25.9 C
Athens
Αρχική Blog Σελίδα 20978

Μέχρι το τέλος του μήνα ανοίγει η πλατφόρμα για το Airnbnb

Μέχρι το τέλος του Αυγούστου θα έχει ανοίξει η ηλεκτρονική πλατφόρμα για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις προανήγγειλε με σημερινές δηλώσεις του ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γιώργος Πιτσιλής. Ο επικεφαλής της ΑΑΔΕ, μιλώντας σε πρωινή εκπομπή του Αντένα κάλεσε τους φορολογούμενους να είναι συνεπείς στις φορολογικές υποχρεώσεις τους ενώ, όπως είπε, από την πλευρά της η ΑΑΔΕ θα συνεχίσει με αμείωτη ένταση τους ελέγχους στις τουριστικές περιοχές για τη σύλληψη της φοροδιαφυγής.

Μεταξύ άλλων ο Γ. Πιτσιλής ανέφερε για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις τύπου airbnb πως «η πλατφόρμα για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις θα ανοίξει πολύ σύντομα. Μέχρι το τέλος του μήνα εκτός απροόπτου θα έχει ανοίξει». Για την καμπάνια “apodixi please” είπε πως «συμμόρφωση δεν φέρνει μόνο ο φορολογικός έλεγχος. Συμμόρφωση φέρνει και η επικοινωνία. Θελήσαμε να επικοινωνήσουμε με τους ξένους επισκέπτες της χώρας οι οποίοι τα τελευταία χρόνια αγγίζουν τα 30 εκατ. Θέλαμε να τους ενημερώσουμε για τα δικαιώματά τους, δηλαδή την χρήση του πλαστικού χρήματος και την έκδοση αποδείξεων η οποία μας βοηθά και εμάς στην συλλογή των εσόδων και βοηθά την χώρα να εισπράξει τους φόρους που είναι ήδη ενσωματωμένοι στην τιμή των προϊόντων που καταναλώνουν» ενώ για τους ελέγχους στα νησιά σημείωσε ότι «η ΑΑΔΕ πάει σε όλα τα νησιά. Φέτος όπως και πέρσι και πρόπερσι, έχει εκπονήσει ένα σχέδιο για τους ελέγχους στις τουριστικές περιοχές με βάση την κίνηση την τουριστική. Για φέτος έχουν προγραμματιστεί να γίνουν πάνω από 55.000 έλεγχοι».

Και, τέλος, για την παραβατικότητα τόνισε ότι «έχουμε δύο διαφορετικές υπηρεσίες οι οποίες προβαίνουν σε ελέγχους. Η μία ομάδα είναι η ομάδα των Δ.Ο.Υ. και η άλλη είναι η υπηρεσία ειδικών ελέγχων. Η υπηρεσία ειδικών ελέγχων καταγράφει την παραβατικότητα έως και 60%, ενώ η ΔΟΥ καταγράφει πάνω από 20%».

 

ΕΕ: Ολοκληρώθηκε η διαβούλευση για την θερινή ώρα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ολοκλήρωσε χθες τη δημόσια διαβούλευση σχετικά με τις ρυθμίσεις για τη θερινή ώρα. Όπως έκανε γνωστό σήμερα, έχει λάβει 4,6 εκατομμύρια απαντήσεις και από τα 28 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης που ξεκίνησε στις 4 Ιουλίου, Ευρωπαίοι πολίτες, ενδιαφερόμενα μέρη και δημόσιες αρχές κλήθηκαν να εκφράσουν τις απόψεις τους επί του θέματος συμπληρώνοντας ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο. Η διαβούλευση αυτή αποτελεί μέρος μιας αξιολόγησης στην οποία προβαίνει επί του παρόντος η Επιτροπή κατόπιν αιτήματος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αναφορικά με την ευρωπαϊκή οδηγία για τη θερινή ώρα.

Στόχος είναι να διερευνηθεί κατά πόσον οι κανόνες θα πρέπει να τροποποιηθούν ή όχι.

Η Επιτροπή θα αναλύσει τώρα τις απαντήσεις που ελήφθησαν και θα δημοσιεύσει έκθεση σχετικά με τα αποτελέσματα εντός των προσεχών εβδομάδων.

Κρεμλίνο: H ρωσική οικονομία είναι απολύτως σταθερή

Παρά τις διακυμάνσεις στην ισοτιμία του ρουβλίου, το χρηματοπιστωτικό και οικονομικό σύστημα είναι απολύτως σταθερό, δήλωσε σήμερα στους δημοσιογράφους ο εκπρόσωπος τύπου του Ρώσου προέδρου Ντμίτρι Πεσκόφ.

Ο εκπρόσωπος τύπου του Ρώσου προέδρου, ερωτηθείς αν η πτώση της ισοτιμίας του ρουβλίου ανησυχεί το Κρεμλίνο, αν το Κρεμλίνο περιμένει να αποκατασταθεί η ισοτιμία και αν θα επιτρέψει την περαιτέρω πτώση του ρουβλίου έως τα 100 ρούβλια ανά δολάριο στην περίπτωση που επιβληθούν νέες κυρώσεις, έδωσε την ακόλουθη απάντηση: «Βλέπετε ότι υπάρχει μια δυναμική διαφορετικών κατευθύνσεων. Πράγματι παρατηρείται μια συγκεκριμένη διακύμανση. Αλλά επαναλαμβάνω για μια ακόμη φορά και θα ήθελα να σας υπενθυμίσω τις δηλώσεις εκείνων που ηγούνται του οικονομικού και χρηματοπιστωτικού τομέα, ότι το χρηματοπιστωτικό και οικονομικό σύστημα στη χώρα είναι απολύτως σταθερό».

