23.2 C
Athens
Αρχική Blog Σελίδα 19857

Ψηφίστηκε στην αρμόδια Επιτροπή το νομοσχέδιο για την ανάπλαση της Αθήνας

Τα πυρά που δέχθηκε η κυβέρνηση από τα κόμματα της αντιπολίτευσης και ιδίως την ΝΔ, για το νομοσχέδιο για την ανάπλαση της Αθήνας, αντέστρεψε προς την αξιωματική αντιπολίτευση ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, επιρρίπτοντας τις ευθύνες για την κατάσταση της πόλης «σε αυτούς που διοικούσαν τον δήμο τόσες δεκαετίες».

Ο Αλέκος Φλαμπουράρης, επίσης, υπεραμύνθηκε του νομοσχεδίου επισημαίνοντας ότι κύριο έργο της ανώνυμης εταιρείας που αναλαμβάνει την ανάπλαση της Αθήνας, είναι να «συντονίσει τα ασυντόνιστα», ενώ οι εισηγητές των κομμάτων επέμειναν ότι αφαιρούνται αρμοδιότητες της τοπικής αυτοδιοίκησης και «καπελώνεται» ο δήμος Αθηναίων.

«Υπήρχε ολοκληρωμένο σχέδιο αστικών παρεμβάσεων που υπεγράφη το 2014» ανέφερε η Ντόρα Μπακογιάννη, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι με αυτό το νομοσχέδιο και το αντίστοιχο για την απλή αναλογική, ετοιμάζει μια παρέμβαση για να διαλύσει την αυτοδιοίκηση και να την ελέγξει.

«Δεν υπάρχει καμία αρμοδιότητα που αφαιρείται από τον δήμο και πηγαίνει στη νέα αρχή» αντέτεινε ο κ. Σπίρτζης και κατηγόρησε την ΝΔ ότι επιμένει σε μια τακτική στρέβλωσης σε ο,τιδήποτε κάνει η κυβέρνηση. Απαντώντας δε, σκωπτικά στην κ. Μπακογιάννη, είπε ότι πράγματι έχει ιστορία στον δήμο Αθηναίων η ΝΔ, η Αθήνα ήταν μια από τις ωραιότερες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, ενώ με ευθύνη αυτής της παράταξης έχει αποσυνδεθεί από τον πολιτισμό της και σήμερα βρίσκεται σε αυτή την κατάσταση.

Το νομοσχέδιο εγκρίθηκε από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου με τη θετική ψήφο των κομμάτων της πλειοψηφίας, ενώ η ΝΔ, το ΚΚΕ, η Ένωση Κεντρώων, το Ποτάμι και η ΧΑ, καταψήφισαν. Η ΔΗΣΥ δεν εκπροσωπήθηκε στη συνεδρίαση, δεδομένου ότι ο ειδικός αγορητής του κόμματος, Γιάννης Μανιάτης, αποχώρησε καταγγέλλοντας αργοπορία του υπουργού Μεταφορών.

Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για την υιοθεσία

Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία επί της αρχής του το νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης για τα «μέτρα για την Προώθηση των Θεσμών της Αναδοχής και Υιοθεσίας».

Υπέρ τάχθηκαν ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ παρά τις πρόσφατες αντιδράσεις βουλευτών τους και το Ποτάμι. Η ΝΔ, η ΔΗΣΥ και η Ένωση Κεντρώων εξέφρασαν επιφυλάξεις, ενώ το ΚΚΕ δήλωσε «παρών» και η Χρυσή Αυγή καταψήφισε.

Η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Θεανώ Φωτίου, λαμβάνοντας υπόψη σχετικές παρατηρήσεις που είχαν εκφραστεί τόσο από φορείς όσο και από κόμματα προχώρησε σε ορισμένες βελτιωτικές αλλαγές.

Έτσι, μεταξύ άλλων καταργείται και δεν θα ισχύσει το ανώτατο όριο ηλικίας σε περιπτώσεις συγγενικής αναδοχής, ενώ επεκτείνεται η οικονομική ενίσχυση του αναδόχου και κατά τη στρατιωτική θητεία του παιδιού.
Πηγή: ΑΠΕ

Νέα Δημοκρατία: Φωνάζει ο κλέφτης για να φοβηθεί ο νοικοκύρης

Συνέχεια δίνει σήμερα το γραφείο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας απαντώντας στις σφοδρές επιθέσεις που δέχεται από το Μέγαρο Μαξίμου με αφορμή την τηλεφωνική επικοινωνία του κυβερνητικού εκπροσώπου με τον εφοπλιστή Β.Μαρινάκη.

Συγκεκριμένα σε ανακοίνωσή του το γραφείο Τύπου του κόμματος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης τονίζει:

«Στην απόγνωσή τους που βλέπουν τις καρέκλες τους να τρίζουν, οι απερχόμενοι ένοικοι του Μαξίμου και ο ίδιος ο πρωθυπουργός εκδίδουν πια ανακοινώσεις που θα διδάσκονται στο μέλλον ως μνημεία θράσους και πολιτικής αθλιότητας.

