21.8 C
Athens
Αρχική Blog Σελίδα 19891

Στον Μπράντλεϊ Κούπερ το βραβείο της Αμερικανικής Ταινιοθήκης

Στον τέσσερις φορές υποψήφιο για Όσκαρ, Μπράντλεϊ Κούπερ θα απονεμηθεί το 32ο ετήσιο βραβείο της Αμερικανικής Ταινιοθήκης ( American Cinematheque) στο γκαλά του οργανισμού που διοργανώνεται στις 29 Νοεμβρίου στο Beverly Hilton, στο Λος Άντζελες.

Η Αμερικανική Ταινιοθήκη, ιδρύθηκε το 1981 ως ανεξάρτητος, μη κερδοσκοπικός πολιτιστικός οργανισμός αφιερωμένος στη διατήρηση και την αναγνώριση της τέχνης του κινηματογράφου σε όλες τις μορφές του.

Η Έιμι Άνταμς παρέλαβε το 2017 το βραβείο του οργανισμού, το οποίο θεσπίστηκε το 1986.

Ο πρώτος ηθοποιός που βραβεύθηκε από την Αμερικανική Ταινιοθήκη είναι ο Έντι Μέρφι.

Ο οργανισμός θα τιμήσει τον Μπράντλεϊ Κούπερ για τα επιτεύγματά του στον κινηματογράφο, τα οποία περιλαμβάνουν τρεις διαδοχικές υποψηφιότητες για Όσκαρ για τους ρόλους του στις ταινίες «Silver Linings Playbook» (Οδηγός Αισιοδοξίας) του 2012, «American Hustle» (Οδηγός Διαπλοκής) του 2013 και «American Sniper» του 2014.

Ο πρόεδρος της Αμερικανικής Ταινιοθήκης, Ρικ Νισίτα χαρακτήρισε τον Κούπερ «το σύγχρονο ισοδύναμο των κινηματογραφικών αστέρων της Χρυσής Εποχής του Χόλιγουντ».

Η Πιονγιάνγκ δήλωσε ότι θα καταστρέψει το χώρο πυρηνικών δοκιμών τον Μάιο

Ο Βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν δήλωσε ότι θα κλείσει τον Μάιο τον χώρο πυρηνικών δοκιμών της Βόρειας Κορέας, σύμφωνα με όσα τόνισε στη σύνοδο κορυφής της Παρασκευής με τον Νοτιοκορεάτη πρόεδρο Μουν Τζε-ιν, ανέφερε η Σεούλ.
«Ο Κιμ, κατά τη διάρκεια της συνόδου κορυφής (…) δήλωσε ότι θα κλείσει τον χώρο πυρηνικών δοκιμών τον Μάιο», δήλωσε σήμερα ο εκπρόσωπος της νοτιοκορεατικής προεδρίας στους δημοσιογράφους.

Ο Μπορίς Σαρμάτς στο Φεστιβάλ Αθηνών

Ο Μπορίς Σαρμάτς, μία σημαντική προσωπικότητα όχι μόνο στο σύγχρονο χορό, αλλά και στον ευρύτερο χώρο της διανόησης, έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών με μία ξεχωριστή παράσταση.

«Πώς μπορεί κανείς να κινηθεί χωρίς να χρησιμοποιήσει καθόλου μυϊκή δύναμη;», είναι ένα από τα ερωτήματα που θέτει στην παράσταση «enfant», που παρουσιάζεται στην Πειραιώς 260 από τις 12 ως τις 14 Ιουλίου (στις 21.00). Όπως μαρτυρά και ο τίτλος της (enfant σημαίνει παιδί, στα γαλλικά) είναι ταυτόχρονα μία μελέτη για την ευαίσθητη φύση των παιδιών, αλλά και για το ποια θέση μπορεί να έχουν αυτά στο θέαμα.

Πρωταγωνιστικό ρόλο στο «enfant» έχει η κίνηση, όχι μόνο η ανθρώπινη αλλά και η μηχανική. Στην παράσταση συμμετέχει μια μεγάλη ομάδα παιδιών, 9 χορευτές και 3 μηχανές, που όλοι μαζί συνθέτουν μία πολύπλοκη συλλογική κίνηση. Το βάρος δίνεται στα παιδιά, που ως πρωτογενές υλικό είναι εύθραυστα, εύπλαστα, αλλά και μη ελέγξιμα και μέσα στην παράσταση δρουν υπό την καθοδήγηση των χορευτών. Ένας τεράστιος γερανός μετακινεί τους ενήλικους χορευτές, οι οποίοι με τη σειρά τους μετακινούν τα παιδιά. Μια πρωτότυπη και συγκινητική έρευνα πάνω στην ανθρώπινη κίνηση.

Η εφήμερη φύση του χορού απασχολεί σταθερά τον Σαρμάτς. Επί σειρά ετών διευθυντής του Εθνικού Χορογραφικού Κέντρου Ρεν και Βρετάνης, το οποίο και μετονόμασε σε «Μουσείο Χορού», ανέπτυξε τον προβληματισμό του για την παροδικότητα της τέχνης του, για τις χορογραφίες που χάνονται και για το πώς μπορούν να διασωθούν και να αξιοποιηθούν. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο έγραψε το «Μανιφέστο για ένα Μουσείο Χορού» (Manifesto for a dancing museum), ενώ το 2015 μετέτρεψε σε μουσείο χορού την Tate Modern Gallery στο Λονδίνο, παρουσιάζοντας ανάμεσα στα εκθέματα ιστορικές χορογραφίες και ποικίλες άλλες δράσεις.

Η δραστηριότητα του Σαρμάτς περιλαμβάνει πλήθος χορογραφικών πρότζεκτ, εκπαιδευτικό και συγγραφικό έργο, και αποτελεί μεγάλη επιρροή για την αναμόρφωση της τέχνης του χορού από τη δεκαετία του 1990 μέχρι σήμερα.

Δεν είναι η πρώτη φορά που δουλεύει με παιδιά. Στο παρελθόν έχει αναπτύξει το «Bocal», ένα νομαδικό σχολείο για παιδιά από διαφορετικές κοινωνικές ομάδες. Επίσης, υπήρξε επισκέπτης καθηγητής στο Universit?t der K?nste του Βερολίνου (2007 & 2008), όπου κατάρτισε ένα νέο ακαδημαϊκό πρόγραμμα για το χορό.

Εισιτήρια: 15 – 25 ευρώ.

Είμαστε από την ύλη που ‘ναι φτιαγμένα τα όνειρα

Είμαστε από την ύλη που ‘ναι φτιαγμένα τα όνειρα* Ουίλιαμ Σαίξπηρ

Στη σκηνή-αρένα του Θεάτρου «Σφαίρα» μπροστά στα μάτια και κάτω από την τεράστια ουράνια σφαίρα που αιωρείτο πάνω από τα κεφάλια, των όρθιων αχθοφόρων, των καροτσέρηδων, των μικρέμπορων, των μαστόρων, των καλφάδων, μπροστά στους καθήμενους τζέντλεμεν και τις κυρίες τους εκτυλισσόταν το δράμα του κόσμου, το δικό τους δράμα.