Στις 13 Αυγούστου η ισοτιμία του ρουβλίου έναντι του δολαρίου ήταν 68,66 ρούβλια ανά δολάριο, που σημαίνει ότι το δολάριο ενισχύθηκε κατά 10%. Παράλληλα η πτώση που ρουβλίου σε σχέση με το ευρώ την ίδια περίοδο ήταν μικρότερη και κυμάνθηκε στο 6,8%, αν και η ισοτιμία του ευρώ έναντι του ρουβλίου ήταν 78,15 ρούβλια ανά ευρώ.

Παρόλα αυτά από τις 14 Αυγούστου το ρούβλι άρχισε να ανακάμπτει και σήμερα η ισοτιμία έχει φθάσει να είναι 67,55 ρούβλια ανά δολάρια, ενώ το ευρώ έφθασε τα 78,15.

Οι φόβοι για την επιβολή νέων αμερικανικών κυρώσεων ήταν αυτοί που άσκησαν τις βασικές πιέσεις που είχαν δεχθεί οι μετοχές των ρωσικών εταιρειών και το ρούβλι τον Αύγουστο.

Την προηγούμενη εβδομάδα είχε γίνει γνωστό ότι η αμερικανική κυβέρνηση στις 22 Αυγούστου θα επιβάλλει κυρώσεις στην Ρωσία, με την αιτιολογία ότι είχε εμπλοκή στην δηλητηρίαση στις 4 Μαρτίου, του ρώσου πρώην κατασκόπου Σεργκεί Σκριπάλ και της κόρης του Γιούλια στο Σόλσμπερι. Η Ρωσία επανειλημμένα έχει απορρίψει τις κατηγορίες περί εμπλοκής της στην υπόθεση Σκριπάλ.

 

Νέος μουφτής Ξάνθης ο Μπιλάλ Καρά Χαλήλ

Ο ιεροδιδάσκαλος Μπιλάλ Καρά Χαλήλ με Θεολογικές σπουδές και γνώστης της Αραβικής γλώσσας, διορίστηκε από το Υπουργείο Παιδείας της Ελλάδας Τοποτηρητής Μουφτής Ξάνθης.

Ο Μπιλάλ Καρά Χαλήλ είναι γνώριμος του τουρικού προξενείου μιας και το 2012, τους είχε μηνύσει για για ξεκάθαρη παρέμβαση στην Θράκη και στην ελληνική εσωτερική πολιτική έπειτα από τον διωγμό και την τρομοκράτηση ενός Έλληνα πολίτη (πομάκο μουσουλμάνο, Ιμάμη στο χωριό Σώστη του Ν. Ξάνθης).

Ο Μπιλάλ Καρά Χαλήλ κατάγεται από τον Σώστη Ροδόπης και είναι 38 ετών, σύμφωνα με τον Μαχητή της Θράκης.

Τη σχετική απόφαση υπογράφει ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης Ιωάννης Σάββας.

Σύμφωνα με αυτήν, τοποτηρητής στη Μουφτεία Ξάνθης ορίζεται ο Μπιλάλ Καρά Χαλήλ του Μπεχρή ενώ Μουφτής Κομοτηνής ο Τζιχάτ Χαλήλ του Μπιλάλ.

Ο τοποτηρητής της Κομοτηνής είναι γνωστής θεολογικής επάρκειας και διδάκτωρ Θεολογίας ενώ είναι επίσης διδάσκων στο Τμήμα Ισλαμικών Σπουδών που λειτουργεί στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Την είδηση επιβεβαίωσε μάλιστα και το μέλος του Πολιτικού συμβουλίου των ΑΝΕΛ Χρύσα Ούτση που σε σχετικό σχόλιό της στο Facebook ανέφερε τα παρακάτω:

«Σιδηροκέφαλοι οι νέοι Τοποτηρητές Μουφτήδες Ξανθης και Ροδοπης. ΗΡΘΕ ο ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ! Στην Ξανθη ο Μπιλαλ Καρα Χαληλ γνωστος του προξενειου …. γιατι τους ειχε μηνύσει!».

 

 

Κατρούγκαλος: Όχι “μπαλώματα” στην μεταναστευτική πολιτική

Ο αναπληρωτής υπουγός Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, Γιώργος Κατρούγκαλος ανέφερε πως «πρόκειται να φύγουν αρκετά περισσότεροι πρόσφυγες από αυτούς που ενδέχεται να επιστρέψουν», σχολιάζοντας τη συμφωνία επιστροφής 2.000 προσφύγων από τη Γερμανία, σε συνέντευξή του στο ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο»

Για το θέμα της συμφωνίας με την Γερμανία για επαναπροώθηση προσφύγων, ο κ. Κατρούγκαλος αφού ξεκαθάρισε ότι δεν αφορά αποκλειστικά το υπουργείο Εξωτερικών, είπε ότι «πρόκειται να συζητήσουμε πλευρές της εφαρμογής του ήδη υφιστάμενου πλαισίου του “Δουβλίνου” που τόσο εμείς όσο και οι Γερμανοί θεωρούμε ανεπαρκές και ότι πρέπει να αλλάξει. Η Ελλάδα και οι περισσότερες χώρες “πρώτης γραμμής” του Νότου λέμε να είναι πιο δίκαιη η κατανομή των βαρών του μεταναστευτικού. Μέχρι να αλλάξει, πρέπει να δούμε πώς θα γίνει η διαχείριση μεταναστευτικών και προσφυγικών ροών, υπό το καθεστώς του “Δουβλίνου”».

