32.6 C
Athens
Αρχική Blog Σελίδα 21451

Αποτυχημένη απόπειρα κλοπής στο Μουσείο της Σαντορίνης

Νυχτοφύλακας του Μουσείου Προϊστορικής Θήρας και συνεργός του οι οποίοι, σύμφωνα με την αστυνομία, ενέχονται σε υπόθεση κλοπής και υπεξαίρεσης αρχαίων μνημείων, συνελήφθησαν στη Σαντορίνη, από κλιμάκιο αστυνομικών της Υποδιεύθυνσης Προστασίας Περιουσιακών Δικαιωμάτων Πολιτιστικής Κληρονομιάς και Περιβάλλοντος της Ασφάλειας Αττικής.

Οπως προέκυψε από την αστυνομική έρευνα, οι συλληφθέντες αφαίρεσαν από αποθηκευτικούς χώρους του Μουσείου Προϊστορικής Θήρας εξαιρετικές αρχαιότητες, προκειμένου να τις διαθέσουν στην παράνομη αγορά, για οικονομικό όφελος. Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην οικία του νυχτοφύλακα, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν πολύτιμα αρχαία αντικείμενα.

Σύμφωνα με αρχαιολόγο της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων και την Προϊσταμένη του Μουσείου Προϊστορικής Θήρας, πρόκειται περί αντικειμένων εξαιρετικής αρχαιολογικής, καλλιτεχνικής και εμπορικής άξιας.

Επιπλέον στην κατοχή των συλληφθέντων βρέθηκαν πιστόλι κρότου – λάμψης με γεμιστήρα, 7 αβολίδωτα φυσίγγια και κυνηγετικό όπλο, για το οποίο δεν υπήρχε άδεια.

Σε βάρος τους σχηματίστηκε δικογραφία για τις κατά περίπτωση παραβάσεις των νομοθεσιών για την προστασία των αρχαιοτήτων και εν γένει της πολιτιστικής κληρονομιάς και την προστασία των πολιτιστικών αγαθών, κατά συναυτουργία, καθώς και για παράβαση του νόμου περί όπλων, ενώ οδηγήθηκαν στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Νάξου.

Επιστρέφει ως πρωταθλητής ο ΟΦΗ

Ο ΟΦΗ επικράτησε με το ευρύ 5-0 της Σπάρτης στο Ηράκλειο και επιστρέφει στη Super League ως πρωταθλητής μετά την ολοκλήρωση της 34ης και τελευταίας αγωνιστικής, σε ένα παιχνίδι που όσο οξύμωρο κι αν ακούγεται πανηγύρισαν και οι… Λάκωνες, παρά τη συντριβή τους. Ως το πρώτο λεπτό των καθυστερήσεων της αναμέτρησης Αναγέννηση Καρδίτσας-Άρης δεν υπήρχε σκορ και οι Θεσσαλοί παρέμεναν στην κατηγορία, όμως στο σημείο εκείνο ο Γκέκας ανέτρεψε τον Πασά, ο Λώττας έγραψε το 0-1 από τα 11 μέτρα και διατήρησε στην κατηγορία την Σπάρτη, που υπερτερούσε της Καρδίτσας στην ισοβαθμία! «Γλυκιά» εντός έδρας ήττα γνώρισε και ο Αιγινιακός (0-2) από την Παναχαϊκή, αφού έχασαν επίσης Σπάρτη και Καρδίτσα, με αποτέλεσμα η ομάδα της Πιερίας να παραμείνει στη Football League.

Η ΝΔ ούτε κινητοποιεί ούτε εμποδίζει συλλαλητήρια

Οι πολίτες είναι ελεύθεροι να κατέβουν στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό που προγραμματίζονται σε πολλές πόλεις για τις 6 Ιουνίου, η Νέα Δημοκρατία ούτε κινητοποιεί, ούτε εμποδίζει, δήλωσε στον ΣΚΑΪ ο αντιπρόεδρος του κόμματος, Κωστής Χατζηδάκης.

Σημείωσε πως ο ίδιος ο πρωθυπουργός έχει προκαλέσει τις κινητοποιήσεις για το Σκοπιανό με τους χειρισμούς του, προσθέτοντας πως ο Αλέξης Τσίπρας υφίσταται σήμερα τις συνέπειες για τους ελιγμούς που επιχείρησε με στόχο να διχάσει την Νέα Δημοκρατία.

Όσον αφορά την πορεία της διαπραγμάτευσης με την ΠΓΔΜ, ο κ. Χατζηδάκης εκτίμησε ότι με βάση την έως τώρα ενημέρωση «δεν πάμε για ικανοποιητική συμφωνία», συμπληρώνοντας ότι δεν είναι καν σαφές εάν οδεύουμε προς κάποια σύγκλιση με τα Σκόπια για το ονοματολογικό.

Διευκρίνισε πάντως ότι η οριστική στάση της ΝΔ θα διαμορφωθεί αφότου εξεταστεί η όποια πρόταση καταθέσει η κυβέρνηση στην Βουλή.

Ο κ. Χατζηδάκης κατηγόρησε επίσης τον πρωθυπουργό ότι αποδέχτηκε την πρόταση των Σκοπίων για «Δημοκρατία της Μακεδονίας του Ίλιντεν», την οποία και έθεσε στους πολιτικούς αρχηγούς, παρά το γεγονός ότι – όπως είπε – αποτελεί ξεκάθαρη έκφανση αλυτρωτισμού.

Γεροβασίλη: Τα σχέδια του κ. Μητσοτάκη “πλεονάζουν”

Ο πρόεδρος της ΝΔ Κ. Μητσοτάκης παραδέχτηκε ότι “προκάλεσε ένα σοκ στο υπουργείο” κατά τη θητεία του ως υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Δεν ήταν όμως μόνο σοκ…Ήταν καθαρή επιχείρηση “σοκ και δέους” απέναντι στο κοινωνικό κράτος, αναφέρει η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης Όλγα Γεροβασίλη για τη συνέντευξη του προέδρου της ΝΔ στον ΣΚΑΙ.

«Είναι προφανές ότι ο κ. Μητσοτάκης θέλει να καταργηθεί η ιστορική μνήμη και να αντικατασταθεί από μια μνήμη επιλεκτική…Επιλεκτική απέναντι στα έργα και τις ημέρες του και της παράταξής του. Μόνο που ο ελληνικός λαός έχει και μνήμη και κρίση» αναφέρει η υπουργός και υπογραμμίζει πως «για αυτό και τον έχει κατατάξει ως επιζήμιο πολιτικό παράγοντα για το Δημόσιο, τα υπαλληλικά δικαιώματα, την εργασιακή γαλήνη».