Στα πρόσωπά τους καθρεφτιζόταν μια νέα εποχή της ανθρωπότητας στην οποία ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά ήταν πως ο άνθρωπος άρχισε, μέσα από ένα μακρύ, επίπονο και οδυνηρό αγώνα, να πιστεύει στην δύναμή του.

Ο άνθρωπος που ύμνησε την ανθρώπινη δύναμη σε όλες τις δυνατές εκφάνσεις της, θέτοντας ταυτόχρονα ερωτήσεις που πρέπει να απαντηθούν στο σύγχρονο κόσμο, ήταν ο Ουίλιαμ Σαίξπηρ.

Στο έργο του συμπυκνώνονται όλα τα ζητήματα που έθεσε η κοινωνία στη μεταβατική της περίοδο από το γκρέμισμα της φεουδαρχίας έως την άνοδο και το στέριωμα του καπιταλιστικού κοινωνικοοικονομικού σχηματισμού και της αστικής κοινωνίας. Αυτό έγινε κατορθωτό διότι ο Σαίξπηρ έζησε την περίοδο του τέλους της Αναγέννησης, όταν οι κοινωνικοί όροι για το πέρασμα στην αστική κοινωνία είχαν δημιουργηθεί και είχαν αρχίσει να διαφαίνονται – σε εμβρυακή ακόμα μορφή – οι κοινωνικές αντιθέσεις που θα την διαπερνούσαν.

Γιος της αγγλικής ενδοχώρας, μετέβη στο Λονδίνο, μόνος του και αυτός, ανάμεσα σε δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους της επαρχίας, που η βίαιη απόσπαση των μέσων παραγωγής τους, τους έριξε από τη χωριάτικη, αγροτική ζωή στα μεγάλα αστικά κέντρα, που είχαν αρχίσει να διαμορφώνονται. Έτσι γεννήθηκε η εργατική τάξη.

Αλλά εξελίξεις συνέβησαν, όπως ήταν φυσικό και στο επίπεδο της εξουσίας, όπου μετά τον Πόλεμο των Δύο Ρόδων (1451-1485) μεταξύ του Οίκου των Λάνκαστερ και του Οίκου των Γιόρκ και την επικράτηση των πρώτων, ανέβηκε στον θρόνο η δυναστεία των Τιδόρ που έδωσε μεγάλη ώθηση στην αστική ανάπτυξη της Αγγλίας, καθιστώντας την ως την σημαντικότερη ναυτική και αποικιακή δύναμη του κόσμου.

Η άρχουσα τάξη της Αγγλίας είχε επίγνωση της ισχύος της, των απέραντων γεωγραφικών εκτάσεων όπου ασκούσε την αποικιοκρατική εξουσία της και των πολλαπλών συνεπειών αυτής της ισχύος. Η Αγγλία μετατρεπόταν σε «κέντρο του κόσμου». Ό,τι συνέβαινε εκεί, είχε επιπτώσεις σε όλο τον κόσμο. Για αυτό και το Ελισαβετιανό Θέατρο – την εποχή του Σαίξπηρ – ήταν «η σκηνή του κόσμου».

Ταυτόχρονα, σημειώνεται μεγάλη άνθιση των Τεχνών και των Γραμμάτων.

Σε αυτήν την εποχή έζησε και δημιούργησε ο Ουίλιαμ Σαίξπηρ, τις αντιθέσεις αυτής της εποχής αποτύπωσε στο έργο του, που η μελέτη του πρέπει να αρχίσει από τα ιστορικά του έργα για να γίνει κατανοητό.

Ο Ουίλιαμ Σαίξπηρ, ήταν ο τραγωδός της αστικής κοινωνίας: Τους πριν από αυτόν αιώνες οι κοινωνικοί όροι και το ειδικό βάρος της θρησκείας στην κοινωνική συνείδηση οδηγούσαν τους ήρωες των τραγωδιών σε σύγκρουση με κάτι «απόλυτο» και «εξωτερικό» ως προς αυτούς, και αυτό ήταν η Μοίρα ή οι Θεοί. Επειδή τα ιστορικά όρια των αιώνων εκείνων έθεταν αντικειμενικά εμπόδια στον άνθρωπο να διευρύνει σε καθοριστικό για την κοινωνία βαθμό τις δικές του δυνάμεις, η συντριβή του μπροστά στις ανώτερες από αυτόν δυνάμεις ήταν δεδομένη και από τη μιά «δικαίωνε» την ύπαρξη του «απόλυτου», ενώ από την άλλη επέφερε την «κάθαρση» στην ψυχή του θεατή.

Στη νέα εποχή, η εξερεύνηση της γήϊνης σφαίρας, η ανακάλυψη νέων ηπείρων, η πλεύση στους ωκεανούς, «σμίκρυνε» τον κάποτε απέραντο κόσμο, αλλά μεγάλωσε το «εντός μας βάθος» και αυτό έχει τη σημασία του στα σαιξπηρικά έργα.

Στην περίοδο της Αναγέννησης, γεννήθηκε η ελπίδα, πως θα υπάρξει ένας κόσμος χωρίς αντιθέσεις, ελπίδα που αποδείχτηκε πολύ σύντομα ουτοπία.

Επιπλέον όλα αυτά τα χρόνια υπήρχε και το «καταφύγιο» της φύσης, ακόμα ένα «απόλυτο», όπου, όμως, όπως τουλάχιστον θεωρούσαν κάποιοι, επικρατούσε «αρμονία».

Στις συνθήκες της αστικής κοινωνίας όπου δημιουργούσε ο Σαίξπηρ, δεν υπάρχει τίποτα από όλα αυτά. Ο άνθρωπος είναι απέναντι στον εαυτό του και εκείνο που μετρά είναι η δύναμη. Αλλά αυτή η δύναμη δεν είναι πλέον απόλυτη, είναι σχετική, τα πάντα είναι σε κίνηση, οι βασιλιάδες «ανεβαίνουν» και «πέφτουν», και δεν είναι τυχαίο το ότι όσο ζούσε η βασίλισσα Ελισάβετ δεν δημοσιεύτηκε σε καμία από τις εκδόσεις της τραγωδίας «Ριχάρδος Β’» η μεγάλη σκηνή της παραιτήσεώς του.

Οι «σκοτεινές σκηνές» των σαιξπηρικών δραμάτων, οι φόνοι, το αίμα, οι εφιάλτες, ο φθόνος, η ερημιά, τα οργιαστικά ερωτικά όνειρα, είναι η σαφής υπογράμμιση του «αφύσικου» της αστικής ταξικής εξουσίας, που αναγκάζει – είτε το συνειδητοποιούν, είτε όχι – τους ανθρώπους να συγκρούονται με τον ηθικό τους κόσμο. Μπροστά σε αυτήν την αντινομία συντρίβονται, αλλά στη βαθιά διαλεκτική των έργων του μεγάλου δραματουργού η πτώση των βασιλιάδων από το θώκο της εξουσίας, προκαλεί την ανύψωσή τους προς «ανθρώπινα» χαρακτηριστικά: οι βασιλιάδες γίνονται «άνθρωποι», φοβούνται, υποφέρουν, καταρρέουν, πεθαίνουν.

