίας” με την προσκείμενη στον ΣΥΡΙΖΑ παράταξη “Ανοιχτή Πόλη”, μετά τη στήριξη που παρείχε στον Δήμαρχο ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Α. Τσίπρας, κατά την επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη”.

Προστίθεται, επίσης, ότι, οι θέσεις του Γιάννη Μπουτάρη και της “Πρωτοβουλίας” είναι σαφείς και διαχρονικές από το 2006 και υπογραμμίζεται πως “η δημοτική παράταξη “Πρωτοβουλία για τη Θεσσαλονίκη” είναι μια καθαρά αυτοδιοικητική παράταξη. Δεν αποδέχεται κομματικά χρίσματα και δεν εμπλέκεται σε εσωτερικές διαδικασίες των κομμάτων”.

Στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνεται, ακόμα, ότι: “στις δημοτικές εκλογές κατέρχεται επιδιώκοντας τις ευρύτερες δυνατές συνεργασίες στη βάση προγραμμάτων και καλωσορίζει κάθε στήριξη από τις δημοκρατικές και προοδευτικές δυνάμεις. Οι ευρείες συμμαχίες και στηρίξεις, όπως αυτές που ήδη εκδηλώθηκαν από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΙΝΑΛ – και θα διευρυνθούν στην πορεία προς τις εκλογές – αποτελούν τον καθοριστικό παράγοντα προκειμένου, με ενωμένες τις δημοκρατικές και προοδευτικές δυνάμεις και με τη σύμπραξη πολιτών, παρατάξεων και πολιτικών φορέων, η Θεσσαλονίκη να συνεχίσει τη θετική πορεία της και να μην επιστρέψει στις γκρίζες μέρες του παρελθόντος”.

“Ο Γιάννης Μπουτάρης και η “Πρωτοβουλία” στις επικείμενες δημοτικές εκλογές θα απευθυνθούν στους Θεσσαλονικείς και θα θέσουν στην κρίση τους το ανανεωμένο πρόγραμμα και ψηφοδέλτιο της παράταξης για ένα νέο συμβόλαιο με τους δημότες, για την ανανέωση της προοπτικής και της ελπίδας για τη Θεσσαλονίκη”, καταλήγει η ανακοίνωση.

Ζαχάροβα: Η Μόσχα θα απαντήσει στις νέες αμερικανικές κυρώσεις

ΑΠΕ

Η Ρωσία θα επεξεργαστεί τα μέτρα με τα οποία θα απαντήσει στις νέες αμερικανικές κυρώσεις, δήλωσε η εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών Μαρία Ζαχάροβα

«Η ρωσική πλευρά επανειλημμένα έχει προειδοποιήσει ότι η συνομιλία (με τη Ρωσία) από θέση ισχύος και μέσω τελεσιγράφων είναι ανώφελη και άνευ προοπτικής. Η ρωσική πλευρά θα επεξεργαστεί τα μέτρα με τα οποία θα απαντήσει στη νέα μη φιλική κίνηση της Ουάσιγκτον», δήλωσε η Ζαχάροβα.

Η ίδια επισήμανε ότι η Ουάσιγκτον, επιβάλοντας νέες κυρώσεις κατά της Μόσχας, οξύνει περαιτέρω τις διμερείς σχέσεις και ότι η Ρωσία δεν θα αποδεχθεί τους όρους που θέτουν οι Ηνωμένες Πολιτείες για την άρση των κυρώσεων.

«Ως όρο για την άρση των κυρώσεων οι ΗΠΑ θέτουν εκ προοιμίου απαράδεκτες για εμάς απαιτήσεις και αυτό μάλιστα σε πρώτη φάση. Μας απειλούν ότι θα μας ασκήσουν περαιτέρω πιέσεις μέσω της επιβολής κυρώσεων» δήλωσε η Ζαχάροβα προσθέτοντας ότι «κατ’ αυτόν τον τρόπο οι ΗΠΑ συνειδητά ακολουθούν τον δρόμο της περαιτέρω όξυνσης των διμερών σχέσεων, οι οποίες ούτως ή άλλως με τις δικές τους προσπάθειες έχουν οδηγηθεί στο μηδέν».

