32.9 C
Athens
Αρχική Blog Σελίδα 20977

Κ.Μητσοτάκης: H παράσταση Τσίπρα στην Ιθάκη προκαλεί μόνο θλίψη και οργή

O Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η νέα σημερινή παράσταση του κ. Τσίπρα στην Ιθάκη προκαλεί μόνο θλίψη και οργή. Δεν συνεχίζει μόνο να λέει ψέματα. Ακόμη και σήμερα, που θα έπρεπε να πρυτανεύει η αυτογνωσία και η ενότητα απέναντι στις προκλήσεις του μέλλοντος, επιμένει να διχάζει τους Έλληνες.

Σκηνοθετεί και πάλι ψεύτικα γεγονότα, όπως έκανε το βράδυ της 23ης Ιουλίου. Τότε που, σε απευθείας τηλεοπτική μετάδοση, ακούγαμε τις διαβεβαιώσεις των υπουργών του ότι όλα έβαιναν καλώς, ενώ την ίδια ώρα δεκάδες συνάνθρωποί μας καίγονταν στο Μάτι.

Ο κ. Τσίπρας ακόμη δεν έχει ζητήσει συγγνώμη για την πρωτοφανή αυτή τραγωδία, έστω από ντροπή ή φιλότιμο. Ό,τι έκανε με τις φωτιές, το επαναλαμβάνει σήμερα με την οικονομία.

Γι αυτό, σε μια μόνο φράση μπορώ να συμφωνήσω μαζί του. Οι Έλληνες δεν είναι λωτοφάγοι. Δεν θα ξεχάσουμε ποτέ.

Ο συμβολισμός της Ιθάκης είναι ψεύτικος: Δεν φτάσαμε στο τέρμα της διαδρομής. Σήμερα τελειώνει η φτηνή χρηματοδότηση, αλλά συνεχίζονται τα σκληρά μέτρα και οι βαριές δεσμεύσεις που έχει υπογράψει ο κ. Τσίπρας.

Έλεγε ότι θα σκίσει τα Μνημόνια. Αντ’ αυτού, υπέγραψε ένα αχρείαστο τρίτο μνημόνιο που μας στοίχισε πάνω από 100 δισ.  Και τώρα αρχίζει το τέταρτο άτυπο μνημόνιο.  Με λιτότητα διαρκείας. Νέες μειώσεις συντάξεων. Αυξήσεις φόρων και εισφορών. Εξοντωτικά πρωτογενή πλεονάσματα. Και πολύ αυστηρή επιτήρηση.

Σε αυτό άλλωστε οφείλεται και η ανακούφιση κάποιων Ευρωπαίων αξιωματούχων, καθώς η Ελλάδα έχει αναλάβει και νέες δεσμεύσεις χωρίς όμως να ζητάει άλλα δανεικά. Το πρόβλημα πλέον είναι μόνον δικό μας και όχι δικό τους.

Η αλήθεια είναι ότι δεν πρόκειται να βγούμε από την κρίση, όσο υπάρχει η σημερινή Κυβέρνηση που επιμένει δογματικά στο παράλογο μείγμα φόρων και εισφορών υπονομεύοντας την οικονομία και το εισόδημα των πολιτών.

Και δεν θα γίνει καλύτερη η ζωή των Ελλήνων αν δεν αποκτήσουμε αποτελεσματική δημόσια διοίκηση, σύγχρονο κοινωνικό κράτος, ανταγωνιστική παιδεία και ασφάλεια για όλους.

 

Ποιος πιστεύει ότι αυτά μπορεί να τα κάνει η σημερινή παρέα του Μαξίμου;

 

Κανείς. Εξαπάτησαν, δοκιμάστηκαν και απέτυχαν.

Γι αυτό, η πολιτική αλλαγή είναι επιβεβλημένη. Η Ελλάδα δεν έχει άλλο χρόνο για χάσιμο.

Αξίζουμε καλύτερα. Ενωμένοι, με αλληλεγγύη, με τη δύναμη της αλήθειας και αφήνοντας πίσω τα ψέματα, μπορούμε να πάμε επιτέλους την πατρίδα μας μπροστά».

Η Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας για τη φωτιά στη Σίνδο

Τη διαβεβαίωση πως δεν συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας για θέματα δημόσιας υγείας, μετά τη φωτιά που εκδηλώθηκε την περασμένη Κυριακή σε εγκαταστάσεις ανακυκλώσιμων υλικών στην περιοχή της Σίνδου Θεσσαλονίκης, δίνει μέσω ανακοίνωσης η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

‘Οπως τονίζεται από τη συγκέντρωση των στοιχείων στους σταθμούς του Εθνικού Δικτύου Παρακολούθησης Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης(ΕΔΠΑΡ)”δεν παρατηρήθηκε εξαιτίας του γεγονότος, διαφοροποίηση στις καταγραφές ωριαίων και μέσων ημερήσιων τιμών των ατμοσφαιρικών ρύπων σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες (αερίων ρύπων και αιωρουμένων σωματιδίων), ούτε στους παρακείμενους σταθμούς Σίνδου, Νεοχωρούδας και Κορδελιού, ούτε στους πιο απομακρυσμένους”.