«Το βασίλειό μου για ένα άλογο», κραυγάζει ο Ριχάρδος Γ’ πριν πέσει νεκρός στη μάχη του Μπόσγουορθ, καθώς ο κοινωνικός ρόλος της αγέρωχης εξουσίας γκρεμίζεται μπροστά στο ένστικτο ενός ανθρώπου που φοβάται.

Ο ρεαλισμός του Σαίξπηρ είναι διαλεκτικός καθώς βλέπει τα πάντα στην κίνησή τους: Αν μπροστά στη ζωή, ένα άλογο είναι σημαντικότερο από ένα βασίλειο, και αν ένας ναύτης σε τρικυμία είναι χρησιμότερος από ένα βασιλιά, τότε η εξουσία του βασιλιά, δεν είναι και τόσο αναγκαία. Δοσμένη έτσι έξοχα, η «κάθαρση» επέρχεται όχι τόσο στην «ψυχή», όσο στο μυαλό του θεατή.

Ο Σαίξπηρ δεν “ ανεβάζει” στην σκηνή μόνο βασιλιάδες, αλλά και την ανώνυμη μάζα που πουλιέται στους πάγκους των παζαριών ενός Λονδίνου που ζέχνει, την ανώνυμη μάζα που εξεγείρεται γιατί πεινάει και ζητά πολιτικά δικαιώματα.

Είναι η ανώνυμη μάζα που με την μορφή του Τρελού στα σαιξπηρικά έργα χλευάζει κάθε εξουσία, είναι η ανώνυμη μάζα που σφύζει από ζωή που κουβαλάει ραμμένα στο δέρμα της παλιά παραμύθια και ερωτικά «μαντζούνια», είναι οι φτωχοδιάβολοι που ονειρεύονται την ίδια ώρα που επιδίδονται σε ύποπτες συναλλαγές…

Στο σαιξπηρικό θέατρο παίζουν “ όλοι”, τους ρόλους τους μοιράζει η Ιστορία και κυρίως δεν είναι μια για πάντα δοσμένοι.

Το δράμα του βαδίζει πάνω από το αγεφύρωτο κοινωνικό χάσμα, πάνω από μια ανελέητη κοινωνική σύγκρουση όπου ο αποφασιστικός παράγοντας είναι η δύναμη, το σαιξπηρικό έργο είναι ένας ύμνος στη δύναμη και στην αναπόφευκτη βίαιη σύγκρουση σε καιρούς μετάβασης από μια κοινωνία σε άλλη. Αυτός είναι ο βασικός πυρήνας της σαιξπηρικής δραματουργίας που αποτελεί ένα άρρηκτο σύνολο με «σπέρματα» του επόμενου έργου να βρίσκονται στο προηγούμενο.

Ακόμα τόπος «φυγής» από τον εφιάλτη των αστικών κοινωνικών σχέσεων δεν υπάρχει. Η ειδυλλιακή φύση της Αναγέννησης και των Ρομαντικών είναι εξίσου αδυσώπητη με την αστική κοινωνία και εξάλλου «φύση» δεν είναι μόνο το δάσος, είναι και οι άνθρωποι και τα ένστικά τους.

Κανείς δεν μπορεί να ξεφύγει από τις σχέσεις της κοινωνίας στην οποία ζει, το «Δάσος του Άρντεν» στο «Όπως σας αρέσει», δεν υπάρχει …εκτός αν, σκεπτόμενοι σύμφωνα με τον επίλογο της «Τρικυμίας», συνειδητοποιήσουμε ότι εφόσον τα πάντα είναι κοινωνικές σχέσεις που αλλάζουν, τότε το «Δάσος του Άρντεν» είναι αυτή η κοινωνία και η «φυγή» σε αυτό δεν είναι παρά μια νέα κοινωνία που την φτιάχνουμε με τη δράση μας.

Η «κάθαρση» έρχεται, μέσω της σκέψης, γιατί το αποφασιστικό στοιχείο είναι η ανθρώπινη πράξη, η δράση.

Στράτφορντ 26 Απριλίου 1616

«Καλέ μου φίλε, στ’ όνομα του Χριστού, να κρατηθείς/την σκόνη που είναι εδώ κλεισμένη να μην σκάψεις/Ευλογημένος όποιος τις πέτρες τούτες λυπηθεί/κι ανάθεμα σε όποιον μετακινήσει τα κόκαλά μου».**

Η μεγάλη πλατεία του Θεάτρου «Σφαίρα», η στρωμένη με στάχτη, καρβουνόσκονη και ένα παχύ στρώμα από τσόφλια φουντουκιών, είναι άδεια…

* Οι περίφημοι στίχοι από την «Τρικυμία».

** Αυτό αναγράφει η επιτύμβια στήλη στον τάφο του Σαίξπηρ στο Στράτφορντ.

Πως θα κινηθούν τα μέσα μεταφοράς την Πρωτομαγιά

Με απεργίες και στάσεις εργασίας συμμετέχουν στον φετινό εορτασμό της Πρωτομαγιάς οι εργαζόμενοι στα μέσα μεταφοράς.

Πιο συγκεκριμένα, την Τρίτη ακινητοποιημένα θα είναι τα τρένα, ο προαστιακός σιδηρόδρομος και τα τρόλεϊ αφού οι εργαζόμενοι αποφάσισαν 24ωρη απεργία. Λόγω της απεργίας των εργαζομένων στο σιδηρόδρομο θα ματαιωθούν τα βραδινά δρομολόγια της Δευτέρας 30/04/2018 στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη (που έχουν ώρα αναχώρησης τα μεσάνυχτα.

, Σημειώνεται ότι οι βραδινές αμαξοστοιχίες 600 και 601 από Αθήνα και Θεσσαλονίκη αντίστοιχα, (Τρίτη μεσάνυχτα προς Τετάρτη), θα κυκλοφορήσουν κανονικά μετά τη λήξη της απεργίας.

Οι συρμοί του μετρό θα κυκλοφορούν από τις 9 το πρωί έως και τις 6 το απόγευμα. Τα δρομολόγια θα εκτελούνται έως το σταθμό της Δουκίσσης Πλακεντίας.

Ο ηλεκτρικός θα λειτουργεί από τις 8 το πρωί σύμφωνα με απόφαση των εργαζομένων.

Τα λεωφορεία θα κινούνται από 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ. Η αποκατάσταση της κυκλοφορίας αναμένεται από τις 10:00 π.μ. ενώ τα οχήματα θα αρχίσουν να αποσύρονται από τις 20:00.

Οι εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς με ανακοινώσεις τους καταγγέλλουν την πολιτική της λιτότητας και της ισοπέδωσης των εργασιακών δικαιωμάτων και του κοινωνικού κράτους. Επισημαίνουν ότι θα υπερασπιστούν το δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών.

Τέλος, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών σε ανακοίνωσή της καταγγέλει την κυβέρνηση για ξεπούλημα του σιδηροδρόμου. « Ο αγώνας για ενιαίο – δημόσιο σιδηρόδρομο προς όφελος του λαού θα συνεχιστεί όσο μακρύς κι αν είναι».

Καθαρή έξοδος αν ο Άγιος Πορφύριος κάνει το θαύμα του

Με αιχμηρή δήλωση σχολίασε η Φώφη Γεννηματά την άποψη της κυβέρνησης περί καθαρής εξόδου από το μνημόνιο.