Πορτογαλία: Στις παραλίες έχει εξαπλωθεί ο καπνός της πυρκαγιάς

Φωτογραφία αρχείου - ΑΠΕ

Μια πυρκαγιά στη νότια Πορτογαλία, ο καπνός από την οποία έχει σκοτεινιάσει τις παραλίες του Αλγκάρβε σε απόσταση δεκάδων χιλιομέτρων από την εστία της, εξακολουθεί να μαίνεται για έβδομη ημέρα σήμερα ενώ οι πυροσβέστες δεν έχουν ελπίδες να τη θέσουν σύντομα υπό έλεγχο.

Οι πυροσβέστες και οι χωροφύλακες αναγκάσθηκαν στη διάρκεια της περασμένης νύκτας να απομακρύνουν επειγόντως από τα σπίτια τους κατοικους χωριών κοντά στη Σίλβες, πόλη προς την οποία προχωρεί η πυρκαγιά η οποία ξέσπασε την περασμένη Παρασκευή κοντά στο Μοντσίκε.

Πυροσβεστικά αεροπλάνα και ελικόπτερα επανέλαβαν σήμερα τις επιχειρήσεις τους ανάμεσα στη θάλασσα και τα βουνά προσπαθώντας να σταματήσουν την επέκταση της πυρκαγιάς, η οποία έχει ήδη απανθρακώσει πάνω από 210.000 στρέμματα.

Καθώς η ταχύτητα των ανέμων μπορεί να φθάσει μέχρι και 50 χλμ/ώρα, «υπάρχουν κίνδυνοι αναζωπύρωσης το απόγευμα σε μια περίμετρο που αυτή τη στιγμή υπερβαίνει τα 100 χιλιόμετρα», δήλωσε η Πατρίσια Γκασπάρ, εκπρόσωπος της Εθνικής Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας.

Ο πρωθυπουργός Αντόνιο Κόστα προειδοποίησε χθες πως η επιχείρηση αναμένεται ότι «θα παραταθεί στις ερχόμενες ημέρες». «Δεν πρέπει να έχουμε την ψευδαίσθηση ότι αυτή η πυρκαγιά θα σβήσει μέσα στις επόμενες ώρες», δήλωσε στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στη Λισαβόνα.

Περίπου 1.300 πυροσβέστες και στρατιωτικοί συμμετέχουν σήμερα στις επιχειρήσεις πυρόσβεσης σ’ αυτή τη ζώνη όπου φύονται πολύ εύφλεκτοι ευκαλύπτοι και πεύκα και την οποία διασχίζουν κοιλάδες και χαράδρες όπου η πρόσβαση είναι δύσκολη.

Αφότου ξέσπασε την περασμένη Παρασκευή, η πυρκαγιά έχει προκαλέσει τον τραυματισμό 36 ανθρώπων, ένας από τους οποίους βρίσκεται σε σοβαρή κατάσταση. «Από τους τραυματίες, 19 είναι πυροσβέστες», διευκρίνισε η Πατρίσια Γκασπάρ. Εκατοντάδες κάτοικοι και παραθεριστές απομακρύνθηκαν από τα περίχωρα του Μοντσίκε, μιας κωμόπολης 6.000 κατοίκων που βρίσκεται σε απόσταση 164 χλμ. νότια της Λισαβόνας.

Ο καπνός από την πυρκαγιά έχει φθάσει μέχρι τις παραλίες του Αλγκάρβε, μιας από τις πιο τουριστικές περιοχές της Πορτογαλίας, σκοτεινιάζοντας τον ουρανό.

«Τον ουρανό καλύπτει ένα είδος μαύρης ομίχλης, που αποτελείται από στάχτες και καπνιά», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Τόνι Σάντερς, ένας 73χρονος Βρετανός που διατηρεί μια μικρή πανσιόν στο θέρετερο του Καρβοέιρο, 30 χλμ. νότια του Μοντσίκε.

Η πορεία της πυρκαγιάς υποχρέωσε επίσης τις αρχές να απομακρύνουν προς την Ισπανία 29 ιβηρικούς λύγκες από το Εθνικό Κέντρο αναπαραγωγής αυτού του απειλούμενου με εξαφάνιση είδους, ανέφερε σε ανακοίνωσή του το Ινστιτούτο Προστασίας της Φύσης και των Δασών.

