today-is-a-good-day
21.4 C
Athens

Οι κατά φαντασίαν συνωμοσίες κατά μιας κυβέρνησης 

Της Μαρίας Ε. Δημητρίου 

“ Ο κατά φαντασίαν ασθενής”   ήταν το τελευταίο έργο  του Μολιέρου  και έμελλε να σημαδευτεί και με  το θάνατο του ,  αφού ο συγγραφέας μόλις στην τέταρτη παράσταση του έργου,  που ανέβηκε το Φεβρουάριο του 1673 , ένιωσε άσχημα πάνω στη σκηνή στην οποία και  έπαιζε ως ηθοποιός με συνέπεια  να καταρρεύσει. Παρά τις επίμονες προτροπές  του Λουδοβίκου του 14ου ο οποίος τον ενίσχυε οικονομικά και  για τον οποίον  έδινε και την παράσταση να σταματήσει, ο Ζαν-Μπατίστ Ποκλέν όπως ήταν και το πραγματικό του όνομα συνέχισε να παίζει . Αυτή η επιμονή του όμως του στοίχισε τη ζωή αφού στη συνέχεια χάνοντας πολύ αίμα  εξέπνευσε στο σπίτι του .

Κάτι ανάλογο με τον κατά φαντασίαν ασθενή, παίζεται και στις μέρες μας, όχι απαραίτητα  σε σκηνή θεάτρου αυτή τη φορά, αλλά θα μου πείτε και η πολιτική μια τεράστια σκηνή δεν  είναι ;  Στην οποίαν μάλιστα   πολλές φορές οι πολιτικοί παίζουν το ρόλο τους καλύτερα και από τους ηθοποιούς. Στα καθ’ ημάς λοιπόν η παράσταση που ανεβαίνει σε πολλές βερσιόν έχει να κάνει με την πεποίθηση της κυβέρνησης ότι είναι η κατατρεγμένη κόρη των Αθηνών.

Όλοι την μισούν και όλοι την ζηλεύουν,  γιατί τα κάνει όλα πολύ καλά και ως εκ τούτου ο φθόνος από τους αντιπάλους είναι δεδομένος . Παντού βλέπει εχθρούς και συνωμοσίες και τελευταία βλέπει και κάτι ανατροπές πολιτεύματος,  γι αυτό καλεί εισαγγελείς και όποιον άλλον είναι εύκαιρος να παρέμβει . Μόνο εξορκιστές που δεν έχει φωνάξει .

Τα γεγονότα όμως τους διαψεύδουν από μόνα τους και με τρόπο όχι και τόσο κομψό που φτάνουν στο βαθμό η τραγωδία που προσπαθούν να ανεβάσουν να καταλήγει σε κωμωδία και να γίνονται αντικείμενο θυμηδίας ακόμα και από τους ίδιους   που δημιουργούν το πρόβλημα ( βλέπε ρουβίκωνα).

 

Η κάθε παραίτηση βουλευτού ή στελέχους που βιάζεται να κατέβει από το τρένο της διακυβέρνησης διανθίζεται από υπόνοιες χρηματισμού . Δεν σκέφτονται ότι κάποιοι εξ αυτών έχουν κάνει το ίδιο παλιότερα για τους δικούς τους λόγους , αλλά ποιος θυμάται τώρα , παλιές , ξεχασμένες ιστορίες …

 

Το μόνο κακό γι αυτούς  όμως είναι ότι παίζουν σε ένα θέατρο σχεδόν άδειο από θεατές πια. Υπάρχουν βέβαια  κάτι λίγοι που εξακολουθούν ακόμα να κλείνουν την πόρτα στην λογική και να θαυμάζουν το καρατερίστικο παίξιμο των πρωταγωνιστών. Και κάποιοι άλλοι,  που ίσως  η αμφιβολία να  έχει ενσκήψει μέσα τους για την αξιοπιστία των όσων βλέπουν, όμως   εξακολουθούν να παραβρίσκονται  ίσως γιατί δεν θέλουν να παραδεχτούν ότι έπεσαν τόσο λάθος στην κρίση τους. Είναι κι εκείνοι που  έχουν την ανάγκη να τα πιστέψουν και κάποιοι που εύχονται   να είναι αληθινά.

 

Όμως οι περισσότεροι είναι πεπεισμένοι πια ότι αυτή η παράσταση είναι το κύκνειο άσμα ενός περιφερόμενου θιάσου που έσπειρε την καταστροφή με ότι κι αν καταπιάστηκε . Οι χτεσινές καταστροφές στη Μάνδρα μερικούς μόλις  μήνες από την προηγούμενη καταστροφή είναι το επισφράγισμα ότι τρία χρόνια δεν έγινε τίποτα από αυτά που θα έπρεπε να γίνουν. Και αν η δικαιολογία είναι ότι και οι  προηγούμενοι δεν έκαναν αυτό που έπρεπε,  η απάντηση είναι ότι οι προηγούμενοι τιμωρήθηκαν από το λαό που τους αφαίρεσε την εμπιστοσύνη,  τώρα όμως μιλάμε για μια καινούργια διακυβέρνηση η οποία αρχικά είχε την ανοχή του 80% των κατοίκων της χώρας για να αποδειχθούν χείριστοι και κατώτεροι των προσδοκιών .

Η ανακοίνωση της περιφερειάρχου ότι τα αντιπλημμυρικά έργα προχωρούν με ρυθμούς ρεκόρ αλλά η σύμβαση με τον εργολάβο δεν έχει υπογραφεί ακόμα,  είναι ένα κακογραμμένο σενάριο που απευθύνεται σε μη νοήμονες αποδέκτες .

Ο Μολιέρος άφησε την τελευταία του πνοή με τον κατά φαντασίαν πρωταγωνιστή του που πίστευε ότι έπασχε από όλες τις ασθένειες , αυτή εδώ η κυβέρνηση προσπαθεί να πείσει τους άλλους  ότι κινδυνεύει χρησιμοποιώντας τη φαντασία της και να καθοδηγήσει τα πράγματα εκεί που  πιστεύει ότι την  βολεύουν. Η τελευταία απέλπιδα κορώνα του υπουργού Επικρατείας κ Παππά ότι   η επόμενη κυβέρνηση θα κλείσει την ΕΡΤ φανερώνει την αγωνία λίγο πριν από το τέλος μιας κυβέρνησης που της έχουν τελειώσει τα ερείσματα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