25.4 C
Athens
Αρχική Blog Σελίδα 20931

Τα μνημόνια δεν κατέστρεψαν την οικονομία. Την οικονομία την καταστρέψαμε εμείς…

Για να τελειώνουμε μία και καλή. Τα μνημόνια δεν κατέστρεψαν την οικονομία. Την οικονομία την καταστρέψαμε εμείς, ψηφίζοντας μία ζωή εκείνους που μας χάιδευαν περισσότερο τα αυτιά. Την «ήπια προσαρμογή», όταν χρειαζόταν τσεκούρι. Τα «λεφτά υπάρχουν» όταν μέσα στα ταμεία είχε μόνο αράχνες και την «κατάργηση των μνημονίων με έναν νόμο», όταν στόχος ήταν να παραμείνει η τρόικα στη χώρα ως εχθρός για να έχει σε κάποιον η Κουμουνδούρου να του πετάει πέτρες. Και κάπως έτσι σήμερα, μετά από ένα τρίτο αχρείαστο μνημόνιο επιστρέψαμε εκεί σχεδόν που ήταν η οικονομία το 2014.
*Γράφει ο Κωνσταντίνος Δαυλός
Το ΑΕΠ, από 237 δισ. που ήταν το 2009, έχει πέσει φέτος στα 182 δισ. ενώ το 2014 ήταν 178. Οι αμοιβές των μισθωτών από 67 δισ. που ήταν το 2009, έπεσαν στα 45,9 το 2018 (δηλαδή έχασαν το 21%) ενώ το 2014 ήταν 44,4 δισ.. Και δεν φτάνει που το τρίτο μνημόνιο θα μπορούσε να αποφευχθεί, ήρθε και το καταστροφικό πρώτο εξάμηνο της Υπουργείας του «Δραπέτη της Αίγινας». Το μέγεθος της ζημιάς δεν μπορεί να μετρηθεί. Κι ας λέει ο κ. Ρέγκλινγκ ότι είναι από 86 έως 200 δισ.. Σίγουρα όταν το εύρος ενός υπολογισμού είναι τόσο μεγάλο, η μεθοδολογία δεν είναι καλή. Είναι όμως αδιαμφισβήτητη η ζημιά και πήρε τη μορφή των Capital Controls. Του γύψου της Οικονομίας. Το γεγονός ότι και σήμερα βρίσκονται εν ισχύ, είναι ξεκάθαρη ένδειξη ότι η μεταμνημονιακή εποχή δεν είναι καθόλου καθαρή, καθώς κουβαλάει «ουρές» από το παρελθόν τις οποίες θα εξετάζει σε κάθε της επίσκεψη η τρόικα.
Την ίδια στιγμή -σύμφωνα με τον ESM– οι τράπεζες καλούνται να αντιμετωπίσουν τρία προβλήματα:
  • τα υψηλότερα «κόκκινα» δάνεια της ευρωζώνης
  • δεν έχουν καταφέρει να προσφέρουν στην επιχειρηματική κοινότητα νέες χρηματοδοτήσεις και
  • παρουσιάζουν αβεβαιότητα της βιώσιμης κερδοφορίας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι την ημέρα της εξόδου από το μνημόνιο, το Χρηματιστήριο είχε μεν ανακάμψει κατά 1,5% από τα χαμηλά του Απριλίου, παραμένει όμως 60% χαμηλότερα από τα επίπεδα του Μαΐου του 2010. Και απλά οι πέντε μετοχές με τη χειρότερη επίδοση από την εποχή του πρώτου μνημονίου είναι τράπεζες.
Και μπορεί να ρωτήσετε για ποιο λόγο έχουν σημασία οι τράπεζες. Διότι πολύ απλά, όπως τόνισε σε συνέντευξή του ο Ντάνιελ Γκρος, διευθυντής του think tank των Βρυξελλών CEPS, «στις κανονικές χώρες οι επενδύσεις προέρχονται κατά 90% από την εσωτερική αποταμίευση». Για να γίνουμε λοιπόν αυτό που λένε στις Βρυξέλλες «μία κανονική ευρωπαϊκή χώρα», θα πρέπει πρώτα οι Έλληνες να εμπιστευθούν τις τράπεζες, στη συνέχεια εκείνες να εμπιστευθούν τους εγχώριους επενδυτές και τελικά να έρθουν και οι ξένοι. Μόνο που για να πεισθούν κάποιοι ότι αξίζει να φέρουν χρήματα στη χώρα μας, θα πρέπει να υπάρχει σταθερό φορολογικό σύστημα και μία ορθά λειτουργούσα Δικαιοσύνη.
Και αν υπάρχει έστω και ένας που θεωρεί ότι μέσα στα οκτώ χρόνια των μνημονίων βελτιώσαμε κάτι προς αυτή την κατεύθυνση, τότε θα συμφωνήσω κι εγώ μαζί του ότι κάτι άλλαξε σε αυτή τη χώρα. 

