19.9 C
Athens
Αρχική Blog Σελίδα 19889

ΠτΔ: «Δεν υπάρχουν γκρίζες ζώνες στο Αιγαίο»

Μήνυμα στην Τουρκία ότι θα πρέπει να σεβαστεί το διεθνές δίκαιο και το ευρωπαϊκό κεκτημένο έστειλε σήμερα από το νησί της Σύμης, όπου παραβρέθηκε για τις εκδηλώσεις εορτασμού της επετείου των 73 χρόνων από την παράδοση της Δωδεκανήσου στους συμμάχους, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος, επισημαίνοντας ότι θα πρέπει να γίνει σαφές προς κάθε κατεύθυνση ότι «στο Αιγαίο και ειδικά στα Δωδεκάνησα δεν υπάρχουν γκρίζες ζώνες».

Τα σύνορα της Ελλάδας είναι και σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τόνισε μεταξύ άλλων στην ομιλία του, κατά την ανακήρυξή του ως επίτιμου δημότη Σύμης ο ΠτΔ.

Στην πανηγυρική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, που πραγματοποιήθηκε στο Πνευματικό Κέντρο Σύμης παρέστησαν ο αντιπρόεδρος της Βουλής, Δ. Κρεμαστινός, ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ν. Σαντορινιός, η επικεφαλής του Κινήματος Αλλαγής, Φ. Γεννηματά, οι βουλευτές Δ. Γάκης, Μ. Κόνσολας και Κ. Σκανδαλίδης, ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γ. Χατζημάρκος, ο πρόεδρος της ΠΕΔ και δήμαρχος Ρόδου, Φ. Χατζηδιάκος και αρκετός κόσμος.

Όπως σημείωσε ο κ. Παυλόπουλος, το καθεστώς της τελικής παραχώρησης των Δωδεκανήσων στην Ελλάδα διέπεται από τις διατάξεις της Συνθήκης Ειρήνης των Παρισίων (Απρίλιος του 1947) μεταξύ των συμμάχων, νικητών του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου, και της Ιταλίας. Ιδιαίτερη σημασία, εντός αυτού του θεσμικού πλαισίου έχουν οι διατάξεις του άρθρου 14 της ως άνω Συνθήκης, είπε ο κ. Παυλόπουλος, σύμφωνα με τις οποίες: «1. Η Ιταλία εκχωρεί εις την Ελλάδα εν πλήρει κυριαρχία τας νήσους της Δωδεκανήσου τας κατωτέρω απαριθμουμένας, ήτοι: Αστυπάλαιαν, Ρόδον, Χάλκην, Κάρπαθον, Κάσον, Τήλον, Νίσυρον, Κάλυμνον, Λέρον, Πάτμον, Λιψόν, Σύμην, Κω και Καστελλόριζον ως και τας παρακειμένας νησίδας. 2. Αι ανωτέρω νήσοι θα αποστρατιω-τικοποιηθώσι και θα παραμείνουν αποστρατιωτικοποιημέναι». Είναι προφανές, λοιπόν, ότι η διατύπωση της παραγράφου 1 του άρθρου 14 της Συνθήκης Ειρήνης των Παρισίων είναι τόσο σαφής, ώστε να μην αφήνει οιοδήποτε περιθώριο ως προς την ουσία και την έκταση της κυριαρχίας της Ελλάδος και της Ευρωπαϊκής Ένωσης επί των Δωδεκανήσων.»

Η κυριαρχία αυτή είναι «πλήρης», πράγμα το οποίο σημαίνει ότι ουδέναν περιορισμό επιδέχεται κατά την άσκησή της τόνισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας επισημαίνοντας ότι «Οιαδήποτε λοιπόν αμφισβήτηση της ερμηνείας των διατάξεων της παραγράφου 1 του άρθρου 14 της Συνθήκης Ειρήνης των Παρισίων συνιστά, αυτοθρόως, παραβίαση του Διεθνούς και του Ευρωπαϊκού Δικαίου».

Τα εν λόγω συμπεράσματα δεν αφορούν μόνο την υπεράσπιση των συνόρων, της εδαφικής ακεραιότητας και της κυριαρχίας της χώρας μας, αλλά και την συνακόλουθη υπεράσπιση των συνόρων και της εδαφικής ακεραιότητας της ίδιας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τόνισε ο κ. Παυλόπουλος, επισημαίνοντας πως «κατά λογική ακολουθία, κάθε αμφισβήτηση των συνόρων, της εδαφικής ακεραιότητας και της κυριαρχίας της Ελλάδος συνιστούν αμφισβήτηση των συνόρων και της εδαφικής ακεραιότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Τα ίδια συμπεράσματα απευθύνονται, θωρακισμένα με το αμάχητο τεκμήριο της συμφωνίας τους με το Διεθνές και το Ευρωπαϊκό Δίκαιο στο σύνολό τους, προς κάθε κατεύθυνση επεσήμανε στην ομιλία του ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας τονίζοντας ότι πρωτίστως απεθύνονται προς εκείνους «οι οποίοι είτε επινοούν δήθεν “γκρίζες ζώνες” στο Αιγαίο, είτε διεκδικούν εδάφη που δεν τους ανήκουν είτε, τέλος, αμφισβητούν την πλήρη κυριαρχία της Ελλάδας επί των Δωδεκανήσων».

Ειδικώς προς αυτούς, είπε ο κ. Παυλόπουλος «υπενθυμίζουμε το αυτονόητο δικαίωμα της Ελλάδας, κατά τις διατάξεις του άρθρου 51 του Καταστατικού Χάρτη του ΟΗΕ περί προληπτικής νόμιμης άμυνας, να τα θωρακίζει αμυντικά εναντίον κάθε επιβουλής, με όλα τα διαθέσιμα μέσα, όταν και εφόσον το κρίνει σκόπιμο. Επιπλέον, η Τουρκία δεν έχει κατά το Διεθνές Δίκαιο λόγο επ’ αυτού, διότι δεν είναι συμβαλλόμενο μέρος στην Συνθήκη Ειρήνης των Παρισίων».

