20.3 C
Athens
Αρχική Blog Σελίδα 20192

Η φυματίωση εξακολουθεί να απειλεί ζωές

Η φυματίωση, που προσβάλει τον άνθρωπο εδώ και 70.000 χρόνια, εξακολουθεί να υπάρχει και να αποτελεί ακόμη και σήμερα την πρώτη αιτία θανάτου από λοιμώδες νόσημα. Το 1/3 του πληθυσμού της γης έχει μολυνθεί με το μυκοβακτήριο της φυματίωσης το οποίο έχει την μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα από όλα τα παθογόνα του ανθρώπου και έχει κοινή εξελικτική πορεία με τον άνθρωπο. Τα παραπάνω ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η επίκουρη καθηγήτρια Πνευμονολογίας του ΑΠΘ Κατερίνα Μανίκα με αφορμή ομιλία της με θέμα “Το σύγχρονο πρόσωπο της φυματίωσης” στο πλαίσιο εκδήλωσης για την-Παγκόσμια Ημέρα Φυματίωσης (24 Μαρτίου) που πραγματοποιήθηκε στο νοσοκομείο Παπανικολάου.
“Η φυματίωση εξακολουθεί να υπάρχει παρά τις εξελίξεις που έχουν γίνει στη διάγνωση και τη θεραπεία της. Επίσης υπάρχουν πλέον και μορφές της που είναι ανθεκτικές είτε σε ένα φάρμακο είτε σε περισσότερα. Η αντοχή στα αντιφυματικά φάρμακα είναι αποτέλεσμα αυτόματων και ανεξάρτητων μεταλλάξεων .Η ανθεκτική φυματίωση είναι ένα ανθρώπινο δημιούργημα και οφείλεται στην ανεπάρκεια του θεραπευτικού σχήματος, που ευνοεί την ανάπτυξη των ανθεκτικών στελεχών. Η σύνθετη αντοχή είναι το αποτέλεσμα διαδοχικών μονοθεραπειών. Τα φάρμακα που χρησιμοποιούνται στην πολυανθεκτική είναι ασθενέστερα, ακριβότερα και με περισσότερες ανεπιθύμητες ενέργειες” επισήμανε η κ Μανίκα . Ως παράγοντες της επανάκαμψης της φυματίωσης ανέφερε την μετανάστευση, την λοίμωξη με HIV, την εξασθένιση των προγραμμάτων ελέγχου την εμφάνιση πολυανθεκτικών και εκτεταμένα ανθεκτικών στελεχών.
Σύμφωνα με στοιχεία του Εθνικού Κέντρου Αναφοράς Μυκοβακτηριδίων, που παρουσίασε στην ομιλία της , στην Ελλάδα στο διάστημα 1995-2016 σημειώθηκαν 9695 νέες περιπτώσεις φυματίωσης (65% Έλληνες – 35% αλλοδαποί) ενώ τα ποσοστά πολυανθεκτικής μορφής της νόσου ήταν πιο συχνά τους αλλοδαπούς (4,8% έναντι 2,3% στους Έλληνες). Στο διάστημα 2006-2016 καταγράφηκαν 128 περιπτώσεις πολυανθεκτικής φυματίωσης ( 38 Έλληνες και 90 αλλοδαποί) και 20 περιπτώσεις ανθεκτικής (5 Έλληνες, 15 αλλοδαποί.
«Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι η φυματίωση είναι ένα υποχρεωτικώς δηλούμενο νόσημα. Παρά το γεγονός αυτό στην Ελλάδα η υποδήλωση είναι σημαντική και ενώ οι περιπτώσεις που δεν δηλώνονται ετησίως 5-6/100.000 πληθυσμού ο πραγματικός αριθμός είναι 3-5 φορές μεγαλύτερο. Στην ουσία δεν ξέρουμε πόση φυματίωση έχουμε στην Ελλάδα» πρόσθεσε ο κ Μανίκα .Ως παράγοντες της παγκόσμιας επανάκαμψης της φυματίωσης, ανέφερε την μετανάστευση, την λοίμωξη με HIV, την εξασθένιση των προγραμμάτων ελέγχου την εμφάνιση πολυανθεκτικών και εκτεταμένα ανθεκτικών στελεχών.
“Ο αριθμός των επισκέψεων στο εξωτερικό ιατρείο Φυματίωσης και Αναπνευστικών Λοιμώξεων της Πνευμονολογικής Κλινικής ΑΠΘ του ΓΝΘ «Γ. Παπανικολάου» από 65 το 2011 αυξήθηκε σε 334 το 2012, το 2013 σημειώθηκε μια πολύ μικρή μείωση ( 332) ενώ το 2014 ο αριθμός έφτασε στις 487 και το 2015 σε 536. Ωστόσο, παρά τις συνεχείς προσπάθειες εξακολουθούν να υπάρχουν σοβαρά προβλήματα όσον αφορά τη διάγνωση όσο και τη θεραπεία της φυματίωσης στη Βόρεια Ελλάδα. Ο εξοπλισμός, οι χώροι και η στελέχωση των εργαστηρίων για τη διάγνωση της νόσου χρήσουν βελτίωσης. Επιπλέον δεν υπάρχει πλαίσιο κοινωνικής και οικονομικής στήριξης των ασθενών με φυματίωση ενώ η χορήγηση φαρμάκων γίνεται επί πληρωμή. Αυτό αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία, καθώς τα φάρμακα για τη φυματίωση επιβάλλεται να διατίθενται δωρεάν. Παράλληλα υπάρχει σημαντική έλλειψη χώρων και εκπαιδευμένου προσωπικού για την παρακολούθηση των ασθενών τόσο σε επίπεδο εξωτερικών ιατρείων όσο και σε επίπεδο νοσηλείας» πρόσθεσε η κ. Μανίκα.