«Η διαπραγμάτευση με τους Γερμανούς συνίσταται στο να δούμε πώς θα μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε ότι επιστροφή τυχόν προσφύγων που σύμφωνα με το “Δουβλίνο” είναι δική μας ευθύνη ως χώρα πρώτης υποδοχής θα συνδυαστεί με την αντίστοιχη υποδοχή από την

Γερμανία ίσου ή μεγαλύτερου αριθμού προσφύγων που επιθυμούν επανένωση με τις οικογένειές τους, ώστε και η δική μας χώρα να έχει σχετική ελάφρυνση και στην Γερμανία να ικανοποιηθεί το αίτημα του συντηρητικού εταίρου να μην υπάρχουν νέες εισδοχές προσφύγων. Συζητάμε για αυτό που είχε ανακοινωθεί μετά την Σύνοδο Κορυφής, δεν είναι κάτι άλλο, πρέπει απλώς να οριστικοποιηθούν λεπτομέρειες. Δεν είναι κάτι καινούργιο από άποψη υποχρέωσης ή κανόνων, μιλάμε για την διαχείριση του υφιστάμενου νομικού πλαισίου», ξεκαθάρισε ο κ. Κατρούγκαλος.

Απέφυγε να αναφερθεί σε συγκεκριμένα αριθμητικά στοιχεία καθώς «είναι αρμοδιότητα του υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής», αλλά όπως επιβεβαίωσε «είναι αρκετά περισσότεροι οι πρόσφυγες που πρόκειται να φύγουν από την χώρα μας για να ενωθούν με τις οικογένειές τους, από αυτούς που ενδέχεται να επιστρέψουν βάσει αυτής της συμφωνίας».

«Το ουσιώδες είναι ότι θέλουμε συνολική λύση και όχι “μπαλώματα” στην μεταναστευτική πολιτική. Όχι απλώς να φυλάμε τα σύνορα, όπως επιθυμούν αυτοί που θέλουν την Ευρώπη “φρούριο”. Υπάρχει ένα ζήτημα του πώς θα γίνει η κατανομή όσων έρθουν, όπως και ένα ζήτημα του πώς θα βοηθήσει η Ευρώπη με συγκεκριμένα αναπτυξιακά μέτρα ώστε να μείνουν οι άνθρωποι που σήμερα έρχονται κυνηγημένοι από την φτώχεια», τόνισε ο κ. Κατρούγκαλος.

ΠΕΥΦΑ: Θλίψη για τις ζημιές στο Βυζαντινό Μουσείο

Ως «προμελετημένο κακόβουλο συμβάν» χαρακτηρίζει το περιστατικό της 28ης Ιουλίου 2018 στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο Αθηνών η Πανελλήνια Ένωση Υπαλλήλων Φύλαξης Αρχαιοτήτων (ΠΕΥΦΑ) σε ανακοίνωσή της. Το περιστατικό σημειώθηκε το απόγευμα του Σαββάτου της 28ης Ιουλίου, όταν δυο γυναίκες έριξαν ελαιώδες υγρό που περιλάμβανε και παραφίνη σε αντικείμενα, προθήκες και χώρους του μουσείου προκαλώντας ζημιές, ευτυχώς αναστρέψιμες σχεδόν στο σύνολό τους.

«Εκφράζουμε τη θλίψη μας και την ανησυχία μας για το συγκεκριμένο περιστατικό, το οποίο δυστυχώς δεν είναι το μόνο που έχει συμβεί και που αφορά θέματα ασφάλειας και λειτουργίας ενός Μουσείου ή Αρχαιολογικού Χώρου και βέβαια δεν θα είναι και το τελευταίο», τονίζουν οι αρχαιοφύλακες, συμπληρώνοντας ότι «σαφώς και πρέπει να αποδοθούν ευθύνες αναλογικά σε όλους τους εμπλεκόμενους του περιστατικού. Εννοούμε βέβαια ότι η ευθύνη δεν βαραίνει μόνο τους Αρχαιοφύλακες, αλλά και την διεύθυνση του Μουσείου», αφήνοντας ανοιχτά αιχμές κατά της διευθύντριάς του.