Τις προαναφερόμενες ρυθμίσεις ως προς τα σύνορα και το έδαφος της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έρχεται να ενισχύσει η Ευρωπαϊκή νομοθεσία για το «Δίκτυο NATURA 2000», που αφορά τον επακριβή καθορισμό των εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης περιοχών με προστατευόμενα οικοσυστήματα, όπως αυτά απεικονίζονται στους οικείους χάρτες «NATURA 2000» επεσήμανε ο ΠτΔ και πρόσθεσε ότι «Η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία για το “Δίκτυο NATURA 2000” στηρίζεται σε συγκεκριμένες Οδηγίες, οι οποίες στοχεύουν στην προστασία της βιοποικιλότητας εντός του εδάφους της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Διευκρίνισε, δε, πως οι περιοχές αυτές -συμπεριλαμβανομένων των κάθε είδους νησίδων και βραχονησίδων, δίχως να έχει οιαδήποτε νομική σημασία το ποια είναι η έκτασή τους και το αν κατοικούνται ή όχι- ανήκουν στην ελληνική και, επέκεινα, στην Ευρωπαϊκή Επικράτεια. «Το ευρωπαϊκό δίκαιο και το αντίστοιχο ευρωπαϊκό κεκτημένο προστίθενται στο διεθνές δίκαιο -κυρίως δε, όπως προαναφέρθηκε, στις Συνθήκες της Λωζάνης του 1923 και των Παρισίων του 1947- για να καταστεί σαφές αφενός ότι τα σύνορα και το έδαφος της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης ουδόλως μπορούν ν’ αμφισβητηθούν καθ’ οιονδήποτε τρόπο και, αφετέρου, ότι, επιπλέον και συνακόλουθα, δεν υπάρχουν “γκρίζες ζώνες” στο Αιγαίο» κατέληξε ο ΠτΔ.

Μια τολμηρή αλλαγή για το Ελληνικό Κοινοβούλιο

Τα κόμματα στη Βουλή έχουν απόλυτο έλεγχο της ατζέντας αλλά και των κοινοβουλευτικών ομάδων. Η πραγματικότητα είναι ότι όποιο και αν είναι το θέμα προς ψήφιση, όλοι οι βουλευτές κάθε κόμματος θα ψηφίσουν κατά πάσα πιθανότητα ενιαία και με τον ίδιο τρόπο. Αυτό δείχνει πως η βαρύτητα του καθενός βουλευτή ξεχωριστά είναι αρκετά περιορισμένη. Με την καθιέρωση των μονοεδρικών περιφερειών στην Ελλάδα, ο ρόλος, το κύρος και η ουσιαστική δύναμη του καθενός βουλευτή θα αναβαθμίζονταν.

Ένα τέτοιο σύστημα θα σήμαινε πως η χώρα θα χωριζόταν σε εκλογικές περιφέρειες ώστε κάθε μια να αντιπροσωπεύει και μια θέση στη Βουλή. Η επί της αρχής ιδέα αυτού του συστήματος εφαρμόζεται στις ΗΠΑ αλλά και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Στην Ελλάδα το Σύνταγμα δεν προβλέπει τον τρόπο με τον οποίο θα αναδεικνύονται οι έδρες στη Βουλή, και ίσως αυτός είναι ο λόγος που έχουν εφαρμοστεί πάνω από 10 διαφορετικά εκλογικά συστήματα. Η μετάβαση σε σύστημα μονοεδρικών περιφερειών θα ήταν ένα τολμηρό και αποφασιστικό βήμα με μεγάλο αντίκτυπο.

Οι κυβερνητικές πλειοψηφίες στο Κοινοβούλιο θα ήταν ισχυρότερες από πλευράς αριθμών, και η εκπροσώπηση μικρότερων κομμάτων σίγουρα πιο περιορισμένη. Όμως την ίδια στιγμή η διάσταση και ποικιλία απόψεων θα ήταν μεγαλύτερη και θα αντανακλούσε πιο σωστά την κοινωνία. Η έμφαση θα δινόταν πλέον στο άτομο, στον ίδιο τον βουλευτή και όχι στο κόμμα. Στον «αντιπρόσωπο» των πολιτών και όχι σε έναν κομματικό μηχανισμό. Οι βουλευτές που θα εκλέγονταν θα εντάσσονταν μεν στα κόμματα στο πλαίσιο των ιδεών τους, αλλά δεν θα ενσωματώνονταν σε μια ενιαία άποψη.

Με αυτόν τον τρόπο ο βουλευτής θα έχτιζε μια σχέση με τους πολίτες της περιφέρειας στην οποία εκλέγεται (constituency). Θα αποτελούσε το δίαυλο επικοινωνίας των πολιτών με το νομοθετικό σώμα. Θα είχε ουσιαστική επαφή με τους πολίτες ώστε να μπορεί να κατανοεί και να διακρίνει τα προβλήματα, τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες της περιφέρειάς του. Αυτό το σύστημα θα καλλιεργούσε την πραγματική έννοια της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας, και ταυτόχρονα θα διασφάλιζε την ύπαρξη λογοδοσίας και ευθύνης, που σημαίνει ότι δεν θα μπορούσε κανείς πλέον να χαθεί ή να κρυφτεί πίσω από μια μεγάλη λίστα (βλ. Β’ Αθηνών).

Παράλληλα η δύναμη του βουλευτή θα αυξανόταν σημαντικά. Σε αντίθεση με το παρόν σύστημα, οι μονοεδρικές περιφέρειες θα έδιναν στον βουλευτή μεγάλη αυτονομία, ευελιξία αλλά και επιρροή, ειδικά σε θέματα που αφορούν στην περιφέρεια στη οποία εκλέγεται και εκπροσωπεί. Η ψήφος του δεν θα ήταν δεδομένη, αλλά αντιθέτως η παρουσία του στο Κοινοβούλιο θα μπορούσε να κάνει τη διαφορά.

Έτσι θα βλέπαμε επιτέλους και ουσία στις ψηφοφορίες της Βουλής. Οι συζητήσεις θα είχαν πραγματικό ενδιαφέρον διότι θα αποτύπωναν τις επιμέρους θέσεις των βουλευτών. Το βάρος θα δινόταν σε πραγματικά προβλήματα που αφορούν τους πολίτες και κανένας βουλευτής δεν θα μπορούσε να μην πάρει ξεκάθαρη θέση. Σε κάθε ψηφοφορία τα ‘νούμερα’ θα ήταν διαφορετικά ανάλογα με το θέμα καθώς κάθε βουλευτής θα ψήφιζε εκπροσωπώντας πρώτα την περιφέρειά του και μετά το κόμμα του.

Υπάρχουν πολλές ενστάσεις σε αυτή την αλλαγή, και σίγουρα αρκετές παράμετροι που πρέπει να εξεταστούν. Όμως η ουσία παραμένει: η αυξημένη δύναμη αλλά και ευθύνη που θα δινόταν στους βουλευτές με την καθιέρωση μονοεδρικών περιφερειών θα αναβάθμιζε το αξίωμά τους αλλά και το ίδιο το Ελληνικό Κοινοβούλιο.