«Το παραμύθι της καθαρής εξόδου, το τελείωσαν Τσακαλώτος και Μοσκοβισί. Εκτός αν βέβαια ο Άγιος Πορφύριος κάνει το θαύμα του», τόνισε η επικεφαλής του Κινήματος Αλλαγής.

Τζέφρι Πάιατ: Πολύ μεγάλη ημέρα για την Ελλάδα

Την ομόφωνη έγκριση του ΚΥΣΕΑ για την αναβάθμιση 85 αεροσκαφών F-16 , χαιρετίζει ο πρεσβευτής των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Τζέφρι Πάιατ. Σε ανάρτησή του στο Twitter, ο κ. Πάιατ κάνει λόγο για μια μεγάλη ημέρα για τους συμμάχους μας, το ελληνικό υπουργείο ‘Αμυνας και την ελληνική Πολεμική Αεροπορία, καθώς η Ελλάδα προχωρά στην αναβάθμιση των F-16 μετά την επίσκεψη, τον περασμένο Οκτώβριο, του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στο Λευκό Οίκο. Επίσης, συγχαίρει τον υπουργό Εθνικής ‘Αμυνας, Πάνο Καμμένο και την ομάδα του.

Ανατροπή τίτλου στο 89′ για την Γιουβέντους

Με μεγάλη νικήτρια την πρωτοπόρο Γιουβέντους ολοκληρώθηκε το συναρπαστικό ντέρμπι της 35ης αγωνιστικής του Καμπιονάτο με την Ιντερ στο «Τζιουζέπε Μεάτσα» του Μιλάνου. Η «Βέκια Σινιόρα» αν και έχανε με 2-1 από την ομάδα του Μιλάνου, κατάφερε να γυρίσει το παιχνίδι σε 3-2 υπέρ της τρία λεπτά πριν την λήξη.

Το σκορ άνοιξε η Γιουβέντους στο 13΄ με τον Κόστα, ενώ από το 15΄ η Ίντερ αγωνιζόταν με 10 παίκτες, αφού αποβλήθηκε ο Ουρογουανός Ματίας Βετσίνο. Ακόμη και έτσι όμως κατάφερε να ισοφαρίσει στο 52΄ με τον Ικάρντι και να προηγηθεί 2-1 στο 65΄ με αυτογκόλ του Μπαρτζάλι, για να «λυτρώσει» τους φιλοξενούμενους στο 87΄ ο Κουαντράδο που ισοφάρισε σε 2-2 και να έρθει στο 89΄ ο Ιγκουαϊν να κάνει το 2-3 και η ομάδα του να παραμείνει στην κορυφή του βαθμολογικού πίνακα, ανεξάρτητα από το τι θα κάνε αύριο η Νάπολι στον αγώνα με την Φιορεντίνα.

Στο μεταξύ η Ρόμα κατάφερε να διατηρήσει ακέραιες τις ελπίδες της για έξοδο στο Champions League, αφού παρέμεινε στην πρώτη τετράδα της κατάταξης με τη νίκη της 4-1 επί της Κιέβο Βερόνα. Τα τέρματα της νικήτριας σημείωσαν οι Σικ (9΄), Τζέκο (40΄, 67΄) και Ελ Σαραουί (65΄), ενώ για τους ηττημένους σκόραρε ο Ινγκλέζε στο 88΄. Στο 56΄ αποβλήθηκε ο Ζεσούς για τη Ρόμα σε παράβαση που υπέπεσε πάνω στον Ινγκλέζε μέσα στην περιοχή. Ο διαιτητής έδωσε πέναλτι το οποίο εκτέλεσε ο Ινγκλέζε άστοχα στο 59΄, χάνοντας την ευκαιρία να μειώσει σε 2-1. Στο σημείο αυτό πέρασε στον αγώνα ο Κώστας Μανωλάς στη θέση του Σικ, σε μια κίνηση τακτικής από τον προπονητή της Ρόμα, Εουσέμπιο Ντι Φραντσέσκο και το παιχνίδι κύλισε εύκολα προς την πλευρά των γηπεδούχων με δύο ακόμη τέρματα από τους Ελ Σαραουί και Τζέκο, για να μειώσει δύο λεπτά πριν το τέλος η Κιέβο με τον Ινγκλέζε.

Τζανακόπουλος: «Αυτή η κυβέρνηση δε συνηθίζει να συνομιλεί στο σκοτάδι»

«Αυτή η κυβέρνηση δε συνηθίζει να συνομιλεί στο σκοτάδι. Ούτε απειλείται»: το μήνυμα αυτό στέλνει ο Δημήτρης Τζανακόπουλος, μετά από τηλεφώνημα που είχε από κάποιον που του συστήθηκε ως Βαγγέλης Μαρινάκης. Η δημοσιοποίηση του περιστατικού έγινε τα μεσάνυχτα από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, λίγη ώρα μετά το τηλεφώνημα.

Η σχετική ανάρτηση του υπουργού Επικρατείας και κυβερνητικού εκπροσώπου στη σελίδα του στο Facebook έχει ως εξής:
«Πριν από λίγο δέχθηκα ένα τηλεφώνημα από άγνωστο αριθμό. Ήταν ένας κύριος που μου συστήθηκε ως Βαγγέλης Μαρινάκης.
Με τόνο σχεδόν απειλητικό ζητούσε να μάθει το συντάκτη των ανακοινώσεων του γραφείου Τύπου του Πρωθυπουργού. Του έκλεισα το τηλέφωνο.
Αυτή η κυβέρνηση δε συνηθίζει να συνομιλεί στο σκοτάδι. Ούτε απειλείται.
Καλή νύχτα σας κύριοι».

Θεοδωρικάκος: Ο κ. Τσίπρας φοβάται τις εκλογές

«Ο κ. Τσίπρας φοβάται τις εκλογές», δηλώνει ο Τάκης Θεοδωρικάκος σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Παραπολιτικά», αναφέροντας ότι η στρατηγική της κυβέρνησης είναι να κάνει τις εθνικές εκλογές μαζί με τις αυτοδιοικητικές το 2019, ωστόσο το σχέδιο αυτό, όπως επισημαίνει, δεν θα της βγει. Όπως δηλώνει ο συντονιστής στρατηγικής και επικοινωνίας της Νέας Δημοκρατίας θα έχουν προηγηθεί οι ευρωεκλογές στις οποίες ο ΣΥΡΙΖΑ «θα εισπράξει όλη τη λαϊκή οργή». Είναι αισιόδοξος για τη νίκη της ΝΔ, αλλά με νόημα δηλώνει: «Κανένας εφησυχασμός, καμία επανάπαυση, κανένας ρεβανσισμός».

Ο κ. Θεοδωρικάκος επισημαίνει ότι η εκλογή του Κυριάκου Μητσοτάκη στην πρωθυπουργία θα σημάνει μια θεαματική αντιστροφή του ψυχολογικού κλίματος που θα καθορίσει την ανοδική πορεία της οικονομίας. «Υπεύθυνη και πατριωτική», χαρακτηρίζει ο κ. Θεοδωρικάκος και τη στάση του κ. Μητσοτάκη στα εθνικά θέματα, απέναντι «στο φιάσκο που είδαμε με τις γαλλικές φρεγάτες», το οποίο, όπως σημειώνει, «ξεπερνά κάθε όριο πολυγλωσσίας, ανευθυνότητας και επιπολαιότητας».