Παράλληλα, τονίζεται το θέμα της απουσίας ιματιοθήκης. «Όλοι γνωρίζουμε ότι για να λειτουργήσει ένα σύστημα ασφάλειας, προϋποθέτει συγκεκριμένους κανόνες, δηλαδή υποδομές όπως π.χ. μια ιματιοθήκη όπου ο επισκέπτης υποχρεωτικά πρέπει να αφήσει τσάντες, σακίδια κλπ., τα οποία θα μπορούσαν εν δυνάμει να κρύβουν αντικείμενα πιθανού βανδαλισμού. Σας ενημερώνουμε λοιπόν ότι το Βυζαντινό & Χριστιανικό Μουσείο καθώς και η συντριπτική πλειονότητα των Μουσείων, δεν διαθέτει τέτοιους ανάλογους χώρους όπου υποχρεωτικά στην παρούσα φάση, οι συγκεκριμένες επισκέπτριες θα είχαν αφήσει τις μεγάλες τσάντες που κουβαλούσαν μαζί τους με τα διάφορα σύνεργα που χρησιμοποίησαν», αναφέρει μεταξύ άλλων η ΠΕΥΦΑ, που καταλήγει ότι «το περιστατικό αυτό, κάνει ακόμη πιο επιτακτική την ανάγκη για πρόσληψη μόνιμου φυλακτικού προσωπικού, την αναθεώρηση των κανόνων ασφάλειας και λειτουργίας των Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων καθώς και την άμεση εκπαίδευση του υφιστάμενου μόνιμου προσωπικού».

 

Μουσικό γαμήλιο δώρο από τον Πούτιν στον γάμο της ΥΠΕΞ της Αυστρίας

Η υπουργός Εξωτερικών της Αυστρίας Κάριν Κνάισλ και οι προσκεκλημένοι στο γάμο της που θα πραγματοποιηθεί αύριο, θα απολαύσουν ένα μουσικό δώρο του Ρώσου προέδρου Βλαντίμιρ Πούτιν. Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές της Αυστρίας, τις οποίες επικαλείται το γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων dpa, πρόκειται για ένα χορωδιακό συγκρότημα 10 κοζάκων μουσικών οι οποίοι θα τραγουδήσουν για το ζεύγος των νεόνυμφων.

Σύμφωνα με το γερμανικό πρακτορείο, αυτό θα είναι το δώρο του αρχηγού του ρωσικού κράτους στους νεόνυμφους. Η γαμήλια τελετή θα τελεσθεί στο κρατίδιο της Στυρίας, σ’ ένα χωριό στα περίχωρα του Γκρατς, και ο πρόεδρος Πούτιν θα είναι ανάμεσα στους 100 προσκεκλημένους μεταξύ των οποίων ο καγκελάριος της Αυστρίας Σεμπάστιαν Κούρτς και ο ακροδεξιός αντικαγκελάριος Χάιντς Κρίστιαν Στράχε.

Για την προστασία των υψηλών προσκεκλημένων έχουν επιστρατευθεί η επίλεκτη ομάδα των ειδικών δυνάμεων της Αυστρίας γνωστή με την επωνυμία «Κόμπρα».

Ο εκπρόσωπος Τύπου του Ρώσου προέδρου Ντμίτρι Πεσκόφ επιβεβαίωσε προχθές το γεγονός ότι ο πρόεδρος Πούτιν θα παραστεί στον γάμο της υπουργού Εξωτερικών της Αυστρίας Κάριν Κνάισλ και του Βόλφανγκ Μάιλινγκερ , όπως και ότι σχεδιάζει να φέρει μαζί του το γαμήλιο δώρο στους νεόνυμφους, αλλά δεν προέβη σε περαιτέρω λεπτομέρειες.

Η παρουσία πάντως του Ρώσου προέδρου στον γάμο της Κάριν Κνάισλ έχει προκαλέσει την αντίδραση των κομμάτων της αντιπολίτευσης στην Αυστρία, που αναφέρονται με τρόπο δηκτικό στην επέμβαση της Ρωσίας στην Ουκρανία. «Πως μπορεί η Αυστρία να είναι ένας γεφυροποιός και ένας ειλικρινής μεσολαβητής κατά της διάρκεια της προεδρίας της στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όταν η υπουργός Εξωτερικών της Αυστρίας και ο καγκελάριος παίρνουν τόσο εμφανώς θέση;» διερωτήθηκε ο σοσιαλδημοκράτης βουλευτής Αντρέας Σίντερ στις δηλώσεις που έκανε.

Βαρκελώνη:Φόρος τιμής στα θύματα της περσινής τρομοκρατικής επίθεσης

Η Βαρκελώνη απέτισε σήμερα φόρο τιμής στα θύματα της περυσινής τρομοκρατικής επίθεσης που είχε στοιχίσει τη ζωή σε 16 ανθρώπους, όμως δεν συμμορφώθηκαν όλοι με την έκκληση των οικογενειών των θυμάτων να παραμερισθούν τη σημερινή ημέρα οι διαιρέσεις σχετικά με την ανεξαρτησία της Καταλονίας.

Στις 17 Αυγούστου 2017, ένας νέος έριξε το νοικιασμένο όχημα βαν που οδηγούσε πάνω στο πλήθος που βρισκόταν σε κεντρικό μπουλβάρ της πόλης, με αποτέλεσμα να σκοτώσει 14 ανθρώπους και να τραυματίσει εκατό στη χειρότερη επίθεση που είχε πραγματοποιηθεί στην Ισπανία σε διάστημα μιας δεκαετίας. Ένας άλλος άνδρας σκοτώθηκε κατά τη διαφυγή του δράστη και μια γυναίκα σκοτώθηκε σε επίθεση που έγινε την επόμενη ημέρα στο θέρετρο Καμπρίλς.