*Ο Βασίλης Ι. Μπενόπουλος σπουδάζει Πολιτικές Επιστήμες, Φιλοσοφία και Δίκαιο στο King’s College London

Τα σύγχρονα ερωτήματα της χώρας απαιτούν σύγχρονες απαντήσεις

*Γράφει ο Σωτήρης Κούκιος

Σήμερα στην πολιτικη συζήτηση στην Ελλάδα καλούνται οι πολίτες, το πολιτικό της προσωπικό, οι επιχειρήσεις και πλείστοι όσοι άλλοι φορείς να απαντήσουν με ένα παλιομοδίτικο τρόπο σε παλιομοδίτικα ερωτήματα και διλήμματα : ιδιωτικό ή δημόσιο, κρατικές ή ιδιωτικές επενδύσεις, σχέσεις Ελλάδας- Τουρκίας, καλή ή κακή Ευρώπη, παραδοσιακές συμπεριφορές ή εκσυγχρονισμός, απεργία ή όχι, συνδικαλισμός ή όχι, το κρατικό συμφέρον ή το συμφέρον του πολίτη και άλλα σχετικά πολωτικά (εξ επί τούτου) διλήμματα. Όλα τα παραπάνω δίπολα αναφέρονται σε μια οικονομία, σε ένα διεθνές περιβάλλον, σε μια κοινωνική δομή, που είτε εμείς το θέλουμε, είτε όχι, μας τέλειωσε.

Το κακό είναι ότι ο κάθε άνθρωπος την ίδια ώρα που ζει το καινούριο, δυσκολεύεται να το πιστέψει ότι το ζει. Στην Ελλάδα πάντα σκεφτόμαστε ότι οι ραγδαίες αλλαγές που συντελούνται στον πλανήτη, είναι κάπου μακριά, αφορούν ένα μακρινό μέλλον και κατά ένα μυστήριο τρόπο η χώρα μας θα αντισταθεί στο παγκόσμιο κύμα και θα διατηρήσει την δική της παράδοση (αλήθεια σε τι ακριβώς έχουμε παράδοση; άγνωστο προς την παρούσα κοινωνική μας μορφολογία και η απάντηση είναι πάντα σχετική με το σημείο αναφοράς μας). Φιλελεύθεροι, δεξιοί, σοσιαλιστές, σοσιαλδημοκράτες, κεντρώοι αριστεροί με κεντρώους δεξιούς, χρυσαυγίτες και κομμουνιστές, απαντούν σε όλα αυτά τα διλήμματα άνευ καμιάς ανάλυση του τι στο μέλλον έρχεται.

Βέβαια κάποιος θα μου πει ότι αυτά που έρχονται σε ένα διεθνές περιβάλλον στηρίζονται σε αποφάσεις κέντρων εξουσίας που εμάς μας έχουν τόσο αποκλεισμένους στην παρούσα συγκυρία. Λογικό σε μια χώρα που περνάει μια συνεχόμενη, παρατεταμένη, μίζερη, εσωστρέφεια με βάση τα δικά της οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα. Η άνοδος των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ σηματοδότησε την αυξανόμενη τάση να αποκοπούμε από την εξέλιξη και να γυρίσουμε πίσω σε ένα μοντέλο οικονομίας (με την μπουρδολογία περί δραχμής και νομισματικής περηφάνειας…την εποχή των cryptocurrencies) και πολιτικής (στην ασφαλή θαλπωρή του καλού αριστερού με τον κακό δεξιό, στην αγαπημένη μας κρατική στήριξη, που στο τέλος μόνο στήριξη δεν ήταν, ούτε και είναι) που θα μας κρατούσε σε μια ασφαλή ανάγνωση ενός μέλλοντος που έρχεται και δεν είναι ένας “περίπατος στο πάρκο” και απαιτεί πολλές και συχνές μεταβολές στον τρόπο ζωής μας.

 

Αυτά είναι τα νέα ερωτήματα που χρειάζονται νέο τρόπο απάντησης. 4η βιομηχανική επανάσταση, νέοι τρόποι οικονομικής και πολιτικής αντιπαράθεσης διεθνώς, νέες επενδύσεις σε τομείς που αγνοούμε, άλλοι τρόποι χειρισμού χρηματαγορών, κεφαλαίων και διακυβέρνησής τους, νέοι τρόποι χειραγώγησης κρατών και διεθνούς καταμερισμού κεφαλαίων και πλούτου. Σε όλα αυτά ποια είναι η δική μας θέση; Πως θα προστατεύσουμε στοιχειώδη ατομικά δικαιώματα όλων μας; Πως θα προστατευτούμε σαν ιδιωτικότητα; Πως θα εξασφαλίσουμε γενικά εργασία (ας αφήσουμε τις αμοιβές για αργότερα…); Πως θα αντισταθούμε σε νέους ολοκληρωτισμούς (το ιδεολογικό τους πρόσημο αδιάφορο είναι..). Πως θα αντιμετωπίσουμε αναπόφευκτες περιφερειακές συγκρούσεις που έρχονται και μας αφορούν άμεσα;

 

Ναι κοιτάμε το δάχτυλο και όχι το φεγγάρι. Γιατί ο συνηθισμένος μας πολιτικός κύκλος (η 4ετία στο καλύτερο) και η απουσία διαλόγου έξω από αυτόν μας οδηγεί σε αποσπασματική εικόνα μιας θάλασσας προβλημάτων που έρχονται όλα μαζί. Αυτή είναι η κρίση της κοινοβουλευτικής μας δημοκρατίας, εδώ δοκιμάζονται τα όρια της αστικής δημοκρατίας. Η διαχείριση της κρίσης και της αλλαγής απαιτούν νέους θεσμούς, μεγαλύτερο κόπο να διαφυλαχθούν τα δικαιώματα του κάθε ατόμου, να επιβιώσει μια οικονομία σε έναν σκληρό διεθνή ανταγωνισμό. #Fake_News, τακτικές παραπληροφόρησης και χειραγώγησης έγιναν ακόμη πιο σύνθετες που πολλοί πιστεύουν ότι στοχοποιούν το πολιτικό σύστημα ενώ στην πραγματικότητα στοχεύουν τις οικονομικές συναλλαγές, τις συμπεριφορές και την στρατηγική επικράτηση μιας οικονομίας εις βάρος μιας άλλης. Η τεχνολογική εξέλιξη που θα επηρεάσει την διακίνηση κεφαλαίων, τον πόλεμο, την επιβολή των μεγάλων χωρών στις μικρότερες, την ευκαιρία σε περιφερειακές δυνάμεις να επεκταθούν και να επιβληθούν στον χώρο τους πρέπει να αντιμετωπιστούν από μια συλλογική οργάνωση των κρατών. Εμείς λέμε για καλή ή κακή Ευρώπη, αλλά κανείς δεν μπορεί να διανοηθεί μια σύγκρουση σε διεθνές επίπεδο χωρίς να μπορούμε να στηριχτούμε σε μια διεθνή στήριξη (για αυτό και οι ευρωσκεπτικιστές μας προτείνουν άλλες “προστάτιδες” δυνάμεις, διότι μόνους μας στον ωκεανό κανείς δεν μας φαντάζεται).