Αναφερόμενος στην προσπάθεια Τσίπρα να πιστωθεί μια «καθαρή έξοδο», ο υπεύθυνος στρατηγικού σχεδιασμού της ΝΔ σημειώνει ότι το μόνο που μπορεί να πιστωθεί ο σημερινός πρωθυπουργός είναι τα αχρείαστα 3ο μνημόνιο και το άτυπο 4ο, τις μειώσεις μισθών και συντάξεων και τη «γενιά των 360 ευρώ» και σημειώνει ότι «ο κ. Τσίπρας είναι ταυτισμένος με τις βαρύτατες θυσίες που υφίστανται διαρκώς οι πολίτες, με την τεράστια υπερφορολόγηση, με τα ψέματα και τις ιδεοληψίες του που βασανίζουν τον ελληνικό λαό».

Σε ό,τι αφορά στο Σκοπιανό ο κ. Θεωδωρικάκος επιμένει στο τρίπτυχο: Αλλαγή Συντάγματος, αποκήρυξη αλυτρωτισμού, ονομασία erga omnes, το οποίο όπως εκτιμά δεν ικανοποιείται λόγω της μικροκομματικής τακτικής και ρητορικής της κυβέρνησης που έχει προκαλέσει τα πατριωτικά αισθήματα και τις ευαισθησίες των Ελλήνων.

Συγκεκριμένα, για το χρόνο των εκλογών ο κ. Θεοδωρικάκος αναφέρει: «Ορισμένοι στον ΣΥΡΙΖΑ φαντασιώνονται ότι μπορούν να εξαντλήσουν την τετραετία, και μάλιστα να κάνουν τις εθνικές εκλογές την ίδια ημέρα με τις αυτοδιοικητικές. Αυτό δεν μπορεί να γίνει. Θα έχουν προηγηθεί οι ευρωεκλογές στις οποίες ο ΣΥΡΙΖΑ θα εισπράξει όλη τη λαϊκή οργή. Με βάση τον σχεδιασμό και την κλιμάκωση της κυβερνητικής προπαγάνδας ο κ. Τσίπρας θα έρεπε να δεχθεί την πρόκληση και να πάει σε εκλογές το φθινόπωρο που έρχεται. Αλλά είναι φανερό ότι φοβάται πάρα πολύ τη λαϊκή ψήφο. Δεν υποτιμώ την ικανότητά του σε τακτικούς ελιγμούς, αλλά η ελληνική κοινωνία έχει βγάλει τα συμπεράσματά της».

Στο ερώτημα για το αν προβληματίζει τη ΝΔ το ενδεχόμενο δημιουργίας κόμματος στα δεξιά της ο κ. Θεοδωρικάκος στέλνει ένα ξεκάθαρο έμμεσο μήνυμα σε όσους απεργάζονται τα συγκεκριμένα σενάρια σημειώνοντας ότι «η ΝΔ είναι πατριωτική επιλογή» για τη σωτηρία της Ελλάδος. Επ’αυτού σημειώνει: «Ο κόσμος της ΝΔ είναι πιο ενωμένος από ποτέ. Είναι αποφασισμένος να δώσει τα πάντα στη μάχη για να απαλλαγεί η πατρίδα μας από την πιο ανίκανη και ιδεοληπτική κυβέρνηση που πέρασε από τον τόπο. Βλέπει στο πρόσωπο του Κυριάκου Μητσοτάκη ένα πολιτικό με νέο στιλ ηγεσίας, με σοβαρότητα, με σχέδιο, με αλήθεια και με κοινωνική ευαισθησία. Βλέπει επίσης, ότι τη ΝΔ αυτή τη φορά θα την ψηφίσουν πολίτες που απείχαν στις τελευταίες εκλογές ή που ψήφισαν άλλα κόμματα. Η ΝΔ είναι η πατριωτική επιλογή. Είναι η νικηφόρα επιλογή. Και τελικά επιλογή σωτηρίας και αναγέννησης για την Ελλάδα. Γιατί να λείψει κανείς από αυτό το προσκλητήριο και από αυτή τη μάχη;».

Η ΑΕΚ στον τελικό του Challenge Cup

Ιστορική στιγμή για την ομάδα χάντμπολ της ΑΕΚ, καθώς αναδείχθηκε ισόπαλη 23-23 με την Μαδέιρα στο ΟΑΚΑ και σε συνδυασμό με τη νίκη της 29-21 (ημ. 12-13) στο πρώτο ματς μέσα στην Πορτογαλία, προκρίθηκε για πρώτη φορά σε τελικό μιας ευρωπαϊκής διοργάνωσης, αυτής του Challenge Cup. Ο τελικός επίσης θα είναι διπλός.
Είναι η τρίτη φορά που μια ελληνική ομάδα θα βρεθεί σε τελικό, μετά την Βέροια το 2003 και τον Διομήδη Άργους το 2012, ο οποίος και κατέκτησε το τρόπαιο. Αντίπαλος της ΑΕΚ θα είναι μία εκ των Ποτάισα Τούρντα (Ρουμανία) και Βεστμανάγιερ (Ισλανδία), με τους Ισλανδούς να έχουν νικήσει 31-28 στο πρώτο ματς και την ρεβάνς να γίνεται στην Ρουμανία.

Τα πεντάλεπτα: 3-1, 6-4, 8-6, 10-9, 12-9, 13-12 (ημιχ.), 15-13, 17-15, 19-17, 21-20, 21-21, 23-23
Διαιτητές: Κιάσκο ? Κισέλεφ (Ρωσία) Παρατηρητής: Σοός (Ουγγαρία) Δίλεπτα: 7-2, Πέναλτι: 2/3-0/2
ΑΕΚ (Νίκος Γραμματικός): Χρ. Νικολαΐδης, Τσικογιαννόπουλος, Πέρρος 2, Γεωργιάδης, Χόγκας 4, Ζαμπούνης 3, Π. Νικολαΐδης 1, Ραντούλοβιτς, Συγγάρης, Χατσίκας, Λόκεν 3, Δομπρής, Βαμβακάς 1, Αργυρού 2, Βραζάλιτσα 2, Μυλωνάς 5.
ΜΑΔΕΪΡΑ (Πάουλο Φιντάλγκο): Λίμα 3, Βιέιρα, Μορέιρα 1, Μάρτινς 1, Γκόμες Ν., Σάντος Ντ. 1, Καρβάλιο, Μιράντα 4, Σεμέδο 7, Γκόμες Ζ. 2, Καπντεβίλ, Πίντο 4, Νέκρουσετς.