Ο βασιλιάς Φελίπε της Ισπανίας, η βασίλισσα Λετίθια και ο πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ ενώθηκαν με το πλήθος για την τελετή που πραγματοποιήθηκε σε κεντρική πλατεία. Στη διάρκεια της τελετής τραγούδησε μια χορωδία ενώ αναγνώσθηκαν επίσης ποιήματα σε διάφορες γλώσσες.

Οικογένειες των θυμάτων κατέθεσαν λουλούδια στην οδό Ράμπλας όπου είχε γίνει η επίθεση με το βαν.

Οι συγγενείς είχαν ζητήσει για την περίσταση να υπάρξει εκεχειρία στην πολιτική σύγκρουση που έχει προκύψει μετά την ανακήρυξη της ανεξαρτησίας της Καταλονίας τον περασμένο Δεκέμβριο, η οποία έκανε τη Μαδρίτη να θέσει υπό τον άμεσο έλεγχό της την επαρχία. Ωστόσο σημειώθηκαν εντάσεις.

Μια ομάδα που έκανε πορεία στη Ράμπλας με αντιισπανικά λάβαρα αντάλλαξε ύβρεις με μια ομάδα που κρατούσε την ισπανική σημαία και μερικοί από τα αντίπαλα στρατόπεδα αλληλοσπρώχθηκαν καθώς η αστυνομία προσπαθούσε να ηρεμήσει τα πνεύματα.

Η καταλανική κοινωνία είναι βαθιά διαιρεμένη στο ζήτημα της ανεξαρτησίας. Δημοσκόπηση του Centro d’ Estudis d’ Opinio τον Ιούλιο έδειξε πως το ποσοστό των Καταλανών που θέλουν να ζήσουν σ’ ένα ανεξάρτητο κράτος φθάνει το 46,7%.

Ο βασιλιάς Φελίπε, ο οποίος έκανε μια ασυνήθιστη πολιτική παρέμβαση για να επικρίνει την προσπάθεια για ανεξαρτησία, έγινε δεκτός τόσο με επευφημίες όσο και με αποδοκιμασίες, ενώ από ένα κτίριο κρεμόταν πανώ που έγραφε «Ο ισπανός βασιλιάς δεν είναι ευπρόσδεκτος στις καταλανικές χώρες».

Ο Σάντσεθ εργάζεται για να εκτονώσει την ένταση με τις περιφερειακές αρχές αφότου διαδέχθηκε τον Ιούνιο στην πρωθυπουργία τον Μαριάνο Ραχόι, η κυβέρνηση του οποίου είχε οργανώσει την αστυνομική καταστολή κατά το δημοψήφισμα που πραγματοποιήθηκε την 1η Οκτωβρίου για την ανεξαρτησία της Καταλονίας.

Μερικοί από τους ανθρώπους που παρευρέθηκαν σήμερα στις τελετές είπαν πως δεν είναι ευχαριστημένοι από την παρουσία του βασιλιά εκεί.

«Διαφωνώ απολύτως», είπε ο Νάτι Πουτζμπαράκα. «Όλοι ξέρουμε τι συνέβη στην Καταλονία… Μερικοί από εμάς δεν θα ξεχάσουμε ποτέ τι συνέβη την 1η Οκτωβρίου».

2 εκ. νεαροί Ρώσοι δεν εργάζονται και δεν φοιτούν πουθενά

Έρευνα που πραγματοποίησαν εμπειρογνώμονες της Ανώτατης Σχολής Οικονομίας, την οποία παρουσιάζει η ρωσική εφημερίδα Kommersant, έδειξε ότι το 15% των νέων ηλικίας 15 έως 24 ετών, δηλαδή περισσότεροι από 2 εκατομμύρια νέοι, δεν έχουν καμία απασχόληση ούτε φοιτούν κάπου.

Οι νέοι που δεν εργάζονται ούτε φοιτούν διαιρούνται σε δύο κατηγορίες : στους ανέργους οι οποίοι αναζητούν κάποια εργασία και στους ανενεργούς νέους, οι οποίοι δεν φοιτούν, δεν έχουν δουλειά και δεν ψάχνουν να βρουν, μερικοί εξ αυτών για λόγους υγείας είτε επειδή φροντίζουν τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας τους.

Το ποσοστό των μη απασχολούμενων νέων σε μικρές πόλεις είναι μεγαλύτερος απ’ ό,τι στις μεγάλες. Έτσι, μεταξύ των νέων που ζουν στην Μόσχα και την Αγία Πετρούπολη στο διάστημα 2000-2016 η ανεργία κυμαίνονταν μεταξύ 3% και 11%. Το ποσοστό των νέων ανέργων που ζουν σε μικρότερες πόλεις ή αγροτικές περιοχές κυμαίνονταν μεταξύ του 5% και 14%. Κατά κανόνα μεταξύ των νέων ανέργων ανδρών οι άνεργοι είναι περισσότεροι, ενώ μεταξύ των νεαρών γυναικών είναι μεγάλο το ποσοστό των οικονομικά μη δραστήριων.

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι οι νεαροί Ρώσοι που ζούν στις μεγαλουπόλεις, απαλλάσσονται πιο γρήγορα από την έλλειψη απασχόλησης, επειδή υπάρχουν περισσότερες δυνατότητες για εργασία και μόρφωση

Στη Μόσχα και την Αγία Πετρούπολη η τάση αυτή παρατηρείται στο 59% των ανέργων και στο 32% εκείνων που ανήκουν στην ομάδα των μη δραστήριων νέων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Ρωσία το ποσοστό της ανεργίας μεταξύ των νέων είναι πολύ κοντά στο μέσο ποσοστό ανεργίας στην Ευρώπη που είναι 13%.