Συμπληρώνεται δε πως η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας παρακολουθεί συνεχώς τις καταγραφές των ατμοσφαιρικών ρύπων των σταθμών του δικτύου.

Γ.Παπανδρέου: Τεράστιο το κόστος της διάσωσης

Την άποψη ότι η χώρα μας μπορούσε να βγει από τα μνημόνια πολύ νωρίτερα εξέφρασε ο πρώην πρωθυπουργός και Προέδρος του ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ Δημοκρατών Σοσιαλιστών, Γιώργος Α. Παπανδρέου, σε κοινή συνέντευξή του με τον Υπουργό Οικονομικών της κυβέρνησής του, Γιώργο Παπακωνσταντίνου, στον τηλεοπτικό σταθμό CNN.

Τόνισε πως φτάσαμε στο χείλος της χρεοκοπίας, αλλά την προλάβαμε. «Δυστυχώς, δεν μπορούμε να γιορτάσουμε τη λήξη του προγράμματος – μακάρι να μπορούσαμε. Το κόστος της διάσωσης ήταν τεράστιο: 25% του ΑΕΠ, τεράστια ανεργία, διαρκής ανασφάλεια», είπε.

«Μπορούσαμε να έχουμε φτάσει εδώ, στο τέλος του προγράμματος, πολύ πιο γρήγορα, με μικρότερο κόστος, ενώ απομένουν πολλές αλλαγές που δεν έχουν γίνει. Η μόνη δικαιολογία, είναι πως ήμασταν σε αχαρτογράφητα ύδατα. Καμία χώρα, κανείς στην ΕΕ δεν ήξερε πώς να αντιμετωπίσει αυτή την κρίση – ακόμα και το ΔΝΤ, δεν είχε αντιμετωπίσει ποτέ κάτι τέτοιο σε χώρα του Ευρώ», σημείωσε ο κ Παπανδρέου.

Ο κ Παπανδρέου υπογράμμισε πως ένα ακόμα πρόβλημα ήταν πως επικράτησε μία τιμωρητική διάθεση απέναντι στον ελληνικό εκτροχιασμό. «Είχαμε ξεκινήσει βαθιές μεταρρυθμίσεις και περιμέναμε να βρούμε μία θετική ανταπόκριση αλληλεγγύης σε αυτή την προσπάθεια, αντί για τιμωρία, που τελικά δυσκόλεψε και τη λύση», είπε.

Αναφερόμενος στις προσπάθειες του Αλέξη Τσίπρα είπε ότι ο πληρώνουμε ακριβά τα όσα συνέβησαν ιδιαίτερα το πρώτο εξάμηνο του 2015. Αποφύγαμε τη χρεοκοπία το 2010 για να ξαναβρεθούμε στο χείλος της χρεοκοπίας το καλοκαίρι του 2015, με capital controls και παρολίγον έξοδο από το ευρώ. Αυτό μας κόστισε σε αξιοπιστία και έφερε επιπλέον δανεισμό, παράταση της ύφεσης κι επομένως περαιτέρω περικοπές.

Ο κ. Τσίπρας όταν ευθυγραμμίστηκε, δεν αναγνώρισε την ευκαιρία που είχε μπροστά του για πραγματικές αλλαγές, πρόσθεσε.

Ανέφερε τέλος ότι η χώρα χρειαζόταν λιγότερη λιτότητα και περισσότερες μεταρρυθμίσεις, όπως αυτή της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, από την οποία και μόνο η εξοικονόμηση πόρων ισούται με τα έσοδα όλου του ΕΝΦΙΑ.

Ρωσία: Στέλνει τους S-400 στην Τουρκία εντός του 2019

Η Ρωσία θα αρχίσει να στέλνει στην Τουρκία εντός του 2019 τα προηγμένα συστήματα αντιαεροπορικής άμυνας S-400, μεταδίδει το ρωσικό πρακτορείο Interfax επικαλούμενο τη ρωσική κρατική εταιρεία εξαγωγών οπλικών συστημάτων Rosoboronexport.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν εκφράσει την ανησυχία τους για το γεγονός ότι ένα μέλος του ΝΑΤΟ όπως είναι η Τουρκία σχεδιάζει να αποκτήσει τα ρωσικά συστήματα αντιαεροπορικής άμυνας S-400, καθώς θεωρεί ότι μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια ορισμένων αμερικανικών οπλικών συστημάτων που χρησιμοποιούνται από την Τουρκία, περιλαμβανομένων και των μαχητικών F-35.

H εταιρεία Rosoboronexport ανακοίνωσε, όπως μεταδίδει το ρωσικό πρακτορείο Ria Novosti, ότι ενδέχεται στις συναλλαγές της με τους ξένους εταίρους της, να υποκαταστήσει το δολάριο με τα εθνικά νομίσματα.