Τα βοσκοτόπια για τις τηλεοπτικές άδειες, τα ταξίδια στη Βενεζουέλα με σπεσιαλίστες των off-shore, οι χαριστικές ρυθμίσεις σε συγκεκριμένους επιχειρηματίες και η φορολογική ασυλία στους βαρόνους του ηλεκτρονικού τζόγου είναι μερικά μόνον από τα έργα και τις ημέρες της ΣΥΡΙΖΑϊκής διαπλοκής. Την ίδια ώρα που ακόμη και Ενώσεις Δικαστών καταγγέλλουν πρωτοφανείς κυβερνητικές παρεμβάσεις στον χώρο της Δικαιοσύνης.

Οι πολίτες έχουν καταλάβει πια πολύ καλά ποιοι είναι αυτοί που συναλλάσσονται με συγκεκριμένα συμφέροντα, επιδιώκοντας να κτίσουν το δικό τους καθεστώς.

Σε ό,τι αφορά τον κ. Μαρινάκη, ο κ. Τσίπρας οφείλει να ενημερώσει τους πολίτες πόσες φορές έχει συναντηθεί μαζί του και τι ακριβώς συζήτησαν. Και ο κ. Μαρινάκης οφείλει να πει δημοσίως ποια είναι η βοήθεια που προσέφερε στην Κυβέρνηση, όπως υποστήριξε στην δημόσια επιστολή του.

Υ.Γ. Μόνον οίκτο προκαλούν τα περί «μαύρου μετώπου» και τα μαθήματα Δημοκρατίας από αυτούς που την υπονομεύουν καθημερινά, παραβιάζοντας θεμελιώδεις κανόνες του Κράτους Δικαίου. Το μόνο μαύρο που δικαίως φοβάται ο κ. Τσίπρας είναι αυτό που τον περιμένει στις κάλπες. Και από αυτό δε θα γλιτώσει όσες αθλιότητες και αν μεθοδεύσει στον χρόνο που του απομένει».

Ενίσχυση του Ευρώ έναντι του δολαρίου

Στην αγορά συναλλάγματος το ευρώ έναντι του δολαρίου σημειώνει άνοδο σε ποσοστό 0,10% και διαμορφώνεται στα 1,2004 δολάρια.

Το ευρώ βρίσκεται στα 131,844 γεν, στο 0,8794 με τη στερλίνα και στο 1,1957 με το ελβετικό φράγκο.

Η ισοτιμία του δολαρίου υποχωρεί σε ποσοστό 0,08% έναντι του γεν και διαμορφώνεται στα 109,786 γεν.

Η στερλίνα έναντι του δολαρίου σημειώνει άνοδο 0,29% και διαμορφώνεται στα 1,3651 δολάρια.

ΑΠΕ

IBM Hellas: Χρονιά μεγέθυνσης το 2018

Η φετινή χρονιά θα είναι η πρώτη μετά την οικονομική κρίση που θα υπάρξει μεγέθυνση της ελληνικής αγοράς πληροφορικής, εκτίμησε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΙΒΜ Ελλάς ΑΕ Σπύρος Πουλίδας σε συνέντευξη Τύπου που παρεχώρησε με αφορμή τη συμπλήρωση, το 2018, 80 ετών παρουσίας της αμερικανικής εταιρείας στην Ελλάδα (από το τέλος του 1937).

Ο επικεφαλής της ΙΒΜ για την Ελλάδα και την Κύπρο (όπου η εταιρεία έχει παρουσία από το 1963) επεσήμανε ότι, παρά την κρίση, μεταξύ 2014-2018 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας εμφάνισε συνολικά αύξηση σχεδόν 30%. Τόνισε ότι «μετά το 2010 όχι μόνο μείναμε στην Ελλάδα, αλλά και επεκταθήκαμε».

Όπως είπε, μολονότι η ελληνική αγορά πληροφορικής εμφάνισε τάσεις συρρίκνωσης, πολλές μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις -αντίθετα με τις μικρές εγχώριες εταιρείες- προχώρησαν σε επενδύσεις πληροφορικής, με αποτέλεσμα η ΙΒΜ να κερδίσει μερίδιο αγοράς από τους ανταγωνιστές της και να διευρύνει τα έσοδά της.

Όσον αφορά την αξιοποίηση από τις ελληνικές επιχειρήσεις και οργανισμούς των υπηρεσιών και λύσεων της τεχνητής νοημοσύνης, τις οποίες η ΙΒΜ προτιμά να αποκαλεί «γνωσιακές» (cognitive), ο κ. Πουλίδας επεσήμανε ότι μόλις τώρα γίνονται τα πρώτα βήματα στην Ελλάδα και ότι η υιοθέτησή τους από την ελληνική αγορά είναι ακόμη πολύ χαμηλή.

Τόνισε ότι «μία χώρα που δεν θα μπορέσει να ακολουθήσει την ψηφιακή επανάσταση, κινδυνεύει να μείνει ψηφιακά αναλφάβητη». Αυτό είναι, όπως είπε, το μεγάλο ερώτημα και ζητούμενο για την Ελλάδα σήμερα. Εξέφρασε πάντως την αισιοδοξία του ότι έχει γίνει κατανοητό στους πάντες, κυβέρνηση και ιδιωτικό τομέα, ότι «δεν υπάρχει άλλη επιλογή».