Αλλοδαποί στον Λαγανά πυροβόλησαν αστυνομικούς

Πυρ κατά δύο αστυνομικών της Υπηρεσίας Δίωξης Οργανωμένου Εγκλήματος και Αντιμετώπισης Τρομοκρατίας, άνοιξαν δύο αλλοδαποί στην περιοχή του Λαγανά, απόψε λίγο μετά τις 21.00.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, οι δύο αλλοδαποί βρίσκονταν σε στενό δίπλα από ξενοδοχείο στην περιοχή του Λαγανά. Όταν οι δύο αστυνομικοί πλησίασαν το σημείο, πιθανότατα για να κάνουν στοχευμένη έρευνα, οι δύο αλλοδαποί επιτέθηκαν στην αρχή φραστικά κατά των δύο μυστικών αστυνομικών και στη συνέχεια οι τόνοι ανέβηκαν. Όταν έφθασαν οι αστυνομικοί σε απόσταση βολής, οι δύο αλλοδαποί τράβηξαν τα όπλα τους και πυροβόλησαν εναντίον τους, χωρίς ευτυχώς να τους πετύχουν.

Οι δύο αστυνομικοί καλύφθηκαν σε κοντινή μάντρα για να αποφύγουν τα πυρά και στη συνέχεια κατευθύνθηκαν προς το αυτοκίνητο που βρισκόταν περίπου 100 μέτρα μακριά και κάλεσαν ενισχύσεις. Στο διάστημα αυτό, οι δύο αλλοδαποί τράπηκαν σε φυγή.

Στο σημείο έσπευσε μεγάλη αστυνομική δύναμη, όπου άρχισαν το ανθρωποκυνηγητό για την σύλληψη των δύο αλλοδαπών. Μετά από περίπου μισή ώρα ερευνών, στα χέρια της Αστυνομίας έπεσε ο ένας από τους δύο δράστες.

Έρευνα για το συμβάν διενεργεί η Ασφάλεια Ζακύνθου.

Σχέδιο της UEFA για VAR στο νέο Champions League από τους «8»!

Το VAR  φαίνεται ότι είναι εδώ για να μείνει… Μετά την εφαρμογή του συστήματος video assistant referee στο Παγκόσμιο Κύπελλο 2018 στη Ρωσία, η UEFA σκέφτεται να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία και στο Champions League.

Σύμφωνα με την εφημερίδα The Times, η UEFA μελετά ένα σχέδιο που θα επέτρεπε στο σύστημα αυτό να χρησιμοποιείται από την προημιτελική φάση και μετά. Η πρόταση θα συζητηθεί την επόμενη εβδομάδα στο Μονακό από τα μέλη της επιτροπής διοργανώσεων των συλλόγων, που θα μπορούσε με την σειρά της να δώσει για έγκριση στην Εκτελεστική Επιτροπή που θα συνεδριάσει την Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου.

Μέχρι τώρα η UEFA δεν είχε ανοίξει την πόρτα για την εφαρμογή αυτού του συστήματος, σημειώνοντας την έλλειψη διαιτητών με εμπειρία στη χρήση βίντεο και την έλλειψη υποδομής στα γήπεδα. Εξαιτίας αυτού, η UEFA έχει επιλέξει να ξεκινήσει από την προημιτελική φάση.

Επί του παρόντος, μόνο οκτώ από τα μεγάλα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα έχουν VAR (Γερμανία, Βέλγιο, Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία, Πολωνία, Πορτογαλία και Τουρκία), ενώ η Premier League, θα ξεκινήσει αυτή τη σεζόν να δοκιμάσει το σύστημα σε 60 αγώνες του FA και του League Cup.

 

Απίστευτη Πρόκληση των Τούρκων

Εθνικιστικό παραλήρημα από τον ηγέτη των Γκρίζων Λύκων στην Τουρκία, Ντεβλέτ Μπαχτσελί κατά τη διάρκεια ομιλίας του σε εκδήλωση στα κεντρικά γραφεία του κόμματος.