ΓΣΕΕ: Επικοινωνιακό παιχνίδι της κυβέρνησης η “έξοδος”

Φαινομενική και ουδόλως ουσιαστική η έξοδος της χώρας από τα μνημόνια, αφού η Οδύσσεια του ελληνικού λαού συνεχίζεται, υποστηρίζει η ΓΣΕΕ με αφορμή τη σχετική ανακοίνωση του πρωθυπουργού σήμερα από την Ιθάκη. Για τη ΓΣΕΕ όπως επισημαίνεται, δε νοείται έξοδος από τα μνημόνια, χωρίς να σταματήσει ο φαύλος κύκλος της λιτότητας, της ανεργίας και της γενικευμένης κοινωνικής κρίσης.

«Με θηριώδη πρωτογενή πλεονάσματα, περικοπές στις συντάξεις, μείωση του αφορολογήτου, απορρυθμισμένη αγορά εργασίας, υψηλή ανεργία και γενικότερα με τις βαριές μνημονιακές υποχρεώσεις που έχει αναλάβει η χώρα μας για πάρα πολλά χρόνια, είναι το λιγότερο άτοπο να υποστηρίζει κανείς ότι αφήσαμε πίσω τις συμπληγάδες και δε θα υπάρξουν άλλες θυσίες για το λαό» τονίζει η ΓΣΕΕ και κάνει κάνει λόγο για επικοινωνιακό παιχνίδι της κυβέρνησης που πρέπει να σταματήσει και την καλεί να περάσει από την παροχή προσδοκιών, στην παροχή απτών μέτρων που θα δώσουν ανάσα στην ελληνική κοινωνία.

Τέλος,σημειώνεται ότι αν δεν ληφθούν άμεσα και ουσιαστικά μέτρα ανακούφισης των εργαζομένων, των συνταξιούχων, των ανέργων, τότε οι ανακοινώσεις περί εξόδου από τα μνημόνια θα υπηρετούν, όχι το γενικό καλό, αλλά φθηνές προεκλογικές ή αντιπολιτευτικές φανφάρες.

ΣΥΡΙΖΑ: Απολογισμός του κυβερνητικού έργου

Με τη ρύθμιση του χρέους έως το 2032, η Ελλάδα γλυτώνει 50 δισ. ευρώ συνολικά, αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ σε ανάρτησή του στο Twitter, με αφορμή το διάγγελμα του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα για το τέλος των μνημονίων.

Σε πίνακες που αναρτήθηκαν διαδοχικά στην ιστοσελίδα του κόμματος, αναφέρεται συγκεκριμένα:

«Ρύθμιση χρέους ως το 2032. Η Ελλάδα γλυτώνει 50 δισ. ευρώ συνολικά:

23,5 δισ. ευρώ από τη 10ετή περίοδο χάριτος, 21,8 δισ. από τη 10ετή επιμήκυνση, 4,8 δισ. από την επιστροφή των κερδών των κεντρικών τραπεζών».

Δωρεάν πρόσβαση στην Υγεία για όλους:

2,5 εκατ. ανασφάλιστοι απέκτησαν πρόσβαση στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας. 94 ΤΟΜΥ σε λειτουργία/ Πάνω από 80 χιλ. πολίτες έχουν εγγραφεί.

Μείωση ανεργίας, αύξηση θέσεων εργασίας:

Μείωση 7,7% η ανεργία (Σύγκριση Μάιος 2014 – Μάιος 2018). Πρώτη φορά κάτω από 20%, στο 19,5%. Επιπλέον 289.561 νέες θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα (Ιανουάριος-Ιούλιος 2018).

Στήριξη της οικογένειας: Αύξηση 40% (από 650 σε 910 εκατ.), ο προϋπολογισμός των οικογενειακών επιδομάτων. Αύξηση 75% ως 100% στα επιδόματα 700.000 οικογενειών. ΚΕΑ: 760 εκατ. ευρώ για 610.000 δικαιούχους.

Αύξηση 135,7% στις θέσεις των βρεφονηπιακών σταθμών:

165 χιλ. θέσεις το 2019 από 70 χιλ. το 2015. 5.000 δομές το 2019 από 2.800 το 2017.

Καθιέρωση σχολικών γευμάτων:

2018: 130.000 ζεστά γεύματα/ημέρα

2019: 500.000 ζεστά γεύματα/ ημέρα

Μείωση εισφορών, ενίσχυση του ΕΦΚΑ:

89,9% των αγροτών και 83% των ελεύθερων επαγγελματιών καταβάλλουν πλέον χαμηλότερες εισφορές. 3,3 δισ. ευρώ το προβλεπόμενο πλεόνασμα του ΕΦΚΑ για το 2019.

Alpha Bank: Συνεχίζουν να λειτουργούν τα καταστήματα Ν. Αιγαίου

Τη συνέχιση της λειτουργίας των καταστημάτων της, σε Κάσο, Λειψούς και Tήλο, αποφάσισε η Alpha Bank.

Μετά από διαβουλεύσεις που είχε η διοίκηση της τράπεζας με τον αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης, Γιάννη Δραγασάκη και τον υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριο Σαντορινιό αποφάσισε να συνεχίσει τη λειτουργία των καταστήμάτων της στα τρία αυτά νησιά.

