O Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η νέα σημερινή παράσταση του κ. Τσίπρα στην Ιθάκη προκαλεί μόνο θλίψη και οργή. Δεν συνεχίζει μόνο να λέει ψέματα. Ακόμη και σήμερα, που θα έπρεπε να πρυτανεύει η αυτογνωσία και η ενότητα απέναντι στις προκλήσεις του μέλλοντος, επιμένει να διχάζει τους Έλληνες.
Σκηνοθετεί και πάλι ψεύτικα γεγονότα, όπως έκανε το βράδυ της 23ης Ιουλίου. Τότε που, σε απευθείας τηλεοπτική μετάδοση, ακούγαμε τις διαβεβαιώσεις των υπουργών του ότι όλα έβαιναν καλώς, ενώ την ίδια ώρα δεκάδες συνάνθρωποί μας καίγονταν στο Μάτι.
Ο κ. Τσίπρας ακόμη δεν έχει ζητήσει συγγνώμη για την πρωτοφανή αυτή τραγωδία, έστω από ντροπή ή φιλότιμο. Ό,τι έκανε με τις φωτιές, το επαναλαμβάνει σήμερα με την οικονομία.
Γι αυτό, σε μια μόνο φράση μπορώ να συμφωνήσω μαζί του. Οι Έλληνες δεν είναι λωτοφάγοι. Δεν θα ξεχάσουμε ποτέ.
Ο συμβολισμός της Ιθάκης είναι ψεύτικος: Δεν φτάσαμε στο τέρμα της διαδρομής. Σήμερα τελειώνει η φτηνή χρηματοδότηση, αλλά συνεχίζονται τα σκληρά μέτρα και οι βαριές δεσμεύσεις που έχει υπογράψει ο κ. Τσίπρας.
Έλεγε ότι θα σκίσει τα Μνημόνια. Αντ’ αυτού, υπέγραψε ένα αχρείαστο τρίτο μνημόνιο που μας στοίχισε πάνω από 100 δισ. Και τώρα αρχίζει το τέταρτο άτυπο μνημόνιο. Με λιτότητα διαρκείας. Νέες μειώσεις συντάξεων. Αυξήσεις φόρων και εισφορών. Εξοντωτικά πρωτογενή πλεονάσματα. Και πολύ αυστηρή επιτήρηση.
Σε αυτό άλλωστε οφείλεται και η ανακούφιση κάποιων Ευρωπαίων αξιωματούχων, καθώς η Ελλάδα έχει αναλάβει και νέες δεσμεύσεις χωρίς όμως να ζητάει άλλα δανεικά. Το πρόβλημα πλέον είναι μόνον δικό μας και όχι δικό τους.
Η αλήθεια είναι ότι δεν πρόκειται να βγούμε από την κρίση, όσο υπάρχει η σημερινή Κυβέρνηση που επιμένει δογματικά στο παράλογο μείγμα φόρων και εισφορών υπονομεύοντας την οικονομία και το εισόδημα των πολιτών.
Και δεν θα γίνει καλύτερη η ζωή των Ελλήνων αν δεν αποκτήσουμε αποτελεσματική δημόσια διοίκηση, σύγχρονο κοινωνικό κράτος, ανταγωνιστική παιδεία και ασφάλεια για όλους.
Ποιος πιστεύει ότι αυτά μπορεί να τα κάνει η σημερινή παρέα του Μαξίμου;
Κανείς. Εξαπάτησαν, δοκιμάστηκαν και απέτυχαν.
Γι αυτό, η πολιτική αλλαγή είναι επιβεβλημένη. Η Ελλάδα δεν έχει άλλο χρόνο για χάσιμο.
Αξίζουμε καλύτερα. Ενωμένοι, με αλληλεγγύη, με τη δύναμη της αλήθειας και αφήνοντας πίσω τα ψέματα, μπορούμε να πάμε επιτέλους την πατρίδα μας μπροστά».
















Και το χρέος τραβάει την ανηφόρα
Το δημόσιο χρέος της χώρας συνεχίζει ν’ αυξάνει και μαζί του ο εξωραϊσμός του. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Διαχείρισης Δημοσίου χρέους, «σημαντική αύξηση σημείωσε στα τέλη του (περασμένου) Μαρτίου, το ποσοστό του χρέους την κεντρικής διοίκησης που είναι με σταθερό επιτόκιο» αλλά παρέλειψε να σημειώσει την εκ νέου άνοδο του κατά 1,64 δισ. ευρώ στα 345,38 δισ. ευρώ, που αντιστοιχεί περίπου στο 190% του εθνικού προϊόντος από 185% πέρυσι.