Ο ακροδεξιός ηγέτης του κόμματος MHP, σχολιάζοντας την απόφαση του ΣτΕ, με την οποία ανοίγει ο δρόμος για τη χορήγηση ασύλου και ταξιδιωτικών εγγράφων στον Τούρκο αξιωματικό, διεμήνυσε στην Ελλάδα να μην ξεχάσει την 9η Σεπτεμβρίου, ημερομηνία της Μικρασιατικής καταστροφής.

«Μια συμπεριφορά που δεν είναι καλή από την πλευρά της Ελλάδας. Ελπίζω να μην ξεχάσουν την 9η Σεπτεμβρίου μετά από αυτές τις συμπεριφορές» δήλωσε χαρακτηριστικά.

Προηγουμένως, ο Μπαχτσελί είχε σχολιάσει και την υπόθεση κράτησης του αμερικανού πάστορα, Άντριου Μπράνσον, που έχει οδηγήσει στο έπακρο τις σχέσεις Τραμπ – Ερντογάν.

«Δεν πρόκειται για έναν πάστορα. Οι ΗΠΑ κρύβονται πίσω από το πραξικόπημα εναντίον της Τουρκίας, το κάνουν για να σώσουν τους συντρόφους τους» σημείωσε.

 

Πρώτοι απόφοιτοι του προγράμματος Time Out

Οι πρώτοι 56 απόφοιτοι του προγράμματος “TIME OUT” της FIBA και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τη «διπλή καριέρα» των αθλητών θα ορκιστούν την Παρασκευή, 24 Αυγούστου στα γραφεία της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας μπάσκετ στη Γενεύη.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με το πρόβλημα της εργασιακής απασχόλησης των αθλητών/αθλητριών μετά το τέλος της αγωνιστικής καριέρας τους, έχοντας ως βασικό θέμα στην ατζέντα της τη «διπλή καριέρα» στη σύσκεψη για τον αθλητισμό στον Ταλίν τον Ιούλιο του 2017. Mάλιστα, η «διπλή καριέρα των αθλητών» είχε συμπεριληφθεί στις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήδη από το 2012.

Μεταξύ αυτών που θα πάρουν το πτυχίο τους μέσα στο 2018, είναι η Κατερίνα Σωτηρίου και ο Άρης Κορωνίδης, με τον δεύτερο να εκπροσωπεί την Κύπρο. Ανάμεσα στους διάσημους πρώτους απόφοιτους του προγράμματος “Time Out” της FIBA είναι οι Μπόστιαν Νάχμπαρ (Σλοβενία), Ερμάλ Κουκό (Τουρκία), Νικίτα Μοργκούνοφ (Ρωσία), Γίρι Βελς (Τσεχία), Αν Βάουτερς (Βέλγιο), Μαρία Στεπάνοβα (Ρωσία), Σάντρο Νίτσεβιτς (Κροατία), Κίερον Ατσάρα (Μεγάλη Βρετανία), Ροκ Στίπτσεβιτς (Κροατία) και Πάβελ Πούμπρλα (Τσεχία).

Η FIBA Εurope και οι ομοσπονδίες-μέλη της, ακολουθώντας τις συστάσεις και τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τη διπλή σταδιοδρομία και την επανένταξη επαγγελματιών αθλητών στην αγορά εργασίας, έχει ξεκινήσει το πρόγραμμα TIME-OUT με στόχο την ομαλή μετάβαση των αθλητών και των αθλητριών στην εργασία. Στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι η ενσωμάτωση των αθλητών στην αγορά εργασίας, παρέχοντάς τους γνώση και συγκεκριμένες δεξιότητες.

Με αυτή τη σύμπραξη ανάμεσα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τη FIBA που αποτελείται από 8 φορείς, οι οποίοι καλύπτουν 7 χώρες, το πρότζεκτ θα συγκεντρώσει ένα ευρύ φάσμα ενδιαφερομένων. Αυτοί οι φορείς θα συνεργαστούν για την ανάπτυξη ευκαιριών εκπαίδευσης και κατάρτισης που αφορούν αποκλειστικά σε παίκτες του μπάσκετ. Ευκαιρίες που πιθανώς θα εμφανιστούν στον τομέα των αθλητικών επιχειρήσεων και διοίκησης, του μάρκετινγκ, των Μέσων Ενημέρωσης και των Επικοινωνιών. Με αυτόν τον τρόπο, οι Εθνικές Ομοσπονδίες, οι σύλλογοι και οι άλλοι οργανισμοί μπάσκετ θα επωφεληθούν εξίσου από το συγκεκριμένο πρόγραμμα.