Για την ΙΒΜ είπε ότι έκανε καίριες επενδύσεις μέσα στην κρίση και ανέφερε ότι «το Κέντρο Εξειδίκευσης Big Data & Business Analytics, το οποίο δημιούργησε η IBM στην Ελλάδα το 2014, καθώς και το Κέντρο Παροχής Υπηρεσιών για την υποστήριξη των τεχνολογικών υποδομών της εταιρείας Dow Chemical διεθνώς, έχουν ενταχθεί στο διεθνές δίκτυο κέντρων εξειδίκευσης της ΙΒΜ. Τα δύο κέντρα εξασφαλίζουν τη δημιουργία ποιοτικών θέσεων εργασίας στην Ελλάδα, ενώ από κοινού απασχολούν σήμερα ένα σημαντικό αριθμό Ελλήνων επιστημόνων και μηχανικών – μια νέα γενιά επαγγελματιών – οι οποίοι παρέχουν υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας». Επίσης το 2015-16 η ΙΒΜ δημιούργησε στην Αθήνα ένα νέο κέντρο δεδομένων (data center).

Η εταιρεία απασχολεί σε Ελλάδα και Κύπρο περισσότερα από 300 άτομα, ενώ άλλοι τόσοι είναι οι εξωτερικοί συνεργάτες της. Το 60% περίπου του κύκλου εργασιών της προέρχεται από την παροχή υπηρεσιών σε εταιρείες, ενώ μόνο το 10% έως 15% αφορά προμήθειες του Δημοσίου. Όπως είπε ο κ. Πουλίδας, «είμαστε συνδεδεμένοι με την καρδιά της ελληνικής οικονομίας και είχαμε αδιάλειπτη παρουσία στη χώρα εν μέσω ταραχών, πολέμων και οικονομικών κρίσεων».

Τονίσθηκε ακόμη ότι ένας σημαντικός αριθμός Ελλήνων επιστημόνων κατέχουν καίριες θέσεις σε Κέντρα Έρευνας και Τεχνολογίας της εταιρείας παγκοσμίως, καθώς επίσης ότι η IBM παρέχει σε Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα τη δυνατότητα δωρεάν χρήσης επιλεγμένων προϊόντων λογισμικού της για διδακτικούς και ερευνητικούς σκοπούς.

Εξάλλου, η ΙΒΜ συνεργάζεται σε μεταπτυχιακό επίπεδο με τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ (έχει εντάξει στο πρόγραμμα διδακτορικών σπουδών εξειδικευμένα αντικείμενα για τις γνωσιακές τεχνολογίες και πρακτική εφαρμογή αυτών μέσω των υπηρεσιών ΙΒΜ Watson στο ΙΒΜ Cloud). Επίσης συνεργάζεται με το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών στον τομέα των «Business Analytics», με το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών σε εξειδικευμένα ερευνητικά προγράμματα κ.α.

Η ΙΒΜ έχει πίσω της μια ιστορία 107 ετών και ο παγκόσμιος κύκλος εργασιών της έφθασε τα 79,1 δισεκατομμύρια δολάρια το 2017. Απασχολεί συνολικά περισσότερους από 400.000 υπαλλήλους σε 177 χώρες, ενώ διαθέτει 58 κέντρα δεδομένων (data centers) σε 19 χώρες και είναι η μεγαλύτερη εταιρεία διεθνώς στον τομέα των επιχειρηματικών υπηρεσιών (business services).

Σύμφωνα με τη διεθνή στρατηγική της που παρουσίασε ο κ.Πουλίδας, οι τρεις βασικές προτεραιότητές της είναι η αξιοποίηση των δεδομένων (data) ως του νέου μεγάλου παραγωγικού πόρου, η αξιοποίηση του υπολογιστικού «νέφους» (cloud computing) ώστε να μετασχηματισθεί η τεχνολογία πληροφορικής σε μια σειρά από ψηφιακές υπηρεσίες, καθώς επίσης η αξιοποίηση των ευφυών και γνωσιακών (cognitive) συστημάτων που θα μετασχηματίσουν ριζικά τις κάθε είδους συναλλαγές.

πηγή: ΑΠΕ

Ξεκινά ο διαγωνισμός για την Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

Για έναν καλύτερο κόσμο, χωρίς πείνα και φτώχεια, θα διαγωνιστούν μαθητές από όλον τον κόσμο στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής W.R.OTM 2018 (World Robot Olympiad), που θα πραγματοποιηθεί τον Νοέμβριο του 2018 στην Ταϊλάνδη, με θέμα «Food Matters». Στην Ελλάδα, τον διαγωνισμό για την ανάδειξη των μαθητών της ελληνικής αποστολής, που θα εκπροσωπήσουν τη χώρα μας στην Ολυμπιάδα, διοργανώνει ο Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, WRO Hellas, με στρατηγικό συνεργάτη την COSMOTE.

Οι εγγραφές έχουν ξεκινήσει και οι μαθητές από όλη την Ελλάδα μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή μέχρι τις 15 Ιουνίου 2018, στην ιστοσελίδα του WRO Hellas (www.wrohellas.gr).