Στην εποχή του «Φαραώ»

Ένα άγαλμα για τον Λούη Τίκα στις ΗΠΑ

Στις 23 Ιουνίου 2018, στην πόλη Τρίνινταντ της Πολιτείας Κολοράντο των ΗΠΑ, έχει προγραμματιστεί να γίνουν τα αποκαλυπτήρια του ανδριάντα του μεγάλου συνδικαλιστή ηγέτη, του ‘Ελληνα Ηλία Σπαντιδάκη (Λούης Τίκας), γράφει η ομογενειακή ιστοσελίδα Calami.us. O Λουης Τίκας δολοφονήθηκε από την Εθνοφυλακή του Κολοράντο, στη «σφαγή του Λάντλοου» 20 Απριλίου 1914, στη διάρκεια της μεγάλης εργατικής απεργίας στα ορυχεία Ροκφέλερ, στην περιοχή Λάντλοου, κοντά στην πόλη Τρίνιταντ, στα νότια της Πολιτείας.

Τα αποκαλυπτήρια θα συνοδευτούν από εκδηλώσεις, ενώ η ημέρα θα τιμηθεί με διακηρύξεις της Πολιτείας Κολοράντο και της Πόλης Ντένβερ. ‘Εχει προσκληθεί να παραστεί και ο πρωθυπουργός της Ελλάδας, Αλέξης Τσίπρας.

Ο ανδριάντας θα στηθεί με πρωτοβουλία του «Ιδρύματος Ελληνισμού Αμερικής», με τις χορηγίες Ομογενών. Η πόλη Τρίνιταντ δέχτηκε σχετικό αίτημα του Ιδρύματος, τον προηγούμενο χρόνο. Το ‘Ιδρυμα, είχε πρωτοστατήσει και στην τοποθέτηση του ανδριάντα του «Δρ. Παπ» (Παπανικολάου), τον προηγούμενο χρόνο, στο πανεπιστήμιο του Μαϊάμι, Φλόριδα. ‘Οπως δηλώνει ο πρόεδρος του Ιδρύματος, Μιχάλης Σέρβος, «ήταν υποχρέωση του Ελληνισμού Αμερικής να τιμήσει τον μεγάλο ήρωα συνδικαλιστή, σύμβολο των συνδικαλιστικών αγώνων στις ΗΠΑ».

Η ζωή του ήρωα συνδικαλιστή

Ο Λούης Τίκας (1886-1914) γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ρέθυμνο της Κρήτης. Τον χρόνο 1906 σε ηλικία 20 χρονών μετανάστευσε στις ΗΠΑ και από την Νέα Υόρκη, όπου πρωτοέφτασε, κατάληξε στο νότιο Κολοράντο, γιά να εργαστεί στα ορυχεία. Τον χρόνο 1910 έγινε Αμερικανός πολίτης και λειτούργησε καφενείο στην πόλη Ντένβερ, στην οποίαν τότε ζούσαν περίπου 240 ‘Ελληνες, με κέντρο την οδό «Μάρκετ» γνωστή ως «Greek Town». Oι περισσότεροι ‘Eλληνες, ήταν εργάτες στα ορυχεία.

Ο Τίκας, έγινε μέλος της συνδικαλιστικής ‘Ενωσης των «Βιομηχανικών Εργατών του Κόσμου» (Wobblies). Εργάστηκε στα ορυχεία στην περιοχή Πουέμπλο. Αναδείχτηκε σε ηγετική μορφή ανάμεσα στους συμπατριώτες του, επειδή μιλούσε καλύτερα αγγλικά απ’ οποιονδήποτε άλλον και έστελνε τα εμβάσματα στην Ελλάδα για λογαριασμό των συμπατριωτών του, που δεν ήξεραν πώς να φερθούν στο ταχυδρομείο και στην τράπεζα.

Οι φωτογραφίες της συλλογής Ντολντ, που υπάρχουν στην πολιτειακή βιβλιοθήκη του Ντένβερ, δείχνουν τον Τίκα ως έναν Αμερικανό πολίτη χωρίς μουστάκι -κάτι ασυνήθιστο για την κρητική κοινότητα- που δεν θα ξεχώριζε από έναν ντόπιο.

Την εποχή που ο Λούης Τίκας έφτασε στο Ντένβερ, το μεγάλο αφεντικό ήταν ο Λεωνίδας Σκλήρης, από τη Σπάρτη, ένα είδος εργατοπατέρα που έλεγχε τους ‘Ελληνες εργάτες, όχι μόνο στο Κολοράντο αλλά στην Γιούτα και στην Νεβάδα. Τους εύρισκε δουλειά στα ορυχεία με συνθήκες μεσαιωνικές και αμοιβές χειρότερες από των άλλων εθνοτήτων. Οι «’Ελληνες του Σκλήρη» εργάζονταν για $ 1,75 την ημέρα, ενώ οι Γερμανοί και οι Ουαλοί έπαιρναν $ 2,50. Η κατάσταση στα ορυχεία ήταν μεσαιωνική. Από 1910 ίσαμε 1913, συνολικά 618 ανθρακωρύχοι είχαν χάσει τη ζωή τους σε εργατικά ατυχήματα. Τα ημερομίσθια ήταν τόσο χαμηλά, ώστε πολλές οικογένειες ικανοποιούνταν με τις «αποζημιώσεις θανάτου» που έφταναν τα εφτακόσια δολάρια (χώρια το φέρετρο των είκοσι δολαρίων). Ανάμεσά τους δούλευαν 350 περίπου Έλληνες. Η δουλειά τους ήταν πολύ σκληρή, με αποτέλεσμα σε δύο χρόνια να υπάρχουν 13 θάνατοι Ελλήνων και πολλοί τραυματισμοί.

Το 1912, ο Λούης Τίκας εγκατέλειψε το καφενείο. Τον Νοέμβριο του 1912 βρισκόταν στα ορυχεία του Φρέντερικ στο Κολοράντο, που ήταν σκλαβοπάζαρα. Στις 19 Νοεμβρίου ήταν επικεφαλής των 63 Ελλήνων που κατέβηκαν σε απεργία. Τότε αναδείχτηκε η ηγετική κορφή του συνδικαλιστή Τίκα, με αποτέλεσμα να κερδίσει την εμπιστοσύνη των συμπατριωτών του, που αναζητούσαν τρόπους να απαλλαγούν από εργατοπατέρες τύπου «Σκλήρη». Στην διάρκεια αυτής της απεργίας, συνέβησαν πολλά: ‘Οργιο εγκάθετων, «προβοκάτσιες» (μπήκε φωτιά στο κτίριο δίπλα στο πηγάδι του ορυχείου), συλλήψεις και φυλακίσεις. Ο Λούης Τίκας δεν ανεχόταν την εκμετάλλευση και την αδικία. Ήρθε σε επαφή με την «’Ενωση Ανθρακωρύχων Αμερικής» (United Mine Workers of America), άρχισε να περιοδεύει στις ανθρακοφόρες περιοχές του Ντένβερ και του Πουέμπλο και να συγκεντρώνει στατιστικά στοιχεία για ατυχήματα και τραυματισμούς την περίοδο 1912-13. Επίσης, για την πολιτική των εταιριών και τη συμπεριφορά των υπευθύνων. Ενημερώνει πως αν οι συνθήκες δεν αλλάξουν θα ξεκινήσει ”βιομηχανικός πόλεμος”, όπως τον ονομάζει.