 

Τα ερώτημα αυτά θέλουν και έναν νέο τρόπο να απαντηθούν. Η αστική δημοκρατία πρέπει να βρει τρόπο να λειτουργεί καθημερινά κι όχι να την πανηγυρίζουμε κάθε 4 χρόνια. Αυτό απαιτεί καλύτερη ενημέρωση, ανοικτό διάλογο, καταδίκη της παραπληροφόρησης, τέρμα οι πανηγυρικοί δεκάρικοι, νέος τρόπος επικοινωνίας θεσμών και πολίτη, προσανατολισμό της δικαιοσύνης (μπας και σταματήσουμε τον Ελληνικό σοβιετισμό που διαχρονικά τοποθετεί το κρατικό δικαίωμα σε ΟΛΟΥΣ τους τομείς πάνω από το ατομικό), ένας πραγματικός φιλελευθερισμός.

Αποστάσεις από το κυβερνητικό αφήγημα παίρνει ο πρόεδρος της Βουλής

Δεν δείχνει να συμμερίζεται την κυβερνητική αισιοδοξία, για την μετα – μνημόνιο εποχή, που εκπέμπεται από κύκλους του Μαξίμου, ο πολύπειρος Νίκος Βούτσης.

Το ιστορικό στέλεχος της ανανεωτικής αριστεράς και πρόεδρος της Βουλής δεν συμφωνεί για παράδειγμα με όσους με σχετική ευκολία ισχυρίζονται ότι μπορεί η κυβέρνηση να “πάρει πίσω” νόμους ψηφισμένους, όπως είναι η μείωση των συντάξεων από το Γενάρη του 2019, λόγω κατάργησης της προσωπικής διαφοράς.

Σύμφωνα με πληροφορίες μας, σε συζητήσεις που έχει κάνει τόσο με τον πρωθυπουργό όσο και με κυβερνητικούς παράγοντες ζητά “μετρημένα λόγια” γιατί “καραδοκούν οι δανειστές”, όπως λέει, που “περιμένουν να κάνουμε κάποιο στραβοπάτημα και να μας στριμώξουν για ακόμη μια φορά”.

Επίσης ο Νίκος Βούτσης οργίζεται με όσους άκριτα βγαίνουν και δηλώνουν πως η χώρα δεν θα τηρήσει τις συμφωνίες που έχει υπογράψει με τους πιστωτές-θεσμούς. Όχι φυσικά γιατί συμφωνεί μαζί τους αλλά διότι πιστεύει- και μάλλον έχει δίκιο- ότι αυτά τα θέματα πρέπει να επιλυθούν σε ανώτατο πολιτικό επίπεδο, υπονοώντας πως ο πρωθυπουργός στις επαφές του με τους ισχυρούς ηγέτες της Μέρκελ (βλ. Μέρκελ και Ολάντ) μπορεί και θα το κάνει, όπως υποστηρίζει, να τους πείσει ότι η θετική πορεία της οικονομίας και των δημοσιονομικών εσόδων, επιτρέπει στη χώρα να μην εφαρμόσει τέτοια μέτρα που θα πλήξουν βάναυσα τους συνταξιούχους. Σε κάθε περίπτωση ο πρόεδρος της Βουλής συνιστά ψυχραιμία και “λιγότερες δηλώσεις” στα ΜΜΕ από βουλευτές και υπουργούς που μόνο κακό μπορούν να κάνουν στους χειρισμούς του πρωθυπουργού. Ο ίδιος σε κατ΄ ίδιαν του συνομιλίες δηλώνει αισιόδοξος για το θέμα των συντάξεων, και επαναλαμβάνει αυτό που πολλές φορές έχει πει ότι “η χώρα θα βγει από τα μνημόνια, με την κοινωνία όρθια”.

Βίοι παράλληλοι κι αντίθετοι για Λαφαζάνη και Βαρουφάκη

Μπορεί να συνυπήρξαν για λίγους μήνες στην πρώτη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, η χημεία τους όμως ποτέ δεν ήταν καλή. Ακόμη κι όταν αποφάσισαν να αποχωρήσουν από τον ΣΥΡΙΖΑ, όταν η κυβέρνηση έφερε τον Αύγουστο του 2015 προς ψήφιση το 3ο μνημόνιο, ο καθένας το έκανε για τους δικούς του λόγους.

Αναφερόμαστε στους Παναγιώτη Λαφαζάνη, επικεφαλής της ΛΑΕ, και Γιάνη Βαρουφάκη, που πρόσφατα προχώρησε στη δημιουργία νέου κόμματος, το ΜέΡΑ25.
Ο Π. Λαφαζάνης αν και η πορεία του έχει αποδείξει (σε ΚΚΕ, ΣΥΡΙΖΑ και ΛΑΕ), ότι δεν είναι οπαδός των μοναχικών πορειών, εντούτοις δεν μπορεί και δεν θα συνεργαστεί προεκλογικά με το κόμμα του Γιάνη Βαρουφάκη. Και τούτο για ένα πολύ απλό λόγο, όπως ο ίδιος ο Π. Λαφαζάνης εξηγεί σε κάθε ευκαιρία: «Ο Βαρουφάκης ήταν αυτός που άνοιξε το δρόμο στο τρίτο Μνημόνιο» τονίζει χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της ΛΑΕ. Επίσης πιστεύει και το έχει πει πολλές φορές ότι η “ιδέα” του Βαρουφάκη για παράλληλο σύστημα πληρωμών, “ισοδυναμούσαν στην πράξη με παράλληλο νόμισμα και ήταν ατελέσφορες και άκρως επιζήμιες”, ενώ θεωρεί ότι το κόμμα ΜέΡΑ25 είναι ένα “προσωποκεντρικό κόμμα, με
φιλελεύθερες αποχρώσεις στις προτάσεις του”.

Τέλος, σε ότι έχει να κάνει στο ενδεχόμενο να συνεργαστεί η ΛΑΕ με άλλες συγγενείς δυνάμεις όπως την Πλεύση Ελευθερίας της Ζωής Κωνσταντοπούλου και την ΑΝΑΡΣΥΑ είναι ανοιχτός και θα κάνει ότι μπορεί, όπως λένε στελέχη της ΛΑΕ, “για ένα ενωτικό ψηφοδέλτιο”.

Ακόλουθοι Τύπου προς Ν. Παππά: Υφιστάμεθα πρωτοφανή απαξίωση

Με μια σκληρή ανακοίνωσή τους προς τον Υπουργό επιλέγουν οι ακόλουθοι Τύπου να τοποθετηθούν στο Νομοσχέδιο που φέρνει το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο Κλάδος είναι ανάστατος από την απαξίωση που υφίσταται από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, η οποία αρνείται ακόμα και τον διάλογο με τους εκπροσώπους του.

Τα γραφεία Τύπου των Πρεσβειών μας στο Εξωτερικό, αποτελούσαν ένα εξαιρετικά παραγωγικό και εξωστρεφή κλάδο που προέβαλε κατά της τελευταίες δεκαετίες αποτελεσματικά την χώρα μας.