Οι μαθητές που θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό, καλούνται να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν ρομποτικές κατασκευές σχετικές με την καλλιέργεια, τη διανομή και την κατανάλωση της τροφής. Με οδηγό τον Στόχο των Ηνωμένων Εθνών για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, «Zero Hunger», τα παιδιά θα πρέπει να σκεφτούν νέους καινοτόμους τρόπους που θα βελτιώσουν τη διατροφική αλυσίδα και θα συμβάλουν στην εξάλειψη της πείνας και της φτώχειας στον πλανήτη. Ο τελικός του ελληνικού διαγωνισμού θα πραγματοποιηθεί στις αρχές Ιουλίου, αφού ολοκληρωθούν οι περιφερειακοί διαγωνισμοί σε όλη τη χώρα.

Η COSMOTE, για ακόμη μία χρονιά, στηρίζει την Εκπαιδευτική Ρομποτική, στο πλαίσιο των δράσεων βιώσιμης ανάπτυξης που υλοποιεί, επενδύοντας στην ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων και την εκπαίδευση των νέων, με όραμα να συμβάλει σε έναν κόσμο καλύτερο για όλους.

Η χώρα μας έχει μέχρι σήμερα δύο ολυμπιακές διακρίσεις στην World Robot Olympiad. Πρόκειται για μία πολύ σημαντική διεθνή διοργάνωση αφιερωμένη στην επιστήμη, στην τεχνολογία και στην εκπαίδευση, που συγκεντρώνει μαθητές και νέους από όλον τον κόσμο. Στόχος είναι η ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της επίλυσης προβλημάτων.

(Ξένη Δημοσίευση)

2η Greek Travel Show στην Helexpo Αθηνών

Το μεγαλύτερο τουριστικό γεγονός που απευθύνεται σε όσους θέλουν να σχεδιάσουν και να κλείσουν τις διακοπές τους στην Ελλάδα και σε άλλους ελκυστικούς τουριστικούς προορισμούς το καλοκαίρι του 2018 έρχεται από τις 4-6 Μαΐου 2018 στο Εκθεσιακό και Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών Helexpo Maroussi. Με τη σφραγίδα λοιπόν της ΔΕΘ Helexpo η 2η Greek Travel Show εξελίσσεται φέτος σε ένα εκθεσιακό τουριστικό γεγονός ευρύτερης απήχησης με τη συμμετοχή Περιφερειών και Δήμων της χώρας, τουριστικών γραφείων και ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.
Οπως τόνισε σε σημερινή συνέντευξη τύπου, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, ο πρόεδρος της ΔΕΘ Helexpo Τάσος Τζήκας δεν υπάρχει ιδανικότερη ευκαιρία για να ενημερωθεί κανείς για τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, τις προσφορές, τις εκπτώσεις, αλλά και να διαμορφώσει μια πλήρη εικόνα για τους προορισμούς ανα την Ελλάδα. Φέτος όπως τόνισε ο κ. Τζήκας οι συμμετοχές είναι αυξημένες φτάνοντας τις 110 και εξελίσσεται σε ένα μεγάλο εκθεσιακό ραντεβού ευρείας απήχησης καθώς συμμετέχουν περιφέρειες, δήμοι και επιχειρήσεις από τον κλάδο του τουρισμού. Στην 2η Greek Travel Show τιμώμενη περιφέρεια είναι αυτής της Ηπείρου ενώ τιμώμενος δήμος είναι αυτός της Λαμίας. Την ίδια στιγμή, στην έκθεση υπάρχει και διεθνές χρώμα με παρουσίες χωρών, όπως η Σερβία, η Κένυα και οι Φιλιππίνες.

Για πρώτη φορά φέτος θα δημιουργηθεί ειδικός χώρος στην έκθεση Greek Travel Show για την προώθηση του Ποδηλατικού Τουρισμού σε συνεργασία με το σήμα Πιστοποίησης “Bike Friendly Hotel”. Η σπουδαιότητα του Ποδηλατικού Τουρισμού όλο και διαφαίνεται ξεκάθαρα αφού το ποδήλατο είναι μια δραστηριότητα που απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες και σε όλα τα εισοδήματα. Είναι φιλικό προς το περιβάλλον και ταυτόχρονα γυμνάζει. Να τονιστεί ωστόσο ότι η είσοδος για το κοινό θα είναι ελεύθερη.

Η κάθοδος της ΔΕΘ Helexpo στην Αθήνα δεν σταματάει εδώ, καθώς στόχος της διοίκησης είναι οι εκθέσεις που διοργανώνει στην Αθήνα έως το 2020 να φτάσουν τις 8 από 5 που είναι σήμερα.

Ποινές κάθειρξης με αναστολή σε 17 κατηγορούμενους για την προμήθεια συστημάτων «ηλεκτρονικού πολέμου»

Ποινές πρόσκαιρης κάθειρξης με αναστολή επέβαλε το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων στον επιχειρηματία Θωμά Λιακουνάκο και άλλους δεκαέξι συγκατηγορουμένους του, μεταξύ των οποίων και πρώην στελέχη του υπουργείου Άμυνας, επί θητειών Άκη Τσοχατζόπουλου, Γιάννου Παπαντωνίου και Βαγγέλη Μεϊμαράκη, για την υπόθεση προμήθειας του ηλεκτρονικού συστήματος Sonak στον στρατό ξηράς.