Οικονομική κρίση και φυματίωση
Συνολικά 37 μελέτες που έγιναν παγκοσμίως για τις μεταδιδόμενες ασθένειες και την οικονομική κρίση (εκ των οποίων οι επτά για τη φυματίωση ) έδειξαν :επίδραση της κρίσης στη φυματίωση, αύξηση της επίπτωσης, αυξημένο επιπολασμό ανθεκτικής νόσου, αυξημένη επίπτωση στις φυλακές, αύξηση στα παιδιά και αύξηση της θνητότητας. Όπως ανέφερε η κ Μανίκα όσο χειρότερη είναι η οικονομία μιας χώρας τόσο περισσότερα είναι τα περιστατικά φυματίωσης και αυτό φαίνεται στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη όπως έχουν δείξει τα αποτελέσματα μελετών.
Τέλος ανέφερε ότι στόχος της στρατηγικής του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας είναι η ελάττωση των θανάτων από φυματίωσης κατά 90% και της επίπτωσης της φυματίωσης κατά 80% ως το 2030 συγκριτικά με το 2015. Ωστόσο σύμφωνα με δεδομένα από 202 χώρες (που αποτελούν σχεδόν το σύνολο του παγκόσμιου (>99%) το 2015 σημειώθηκαν 10.400.000 νέες περιπτώσεις (10% σε παιδιά, 11% σε άτομα με HIV) εκ των οποίων το 60% σε Ινδία, Ινδονησία, Κίνα, Νιγηρία, Πακιστάν και Ν. Αφρική. Η ελάττωση ήταν 1,5% συγκριτικά με το 2014 ενώ θα έπρεπε να είναι 4,5%. Επίσης σημειώθηκαν 480.000 νέες περιπτώσεις πολυανθεκτικής φυματίωσης 1.400.000 θάνατοι από φυματίωση και 400.000 από φυματίωση-HIV.

Στεφανίδη: «Καταδικάζουν τον αθλητισμό»

Την αντίθεσή της στην απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για τα προνόμια των διακριθέντων αθλητών εξέφρασε δημόσια η Κατερίνα Στεφανίδη. Η χρυσή Ολυμπιονίκης με ανάρτησή της στο twitter κατέκρινε την απόφαση κι όπως δήλωσε χαρακτηριστικά «καταδικάζει τον ελληνικό αθλητισμό σε εποχή αγραμματοσύνης».
Αναλυτικά τα όσα δήλωσε η Στεφανίδη
«Αντισυνταγματική η ρύθμιση που επιτρέπει σε διακριθέντες αθλητές την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Μπράβο στο Συμβούλιο Επικρατειας που όχι απλά διαγράφει το τελευταίο κίνητρο που είχε απομείνει για τους νέους αθλητές αλλά καταδικάζει τον ελληνικό αθλητισμό σε εποχή αγραμματοσύνης».

Τα social media κάνουν τα κορίτσια δυστυχισμένα

Facebook, Whatsapp, Ιnstagram, Υoutube. Tα σημερινά παιδιά δεν μπορούν να διανοηθούν έναν κόσμο χωρίς ίντερνετ. Η εξάρτηση είναι μεγάλη, ενώ κυρίως τα κορίτσια αισθάνονται δυστυχισμένα εξαιτίας των social media, σύμφωνα με ρεπορτάζ της DW.
Μια τυπική μέρα στην έβδομη τάξη ενός γερμανικού γυμνασίου στη μικρή πόλη Νόισαντ/Βιντ. Οι μαθητές είναι 12 και 13 ετών. Δεν υπάρχει ούτε ένας μαθητής ή μαθήτρια που δεν έχει έναν τουλάχιστον λογαριασμό σε κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Τα παιδιά και οι έφηβοι αγαπούν κυρίως το Whatsapp, το Ιnstagram, το Snapchat και το Youtube.
«Είμαστε ένα σχολείο στην επαρχία και για τον λόγο αυτό τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι απαραίτητα», αναφέρει ο διευθυντής του σχολείου Βόλφγκανγκ Λαντς. Πράγματι πολλά παιδιά μένουν μακριά από το σχολείο κι έτσι για παράδειγμα η επικοινωνία με τους γονείς τους γίνεται κυρίως μέσω smartphone.
Ωστόσο η χρήση smartphone και μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τα παιδιά ακόμη και εν ώρα μαθήματος είναι έντονη, αποσπώντας την προσοχή τους από τη διδασκαλία. Αυτό οδήγησε έτσι τον Βόλφγκανγκ Λαντς στην απόφαση να απαγορεύσει τη χρήση κινητών στο σχολείο.

Kυνηγώντας like και smilies…

Το φαινόμενο που καταγράφηκε στο απομακρυσμένο σχολείο του Nόισαντ/ Βιντ δεν αποτελεί μεμονωμένο περιστατικό. Το ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποσπούν έντονα τα παιδιά από τις σχολικές τους δραστηριότητες είναι λίγο πολύ γνωστό. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημίου του Έσεξ τα social media προκαλούν ποικίλα προβλήματα, ιδίως μάλιστα στα νέα κορίτσια. Οι βρετανοί ερευνητές μελέτησαν το αίσθημα χαράς που νιώθουν παιδιά και έφηβοι που διαθέτουν λογαριασμούς σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης ήδη από την ηλικία των δέκα. Αυτό που κατέγραψαν είναι ότι καθώς μεγαλώνουν το αίσθημα αυτό ολοένα μειώνεται. Μάλιστα ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι πιο δυστυχισμένα αισθάνονται τα κορίτσια στην πρώιμη εφηβεία.
Πράγματι τα σύγχρονα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προκαλούν άγχος, απλώς και μόνο επειδή πρέπει πάντα να δίνεις την εντύπωση ότι είσαι online. Επίσης δίνουν συχνά πρόσφορο χώρο για διαπληκτισμούς, ενώ το να μην απαντήσει κάποιος γρήγορα σε ένα μήνυμα μπορεί να οδηγήσει σε παρεξηγήσεις. Την πίεση αυτή νιώθουν άλλωστε και πολλοί ενήλικες, πόσο μάλλον παιδιά. Ιδίως μάλιστα τα νεαρά κορίτσια βιώνουν έντονα το συναίσθημα άγχους και πίεσης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως επισημαίνει η κοινωνική επιστήμονας Κάρα Μπούκερ, εκ των συντακτών της έρευνας του Πανεπιστημίου του Έσεξ γιατί είναι πιο επιρρεπή στη σύγκριση. Η απόκτηση ολοένα περισσότερων «φίλων» ή «ακολούθων» και η αγωνία της αναγνωσιμότητας μπορεί να κάνουν πολύ δυστυχισμένα κάποια κορίτσια. Ορισμένοι νευρολόγοι υποστηρίζουν μάλιστα ότι το κυνήγι των like στο διαδίκτυο μπορεί να αποβεί το ίδιο εξαρτησιογόνο με τη χρήση ναρκωτικών ουσιών – υπάρχουν όμως και εκείνοι που θεωρούν ότι είναι ακόμη νωρίς για τέτοιες συγκρίσεις.
Πάντως αυτό που επισημαίνει η Κάρα Μπρουκ είναι ότι ακόμη κι αν τα αποτελέσματα της έρευνας του Έσεξ χρήζουν περαιτέρω μελέτης και επεξεργασίας, αυτό που διαφαίνεται μάλλον καθαρά για όλα τα παιδιά ανεξαρτήτως φύλου είναι ότι γύρω στην ηλικία των δέκα αυτά δεν είναι ακόμη σε θέση να καταλάβουν ότι οι άνθρωποι που ποστάρουν μόνο ευχάριστα πράγματα, μπορεί να έχουν επίσης δύσκολες μέρες. Βλέπουν μόνο τη θετική πλευρά της ζωής των άλλων μέσα από τα post τους και μοιραία μπαίνουν σε σύγκριση. Κι αυτό είναι που τα κάνει δυστυχισμένα, άλλα περισσότερο κι άλλα λιγότερα.
(Πηγή: Deutsche Welle)