Σκοπός της δράσης είναι η δημιουργία νέων ευκαιριών και μονοπατιών για τους αθλητές, οι οποίοι θέλουν να παραμείνουν κοντά στο άθλημα που υπηρέτησαν επί σειρά ετών, μέσω της παροχής της κατάλληλης τεχνογνωσίας.

Ανυπόμονος για την εθνική ο Σλούκας

Ετοιμάζεται να φορέσει ξανά τη φανέλα της εθνικής ο Κώστας Σλούκας. Ο διεθνής γκαρντ της Φενερμπαχτσέ δεν είχε αγωνιστεί στα παιχνίδια του 1ου προκριματικού γύρου του Παγκοσμίου Κυπέλλου 2019, αλλά θα το πράξει στον 2ο γύρο, απέναντι στη Σερβία (13/9) και τη Γεωργία (16/9). Με ανάρτησή του στο λογαριασμό του στο “Instagram”, o Σλούκας δήλωσε «ανυπόμονος», όπως έγραψε χαρακτηριστικά δίπλα στη φωτογραφία του με τη φανέλα της εθνικής και τα χέρια ανοιχτά.

Εξάλλου, ήδη από τις 27 Ιουλίου, ο διεθνής γκαρντ είχε δηλώσει ότι έχει ενημερώσει τον προπονητή του στη «Φενέρ», Ζέλιμιρ Ομπράντοβιτς, και πως έχει ζητήσει άδεια για να βρίσκεται κοντά στη «γαλανόλευκη». «Θα είμαι παρών με την Εθνική τον Σεπτέμβριο» είχε προαναγγείλει ο 28χρονος διεθνής.

… ανυπομονος…

A post shared by Kostas Sloukas (@kos_slou16) on

Ο Ντάνι Μπόιλ αποχωρεί από την επόμενη ταινία του Τζέιμς Μποντ

Ο Βρετανός σκηνοθέτης Ντάνι Μπόιλ αποχώρησε από την πολυαναμενόμενη ταινία του Τζέιμς Μποντ λόγω «καλλιτεχνικών διαφορών», ανακοίνωσαν σήμερα οι παραγωγοί του σίκουελ, προϋπολογισμού πολλών εκατομμυρίων δολαρίων.

«Ο Μάικλ Τζ. Ουίλσον, η Μπάρμπαρα Μπρόκολι και ο Ντάνιελ Κρεγκ ανακοίνωσαν σήμερα ότι εξαιτίας καλλιτεχνικών διαφορών, ο Ντάνι Μπόιλ αποφάσισε να μην είναι πλέον ο σκηνοθέτης του Bond 25» σημειώνεται στο σχετικό μήνυμα που αναρτήθηκε στον επίσημο λογαριασμό του 007 στο Twitter.

Στο tweet δεν δόθηκαν περαιτέρω λεπτομέρειες σχετικά με τις διαφορές μεταξύ των συντελεστών που οδήγησαν στην αποχώρηση του Βρετανού δημιουργού ή ποιος σκηνοθέτης θα αναλάβει στο εξής.

Τα γυρίσματα του Bond 25, ο ακριβής τίτλος του οποίου δεν έχει αποκαλυφθεί προς το παρόν, πραγματοποιούνται αυτήν την περίοδο και η ταινία αναμένεται στις κινηματογραφικές αίθουσες τον Νοέμβριο του 2019.

Ο Μπόιλ, ο οποίος είχε το σκηνοθετικό πρόσταγμα στην ταινία του 2008 “Slumdog Millionaire” που βραβεύτηκε με 8 Όσκαρ, ανακοινώθηκε ότι θα αναλάμβανε τη σκηνοθεσία της νέα ταινίας του διάσημου κατασκόπου τον Μάιο. Τότε οι παραγωγοί Μπρόκολι και Ουίλσον τον είχαν περιγράψει ως έναν «εξαιρετικά ταλαντούχο» δημιουργό.

Οι ταινίες με τις περιπέτειες του Τζέιμς Μποντ είναι από τις πλέον κερδοφόρες στη βιομηχανία του κινηματογράφου. Η τελευταία, το Spectre του 2015, με σκηνοθέτη τον Σαμ Μέντες, κατέγραψε κέρδη ύψους 880 εκατομμυρίων δολαρίων στο παγκόσμιο box office, ενώ το Skyfall του 2012, επίσης υπό τις οδηγίες του Σαμ Μέντες, είχε κέρδη άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων παγκοσμίως.