«Όσο για τον “μεταρρυθμιστικό” οίστρο του κ. Μητσοτάκη, είναι γνωστός και νωπός…

Ο ίδιος ήταν που στις 26 Αυγούστου 2013 εισηγήθηκε στο Κυβερνητικό Συμβούλιο Διοικητικής Μεταρρύθμισης την απόλυση 12.500 δημοσίων υπαλλήλων, μέσω διαθεσιμότητας.

Για αυτό και δυσκολεύτηκε πολύ σήμερα να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα των απολύσεών του. Δυσκολεύτηκε τόσο, που ισχυρίστηκε ότι ο ίδιος εισήγαγε την ορολογία “αξιολόγηση”.

Μόνο που η αξιολόγηση υπάρχει στη Δημόσια Διοίκηση από το 1833.Την ορολογία “απολύσεις” εισήγαγε ο κ. Μητσοτάκης.Μόνος του τις επέλεξε, ο ίδιος τις εφάρμοσε μαζικά και οριζόντια.

Και τώρα ψάχνει εναγωνίως ένα φύλλο συκής, για να κρύψει την νεοφιλελεύθερη εμμονή του.Ακόμα το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο στην τελευταία έκθεσή του αναζητά τις αιτίες και τα “οφέλη” από τον τυφώνα των απολύσεων Μητσοτάκη.

Και παρόλα αυτά, δεν δυσκολεύτηκε καθόλου ο πρόεδρος της ΝΔ να επαναλάβει την πρόθεση του να εκχωρήσει νευραλγικές υπηρεσίες του κράτους, κυρίως του κοινωνικού, στους ιδιώτες.

Δεν δυσκολεύτηκε καθόλου να επαναλάβει ότι δεν θα προσλάβει κανέναν, επιμένοντας στον κανόνα ” 1 πρόσληψη προς 5 αποχωρήσεις”.

Αλήθεια, αν δεν είναι αυτό νέο μνημόνιο, ποιό είναι;

Δεν δυσκολεύτηκε καθόλου σήμερα ο κ. Μητσοτάκης να αποκρύψει την επιτυχία της κυβέρνησης ο κανόνας να διαμορφωθεί στο 1:1 το 2019.

Δεν δυσκολεύτηκε καθόλου ο κ. Μητσοτάκης να αποκρύψει την αθρόα συμμετοχή των Δημοσίων υπαλλήλων στο ενιαίο σύστημα Κινητικότητας, στην ηλεκτρονική αξιολόγηση, στα νέα ψηφιακά συστήματα και έργα του Δημοσίου.

Ο κ. Μητσοτάκης απέτυχε να ανασυγκροτήσει το Δημόσιο, γιατί επιθυμούσε μόνο να το ισοπεδώσει.

Μετά από 20 μήνες θητείας, δεν άφησε ούτε μια “μεταρρύθμιση” για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις.

Μόνο υπογραφές εκχώρησε, για να μην πηγαίνει ο ίδιος -όπως είπε- στο υπουργείο και τα Σάββατα…

Ας αφήσει, λοιπόν, κατά μέρος τα νεοφιλελεύθερά του σχέδια. Τα σχέδια του κ. Μητσοτάκη “πλεονάζουν”…» αναφέρει η κ. Γεροβασίλη.

Το ΚΙΝΑΛ να εκφράσει ξανά τις προοδευτικές δυνάμεις στο σύνολό τους

«Το δίλημμα, πρόοδος ή συντήρηση είναι διαχρονικό και καταλαμβάνει το σύνολο του πολιτικού συστήματος» αναφέρει σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Έθνος της Κυριακής», ο δήμαρχος Αθηναίων, Γιώργος Καμίνης, τονίζοντας ότι το Κίνημα Αλλαγής πρέπει να εκφράσει ξανά τις προοδευτικές δυνάμεις στο σύνολό τους.

Αν και σημειώνει, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ότι «δεν είναι δουλειά μου να χορηγώ πιστοποιητικά προοδευτισμού», διαπιστώνει αναφερόμενος στον ΣΥΡΙΖΑ αντιφάσεις στην πολιτική του και ασαφή θέση της Κουμουνδούρου εναντίον της βίας και προειδοποιεί ότι «εάν το δημοκρατικό κράτος δικαίου δεν αντιδράσει σήμερα και αποφασιστικά απέναντι στη βία κάθε προέλευσης, αύριο θα επικρατήσει η πιο σκληρή κρατική καταστολή».

Ο κ. Καμίνης χαρακτήρισε την επίθεση εναντίον του Γιάννη Μπουτάρη ως επίθεση στη δημοκρατία. Επίσης είπε ότι αναμφισβήτητα υπάρχει «ακραίο, σκοτεινό, ακροδεξιό τμήμα» στην ΝΔ για την οποία είναι πολιτικό ζητούμενο η αποδυνάμωση των «ακροδεξιών πτυχών της», προσθέτοντας «προς το παρόν ο κ. Μητσοτάκης ισορροπεί κάπου ανάμεσα, εις βάρος πάντως της εθνικής ευθύνης που του αναλογεί».

Ο Δήμαρχος Αθηναίων είπε ότι το σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ των πόλεων της Αθήνας και των Σκοπίων, σηματοδοτεί τη βούλησή μας για συνεργασία και ανταλλαγή εμπειρίας και τεχνογνωσίας.

Επίσης, θεωρεί ότι το «Ποτάμι» δεν απέτυχε και ορθώς έχει επιλέξει να συμμετάσχει σε μία μεγαλύτερη προσπάθεια, αυτή του Κινήματος Αλλαγής, ενώ δεν έκρυψε την ενόχλησή του για τις «άκαιρες», όπως τις χαρακτήρισε, δηλώσεις στελεχών του Κινήματος Αλλαγής που θέλουν γέφυρες με τον ΣΥΡΙΖΑ ή την ΝΔ.

«Προσφέρουν πάντως κακή υπηρεσία στην παράταξη όσοι επιμένουν στον ετεροπροσδιορισμό της και σε διχαστικά διλήμματα. Όσοι χτίζουν πρόωρα γέφυρες που δεν ξέρουμε πού θα μας οδηγήσουν, ας τις διαβούν μόνοι τους», ανέφερε χαρακτηριστικά, εκφράζοντας, ταυτόχρονα την στήριξη του στην κ. Φώφη Γεννηματά και τονίζοντας ότι «προσωπικές στρατηγικές δεν χωρούν».