Η κυβέρνηση είχε εντούτοις αναπτύξει φέτος σημαντικές δυνάμεις σ’ όλη τη χώρα για να αποφύγει μια επανάληψη των φονικών πυρκαγιών του 2017, που είχαν στοιχίσει τη ζωή σε 114 ανθρώπους, όμως υποχρεώθηκε να απαντήσει σε κατηγορίες για έλλειψη συντονισμού της βοήθειας.

ΚΙΝΑΛ: Ο Τσίπρας αναζητεί νέο αφήγημα στα αποκαΐδια

ΑΠΕ

«Δεκαεπτά ολόκληρες μέρες μετά την εθνική τραγωδία ακούσαμε σήμερα τον κ. Τσίπρα να ψελλίζει κάτι για παραλείψεις και αδυναμίες. Μετά από 24 νεκρούς στη Μάνδρα και 93 στο Μάτι αποφάσισαν στην κυβέρνηση ότι κάτι πρέπει να κάνουν με την Πολιτική Προστασία» επισήμανε σε γραπτή ανακοίνωσή της η  υπεύθυνη Εσωτερικών & Προστασίας του Πολίτη του Κινήματος Αλλαγής,

«Όποιες αλλαγές όμως και αν προτείνουν, η ανικανότητα τους είναι δεδομένη και αποδεδειγμένη και δεν προδικάζει τίποτε καλό για το μέλλον» προσέθεσε η Εύη Χριστοφιλοπούλου και παρέπεμψε στη δικαιοσύνη:

«Υ.Γ: Όσο για τα πώς και τα γιατί της τραγωδίας που ψάχνει ο κ. Τσίπρας, το λόγο έχει μόνο η δικαιοσύνη».

Η Γαλλία θα δεχθεί 20 μετανάστες που επιβαίνουν στο πλοίο Open Arms

Η Γαλλία θα δεχθεί περίπου 20 από τους 87 μετανάστες που επιβαίνουν στο πλοίο Open Arms το οποίο έφθασε σήμερα στην Αλχεθίρας στην Ισπανία, ανακοίνωσε το Ελιζέ.

«Σε πνεύμα ευρωπαϊκής αλληλεγγύης» και «λαμβανομένης υπόψη της κατάστασης στην οποία βρίσκεται η Ισπανία που αντιμετωπίζει σημαντική άφιξη μεταναστών», η Γαλλία αποφάσισε να δεχθεί ένα μέρος των επιβατών, όπως είχε κάνει και με ορισμένους από εκείνους που αποβιβάστηκαν πρόσφατα στη Βαλένθια (από το πλοίο Aquarius), στη Μάλτα (από το πλοίο Lifeline) και στο Ποτσάλο στη Σικελία, αναφέρει στην ανακοίνωσή της η γαλλική προεδρία.

To πλοίο της ισπανικής μη κυβερνητικής οργάνωσης Proactiva Open Arms έφθασε σήμερα στο λιμάνι της Αλχεθίρας, στη νότια Ισπανία, προκειμένου να αποβιβάσει 87 μετανάστες που είχαν διασωθεί στις 2 Αυγούστου ανοικτά της Λιβύης και τους οποίους η Ιταλία δεν ήθελε να δεχθεί.

 

Η Αθήνα διοργανώτρια του 44ου Επιστημονικού Συνεδρίου της COSPAR το 2022

Λίγες μέρες μετά την 49η επέτειο του πρώτου περίπατου ανθρώπου στην επιφάνεια της Σελήνης και της 60ης επετείου της ίδρυσης της COSPAR (Επιτροπή Διαστημικής Έρευνας – Committee on Space Research του International Council of Scientific Unions-ICSU), το Συμβούλιο της Επιτροπής επέλεξε με σημαντική διαφορά και από τον πρώτο γύρο την Αθήνα ως διοργανώτρια του 44ου Επιστημονικού Συνεδρίου της COSPAR το 2022.

Η ανάληψη του COSPAR 2022 συνιστά εθνική επιτυχία, με δεδομένο τον ανταγωνισμό σε υψηλό επίπεδο από τις συνυποψήφιες πόλεις (Βαρσοβία, Λοζάνη και Πράγα). Πρόκειται για μια πολυεπίπεδη πρόκληση για τη χώρα καθώς και μια σπουδαία ευκαιρία να καταδειχθεί διεθνώς ότι η Ελλάδα έχει την υποδομή και το έμψυχο επιστημονικό δυναμικό ώστε να πρωταγωνιστήσει στη Διαστημική Έρευνα και Τεχνολογία.