Τα σκυλιά πάνε σινεμά παρέα με τα αφεντικά τους…

Μια εξαιρετικά πρωτότυπη ιδέα είχαν οι ιθύνοντες της βρετανικής αλυσίδας κινηματογραφικών αιθουσών Picturehouse για να προωθήσουν την ταινία κινουμένων σχεδίων «Isle of Dogs» (Το νησί των σκύλων) του αμερικανού σκηνοθέτη Γουές ‘Αντερσον, με μια ξεχωριστή αβάν-πρεμιέρ την Κυριακή το πρωί στο Πικαντίλι του Λονδίνου. Αποφάσισαν να επιτρέψουν την είσοδο στις κινηματογραφικές αίθουσες στα αγαπητά τετράποδα τα οποία θα συνοδεύονται φυσικά από τα αφεντικά τους.

Στο West End, περιοχή που φημίζεται για τους κινηματογράφους και τα θέατρα, σε 14 κινηματογραφικές αίθουσες σε όλη την Βρετανία από τις οποίες αρκετές είναι στο Λονδίνο, τα σκυλιά μαζί με τα αφεντικά τους θα έχουν τη δυνατότητα να απολαύσουν την ταινία στην οποία ο 12χρονος ήρωας Αταρί ξεκινά προς την αναζήτηση του σκύλου του, ο οποίος έχει τεθεί σε καραντίνα σε ένα νησί μαζί με άλλα σκυλιά από τις αρχές της πόλης Μεγκασάκι, εξαιτίας μίας επιδημίας γρίπης των σκύλων.

Η εταιρία Picturehouse εφοδίασε όλες τις κινηματογραφικές της αίθουσες με μπολ γεμάτα νερό, τοποθέτησε καλύμματα στις καρέκλες για να μην λερωθούν, ενώ μείωσε και τον ήχο για να μην ενοχληθεί η εξαιρετικά ευαίσθητη ακοή των σκύλων.

Ελληνοϊταλικό «Tempo Forte» πολιτισμού

Ένα ελληνοϊταλικό «Tempo Forte» πολιτισμού για την άνοιξη του 2018 παρουσίασε ο πρέσβης της Ιταλίας Εφίζιο Λουίτζι Μάρρας στους Έλληνες δημοσιογράφους. Γιατί, όπως είπε ο Ιταλός πρέσβης «καλή η γνωστή έκφραση “oύνα φάτσα ούνα ράτσα” που συχνά μοιράζονται Έλληνες και Ιταλοί, όμως πρέπει να εμβαθύνουμε τη σχέση μας, δίνοντας μια νέα ώθηση στις πολιτικές, οικονομικές και πολιτιστικές σχέσεις μας. Ο πολιτισμός είναι προτεραιότητα μας στις σχέσεις μας με την Ελλάδα. Σ’ αυτή την ευρωπαϊκή συγκυρία για να αξιολογούν σωστά τη σημασία των κρατών μας, χρειαζόμαστε την αυτοπεποίθηση που μπορούμε να βρούμε στον πολιτισμό».

Το πρόγραμμα της πρωτοβουλίας με τον ενθουσιώδη μουσικό τίτλο «Tempo Forte» προέκυψε από την ανταλλαγή ιδεών μιας ομάδας εργασίας θεσμών πολιτισμού, φορέων, καλλιτεχνών, ακαδημαϊκών Ελλήνων και Ιταλών εξήγησε ο κ. Μάρρας. «Είναι μία δέσμευση που αναλάβαμε τον Σεπτέμβριο του 2017, κατά την διάρκεια της Συνάντησης Κορυφής μεταξύ των δύο κυβερνήσεων, ελληνικής και ιταλικής, στην Κέρκυρα, την πρώτη», υπογράμμισε, «συνάντηση αυτού του επιπέδου που έγινε ποτέ μεταξύ των δύο χωρών μας από την ενοποίηση της Ιταλίας ως τις ημέρες μας».

Είχε λόγους λοιπόν ο κ. Μάρρας να ανακοινώσει με ικανοποίηση όχι τις προθέσεις αλλά το αποτέλεσμα αυτής της ανταλλαγής και ώσμωσης. Για παράδειγμα ότι η Ιταλία επιστρέφει στην Επίδαυρο με τον «Οιδίποδα επί Κολωνώ» (σκηνοθεσία Γιάννη Κόκκου) στις 17-18 Αυγούστου. Την παρουσίαση μιας παραγωγής του Εθνικού Ινστιτούτου Αρχαίου Δράματος της Ιταλίας (INDA) σε συνεργασία με Έλληνα σκηνογράφο. Ή το κινηματογραφικό αφιέρωμα στον Πιερ Πάολο Παζολίνι με 20 ταινίες, έκθεση φωτογραφίας και παράλληλες εκδηλώσεις στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας (7-12/6) σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Luce και την Ταινιοθήκη της Μπολόνια.

Το φάσμα του Tempo Forte είναι ευρύ, έχει προοπτικές και «επιθυμούμε να επεκτείνεται σε όλη την Ελλάδα» τόνισε η Μόνικα Ζέκκα, διευθύντρια του Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου. Επεσήμανε, μεταξύ άλλων, την παρουσία της Ιταλίας στη Διεθνή Έκθεση Βιβλίου στη Θεσσαλονίκη (3-6/5), όπου θα παρευρεθεί ο Ιταλός συγγραφέας Κάρλο Λουκαρέλι και ο μεταφραστής, εκδότης Νίκολα Κροτσέτι.

Στον τομέα της αρχαιολογίας, ο διευθυντής της Ιταλικής Αρχαιολογικης Σχολής Αθηνών, Εμανουέλε Πάπι, αναφέρθηκε στην επιτυχημένη έκθεση Αδριανός και Αθήνα. Συνομιλώντας με έναν ιδεατό κόσμο» που συνδιοργάνωσε η Σχολή σε συνεργασία με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Αναφέρθηκε στη σειρά διαλέξεων που διοργανώνει η Ιταλική Αρχαιολογική Σχολή Αθηνών, με θέμα όχι μόνο για την κλασική Ελλάδα αλλά για τη διαχρονική σύνδεση ανάμεσα στις ελληνικές κοινότητες και τους ξένους, τους παλιννοστούντες, τους μετανάστες, τους κατακτητές από τον Ωκεανό μέχρι την Περσία, από τον Εύξεινο Πόντο ως την Αίγυπτο .«Γιατί Ελλάδα δεν είναι μόνο η κλασική περίοδος. Εξαπλώνεται σε μεγάλο χρονολογικό και γεωγραφικός εύρος» τόνισε ο κ.Πάπι.