Οι ακόλουθοι Τύπου διαχειρίστηκαν με επιτυχία χιλιάδες δημοσιογράφους και ξένα ΜΜΕ καθημερινά, και συμμετείχαν σε όλα τα μεγάλα εθνικά projects όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες, τα Εγκαίνια του Μουσείου της Ακρόπολης, η Οικονομική κρίση, η Ελληνική Προεδρία, οι επισκέψεις ξένων ηγετών στην χώρα και πολλά άλλα,  ενώ πάντοτε διαχειρίστηκαν με αποτελεσματικότητα την εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό. Τα στελέχη της ανάλογης Γραμματείας είναι όλα απόφοιτοι της Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και πολύγλωσσα.

Απ΄οτι καταγγέλλουν, φαίνεται ότι πρόθεση της Κυβέρνησης είναι η κατάργησή τους. Αν όμως δεν χρειάζεται άλλο τις υπηρεσίες τους ο κ. Παππάς και το αρμόδιο υπουργείο, ας τους απορροφήσει το οργανόγραμμα του Υπεξ, με το οποίο φαίνεται ότι μπορούν να συνεργάζονται αποτελεσματικότερα.

Ακολουθεί η ανακοίνωση – καταγγελία του κλάδου:

 

ΠΟΥ ΧΑΘΗΚΑΤΕ,  ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ;

 

Το τελευταίο διάστημα, όπου ο κλάδος των Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας διέρχεται μία πρωτοφανή περιδίνηση, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου έχει επιλέξει να μην εμφανίζεται. Ορθώς, θα λέγαμε, διότι καμία άλλη ηγεσία δεν επέφερε τόση ζημία στον κλάδο. Και εξηγούμεθα:

 

Ποτέ πριν δεν είχε αμφισβητηθεί ότι το κύριο αντικείμενο της εργασίας μας είναι η προώθηση της εικόνας της Ελλάδος στο εξωτερικό. Σε αντίθεση με τις διακηρύξεις σας περί αξιοκρατίας, θεωρήσατε ως εξωφρενική απαίτηση και ένδειξη αλαζονείας τη βασική μας αποστολή να υπηρετούμε τη χώρα μας στα Γραφεία Τύπου Εξωτερικού.

 

Ως κλάδος γνωρίσαμε μία άνευ προηγουμένου απαξίωση και συρρίκνωση, τα αποτελέσματα της οποίας είναι εμφανή στην υφιστάμενη κατάσταση:

  • δεν επαναλειτούργησε κανένα από τα υπό αναστολή ΓΓΤΕ, μετά τη μεγάλη συρρίκνωσή τους κατά 42%,
  • τα υφιστάμενα Γραφεία συνεχίζουν να είναι υποστελεχωμένα με μόλις 47 μέλη του Κλάδου να υπηρετούν στο εξωτερικό, έχοντας υποστεί μία τεράστια μείωση κατά 60%,
  • μειώθηκε περαιτέρω το ποσό του κωδικού για τη μισθοδοσία εξωτερικού στον Προϋπολογισμό του 2018 (από 6.000.000 ευρώ το 2015 μειώθηκε στα 3.780.000 το 2018, ήτοι κατά 37%),
  • δεν έχουν προκηρυχθεί, ακόμη, οι κενές θέσεις για τις φετινές μετακινήσεις σε Γραφεία Τύπου και Επικοινωνίας εξωτερικού (ΓΤΕΕ) και
  • ματαιώθηκε η διαδικασία για τις τρείς θέσεις σε ΓΤΕΕ που είχαν μάλιστα προκηρυχθεί με τη διαδικασία του κατεπείγοντος και, τελικά, δεν πληρώθηκαν.

 

Επίσης, η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης-Επικοινωνίας από Υπηρεσία Πρωθυπουργού μετατράπηκε σε μία Γενική Γραμματεία, τρίτη τη τάξει, σε ένα Υπερυπουργείο με άλλες προτεραιότητες.

 

Οι επιλογές σας  κατά πολύ μικρό μέρος οφείλονται στη δημοσιονομική στενότητα που επικαλείσθε. Αντίθετα, στοχεύουν στην πλήρη απαξίωση και εξαφάνιση του Κλάδου μας, και αυτό αποδεικνύεται από την απόρριψη τού από διετίας αιτήματός μας,  -μηδενικού κόστους- για επιμόρφωση των στελεχών μας στα νέα δεδομένα και  εξελίξεις στον τομέα της Επικοινωνίας.

 

Το επακόλουθο αυτών των πράξεων και παραλείψεων αποτυπώνεται στο σχέδιο νόμου για τον νέο Οργανισμό του ΥΠΕΞ, το οποίο φιλοδοξεί να αναλάβει της αρμοδιότητες της Δημόσιας Διπλωματίας.

 

Ευθύς ως πληροφορηθήκαμε την εξέλιξη αυτή, ζητήσαμε συνάντηση με τον Υπουργό και τους Γενικούς Γραμματείς. Ο ένας μας παρέπεμπε στον άλλο και από εκεί στις καλένδες (πρωτόγνωρο για αριστερή Κυβέρνηση να μη συναντά τους εκλεγμένους εκπροσώπους ενός κλάδου την ώρα που αυτός κλονίζεται συθέμελα), ενώ κανείς δεν βρίσκει χρόνο στο φορτωμένο πρόγραμμά του να μας συναντήσει και, το σημαντικότερο, να μας εκθέσει ΤΙ ΠΡΟΤΙΘΕΤΑΙ ΝΑ ΠΡΑΞΕΙ.

Αντιλαμβανόμαστε, Κύριε Υπουργέ, ότι η Δημοσία Διπλωματία αποτελεί την τελευταία προτεραιότητά σας εν μέσω των διαμετρικά αφιστάμενων και ετερώνυμων αρμοδιοτήτων του ΥΨΗΠΤΕ. Αποτέλεσμα αυτών των επιλογών  είναι να φυτοζωεί η άσκηση Δημόσιας Διπλωματίας και να υποβαθμίζεται η προβολή της χώρας στο εξωτερικό.