Σύμφωνα με το γραφείο του υφυπουργού Ναυτιλίας, οι νησιώτες των τριών αυτών νησιών θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται κανονικά από τα συγκεκριμένα υποκαταστήματα χωρίς να διαταραχτεί η καθημερινότητά τους.

Μ.Σουλτς: Εμπιστεύομαι τον Τσίπρα

Συνέντευξη στη Deutsche Welle, με αφορμή την έξοδο της χώρας από τα Μνημόνια, παραχώρησε ο πρώην πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Μάρτιν Σουλτς.

Ο κ. Σουλτς αποκαλεί τα προγράμματα στήριξης άδικα και επικρίνει τη γερμανική κυβέρνηση γιατί, εάν και επέμενε στη συμμετοχή του ΔΝΤ στα προγράμματα, δεν αποδέχθηκε ποτέ την θέση του ότι το χρέος δεν είναι βιώσιμο.«Κάποια στιγμή θα πρέπει να μιλήσουμε για απομείωση ή άφεση χρέους» λέει χαρακτηριστικά.

Ακόμη, ο πρώην πρόεδρος του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου δηλώνει ότι συμφωνεί με τον πρωθυπουργό ότι με την αυτοχρηματοδότηση του προϋπολογισμού της, η Ελλάδα ανακτά μεγάλο τμήμα της ανεξαρτησίας της, απορρίπτοντας τα περί υπερχρέωσης, μειώσεις των συντάξεων και των μεγάλων ποσοστών ανεργίας. Ολα αυτά, υποστηρίζει, «θα απορροφηθούν από την αναβάθμιση της πιστοληπτικής της ικανότητας. Και όταν εισρεύσουν και πάλι κεφάλαια στη χώρα από τους επενδυτές, τότε και οι νέοι θα βρουν και πάλι δουλειά».

Στη συνέντευξή του ο Μάρτιν Σουλτς μιλάει και για τον Αλέξη Τσίπρα αποκαλύπτοντας σκέψεις του αλλά και πτυχές της σχέσης που έχουν αναπτύξει.

Οπως λέει χαρακτηριστικά ο πρώην πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, τώρα δεν θα στείλει συγχαρητήριο τηλεγράφημα στον Αλέξη Τσίπρα. «Επικοινωνούμε τακτικά, συχνά-πυκνά με sms, τηλεφωνιόμαστε καμιά φορά. Του ευχήθηκα ήδη καλή επιτυχία. Είναι μια καλή ημέρα για εκείνον αλλά ιδιαίτερα για τον ελληνικό λαό», σημειώνει.

Μάλιστα, δικαιολόγησε πλήρως τον Αλέξη Τσίπρα λέγοντας ότι «ο Αλέξης Τσίπρας βίωσε πολλές διακυμάνσεις στην πολιτική του καριέρα, πέρασε δυσκολίες στη χώρα, κυρίως μέσα στο ίδιο του το κόμμα. Πρέπει να αντιληφθείτε ότι μέσα στο ΣΥΡΙΖΑ υπήρχαν άνθρωποι που του έκαναν τη ζωή πραγματική κόλαση. Γι αυτό επέκρινα καμιά φορά τον Αλέξη Τσίπρα ότι θα έπρεπε ίσως να ασκούσε σε κάποιους στο κόμμα του περισσότερη κριτική».

Ωστόσο, εντύπωση προκάλεσε η απάντηση του Μάρτιν Σουλτς στην ερώτηση για το κατά πόσο εμπιστεύεται τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και την αναφορά του στο ΠΑΣΟΚ.

«Τον εμπιστεύομαι (σσ τον Τσίπρα). Αν παραμείνει Πρωθυπουργός, θα το αποφασίσει ο ελληνικός λαός. Αλλά νομίζω ότι του αξίζει να του εμπιστευτεί κανείς το μέλλον της Ελλάδας. Το λέω βέβαια με την καρδιά μου να χτυπά στους φίλους μου στο ΠΑΣΟΚ που επίσης πλήρωσαν βαρύ πολιτικό τίμημα σε αυτήν τη χώρα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Το Ποτάμι: Ασύμβατα ειλικρίνεια και ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ

Ανακοίνωση από το Ποτάμι για το διάγγελμα Τσίπρα

“Οι Έλληνες όντως δεν είναι λωτοφάγοι. Θυμούνται πώς πολιτεύθηκε ο κ. Τσίπρας από την αρχή της κρίσης. Θυμούνται τις συνωμοσιολογικές θεωρίες του για τις αιτίες. Θυμούνται τους ατελείωτους καταλόγους με τις ψεύτικες υποσχέσεις του. Θυμούνται ότι ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ διαδήλωναν μαζί στις πλατείες, πλάι πλάι με φασίστες και μπαχαλάκηδες. Και ξέρουν κυρίως ότι η τυχοδιωκτική διακυβέρνηση του ’15 φόρτωσε στη χώρα άλλο ένα μνημόνιο και ζημιά πολλών δεκάδων δισεκατομμυρίων.