Το λογότυπο του «Tempo Forte» επιλέχτηκε από τα σχέδια που ζωγράφισαν παιδιά του δημοτικού της Ιταλικής Σχολής Αθηνών, σ’ ένα ειδικό γι αυτό τον σκοπό πρότζεκτ, υπό την καθοδήγηση της Βένιας Δημητρακοπούλου

Πολλές και ενδιαφέρουσες είναι οι εκδηλώσεις που εντάσσονται στο «Εαρινό Πρόγραμμα» του Tempo Forte, το οποίο θα παρουσιαστεί επίσημα στις 29 Μαρτίου 2018 κατά την διάρκεια της τελετής έναρξης, παρουσία της υπουργού Πολιτισμού Λυδίας Κονιόρδου.

Όσοι έχουν σκύλο ζουν περισσότερα χρόνια

Οι ιδιοκτήτες σκύλων έχουν μικρότερη πιθανότητα να πεθάνουν πρόωρα από καρδιαγγειακό ή άλλο αίτιο, σύμφωνα με μια νέα σουηδική επιστημονική μελέτη.
Οι ερευνητές του Τμήματος Ιατρικών Επιστημών του Πανεπιστημίου της Ουψάλα, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή επιδημιολογίας Τόβε Φαλ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Scientific Reports», ανέλυσαν στοιχεία για πάνω από 3,4 εκατομμύρια ανθρώπους ηλικίας 40 έως 80 ετών, για χρονικό διάστημα έως 12 ετών.
Διαπιστώθηκε ότι όσοι είχαν ένα σκύλο στο σπίτι τους (το 13% του συνόλου), είχαν κατά μέσο όρο 33% μικρότερο κίνδυνο θανάτου και 11% μικρότερο κίνδυνο θανάτου ειδικότερα από καρδιαγγειακά αίτια, σε σχέση με όσους δεν είχαν σκύλο.
Οι ερευνητές ανέφεραν ότι «η ιδιοκτησία σκύλου φαίνεται να αποτελεί ιδιαίτερα προστατευτικό παράγοντα για όσους ανθρώπους ζουν μόνοι τους. Ίσως ο σκύλος λειτουργεί ως μέλος της οικογένειας σε τέτοια νοικοκυριά».

Τι είναι η ροβίτσα και πώς θα τη μαγειρέψετε

Η ροβίτσα είναι ένα νοστιμότατο όσπριο, λιγότερο δημοφιλές όμως από τα υπόλοιπα όσπρια, που μας αρέσει πολύ, γι αυτό και σας μαθαίνουμε ό,τι αξίζει να ξέρετε γι αυτήν.

Τι είναι
To μέγεθός της είναι μικρό, ίσως και μικρότερο από της φακής, ενώ ξεχωρίζει και για το πράσινο χρώμα της. Στα μεγάλα ατού της, ότι δεν χρειάζεται μούλιασμα αποβραδίς.
Που παράγεται
Η ροβίτσα χρειάζεται ορεινό και άγονο μέρος για να φυτρώσει. Στην Ελλάδα δεν γίνεται εκτεταμένη καλλιέργεια ροβίτσας, αλλά υπάρχουν αρκετοί καλλιεργητές στην Καλαμάτα καθώς και κάποιοι στην περιοχή των Καλαβρύτων (το στιφάδο της ροβίτσας εκεί θεωρείται τοπική σπεσιαλιτέ).
Καθώς η εγχώρια παραγωγή δεν επαρκεί όμως, γίνεται εισαγωγή από χώρες του εξωτερικού. Αν βρεθείτε σε μαγαζί που πουλάει χύμα όσπρια, ψάξτε την και μαγειρέψτε την εύκολα αφού είναι πεντανόστιμη, ανάλαφρη, γρήγορη στο μαγείρεμα και καλόβολη.
Τι μας προσφέρει
Το μικρούτσικο αυτό όσπριο είναι θρεπτικότατο αφού περιέχει πολλή πρωτεΐνη, σίδηρο, κάλλιο καθώς και πολλές βιταμίνες. Η ροβίτσα είναι ιδανική τροφή για χορτοφάγους, ακόμα και για όσους έχουν δυσανεξία στη γλουτένη.
Πώς θα τη μαγειρέψετε
Μαζί της μπορείτε να φτιάξετε πολλά και νόστιμα πιάτα. Συγκεκριμένα, ταιριάζει πολύ σε μαγειρευτά και σούπες και δίνει πολύ ωραίες, πράσινες βελουτέ καθώς και πουρέ. Επίσης, μπαίνει σε σαλάτες και σε διάφορα κρύα πιάτα και με ροβίτσα μπορείτε φτιάξτε και χορτοφαγικά κεφτεδάκια.

Σερβιτόρος με γνώσεις σομελιέ

Σερβιτόρους με γνώσεις σομελιέ αναζητούν πλέον όλο και συχνότερα στις αγγελίες τους, ταβέρνες, εστιατόρια, μπαρ και καφέ, σε μια προσπάθεια να ανταποκριθούν στη ζήτηση της αγοράς της εστίασης, όπου η επιστροφή του μεζέ είναι δυναμική και επιτάσσει το “ζευγάρωμά” του με κρασί, ούζο ή τσίπουρο, ανάλογα με τις γευστικές προτιμήσεις του καταναλωτή. Αρώματα λουλουδιών, φρούτων ή μπαχαρικών στα τοπικά ελληνικά κρασιά συνταιριάζονται με συνταγές φτιαγμένες επίσης με τοπικά προϊόντα, που φέρουν συγκεκριμένη “ταυτότητα” με το όνομα του παραγωγού και την γεωγραφική τους προέλευση.

«Τα τελευταία χρόνια, λόγω της στροφής της τουριστικής κίνησης στο εσωτερικό της χώρας μας, αυξάνεται το ποσοστό των ανθρώπων που κάνουν τουρισμό στην πόλη τους ή σε άλλες πόλεις. Έτσι αναπτύχθηκαν τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, παράλληλα με το ενδιαφέρον που υπάρχει για την τοπική γαστρονομία. Επιπλέον, ο περιορισμός της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών μίκρυνε τα πιάτα στην εστίαση και αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία περισσότερων μεζέδων με τη χρήση τοπικών προϊόντων. Έτσι ο ίδιος ο καταναλωτής ζητάει πια προτάσεις για το συνδυασμό των πιάτων με τα αποστάγματα, ανοίγοντας το δρόμο για το επάγγελμα του σερβιτόρου με γνώσεις σομελιέ ή αλλιώς οινοχόου» εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο καθηγητής γαστρονομίας Γιώργος Παλησίδης.

