18.6 C
Athens

Μήνυση για τη διαφήμιση παπουτσιών με drones με φόντο τον Παρθενώνα

Δεν είχε καμιά άδεια να διαφημίσει τα προϊόντα της με φόντο την Ακρόπολη η εταιρεία αθλητικών ειδών. Χθες βράδυ, πιθανότατα με φωτιζόμενα drones από το Ζάππειο, σχηματίστηκαν επάνω από τον Παρθενώνα ένα αθλητικό υπόδημα, το λογότυπο της εταιρείας και οι λέξεις feel fast, τα οποία ενείχαν τη μορφή διαφήμισης. Αδεια όμως δεν υπήρχε και σήμερα το υπουργείο Πολιτισμού θα καταφύγει σε νομικά μέσα, καθώς η ενέργεια δεν είναι νόμιμη.

Από το υπουργείο ανακοινώνεται ότι: «Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού καταθέτουν εντός της ημέρας μήνυση κατά παντός υπευθύνου για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας. Επιπλέον το Υπουργείο είναι σε επικοινωνία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, προκειμένου να διερευνηθεί η τήρηση ή μη της διαδικασίας αδειοδότησης της υπερπτήσης drone, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

Σάλος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με κάποιους (τους συνήθεις ανόητους) να λένε πώς δόθηκε άδεια και γιατί ξεπουλήθηκε η Ακρόπολη. Μέχρι και ερώτηση στη Βουλή κατατέθηκε, με την οποία ζητείται «σε περίπτωση που συνέβη λόγω αβλεψίας ή καταχρηστικά τότε θα πρέπει να προχωρήσει άμεσα η απόδοση των σχετικών κυρώσεων στους παραβάτες και να αναληφθεί πραγματική πολιτική ευθύνη από τους υπεύθυνους…» Πολιτική ευθύνη  που… «περιλαμβάνεται αναγκαστικά κι η ευθύνη της ίδιας της Υπουργού.»

Κατά το γνωστό σύνθημα «να παραιτηθεί η Μενδώνη» η υπουργός καλείται να αναλάβει την πολιτική ευθύνη… γιατί σχηματίστηκαν με drones  διαφημιστικά μηνύματα, σαν να υπήρχε ένας θόλος που να μπορεί να προστατεύσει την Ακρόπολη ή όποιο μνημείο από ανάλογα εγχειρήματα.

Παρατραβώντας το σχοινί, συνδικαλιστές δήλωσαν ή έγραψαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι καταδικάζουν το γεγονός (αυτονόητο) υπογραμμίζοντας ότι  στην περίπτωση που δεν έχει λάβει τις κατά νόμον άδειες, θα μας ενδιέφερε να μάθουμε τι προτίθεται να πράξει το υπουργείο Πολιτισμού για το θέμα αυτό. Το υπουργείο προτίθεται να κάνει αυτό που ορίζει ο νόμος. Εκείνοι οι έρημοι σύλλογοι που μόνο αντιπολίτευση ξέρουν να κάνουν έχουν καμιά πρόταση για το πώς δεν θα συμβαίνουν ανάλογα φαινόμενα; Με τις νέες τεχνολογίες είναι αναγκαίο να ληφθούν και νέα απαραίτητα μέτρα. Και αυτό  ισχύει και για το υπουργείο Πολιτισμού. Ενδεχομένως, η προσφυγή σε μέτρα που ορίζει η αρχαιολογικός νόμος να λειτουργήσει αποτρεπτικά, όμως το πρόβλημα δεν θα λυθεί έτσι.

Υπενθυμίζεται πως για να χρησιμοποιηθεί για διαφημιστικούς σκοπούς μνημείο ή σύνολο μνημείων πρέπει να δοθεί άδεια από συμβούλιο του υπουργείου Πολιτισμού- στην περίπτωσή μας από  το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, καθώς η Ακρόπολη είναι μνημείο της  UNESCO- και να πληρωθούν ανάλογα τέλη. Εν προκειμένω, δεν ζητήθηκε άδεια, αλλά και να είχε ζητηθεί, θα ήταν απίθανο να δοθεί από το ΚΑΣ. Ετσι, οι διαφημισθέντες θα κληθούν να πληρώσουν πρόστιμο και η προβολή της πειρατικής διαφήμισης θα απαγορευθεί. Τι άλλο θα γίνει, θα αποφασισθεί από το υπουργείο κατά πρώτον και κατά δεύτερον από τη δικαιοσύνη.

Αγγελική Κώττη

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