Ο κ. Καμίνης είπε επίσης ότι στο ψηφοδέλτιο της παράταξής του η ανανέωση θα είναι και σε πρόσωπα και σε περιεχόμενο.

Η πρώτη βιο-ηλεκτρική κάψουλα-αισθητήρας

Ερευνητές του Πανεπιστημίου ΜΙΤ στις ΗΠΑ δημιούργησαν την πρώτη κάψουλα-αισθητήρα, που περιέχει γενετικά τροποποιημένα βακτήρια, τα οποία μπορούν να διαγνώσουν την αιμορραγία στο στομάχι.

Ουσιαστικά πρόκειται για ένα «τσιπάκι» με βακτήρια, το οποίο συνδυάζει αισθητήρες από ζωντανούς μικροοργανισμούς με ηλεκτρονικά πολύ χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης. Ο βακτηριακός-ηλεκτρονικός αισθητήρας μετατρέπει το «σήμα» (δηλαδή τη βιολογική αντίδραση) των βακτηρίων σε ασύρματο ηλεκτρονικό σήμα, το οποίο στη συνέχεια είναι δυνατό να διαβαστεί από ένα «έξυπνο» κινητό τηλέφωνο. Με τη βοήθεια μιας ειδικής εφαρμογής Android, τα στοιχεία αυτά μπορούν μετά να αναλυθούν. 

Οι ερευνητές, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “Science”, δήλωσαν ότι «συνδυάζοντας τροποποιημένους βιολογικούς αισθητήρες με χαμηλής ενέργειας ασύρματα ηλεκτρονικά, μπορούμε να ανιχνεύσουμε βιολογικά σήματα στο σώμα και σε σχεδόν πραγματικό χρόνο, ανοίγοντας έτσι νέες διαγνωστικές δυνατότητες».

Τα τελευταία χρόνια οι συνθετικοί βιολόγοι έχουν κάνει μεγάλα βήματα προόδου στην τροποποίηση των βακτηρίων, έτσι ώστε αυτά να ανταποκρίνονται σε συγκεκριμένα περιβαλλοντικά ερεθίσματα, π.χ. της ρύπανσης, ή σε βιοδείκτες κάποιας ασθένειας. 

Οι ερευνητές του ΜΙΤ τροποποίησαν ένα στέλεχος από το γνωστό βακτήριο E.coli, έτσι ώστε να εκπέμπει φως, όταν έρχεται σε επαφή στο γαστρεντερικό σύστημα με την ουσία αίμη, η οποία αποτελεί συστατικό του αίματος. 

Τα βακτήρια εισάγονται, μαζί με τα ηλεκτρονικά (φωτοτρανζίστορ, μικροεπεξεργαστής), σε μια κάψουλα μήκους περίπου 3,5 εκατοστών, που χρειάζεται μόνο 12 μικροβάτ ηλεκτρικής ενέργειας, την οποία παίρνει από μια μικρομπαταρία των 2,7 βολτ, αρκετή για περίπου ενάμιση μήνα συνεχούς χρήσης. 

Τα πειράματα έως τώρα έχουν γίνει με επιτυχία σε χοίρους, ανιχνεύοντας τα όποια ίχνη αίματος στο στομάχι τους, ενώ θα ακολουθήσουν και σε ανθρώπους. Η κάψουλα μπορεί μελλοντικά να χρησιμοποιείται είτε για μία μόνο χρήση, είτε παραμένοντας στο στομάχι για μέρες και εβδομάδες, στέλνοντας συνεχώς σήματα.

Σήμερα αν υπάρχει υποψία αιμορραγίας σε έναν ασθενή λόγω γαστρικού έλκους, πρέπει να υποβληθεί σε γαστροσκόπηση με ενδοσκόπιο. Η νέα κάψουλα μπορεί μελλοντικά να καταστήσει περιττό κάτι τέτοιο. 

Οι ερευνητές θα συρρικνώσουν κι άλλο τον αισθητήρα, ενώ θα εξετάσουν κατά πόσο είναι δυνατό να αξιοποιηθεί και για άλλες γαστρεντερικές παθήσεις πέρα από την αιμορραγία. Επίσης θα δοκιμάσουν να ενσωματώσουν στον αισθητήρα και άλλα είδη βακτηρίων εκτός από το E.coli. 

Οι «κλώσες» του αριστερού παρακράτους μιλούν για «αυγά» στη Θεσσαλονίκη;

*Του Βαγγέλη Μωυσή

Έχει παραγίνει το κακό, με τους διάφορους «προοδευτικούς» Αθήνας και Θεσσαλονίκης, που επιμένουν με κάθε ευκαιρία να πιπιλίζουν την καραμέλα της «παρακρατικής Θεσσαλονίκης», της πόλης του «σκοταδισμού» και των συντηρητικών «ενοχών» και «ενόχων»….

Έφαγε ξύλο ο Μπουτάρης από μια χούφτα φανατικούς, γεγονός που καταδίκασε η συντριπτική πλειονότητα της πόλης (του γράφοντος συμπεριλαμβανομένου) και ξεκίνησε το ίδιο «πανηγύρι» για την πόλη «των Ψωμιάδηδων» και των «Άνθιμων», του «αυγού του φιδιού» που επωάζεται..

Από ποιους;

Από τις «κλώσες» του Αριστερού Παρακράτους, που επιδεικνύουν –κατά Μίκη Θεοδωράκη- έναν «αριστερόστροφο φασισμό», πιο επικίνδυνο από κάθε άλλον στο σύγχρονο κόσμο.

Διότι, βλέπετε, ο «ακροδεξιός φασισμός», είναι ολίγον… μπουνταλάς. Δεν κρατιέται βρε παιδί μου! «Καρφώνεται» κάθε φορά που νομίζει ότι του δίνεται η αφορμή να εκδηλωθεί. Βρίζει τη Δημοκρατία και τους θεσμούς, ξεσπά με το ταπεραμέντο δεκάχρονου νταή που ασκεί bullying στον αδύναμο συμμαθητή του στο σχολείο, καταθέτει με παρρησία την βεβαιότητά του πως η Ελλάδα ήταν κράτος μόνο επί Συνταγματαρχών. Άγεται και φέρεται από το μίσος του και το συνήθως χαμηλό IQ του…

Ο «αριστερόστροφος φασισμός» από την άλλη είναι πιο πονηρός: Χρησιμοποιεί όλες τις μεθόδους του Στάλιν για να «στοχοποιήσει» τους -κατ` αυτόν- «εχθρούς του λαού» που δεν συμφωνούν μαζί του, αλλά σπανίως θα τον εντοπίσετε να ξεφεύγει σε δημόσιους ύμνους για το καθεστώς Στάλιν.