Του Κωνσταντίνου Κόλμερ
Παρά τις νέες φορολογίες και την αφαίμαξη ρευστότητος από δημόσιους οργανισμούς και επιχειρήσεις, το «χρέος της κεντρικής διοίκησης» συνεχίζει την ανηφόρα, χωρίς τον υπολογισμό των ελλειμμάτων που συσσωρεύουν οι δημόσιες συγκοινωνίες και ιατροφρμακευτική περίθαλψη στα κρατικά νοσοκομεία. Η απόδοση των κρατικών ομολόγων, μέχρις τέλους Μαρτίου, είχε υποχωρήσει, καθώς δεν είχε εκδηλωθή τότε η τουρκική κρίσις και η Ιταλία δεν είχε αποκτήσει ακόμα «ευρωσκεπτική» κυβέρνηση, οπότε το κόστος διαχειρίσεως του ελληνικού δημοσίου χρέους είχε κάπως ελαφρύνει. Κι’ όμως, ο δανεισμός του ελληνικού δημοσίου «καλά κρατούσε την ανηφόρα».
Έκτοτε πολλά και δυσάρεστα συνέβησαν: Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τράμπ εξαπέλυσε μύδρους δασμών προς πολλάς κατευθύνσεις (Κίνα, Γερμανία, Ρωσσία και Τουρκία), το αμερικανικό δολάριο ισχυροποιήθη 5% έναντι των άλλων συναλλαγμάτων, τα επιτόκια διεθνώς «σκλήρυναν» και το κόστος δανεισμού των αναπτυσσομένων χωρών (Βραζιλία , Νότιος Αφρική, Ινδία κλπ) συμπαρεσύρθη από την υποτίμηση κατά 45% της τουρκικής λίρας.
Περαιτέρω επιβαρύνσεις
Ως αποτέλεσμα της αναταραχής στις διεθνείς αγορές κεφαλαίων, ο δανεισμός του ελληνικού δημοσίου, που σημειωτέον ουδέποτε την τελευταία δεκαετία εμειώθη, κατέστη ακριβότερος. Ήδη, το 10ετές ομόλογο «πληρώνει» 4,5% – σχεδόν κατά ένα τοις εκατόν παραπάνω, λόγω της πτώσεως της αξίας του (ΣΣ: η σχέση τιμής και αποδόσεως είναι αντίστροφος. Όσο η τιμή των ομολόγων πέφτει τόσο η απόδοση τους αυξάνει.).
Η έξοδος της Ελλάδος στις ξένες αγορές μετά την 21η Αυγούστου, οπότε λήγει η ευρωπαϊκή κηδεμονία του ελληνικού δανεισμού, αναμένεται να προκαλέσει περαιτέρω επιβαρύνσεις της εξυπηρετήσεως του, καθώς οι διεθνείς οργανισμοί πιστοληπτικής …αναξιοπιστίας παρακολουθούν με άγρυπνο μάτι την διαστολή των δημοσίων ελλειμμάτων εφέτος, λόγω κοπώσεως των φορολογικών εισπράξεων και αυξήσεως των κρατικών δαπανών.
Δεν θα εκπλήξει κανέναν, εάν το κόστος του δημοσίου δανεισμού ανέλθη μετά την «καθαρή έξοδο» της Ελλάδος στις αγορές, ιδίως εν σχέσει με το πρόσφατο παρελθόν, οπότε τα διάφορα «μαξιλάρια διαθεσίμων» που έχει σχηματίσει ο κ. Δραγασάκης πολύ πιθανόν να ξεφουσκώσουν γρήγορα. Και ίσως τότε να χρειασθή η πιστωτική γραμμή των «εταίρων» μας που συνιστούσε ο κ.Στουρνάρας στην κυβέρνηση. Πάντως, ο δανεισμός του ελληνικού δημοσίου θα συνεχίσει να αυξάνεται μέχρις ότου δανειστές και δανειζόμενοι αντιληφθούν ότι το χρέος είναι αβίωτον. Όπως και ο βίος του ελληνικού λαού.
ΠΗΓΗ:slpress.gr