To δικαστήριο παρά την απαλλακτική εισαγγελική πρόταση, κήρυξε ενόχους και τους δεκαεπτά κατηγορούμενους στην υπόθεση -σκέλος της δικαστικής έρευνας για διακίνηση παράνομων χρημάτων από τα εξοπλιστικά προγράμματα- για κατηγορίες που αφορούν απιστία κρατικών υπαλλήλων και ηθική αυτουργία σε αυτήν όσον αφορά τον επιχειρηματία και άλλους. Με την απόφαση των εφετών επιβλήθηκε ποινή 16 ετών κάθειρξης με αναστολή στους Θωμά Λιακουνάκο και Ηλία Αρκουμανέα, πρώην υπευθύνους της εταιρίας Sonak. Η ίδια ποινή επιβλήθηκε στους πρώην γενικούς γραμματείς της Διεύθυνσης Εξοπλισμών του ΥΠΕΘΑ Γιώργο Κολλίρη, επί θητειών Ά. Τσοχατζόπουλου και Γ. Παπαντωνίου και Ευάγγελο Βασιλάκο, επί θητείας Ευ. Μεϊμαράκη.

Επίσης επιβλήθηκε κάθειρξη 10 ετών σε άλλους 13 κατηγορούμενους μεταξύ των οποίων και ο Αντώνης Κάντας πρώην αναπληρωτής γενικός διευθυντής Εξοπλισμών επί θητείας Ά. Τσοχατζόπουλου.

Το δικαστήριο αναγνώρισε στους κατηγορούμενους είτε το ελαφρυντικό της καλής συμπεριφοράς μετά την πράξη, όπως στον επιχειρηματία Λιακουνάκο και άλλους, είτε του πρότερου έντιμου βίου.

Με την απόφαση αναγνωρίζεται στο Δημόσιο για την υλική ζημία που υπέστη, ποσό 48.408.000 ευρώ καθώς και για την ηθική βλάβη ποσό 100.000 ευρώ καταβλητέο από τους Λιακουνάκο, Αρκουμανέα, Κολλίρη και Βασιλάκο. Για τους υπόλοιπους κατηγορούμενους το ποσό για την ηθική βλάβη του Δημοσίου ορίστηκε στις 50.000 ευρώ ενός εκάστου. Το δικαστήριο επέβαλε επίσης σε όλους τους καταδικασθέντες απαγόρευση εξόδου από τη χώρα.

Η δικογραφία για την υπόθεση αφορά την προμήθεια από το υπουργείο Άμυνας 18 παρεμβολέων και 11 κέντρων ακρόασης στο πλαίσιο του προγράμματος «Ηλεκτρονικός Πόλεμος», που φέρεται να κόστισε περίπου 40 εκατομμύρια ευρώ. Σύμφωνα με τη Δικαιοσύνη, το επίμαχο σύστημα παρεμβολής που προσέφερε η εταιρεία του κ. Λιακουνάκου, απέτυχε σε δοκιμές πεδίου που έγιναν το 2001, πριν δηλαδή προχωρήσει το υπουργείο στην υπογραφή της σύμβασης. Πλην όμως, στην εταιρία εκταμιεύθηκε ως προκαταβολή ποσό 34.515.615 ευρώ.

Πηγή: ΑΠΕ

Κάθε έξι μήνες και ένα νέο μοντέλο για τη Seat

Η Seat πρόκειται να λανσάρει ένα νέο μοντέλο κάθε έξι μήνες μέχρι το 2020. Τα δύο πρώτα μοντέλα που θα λανσαριστούν μέχρι το τέλος του 2018 θα είναι το Seat Tarraco και το Cupra Ateca. Το επόμενο έτος θα λανσαριστεί η νέα γενιά Seat Leon σε 5θ και ST εκδόσεις. To 2020 θα παρουσιαστεί το πρώτο 100% ηλεκτρικό όχημα κατασκευασμένο στην πλατφόρμα MEB του Ομίλου Volkswagen, με αυτονομία 500 χιλιομέτρων, ενώ για πρώτη φορά θα υπάρξει και η προσθήκη ενός CUV (Crossover Utility Vehicle) στη γκάμα των μοντέλων της εταιρείας.
Αυτά ανακοίνωσε, μεταξύ άλλων, στη συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος της ισπανικής εταιρείας Luca de Meo στο πλαίσιο της ετήσιας παρουσίασης αποτελεσμάτων που πραγματοποιήθηκε στη Μαρδίτη. Αυτό πάντως που δήλωσε είναι ότι η Seat θα μπει ακόμη πιο δυναμικά στο χώρο της ηλεκτροκίνησης η οποία θα περιλαμβάνει και την υβριδική έκδοση της νέα γενιάς Leon το 2020. Επιπλέον, η μάρκα θα παραμείνει πιστή στα οχήματα που κινούνται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) καθώς και στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ανακοινώνοντας τα αποτελέσματα της περσινής χρονιάς επισήμανε ότι τα κέρδη μετά φόρων αυξήθηκαν στα 281 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή 21,3% περισσότερα από το προηγούμενο έτος, εξαιρώντας την πώληση της θυγατρικής της VW Finance S.A. στη Volkswagen AG. Επιπλέον, τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν στα 116 εκατ. ευρώ ως αποτέλεσμα του υψηλότερου όγκου πωλήσεων αλλά και των υψηλότερων επενδυτικών δραστηριοτήτων λόγω των νέων προϊόντων. Ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 9,55 δισ. ευρώ το 2017, κατά 11,1% υψηλότερος από το προηγούμενο έτος. Το ποσό αυτό προέκυψε από τον υψηλότερο όγκο πωλήσεων που κατέγραψε η εταιρεία από το 2001 με 468.400 πωλήσεις, καθιστώντας την ως μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες στην Ευρώπη
Η νέα «επιθετική» προϊοντική πολιτική προέκυψε ως αποτέλεσμα του υψηλού ποσοστού επενδύσεων από τότε που κατασκευάστηκε το εργοστάσιο Martorell, το 1992. Το 2017 η Seat διέθεσε 962 εκατομμύρια ευρώ σε επενδύσεις, ενώ από το 2013 έως το 2017 επένδυσε περισσότερα από 3,3 δισ. ευρώ τα οποία διατέθηκαν κυρίως για τη μεγαλύτερη «επιθετική» προϊοντική πολιτική καθώς και για την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών για την επίτευξη του στόχου της εταιρείας στην ενίσχυση της ψηφιοποίησης, της συνδεσιμότητας και της «έξυπνης» αυτοκίνησης.