Το διεθνές συνέδριο της COSPAR έχει χαρακτηριστεί άτυπα ως Ολυμπιάδα του Διαστήματος και διοργανώνεται σε διαφορετική ήπειρο κάθε φορά. Στο Συνέδριο της Αθήνας αναμένεται να συμμετάσχουν 3.000-4.000 διεθνώς αναγνωρισμένοι διαστημικοί επιστήμονες από πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα ανά την υφήλιο, εκπρόσωποι των μεγαλύτερων διεθνών διαστημικών οργανισμών, καθώς και οι μεγαλύτερες εταιρείες προϊόντων διαστημικής τεχνολογίας παγκοσμίως, οι οποίες θα συμμετάσχουν με εκθεσιακά περίπτερα.

Η υποψηφιότητα της χώρας μας για το 2022 προετοιμάστηκε από το Γραφείο Διαστημικής Έρευνας και Τεχνολογίας της Ακαδημίας Αθηνών, το οποίο συντονίζει την Εθνική Επιτροπή Διαστημικών Ερευνών. Το Γραφείο θα λειτουργήσει ως οικοδεσπότης του Συνεδρίου. Η σημαντική προσπάθεια για τη χώρα υποστηρίχθηκε ενεργά από τα υπουργεία Ψηφιακής Πολιτικής και Τουρισμού, το Δήμο Αθηναίων και σχεδόν το σύνολο των Πανεπιστημίων και Ερευνητικών Ιδρυμάτων της χώρας.

Στην υποστηρικτική του επιστολή προς το Διοικητικό Συμβούλιο της COSPAR, ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκος Παππάς, αναφέρει: «Είμαι πεπεισμένος ότι το Επιστημονικό Συνέδριο COSPAR 2022 στην Αθήνα θα αποτελέσει μοναδική εμπειρία για όλους τους συμμετέχοντες. Το υπουργείο μου θα στηρίξει την προσπάθεια των Οργανωτικών Επιτροπών με κάθε δυνατό τρόπο και σκοπό την επιτυχία του Συνεδρίου»

Η υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά τονίζει ότι «η Αθήνα, μια ξεχωριστή μοντέρνα πρωτεύουσα, ένα ανοιχτό μουσείο, είναι έτοιμη να υποδεχτεί το Συνέδριο της COSPAR και να προσφέρει στους χιλιάδες επιστήμονες που θα την επισκεφτούν ένα μοναδικό συνδυασμό εργασίας, ψυχαγωγίας και φιλοξενίας στο πιο ιστορικό κέντρο πολιτισμού της Ευρώπης».

Ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης, επίσης εκ των δυναμικών υποστηρικτών της ελληνικής υποψηφιότητας, αναφέρει ότι «η Αθήνα θα έχει την ευκαιρία να αποδείξει για μια ακόμη φορά ότι αποτελεί έναν από τους δημοφιλέστερους προορισμούς, ειδικά στον τομέα του συνεδριακού τουρισμού. Η πόλη μας έχει την απαιτούμενη υποδομή, το έμψυχο δυναμικό και την εμπειρία να εγγυηθεί την επιτυχία ενός τόσο μεγάλου και σημαντικού συνεδρίου».

Ο πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου, δρ. Σταμάτιος Κριμιζής, επικεφαλής της Εθνικής Επιτροπής Διαστημικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών, επισημαίνει ότι «η επιλογή της Αθήνας για το Συνέδριο είναι εξαιρετικά σημαντική για την Ελλάδα, την Αθήνα και την Ακαδημία Αθηνών διότι, μεταξύ άλλων, πρόκειται για διεθνή αναγνώριση του κύρους του ελληνικού επιστημονικού δυναμικού ανά την υφήλιο. Αποτελεί επίτευγμα, αλλά ταυτόχρονα πρόκληση και ευκαιρία για ολόκληρη την ερευνητική κοινότητα της χώρας, ειδικά βέβαια για εμάς που υπηρετούμε την Επιστήμη του Διαστήματος».

Η στήριξη της υποψηφιότητας της Αθήνας από Έλληνες επιστήμονες της διασποράς, με συμμετοχή αρκετών στην Τοπική Οργανωτική Επιτροπή, ήταν εξίσου ενθουσιώδης και συγκινητική.