 

Υπεράριθμοι οι πρόσφυγες στις δομές φιλοξενίας των Ενόπλων Δυνάμεων

Παραμένουν υπεράριθμοι οι πρόσφυγες/μετανάστες στις δομές φιλοξενίας των Ενόπλων Δυνάμεων σε Διαβατά, Κω, Λέσβο, Σάμο και Χίο.

Όπως έγινε γνωστό από το ΓΕΕΘΑ, αυξήθηκαν κατά 97 άτομα -σε σχέση με την περασμένη Πέμπτη- οι πρόσφυγες/μετανάστες που διαμένουν στις 30 δομές φιλοξενίας -μειωμένες κατά μία- που διαχειρίζονται οι Ένοπλες Δυνάμεις.

Συγκεκριμένα χθες καταγράφηκαν 29.436 άτομα έναντι 29.339 ατόμων την περασμένη Πέμπτη. Η δυνατότητα φιλοξενίας των 30 δομών παραμένει στα 25.179 άτομα. Οι δομές φιλοξενίας Λέσβου, Σάμου, Χίου, Κω, και Διαβατών έχουν υπεράριθμους πρόσφυγες/μετανάστες σύμφωνα με την κατανομή προσφύγων που γίνεται από τους αρμόδιους φορείς.

Οι τρεις κλάδοι των Ενόπλων Δυνάμεων παρείχαν 16.650 μερίδες φαγητού από τις οποίες 438 μερίδες διανέμονται σε δομές φιλοξενίας οι οποίες δεν ανήκουν στην αρμοδιότητά τους. Για την υγειονομική κάλυψη των προσφύγων/μεταναστών διατίθεται ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό από τους τρεις Κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων.

Οικονομική ενίσχυση σε πυρόπληκτους συνταξιούχους

Τη Δευτέρα, 20 Αυγούστου 2018, θα πραγματοποιηθεί από τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης (ΕΦΚΑ, ΕΤΕΑΕΠ, ΜΤΠΥ) νέα καταβολή 269 διπλών συντάξεων, κύριων, επικουρικών και μερισμάτων, ύψους 397.360ευρώ, σε δικαιούχους συνταξιούχους με κύρια κατοικία στις περιοχές που επλήγησαν από τις πυρκαγιές στην Αττική, στις 23 Ιουλίου 2018, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

Υπενθυμίζεται ότι στις 14 Αυγούστου καταβλήθηκαν άλλες 399 διπλές συντάξεις και μερίσματα, ύψους 541.640 ευρώ, σε συνταξιούχους με κύρια κατοικία στις πληγείσες περιοχές.

Η διαδικασία καταβολής της έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης, ίσης με το μεικτό χρηματικό ποσό δύο μηνιαίων συντάξεων, συνεχίζεται με την υποβολή αιτήσεων για τις λοιπές κατηγορίες των δικαιούχων (συνταξιούχοι που έχουν δευτερεύουσα κατοικία ή φιλοξενούνται, κατά την έννοια της φορολογίας εισοδήματος, σε κατοικία στις πληγείσες περιοχές ή υπέστησαν βαρύ τραυματισμό, λόγω των καταστροφών).

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα της κυβέρνησης, προκειμένου να ενημερωθούν για τα απαιτούμενα δικαιολογητικά: https://government.gov.gr/metra-stirixis-apetoumena-dikeologitika/#1532960558980-0f37a718-7988.

Για τη διευκόλυνση των συνταξιούχων:

α) Δίνεται η δυνατότητα της ηλεκτρονικής υποβολής των αιτήσεων, μέσω της ιστοσελίδας του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ): http://www.efka.gov.gr/_eservices/pyroplhktoi.cfm.

β) Παρέχεται ενημέρωση κατά απόλυτη προτεραιότητα από το τηλεφωνικό κέντρο του ΕΦΚΑ (1555) στους πυρόπληκτους.

γ) Τα υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ σε πληγείσες ή όμορες περιοχές είναι:

Ε’ Τοπικό Υποκ/μα Μισθωτών Αττικής-Ανατολική, Λεωφ. Μαραθώνος 26ο χλμ Ραφήνα.

ΣΤ’ Τοπικό Υποκ/μα Μισθωτών Αττικής-Ανατολική, Αγ. Δημητρίου 4 Σπάτα.

Β’ Τοπικό Υποκ/μα Μισθωτών Αττικής-Δυτική, ΠΕΟΑΚ & Μινώας Μέγαρα.

Α’ Τοπικό Υποκ/μα Μισθωτών Αττικής-Βόρειος Τομέας, Μεσογείων 518 Αγία Παρασκευή.

Περ/κή Δ/νση Μη Μισθωτών Αττικής-Ανατολική, Μεσογείων 332 Αγία Παρασκευή.

Β΄ Περιφερειακό Τμήμα Μη Μισθωτών Αττικής Δυτική, Μέγαρα.