Πρώτοι οι Έλληνες εφοπλιστές σε αγοροπωλησίες πλοίων

Πρώτοι στον κόσμο αναδείχθηκαν οι Έλληνες εφοπλιστές σε αγοροπωλησίες πλοίων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018, με δεύτερους τους Κινέζους. Στο σύνολο των 414 μεταχειρισμένων ποντοπόρων πλοίων τα οποία πουλήθηκαν κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018 διεθνώς, οι Ελληνες πλοιοκτήτες κατέχουν και πάλι την πρώτη θέση μεταξύ των αγοραστών.
Το ποσό που επενδύθηκε σε αυτά τα πλοία αγγίζει τα 900 εκατομμύρια δολάρια για 67 ποντοπόρα, σύμφωνα με υπολογισμούς του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking. Σύμφωνα με τα δεδομένα αυτά, ελληνικά συμφέροντα αγόρασαν 45 φορτηγά πλοία, 15 δεξαμενόπλοια, 6 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ένα μεταφοράς υγροποιημένου αερίου.
Την ίδια ώρα, οι Ελληνες πλοιοκτήτες είναι, μετά τους Γερμανούς και τους Ιάπωνες, οι τρίτοι μεγαλύτεροι πωλητές στο τρίμηνο έχοντας εκποιήσει 37 μεταχειρισμένα πλοία έναντι 674,2 εκατομμυρίων δολαρίων.
Στους αγοραστές δεύτεροι μετά τους Eλληνες είναι οι Κινέζοι με 53 πλοία αθροιστικής αξίας 607 εκατομμυρίων και τρίτοι οι Γερμανοί με 43 πλοία, εμπορευματοκιβωτίων στη συντριπτική πλειονότητα, έναντι 272 εκατομμυρίων. Σε κάθε περίπτωση, ελληνικά συμφέροντα εμφανίζονται να αγοράζουν το ένα από κάθε έξι πλοία που πουλήθηκαν κατά τη διάρκεια του προηγούμενου τριμήνου.

 

Δίπλωμα οδήγησης από τα 17

Από 17 ετών θα μπορούν πλέον να οδηγούν και ανήλικοι υπό κάποιες προϋποθέσεις, αφού στο νομοσχέδιο υπάρχει η πρόβλεψη να μπορούν να βρίσκονται στο τιμόνι, παρουσία ενός ενηλίκου.

Οι 17χρονοι οδηγοί για να έχουν το δικαίωμα να καθίσουν στο τιμόνι θα πρέπει να περάσουν πρώτα από θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση, ενώ το κανονικό δίπλωμα θα εκδίδεται όταν κλείσουν τα 18 και πάλι μετά από πρακτική εξέταση.

Ο ανήλικος θα έχει τη δυνατότητα πριν τα 18 έτη να οδηγεί για διάστημα έξι μηνών ή 100 ωρών, εκ των οποίων οι 10 μπορούν να πραγματοποιηθούν μια ώρα μετά τη δύση του Ηλίου.

Το λεγόμενο σύστημα συνοδευόμενης οδήγησης προβλέπει για άτομα 17 ετών εκπαίδευση από ειδικό εκπαιδευτή, διεξαγωγή θεωρητικής εκπαίδευσης και βεβαίωση από την οικεία Διεύθυνση Μεταφορών.

Θεσμοθετείται λοιπόν, το ολοκληρωμένο σύστημα της συνοδευόμενης οδήγησης, το οποίο θα στηρίζεται στο αμερικανικό μοντέλο.

Οι λεπτομέρειες του νέου συστήματος θα καθοριστούν με απόφαση του υπουργού Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη.