Ο Τίκας, σύντομα αποκτά την εμπιστοσύνη των εργαζομένων και εξελίσσεται σε ηγετική μορφή. Ο «Λούης ο Έλληνας» (Louis the Greek) ή ο «Λίο ο Κρητικός» (Leo the Cretan), όπως τον αποκαλούσαν, έγινε θρύλος. Όμως, οι εταιρίες που ανήκαν κυρίως στον Τζον Ροκφέλερ, δεν υποχωρού, αλλά καιροφυλακτούν γιά να τον πλήξουν.

Η αιματηρή απεργία Στις 23 Σεπτεμβρίου 1913 ξεκινά η μεγάλη απεργία στην πόλη Λάντλοου (Laddlow ή Ludlow), όπου υπήρχαν 13.000 ανθρακωρύχοι. Στις αρχές της απεργίας, η εταιρεία για να την καταπνίξει προέβη σε έξωση των απεργών από τα οικήματα στα οποία τους στέγαζε και προσέλαβε απεργοσπάστες. Οι απεργοί δεν πτοήθηκαν. Έστησαν σκηνές στην περιοχή σε στρατηγικό σημείο, ώστε να εμποδίζουν τους απεργοσπάστες να μπουν στα ορυχεία. Τον Οκτώβριο, ο καταυλισμός των απεργών λειτουργούσε σαν πόλη: πεντακόσιοι άνδρες, τριακόσιες πενήντα γυναίκες, τετρακόσια πενήντα παιδιά, ελληνικός φούρνος, ελληνικό καφενείο.

Η εταιρεία ζήτησε την παρέμβαση της εθνοφρουράς και ο κυβερνήτης του Κολοράντο συμφώνησε. Οι συγκρούσεις ήταν βιαιότατες. Τότε η οικογένεια Ροκφέλερ υπέβαλε το αίτημα να ντυθούν με στολές της εθνοφρουράς δικά της, έμπιστα πρόσωπα, αποφασισμένα αν χρειαστεί να ρίξουν στο ψαχνό. Ο κυβερνήτης το αποδέχθηκε και αυτό. Αλλά οι απεργοί δεν υποχώρησαν – ακόμη και όταν οι Ροκφέλερ έστειλαν ένα θωρακισμένο αυτοκίνητο το οποίο έφερε πολυβόλο και οι εθνοφρουροί το αποκαλούσαν Death Special.

Ήταν φανερό ότι στις 20 Απριλίου 1914 η εθνοφρουρά θα εισέβαλε και θα εκκένωνε τον καταυλισμό των απεργών. Ήταν Δευτέρα του Πάσχα και οι περισσότεροι κοιμούνταν αφού την προηγούμενη γιόρταζαν το ελληνικό Πάσχα. Οι πιστολάδες της εταιρίας απαίτησαν από τον Λούη Τίκα να τους παραδώσει δύο Ιταλούς συνδικαλιστές. Ο Τίκας ζήτησε ένταλμα σύλληψης αλλά τέτοιο πράγμα δεν υπήρχε και ο Τίκας αρνήθηκε οποιαδήποτε διαπραγμάτευση.

Λίγο αργότερα έπεσε η πρώτη βολή: μερικοί από τους απεργούς ήταν οπλισμένοι. Το Κολοράντο αποτελούσε μέρος της Άγριας Δύσης. Ακολούθησε μάχη χαρακωμάτων ενώ οι γυναίκες και τα παιδιά έτρεξαν να σωθούν στους γύρω λόφους. Σύμφωνα με την μαρτυρία της Μαίρη Χάρρις, γνωστής και ως Mother Jones, πάνω από σαράντα άτομα σκοτώθηκαν από σφαίρες και από ασφυξία, ενώ ένα αγοράκι δέχτηκε μια σφαίρα στο κεφάλι καθώς προσπαθούσε να σώσει το γατάκι του. Σύμφωνα με την Mother Jones οι πιστολάδες είχαν καταναλώσει πολύ ουίσκι από το κοντινό σαλούν και βρίσκονταν σε έξαλλη κατάσταση. Τα επεισόδιο, που αποτελεί μαύρη σελίδα στην ιστορία των ΗΠΑ, ονομάστηκε «σφαγή του Λάντλοου».

Ο Τίκας με απαράμιλλο θάρρος, ζήτησε να δει τον επικεφαλής της εθνοφρουράς, λοχαγό Καρλ Λίντερφελντ (Karl Linderfeld) κρατώντας λευκή σημαία. Οι δυο τους συναντήθηκαν στο λόφο και μίλησαν για λίγο. Έπειτα οι αυτόπτες μάρτυρες είπαν ότι ο αξιωματούχος χτύπησε με πρωτοφανή αγριότητα τον Τίκα στο κεφάλι με την καραμπίνα του. Η καραμπίνα έσπασε στα δύο όπως και το κρανίο του Τίκα. Οι εθνοφρουροί βάλθηκαν να πυροβολούν το άψυχο σώμα. Ευθύς αμέσως εισέβαλαν στον καταυλισμό, ρίχνοντας αδιακρίτως εναντίον οτιδήποτε κουνιόταν. Έδιωξαν τους απεργούς, σκότωσαν 18 άτομα, 10 εκ των οποίων ήταν παιδιά από τριών μηνών, ίσαμε 11 χρονών και έκαψαν τις σκηνές τους. Όταν οι απεργοί ξαναμπήκαν μερικές ημέρες αργότερα στον καταυλισμό, βρήκαν το πτώμα του Τίκα. Η κηδεία του έγινε στις 27 Απριλίου 1914 και την νεκρώσιμη πομπή ακολούθησαν χιλιάδες εργάτες.

Οι συγκρούσεις τερματίστηκαν μόνον όταν ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Γούντρο Γουίλσον, έστειλε μονάδες του ομοσπονδιακού στρατού στην περιοχή. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, σκοτώθηκαν συνολικά 69 άτομα. Στον θλιβερό απολογισμό θα πρέπει να προσθέσουμε και τα εξής: 400 απεργοί συνελήφθησαν, 332 από αυτούς παραπέμφθηκαν για φόνο και μόνο ένας, ο Τζον Λόουσον, καταδικάστηκε αλλά το Ανώτατο Δικαστήριο του Κολοράντο αργότερα τον αθώωσε. Από την εθνοφρουρά παραπέμφθηκαν 22 άτομα – ανάμεσά τους και δέκα αξιωματικοί – και σε μια παρωδία δίκης, που ως τέτοια διδάσκεται σήμερα σε διάφορες πανεπιστημιακές σχολές, αθωώθηκαν όλοι, πλην του λοχαγού Λίντερφελντ, ο οποίος δολοφόνησε τον Τίκα. Όμως, η ποινή που του επιβλήθηκε ήταν απλή πειθαρχική επίπληξη.

Σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τα γεγονότα του Λάντλοου, διάφοροι μεταρρυθμιστές και σοσιαλιστές οργάνωσαν πικετοφορίες σ’ όλη τη χώρα.