Δεν θα ακούσετε αριστερό φανατικό να λέει «α, ρε Στάλιν που σας χρειάζεται»…

Προτιμούν να εκδίδουν «ετυμηγορίες» για την παρακρατική Θεσσαλονίκη και το «σκοταδισμό» της… εκείνοι που θεωρούν «ένοπλη πάλη» και απότοκο ιδεολογίας τις δολοφονίες της 17Ν, εκείνοι που έχουν μια πατρική στοργή για «τα παιδιά» των Εξαρχείων που έχουν καταστήσει ανεξάρτητο κρατίδιο εκτός Νόμου μια ολόκληρη συνοικία της Αθήνας, εκείνοι που παρέχουν «άσυλο» στην αναρχία μέσα στις πανεπιστημιουπόλεις, εκείνοι που καλούν ταξί στο Ρουβίκωνα και ανέχονται τις αλλεπάλληλες εισβολές σε πρεσβείες, δημόσιες υπηρεσίες, ιδιωτικές εταιρείες στη λογική ενός «λαϊκού δικαστηρίου» του βουνού που μετακόμισε στον κάμπο…

Αυτοί «κλωσούν» το νέο παρακράτος, αλλά βλέπουν το «αυγό του φιδιού» στη Θεσσαλονίκη.

Και βέβαια, όλοι εκείνοι που μετέχουν στην ανόητη συζήτηση περί παρακρατικής Θεσσαλονίκης, ξεχνούν ότι δεν είναι η Θεσσαλονίκη η πόλη που εκτός από τις αλλεπάλληλες πολιτικές δολοφονίες, τα Εξάρχεια και τους Ρουβίκωνες, μετρά κάμποσα ξημερώματα με εκρήξεις βομβών για ξυπνητήρι,  2-3 σκάνδαλα τηλεφωνικών υποκλοπών, 2-3  τριήμερα παραδομένη στις φλόγες της αναρχίας, καθώς και οργανωμένη διαδικτυακή παρουσία της Αναρχίας, που ανά τακτά διαστήματα απευθύνει δημόσιες προσκλήσεις, ή φιλοξενεί ανακοινώσεις υποστήριξης έκνομων ενεργειών, με την ανοχή της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος…

Ακόμα και από την πλευρά της ακροδεξιάς Χρυσής Αυγής, τα κυνηγητά σε ανήμπορους μετανάστες, η δολοφονία του Παύλου Φύσσα, οι απειλές και οι τσαμπουκάδες ακόμα και μέσα στη Βουλή, απέχουν μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα από τη Θεσσαλονίκη….

Πόσα χρόνια ακόμα, θα «ταυτίζεται» η πολιτική ψυχή μιας πόλης με τις ενοχές για τη δολοφονία του Λαμπράκη, από εκείνους που εξαφανίζονται στις επετείους των δολοφονιών του Μπακογιάννη, του Θάνου Αξαρλιάν, του Μομφεράτου, του Αλέκου Αθανασιάδη, των υπαλλήλων της Marfin;

Επιτέλους, ας ξαναβρούμε τα μέτρα των συγκρίσεών μας. Κι αν δε μπορούμε, ας αφήσουμε τις συγκρίσεις στην Ιστορία. Γιατί το όποιο «παρακράτος», ποτέ δεν είχε… έδρα στη Θεσσαλονίκη. Μια ζωή στην Αθήνα έδρευε. Και στη Θεσσαλονίκη έβρισκε μόνο «πιόνια», «κακέκτυπα» και αποτυχημένους μιμητές…

You’ll Never Walk Alone

Όταν στο Maine των ΗΠΑ το 1873 ο Billy Bigelow σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια μιας
αποτυχημένης ληστείας, η ξαδέρφη της συζύγου του προσπάθησε να την παρηγορήσει
τραγουδώντας της το «You’ll Never Walk Alone».
Αυτό βέβαια σύμφωνα με το μιούζικαλ Carousel, των Richard Rodgers και Oscar
Hammerstein II, το οποίο ανέβηκε στο Broadway το 1945. Το τραγούδι επαναλαμβάνεται
και στο τέλος του έργου. Την υπόθεσή του το Carousel τη δανείστηκε από το θεατρικό του
Ούγγρου Ferenc Molnar που κυκλοφόρησε το έτος 1909 και ήδη πριν το 1945 είχε ανέβει
αρκετές φορές ως παράσταση στο Broadway και είχε διασκευαστεί και για το ραδιόφωνο
του CBS από τον Orson Welles.
Το τραγούδι ηχογραφήθηκε τα επόμενα χρόνια αρκετές φορές, από διάφορους
καλλιτέχνες, μεταξύ των οποίων ο Louis Armstrong, ο Frank Sinatra, η Nina Simone, η Judy
Garland και άλλοι, πριν οι Gerry and the Pacemakers από το Λίβερπουλ το ηχογραφήσουν
και αυτοί το 1963. Ακολούθησαν μέχρι σήμερα αρκετές δεκάδες ηχογραφήσεις του
τραγουδιού.
Οι μακράν πιο γνωστές από αυτές δεν είναι από καλλιτέχνες, Δεν έχουν κυκλοφορήσει από
δισκογραφικές εταιρείες. Οι πιο γνωστές εκτελέσεις του You’ll Never Walk Alone είναι από
χορωδίες της εξέδρας. Του Anfield, του Celtic Park, του Melbourne Cricket Ground, του
σταδίου Ατατούρκ στην Κωνσταντινούπολη, αλλά και δεκάδων άλλων σταδίων σε όλον τον
κόσμο, στο Βέλγιο, στη Γερμανία, στην Ιαπωνία, στην Ουκρανία, παντού. Θα τα βρείτε στο
youtube, ή να κυκλοφορούν από υπολογιστή σε υπολογιστή, από κινητό σε κινητό. Με
εκατομμύρια προβολές, με καλές ή άσχημες ηχογραφήσεις, με καθαρή ή θολή εικόνα, με
άπειρα thumbs up και αρκετά ξινά, πικρόχολα thumbs down (ξυδάκι).
Στις αρχές της δεκαετίας του ’60, στο Anfield είχαν εισαγάγει την καινοτομία του να
χρησιμοποιούν DJ ο οποίος έπαιζε το top 10 της εβδομάδας πριν την έναρξη του ματς. Είναι
γνωστό ότι στο Λίβερπουλ αγαπούν τη μουσική. Το You’ll Never Walk Alone από τους Gerry
and the Pacemakers μπήκε στο top 10 των Αγγλικών Charts στα μέσα Οκτωβρίου 1963 και
έμεινε εκεί για εννιά εβδομάδες. Όταν βγήκε, οι εξέδρες του Anfield συνέχισαν να το
τραγουδούν. Η Liverpool είχε βρει τον ύμνο της.
Το ξεκίνημα της χρήσης του τραγουδιού από τους φίλους της Liverpool αμφισβητείται.
Υπάρχουν ισχυρισμοί ότι ήταν παλιότερο – ότι το χρησιμοποιούσαν ήδη από την Άνοιξη του
1963. Πάντως σίγουρα δεν ήταν μεταγενέστερο από το Φθινόπωρο του 1963.
Ένα τραγούδι το οποίο οι φίλοι της Liverpool το μετέφεραν και έξω από το Anfield ήταν
μοιραίο να ριζώσει και αλλού. Στη Σκωτία, από τους φίλους της Celtic. Στη Γερμανία από
τους φίλους της Borussia Dortmund και της Μόναχο 1860. Στην Ολλανδία από τη Feyenoord, στην Ιαπωνία, στην Ισπανία. Εντυπωσιακές είναι οι εικόνες από εξέδρες σε αγώνες μεταξύ ομάδων που έχουν ως ύμνο το You’ll Never Walk Alone. Αγώνες της Liverpool με τη Celtic ή τη Borussia Dortmund έχουν δώσει εξαιρετικές εκτελέσεις του ύμνου των αντιπάλων.
Το You’ll Never Walk Alone είναι ένας γηπεδικός ύμνος για καλές και κακές στιγμές, για
νίκες και ήττες, για θριάμβους και ταπεινώσεις. Όμως πλέον έχει φύγει πέρα από αυτό.