Αρχηγός ΕΛ.ΑΣ για Φιλοπάππου: Παρατηρούνται κενά στην επιτήρηση

φωτό αρχείου

Επιθεώρηση στο Λόφο του Φιλοπάππου έκανε σήμερα το πρωί ο Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, αντιστράτηγος Αριστείδης Ανδρικόπουλος, μαζί με όλους τους αρμόδιους αξιωματικούς, με αφορμή τον τραγικό θάνατο του 25χρονου προχτές κατά τη διάρκεια ληστείας, και μέχρι το βράδυ αναμένεται να ανακοινωθούν επιπλέον μέτρα για την αποτελεσματική αστυνόμευση της περιοχής, την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας και την αποφυγή παρόμοιου περιστατικού στο μέλλον.

«Διαπιστώσαμε ότι υπάρχουν περιοχές όπου παρατηρούνται κενά στην επιτήρηση», δήλωσε ο κ. Ανδρικόπουλος στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και συμπλήρωσε: «Στην περιοδεία που κάναμε συμμετείχαν όλοι οι αρμόδιοι αξιωματικοί και αποφανθήκαμε ότι η περιοχή χρήζει πιο εντατικής αστυνόμευσης και αυτό μπήκε στο πρόγραμμα ενός νέου σχεδιασμού και μέχρι το βράδυ θα έχουμε καταλήξει στα μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται».

Ο κ. Ανδρικόπουλος, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ, τόνισε ότι ο Αρχηγός επιβάλλεται να έχει ιδία αντίληψη για ό,τι συμβαίνει και στο δρόμο, γι’ αυτό έχει σκοπό να συνεχίσει τις επιθεωρήσεις όπου χρειάζεται και μαζί με τους επιτελείς να βάζει τις βάσεις για όλο και πιο αποτελεσματική αστυνόμευση και την καλύτερη ασφάλεια των πολιτών.

Στην περιοδεία του Αρχηγού στου Φιλοπάππου, τον συνόδευαν η αντιστράτηγος Ζαχαρούλα Τσιριγώτη Γενικός Επιθεωρητής Αστυνομία Αλλοδαπών και Προστασίας Συνόρων, ο αναπληρωτής Γενικός Αστυνομικός Διευθυντής Αττικής, υποστράτηγος Ανδρέας Βασιλόπουλος, ο διευθυντής της Ασφάλειας Αττικής, υποστράτηγος Γιώργος Ψωμάς, ο Διευθυντής της Άμεσης Δράσης ταξίαρχος Νίκος Οσταδημήτρης, ο Διευθυντής της Τροχαίας Αττικής, ταξίαρχος Νίκος Σπανουδάκης, ο επικεφαλής της Ομάδας ΔΙΑΣ και άλλοι αξιωματικοί της Ασφάλειας και Τάξης, που εμπλέκονται στην αστυνόμευσης της περιοχής.

Ο Αρχηγός και οι αξιωματικοί περπάτησαν όλο τον λόφο του Φιλοπάππου και κατέγραψαν ένα προς ένα τα σημεία που θα πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις και να ενισχυθούν περιπολίες και άλλα μέτρα, προκειμένου να συμπεριληφθούν στο νέο σχεδιασμό.

Όπως είπε ανώτατος αξιωματικός στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η περιοδεία αυτή ήταν απαραίτητη για να υπάρχει πιο ρεαλιστική εικόνα της κατάστασης στου Φιλοπάππου, ενώ μελέτησαν πολύ προσεκτικά το σημείο από το οποίο έπεσε και σκοτώθηκε ο 25χρονος.

Σημειώνεται ότι το σημείο αυτό δεν έχει καθόλου φωτισμό, ενώ υπάρχουν και άλλα προβλήματα, αλλά τα μέτρα που θα ληφθούν από την Αστυνομία, θα είναι στο πλαίσιο που την αφορά.

Ωστόσο είναι πιθανό να γίνει έγγραφο στο δήμο Αθηναίων και άλλες αρμόδιες υπηρεσίες, προκειμένου να μελετήσουν τυχόν παράλληλες παρεμβάσεις για την καλύτερη ασφάλεια των πολιτών και των επισκεπτών.

Υπ. Πολιτισμού: Στόχος η επέκταση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου

Το ηλεκτρονικό εισιτήριο «είναι ένα σημαντικό μέτρο», καθώς «το υπουργείο Πολιτισμού διαχειρίζεται 275 αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία και μουσεία σε όλη την Ελλάδα. Το 2017 είχαμε 15 εκατομμύρια επισκέπτες, με έσοδα 100 εκατ. ευρώ. Φέτος, θα είναι μεγαλύτεροι αυτοί οι αριθμοί», δήλωσε ο υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Κώστας Στρατής, μιλώντας σε εκπομπή του ραδιοφωνικού σταθμού «Στο Κόκκινο».

Η πιλοτική λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου έγινε τον Ιούνιο, ενώ από 20 Ιουλίου λειτουργεί πλήρως, στο etickets.tap.gr, για την Ακρόπολη και τους αρχαιολογικούς χώρους στο κέντρο της Αθήνας, την Κνωσό και το Μουσείο Ηρακλείου, καθώς και τον αρχαιολογικό χώρο και το Μουσείο Μεσσήνης. «Οι χώροι αυτοί αντιπροσωπεύουν αθροιστικά το 45% των επισκεπτών και το 55% των εσόδων, είναι μία σημαντική αρχή. Στόχος βέβαια είναι το σύστημα αυτό να επεκταθεί έως το καλοκαίρι του 2019 και σε άλλους μεγάλους χώρους, όπως Ολυμπία, Δελφοί, Λίνδος, Δήλος, Ακρωτήρι, Βεργίνα, μουσεία της Θεσσαλονίκης κ.α.», σημείωσε ο υφυπουργός Πολιτισμού, διευκρινίζοντας ότι «το σύστημα είναι σχεδιασμένο για το σύνολο των χώρων. Έπρεπε να ξεκινήσει κάπως και η δωρεά το έκανε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Ήδη αναζητούνται σενάρια περαιτέρω χρηματοδότησης, το επόμενο διάστημα θα μπορούμε να πούμε κάτι περαιτέρω», συμπλήρωσε.