Η απόφαση της ανάληψης ελήφθη κατόπιν ψηφοφορίας στο 42ο Διαστημικό Συνέδριο της COSPAR που οργανώθηκε από τις 14 ως τις 22 Ιουλίου 2018 στην Pasadena της California των ΗΠΑ, από το Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Καλιφόρνια (California Institute of Technology-Caltech) και το Jet Propulsion Laboratory (JPL), και στο οποίο συμμετείχαν πάνω από 3.300 επιστήμονες από όλο τον κόσμο. Αξίζει να σημειωθεί ότι στα συνέδρια της COSPAR παρουσιάζονται τα σημαντικότερα αποτελέσματα των ερευνών στο πεδίο της Διαστημικής Επιστήμης.

Η διεθνής Επιτροπή Διαστημικής Έρευνας (COSPAR) ιδρύθηκε το 1958, λίγο μετά την έναρξη της διαστημικής εποχής και την εκτόξευση του πρώτου δορυφόρου, του Σοβιετικού Sputnik. Σκοποί της είναι η προαγωγή της διεθνούς διαστημικής έρευνας και τεχνολογίας και η ειρηνική εξερεύνηση του διαστήματος. Αποτελεί βήμα διαλόγου και συνεργασίας, ανοιχτό σε όλους τους διαστημικούς επιστήμονες παγκοσμίως και δεν εμπλέκεται σε πολιτικές επιδιώξεις, συνεργαζόμενη στενά με τα Ηνωμένα Έθνη και άλλους παγκόσμιους οργανισμούς. Οι στόχοι της επιτυγχάνονται με τη διοργάνωση επιστημονικών συνεδρίων μεγάλης κλίμακας ανά διετία, καθώς και πολλών μικρότερων συμποσίων και συναντήσεων εργασίας. Η Ελλάδα είναι κράτος – μέλος της COSPAR σχεδόν από την ίδρυσή της, μέσω της Εθνικής Επιτροπής Διαστημικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών

Στην απόφαση του Συμβουλίου της COSPAR επισημαίνεται η επιλογή της Αθήνας λόγω της πληρότητας του φακέλου υποψηφιότητας αλλά και του ενθουσιασμού που ήταν εμφανής σε ολόκληρη την παρουσίαση της υποψηφιότητας.

Ο φάκελος υποψηφιότητας της Αθήνας συντάχθηκε από την Τοπική Οργανωτική Επιτροπή COSPAR 2022, σε συνεργασία με την Εταιρεία AFEA, ενώ το βίντεο παρουσίασης της υποψηφιότητας ήταν παραγωγή της εταιρείας WHITE ROOM σε συνεργασία με την ΕΡΤ και το Ευγενίδειο Πλανητάριο. Το βίντεο θα δημοσιοποιηθεί ευρέως σε εύθετο χρόνο. Την υποστήριξη της ελληνικής υποψηφιότητας στο Συμβούλιο της COSPAR στην Pasadena ανέλαβαν ο δρ. Κριμιζής, πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου και ο εκτελεστικός διευθυντής της Οργανωτικής Επιτροπής και Εθνικός Εκπρόσωπος στην COSPAR, δρ. Μανώλης Γεωργούλης, του Κέντρου Ερευνών Αστρονομίας και Εφηρμοσμένων Μαθηματικών της Ακαδημίας Αθηνών.

 

 

Η Τοπική Οργανωτική Επιτροπή του Συνεδρίου COSPAR 2022 ευχαριστεί θερμά όλους τους φορείς που υποστήριξαν την υποψηφιότητα της Αθήνας και ιδιαίτερα την εταιρεία AFEA που σε συνεργασία με την Επιτροπή προετοίμασε το φάκελο της υποψηφιότητας. Επίσης η Επιτροπή εκφράζει τις θερμές της ευχαριστίες στη συνθέτρια Ευανθία Ρεμπούτσικα για την αμέριστη στήριξή της με την ευγενική προσφορά της μουσικής επένδυσης για την ταινία παρουσίασης της Ελληνικής υποψηφιότητας, καθώς και στην Αντριάνα Παρασκευοπούλου, δημοσιογράφο της ΕΡΤ, για την καθοριστική συμβολή της, τόσο προσωπικά όσο και του τηλεοπτικού συνεργείου της ΕΡΤ, στην παραγωγή της ταινίας προβολής της υποψηφιότητας