Οι διαφορές του σομελιέ από τον σερβιτόρο με γνώσεις σομελιέ

Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτό το επάγγελμα έχει προκύψει στην αγορά εργασίας τα τελευταία τέσσερα χρόνια και διαφοροποιείται ουσιαστικά από το επάγγελμα του σομελιέ. «Οι σομελιέ σε όλη την Ελλάδα δεν είναι περισσότεροι από διακόσιους, ενώ πριν από 15 χρόνια ήταν λιγότεροι από τριάντα. Έχουν μεγάλες γνώσεις στον χώρο της οινοποιίας, είναι σε θέση να καθοδηγήσουν τους οινοποιούς ώστε να παράγουν νέες ετικέτες κρασιού, ενώ λειτουργούν και συμβουλευτικά σε κάβες και χώρους ξενοδοχείων για την προώθηση συγκεκριμένων κρασιών. Ο κύριος, ωστόσο, χώρος εργασίας τους είναι τα μεγάλα εστιατόρια, όπου μπορεί κάποιος να φάει και να πιει, πληρώνοντας κάποιο ποσό μεταξύ 45 και 80 ευρώ» σημειώνει χαρακτηριστικά.

Από την άλλη πλευρά, μεγαλύτερο ποσοστό καταναλωτών μπορεί να απολαύσει φαγητό και ποτό με 10 έως 18 ευρώ σε ταβέρνες, εστιατόρια, καφέ και wine bar που διαθέτουν σερβιτόρους με γνώσεις σομελιέ. «Ο σερβιτόρος με γνώσεις σομελιέ παίρνει πρώτα την παραγγελία του φαγητού. Όταν έρθει η ώρα για το ποτό, δίνει τον κατάλογο στον πελάτη, ρωτά με τι θα ήθελε να ξεκινήσει το γεύμα του και ενδιαφέρεται για τις προτιμήσεις του στα αρώματα του κρασιού. Ανάμεσα σε αυτές συμπεριλαμβάνονται τα αρώματα λουλουδιών, φρούτων ή μπαχαρικών. Επίσης, συνυπολογίζει τη σύνθεση της παρέας, αν πρόκειται για άνδρες ή γυναίκες, στους οποίους και τις οποίες θα προτείνει, για παράδειγμα, κάποιο τσίπουρο σκληρό ή μαλακό, ανάλογα με τον τρόπο της απόσταξης. Αναφέρει, ακόμη, τον παραγωγό και την περιοχή ενώ είναι υπεύθυνος για το συνταίριασμα μεζέ και ποτού (food pairing)» υπογραμμίζει ο κ. Παλησίδης.

Προτάσεις για “food pairing”

Ως χαρακτηριστικά παραδείγματα “food pairing” από την περιοχή των Σερρών, όπου δραστηριοποιείται, φέρνει τους συνδυασμούς ανάμεσα στο σερραϊκό βουβάλι, που έχει τρεις φορές περισσότερο σίδηρο και δύο φορές λιγότερο λίπος από το μοσχάρι, και σε ένα κόκκινο μερλό από σερραϊκό αμπελώνα, ανάμεσα στο βουβαλίσιο κεφτεδάκι με φρέσκα μυρωδικά και ένα παλαιωμένο τσίπουρο και ανάμεσα στο ριζότο με πέστροφα και κασέρι και ένα ξηρό λευκό μοσχάτο κρασί Αλεξανδρείας. Ιδιαίτερη έμφαση δίνει, άλλωστε, στο ούζο και το τσίπουρο που έχουν μεγάλη παράδοση στην περιοχή των Σερρών -και όχι μόνο- και προτείνει να συνδυάζονται με μακεδονική σαρδέλα, ομελέτα με πατάτες Βροντού, μοσχαρίσιο παστουρμά και ρόκα λαδωμένη αλλά και παξιμάδι σίκαλης με ελαιόλαδο Σερρών και λευκή τρούφα από το Μπέλλες.

«Έχουμε ξεφύγει πλέον από το μοτίβο “κολοκυθάκι, καλαμαράκι και τζατζίκι” και κάνουμε νέα, δημιουργικά και ταυτόχρονα παραδοσιακά πιάτα, σε μια γαστρονομική παλέτα που συνδυάζει την ιστορία και το μύθο κάθε περιοχής» λέει. Τονίζει, δε, ότι όλο αυτό έχει ως αποτέλεσμα όχι απλώς την ικανοποίηση αλλά τον ενθουσιασμό του πελάτη που είναι, κατά τη γνώμη του, και το κλειδί της επιτυχίας για τη βιωσιμότητα μιας επιχείρησης.

Πρόγραμμα κατάρτισης για σερβιτόρους με γνώσεις σομελιέ

Ακολουθώντας τη συγκεκριμένη τάση στην αγορά της εστίασης, που αριθμεί 13.000 εστιατόρια και ταβέρνες σε όλη την Ελλάδα, το Κέντρο Διά Βίου Μάθησης 2 της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Σερρών, υλοποιεί ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα κατάρτισης για σερβιτόρους, στο οποίο συμμετέχουν 25 εργαζόμενοι σε καταστήματα των Σερρών στον χώρο της εστίασης.

«Έχουμε δύο δυνατά σημεία στην περιοχή, τον τουρισμό και τα αγροτικά μας προϊόντα. Η ειδικότητα του σερβιτόρου με γνώσεις σομελιέ και η παροχή εξειδικευμένων γνώσεων σε άτομα που δουλεύουν σε τοπικές επιχειρήσεις μπορούν να ανοίξουν θέσεις εργασίας, να στηρίξουν την τοπική επιχειρηματικότητα και να αυξήσουν τη δυναμικότητα των τοπικών κρασιών» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, από την πλευρά του, ο διευθυντής του Κέντρου Διά Βίου Μάθησης, Γιώργος Αραπάκης.

Στο εν λόγω πρόγραμμα συμμετέχει και ο κ. Παλησίδης ως ειδικός στον τρόπο σερβιρίσματος των σερραϊκών ελληνικών κρασιών, αποσταγμάτων και ούζων.

«Ένα τέτοιο τμήμα εκπαίδευσης και κατάρτισης δημιουργείται για πρώτη φορά» σημειώνει, άλλωστε, ο γεωπόνος και υπεύθυνος του τομέα οίνου στη Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών, Δημήτρης Νιζάμης. Ο ίδιος φέρνει σε επαφή τους εκπαιδευόμενους με κάποια στοιχεία αναφορικά με το αμπέλι και τα βασικά στάδια της παραγωγικής διαδικασίας της οινοποίησης και της επισήμανσης των οίνων.