Συγκεκριμένα με κάμερες και μικρόφωνα τα οποία θα είναι διασυνδεδεμένα στο ίντερνετ ώστε τα οχήματα να είναι on line με το κέντρο ελέγχου του υπουργείου Υποδομών θα είναι το επόμενο διάστημα, τα οχήματα εξέτασης νέων οδηγών. Το σχέδιο νόμου δόθηκε σε δημόσια διαβούλευση για 10 μέρες, σε μια προσπάθεια να μπουν νέοι κανόνες και να παταχθεί η παραβατικότητα και η συναλλαγή μεταξύ εξεταστή και εξεταζόμενου. Βάσει του σχεδίου νόμου, καθιερώνονται δοκιμασίες προσόντων και συμπεριφοράς των υποψηφίων οδηγών, μπαίνει σε εφαρμογή σύστημα εποπτείας και ελέγχου εξεταστών και εκπαιδευτών ενώ προβλέπεται ότι η οδήγηση σε άτομα έως 17 ετών, θα γίνεται συνοδεία έμπειρου οδηγού μέχρι την συμπλήρωση των 18 ετών.

Μεγάλες καμπάνες επιβάλλουν οι νέες ρυθμίσεις και για όσους παρεμποδίζουν ή αλλοιώνουν τα αποτελέσματα των εξετάσεων. Σε αυτές τις περιπτώσεις θα αφαιρούνται –μεταξύ άλλων – από τους εκπαιδευτές και τις σχολές οδηγών οι σχετικές άδειες.

Οι νέοι οδηγοί θα εξετάζονται όπως ισχύει μέχρι σήμερα πρώτα στα θεωρητικά μαθήματα της οδήγησης (σήματα) και εφόσον περάσουν και στην οδήγηση. Σε περίπτωση που κοπούν κατά το δεύτερο στάδιο, τότε εξετάσεις θα δίνουν από την αρχή. Η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς θα γίνεται σε δύο στάδια, τα οποία θα πραγματοποιούνται σε διαφορετικές ημέρες.

Στο πρώτο στάδιο της δοκιμασίας θα εξετάζονται οι γνώσεις και οι δεξιότητες οδήγησης (πορεία). Εφόσον αυτό ολοκληρωθεί με επιτυχία, θα εξετάζονται στο δεύτερο που είναι οι ειδικές δοκιμασίες (π.χ κίνηση και ακινητοποίηση δικύκλου χωρίς λειτουργία κινητήρα, ελικοειδής διαδρομή, πέδηση εκτάκτου ανάγκης, οπισθοπορεία με στροφή κ.α). Οι δοκιμασίες διενεργούνται χωρίς την παρουσία εκπαιδευτή και εξεταστή, μέσα σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους ή Πίστες Εκπαίδευσης και Εξέτασης Υποψηφίων Οδηγών, οι οποίοι βρίσκονται σε οικεία ή όμορη Περιφερειακή Ενότητα.

Τα στάδια

Συστηματική θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση από εκπαιδευτή υποψηφίων οδηγών.

Επιτυχή θεωρητική εξέταση.

Χορήγηση βεβαίωσης από την οικεία Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφερειακής Ενότητας του τόπου κατοικίας του ενδιαφερομένου για συνοδευόμενη οδήγηση με συνοδεία ενήλικα-έμπειρου οδηγού που δεν έχει κανένα βαθμό ποινής στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών Αυτοκινήτων, Μοτοσικλετών και Μοτοποδηλάτων (Σ.Ε.Σ.Ο.) για διάστημα τουλάχιστον έξι (6) μηνών και επιβεβαιωμένο χρόνο συνοδευόμενης οδήγησης τουλάχιστον εκατό (100) ωρών, εκ των οποίων οι δέκα (10) αφορούν οδήγηση μία ώρα μετά τη δύση του ηλίου.

Επιτυχή δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς, εφόσον έχει συμπληρωθεί η ηλικία των δεκαοκτώ (18) ετών, προκειμένου να του χορηγηθεί το δικαίωμα άδειας ανεξάρτητης οδήγησης σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ.51/2012

Η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς διενεργείται με όχημα κατηγορίας Β που έχει παραχωρηθεί για το σκοπό αυτό στον ενδιαφερόμενο.

Μέσα στο Μάιο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών, εντός του επόμενου 10ημέρου θα κληθούν όλοι οι αρμόδιοι φορείς να διατυπώσουν τις απόψεις τους προκειμένου εντός του Μαΐου να προχωρήσει η ψήφιση του Νομοσχεδίου με την εφαρμογή ταυτόχρονα και των απαραίτητων μεταβατικών διατάξεων που απαιτούνται για την ομαλή μετάβαση στο Νέο Σύστημα εξετάσεων οδηγών και υποψήφιων οδηγών.

Ομιλία του Κ. Μητσοτάκη σε εκδήλωση του Ινστιτούτου Δημοκρατίας Καραμανλής

Σε εκδήλωση του Ινστιτούτου Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραμανλής θα μιλήσει απόψε στις 18:00 ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ν.Δ., ο κ. Μητσοτάκης θα μιλήσει στην εκδήλωση η οποία έχει ως αντικείμενό της  την «μάχη κατά της Φτώχειας και του Κοινωνικού Αποκλεισμού».