Ξέρουν ότι είμαστε δεσμευμένοι για πολλές δεκαετίες να παράγουμε πρωτοφανή πλεονάσματα χωρίς να έχουμε τον έλεγχο της δημόσιας περιουσίας μας για τα επόμενα 99 χρόνια. Όλα αυτά έχουν την υπογραφή του κ. Τσίπρα και των υπουργών του. Το κομματικό κράτος, η διαφθορά, οι ανισότητες που καλλιέργησαν κατ’ εποχές όλα τα κόμματα που κυβέρνησαν από την μεταπολίτευση και μετά, δεν μειώνουν στο ελάχιστο τις ευθύνες των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Αντίθετα τις πολλαπλασιάζουν γιατί τα λάθη ήταν γνωστά και αυτοί, αντί να τα αποφύγουν, τα αντέγραψαν. Οι μέρες αυτές θα μπορούσαν να σηματοδοτούν πράγματι μια νέα αρχή. Αλλά αυτό θα προϋπέθετε ειλικρίνεια, σοβαρότητα, εργατικότητα, σχέδιο, όραμα, και ανοιχτό μυαλό. Στοιχεία που δυστυχώς για την χώρα είναι ασύμβατα με την διακυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ.”

Πένθιμα κτυπούσαν οι καμπάνες στην Ιθάκη για τον Τσίπρα (video)

Πένθιμα κτυπούσαν καθ όλη τη διάρκεια της ημέρας οι καμπάνες στην Ιθάκη, το νησί που επέλεξε ο κ. Τσίπρας για τη σημερινή επικοινωνιακή διαχείριση του τέλους της δανειακής σύμβασης.

Οι κάτοικοι χαρακτηρίζουν τον κ. Τσίπρα ως ανεπιθύμητο στο νησί τους! Κάποιοι δεν δίστασαν μάλιστα να γιουχάρουν τον Πρωθυπουργό


 

Τις εικόνες αυτές, οι επιτελείς του κ. Τσίπρα, επιχείρησαν να τις καλύψουν με πλάνα από “περιχαρείς κατοίκους” του νησιού που έσπευδαν να χαιρετίσουν τον Πρωθυπουργό.


Σύμφωνα με πηγές του ThePresident δεν ήταν λίγοι και οι κάτοικοι που αποδοκίμασαν τον κ. Τσίπρα, επικαλούμενοι τη στάση του στο Μακεδονικό, στην τραγωδία στο Μάτι κ.α.

ΚΚΕ για διάγγελμα: Θεατρινισμοί Τσίπρα

ΑΠΕ

Ανακοίνωση του ΚΚΕ για το διάγγελμα του πρωθυπουργού από την Ιθάκη:

“Με το σημερινό του διάγγελμα, που θύμισε τη λαϊκή ρήση “εδώ καράβια χάνονται, βαρκούλες αρμενίζουν”, ο πρωθυπουργός προσπαθεί να κρύψει ότι η δήθεν “νέα εποχή” βασίζεται πάνω στα “αποκαΐδια” των δικαιωμάτων του λαού και της νεολαίας.

Η επόμενη μέρα θα είναι η συνέχεια της προηγούμενης, αφού θα είναι εδώ οι εκατοντάδες μνημονιακοί νόμοι, η αυστηρή εποπτεία της ΕΕ, τα ματωμένα πλεονάσματα, η εργασιακή ζούγκλα, η φοροληστεία, η υποβάθμιση κάθε πτυχής της ανθρώπινης ζωής. Αυτό το γνωρίζει πολύ καλά ο ελληνικός λαός, όση κοροϊδία κι αν επιστρατεύσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, σε όσους θεατρινισμούς κι αν καταφύγει ο κ. Τσίπρας.

Η κυβέρνηση δε δεσμεύεται για την κατάργηση ούτε ενός μέτρου που επιβλήθηκε στο λαό με τα μνημόνια. Αντίθετα, δεσμεύεται σε όλους τους τόνους ότι οι αναδιαρθρώσεις θα συνεχιστούν, ότι δε θα υπάρχει καμιά επιστροφή στο παρελθόν, εννοώντας ουσιαστικά ότι ο λαός θα πρέπει να ξεχάσει όλα όσα έχασε και να συμβιβαστεί με τα ψίχουλα και τα εφάπαξ βοηθήματα.

Αυτή είναι άλλωστε και η εντολή του κεφαλαίου, όπως επίσης και των εταίρων της κυβέρνησης, ΕΕ και ΔΝΤ, που από τη μια μεριά δίνουν τα εύσημα στην κυβέρνηση για τη βρώμικη αποστολή που έφερε σε πέρας, από την άλλη μεριά προεξοφλούν τη συνέχιση της αντιλαϊκής πολιτικής. Την προώθηση αυτής της πολιτικής θα αξιολογούν οι “αγορές” και οι “επενδυτές”, για να δείχνουν εμπιστοσύνη στην ελληνική οικονομία.

Η “μνημονιακή” πραγματικότητα που περιέγραψε ο πρωθυπουργός, η φτώχεια, η ανεργία, η καταστολή, η διαφθορά, τα προκλητικά κέρδη για το κεφάλαιο είναι η βαρβαρότητα του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης, είναι ο πυρήνας και της δικής του πολιτικής, που συνέχισε με συνέπεια την πολιτική των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.