 

Κύριε Υπουργέ, σας ερωτούμε:

 

-Ποιες είναι οι ενέργειές σας ως προς το σχέδιο νόμου του νέου Οργανισμού του ΥΠΕΞ;

-Θα προκηρυχθούν οι θέσεις για μετακινήσεις στα ΓΤΕ Εξωτερικού ή μήπως περιμένετε την ψήφιση του νέου οργανισμού του ΥΠΕΞ, με τον οποίο οι αρμοδιότητες των ΓΤΕ δεν θα υφίστανται;

-Αφού τα ΓΤΕ Εξωτερικού τελούν υπό καθεστώς αναστολής, όπως επικαλείστε, και δεν έκλεισαν όπως έχουμε αποδείξει, γιατί χρειάζεται υπογραφή και έγκριση από το ΥΠΕΞ για την επαναλειτουργία τους; Εάν και εφόσον χρειάζεται έγκριση από το ΥΠΕΞ, γιατί δεν την έχετε;

-Για ποιο λόγο όχι μόνο δεν αναλάβατε όλα αυτά τα χρόνια πρωτοβουλίες για την επίλυση των προβλημάτων του κλάδου, αλλά διαιωνίζετε το ανορθολογικό καθεστώς άσκησης των αρμοδιοτήτων μας που καταγγέλλατε όταν αναλάβατε;

-Επιτέλους, βάσει ποιών συσχετισμών και αλλοπρόσαλλων σχεδιασμών συντηρείται αυτός ο ανορθολογισμός  και απαξιώνεται το εξειδικευμένο στελεχιακό δυναμικό του Κλάδου μας;

-Εν κατακλείδι, σας ενδιαφέρει η Διεθνής Επικοινωνία και η Δημόσια Διπλωματία ως αρμοδιότητα του ΥΨΗΠΤΕ ή αποτελεί «πάρεργο» και «βαρίδι» για εσάς;

 

 

 

Το ΔΣ της ΕΝΑΤ

Τα κρυφά χαρτιά της Ν.Δ. στον δρόμο προς τις κάλπες

Φαίνεται ότι στη Ν.Δ. έχουν μπει για τα καλά σε προεκλογικές προετοιμασίες γεγονός που αντανακλάται και στην καθημερινή πολιτική πρακτική του Προέδρου της.

Παρότι στελέχη που συνομιλούν με την ηγεσία του κόμματος πιστεύουν ότι ο κ. Τσίπρας θα επιχειρήσει να παρατείνει  την παραμονή του στην εξουσία μέχρι και την τελευταία ημέρα, βλέπουν σύντομα πολιτικές εξελίξεις λόγω της αδυναμίας της κυβέρνησης να επιτύχει αξιοπρεπή έξοδο από τα μνημόνια.

Ο κ. Μητσοτάκης σταθμίζει την πιθανότητα ο Πρωθυπουργός να επιλέξει να αποδράσει μετά την λήξη του προγράμματος, προκειμένου να αποφύγει το βαρύ φορτίο της περικοπής των συντάξεων και της αυστηρής μεταμνημονιακής επιτήρησης.

Σε αυτό, λοιπόν, το ενδεχόμενο ο κ. Μητσοτάκης εμφανίζεται πανέτοιμος, επιλέγοντας να κινηθεί σε τέσσερις βασικούς άξονες:

Πρώτον, ο κ. Μητσοτάκης δεν θα ακολουθεί πλέον τον κ. Τσίπρα στο τέμπο της πόλωσης και της «λάσπης». Στη Νέα Δημοκρατία θεωρούν ότι η λασπομαχία και απόπειρα σπίλωσης στελεχών της αξιωματικής αντιπολίτευσης είναι το τελευταίο χαρτί της κυβέρνησης προκειμένου να συσπειρώσει τα στελέχη της.

Όμως και αυτό το χαρτί, βάσει των ερευνών που επεξεργάζεται η αξιωματική αντιπολίτευση, φαίνεται ότι δεν συγκινεί κανέναν στην κοινωνία και δείχνει ότι μπορεί να μετατραπεί σε μπούμερανκ για την ίδια την κυβέρνηση.

Χαρακτηριστική είναι η χθεσινή αποστροφή του αρχηγού της Ν.Δ. από την Καρδίτσα: «Δεν ακολουθώ τους αντιπάλους μου σε κατήφορο διαβολής και ακραίας πόλωσης, δεν είναι κάτι που θέλω να κάνω . Αν θέλουμε νέο ξεκίνημα να αφήσουμε στην περιφρόνηση του λαού και της ιστορίας, αυτούς που πολιτεύτηκαν με το ή εμείς ή αυτοί, ή τους τελειώνουμε, η μας τελειώνουν, που έχουν υιοθετήσει την πιο ακραία εκδοχή αυριανισμού λόγου και δεν βρήκαν χθες μια κουβέντα για τα θύματα Μαρφίν. Ακολουθούν πολιτική καμμένης γης. Τα προβλήματα του ΣΥΡΙΖΑ δεν θα γίνουν προβλήματα της χώρας, είμαστε εδώ για να φέρουμε νέες δουλειές, θα σέβεται τους πολίτες το κράτος».

Ο δεύτερος άξονας στον οποίο κινείται, είναι η προετοιμασία του ως εν δυνάμει πρωθυπουργού. Ήδη έχει πυκνώσει τα ραντεβού του με υψηλόβαθμους ξένους αξιωματούχους ενώ προετοιμάζει το προσεχές διάστημα, εντός του Ιουνίου, σημαντικό ταξίδι στο Βερολίνο όπου θα συναντηθεί με τον νέο υπουργό οικονομικών της Γερμανίας Όλαφ Σόλτς και υψηλόβαθμους κυβερνητικούς αξιωματούχους της Γερμανικής Κυβέρνησης. Ανάμεσα σε αυτούς που θα δει ο κ. Μητσοτάκης συγκαταλέγεται και ο πανίσχυρος Χορστ Ζεεχόφερ, πρώην πρωθυπουργός της Βαυαρίας και νυν υπουργός εσωτερικών της κυβέρνησης Μέρκελ. Ο κ. Ζεερχόφερ φαίνεται ότι εκτιμά ιδιαίτερα την μεταρρυθμιστική ατζέντα του κ. Μητσοτάκη , και σύμφωνα με παράγοντες που γνωρίζουν την επιρροή του, αποτελεί τον άνθρωπο κλειδί που μπορεί να επηρεάσει Γερμανικές εταιρίες να επισπεύσουν άμεσες επενδύσεις  στην χώρα μας.

Αυτός είναι και ο τρίτος άξονας στον οποίο θα κινηθεί ο πρόεδρος της Ν.Δ.: Στην επικαιροποίηση και ανάδειξη του οικονομικού του προγράμματος που θα βασίζεται στις άμεσες ξένες επενδύσεις στους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, αλλά και την μέριμνά του για τους πιο αδύνατους.

Ο κ. Μητσοτάκης, σε χθεσινή του ομιλία έκανε λόγο για 600.000 νέες θέσεις εργασίας που θα προκαλέσει η μεταρρυθμιστική του ατζέντα, η απελευθέρωση των δυνάμεων της υγιούς οικονομίας  και οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης που θεωρεί ότι θα επιτύχει η κυβέρνησή του.