Η εκδήλωση του Ινστιτούτου Δημοκρατίας  θα πραγματοποιηθεί στον Πολυχώρο Πολιτισμού «Αθηναΐς».

Η επιστροφή των ΑΒΒΑ

Τελικά τι θα γίνει με τους ΑΒΒΑ; Το παγκοσμίως γνωστό συγκρότημα τελικά απάντησε στις φήμες που το ήθελαν να συμμετέχει στο επόμενο Φεστιβάλ του Γκλάστονμπερι και ανήγγειλε μία «περιοδεία» επανένωσης.

Εκπρόσωπος του συγκροτήματος έβαλε τέλος στις φήμες που ήθελαν το συγκρότημα να παίρνει μέρος στο φεστιβάλ.

Την περασμένη εβδομάδα οι θρύλοι της ποπ ανακοίνωσαν ότι ύστερα από 35 χρόνια θα κυκλοφορήσουν δύο νέα τραγούδια που έγραψαν μαζί, ενώ το συγκρότημα σχεδιάζει μία «εικονική» περιοδεία για το 2019 χρησιμοποιώντας τη σύγχρονη τεχνολογία του ολογράμματος.

Ερωτηθείς αν μπορούσαν να παίξουν στο Γκλάστο, η εκπρόσωπος και μάνατζερ των ABBA Gorel Hanser είπε στην εφημερίδα Mirror «Όχι, σίγουρα όχι. Πρέπει να τους θυμόμαστε όπως ήταν στη δεκαετία του 1970 και να τους ακούσουμε όπως τραγουδούν σήμερα».

«Η απόφαση να κάνουμε μία περιοδεία με το άβαταρ των ΑΒΒΑ είχε μία απροσδόκητη ανταπόκριση», αναφέρουν σε δήλωσή τους τα μέλη του συγκροτήματος. «Και οι τέσσερις μας αισθανόμαστε ότι, μετά από περίπου 35 χρόνια, θα μπορούσε να είναι διασκεδαστικό να ενώσουμε ξανά τις δυνάμεις μας και να πάμε στο στούντιο ηχογράφησης. Και το κάναμε. Και ήταν σαν να είχε παγώσει ο χρόνος και σαν να πήγαμε σύντομες διακοπές. Μια εξαιρετικά χαρούμενη εμπειρία».

Και συνέχισαν: «Γράψαμε δύο νέα τραγούδια και το ένα από αυτά θα προβληθεί σε μια τηλεοπτική εκπομπή που παράγεται ειδικά για το NBC και το BBC τον ερχόμενο Δεκέμβριο».

Πηγή: ΑΠΕ

Βεβήλωσαν την προτομή του ποιητή Φ. Γκ. Λόρκα

Το πρωϊνό της 1ης Μαΐου επεφύλασσε μία δυσάρεστη έκπληξη στους κατοίκους της ισπανικής πόλης Γρανάδα, καθώς αντίκρισαν βεβηλωμένο με μία σβάστικα στο μέτωπο την προτομή του δολοφονημένου από τα όργανα του Φρανκισμού και διάσημου σε όλον τον κόσμο Ανδαλουσιανού ποιητή Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, που κοσμεί την κεντρική αρτηρία της Κονστιτουθιόν, όπως πληροφορεί σήμερα ο ενημερωτικός ιστότοπος El Publico, επικαλούμενος την τοπική εφημερίδα Ideal.

Ο Γκαρθία Λόρκα, ένας από τους σημαντικότερους βάρδους στην πολιτιστική ιστορία της Ισπανίας, δολοφονήθηκε στη διάρκεια του Εμφυλίου Πολέμου, εξαιτίας της υποστήριξης που είχε εκφράσει στην δημοκρατική κυβέρνηση, αλλά και, όπως υποστηρίζουν πολλοί ιστορικοί, λόγω της ομοφυλοφυλίας του.

Ο ποιητής είχε επιχειρήσει να ξεφύγει τις διώξεις βρίσκοντας καταφύγιο στην κατοικία της οικογένειας Ροσάλες, όμως συνελήφθη από την αστυνομία. Όταν ο πολιτικός κυβερνήτης της Γρανάδας είχε ρωτήσει για την τύχη του δραματουργού και ποιητή τον διαβόητο για την ωμότητά του και τα εγκλήματα πολέμου στρατηγό Κέιπο ντε Λιάνο, ο οποίος σήμερα είναι ενταφιασμένος «δόξη και τιμή» στην Βασιλική της Μακαρένα στη Σεβίλλη, του απάντησε συνθηματικά «δώσε του καφέ, πολύ καφέ».

Οι τελευταίες στιγμές του ποιητή καλύπτονται από πέπλο μυστηρίου, αλλά κατά τα φαινόμενα τουφεκίσθηκε στις πέντε το πρωΐ της 18 Αυγούστου 1936, μαζύ με τους αναρχικούς Φρανθίσκο Γαλαδί, Χοακίν Αρκόλιας και τον μαέστρο Διόσκορο Γαλίνδο. Οι σοροί τους εξακολουθούν να αγνοούνται, καθώς βρίσκονται μεταξύ των ενταφιασμένων στους πάνω από 2.000 ομαδικούς τάφους που βρίσκονται στην Ισπανία από εκείνην την εποχή.

Πηγή: ΑΠΕ