Οι λέξεις “You’ll Never Walk Alone” αναγράφονται στο μνημείο που έχει ανεγερθεί στο
στάδιο Χίλσμπορο στη μνήμη των φίλων της Liverpool που έχασαν τη ζωή τους στην
τραγωδία της 15ης Απριλίου 1989. Τέσσερεις μέρες μετά, όταν στον ημιτελικό του Κυπέλου
Κυπελούχων Ευρώπης μεταξύ Μίλαν και Ρεάλ κρατήθηκε ενός λεπτού σιγή στη μνήμη των
θυμάτων του Χίλσμπορο, οι φίλοι της Μίλαν τραγούδησαν το You’ll Never Walk Alone.
Πέραν του ύμνου, το τραγούδι είναι πλέον και μία υπόσχεση μνήμης των θυμάτων,
αλήθειας και απόδοσης δικαιοσύνης για τα όσα συνέβησαν εκείνη την τραγική μέρα.
Μνήμης για τους 96 νεκρούς. Αλήθειας και δικαιοσύνης για την αντιμετώπιση του θέματος από τις αρχές και μερίδα των ΜΜΕ.
Και πάντα παραμένει ένα τραγούδι το οποίο μας θυμίζει ότι με την αντιπροσωπευτική
ομάδα του Liverpool συνδέθηκαν οι Gerry and the Pacemakers και όχι άλλα, εμπορικά πιο
επιτυχημένα συγκροτήματα της πόλης: ότι δηλαδή, για να γράψεις ιστορία πέρα από τη
μουσική, δεν αρκεί να πουλάς δίσκους ή να απασχολείς τα ΜΜΕ με τη ζωή σου. Πρέπει να
μπορείς να πιάσεις το σφυγμό και το συναίσθημα του κοινού σου, να ταυτιστείς μαζί τους,
να γίνεις ένας από αυτούς.

When you walk through a storm, hold your head up high
And don’t be afraid of the dark
At the end of the storm, there’s a golden sky
And the sweet, silver song of a lark
Walk on through the wind
Walk on through the rain
Though your dreams be tossed and blown
Walk on, walk on
With hope in your heart
And you’ll never walk alone
You’ll never walk alone

 

Λόρις Κάριους ή Αλέξης Τσίπρας;

Ο Λόρις Κάριους είναι ο τερματοφύλακας της Λίβερπουλ. Ή καλύτερα, ήταν ο τερματοφύλακας της Λίβερπουλ μέχρι τον τελικό του Champions League.

Κανείς πλέον δεν γνωρίζει το μέλλον του και αν τελικά η ομάδα του θα χρειαστεί τις υπηρεσίες του μέχρι το 2021 όταν και λήγει το συμβόλαιό του.

Ο Λόρις Κάριους ήταν ένας νέος, φέρελπις ποδοσφαιριστής,  στον οποίο η ομάδα του είχε  αναθέσει να φυλά τα νώτα της, δηλαδή να μην φάει γκολ, προκειμένου να καταφέρουν να πετύχουν τον στόχο τους: Να κάνουν τον κόσμο τους και πάλι υπερήφανο, αφού θα κατάφερναν να τον βγάλουν από την πολύχρονη αφάνεια.

Δυστυχώς γι αυτούς, ο Λόρις Κάριους στάθηκε αναποτελεσματικός, προδίδοντας την εμπιστοσύνη του προπονητή του και των φιλάθλων της ομάδας του. Ήταν η αιτία που το όνειρο της Λίβερπουλ γκρεμίστηκε εξαιτίας των δύο αστείων και αδιανόητων γκολ που κατάφερε να φάει.

Μετά από αυτά ο Λόρις Κάριους έγινε περίγελος στο κοινωνικά δίκτυα και τον αθλητικό Τύπο αλλά και ήρωας ανάμεσα στους φιλάθλους της αντίπαλης ομάδας, οι οποίοι τον ανακήρυξαν ως πολυτιμότερο παίκτη της δικής τους ομάδας!

Προς τί ο πρόλογος; Ορισμένοι διατείνονται ότι το ποδόσφαιρο έχει πολλές ομοιότητες με την πολιτική, σπεύδοντας να παρομοιάσουν, αμέσως μετά τον τελικό, τον Λόρις Κάριους με τον Αλέξη Τσίπρα:  Λένε, ότι ο Αλέξης ξεκίνησε ως  ένας φέρελπις πολιτικός, που κατάφερε να μετατρέψει την ελπίδα σε εφιάλτη, λένε ότι θεωρείται ο «πολυτιμότερος παίκτης» των δανειστών και ότι τελικά η χώρα του δεν χρειάζεται πλέον τις υπηρεσίες του και σκέφτεται να τον αποδεσμεύσει νωρίτερα από την λήξη του «συμβολαίου» του, δηλαδή νωρίτερα από  το φθινόπωρο του 2019.