Παράλληλα, συνομιλητές του κ. Μητσοτάκη επισημαίνουν πως δηλώνει ότι στο «γύρισμα της χώρας προς την ανάπτυξη  δεν πρόκειται να αφήσουμε κανέναν πίσω». Γι αυτό και πολιτικοί παρατηρητές δεν θεωρούν τυχαίο το γεγονός ότι ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης βγαίνει από αριστερά στον κ. Τσίπρα, προβάλλοντας  κοστολογημένες δεσμεύσεις  προς τους συμπολίτες μας που βρίσκονται στο περιθώριο, όπως η χορήγηση χαμηλότοκων δανείων στους πιο αδύναμους ως άμεσης ευκαιρίας επανεκκίνησής τους, που ανακοίνωσε χθες.

Ο πρόεδρος της Ν.Δ. ποντάρει επίσης πολλά, στην παγίωση της υψηλότατης συσπείρωσης που έχει επιτύχει στο κόμμα του. Η συμμετοχή των μελών στις εγγραφές ενόψει εσωκομματικών διαδικασιών,  ξεπέρασε όλες τις προσδοκίες, όπως εντυπωσιακή κρίνεται και η ανταπόκριση σημαντικών ανθρώπων της κοινωνίας στο προσκλητήριο εξεύρεσης στελεχών που δύνανται να στελεχώσουν τα ψηφοδέλτια της Ν.Δ. και να συνεισφέρουν στην εθνική προσπάθεια. Αντίστοιχα, ο κ. Μητσοτάκης έχει καταφέρει να διατηρεί εξαιρετική επικοινωνία με όλα τα προβεβλημένα στελέχη του κόμματός του, καθώς και με τους πρώην αρχηγούς με τους οποίους απολαμβάνει τακτική και ουσιαστική συνεργασία.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τέλος, προετοιμάζεται προκειμένου να παρουσιάσει ένα πλέγμα τολμηρών συνταγματικών Αλλαγών που θα εκσυγχρονίσουν την χώρα και θα αναδείξουν τις μεγάλες τομές οι οποίες θέλει να χαρακτηρίζουν την διακυβέρνησή του.

Συνομιλητές του χαρακτηρίζουν την Συνταγματική Αναθεώρηση ως ευκαιρία σύνθεσης απόψεων και κοινωνικών συναινέσεων και όχι ως πεδίο στείρας αντιπαράθεσης και ιδεοληπτικών προσεγγίσεων.  Γι αυτό και ως Πρωθυπουργός θα επιχειρήσει τη μέγιστη δυνατή συναίνεση στα θεσμικά ζητήματα.

Θεσσαλονίκη: Εντοπίστηκαν παλιές χειροβομβίδες σε διαμέρισμα

Την κινητοποίηση της Αστυνομίας προκάλεσε ο εντοπισμός χειροβομβίδων σε διαμέρισμα οικοδομής που βρίσκεται επί της οδού Στέφανου Τάττη, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, όπου στο παρελθόν διέμενε ηλικιωμένος άνδρας που απεβίωσε.

Οι Αρχές ειδοποιήθηκαν από τον αδελφό του αποβιώσαντα που επισκέφθηκε εκείνη την ώρα το συγκεκριμένο διαμέρισμα. Αμέσως έφτασαν στο σημείο αστυνομικοί του τμήματος εξουδετέρωσης εκρηκτικών μηχανισμών, ενώ για λόγους ασφαλείας έφτασε πυροσβεστικό όχημα και η περιοχή αποκλείστηκε για παν ενδεχόμενο.

Σύμφωνα με την Αστυνομία, τελικώς βρέθηκαν πέντε χειροβομβίδες, παλιού τύπου, τις οποίες αναμένεται να παραλάβει ο Ελληνικός Στρατός που ειδοποιήθηκε για τα ευρήματα.

 

Ε.Σ.Α.μεΑ. εναντίον Πρωθυπουργού: “Δεν τήρησε ούτε μία δέσμευσή του”

Με μια επείγουσα επιστολή προς τον Πρωθυπουργό και μάλιστα ιδιαίτερα αιχμηρή, επανέρχεται, ένα χρόνο μετά την συνάντησή τους, η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία.
Ούτε λίγο ούτε πολύ η ΕΣΑμεΑ, χρεώνει στον Αλέξη Τσίπρα ασυνέπεια και αναξιοπιστία, καθώς όπως επισημαίνει στην ανακοίνωσή της, ο πρωθυπουργός δεν τήρησε ούτε μία από τις δεσμεύσεις που ο ίδιος έδωσε.
Η ανακοίνωση της ΕΣΑμεΑ έχει ως εξής:
«8 Μαΐου, επέτειος ενός χρόνου από τη συνάντηση στο Μαξίμου
Ακριβώς ένα χρόνο πριν, στις 8 Μαΐου 2017, αντιπροσωπεία της ΕΣΑμεΑ και της Εθνικής Ομοσπονδίας Τυφλών είχε συνάντηση με τον Έλληνα Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα στο Μέγαρο Μαξίμου.
Η συνάντηση είχε χαρακτηρισθεί θετική, καθώς η υλοποίηση των δεσμεύσεων του Πρωθυπουργού προς το αναπηρικό κίνημα θα επέφεραν ουσιαστικές βελτιώσεις στις ζωές εκατοντάδων χιλιάδων ατόμων με αναπηρία, χρόνιες παθήσεις, καθώς και στις οικογένειές τους.
Δυστυχώς, ένα ακριβώς χρόνο μετά, η ΕΣΑμεΑ επανέρχεται με επείγουσα επιστολή της προς τον Πρωθυπουργό, καθώς δεν τηρήθηκε ΟΥΤΕ ΜΙΑ από τις δεσμεύσεις που ο ίδιος έδωσε.
Οι δεσμεύσεις αυτές αφορούσαν στις συντάξεις, στις φοροαπαλλαγές, στην αναδιαμόρφωση του ΕΝΦΙΑ, στα επιδόματα κλπ.
Η ΕΣΑμεΑ τονίζει ότι το αναπηρικό κίνημα διεκδικεί οι δεσμεύσεις του Πρωθυπουργού να τηρηθούν. Πρόκειται το λιγότερο για υπόθεση αξιοπιστίας.»

Στόχος της ΝΔ είναι να φτιάξει την «ψηφιακή ομάδα Δ»

Επιτακτική χαρακτήρισε την ανάγκη η Πολιτεία να προχωρήσει σε στοχευμένες δράσεις στην ψηφιακή πολιτική, η τομεάρχης της Νέας Δημοκρατίας στον τομέα της Τεχνολογίας ‘Αννα – Μισέλ Ασημακοπούλου, μιλώντας στην ημερίδα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδος (ΣΕΠΕ).

Οι πολιτικοί κρίνονται από τα αποτελέσματα και όχι από τα λόγια, πρόσθεσε η κα Ασημακοπούλου σημειώνοντας ότι από επαφές της με τους επιχειρηματίες της αγοράς διαπιστώνει ότι «είμαστε ακόμα στα λόγια σε ότι αφορά την ψηφιακή οικονομία».