Αυτή η στρατηγική ταύτιση δεν κρύβεται, όσο κι αν το επιδιώκουν και οι μεν και οι δε, με ψευτοδιλήμματα για “αντιδεξιά – αντισύριζα μέτωπα”, για “πρόοδο-συντήρηση”, που θυμίζουν “ξαναζεσταμένη σούπα” του χρεοκοπημένου δικομματισμού.

Καμία εμπιστοσύνη, καμία αυταπάτη. Καθαρή έξοδος για το λαό σημαίνει κατάργηση των μνημονιακών νόμων, αναπλήρωση των απωλειών, ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών.

Ο λαός, οι εργαζόμενοι δεν είναι “λωτοφάγοι” και δε θα ταχθούν ούτε με τη Σκύλλα ούτε με τη Χάρυβδη. Ας επιλέξει ο κ. Τσίπρας με ποιο από τα δύο τέρατα θέλει να παραλληλίσει την κυβέρνησή του. Εμείς θα επιλέξουμε τη δική μας “Ιθάκη”, που μας δίνει το ωραίο ταξίδι του αγώνα, για τη ζωή και το μέλλον που μας αξίζει! Αυτή η “Ιθάκη” σίγουρα “δε θα μας γελάσει”.

Π.Σκουρλέτης: “Μαζεύει” τα περί ασύμμετρης απειλής στο Μάτι

Στα σενάρια που τον θέλουν να αναλαμβάνει γραμματέας τη Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Εσωτερικών, Πάνος Σκουρλέτης, σε συνέντευξή του στο Ραδιόφωνο 24/7.

«Πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε τη σχέση κόμματος – κυβέρνησης. Το κόμμα δεν είναι κυβερνητικό παραμάγαζο, θα υπάρχει και μετά την κυβέρνηση», τόνισε ενώ ανέφερε ότι «και πριν τον προηγούμενο ανασχηματισμό πρωταγωνιστούσα στα σενάρια. Δεν υπάρχουν προσωποπαγείς θέσεις. Τον γραμματέα τον εκλέγει η ΚΕ, τη σύνθεση του υπουργικού συμβουλίου την καθορίζει ο πρωθυπουργός», συμπλήρωσε ο κ. Σκουρλέτης. Ο ίδιος χαρακτήρισε τον επικείμενο ανασχηματισμό ως «μια κομβική στιγμή για τη χώρα και για την κυβέρνηση», καθώς όπως εξήγησε «υπάρχει ανάγκη ενίσχυσης του ειδικού βάρους του κόμματος, υπάρχει και ανάγκη αναδιάταξης στο εσωτερικό της κυβέρνησης».

Για το άνοιγμα στην κεντροαριστερά, ο υπουργός Εσωτερικών είπε ότι «η Αριστερά μεγάλωσε κάτω από τις δύσκολες συνθήκες του μνημονίου, ωρίμασε και οφείλει να συμβάλει στη διαμόρφωση ενός προοδευτικού μετώπου. Εάν εξασφαλίζονται πολιτικές προϋποθέσεις μπορούμε να το κάνουμε και στο πλαίσιο του ανασχηματισμού».

Σχετικά με την πυρκαγιά στο Μάτι, ο υπουργός Εσωτερικών σημείωσε ότι η αναφορά σε ασύμμετρο φαινόμενο «συνδεόταν με τις αντικειμενικές συνθήκες των καιρικών φαινομένων που αποδείχτηκε ότι ήταν καθοριστικός παράγοντας», προσθέτοντας πως οι εντυπώσεις των πρώτων ημερών για οργανωμένο σχέδιο ήταν «ανολοκλήρωτες».

Στα σενάρια που τον θέλουν να αναλαμβάνει γραμματέας τη Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Εσωτερικών, Πάνος Σκουρλέτης, σε συνέντευξή του στο Ραδιόφωνο 24/7.

«Πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε τη σχέση κόμματος – κυβέρνησης. Το κόμμα δεν είναι κυβερνητικό παραμάγαζο, θα υπάρχει και μετά την κυβέρνηση», τόνισε ενώ ανέφερε ότι «και πριν τον προηγούμενο ανασχηματισμό πρωταγωνιστούσα στα σενάρια. Δεν υπάρχουν προσωποπαγείς θέσεις. Τον γραμματέα τον εκλέγει η ΚΕ, τη σύνθεση του υπουργικού συμβουλίου την καθορίζει ο πρωθυπουργός», συμπλήρωσε ο κ. Σκουρλέτης. Ο ίδιος χαρακτήρισε τον επικείμενο ανασχηματισμό ως «μια κομβική στιγμή για τη χώρα και για την κυβέρνηση», καθώς όπως εξήγησε «υπάρχει ανάγκη ενίσχυσης του ειδικού βάρους του κόμματος, υπάρχει και ανάγκη αναδιάταξης στο εσωτερικό της κυβέρνησης».