Η Τζένιφερ Γκάρνερ με αστέρι στη Λεωφόρο της Δόξας

Η Τζένιφερ Γκάρνερ μόλις απέκτησε ένα αστέρι στην Λεωφόρο της Δόξας (Hollywood Walk of Fame)!

Η 46χρονη ηθοποιός τιμήθηκε για τα χρόνια δουλειάς της στη μικρή και μεγάλη οθόνη κατά τη διάρκεια μιας τελετής που έγινε τη Δευτέρα. Και καθώς ήταν μία ιδιαίτερη τιμή για τη μαμά τους, τα τρία παιδιά της Γκάρνερ, η 12χρονη Βάιολετ, η 9χρονη Σεραφίνα και ο 6χρονος Σάμουελ, έκαναν μία σπάνια εμφάνιση στο πλευρό της και έβγαλαν φωτογραφίες μαζί της. Πάντως από την τελετή απουσίαζε ο πρώην σύζυγος της Τζένιφερ και πατέρας των παιδιών Μπεν Άφλεκ.

Κατά την ομιλία της η βραβευμένη με Χρυσή Σφαίρα ηθοποιός έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα παιδιά της λέγοντάς τους ότι τα αγαπάει.

Όταν ρωτήθηκε πώς αισθάνεται που έλαβε αυτή την τιμή και που έχει στο πλευρό της την οικογένεια, τους φίλους και τους συναδέλφους της η Γκάρνερ είπε στο Ε! News: «Είναι μία από τις πιο σουρεαλιστικές στιγμές της ζωής μου», ενώ πρόσθεσε ότι αισθάνεται «πολύ τυχερή».

 

Τι θα γίνει με τις ταινίες για την Αρίθα Φράνκλιν;

Η Αρίθα Φράνκλιν «έφυγε» από τη ζωή, εκκρεμούν όμως δύο κινηματογραφικά πρότζεκτ γι αυτήν: η ταινία συναυλίας «Amazing Grace» του 1972 που δεν έχει προβληθεί ποτέ και η υπό παραγωγή βιογραφία της, στην οποία πρωταγωνιστεί η Τζένιφερ Χάντσον.

Ο παραγωγός της κινηματογραφικής βιογραφίας, ο Χάρβεϊ Μέισον Τζούνιορ είπε στο «Variety» ότι η ταινία ήταν «πρωταρχικό δημιουργικό ενδιαφέρον» για την Αρίθα, τις τελευταίες εβδομάδες της. «Στη τελευταία συζήτηση που είχα μαζί της την τελευταία εβδομάδα της, ήταν πραγματικά αισιόδοξη και μιλούσε πολύ για την ταινία – και μιλούσε πολύ για τον ενθουσιασμό που είχε να επιστρέψει στο μικρόφωνο. “Δεν βλέπω την ώρα να επιστρέψω στο μικρόφωνο”, το έλεγε συνεχώς αυτό» αφηγήθηκε.

Τον περασμένο Ιανουάριο, στο γκαλά του Κλάιβ Ντέιβις, πριν τα Grammy, ο παραγωγός είχε ανακοινώσει ότι η ίδια η Αρίθα είχε επιλέξει την Τζένιφερ Χάντσον για να την υποδυθεί στην ταινία. Ωστόσο, σύμφωνα με το «Variety», αν και η ταινία είναι προτεραιότητα για τους παραγωγούς, εξακολουθεί να περιμένει σενάριο και σκηνοθέτη, καθώς και τη διευθέτηση ορισμένων θεμάτων που αφορούν τα δικαιώματα. Ο Μέισον διευκρίνισε ότι η κινηματογραφική βιογραφία «θα βασίζεται στις άπειρες ώρες συζητήσεων που είχα με την Αρίθα και τις σημειώσεις που κρατούσα και όλα εκείνα τα οποία κάναμε» και όχι στην βιογραφία της τραγουδίστριας που κυκλοφορεί ως βιβλίο.

 

Σχετικά τώρα με το «Amazing Grace» – την εδώ και καιρό ολοκληρωμένη ταινία συναυλίας που σκηνοθέτησε ο Σίντνεϊ Πόλακ, και της οποίας την προβολή στο κινηματογραφικό φεστιβάλ Telluride του 2015 μπλόκαρε σχεδόν την τελευταία στιγμή η Αρίθα – ο παραγωγός Άλαν Έλιοτ δήλωσε αισιόδοξος.