Η ιστορία και ο μύθος του κρασιού στην Ελλάδα

Ο κ. Νιζάμης υπενθυμίζει με έμφαση στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι τα πρώτα αρχαιολογικά δείγματα αμπελοκαλλιέργειας στην Ελλάδα προέρχονται από αμφορείς που βρέθηκαν χιλιάδες χρόνια προ Χριστού στους Φιλίππους Καβάλας και τονίζει ότι το σταφύλι μεταφέρθηκε από τους Φοίνικες στην Ελλάδα, αργότερα στη ρωμαϊκή αυτοκρατορία και τον 13ο μ.Χ. αιώνα στην Ισπανία και την Πορτογαλία που σήμερα είναι πολύ γνωστές σε όλο τον κόσμο για την παραγωγή κρασιού. «Όλες οι ποικιλίες που έχουν βαφτιστεί γαλλικές προήλθαν κατά κάποιο τρόπο από τις ποικιλίες που καλλιεργήθηκαν στο παρελθόν στον ελλαδικό χώρο» λέει.

Αφήνει, μάλιστα, το καλύτερο για …το τέλος, και διηγείται τον μύθο του Στάφυλου και του Οινέα για το αμπέλι και το κρασί. Σύμφωνα με αυτόν, ο Στάφυλος ήταν βοσκός του βασιλιά της Αιτωλίας, Οινέα, ο οποίος παρατήρησε ότι μία από τις κατσίκες του τρώγοντας έναν συγκεκριμένο καρπό πάχυνε περισσότερο από τις άλλες. Μάζεψε τότε αρκετούς καρπούς και τους πρόσφερε στον βασιλιά του. Εκείνος παρασκεύασε έναν χυμό που ονόμασε οίνο. Έτσι ο βασιλιάς Οινέας έδωσε το δικό του όνομα στο προϊόν και το όνομα του Στάφυλου στον καρπό…

Ο Λευκός Οίκος έχασε την καλλονή του

Η εμπλοκή του εραστή της σε κατηγορίες για ξυλοδαρμό από τις δύο πρώην συζύγους του, φαίνεται να έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στις εξελίξεις, όπως και τα σενάρια για σχέση με τον Αμερικανό πρόεδρο
Την πρόθεσή της να παραιτηθεί από τη θέση της διευθύντριας επικοινωνίας του Ντόναλντ Τραμπ εκδήλωσε η εντυπωσιακή σύμβουλος Χόουπ Χικς.

Σύμφωνα με φήμες που είχαν κυκλοφορήσει, ο εραστής της 29χρονης βρέθηκε κατηγορούμενος από τις δύο πρώην συζύγους του για ξυλοδαρμό. Λίγα 24ωρα νωρίτερα, είχαν κυκλοφορήσει φήμες περί σεξουαλικής σχέσης της Χόουπ Χικς με τον Ντόναλντ Τραμπ.

Ο Ντόναλντ Τραμπ κάλυψε την καλλονή διευθύντρια επικοινωνίας του, κάνοντας λόγο για ένα έξυπνο, ταλαντούχο και αξιοσέβαστο πρόσωπο.
Παρόλα αυτά, η Χόουπ Χικς δείχνει να λυγίζει από την πίεση και από ώρα σε ώρα αναμένεται να ανακοινώσει και επισήμως την παραίτησή της από το επιτελείο του ρεπουμπλικανού πολιτικού και επιχειρηματία.

Πέθανε ο σκηνογράφος και ενδυματολόγος Γιώργος Πάτσας

Έναν ξεχωριστό εργάτη της τέχνης έχασε το ελληνικό θέατρο. Ο σκηνογράφος και ενδυματολόγος Γιώργος Πάτσας έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 74 ετών. Η τελευταία του δουλειά ήταν στο Εθνικό Θέατρο, στην παράσταση «Ψηλά από τη γέφυρα» που σκηνοθετεί η σύζυγός του Νικαίτη Κοντούρη.

Κορυφαία προσωπικότητα στον χώρο της σκηνογραφίας (όπερα, αρχαίο δράμα, πρόζα, μιούζικαλ, κλασικό και σύγχρονο ρεπερτόριο), με βραβεία και διακρίσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ο Γιώργος Πάτσας στα 50 περίπου χρόνια παρουσίας του στο καλλιτεχνικό τοπίο δημιούργησε σημαντικό και καθοριστικό έργο στο ελληνικό θέατρο, με τη δική του σπάνια αισθητική και προσωπική ματιά.

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1944. Σπούδασε στη Σχολή Βακαλό, δίπλα στους Γιώργο Βακαλό, Παναγιώτη Τέτση και Παύλο Μοσχίδη, αποφοιτώντας το 1965. Το 1968 ξεκίνησε την επαγγελματική σταδιοδρομία του, σκηνογραφώντας το έργο «Ταρτούφος» του Μολιέρου στο ΚΘΒΕ. Μέχρι σήμερα, είχε δημιουργήσει (ως σκηνογράφος και ενδυματολόγος) περίπου 500 έργα εντός και εκτός Ελλάδας για το θέατρο και τον κινηματογράφο.

Συνεργάστηκε με τα περισσότερα θέατρα της Αθήνας, καθώς και με σκηνές και φεστιβάλ του εξωτερικού όπως το Volkstheater της Βιέννης, το Schauspielhaus της Ζυρίχης, το Stadtheater της Λουκέρνης, το Θέατρο Mc Carter Princeton στις ΗΠΑ, το Landestheater στο Τίμπινγκεν της Γερμανίας, το Φεστιβάλ της Μέριντα στην Ισπανία, το Θέατρο Ταγκάνκα της Μόσχας, το Θέατρο Ολύμπικο στη Βιντσέντζα της Ιταλίας, το Schauspielhaus του Ντίσελντορφ και το Αλεξαντρίσκυ της Αγίας Πετρούπολης. Ασχολήθηκε συστηματικά με την αρχαία ελληνική τραγωδία, σκηνογραφώντας στο Φεστιβάλ Επιδαύρου. Είχε διατελέσει πρόεδρος του ΔΣ του Εθνικού Θεάτρου και συνεργαζόταν με την Εθνική Λυρική Σκηνή από το 1971. Κατά τη διάρκεια αυτής της μακράς πορείας συνεργάστηκε με πολλούς Έλληνες σκηνοθέτες: Μινωτή, Θεοδοσιάδη, Βολανάκη, Ευαγγελάτο, Παπαγεωργίου, Κοντούρη, Τερζόπουλο, Βογιατζή, Αντύπα, κ.α.