Ο συγγραφέας Άπτον Σίνκλαιρ (που αργότερα έγραψε το μυθιστόρημα «King Coal») στήθηκε επί μέρες έξω από τα γραφεία του Ροκφέλερ στη Νέα Υόρκη σε σιωπηλή διαδήλωση.
Στο Σικάγο πραγματοποιήθηκε μεγάλη διαδήλωση με πρωτοβουλία της εφημερίδας “Masses”. Ο Σίνκλαιρ και ο προοδευτικός δικαστής του Ντένβερ, Μπ. Μπ. Λίντσεϊ, ταξίδεψαν μαζί με γυναίκες απεργών σ’ όλη την Αμερική μιλώντας σε συγκεντρώσεις για την σφαγή του Λάντλοου.
Το χρονικό της απεργίας δεν γράφτηκε ποτέ. Είχε σχεδόν ξεχαστεί, ώσπου το 1944 ο τραγουδιστής Γούντι Γκάθρι έγραψε ένα τραγούδι με τίτλο «The Ludlow Massacre». Το τραγούδι ακουγόταν συχνά στις διαδηλώσεις της δεκαετίας του ’60. - Ο ποιητής Ντέιβιντ Μέισον έγραψε ένα ποιητικό μυθιστόρημα 4.800 στίχων με τίτλο: “Ποιος ήταν ο Λούης Τίκας”, όπου περιγράφεται η ζωή του Έλληνα πρωταγωνιστή του αμερικανικού εργατικού κινήματος.
Την ζωή του Τίκα επανέφερε στο προσκήνιο ο ελληνοαμερικανός συγγραφέας Ζήσης Παπανικόλας (1991), γράφοντας την βιογραφία του σε ένα βιβλίο.
Τον χρόνο 2001 ο Αμερικανός τραγουδοποιός Φρανκ Μάνινγκ (Frank Manning) στηριγμένος στις αναμνήσεις του παππού του που συμμετείχε στην απεργία του Λάντλοου, έγραψε το τραγούδι «Λούης Τίκας», που βραβεύτηκε στο διαγωνισμό «Γούντι Γκάθρι». Το τραγούδησε στις ετήσιες εκδηλώσεις που διοργανώνονται στο Λάντλοου από την Ένωση Ανθρακωρύχων και το 2007 το τραγούδησε και στην Ελλάδα.
Σήμερα το Λάντλοου είναι μια πόλη-φάντασμα. Στον χώρο της σφαγής, στην περιοχή Τρίνινταντ, έχει στηθεί μεγαλοπρεπές μνημείο από γρανίτη στη μνήμη των θυμάτων. Εκεί υπάρχει και ο τάφος του γενναίου Λούη Τίκα. - Στο Ρέθυμνο, τόπος καταγωγής του, προς τιμήν του, υπάρχει οδός Ηλία Σπαντιδάκη και προτομή του.
Τον 2013 η δημοσιογράφος Λαμπρινή Θωμά και ο σκηνοθέτης Νίκος Βεντούρας γύρισαν το ντοκιμαντέρ ”Παληκάρι” (Ο Λούης Τίκας και η σφαγή του Λάντλοου).
«Αποστόλης Μπερδεμπές» είναι το όνομα της ομάδας που γύρισε το ντοκυμαντέρ ”Ludlow, oι Έλληνες στους Πολέμους του Άνθρακα” και η οποία έχει στο ενεργητικό της το γνωστό ντοκιμαντέρ ”Ταξισυνειδησία” (2013). Ο Αποστόλης Μπερδεμπές ήταν ένας αγωνιστής της ελληνικής παροικίας της Νέας Υόρκης στα χρόνια της χούντας, ένας αγνός και πρωτοπόρος άνθρωπος, που πέθανε πολύ νέος, μία ημέρα πριν κλείσει τα 31 του χρόνια. Οι συντελεστές της ταινίας είναι οι Λεωνίδας Βαρδαρός (σκηνοθεσία), Προκόπης Δάφνος (διευθυντής φωτογραφίας), Ρήγας Αξελός (αφήγηση), Ξενοφώντας Βαρδαρός (μοντάζ και μουσικές επιλογές, Ανδρέας Γκόβας (ηχολήπτης) και Φρόσω Τσούκα (έρευνα).
Πηγή: Ιστοσελίδα kalami.us

UNICEF: Διαπιστώσαμε δυσλειτουργίες αλλά όχι απάτη

Τους λόγους της διακοπής της συνεργασίας της με την πρώην Εθνική Επιτροπή της στην Ελλάδα εξηγεί η UNICEF με ανακοίνωσή της καθώς έπειτα από διαδοχικούς ελέγχους αποκαλύφθηκαν «διοικητικές δυσλειτουργίες» και αναδείχθηκαν «μη βιώσιμες συστημικές παραλείψεις», ωστόσο, δεν διαπιστώθηκε απάτη.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση «Η UNICEF προέβει σε διακοπή της συμφωνίας της με την πρώην Εθνική Επιτροπή της στην Ελλάδα, μετά από διεξαγωγή δύο διαδοχικών ελέγχων από ανεξάρτητους φορείς – ο πρώτος κατόπιν αιτήματος της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής και ο δεύτερος με αίτημα της UNICEF – οι οποίοι αποκάλυψαν διοικητικές δυσλειτουργίες και αναδείχθηκαν μη βιώσιμες συστημικές παραλείψεις. Αυτές περιλάμβαναν ανεπαρκή καταγραφή λογιστικών συναλλαγών, αμφισβητούμενες πρακτικές απασχόλησης και ελλιπή διακυβέρνηση. Ο ανεξάρτητος έλεγχος που ανέθεσε η UNICEF δεν διαπίστωσε την ύπαρξη απάτης».
Ακόμη, όπως τονίζει η UNICEF, «επένδυσε σημαντικούς πόρους και συνεργάστηκε μεθοδικά με το διοικητικό συμβούλιο της Εθνικής Επιτροπής για το σχεδιασμό και την εφαρμογή πλάνου αναδιοργάνωσης, το οποίο θα επανέφερε την διοικητική διαχείρισή της στα διεθνή πρότυπα που απαιτούνται για το διεθνές δίκτυο Εθνικών Επιτροπών του Οργανισμού και που αναμένονται από τους εταίρους μας. Παρά τις εντατικές προσπάθειες, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι, δεδομένης της αναποφασιστικότητας και του διχασμού του διοικητικού συμβουλίου, οι στόχοι μας δεν είναι εφικτό να επιτευχθούν».
Επιπλέον, σημειώνεται ότι «διεργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει προς την κατεύθυνση καθορισμού μιας νέας Εθνικής Επιτροπής στην Ελλάδα ώστε η UNICEF να συνεχίσει με υπερηφάνεια το έργο της για τα παιδιά σε όλο τον κόσμο. Η UNICEF θα συνεργαστεί πλήρως με την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών στην έρευνα που διεξάγει για την Ελληνική Εθνική Επιτροπή».
Παράλληλα, «η UNICEF δεσμεύεται να συνεχίσει την 70-ετή στήριξη και συνεργασία της με την ελληνική κοινωνία» καθώς όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, το έργο της «θα συνεχιστεί ως έχει, ως μέρος του πλάνου της προσφυγικής και μεταναστευτικής ανταπόκρισης, το οποίο στηρίζεται από το Περιφερειακό Γραφείο Ευρώπης και Κεντρικής Ασίας, σε συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση και άλλους εταίρους της κοινωνίας των πολιτών».