«Η κυρία Φράνκλιν έλεγε “Αγαπώ την ταινία”. Δυστυχώς για όλους μας, απεβίωσε πριν μοιραστεί αυτή την αγάπη. Το “Amazing Grace” είναι μαρτυρία της διαχρονικής αφοσίωσής της στη μουσική και τον Θεό. Η δεξιοτεχνία της, η ευφυΐα της και το πνεύμα της είναι παρόντα σε κάθε νότα και κάθε καρέ αυτής της ταινίας. Προσδοκούμε να μοιραστούμε σύντομα αυτήν την ταινία με το κοινό» είπε ο Έλιοτ στο «Variety». Τον τελικό λόγο θα έχουν όμως οι διαχειριστές της περιουσίας της Αρίθα Φράνκλιν.

Έγκλημα πάθους με τρεις νεκρούς στο Βέλγιο

Έγκλημα πάθους με τρεις νεκρούς σημειώθηκε σε μικρή πόλη του Βελγίου, στα σύνορα με τη Γερμανία.

Ο δράστης, που έπεσε νεκρός, επιτέθηκε με μαχαίρι στους ιδιοκτήτες εστιατορίου στην πόλη Moresnet-Chappelle, η οποία βρίσκεται κοντά στα σύνορα με τη Γερμανία και την πόλη Άαχεν και τραυμάτισε θανάσιμα την κόρη και τη μητέρα, ενώ ο πατέρας τραυματίστηκε σοβαρά και μεταφέρθηκε με ελικόπτερο σε νοσοκομείο στην πόλη Άαχεν.  Δύο ακόμα άτομα που τραυματίστηκαν και μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο, αλλά δεν διατρέχουν κίνδυνο για τη ζωή τους.

Ο άντρας που επιτέθηκε με μαχαίρι στους ιδιοκτήτες του εστιατορίου στην περιοχή Herve, αποδείχθηκε ότι ήταν ο πρώην σύντροφος της κόρης των ιδιοκτητών, με τον οποία πρόσφατα είχαν χωρίσει.

Αυτόπτης μάρτυρας επιβεβαίωσε την επίθεση, λέγοντας ότι μία γυναίκα δέχθηκε επίθεση με μαχαίρι, καθώς και για τραυματίες.

Ο δήμαρχος της πόλης Moresnet-Chappelle, η οποία βρίσκεται κοντά στα σύνορα με τη Γερμανία και την πόλη Άαχεν, δήλωσε ότι «πρόκειται για μία τραγωδία» και εκτίμησε ότι «δεν πρόκειται για τρομοκρατικό χτύπημα, αλλά πιθανότατα για προσωπικές διαφορές».

Ολλανδία: Στα ίχνη του δολοφόνου μετά από 20 χρόνια

Οι αρχές στην Ολλανδία ανακοίνωσαν την Τετάρτη ότι ανακάλυψαν έναν ύποπτο για τη βίαιη δολοφονία ενός νεαρού αγοριού που είχε διαπραχθεί πριν από 20 χρόνια, υπόθεση που εξακολουθεί να συγκλονίζει τις Κάτω Χώρες ακόμα και σήμερα.

Ο 11χρονος Νίκι Φερστάπεν είχε εξαφανιστεί από μία παιδική κατασκήνωση τον Αύγουστο του 1998 στην επαρχία Λίμπουργκ, στην νότια Ολλανδία. Το σώμα του παιδιού, το οποίο είχε κακοποιηθεί σεξουαλικά, βρέθηκε άψυχο μία ημέρα αργότερα.

Την εποχή εκείνη, η αστυνομία διεξήγαγε εκτεταμένες έρευνες έχοντας στο πλευρό της τοπικά μέσα ενημέρωσης αλλά και το ολλανδικό κοινό που είχε σοκαρισθεί από την υπόθεση. Παρά τις προσπάθειες όμως, ο δολοφόνος δεν βρέθηκε ποτέ. Σε μια πρόσθετη προσπάθεια να εντοπισθεί ο ύποπτος, η αστυνομία απευθύνθηκε φέτος σε περισσότερους από 20.000 άνδρες για τη συλλογή δειγμάτων DNA.

Οι νέες τεχνικές έρευνας παρέχουν σήμερα περισσότερες ευκαιρίες. Σύμφωνα με τον επικεφαλής των ερευνών υπάρχει μία άμεση αντιστοιχία με ίχνη DNA που βρέθηκαν στο σώμα νεκρού αγοριού. Η αστυνομία αναζητεί τον 55χρονο Γιος Μπρεχ ο οποίος την τελευταία φορά εθεάθη στη Γαλλία.

Η ολλανδική και η γαλλική αστυνομία πιστεύουν ότι ο Μπρεχ, 35χρόνων την εποχή του εγκλήματος, κρύβεται σήμερα στη Γαλλία στα Βόζγια όρη όπου διαθέτει ένα σαλέ. Η οικογένειά του Μπρεχ τον δήλωσε εξαφανισμένο τον Απρίλιο, λίγο αφού τους είχε πει οτι θα πήγαινε βόλτα στα βουνά. Ο Γιος Μπρεχ ο οποίος δούλευε με τους Προσκόπους, ήταν ειδικός στην επιβίωση.

Ο Γιος Μπρεχ ο οποίος θεωρείτο και μάρτυρας στην υπόθεση, δεν ήταν μεταξύ των εθελοντών από τους οποίους συνέλεξαν δείγματα DNA οι ερευνητές, γεγονός που δημιούργησε υποψίες.

Ψάχνοντας στο εξοχικό του στα Βόζγια όρη η αστυνομία βρήκε DNA ίχνη στα προσωπικά του αντικείμενα. Και όπως δήλωσε ο γενικός εισαγγελέας, τα ίχνη αυτά αντιστοιχούν με εκείνα στο νεκρό αγόρι.

Ολλανδίαύποπτοςδολοφονία

Βίντεο του ΙΚ δείχνει 4 αγόρια που έκαναν τις επιθέσεις στην Τσετσενία

Το πρακτορείο προπαγάνδας του αυτοαποκαλούμενου Ισλαμικού Κράτους, Amaq, έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα ένα βίντεο όπου εμφανίζονται 4 αγόρια, τα οποία, όπως υποστηρίζεται, βρίσκονται πίσω από τις επιθέσεις εναντίον αστυνομικών στόχων στην Τσετσενία, πριν από δύο ημέρες, την ευθύνη των οποίων ανέλαβε η τζιχαντιστική οργάνωση.

Τρία από τα αγόρια κραδαίνουν μεγάλα μαχαίρια και το νεαρότερο κρατάει ένα τηλέφωνο στην οθόνη του οποίου εμφανίζεται η σημαία των τζιχαντιστών. Μιλώντας ρωσικά, τα παιδιά ορκίζονται πίστη στον ηγέτη του Ισλαμικού Κράτους Αμπού Μπακρ αλ Μπαγκντάντι.

Η γνησιότητα του βίντεο και η ταυτότητα των παιδιών δεν έχουν επαληθευθεί από το πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς, αν και οι ηλικίες των αγοριών που εμφανίζονται ταιριάζουν με τις αναφορές τοπικών αξιωματούχων που είπαν ότι οι δράστες ήταν ανήλικοι, ηλικίας 11-17 ετών.

Στις επιθέσεις που διαπράχθηκαν τη Δευτέρα, μια αποτυχημένη επίθεση αυτοκτονίας και μια επίθεση με μαχαίρι εναντίον αστυνομικού τμήματος, οι 4 δράστες έπεσαν νεκροί από σφαίρες, ο πέμπτος βρίσκεται σε νοσοκομείο αφού πυροδότησε τα εκρηκτικά που έφερε, όπως μετέδωσαν ρωσικά πρακτορείο ειδήσεων.

Στο βίντεο τα παιδιά συστήνονται «Μουτζαχεντίν του Καυκάσου» και απειλούν με επιθέσεις εναντίον των άπιστων.

Μεγιστάνας άφησε όλη την περιουσία του σε φιλανθρωπική οργάνωση

Ένας μεγιστάνας που σκοτώθηκε μαζί με όλη την οικογένειά του σε αεροπορικό δυστύχημα στην Αυστραλία την περασμένη Πρωτοχρονιά άφησε 41 εκατομμύρια στερλίνες στη φιλανθρωπική οργάνωση Oxfam, όπως ανέφερε σήμερα μια βρετανική εφημερίδα.

Τα χρήματα αυτά έρχονται σε μια περίοδο που η οργάνωση προσπαθούσε να συγκεντρώσει το ποσό των 16 εκατομμυρίων στερλινών για να ανακάμψει από το σεξουαλικό σκάνδαλο στο οποίο ενεπλάκη το προσωπικό της στην Αϊτή. Η Oxfam έχει χάσει χιλιάδες δωρητές αφότου έγινε γνωστό, στις αρχές του έτους, ότι μέλη της προσλάμβαναν ιερόδουλες ενώ βρίσκονταν στην Αϊτή για να βοηθήσουν τους πληγέντες από τον ισχυρό σεισμό του 2010. Όπως ανακοίνωσε, μόλις πρόσφατα ενημερώθηκε για την κληρονομιά και δεν είναι σε θέση να επιβεβαιώσει το ακριβές ποσό.