Μεταξύ των βραβείων που του έχουν απονεμηθεί είναι: δύο φορές το Ασημένιο Μετάλλιο της Διεθνούς Έκθεσης Σκηνογραφίας Κουαντρενιάλ της Πράγας (1995 και 2003), το Μεγάλο Βραβείο της Ένωσης Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής για τα σκηνικά της παράστασης «Η νύχτα της κουκουβάγιας» του Γιώργου Διαλεγμένου (1998), σε σκηνοθεσία Λευτέρη Βογιατζή, και το κρατικό βραβείο για τα κοστούμια της ταινίας του Θόδωρου Αγγελόπουλου «Μια αιωνιότητα και μια μέρα» (1998).

Υπήρξε παντρεμένος με τη δημοσιογράφο Μαλβίνα Κάραλη, με την οποία απέκτησαν μία κόρη την Μαριάννα, ενώ έχει και έναν μικρότερο γιο με τη σκηνοθέτιδα Νικαίτη Κοντούρη.
πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ

Στο σφυρί η αγαπημένη Aston Martin του Ντάνιελ Κρεγκ

Ο ηθοποιός Ντάνιελ Κρεγκ, που υποδύθηκε τον διάσημο βρετανό μυστικό πράκτορα 007 σε τέσσερις ταινίες Τζέιμς Μποντ, βγάζει σε δημοπρασία για φιλανθρωπικό σκοπό την Aston Martin που κατασκεύασε ειδικά γι’ αυτόν η αυτοκινητοβιομηχανία πριν από τέσσερα χρόνια, ανακοίνωσε ο οίκος δημοπρασιών Christie’s.
Αυτοκίνητα Aston Martin φιγουράρουν στις ταινίες του Μποντ εδώ και 50 χρόνια. Η αρχή έγινε από την ταινία “Goldfinger” του 1964 (“Επιχείρηση Χρυσοδάκτυλος”) με τον Σον Κόνερι που οδηγεί μια ασημένια Aston Martin DB5. Αυτοκίνητα της βρετανικής μάρκας εμφανίζονται και στις τέσσερις ταινίες στις οποίες πρωταγωνιστεί ο Κρεγκ.
Το προσωπικό αυτοκίνητο του 49χρονου βρετανού κινηματογραφικού αστέρα είναι ένα Vanquish του 2014. Η Aston Martin κατασκεύασε περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων του μοντέλου αυτού, μόλις 100, για τον εορτασμό των 100 χρόνων της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο αριθμός του αυτοκινήτου του Κρεγκ είναι βέβαια 007.
“Αυτό ήταν μια τιμή πράγματι για την καριέρα του. Αυτά που προσέδωσε ο Κρεγκ στον χαρακτήρα του Τζέιμς Μποντ, έχουν εκτιμηθεί ιδιαίτερα από την εταιρία και βέβαια από εκατομμύρια θαυμαστές”, δήλωσε η Μπέκι ΜακΓκιρ, διευθύντρια του Christie’s’ The Exceptional Sale.
Το χρώμα του αυτοκινήτου είναι μπλε και έχει μπλε σκούρο μπλε δερμάτινο σαλόνι. Οι αποχρώσεις αυτές επιλέχθηκαν λόγω της προτίμησης του Κρεγκ στο μπλε και στα σκούρα χρώματα.
Τα έσοδα από την πώληση θα δοθούν στη φιλανθρωπική οργάνωση The Opportunity Network που εδρεύει στη Νέα Υόρκη και βοηθά σπουδαστές από μη προνομιούχες κοινότητες να φοιτούν στο κολέγιο και να εκπληρώνουν τους στόχους τους όσον αφορά τη σταδιοδρομία τους. Ο Κρεγκ και η σύζυγός του, η 47χρονη επίσης βρετανίδα ηθοποιός Ρέιτσελ Βάις, είναι μέλη του διοικητικού συμβουλίου της οργάνωσης.

Λαγός με δαμάσκηνα

Ιδιαίτερο πιάτο για το κυριακάτικο τραπέζι

Υλικά για 4 άτομα
1 λαγό
1 κιλό κρασί ξηρό κόκκινο
½ φλιτζάνι τσαγιού κονιάκ
1 καρότο
2 κρεμμύδια
2 σκελίδες σκόρδο
ελαιόλαδο
σέλινο
μαϊντανός
θυμάρι
φύλλο δάφνης
πιπέρι σε κόκκους
250 γραμμάρια δαμάσκηνα
1 φλιτζάνι τσαγιού βούτυρο
250 γραμμάρια κρεμμυδάκια
200 γραμμάρια μανιτάρια
αλάτι
πιπέρι
Εκτέλεση
Χωρίζουμε σε μερίδες το λαγό και τον βάζουμε σε ένα πήλινο σκεύος ή σε σκεύος από πορσελάνη.
Προσθέτουμε το κρασί, το κονιάκ, το καρότο, τα κρεμμύδια σε φέτες, το σκόρδο, 2 κουταλιές λάδι και ένα δεματάκι από αρωματικά χόρτα όπως σέλινο, μαϊντανό, θυμάρι, φύλλο δάφνης.
Προσθέτουμε το πιπέρι και τα δαμάσκηνα και τα αφήνουμε να μείνουν για 24 ώρες.
Σε ένα μεγάλο τηγάνι, ζεσταίνουμε βούτυρο και σοτάρουμε τμηματικά τα κομμάτια του λαγού. Ακολούθως, τα βάζουμε σε ένα πλατύ και ρηχό πήλινο σκεύος για φαγητά φούρνου.
Σοτάρουμε στο τηγάνι και τα κρεμμυδάκια και τα προσθέτουμε στο λαγό μαζί με το μείγμα κρασιού, αφού το στραγγίσουμε.
Ρίχνουμε αλάτι και πιπέρι και αφήνουμε το λαγό να σιγοψηθεί για περίπου δύο ώρες.
Προς το τέλος, προσθέτουμε τα δαμάσκηνα και τα μανιτάρια, αφού σοτάρουμε τα τελευταία με λίγο βούτυρο. Σερβίρετε αν θέλετε με πουρέ.