«Πετύχαμε τη συνεργασία Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, με την Εθνική Τράπεζα και το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος σε ένα κοινό σχήμα δωρητών, ενδιάμεσο φορέα την Εταιρεία Υλοποίησης Μεσσηνιακών Αρχαιολογικών Σπουδών υπό τον καθηγητή Π. Θέμελη, αλλά και ένα σχήμα αναδόχων με πολύ μεγάλες εταιρείες», συνέχισε ο κ. Στρατής, διευκρινίζοντας ότι το νέο σύστημα «είναι πλήρως διασυνδεδεμένο με ένα καινούργιο λογιστικό σύστημα και εκδίδει εισιτήρια μέσω διαδικτύου, με κόστος ούτε ένα ευρώ δημόσιο χρήμα, χρηματοδοτείται όλο με 1,2 εκατ. ευρώ μέσω της δωρεάς, ενώ το κόστος συντήρησης επίσης καλύπτεται από την δωρεά για τα δύο πρώτα έτη».

Αναφερόμενος στο προγενέστερο σύστημα που είχε εγκαταστήσει ο Οργανισμός Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού (ΟΠΕΠ), το χαρακτήρισε «μελανή σελίδα στην ιστορία της διαχείρισης της πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας, καθώς δεν διασυνδεόταν με τα λογιστικά συστήματα του υπουργείου, άρα δεν μπορούσε κανείς να παρακολουθήσει τη ροή εισιτηρίων και επισκεπτών, ενώ δεν εξέδιδε εισιτήρια μέσω διαδικτύου». Αυτό το σύστημα είχε «κόστος κατασκευής 2 εκατ. ευρώ και κόστος συντήρησης, από το 2012 που μπήκε σε λειτουργία ως σήμερα, 500.000 ευρώ. Ο κ. Σαμαράς ως πρωθυπουργός μας έφερε αυτό το σύστημα που παραλάβαμε το 2015 και ήταν τελείως ανεπαρκές και η εισήγηση ήταν να αντικατασταθεί», τόνισε ο κ. Στρατής.

Ως προς τις καθυστερήσεις και τις ουρές σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους που αναφέρονται σε δημοσιεύματα, ο ίδιος ανέφερε ότι «η αλήθεια είναι ότι στις 12.00 και για 1,5-2 ώρες υπάρχει πολύ μεγάλη προσέλευση, με αποτέλεσμα να σχηματίζονται ουρές. Την υπόλοιπη ημέρα είναι άμεση η εξυπηρέτηση», προσθέτοντας ότι «φέτος έχουμε πετύχει με μεγαλύτερο όγκο επισκεπτών να έχουμε μειώσει σημαντικά τους χρόνους αναμονής σε σχέση με το παρελθόν. Εργαζόμαστε για να εξαλείψουμε πλήρως τις ουρές σε ώρες αιχμής, όπως στην Κνωσό με επιπλέον εκδοτήριο», τόνισε.

Τέλος, ως προς τους λόγους που το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο είναι τη Δευτέρα κάποιες ώρες κλειστό, ο κ. Στρατής είπε ότι «και το Μουσείο της Ακρόπολης και το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο τις Δευτέρες λειτουργούν όχι με πλήρες ωράριο 12 ωρών, αλλά με οκτάωρο: Το Μουσείο της Ακρόπολης 8.00 το πρωί με 4.00 το απόγευμα και το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο 12.00 το μεσημέρι με 8.00 το βράδυ. Αυτό γίνεται σε μουσεία μεγάλης προσέλευσης για λόγους καθαρισμού» και δεν σχετίζεται με ελλείψεις προσωπικού, διευκρίνισε, χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα το Λούβρο που «τις Τρίτες είναι κλειστό».

Στο Γαύριο της Άνδρου οι 46 επιβάτες του καταμαράν «ANDROS JET»

ΑΠΕ

Στο Γαύριο της Άνδρου μεταφέρθηκαν με ασφάλεια και με ιδιωτικά σκάφη, οι 46 επιβάτες του καταμαράν «ANDROS JET» που προσάραξε το μεσημέρι στα αμμώδη αβαθή στο λιμάνι του νησιού.

Οι επιβάτες αναμένεται να προωθηθούν στους προορισμούς τους με μέριμνα της πλοιοκτήτριας εταιρείας ενώ στο σημείο όπου βρίσκεται προσαραγμένο το καταμαράν, αναμένεται να καταφθάσει ρυμουλκό, περίπου στις 5.00 το απόγευμα.

Το πλοίο πριν αποκολληθεί αναμένεται να επιθεωρηθεί στα ύφαλα από δύτη για λόγους ασφαλείας.