Είναι όμως τα πράγματα έτσι; Έφαγε κοροϊδίστικα γκολ ο κ. Τσίπρας; Ασφαλώς και έφαγε! Ένα αχρείαστο Μνημόνιο, 100 δις επιπλέον κόστος για την οικονομία, υποθήκευση της δημόσιας περιουσίας προς όφελος των δανειστών κ.α.

Το βασικό όμως είναι ότι όσα έγιναν επί ηγεσίας του Αλ. Τσίπρα φάνταζαν αδιανόητα για οποιονδήποτε άλλον πρωθυπουργό. Όπως ακριβώς φάνταζαν αδιανόητα και τα γκολ που δέχτηκε ο γκολκίπερ της Λίβερπουλ.

Εξαιτίας του ενός ένα κύπελο χάθηκε, εξαιτίας του άλλου μια χώρα ισοπεδώθηκε.

Ίσως και οι δύο να ήταν ανεπαρκείς για τον ρόλο που τους ανατέθηκε και η ευθύνη να μην βαραίνει μόνον τους ίδιους αλλά και εκείνους που τους την ανέθεσαν.

Για αντικειμενικούς λόγους, η Ιστορία θα είναι σκληρή και για τους δύο. Μόνον που στον Κάριους θα αναγνωριστεί το ελαφρυντικό της λανθασμένης εκτίμησης και της ειλικρινούς μεταμέλειας. Για τον κ. Τσίπρα όμως θα υπάρξει ελαφρυντικό;

Γιώργος Μουρούτης

Η μεγαλύτερη online έκθεση για την Φρίντα Κάλο

Το δράμα της προσωπικής ζωής της Φρίντα Κάλο γοητεύει. Όσες και όσοι εκτιμούν την τέχνη της, όσες και όσοι συγκινούνται από την προσωπική της ιστορία, έχουν κάθε λόγο να χαίρονται. Εδώ και δύο μέρες είναι προσβάσιμη – δωρεάν – η μεγαλύτερη συλλογή που υπήρξε ποτέ έργων, αντικειμένων, φωτογραφιών, συνδεδεμένων με τη Μεξικανή σουρεαλίστρια ζωγράφο. Μια διαδικτυακή έκθεση. 

Τα «Πρόσωπα της Φρίντα» (Faces of Frida) είναι συνεργασία της Google με ένα διεθνές δίκτυο ειδικών στη Φρίντα Κάλο και 33 μουσείων σε επτά χώρες. Η πρόσβαση είναι εφικτή μέσω της εφαρμογής – διαθέσιμης και για iOS και για Android – και του ιστότοπου Google Arts & Culture.

Στα 800 «εκθέματα» περιλαμβάνονται φωτογραφίες έργων της Φρίντα Κάλο. Μεταξύ αυτών και 20 υψηλότατης ευκρίνειας φωτογραφίες έργων της – από την Art Camera του Google Arts & Culture – που έως σήμερα δεν είχαν ψηφιοποιηθεί. Επιπλέον, προσωπικές φωτογραφίες, αποσπάσματα ημερολογίων, επιστολές, ενδύματα. Σχέδιά της από ιδιωτικές συλλογές, πρώιμες εκδοχές έργων της τις οποίες είχε φιλοτεχνήσει στο πίσω μέρος πινάκων της (άρα δεν τις έχει δει κανείς που δεν είχε τη δυνατότητα να αγγίξει τους ολοκληρωμένους πίνακές της). Ακόμη και μία φωτογραφία του Ντιέγκο Ριβέρα, μεγάλου έρωτά της, συζύγου και μεγάλου βάσανου της, πάνω στην οποία είναι αποτεθειμένα τα χείλη με κόκκινο κραγιόν της Φρίντα.

Οι χρήστες της εφαρμογής έχουν τη δυνατότητα να επισκεφθούν «τα μέρη που επέδρασαν στην καριέρα της», μέσα από πέντε Google Street view tours (ακόμη και την περίφημη Γαλάζια Οικία στην Πόλη του Μεξικού, όπου γεννήθηκε και πέθανε).

Ματιά σε βάθος μπορούν να έχουν οι χρήστες και στη συνεχιζόμενη επίδραση της Φρίντα στη μουσική, τη μόδα, τον χορό. Αλλά και να διαβάσουν δοκίμια και αφιερώσεις, κυρίως από γυναίκες και ΛΟΑΤΚΙ καλλιτέχνες.

«Παρ’ όλο που οι αυτοπροσωπογραφίες είναι το σημείο συνάντησης στο οποίο οι περισσότεροι κάνουν τη “γνωριμία” της Φρίντα, η γυναίκα την οποία παραστούν λατρεύεται για πολλά περισσότερα πράγματα από την τέχνη της» δήλωσε, στο Hyperallergic, η επικεφαλής στην Google Arts & Culture, Λουιζέλα Μάτσα. «Η πολυπλοκότητα της σκέψης της όσον αφορά τον φεμινισμό και την πολιτική, η σχέση της με το σώμα της, η κληρονομιά και η χώρα της, παραμένουν φρέσκες και εξακολουθούν να εμπνέουν κόσμο με διαφορετικό υπόβαθρο» τόνισε.

Μπορείτε να δείτε την έκθεση εδώ https://artsandculture.google.com/project/frida-kahlo

Ένας καινούργιος πλανήτης στο Las Vegas

του Ιωσήφ Αβράμογλου*
Το περίφημο Madison Square Garden, το οποίο βρίσκεται στην Νέα Υόρκη, αποφάσισε να χτίσει έναν εκπληκτικό νέο χώρο συναυλιών, αυτή τη φορά στο θρυλλικό Las Vegas, το οποίο θεωρείται αδιαμφισβήτητα η παγκόσμια Πρωτεύουσα της Ψυχαγωγίας.
Το κτήριο θα είναι σφαιρικό και θα έχει το σχήμα και την εικόνα της γης! Θα είναι εγκατεστημένο στο πασίγνωστο Las Vegas Strip, δηλαδή κοντά στην Las Vegas Boulevard, όπου βρίσκονται όλα τα μεγάλα resorts & casinos. Το όνομά του “MSG Sphere”.
Η ηχητική εγκατάσταση του χώρου θα είναι μοναδική και πρωτοφανής στα παγκόσμια δεδομένα, κατ’ αρχήν με ένα πολυεπίπεδο πάτωμα, το οποίο αποκάτω θα έχει ειδικά ηχεία που θα αποδίδουν με ξεχωριστό τρόπο χαμηλές συχνότητες, που δεν ακούγονται ή ακούγονται ελάχιστα από το ανθρώπινο αυτί, αλλά θα δίνουν μία διαφορετική αίσθηση “αγγίγματος” ή δόνησης στον θεατή. Ενα “πολυκατευθυνόμενο” ηχητικό σύστημα, που θα είναι ενσωματωμένο στους τοίχους του χώρου και που θα αποτελείται από χιλιάδες μικροσκοπικά ηχεία, θα παράγει καθαρούς ήχους που θα προσφέρουν μία νέα αίσθηση, ευρύτερη και σφαιρική ενός επιπλέον surround ή allaround σήματος.
Ταυτόχρονα θα υπάρχουν ειδικά σχεδιασμένες super resolution κάμερες, που θα αναπαράγουν εικόνα έως και 360 μοιρών επί 360 μοίρες, με ανάλυση και μετάδοση των 2 gigabytes ανά δευτερόλεπτο.
Το “MSG Sphere” θα έχει ύψος 110 μέτρα και διάμετρο 152. Και θα φιλοξενηθεί σε ένα οικόπεδο 255 στρεμμάτων, ανατολικά του εκθεσιακού και συνεδριακού κέντρου Sands Expo Center, το οποίο μέχρι τώρα εχρησιμοποιείτο ως εξωτερικός αποθηκευτικός χώρος. Το “MSG Sphere” θα συνδεθεί με το Sands Expo Center με μία γέφυρα φάρδους έντεκα μέτρων.
Ολη η εξωτερική όψη, που θα είναι σφαιρική, θα καλύπτεται από μία πλήρως προγραμματιζόμενη κυρτή έγχρωμη ψηφιακή οθόνη, εμβαδού 16 περίπου στρεμμάτων. Η οποία θα μπορεί να δείχνει οποιαδήποτε βίντεο εικόνα, ενώ στην περίπτωση που θα δείχνει αυτό που θα τραβάνε οι εσωτερικές κάμερες λήψης των 360 μοιρών, το κτήριο θα φαίνεται σαν να είναι… διαφανές !
Το project, που θα έχει χωρητικότητα 18.000 θέσεων, θα είναι από μία κοινοπραξία των εταιριών Madison Square Garden και Las Vegas Sands. Οι εταιρίες-επενδυτές δεν έχουν αποκαλύψει το ύψος της επένδυσης, αλλά μία ανάλυση της Hobbs, Ong & Associates, αναφέρει ότι το έργο θα προσφέρει 3.500 θέσεις εργασίας γιά ένα χρόνο που θα διαρκέσει η κατασκευή, ότι στη συνέχεια θα προσφέρει 4.400 μόνιμες θέσεις εργασίας για την λειτουργία και διαχείριση του χώρου και ότι ο ετήσιος τζίρος υπολογίζεται στα 730 εκατομμύρια δολλάρια. Το “MSG Sphere” υπολογίζεται ότι θα καταβάλει 48 εκατ. δολλάρια ετησίως σε φόρους και άλλα 7,2 εκατ. δολλάρια ετησίως στην τοπική δημοτική εκπαιδευτική κοινότητα.
Ενας εκ των εκπροσώπων δήλωσε ότι όχι μόνο το “Sphere” θα αποτελέσει έναν τουριστικό προορισμό από μόνο του, αλλά θα προσδώσει νέες απεριόριστες δυνατότητες στα δημιουργικά ταλέντα, ώστε να παράγουν νέα καινοτόμα θεάματα για να απολαμβάνει το παγκόσμιο κοινό που θα προσέρχεται. Επίσης, συμπλήρωσε, θα αποτελέσει έναν εξαιρετικό χώρο για εντυπωσιακές state-of-the-art εταιρικές παρουσιάσεις μεγάλων εταιριών καταναλωτικών προϊόντων και υπηρεσιών με παγκόσμια απήχηση.
Αυτά βέβαια συμβαίνουν στην μητρόπολη του καπιταλισμού, της ελεύθερης αγοράς και των ιδιωτικών επενδύσεων. Εδώ στην Ελλάδα, αυτά είναι σχεδόν αδύνατο να σταθούν ακόμα και σαν σκέψεις, όταν το τέρας του μαρξισμού παραμονεύει να καταπιεί κάθε ιδέα ή πρωτοβουλία, πριν ακόμα και από την γέννησή της.
* Ο Ιωσήφ Αβράμογλου είναι γνωστός μουσικός παραγωγός και αναλυτής και κάνει εκπομπές στον ΘΕΜΑ RADIO 104.6

Ψήφος υπέρ της βίλας Ιγκλέσιας από τα μέλη των Podemos

Οι δύο επικεφαλής του κόμματος Podemos Πάμπλο Ιγκλέσιας και Ιρένε Μοντέρο κέρδισαν την εσωκομματική ψηφοφορία για παροχή ψήφου εμπιστοσύνης εξασφαλίζοντας το 68% των ψήφων. Η ψηφοφορία οργανώθηκε μετά την αγορά από το ζεύγος πολυτελούς βίλας αξίας 600.000 ευρώ έξω από την Μαδρίτη.

Το κόμμα οργάνωσε την ψηφοφορία την περασμένη εβδομάδα όταν το ζεύγος Ιγκλέσιας-Μοντέρο κατηγορήθηκε για υποκρισία και προδοσία των αριστερών τους αρχών. Οι ίδιοι υποστήριξαν την αγορά λέγοντας ότι χρειάζονται την βίλα για να μεγαλώσουν τα παιδιά που περιμένουν και ότι δεν επρόκειτο για κερδοσκοπική κίνηση.

Τα μέλη του κόμματος εκλήθησαν να απαντήσουν ναι ή όχι στην ερώτηση «Πιστεύετε ότι ο Πάμπλο Ιγκλέσιας και η Ιρένε Μοντέρο πρέπει να παραμείνουν στις θέσεις του ηγέτη και του εκπροσώπου του κόμματος;».

Κριστιάνο μείνε!

Ένα τεράστιο σε όγκο πλήθος, υποδέχθηκε στην Μαδρίτη τους πρωταθλητές Ευρώπης. Κατά την άφιξή της στην ισπανική πρωτεύουσα η αποστολή της Ρεάλ γνώρισε πραγματική αποθέωση για την κατάκτηση του Champions League για 3η συνεχόμενη χρονιά, 4η την τελευταία πενταετία και 13η συνολικά στην ιστορία της.

Στο επίκεντρο βρέθηκε φυσικά ο Κρισιάνο Ρονάλντο, ο οποίος άναψε «φωτιές» αμέσως μετά την λήξη του τελικού, με την διφορούμενη δήλωσή του που άφηνε πολλά υπονοούμενα για πιθανή αποχώρησή του. Ο κόσμος φώναζε ρυθμικά «Κριστιάνο μείνε»! Αυτός κάποια στιγμή από το μπλακόνι του Δημαρχείου όπου είχαν βγει οι θριαμβευτές, πήρε το μικρόφωνο και ευχαρίστησε τον κόσμο, ωστόσο με όσα είπε δεν ξεκαθάρισε την κατάσταση.
«Σας ευχαριστώ που βρίσκεστε εδώ σήμερα. Εμείς γράψαμε ιστορία και χάρη σε εσάς, που μας υποστηρίζετε συνέχεια. Είναι μια ευτυχισμένη μέρα και είμαστε όλοι χαρούμενοι γι’ αυτό που πετύχαμε», είπε ο Πορτογάλος άσος και αμέσως μετά πρόσθεσε: «Ζήτω η Ρεάλ»!

Σύμφωνα με την As πάντως, Κριστιάνο Ρονάλντο και Φλορεντίνο Πέρεθ δεν βρίσκονται πολύ μακριά από το «διαζύγιο». Ο πρόεδρος της Ρεάλ τον περασμένο Δεκέμβριο είχε προτείνει στον CR7 αύξηση 9 εκατομμυρίων ευρώ (τώρα κερδίζει 21 εκατομμύρια), αλλά υπό την προϋπόθεση της επίτευξης επιμέρους τίτλων και βραβείων. Αυτή η πρόταση δεν άρεσε καθόλου στον «σούπερ σταρ» της ομάδας, που την θεώρησε προσβλητική και λίγες ημέρες αργότερα, στην απονομή για την «Χρυσή Μπάλα» που κέρδισε ο Κριστιάνο, ήρθαν και τα κολακευτικά σχόλια του Πέρεθ για τον Νεϊμάρ, να ψυχρνάνουν κι άλλο τις σχέσεις των δύο πλευρών. Πολλοί τότε έκαναν λόγο ακόμη και για πιθανή συμφωνία της Ρεάλ με την Παρί Σεν Ζερμέν, για ανταλλαγή των δύο ποδοσφαιριστών, αν και κάτι τέτοιο δεν φάνηκε να επιβεβαιώνεται στην πορεία.
Από τότε βέβαια πέρασαν έξι μήνες. Στο ενδιάμεσο ο Ζινεντίν Ζιντάν δεν έχει σταματήσει να τονίζει πως δεν μπορεί να φανταστεί την Ρεάλ χωρίς το μεγάλο «αστέρι» της και σίγουρα τα πράγματα θα τεθούν τις επόμενες ημέρες σε νέα βάση. Ωστόσο, όσο το θέμα αυτό παραμένει ανοιχτό, οι φίλαθλοι της ομάδας ανά τον πλανήτη, θα ζουν με την αγωνία!

Ως προς την γιορτή της «βασίλισσας», η ομάδα πήγε πρώτα για το εθιμοτυπικό στο «Σαντιάγκο Μπερναμπέου». Στην διαδρομή οι δρόμοι ήταν γεμάτοι από κόσμο, που αποθέωνε τους πρωταθλητές. Το λεωφορείο πέρασε και από τον καθεδρικό ναό της Αλμουδένα, όπου την ομάδα υποδέχθηκε ο Πρόεδρος της μαδριλένικης κοινότητας Άνχελ Γκαρίδο, στον οποίο εκ μέρους των ποδοσφαιριστών, ο αρχηγός Σέρχιο Ράμος, έκανε δώρο μια φανέλα με το νο 1. Ακολούθησε η επίσκεψη στο Δημαρχείο της πόλης, εκεί όπου οι παίκτες βγήκαν στο μπαλκόνι για να  χαιρετήσουν τον κόσμο. Οι πανηγυρισμοί συνεχίστηκαν στην πλατεία Θιβέλες και στο τέλος η ομάδα επέστρεψε στο «Σαντιάγκο Μπερναμπέου» για την φιέστα.

Συνάντηση Φ. Μογκερίνι με τον ΥΠΕΞ της πΓΔΜ

H Ύπατη εκπρόσωπος της ΕΕ για θέματα εξωτερικής πολιτικής, Φεντερίκα Μογκερίνι συναντήθηκε σήμερα το βράδυ στις Βρυξέλλες με τον υπουργό Εξωτερικών της πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας (πΓΔΜ), Νίκολα Ντιμιτρόβ.

Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε το γραφείο της Ύπατης εκπροσώπου της ΕΕ, ο υπουργός Εξωτερικών της πΓΔΜ, ενημέρωσε την Φ. Μογκερίνι για τη «σημαντική πρόοδο που έχει επιτευχθεί στις εν εξελίξει διαπραγματεύσεις στο ζήτημα της ονομασίας». Στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνεται ότι η Φεντερίκα Μογκερίνι εξέφρασε την στήριξη της ΕΕ στις εν εξελίξει διαπραγματεύσεις και δήλωσε πως το ενδεχόμενο θετικής έκβασης «θα ήταν καθοριστικό, όχι μόνο για τη χώρα, αλλά και για ολόκληρη την περιοχή και την ΕΕ».

Σημειώνεται ότι τη Δευτέρα 28 Μαΐου, πριν την έναρξη του Συμβουλίου Υπουργών Εξωτερικών της ΕΕ, έχει προγραμματιστεί πρόγευμα εργασίας των υπουργών Εξωτερικών της ΕΕ με τον υπουργό Εξωτερικών της πΓΔΜ, Νίκολα Ντιμιτρόφ στις Βρυξέλλες.

Η συνάντηση αυτή πραγματοποιείται στο πλαίσιο τακτικών συναντήσεων των υπουργών Εξωτερικών της ΕΕ με υπουργούς Εξωτερικών χωρών των Δυτικών Βαλκανίων και χωρών της Ανατολικής Εταιρικής Σχέσης.