Τα πιο «άπιστα» επαγγέλματα

Kάποια επαγγέλματα φαίνεται να κουβαλούν γονιδιακά και κοινωνικά, μια μεγαλύτερη τάση για αμαρτίες, όπως η απιστία. Νέα ευρήματα από αναδρομική μελέτη του Ανδρολογικού Ινστιτούτου, με στοιχεία από 30.000 περιστατικά από το 1987 έως και το 2017, υποστηρίζει πως πολιτικοί, γιατροί και δικηγόροι έχουν κάνει την απιστία δεύτερο επάγγελμα…
«Για λογούς κατανόησης της στατιστικής μεθόδου, επιλέξαμε τους πιο συχνά άπιστους, με βάση την επαγγελματική τους δραστηριότητα. Ως μεγάλη συχνότητα απιστίας θεωρήσαμε -αυθαίρετα, αλλά κοινωνικά αποδεκτή φόρμουλα- τους δέκα διαφορετικούς συντρόφους σε διάρκεια πέντε ετών» εξηγεί ο ουρολόγος – ανδρολόγος Κ. Κωσταντινίδης και συμπληρώνει ότι τα «επτά χρόνια φαγούρα» είναι καθοριστικά, διότι, σε όλα τα επαγγέλματα, η απιστία έστω και για μία φορά, ήταν σχεδόν ο κανόνας, στη διάρκεια ερωτικής σχέσης επτά ετών.
Όπως αναφέρει ο χειρουργός ουρολόγος – ανδρολόγος, συνεργάτης του Ανδρολογικού Ινστιτούτου Χ. Φλιάτουρας, «στην έρευνα, για λόγους κατανόησης, συγκρίναμε τρία επαγγέλματα που μας φάνηκαν πιο άπιστα σε σχέση με τα άλλα. Πολιτικούς, γιατρούς και δικηγόρους. Με βάση το 10, οι πολιτικοί είχαν βαθμό απιστίας 8, τον πιο ψηλό. Μετά ακολουθούσαν οι γιατροί, κυρίως χειρουργοί, με βαθμό 7 και μετά οι δικηγόροι με 6».
Σύμφωνα με τους ειδικούς, η επιστήμη έχει, ήδη, αποδείξει πως το ανθρώπινο είδος κουβαλά υποδοχείς ντοπαμίνης και ανταμοιβής σε διαφορετική συχνότητα σε κάποιες κοινωνικές ομάδες. Πιο άπιστο γονιδιακά είναι το είδος που έχει τους 7R υποδοχείς σε μεγαλύτερη πυκνότητα και πιο πιστό οι ομάδες με 4R.
«Οι φορείς των 7 υποδοχέων φαίνεται πως είναι πιο ευρηματικοί και ανήσυχοι κοινωνικά, αλλά και επαγγελματικά. Παίρνουν περισσότερα ρίσκα και διακινδυνεύουν ακόμη και τη ζωή τους για να ικανοποιήσουν τις ηδονές που κρύβουν τα γονίδια και οι εντολές τους» λέει ο κ. Κωνσταντινίδης.

ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΟΙ ΓΙΑΤΡΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ
Η πολιτική, η ιατρική και η δικηγορία είναι τρία επαγγέλματα που, σύμφωνα με τους ειδικούς, που επεξεργάστηκαν τα στοιχεία της έρευνας, έχουν έναν κοινό χαρακτήρα. Είναι επιθετικά και σε βαθμό επιβίωσης δαρβινικά τα πιο δύσκολα. Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί του Ανδρολογικού Ινστιτούτου, οι μεν πολιτικοί έχουν εχθρούς μέσα στα κόμματά τους και αντιπάλους απέναντι από το κόμμα τους, άρα η μάχη για επιβίωση είναι αμείλικτα εξουθενωτική. Αν προσθέσεις και το μικρόβιο της εξουσίας, που λειτουργεί άκρως αφροδισιακά, το μίγμα είναι εκρηκτικό και για τον περίγυρο γοητευτικό.
Οι χειρουργοί με τη σειρά τους νιώθουν σαν μικροί θεοί, όταν επεμβαίνουν για να σώσουν ζωές ή όταν ο απλός άνθρωπος απέναντι τους βλέπει σαν θεούς και τους πιστεύει περισσότερο και από τη μάνα του. Αυτό το είδος ερωτικής σχέσης, που αναπτύσσεται ανάμεσα στον άνθρωπο, που κρατά τη ζωή σου στα χέρια του, μπορεί και να μεταφραστεί σαν τον έρωτα, ως αντίδοτο του θανάτου. Η λατρεία και ο θαυμασμός από την μοιχεία είναι όψεις του ίδιου νομίσματος.
Οι δικηγόροι, τέλος, έχουν ένα πλεονέκτημα. Είναι ψυχίατροι, ψυχαναλυτές, αλλά πληρώνονται όταν είναι καλοί στο πολλαπλάσιο από μια απλή συνεδρία στο ντιβάνι. Οι περισσότεροι, δε, είναι καλοί ρήτορες και μαγεύουν με το πολύπλοκο λεξιλόγιό τους τους πελάτες, όπως το φίδι μαγεύει το πουλί πριν το καταπιεί? Οι δικηγόροι είναι εξομολογητές και κοινωνιολόγοι, ξέρουν τόσα για την ανθρώπινη ψυχή, αφού οι πελάτες τους είναι αμαρτωλοί συνήθως, θεμιτά ή αθέμιτα.
(πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Μιλάνο: Πρωτεύουσα της κομψότητας και για … σκύλους

Πουλόβερ από κασμίρι, γκρι παλτό από σγουρό μαλλί … Στο Μιλάνο, που φημίζεται ως μια από τις πρωτεύουσες της μόδας, οι ιταλοί λάτρεις της μόδας μπορούν να ντύνουν και τα σκυλιά τους με ρούχα που ράβονται κατά παραγγελία και είναι ασορτί με τη γκαρνταρόμπα τους.

Η λίγο ακραία ιδέα ανήκει στην Τζιοβάνα Τεμελίνι, μια 57χρονη εργαζόμενη επί 25 χρόνια στη μόδα.

“‘Ολα γεννήθηκαν από την αγάπη”, υπογραμμίζει αυτή η Ιταλίδα που αφιερώνει αρκετό χρόνο βοηθώντας τις οργανώσεις προστασίας των ζώων.

Ένα βράδυ του περασμένου Φεβρουάριου, μέσα στο ατελιέ της, η κόρη της είπε: “Κάνεις τόσα πραγματάκια για όλους τους σκύλους… Αλλά όταν βρέχει, ο δικός μου έχει τα αυτιά του καταμουσκεμένα”.

Το επόμενο βράδυ, μια από τις συνεργάτριές της εμφανίζεται με μια μικρή ζακέτα που είχε δυο μικρές κουκούλες για τα αυτιά, ασορτί με τη ζακέτα της κόρης της. Από εκεί προέκυψε η ιδέα ενός ατελιέ ραπτικής που θα δέχεται παραγγελίες για σκύλους. Το Temellini Dog A Porter σχεδιάζει και ετοιμάζει ρούχα ασορτί με αυτά που η Τζιοβάνα σχεδιάζει για γυναίκες.