«Με απογοητεύει να ακούω τον αρμόδιο υπουργό να επαίρεται ότι ανεβήκαμε κατηγορίες στον δείκτη DESI» ανέφερε η τομεάρχης της αξιωματικής αντιπολίτευσης, τονίζοντας ότι η Ελλάδα ανέβηκε μόλις κατά 0,03% όταν ο μέσος όρος αφορά το 0,52%.

Η κα Ασημακοπούλου σημείωσε ότι η Νέα Δημοκρατία συνεχίζει να προσπαθεί καθώς η ψηφιακή οικονομία δεν είναι πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης, κατηγορώντας ταυτόχρονα τον υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής Νίκο Παππά ότι μένει μόνο στις εξαγγελίες και τα λόγια και όχι στα έργα. Επίσης, κατηγόρησε την κυβέρνηση για έλλειψη συντονισμού μεταξύ των υπουργείων, με αποτέλεσμα να μην προχωρούν τα έργα.

Ανέφερε ότι η προηγούμενη ομιλία του υπουργού ΨΗΠΤΕ στην ημερίδα, καθώς και οι αναφορές στους στόχους υψηλής συνδεσιμότητας ήταν πρωτοβουλία της κυβέρνησης Σαμαρά, όπως και πολλές άλλες, κατηγορώντας το υπουργείο ότι έκοψε κονδύλια στον συγκεκριμένο τομέα.

Μιλώντας για το «Rural broadband», η κα Ασημακοπούλου είπε ότι αφήνουμε ανεκμετάλλευτα κοινοτικά χρήματα χρησιμοποιώντας τους πολύτιμους πόρους του Προγράμματος Εθνικών Επενδύσεων, ενώ όσον αφορά την επιτάχυνση ψηφιοποίησης της οικονομίας, τόνισε ότι δεν έχει γίνει τίποτα ουσιαστικό πέρα από εξαγγελίες.

Χαρακτήρισε «θετικό γεγονός την ενίσχυση των οπτικοακουστικών παραγωγών η οποία καλώς έγινε» αλλά υπογράμμισε ότι «υπάρχουν και άλλες προτεραιότητες».

Αναφερόμενη στη διαστημική πολιτική της κυβέρνησης, η τομεάρχης της ΝΔ είπε ότι το πρόβλημα δεν είναι ούτε τα ελληνικά πανεπιστήμια, ούτε οι μικροδορυφόροι αλλά ο τρόπος διαχείρισης από το υπουργείο με έλλειψη στρατηγικής και έργων. Επίσης, ζήτησε μια απάντηση, η οποία πρέπει να δοθεί στη Βουλή για το περιβόητο «follow the money» που ανέφερε στην επιστολή του ο παραιτηθείς καθηγητής Στ. Κριμιζής.

Τέλος, κατηγόρησε το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής για ουσιαστική απουσία στρατηγικής πολιτικής, με θλιβερά ποσοστά σε όλους τους δείκτες «κάτι που η αγορά γνωρίζει» τόνισε. Κλείνοντας, αναφερόμενη στην πρωινή ομιλία του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κυριάκου Μητσοτάκη και τις θέσεις της Νέας Δημοκρατίας για την ψηφιακή πολιτική, η κα Ασημακοπούλου σημείωσε ότι στόχος της ΝΔ είναι να φτιάξει την «ψηφιακή ομάδα Δ» με δίκτυα νέας γενιάς, δεξιότητες, δημόσια διοίκηση. «Οι εξαγγελίες της ΝΔ αφορούν στην υλοποίηση των έργων και δεν θα μείνουν στα λόγια όταν έρθει η σειρά μας» τόνισε κλείνοντας η κ. Ασημακοπούλου.

Προτεραιότητα της κυβέρνησης η ολοκλήρωση του προγράμματος

Την ολοκλήρωση του τρέχοντος προγράμματος, οπότε σειρά θα έχει η συζήτηση για την αντιμετώπιση του χρέους της χώρας, είναι η προτεραιότητα της κυβέρνησης, τόνισε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Βαγγέλης Αποστόλου, κατά τη διάρκεια συνέντευξής του στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, αποκλείοντας έτσι τα σενάρια για τη διεξαγωγή πρόωρων εκλογών.

Ο κ. Αποστόλου ανέφερε πως μέχρι τη λήξη της θητείας τής παρούσας κυβέρνησης, υπάρχουν δύο εκλογικές αναμετρήσεις, των αυτοδιοικητικών εκλογών των Οκτώβριο και των ευρωεκλογών την άνοιξη και πρόσθεσε ότι «δεν υπάρχει κανένας λόγος να προσθέσουμε αναμετρήσεις και μία έντονη προεκλογική κατάσταση, η οποία δεν ωφελεί καθόλου τη χώρα».

Μιλώντας για τη ρύθμιση σχετικά με τα «κόκκινα» αγροτικά δάνεια, που παρουσιάστηκε χθες, ο υπουργός σημείωσε ότι η πλατφόρμα όπου θα υποβάλλονται οι δηλώσεις αναμένεται να ανοίξει εντός των επόμενων ημερών. «Η ρύθμιση περιλαμβάνει διαγραφή των τόκων, αλλά και διαγραφή κεφαλαίου των δανείων σε ποσοστά έως και 60%. Επίσης, αποπληρωμή με βάση τις πραγματικές δυνατότητες των οφειλετών, μέχρι και 120 δόσεις» τόνισε και κάλεσε τους αγρότες να ενταχθούν στη ρύθμιση, καθώς στη συνέχεια οι τράπεζες έχουν τη δυνατότητα να πουλήσουν τα δάνεια αυτά σε Funds, κάτι που, όπως είπε «είναι καταστροφικό για τον αγροτικό τομέα».

Βενιζέλος: Η κοινωνία νομίζει ότι γέρνει αριστερά

«Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η αδυναμία καθορισμού εθνικών προτεραιοτήτων» ανέφερε ο Ευάγγελος Βενιζέλος, απόψε, στο προσυνεδριακό φόρουμ του «Κύκλου Ιδεών για την Εθνική Ανασυγκρότηση» στη Θεσσαλονίκη, με θέμα : «Η Ελλάδα Μετά : Ελπίδες και Κίνδυνοι- Προετοιμάζοντας την περίοδο 2019-2022».

Ο κ. Βενιζέλος, έφερε ως παράδειγμα τη συζήτηση για την αναθεώρηση του συντάγματος, λέγοντας χαρακτηριστικά, ότι «το πρόβλημα της χώρας δεν είναι συνταγματικό, αλλά κοινωνικό, πολιτικό, αναπτυξιακό, νοοτροπιακό».

«Είναι το σύνταγμα το πρόβλημά μας; Το σύνταγμα φταίει για την κρίση; