27 C
Athens
Αρχική Blog Σελίδα 20810

Όλγα Κεφαλογιάννη: Οι θέσεις της Ν.Δ. για τη στήριξη της Οικογένειας

*Ομιλία της πρ. Υπουργού Ο.Κεφαλογιάννη στην Εκδήλωση της

dav

Γενικής Γραμματείας Γυναικείων Θεμάτων της Νέας Δημοκρατίας που πραγματοποιήθηκε στις 12/9/2018 συη Θεσσαλονίκη

 

Με ιδιαίτερη χαρά βρίσκομαι σήμερα κοντά σας στην σημερινή εκδήλωση της Γενικής Γραμματείας Γυναικείων Θεμάτων του κόμματός μας.

Είναι πραγματικά ιδιαίτερα σημαντικό να μιλήσουμε για όλα τα ζητήματα που αφορούν τον θεσμό της οικογένειας.

Για την οικογένεια, μέσα σε μια νέα κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα.

Στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη.

Μια νέα πραγματικότητα που συρρικνώνει θεσμούς, όπως αυτόν του κοινωνικού κράτους,

αλλάζει προτεραιότητες, δοκιμάζει αντοχές και αντανακλαστικά, όπως αυτά που επέδειξε η ελληνική οικογένεια σε όλα τα χρόνια της οικονομικής κρίσης.

Η ελληνική οικογένεια φίλες και φίλοι κλυδωνίστηκε αλλά άντεξε.

Η ελληνική οικογένεια, στήριξε την κοινωνική συνοχή, δημιούργησε ασπίδα αληλεγγύης, στον δοκιμαζόμενο απο την κρίση ελληνικό λαό.

Και αυτό είναι ένα πρώτο, σημαντικό, ελπιδοφόρο, αλλά απόλυτα δεσμευτικό μήνυμα.

Ένα μήνυμα που δεσμεύει την παράταξη μας να προχωρήσει στην παραγωγή νέων υποστηρικτικών πολιτικών για την ελληνική οικογένεια.

Να δουλέψει σκληρά για να μαζέψει τα κομμάτια που αφήνει πίσω της η συγκυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.

Κυρίες και κύριοι,

Έχουν περάσει 3,5 χρόνια από τότε που τη διακυβέρνηση της χώρας ανέλαβαν οι ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

Δύο κόμματα, που ανήλθαν στην εξουσία με όχημα την πιο ανεύθυνη και επικίνδυνη αντιπολίτευση που έχει γνωρίσει η χώρα από την εποχή της μεταπολίτευσης.

Που δεν δίστασαν να εκμεταλλευτούν την οργή του ελληνικού λαού, χωρίς καν να σεβαστούν τις θυσίες του.

Στον δρόμο προς την εξουσία, έταξαν τα πάντα στους πάντες.

Την επαναφορά της 13ης σύνταξης, του αφορολόγητου στα 12.000 ευρώ, την κατάργηση του ΕΝΦΙΑ, την αύξηση του κατώτατου μισθού και τον επίγειο αριστερό παράδεισο με την κατάργηση των Μνημονίων με ένα άρθρο σε έναν νόμο.

Το αποτέλεσμα του άκρατου τυχοδιωκτισμού;

Το τρίτο και επαχθέστερο, αριστερό  Μνημόνιο.

Και φυσικά ένα αέναο μνημόνιο, που η ελληνική οικονομία δεν χρειαζόταν.

Στα 3,5 αυτά χρόνια …

Τα πολυνομοσχέδια των μνημονιακών δεσμεύσεων που έφεραν στη βουλή, βούλιαξαν την ελληνική κοινωνία σε πρωτοφανή υπερφορολόγηση, στην ύφεση και την ανεργία.

Σαρώθηκαν τα πάντα …

η οικονομία, που από το 2014, είχε αρχίσει να μπαίνει σε ανοδική τροχιά, οι δημοκρατικοί και κοινοβουλευτικοί θεσμοί, και κυρίως … οι θυσίες – το επαναλαμβάνω – του ελληνικού λαού.

Με το τελευταίο δε πολυνομοσχέδιο του περασμένου Ιουνίου, σφραγίστηκαν οι επαχθέστερες μνημονιακές τους δεσμεύσεις.

Δεσμεύσεις, που η εφαρμογή τους βρίσκεται μπροστά μας.

Και ακόμα και σήμερα, μετά τη λήξη του προγράμματος, παγιδευμένοι με τα πλέον σκληρά μέτρα δημοσιονομικής λιτότητας, δεν έχουν στερέψει από φτηνές δικαιολογίες, ψέματα και ιδεοληψίες.

Πιστοί στους επικοινωνιακούς τακτικισμούς , ντύνουν την περαιτέρω φτωχοποίηση του Έλληνα με τον μανδύα της «καθαρής εξόδου».

Αυτό που συμβαίνει δεν λέγεται καθαρή έξοδος απ’ τα μνημόνια.

Λέγεται εθνικός μαρασμός.

Εθνική μιζέρια.

Οι γνήσιοι εκφραστές του πολιτικού αμοραλισμού, οι ειδήμονες της προπαγάνδας, εδώ στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, επιδόθηκαν και πάλι στο γνωστό ρεσιτάλ ακατάσχετης παροχολογίας.

Είναι οι ίδιοι που ισχυρίζονται με θράσος ότι τήρησαν τις υποσχέσεις που έδωσαν στους Έλληνες, ενώ παράλληλα τους υποχρέωσαν να επωμιστούν τα πιο σκληρά δημοσιονομικά μέτρα λιτότητας από την έναρξη της κρίσης στη χώρα μας.

Σε αυτή την εικόνα διάλυσης που παρουσιάζει η χώρα τα τελευταία 4,5 χρόνια, η ελληνική οικογένεια έχει υποστεί σοβαρότατα πλήγματα.

Είναι αποτέλεσμα της γενικότερης κοινωνικής απορρύθμισης που βιώνουμε.

Απορρύθμιση, που σαρώνει τους θεσμούς της ελληνικής κοινωνίας.

Σαρρώνει και τις γυναίκες, ο ρόλος των οποίων γίνεται όλο και πιο σύνθετος, όλο και πιο δύσκολος.

Τόσο στο πλαίσιο της παραδοσιακής πυρηνικής οικογένειας, όσο και στις περιπτώσεις μονογονεϊκών οικογενειών.

Σήμερα, τα προβλήματα που διαχρονικά αντιμετώπιζε η γυναίκα διογκώνονται.

Ήδη πριν από την κρίση, η ανεργία, η μερική απασχόληση, οι χαμηλές αμοιβές,  έπλητταν περισσότερο τις γυναίκες.

Η κρίση όμως ήλθε και υπονόμευσε ακόμη περισσότερο τη θέση της απέναντι στις ευκαιρίες για απασχόληση, στην αμοιβή, στην ασφάλιση.

Υπονόμευσε και τον ρόλο της ως μητέρα.

Η Ελλάδα έχει, να αντιμετωπίσει μία από τις σοβαρότερες απειλές, η οποία επίσης, έχει οξυνθεί από την οικονομική κρίση.

Την υπογεννητικότητα.

Ένα φαινόμενο που έχει τη δυναμική να μεταβάλει την πληθυσμιακή φυσιογνωμία της χώρας μας.

Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία, ο  πληθυσμός της χώρας μειώνεται σε απόλυτους αριθμούς ετησίως συνεχώς από το 2011.

Η χώρα μας, καταγράφει τον τρίτο χαμηλότερο δείκτη γεννήσεων στην ΕΕ.

Με αυτούς τους ρυθμούς, συνυπολογιζόμενης και της μετανάστευσης των νέων, ο πληθυσμός της χώρας μας το 2050, υπολογίζεται στα 8,9 εκατομμύρια …

Η Ελλάδα, θα έχει τη χειρότερη σε όλη την Ευρώπη αναλογία εργαζομένων προς συνταξιούχους έως το 2050.

Η Ελλάδα δυστυχώς γερνάει …

Εάν η Πολιτεία και το κράτος, δεν ενισχύσει με σύγχρονες και στοχευμένες πολιτικές τον  θεσμό της οικογένειας, ο πληθυσμός θα μειώνεται.

Η οικονομία θα συρρικνώνεται και η αυξανόμενη γήρανση του πληθυσμού θα επιβαρύνει σημαντικά το ασφαλιστικό σύστημα, το εθνικό σύστημα υγείας και τις δομές.

Αυτό είναι το δυστοπικό μέλλον μας αν δεν κάνουμε κάτι άμεσα.

Γιαυτό και χρειάζεται πολιτική βούληση και άμεσες πρωτοβουλίες.

Και λέω πολιτική βούληση γιατί και σε αυτόν τον τομέα, αυτή η κυβέρνηση έμεινε στις συνήθεις ψεύτικες υποσχέσεις.

Να θυμίσω τι έταξαν…

Ο Πρωθυπουργός κ. Τσίπρας, έλεγε στους πολύτεκνους … «Οι πολύτεκνες οικογένειες ήταν από τα μεγαλύτερα θύματα των αντικοινωνικών περικοπών … ο ΣΥΡΙΖΑ έχει την πολιτική βούληση, να αποκαταστήσει σταδιακά τις αδικίες».

Να θυμίσω τι έκαναν ενδεικτικά …

… κατάργηση του πολυτεκνικού τιμολογίου της ΔΕΗ,

… αποκλεισμό σημαντικού αριθμού πολυτέκνων από το κοινωνικό εισόδημα αλληλεγγύης, το κοινωνικό μέρισμα και κάθε είδους βοήθημα,

… διαρκή και ανελέητη υπερφορολόγηση του οικογενειακού εισοδήματος …

Σήμερα, ακόμη και η απόκτηση ενός παιδιού, λειτουργεί ως τεκμήριο.

Αυστηροποίησαν τα κριτήρια για το επίδομα 1ου και 2ου παιδιού που για πρώτη φορά εφαρμόστηκε από τη ΝΔ το 2013.

Περιέκοψαν τα επιδόματα για τους τρίτεκνους και τους πολύτεκνους.

Και τέλος, μείωσαν το αφορολόγητο όριο τόσο για τους πολύτεκνους όσο και για ένα ζευγάρι με δύο παιδιά, από το 2020 έως και 3.000 ευρώ.

Αυτή ήταν η κοινωνική – καταστροφική θα έλεγα – πολιτική των ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ και στον τομέα της «οικογένειας».

Εμείς όμως λέμε …

βασικό μέλημα της Νέας Δημοκρατίας είναι η επαναφορά των νέων στην Ελλάδα …

στόχος μας, είναι η σταδιακή αποφόρτιση του δημογραφικού προβλήματος και  η ενδυνάμωση της κοινωνικής συνοχής …

κεντρική προτεραιότητα της Νέας Δημοκρατίας είναι η στήριξη της οικογένειας από το κράτος, χωρίς πρόσκαιρες, επιδοματικές πολιτικές.

Ως άμεσα μέτρα για την τόνωση της οικογένειας, η Νέα Δημοκρατία προτείνει:

• Αύξηση του αφορολόγητου κατά 1.000 ευρώ για κάθε παιδί,
• Κανένα παιδί εκτός παιδικού σταθμού, με πρόβλεψη επιδότησης για τις οικογένειες με χαμηλό εισόδημα,
• Λειτουργία Ολοήμερα Σχολείων χωρίς εξαιρέσεις,
• Σταδιακή εφαρμογή διετούς υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά 4 έως 6 ετών,
• Ένα τουλάχιστον δημόσιο πρότυπο σχολείο σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα,
• Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια σε αντιπροσωπευτικές περιοχές της χώρας.
Και φυσικά, κεντρικές οικονομικές πολιτικές που θα στηρίξουν την ελληνική οικογένεια, θα της δώσουν μια σημαντική ανάσα αξιοπρέπειας και προοπτικής …

• Μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 30% σε δυο χρόνια,
• Μείωση του εισαγωγικού συντελεστή στο φόρο εισοδήματος από το 22% που είναι σήμερα στο 9%,
• Στοχευμένα κίνητρα για αύξηση των επενδύσεων που δημιουργούν νέες δουλειές, υψηλότερες αποδοχές και καλύτερες συνθήκες εργασίας,
• Αύξηση του αριθμού των δικαιούχων επιδόματος ανεργίας με επιπλέον 200 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση,
• Πρόγραμμα απόκτησης ψηφιακών δεξιοτήτων για 50,000 μακροχρόνια άνεργους κάτω των 35 ετών.

Η Νέα Δημοκρατίας, όλοι εμείς, έχουμε το πολιτικό όραμα …

Έχουμε την πολιτική βούληση να αποκαταστήσουμε βήμα βήμα, με σχέδιο και ρεαλισμό, την κοινωνική και οικονομική καταστροφή που προκάλεσε αυτή η κυβέρνηση.

Την πλέον επικίνδυνη κυβέρνηση από τη μεταπολίτευση και μετά …

Ήλθαν στην εξουσία με ψέματα, φόρτωσαν στην ελληνική κοινωνία τα τεράστια λάθη τους.

Λάθη για τα οποία δεν απολογήθηκαν ποτέ.

Αντ’ αυτού  συνεχίζουν τις καταστροφικές τους πολιτικές, σε όλα τα επίπεδα …

Επαίρονται για το έργο τους …

Προκαλούν την κοινωνία …

Επιζητούν την κοινωνική πόλωση …

Οδηγούν την Ελλάδα σε εθνικό μαρασμό.

Δεν θα τους κάνουμε το χατίρι όμως …

Δεν θα παίξουμε το παιχνίδι του διχασμού …

Εμείς, είμαστε εδώ για να ενώνουμε.

Κάθε μέρα και πιο πολλοί και πιο δυνατοί …

Κυρίες και κύριοι ,

Φίλοι και φίλες,

Όλες και όλοι παρατηρείτε καθημερινά την πρωτοφανή απαξίωση των δημοκρατικών και κοινοβουλευτικών θεσμών του τόπου. Την απουσία ουσιαστικού διαλόγου και συνεννόησης.

Ακόμα και στις περιπτώσεις που διακυβεύονται εθνικά συμφέροντα.

Κυριότερο παράδειγμα, η στάση της κυβέρνησης στο μείζον ζήτημα της ονομασίας των Σκοπίων …

Η υπογραφή του Πρωθυπουργού στη συμφωνία των Πρεσπών θα τον ακολουθεί για πάντα.

Η ιστορία θα είναι αμείλικτη γιαυτόν και φυσικά για τον κυβερνητικό του εταίρο …

Τον κ. Καμμένο.

Ο κύριος Τσίπρας δέσμευσε τη χώρα, υπογράφοντας μία κακή Συμφωνία, γεμάτη τραγικές υποχωρήσεις, χωρίς να έχει προηγηθεί καμία εθνική συνεννόηση.

Κανένας διάλογος με τα πολιτικά κόμματα.

Καμία ζύμωση με την κοινωνία.

Λειτούργησε και εδώ διχαστικά, βλάπτοντας το εθνικό συμφέρον, θέλοντας πάνω από όλα, να διχάσει τον ελληνικό λαό, να διασπάσει τη Νέα Δημοκρατία.

Απέτυχε όμως οικτρά.

Έμεινε μόνος, μια θλιβερή μειοψηφία που αδιαφορεί για την ιστορία, τις παραδόσεις, το συναίσθημα των κατοίκων της Μακεδονίας …

Έμεινε μόνος, απέναντι στη βούληση του ελληνικού λαού, που ΑΠΑΙΤΕΙ την προάσπιση των εθνικών μας συμφερόντων.

Εμείς όμως, ακόμα πιο ισχυροί, ακόμα πιο δυνατοί και ενωμένοι, βρισκόμαστε εδώ, στην πρώτη γραμμή του αγώνα για να υπηρετούμε το εθνικό συμφέρον.

Εμείς, όλες και όλοι που συγκροτούμε την παράταξη των μεγάλων εθνικών επιλογών.

Την παράταξη που ήταν, είναι και θα είναι ο εκφραστής της μεσαίας τάξης.

Ο υπερασπιστής της συλλογικής αλληλεγγύης.

Ο θεματοφύλακας του κοινωνικού κράτους.

Να μην να ξεχνάμε ότι είμαστε η μεγάλη παράταξη του κοινωνικού φιλελευθερισμού.

Η παράταξη που μπορεί να συνθέτει και να ενώνει ευρύτερες πολιτικές δυνάμεις.

Χωρίς εξάρσεις, υπερβολές και ακρότητες.

Είμαστε η παράταξη του μέτρου, της ευθύνης, της συνέπειας, της κοινωνικής ευαισθησίας.

Αυτή ήταν και είναι η δύναμή μας.

Στόχος μας είναι να οικοδομήσουμε μία σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα που θα υπηρετεί με σεβασμό τους πολίτες.

Μια Πατρίδα με δυνατή φωνή, με αξιοπιστία, με το κύρος που της αξίζει.

Να δημιουργήσουμε μία νέα εθνική αυτοπεποίθηση.

Μια ένα εθνική ενότητα, μακριά από τις διχαστικές πρακτικές του ΣΥΡΙΖΑ.

Ένα νέο σύγχρονο πατριωτικό ρεύμα.

Είναι η ευθύνη μας, είναι ο δρόμος μας.

Και είμαστε έτοιμοι να αλλάξουμε την Ελλάδα!

Σας ευχαριστώ πολύ!

 

Συνάντηση υπ. Δικαιοσύνης και Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων

Σε πολύ θετικό κλίμα πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του υπουργού Δικαιοσύνης Μιχάλη Καλογήρου και του γενικού γραμματέα της υπουργείου Γιώργου Σάρλη με το προεδρείο της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων (ΕΔΕ), όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η τελευταία.

Ειδικότερα, η ΕΔΕ αναφέρει ότι κατά την συνάντηση υπήρξε ανταλλαγή απόψεων για όλα τα ζητήματα που αφορούν τη Δικαιοσύνη. Σύμφωνα με την Ένωση συζητήθηκαν το υπό κατάθεση νομοσχέδιο για τις δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οι προτάσεις της Ένωσης για κατάργηση της υποχρεωτικής ιδιωτικής διαμεσολάβησης, για αύξηση των οργανικών θέσεων δικαστικών και εισαγγελικών λειτουργών, για λήψη νομοθετικής πρωτοβουλίας ώστε ο πειθαρχικός έλεγχος για καθυστέρηση στη δημοσίευση αποφάσεων να λαμβάνει υπόψη τον αριθμό των δικογραφιών που έχει περαιώσει ο δικαστικός λειτουργός, για κατάθεση νομοθετικής ρύθμισης ώστε στις εργατικές και πτωχευτικές διαφορές να καθορίζεται ανώτατος αριθμός εναγόντων, για λειτουργία κατεύθυνσης Ειρηνοδικών από τη Σχολή Δικαστών, για απόσυρση της διάταξης για την επιλογή αθλητικών δικαστών στην ΕΠΟ, καθώς και για συγκρότηση ειδικής υπηρεσίας στην Επιθεώρηση Εργασίας για τον υπολογισμό των κονδυλίων στις εργατικές διαφορές λειτουργώντας επιβοηθητικά στο έργο των δικαστών.

Τέλος, έγινε ενημέρωση για την πορεία των νέων σχεδίων Ποινικού Κώδικα και Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.

Ερντογάν: Εντολή να γίνονται μόνο με τουρκικές λίρες οι συναλλαγές στα ακίνητα

Eντολή οι συμφωνίες πώλησης και μίσθωσης ακινήτων να γίνονται μόνο σε τούρκικη λίρα έδωσε ο Τούρκος πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν βάζοντας τέλος στις συναλλαγές σε ξένο νόμισμα.

Η απόφαση Ερντογάν, που δημοσιεύτηκε σήμερα στην επίσημνη εφημερίδα της κυβέρνησης, έρχεται λίγες ώρες πριν τη συνεδρίαση της κεντρικής Τράπεζας της Τουρκίας που αναμένεται να ανακοινώσει αύξηση των επιτοκίων σε μια προσπάθεια να περιοριστούν οι απώλειες.

Σύμφωνα με την απόφαση οι υφιστάμενες συμφωνίες πώλησης και μίσθωσης ακινήτων σε ξένο νόμισμα, πρέπει να μετατραπούν σε λίρα, σε διάστημα 30 ημερών.

Οι συμφωνίες για ακίνητα, πώλησης και ενοικίασης, που γίνονται σε ξένο νόμισμα, είναι κάτι συνηθισμένο στην Τουρκία, ιδιαίτερα στον τομέα της λιανικής.

Η λίρα έχει χάσει περίπου το 40% της αξίας της έναντι του δολαρίου από την αρχή του έτους, εξαιτίας ανησυχιών για την επιρροή του Ερντογάν στη νομισματική πολιτική και της διπλωματικής σύγκρουσης μεταξύ Τουρκίας-ΗΠΑ.

Σημειώνεται ότι στις 29 Αυγούστου, ο υπουργός Οικονομικών Μπεράτ Αλμπαϊράκ τόνισε ότι η κυβέρνηση θα κάνει τα βήματα που χρειάζονται για να εμποδίσει τα ξένα νομίσματα να χρησιμοποιούνται στο real estate, όπως επίσης στις ενοικιάσεις και τις πωλήσεις εμπορικών κέντρων.

Κ.Γαβρόγλου: Και στο Δημοτικό στις 9.00 η έναρξη

«Είναι μια σκέψη που έχουμε στο Υπουργείο, ως αποτέλεσμα επαφών με την επιστημονική κοινότητα που μελετά αυτά τα μηνύματα. Οι μελέτες επιβεβαιώνουν ότι τα παιδιά αποδίδουν με πολύ καλύτερο τρόπο, όταν αρχίζει αργότερα το σχολείο», τόνισε ο Υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, μιλώντας στον ΑΝΤ1 και την εκπομπή «Καλοκαίρι μαζί στις 7», αναφορικά με την πρόταση του να αρχίζει το ωράριο μαθημάτων στις 9, αντί στις 08:15.

Όπως σημείωσε ο κ. Γαβρόγλου, «αυτό δεν θα έχει επίπτωση στο Γυμνάσιο και το Λύκειο. Υπάρχουν και σήμερα γονείς που αφήνουν πολύ νωρίς τα παιδιά τους στο σχολείο αυτό δεν θα αλλάξει. Πρέπει να δούμε ακριβώς πού και πως θα εφαρμοστεί τέτοιο μέτρο».

«Το σκεπτόμαστε πολύ σοβαρά, διότι όχι μόνο στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, αλλά και στο Δημοτικό, διότι κι εκεί υπάρχουν ζητήματα αναφορικά με την ώρα έναρξης των μαθημάτων. Επίσης, αυτό θα βοηθήσει σημαντικά και τους μαθητές με ειδικές ανάγκες και τους γονείς του, που ξυπνούν εξαιρετικά νωρίς το πρωί, προκειμένου να ετοιμαστούν τα παιδιά», όπως επεσήμανε.

Ερωτηθείς για τις νέες τουρκικές προκλήσεις αναφορικά με την Θράκη και την απαίτηση της Άγκυρας για την εκλογή Μουφτήδων, ο Κώστας Γαβρόγλου σημείωσε ότι «η Κυβέρνηση έχει πάρει πρωτοβουλίες πχ. από υποχρεωτική η Σαρία έγινε προαιρετική. Επίσης, γίνεται εκσυγχρονισμός στις Μουφτείες, τοποθετήσαμε τοποτηρητές εκεί».

Αναφορικά με την εκλογή τους, ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων απάντησε ότι «ο νόμος ως έχει σήμερα αναφέρει ότι διορίζονται οι Μουφτήδες. Το θέμα για την εκλογή τους δεν είναι της παρούσης».

Σε ότι αφορά την κατάργηση των Λατινικών από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, ο κ. Γαβρόγλου είπε ότι είναι προβληματικός ο τρόπος διδασκαλίας του μαθήματος και μικρή η χρησιμότητα του –μόνο σε μερικές Σχολές – σημειώνοντας ότι δεν πρόκειται να υπάρξει απόλυση φιλολόγων, όπως πολλοί αναφέρουν.

Για την αντικατάσταση του μαθήματος από την Κοινωνιολογία, ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι είναι απαραίτητο να αναδειχθεί, δεδομένων των κοινωνικών προβλημάτων που υπάρχουν, σημειώνοντας ότι υπάρχουν Κοινωνιολόγοι στα σχολεία και πρέπει να προσληφθούν και άλλοι, δεδομένου ότι δεν μπορούν φιλόλογοι να διδάξουν το εν λόγω μάθημα.

«Αν συνεχίσουν να υπάρχουν τμήματα με λίγους φοιτητές, θα πάψουν να λειτουργούν, θα υπάρχουν μόνο σχολές με αναβαθμισμένο πρόγραμμα σπουδών από το 2020, οπότε θα έχουμε ένα νέο Πανεπιστήμιο», επεσήμανε ο Κώστας Γαβρόγλου.

Όπως σημείωσε ο Υπ. Παιδείας, «δεν αλλάζει τίποτα ως προς τις σημερινές δυνατότητες εισαγωγής σε Σχολές μέσω των Πανελληνίων, όμως θα υπάρχει και η δυνατότητα να μπουν φοιτητές σε Σχολές μόνο με το απολυτήριο τους».

«Είναι βασικό το μήνυμα της Κυβέρνησης προς όλες τις οικογένειες που αφορά τον σχολικό εκφοβισμό», ανέφερε ο Υπ. Παιδείας, τονίζοντας «δεν αρκεί η περιγραφή μιας κατάστασης. Το θέμα του bullying πρέπει να το συζητήσουμε όλοι μεταξύ μας με έναν διεξοδικό τρόπο. Η βία δεν είναι μόνο στο σχολείο. Διακατέχει το σύνολο των δυτικών κοινωνιών και πρέπει να αντιμετωπιστεί με ριζικό τρόπο: από το βιντεοπαιχνίδια μέχρι τι σημαίνει να ζω δίπλα-δίπλα με κάτι διαφορετικό».

Όπως επεσήμανε ο κ. Γαβρόγλου, «πολλές φορές ο εκφοβισμός και η βία κρύβονται κάτω από τον μανδύα του «έλα ρε, πλάκα κάνουμε». Πρέπει να ζητήσουμε από τα παιδιά να μιλήσουν κι από τους εκπαιδευτικούς να το αντιμετωπίσουν. Επιμένω όμως ότι δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές».

«Οι ψυχολόγοι δεν μπορούν να λύσουν όλα τα προβλήματα. Βασικό στοιχείο είναι να μπορέσουμε να συζητήσουμε και τις πηγές αυτής της συμπεριφοράς. Υπάρχουν ηλεκτρονικά παιχνίδια που μέσα σε 5 δευτερόλεπτα σκοτώνεις καμιά τριανταριά ανθρώπους. Τι σόι παιχνίδι είναι αυτό!».

Ρωσία: Καταγγέλλουν δηλητηριασμό ακτιβιστή των Pussy Riot

Ο Πιοτρ Βερζίλοφ, ακτιβιστής της ομάδας Pussy Riot, μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο σε σοβαρή κατάσταση και, όπως δήλωσαν συγγενείς του στον ιστότοπο Meduza, είναι πιθανόν να έχει δηλητηριαστεί, σύμφωνα με δημοσίευμα του BBC.

Ο Πιοτρ Βερζίλοφ, ένα από τα μέλη των Pussy Riot που εισέβαλαν στο γήπεδο στον τελικό του Παγκοσμίου Κυπέλλου, αρρώστησε έπειτα από ακροαματική διαδικασία σε ρωσικό δικαστήριο με κατηγορούμενη την ακτιβίστρια Βερόνικα Νικούλσινα.

Η ακτιβίστρια δήλωσε στον ιστότοπο Meduza ότι ο Βερζίλοφ είπε ότι έχασε την όρασή του και στην συνέχεια την ικανότητα να μιλά και να περπατά.

Ο Πιοτρ Βερζίλοφ είναι παντρεμένος με την Ναντέζντα Τολοκονίκοβα, επίσης μέλος των Pussy Riot , η οποία καταδικάσθηκε το 2012 σε φυλάκιση δύο ετών για παράσταση σε καθεδρικό ναό της Μόσχας.

«Ο Πιοτρ μπορεί να δηλητηριάστηκε. Στο τοξικολογικό τμήμα σε πολύ σοβαρή κατάσταση», έγραψε στο Twitter.

Στο Παρίσι το 6ο ξενοδοχείο CR7 του Ρονάλντο

Ο Κριστιάνο Ρονάλντο επέλεξε το Παρίσι για να χτίσει το έκτο ξενοδοχείο της αλυσίδας «CR7», του οποίου τα εγκαίνια έχουν προγραμματιστεί για το 2021.

Αυτό ανακοινώθηκε από τον όμιλο ξενοδοχείων Pestana χθες στη Λισαβόνα, με τον οποίο ο διάσημος Πορτογάλος συνεργάζεται σε αυτό το έργο.

«Το τεσσάρων αστέρων ξενοδοχείο 210 δωματίων θα είναι το μεγαλύτερο στο δίκτυο CR7», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Pestana Group, ο οποίος πρόσθεσε: «Αντιπροσωπεύει μια επένδυση 60 εκατομμυρίων ευρώ και θα βρίσκεται στο Παρίσι, μεταξύ του Σταθμό Austerlitz και το σιδηροδρομικό σταθμό Gare de Lyon».

Όσον αφορά τα άλλα ξενοδοχεία της αλυσίδας «CR7», οι επενδύσεις γίνονται 50-50 μεταξύ Κριστιάνο Ρονάλντο και Pestana, η οποία στη συνέχεια αναλαμβάνει τη διαχείρισή τους.

«Είναι απολύτως λογικό το σήμα Pestana CR7 να κινηθεί στο Παρίσι, μία από τις πιο δημοφιλείς πόλεις στον κόσμο», δήλωσε ο επιθετικός της Γιουβέντους.

Ο διάσημος Πορτογάλος εγκαινίασε το 2016 τα πρώτα του ξενοδοχεία στη Λισαβόνα και τη Φουντσάλ, την γενέθλια πόλη του και πρωτεύουσα του νησιού της Μαδέρας. Μέχρι το 2020, θα ανοίξει άλλα τρία ξενοδοχεία στη Μαδρίτη, τη Νέα Υόρκη και το Μαρακές.

ΗΠΑ: Παρουσιάστηκαν τα νέα iPhone και το “έξυπνο” ρολόι

H Apple παρουσίασε στις ΗΠΑ τρία νέα μοντέλα iPhone, που έχουν μεγαλύτερο μέγεθος -αλλά και υψηλότερη τιμή- από τα προηγούμενα. Επίσης παρουσίασε ένα νέο «έξυπνο» ρολόι με δυνατότητες… καρδιολόγου.

Το μοντέλο XS Max, το μεγαλύτερο iPhone μέχρι σήμερα, έχει οθόνη 6,5 ιντσών(με τιμή από 1.099 δολάρια), το νέο iPhone XS έχει οθόνη 5,8 ιντσών (από 999 δολάρια), ενώ το φθηνότερο από τα τρία, το XR, έχει οθόνη 6,1 ιντσών (από 749 δολάρια). Η οθόνη των 6,5 ιντσών (16,5 εκατοστών) του XS Max με τεχνολογία OLED είναι κατά 26% μεγαλύτερη από την μεγαλύτερη έως τώρα οθόνη iPhone. Πρόκειται επίσης για το ακριβότερο μοντέλο της Apple μέχρι σήμερα.

Για όλα τα μοντέλα οι παραγγελίες θα αρχίσουν στις 19 Οκτωβρίου και οι πωλήσεις την επόμενη εβδομάδα. Και τα τρία νέα μοντέλα διαθέτουν τον ισχυρότερο επεξεργαστή A12 Bionic, που μπορεί να «σηκώσει» πιο εξελιγμένα βιντεοπαιγνίδια, προγράμματα επαυξημένης πραγματικότητας και άλλες «βαριές» εφαρμογές. Επίσης η μπαταρία του νέου XS θα διαρκεί περίπου μισή ώρα παραπάνω έναντι του μοντέλου Χ. Τα μοντέλα XS και XS Max έχουν από δύο κάμερες των 12 megapixel, ενώ το XR μόνο μία οπίσθια.

Το νέο smartwatch Apple Watch Series 4 έχει μεγαλύτερες δυνατότητες σύνδεσης στο διαδίκτυο, μεγαλύτερη οθόνη, ισχυρότερο επεξεργαστή και ευρύτερη γκάμα χαρακτηριστικών που επιτρέπουν την παρακολούθηση της σωματικής κατάστασης και υγείας του χρήστη.

Μεταξύ άλλων διαθέτει ένα αισθητήρα ηλεκτροκαρδιογραφήματος, που καταγράφει την κίνηση της καρδιάς και τις διαταραχές της, οι οποίες αποτελούν πιθανά σημάδια καρδιακής ανεπάρκειας. Επίσης, το ρολόι περιλαμβάνει όργανα που ανιχνεύουν την πτώση του χρήστη και, αν αυτός μείνει ακίνητος για πάνω από ένα λεπτό, η συσκευή αυτόματα κάνει κλήση εκτάκτου ανάγκης.

Οι παραγγελίες των ρολογιών -που έχουν εγκριθεί από την Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) των ΗΠΑ- θα ξεκινήσουν στις 14 Σεπτεμβρίου με τιμή από 499 δολάρια.

Οι επενδυτές δεν φαίνεται πάντως να εντυπωσιάσθηκαν πολύ από τις ανακοινώσεις που κρίθηκαν αναμενόμενες και οι μετοχές της Apple κινήθηκαν ελαφρώς πτωτικά στο αμερικανικό χρηματιστήριο. Όμως είχε προηγηθεί φέτος μια θεαματική άνοδος της μετοχής της πάνω από 30%, γεγονός που είχε κάνει την Apple την πρώτη εισηγμένη αμερικανική εταιρεία, η χρηματιστηριακή αξία της οποίας ξεπέρασε το ένα τρισεκατομμύριο δολάρια.

Πύργος: Ανατίναξαν ΑΤΜ και διέφυγαν με τα χρήματα

Τα ξημερώματα της Πέμπτης, άγνωστοι δράστες κατάφεραν να ανατινάξουν το ATM της Εθνικής Τράπεζας στην είσοδο σούπερ μάρκετ, στον κόμβο Φιλοθέης στην είσοδο του Πύργου.
Η μεγάλη έκρηξη έγινε στις δύο μετά τα μεσάνυχτα ενώ ανησύχησε κατοίκους σε πολλά σημεία της πόλης. Άμεσα στο σημείο έφτασαν ισχυρές δυνάμεις της Αστυνομίας, πυροσβέστες της Π.Υ. Πύργου και ο διευθυντής με τους εκπροσώπους της εταιρίας., οι οποίοι και αντίκρυσαν την εικόνα της καταστροφής.
Οι δράστες είχαν χρησιμοποιήσει εκρηκτικό μηχανισμό αρκετά ισχυρό που το ωστικό κύμα, προκάλεσε μεγάλες ζημιές κυρίως προς το εσωτερικό του σούπερ μάρκετ.
Εκτιμάται πως είχαν μελετήσει καλά το χτύπημα αφού πριν τοποθετήσουν τα εκρηκτικά στο ένα από τα δύο ATM που βρίσκονται στην είσοδο του σούπερ μάρκετ, έκοψαν το καλώδιο από την κάμερα που κάλυπτε το συγκεκριμένο χώρο. Αφού συνέδεσαν τα εκρηκτικά εκτιμάται πως κρύφτηκαν πίσω από μια μεγάλη κολώνα του κτριίου για να αποφύγουν τη δύναμη του ωστικού κύματος της έκρηξης.
Μετά την έκρηξη έσπασαν με βαριοπούλες την πόρτα εισόδου μπήκαν στο χώρο του σούπερ μάρκετ και έφυγαν με τρία από τα κουτιά που εφοδιάζουν το ΑΤΜ με χαρτονομίσματα.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ilialive.gr, οι δράστες έγιναν αντιληπτοί την ώρα που έφευγαν πάνω σε μηχανή μεγάλου κυβισμού.

Προειδοποιήσεις Ζάεφ για να περάσει η συμφωνία

Την έντονη ανησυχία του για την κατάσταση που επικρατεί στα Βαλκάνια και ιδίως βόρεια των Σκοπίων, εξέφρασε ο πρωθυπουργός της πΓΔΜ, Ζόραν Ζάεφ, κατά τη διάρκεια ομιλίας του ενόψει του δημοψηφίσματος της 30ης Σεπτεμβρίου.

Σύμφωνα με τον Σκάι ο κ. Ζάεφ στην ομιλία του τόνισε ότι «στο παρελθόν η κατάσταση στα Βαλκάνια ήταν δυναμική, επαναστατική αλλά και εκρηκτική. Βλέπουμε πάλι πως είναι εκρηκτική η κατάσταση. Ολοι γνωρίζουμε τι συμβαίνει στα βόρεια σύνορά μας» ανέφερε ο Ζόραν Ζάεφ και συνέχισε:

«Ως πρόεδρος της κυβέρνησης και έχοντας όλες τις πληροφορίες είμαι ανήσυχος για τη χώρα και έχω κάθε λόγο να είμαι ανήσυχος. Πρέπει να είμαστε σίγουροι πως η χώρα είναι ασφαλής».

Στο μεταξύ για το επικείμενο δημοψήφισμα για τη Συμφωνία των Πρεσπών στις 30 Σεπτεμβρίου στην πΓΔΜ αλλά για την ένταξη των Σκοπίων στην ΕΕ θα μιλήσει σήμερα ο πρωθυπουργός της χώρας Ζόραν Ζάεφ στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο.

Στην ομιλία του ο Ζ. Ζάεφ αναμένεται να επικεντρωθεί στην ανάγκη να διασφαλίσει τη στήριξη της κοινής γνώμης και της αντιπολίτευσης στην αλλαγή του ονόματος, καθώς και στα επόμενα βήματα που απαιτούνται για μια ενδεχόμενη ένταξη της πΓΔΜ στην ΕΕ, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Στην σχετική του ανακοίνωση το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αναφέρεται στην υπογραφή της συμφωνίας των Πρεσπών για την αλλαγή του ονόματος της πΓΔΜ μετά από δυο δεκαετίες αντίθεσης για το ζήτημα, λόγω της οποίας η Ελλάδα έχει ασκήσει βέτο στην ένταξη των Σκοπίων στην ΕΕ και το ΝΑΤΟ.

Το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων για το όνομα, το οποίο έχει ήδη επικυρωθεί επισήμως από το κοινοβούλιο της πΓΔΜ, θα τεθεί σε δημοψήφισμα στη χώρα στις 30 Σεπτεμβρίου.

Πηγή: iefimerida

Ηλεία: Υπό μερικό έλεγχο η φωτιά στο Καπελέτο

Υπό μερικό έλεγχο τέθηκε η πυρκαγιά, που εκδηλώθηκε χθες το βράδυ, σε έκταση με καλαμιές, στην περιοχή Καπελέτο του δήμου Ανδραβίδας – Κυλλήνης, στην Ηλεία. Στο σημείο εξακολουθούν να επιχειρούν ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις, προκειμένου να θέσουν υπό πλήρη έλεγχο την φωτιά.

Πρόβλημα για το Τόκιο 2020 οι φυσικές καταστροφές στην Ιαπωνία

Ο προγραμματισμός για τους Ολυμπιακούς αγώνες του Τόκιο το 2020 έχει καταστεί δυσκολότερος, εξαιτίας των υψηλών κινδύνων φυσικών καταστροφών στην Ιαπωνία, μια πραγματικότητα που έζησε η χώρα μόλις την περασμένη εβδομάδα, έπειτα από ένα θανατηφόρο τυφώνα και έναν σεισμό, όπως δήλωσε ο συντονιστής της διοργάνωσης και μέλος της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής (ΔΟΕ), Τζον Κόουτς.

Η δυτική Ιαπωνία «χτυπήθηκε» την περασμένη εβδομάδα από τον ισχυρότερο τυφώνα που έπληξε τη χώρα τα τελευταία 25 χρόνια και αμέσως μετά ήρθε ο σεισμός για να παραλύσει το μεγαλύτερο νησί Χοκάιντο, στα βόρεια της Ιαπωνίας, αφήνοντας πίσω του 40 νεκρούς.
Η Ιαπωνία επλήγη επίσης το καλοκαίρι από υψηλές θερμοκρασίες με αρκετούς νεκρούς, αλλά και καταρρακτώδεις βροχές τον Ιούλιο, που προκάλεσαν μεγάλες κατολισθήσεις και πλημμύρες.

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Συντονισμού για το Τόκιο 2020 παραδέχθηκε ότι οι δύο καταστροφές μόλις πριν από μία εβδομάδα «αποτέλεσαν ένα πλήγμα για τον πραγματικό έλεγχο των δυσκολιών σχεδιασμού στους ήδη εξαιρετικά περίπλοκους Αγώνες, λόγω του μεγάλου αριθμού αθλημάτων και αγωνισμάτων».

Ο Κόουτς, ο οποίος βρέθηκε στο Τόκιο για μια διήμερη συνάντηση με την οργανωτική επιτροπή, δήλωσε ότι είναι ευχαριστημένος με τον τρόπο, με τον οποίο διαμορφώνονται τα πράγματα στο αγωνιστικό μέρος, συμπεριλαμβανομένης της απόφασης για το τελευταίο κομμάτι του αγωνιστικού προγράμματος, που αφορά στην κολύμβηση.

Έτσι, οι τελικοί θα διεξάγονται στο πρωινό πρόγραμμα της διοργάνωσης και οι προκριματικοί το απόγευμα, παρά τις έντονες διαμαρτυρίες της ιαπωνικής ομοσπονδίας κολύμβησης που εξέφρασε την απογοήτευσή της, επειδή οι τηλεθεατές της χώρας δεν θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τους αγώνες σε «πραγματικό» χρόνο.

“Βόμβα” Τζ.Παπαδόπουλου που εμπλέκει Κοτζιά: Είχα ενημερώσει για την εμπλοκή Ρώσων στις αμερικανικές εκλογές

Ο ελληνοαμερικανός Τζορτζ Παπαδόπουλος, πρώην συνεργάτης της προεκλογικής εκστρατείας του Ντόναλντ Τραμπ, είχε ενημερώσει τον Έλληνα υπουργό Εξωτερικών, σχετικά με την εμπλοκή της Μόσχας στις αμερικανικές εκλογές.

Του είχε πεί δηλαδή για τις επαφές του με την Μόσχα και τους ισχυρισμούς του Κρεμλίνου, ότι διέθετε χιλιάδες e-mail της Κλίντον, τα οποία θα μπορούσαν να επηρεάσουν το αποτέλεσμα των αμερικανικών εκλογών. Φυσικά υπέρ του Τραμπ.

Μιλώντας στην εκπομπή του Τζορτζ Στεφανόπουλος, ο Παπαδόπουλος δήλωσε ότι δεν θυμάται να είπε ποτέ στον Ντάουνερ, κορυφαίο διπλωμάτη της Αυστραλίας στη Βρετανία, ότι η Ρωσία διέθετε «βρώμικα» στοιχεία για τη Χίλαρι Κλίντον. Η αποκάλυψη, αποτέλεσε και την αφορμή για την έρευνα του FBI σχετικά με την ρωσική εμπλοκή στις Αμερικανικές εκλογές.

Οι δύο άνδρες έπιναν μαζί σε μπάρ του Λονδίνου, και ο Παπαδόπουλος φέρεται να είπε στον Ντάουνερ για τα «βρώμικα στοιχεία» που διέθετε η Ρωσία για την αντίπαλο του Τραμπ. Ο Ντάουνερ μετέφερε αυτές τις ευαίσθητες πληροφορίες στην κυβέρνησή του και με τρόπο που δεν έχει γίνει γνωστός, οι σχετικές πληροφορίες έφθασαν αργότερα στο FBI.

Υπενθυμίζεται ότι ο Παπαδόπουλος καταδικάστηκε από ομοσπονδιακό δικαστήριο των ΗΠΑ σε φυλάκιση 14 ημερών και αποφυλάκιση με περιοριστικούς όρους ενός έτους, κοινωνική εργασία 200 ωρών και πρόστιμο 9.500 δολαρίων επειδή είπε ψέματα στο FBI σχετικά με τον χρόνο και την σημασία των επαφών του με Ρώσους, κατά την προεκλογική εκστρατεία του Τραμπ.

Η ιδιαίτερα ελαφριά ποινή που επιβλήθηκε στον πρώην συνεργάτη του Τραμπ οφείλεται στο γεγονός ότι παραδέχθηκε την ενοχή του για την ψευδή κατάθεση τον Οκτώβριο 2017 και συνεργάστηκε με τον ειδικό εισαγγελέα..

Παρότι εξακολουθεί να επιμένει ότι δεν θυμάται τη συνομιλία του με τον Ντάουνερ, ο Παπαδόπουλος είπε στον Τζορτζ Στεφανόπουλος ότι είχε μιλήσει σχετικά τις επαφές του με Ρώσους για τα email της Χίλαρι και σε έναν άλλον υψηλόβαθμο Ευρωπαίο αξιωματούχο. Κι αυτός δεν ήταν άλλος από τον Έλληνα υπουργό Εξωτερικών, τον Νίκο Κοτζιά.

«Ναι θυμάμαι», είπε συγκεκριμένα ο Παπαδόπουλος στον Στεφανόπουλο, «ότι το είπα και σε έναν άλλον ανώτατο διπλωμάτη, στον Ελληνα Υπουργό των Εξωτερικών. Του το είπα ανοιχτά.

Μέχρι σήμερα ο Νίκος Κοτζιάς ποτέ δεν έχει αναφερθεί σε αυτές τις επαφές.

Νεπάλ: Γυναίκες μπόντι μπίλντερς στον αγώνα κατά της πατριαρχίας

Στην πρωτεύουσα Κατμαντού πραγματοποιήθηκε το προηγούμενο Σαββατοκύριακο το 3ο Πρωτάθλημα των μπόντι μπίλντερς. Στη διοργάνωση στην οποία συμμετείχαν περίπου 70 άντρες διαφορετικών κατηγοριών βάρους, την έκπληξη έκανε η παρουσία πέντε νεαρών γυναικών από διάφορα μέρη του Νεπάλ που συμμετείχαν στον διαγωνισμό.

Σε μια εποχή που το σπορ αυτό στην κοινωνία του Νεπάλ θεωρείται συνήθως ένας ανδρικός τομέας, υπάρχουν κάποιες γυναίκες που προσπαθούν να σπάσουν τις αλυσίδες της πατριαρχίας και να αποδείξουν την αυτοπεποίθησή και τη δύναμή τους.
Η Σόβα Μανανχάρ από το Κατμαντού δεν είχε λόγια να περιγράψει την ευτυχία της όταν ανακηρύχθηκε πρωταθλήτρια ανάμεσα σε εκατοντάδες ακροατές που είχαν κατακλύσει την αίθουσα Rastriya Naach Ghar.
Τόσο στον προκριματικό, όσο και στον τελικό, οι γυναίκες που συμμετείχαν επιδείκνυαν με ενθουσιασμό τους μυς τους μπροστά στους κριτές και το ακροατήριο. Μακιγιαρισμένες και ντυμένες με πολύχρωμα μπικίνι οι νέες τολμηρές γυναίκες ανέβηκαν στην σκηνή, παρουσίασαν τον εαυτό τους και έκαναν επίδειξη της δυνατής φυσικής τους κατάστασης παίρνοντας διαφορετικές στάσεις, για να φανούν καλύτερα οι γραμμωμένοι μυς. Η μικρότερη ηλικιακά συμμετέχουσα, Πούζρα Σρέστα, δήλωσε ότι αποφάσισε να συμμετάσχει στο διαγωνισμό για να δείξει ότι το άθλημα αυτό δεν είναι μόνο για άνδρες, αλλά και για γυναίκες, καθώς και για να πείσει την οικογένειά της η οποία δεν την ενθαρρύνει, ότι δεν κάνει κάτι κακό.
Το μπόντι μπίλντινγκ δεν είναι ένας εύκολος στόχος.
Επιπλέον, οι γυναίκες μπόντι μπίλντερς πρέπει υποχρεωτικά να παίρνουν πόζες με μπικίνι, να δείχνουν τους μυς τους και τη σωματική τους διάσταση στη διάρκεια των διαγωνισμών, γεγονός που απαιτεί πολύ προσπάθεια, ενέργεια και εμπιστοσύνη. Για να φθάσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα απαιτούνται μήνες και χρόνια αυστηρής εκπαίδευσης, σωστής διατροφής, αφοσίωσης και υπομονής.
Η Σανάμ Μουλγκούτι, φοιτήτρια ιατρικής, είπε στο κινεζικό πρακτορείο ότι μήνες ολόκληρους έχει να φάει καβούρια, χάρμπουγκερ και γλυκά. Ακόμα και στα γενέθλιά της δεν έφαγε τούρτα προκειμένου να διατηρήσει τη σιλουέτα της. Λέει ακόμα οτι η οικογένειά της είναι αρνητική σε αυτό εκείνη όμως, ελπίζει κάποια μέρα να τους πείσει.
Δεν είναι πολύς καιρός που οι γυναίκες στο Νεπάλ ανακάλυψαν το μπόντι μπίλντινγκ. Το 2016 η Νανίτα Μαχαρτζιάν ήταν η πρώτη γυναίκα από το Νεπάλ που κέρδισε μετάλλιο σε έναν διεθνή διαγωνισμό, ενώ είχε ήδη αποσπάσει πολλά βραβεία σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο. Σήμερα η Μαχαρτζιάν, ανύπαντρη μητέρα ενός αγοριού, απέχει από την σκηνή και προτιμά να εμφανίζεται ως κριτής σε διαγωνισμούς μπόντιμπιλντινγκ. Η 34χρονη διεθνής πρωταθλήτρια υποστηρίζει ότι όλο και περισσότερες γυναίκες πρέπει να σπάσουν τα συμβατικά όρια και να αρχίσουν να ασκούνται συστηματικά.

Ελλάδα Τούμπα, Αλκαζάρ και Καλογρέζα μου….

Τι είναι χειρότερο αλήθεια; Οτι κάποιοι πολιτικοί ποδοσφαιροποιούν την πολιτική; Ή ότι πιάνει;
Το «πιάνει», βέβαια είναι σχετικό. «Πιάνει» τόσο, όσο!
Τόσο, όσο να κάνει τις 500 ψήφους 520, τις 100.000 να τις κάνει 103.000, ή τις 500.000 να τις κάνει 508.000. Τα νούμερα αυτά είναι τυχαία, φυσικά, και εντελώς θεωρητικά. Απλώς θέλω να επισημάνω ότι οι εν λόγω πολιτικοί, δεν είναι χαζοί…

Του Βαγγέλη Μωυσή

Ούτε ο Τσίπρας, δηλαδή, ούτε ο Καμμένος, πιστεύουν ότι παίζοντας το…. χαρτί «γήπεδο Τούμπας», πιστεύουν πως θα κερδίσουν τσουβάλια ψήφων.
Δεν πρόκειται ο νέος που δεν θεωρείται άνεργος επειδή κάνει εκ περιτροπής μεροκάματα αξίας 150 ευρώ το μήνα, να πει «αααα, βοηθάνε τον ΠΑΟΚ, θα τα ψηφίσω τα παλικάρια»!
Ούτε ο πολύτεκνος που του κόψανε τα επιδόματα πρόκειται αν σκεφτεί… «μπράβο ρε κυβερνησάρα, μπορεί να παίρνω μια φορά το μήνα λιγότερη, κρέας για την οικογένεια, αλλά χαλάλι , αφού θα πηγαίνω τα αγόρια μου σε τέτοια γηπεδάρα να δούνε τον ΠΑΟΚ»!
Προφανώς δεν απευθύνονται στο σύνολο των φιλάθλων του ΠΑΟΚ, όπως όταν κάποιοι πολιτικοί διαφημίζουν τα έργα τους για τον Ολυμπιακό, ή την ΑΕΚ, δεν απευθύνονται στο σύνολο των φιλάθλων αυτών των ομάδων.
Απευθύνονται κατά περίπτωση σε ένα μικρό target group φανατικών. Τόσο φανατικών, που δεν ασχολούνται με τίποτα άλλο, εκτός από το εβδομαδιαίο πρόγραμμα υποχρεώσεων της ομάδας τους. Τόσο φανατικών, που δεν δίνουν δεκάρα τσακιστή για το πόσο είναι ο ΦΠΑ, πόσο ανεβαίνει ο ΕΝΦΙΑ, πόσο έχουν ανέβει οι τιμές σε σχέση με τον προηγούμενο Μάιο στο σούπερ μάρκετ…
Αυτούς που δεν κοιτάνε τι έργο έχει παράξει ο βουλευτής της περιφέρειάς τους , ή τι προτάσεις έχει καταθέσει σε διάφορα θέματα, αρκεί να είναι πιστό τέκνο στην Ολυμπιακάρα, στην ΠΑΟΚάρα, στην Αρειανάρα και πάει λέγοντας…
Αυτούς που δεν κοιτάνε τι έχει να προσφέρει ο δήμαρχος στην πόλη, αλλά αν έκανε καλή δήλωση υποστήριξης της ομαδάρας για το γκόλ που ακυρώθηκε, για το πέναλντι που δεν δόθηκε, για το πρωτάθλημα που διακυβεύεται…
Αυτούς που δεν κοιτάνε, αν κάποιος πολιτικός προάγει γενικώς με το έργο του τον αθλητισμό, δίνοντας ευκαιρίες για καλύτερες υποδομές για περισσότερες ομάδες, σε περισσότερες πόλεις, σε περισσότερα αθλήματα, αλλά προτιμούν εκείνον που θα «αδειάσει» τις άλλες ομάδες για να ταυτιστεί με την δική τους…
Ελπίζουν λοιπόν, κάποιοι πολιτικοί και παράγοντες της πολιτικής γενικώς, πως αρκετοί εξ` αυτών θα φτάσουν στην κάλπη την ημέρα των εκλογών για να προσθέσουν εκείνο το 1% – 2% των ψήφων, που θα κάνουν τη διαφορά, δίνοντας άλλη μια έδρα στο κόμμα, ή δίνοντας τη νίκη σε μια αμφίρροπη αναμέτρηση…
Ναι , θα χαρώ κι εγώ να αποκτήσει ο ΠΑΟΚ ένα καλύτερο γήπεδο. Θα χαρώ κι εγώ αν ο Ιβάν ενισχύσει τόσο τον ΠΑΟΚ, που τελικά θα πάρει το πρωτάθλημα, θα μπει στους ομίλους του Champions League και θα κάνει μια εντυπωσιακή πορεία στα ευρωπαϊκά «σαλόνια»…
Θα κάνω απίστευτη καζούρα στους φίλους Αρειανούς, αν τους ταπεινώσουμε στις αναμετρήσεις των δύο ομάδων. Θα υποδεχτώ ταπεινά και με χαμόγελο την καζούρα που θα μου κάνουν εκείνοι αν το αποτέλεσμα είναι διαφορετικό.
Αλλά δεν θα βασίσω το μέλλον της πόλης μου, της χώρας μου, των παιδιών μας, στα οπαδικά συναισθήματα καθενός.
Και εκείνους που το κάνουν, δεν τους κατηγορώ. Ο καθένας επιλέγει το κόλλημμά του…
Όμως με θλίβουν τα πολιτικά πρόσωπα, τα κομματικά στελέχη και οι opinion leaders αυτού του τόπου, όταν, αντί να συμβάλλουν στην ποιοτική αναβάθμιση του τρόπου σκέψης του πολίτη όπως έχουν καθήκον να πράττουν, «ποντάρουν» συστηματικά στον φανατισμό και καλλιεργούν τους πιο «ρηχούς» τρόπους σκέψης και κρίσης…
Γιατί το αθλητικό «έκδοχο» του λαϊκισμού, είναι δυστυχώς ένα από τα χειρότερα της συνταγής, από την εποχή που οι Ρωμαίοι αυτοκράτορες προσέφεραν στην αρένα «άρτον και θεάματα», ως την εποχή που ο αείμνηστος Δημήτρης Μητροπάνος τραγουδούσε «Ελλάδα Τούμπα, Αλκαζάρ και Καλογρέζα μου», ή ο επίσης αείμνηστος Τζιμάκος, τραγουδούσε «όλη η Ελλάδα προσκυνά σώβρακα και φανέλες»….