Για το άνοιγμα στην κεντροαριστερά, ο υπουργός Εσωτερικών είπε ότι «η Αριστερά μεγάλωσε κάτω από τις δύσκολες συνθήκες του μνημονίου, ωρίμασε και οφείλει να συμβάλει στη διαμόρφωση ενός προοδευτικού μετώπου. Εάν εξασφαλίζονται πολιτικές προϋποθέσεις μπορούμε να το κάνουμε και στο πλαίσιο του ανασχηματισμού».

Σχετικά με την πυρκαγιά στο Μάτι, ο υπουργός Εσωτερικών σημείωσε ότι η αναφορά σε ασύμμετρο φαινόμενο «συνδεόταν με τις αντικειμενικές συνθήκες των καιρικών φαινομένων που αποδείχτηκε ότι ήταν καθοριστικός παράγοντας», προσθέτοντας πως οι εντυπώσεις των πρώτων ημερών για οργανωμένο σχέδιο ήταν «ανολοκλήρωτες».

Σκουρλέτης: Το κόμμα θα υπάρχει και μετά την κυβέρνηση

Λίγο πριν το διάγγελμα του πρωθυπουργού αλλά και τον ανασχηματισμό, ο υπουργός Εσωτερικών ανέφερε –ως προς την πιθανή μετακίνησή του- ότι και στον προηγούμενο ανασχηματισμό ο ίδιος πρωταγωνιστούσε σε σενάρια μετακίνησης.

Αποκάλυψε ότι για το θέμα έχει συζητήσει με τον πρωθυπουργό αναφέροντας χαρακτηριστικά, στο ραδιόφωνο 24/7:

«Μα είναι δυνατόν να μη συζητάμε με τον πρωθυπουργό, με τον οποίο έχουμε κοινή πορεία, τέτοιες σκέψεις; Τα τελευταία χρόνια υπήρξε βίαιη μετάγγιση στελεχιακού δυναμικού από το κόμμα στην κυβέρνηση».

Ως προς τη θέση του γραμματέα πάντως και αν βλέπει θετικά το ενδεχόμενο να αναλάβει αυτό το ρόλο, δεν έδειξε να είναι αρνητικός και –μάλλον- φάνηκε να ανοίγει παράθυρο υποστηρίζοντας ότι πρέπει να επαναπροσδιοριστεί η σχέση κόμματος – κυβέρνησης. «Το κόμμα δεν είναι κυβερνητικό παραμάγαζο θα υπάρχει και μετά την κυβέρνηση» υποστήριξε σημειώνοντας ότι:

«Δεν υπάρχουν προσωποπαγείς θέσεις. Τον γραμματέα τον εκλέγει η ΚΕ, τη σύνθεση του υπουργικού συμβουλίου την καθορίζει ο πρωθυπουργός. Το βέβαιο είναι ότι θα γίνει ανασχηματισμός. Είναι μια κομβική στιγμή για τη χώρα και για την κυβέρνηση. Και αν το επιθυμούσα ή δεν το επιθυμούσα (να μετακινηθώ στο κόμμα) δεν θα το συζητούσα σε κανένα ραδιόφωνο. Υπάρχει ανάγκη ενίσχυσης του ειδικού βάρους του κόμματος, υπάρχει και ανάγκη αναδιάταξης στο εσωτερικό της κυβέρνησης».

Το σημείο όμως που έχει επίσης ενδιαφέρον είναι οι απαντήσεις που έδωσε ο υπουργός εσωτερικών σε σχέση με τη φονική πυρκαγιά και ιδιαίτερα με τα αίτιά της. Ο Πάνος Σκουρλέτης φάνηκε να παίρνει αποστάσεις από την εκδοχή που παρουσίασε σε διακαναλική συνέντευξη τύπου ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Δημήτρης Τζανακόπουλος κατά την οποία διατυπώθηκαν υπαινιγμοί για δράση εμπρηστών και στόχο αποσταθεροποίησης.

«Οι ασύμμετροι κίνδυνοι έχουν περισσότερο να κάνουν με την έκταση των φαινομένων» απάντησε ο υπουργός εσωτερικών αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Τις αμέσως επόμενες ημέρες (Από την πυρκαγιά) έχω μιλήσει για το πως προσέγγισα αυτή την υπόθεση, βάζοντας πολλά ερωτηματικά. Βάζοντας πιο στέρεες απαντήσεις και μέσα από την έρευνα που διεξάγεται αυτή τη στιγμή».

Ο κ. Σκουρλέτης υποστήριξε ότι όλο το τελευταίο διάστημα δεν ήταν σε αυτό το μήκος κύματος οι τοποθετήσεις και τα σενάρια αυτά αφορούσαν την συζήτηση των πρώτων ημερών. Κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι» είπε ο κ.Σκουρλέτης συμπληρώνοντας ότι έγινε μεγάλη συζήτηση και για τις χρόνιες στρεβλώσεις και για τις συλλογικές ευθύνες.