“Είμαστε βαθύτατα ευγνώμονες για αυτό το κληροδότημα” ανέφερε στην ανακοίνωσή της.

Ο Ρίτσαρντ Κάζινς, 58 ετών, ο επικεφαλής του κολοσσού υπηρεσιών εστίασης Compass Group Pic, σκοτώθηκε μαζί με τους γιους του, Ουίλιαμ, 25, Έντουαρντ, 23, την αρραβωνιαστικιά του Έμα Μπάουντεν, 48 ετών και την κόρη της, Χέδερ, 11 ετών, όταν το υδροπλάνο τους κατέπεσε στον ποταμό Χόκσμπερι, στα βόρεια του Σίδνεϊ.

Η εφημερίδα Sun γράφει ότι κάποια στιγμή ο Κάζινς είχε συντάξει διαθήκη στην οποία ανέφερε ότι αφήνει τα χρήματά του στην Oxfam στην περίπτωση που σκοτωθεί μαζί με τους γιους του.

Συνάντηση Μητσοτάκη με εθνικές ομάδες πόλο εφήβων και νέων ανδρών

Συνάντηση με τα μέλη της εθνικής ομάδα πόλο εφήβων που κέρδισε πρόσφατα το παγκόσμιο πρωτάθλημα και της εθνικής ομάδας νέων ανδρών που ξεκινάει σύντομα τις διεθνείς τις υποχρεώσεις, είχε σήμερα ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της ΝΔ, ο κ. Μητσοτάκης συνεχάρη τους πολίστες για την τεράστια επιτυχία τους και συζήτησε μαζί τους, μεταξύ άλλων, για τις αξίες που έχουν μεγαλύτερη σημασία στον αθλητισμό. Συγκεκριμένα, στη συζήτηση που είχε με τα μέλη της ομάδας πόλο, τού ανέφεραν μεταξύ άλλων ότι για να πετύχει κανείς στον αθλητισμό καθοριστικό ρόλο παίζει η σκληρή δουλειά, η ευγενής άμιλλα και η ομαδικότητα. Και μεταξύ αστείου και σοβαρού τον ρώτησαν αν εκείνος θα μπορούσε να υιοθετήσει τι αξίες αυτές στην κυβέρνηση αν εκλεγεί πρωθυπουργός.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης βρήκε άκρως ενδιαφέρουσα την ερώτηση και θέλησε να δώσει απάντηση και στις τρεις προκλήσεις. Η σκληρή δουλειά και κυρίως η επιβράβευσή της, είπε, είναι μία από τις πρωταρχικές αξίες που χρειάζεται να υιοθετήσουμε καθολικά για να πάει μπροστά η χώρα μας. Διότι απλούστατα συνδέεται ευθέως με την αξιοκρατία που τόσο απουσιάζει στην Ελλάδα. «Όπως εσείς προφανώς δεν μπήκατε στην εθνική ομάδα με μέσο, αλλά με βάση τα προσόντα σας, σας εγγυώμαι ότι και εγώ έτσι θα επιλέξω τους συνεργάτες μου» τους είπε.

Η ευγενής άμιλλα είναι επίσης κεντρικό συστατικό της πολιτικής, τόνισε ο κ. Μητσοτάκης, καθώς σχετίζεται με το σεβασμό στους κανόνες -δηλαδή το λεγόμενο fair play- που πρέπει να διδάσκεται ήδη από το σχολείο. Διότι ήδη από εκεί πρέπει να μαθαίνει κανείς όχι μόνον πως να κερδίζει, αλλά κυρίως ότι στο παιχνίδι υπάρχει και η ήττα από την οποία αντλούμε σχεδόν πάντα τα χρησιμότερα μαθήματα.

Τέλος, η ομαδικότητα, τόνισε, είναι ένα κεντρικό ζητούμενο και για την πολιτική, καθώς οι Έλληνες ρέπουμε στον ατομισμό, ενώ όταν συνεργαζόμαστε μπορούμε να κάνουμε θαύματα. «Κάτι που η ομάδα σας κατεξοχήν απέδειξε με την τεράστια επιτυχία της που μας γέμισε όχι μόνον υπερηφάνεια, αλλά και ελπίδα για το μέλλον που αξίζουμε», αναφέρει η ανακοίνωση της ΝΔ.