Ειδικά για τα σενάρια «ασύμμετρων απειλών» ο κ.Σκουρλέτης πήρε σαφώς απόσταση, αναφέροντας: «Κάποιες πρώτες εκτιμήσεις υπάρχουν. Ανολοκλήρωτες…..Είναι φανερό ότι τα πρώτα εικοσιτετράωρα κάποιος να τα ψάχνει όλα και να θέτει ερωτήματα. Οφείλει να το κάνει αυτό, αλλά κάποια αποσαφηνίζονται σε σχέση με την εξέλιξη των γεγονότων αυτών».

 

Και το χρέος τραβάει την ανηφόρα

Το δημόσιο χρέος της χώρας συνεχίζει ν’ αυξάνει και μαζί του ο εξωραϊσμός του. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Διαχείρισης Δημοσίου χρέους, «σημαντική αύξηση σημείωσε στα τέλη του (περασμένου) Μαρτίου, το ποσοστό του χρέους την κεντρικής διοίκησης που είναι με σταθερό επιτόκιο» αλλά παρέλειψε να σημειώσει την εκ νέου άνοδο του κατά 1,64 δισ. ευρώ στα 345,38 δισ. ευρώ, που αντιστοιχεί περίπου στο 190% του εθνικού προϊόντος από 185% πέρυσι.

Του Κωνσταντίνου Κόλμερ

Παρά τις νέες φορολογίες και την αφαίμαξη ρευστότητος από δημόσιους οργανισμούς και επιχειρήσεις, το «χρέος της κεντρικής διοίκησης» συνεχίζει την ανηφόρα, χωρίς τον υπολογισμό των ελλειμμάτων που συσσωρεύουν οι δημόσιες συγκοινωνίες και ιατροφρμακευτική περίθαλψη στα κρατικά νοσοκομεία. Η απόδοση των κρατικών ομολόγων, μέχρις τέλους Μαρτίου, είχε υποχωρήσει, καθώς δεν είχε εκδηλωθή τότε η τουρκική κρίσις και η Ιταλία δεν είχε αποκτήσει ακόμα «ευρωσκεπτική» κυβέρνηση, οπότε το κόστος διαχειρίσεως του ελληνικού δημοσίου χρέους είχε κάπως ελαφρύνει. Κι’ όμως, ο δανεισμός του ελληνικού δημοσίου «καλά κρατούσε την ανηφόρα».

Έκτοτε πολλά και δυσάρεστα συνέβησαν: Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τράμπ εξαπέλυσε μύδρους δασμών προς πολλάς κατευθύνσεις (Κίνα, Γερμανία, Ρωσσία και Τουρκία), το αμερικανικό δολάριο ισχυροποιήθη 5% έναντι των άλλων συναλλαγμάτων, τα επιτόκια διεθνώς «σκλήρυναν» και το κόστος δανεισμού των αναπτυσσομένων χωρών (Βραζιλία , Νότιος Αφρική, Ινδία κλπ) συμπαρεσύρθη από την υποτίμηση κατά 45% της τουρκικής λίρας.

Περαιτέρω επιβαρύνσεις

Ως αποτέλεσμα της αναταραχής στις διεθνείς αγορές κεφαλαίων, ο δανεισμός του ελληνικού δημοσίου, που σημειωτέον ουδέποτε την τελευταία δεκαετία εμειώθη, κατέστη ακριβότερος. Ήδη, το 10ετές ομόλογο «πληρώνει» 4,5% – σχεδόν κατά ένα τοις εκατόν παραπάνω, λόγω της πτώσεως της αξίας του (ΣΣ: η σχέση τιμής και αποδόσεως είναι αντίστροφος. Όσο η τιμή των ομολόγων πέφτει τόσο η απόδοση τους αυξάνει.).

Η έξοδος της Ελλάδος στις ξένες αγορές μετά την 21η Αυγούστου, οπότε λήγει η ευρωπαϊκή κηδεμονία του ελληνικού δανεισμού, αναμένεται να προκαλέσει περαιτέρω επιβαρύνσεις της εξυπηρετήσεως του, καθώς οι διεθνείς οργανισμοί πιστοληπτικής …αναξιοπιστίας παρακολουθούν με άγρυπνο μάτι την διαστολή των δημοσίων ελλειμμάτων εφέτος, λόγω κοπώσεως των φορολογικών εισπράξεων και αυξήσεως των κρατικών δαπανών.

Δεν θα εκπλήξει κανέναν, εάν το κόστος του δημοσίου δανεισμού ανέλθη μετά την «καθαρή έξοδο» της Ελλάδος στις αγορές, ιδίως εν σχέσει με το πρόσφατο παρελθόν, οπότε τα διάφορα «μαξιλάρια διαθεσίμων» που έχει σχηματίσει ο κ. Δραγασάκης πολύ πιθανόν να ξεφουσκώσουν γρήγορα. Και ίσως τότε να χρειασθή η πιστωτική γραμμή των «εταίρων» μας που συνιστούσε ο κ.Στουρνάρας στην κυβέρνηση. Πάντως, ο δανεισμός του ελληνικού δημοσίου θα συνεχίσει να αυξάνεται μέχρις ότου δανειστές και δανειζόμενοι αντιληφθούν ότι το χρέος είναι αβίωτον. Όπως και ο βίος του ελληνικού λαού.

ΠΗΓΗ:slpress.gr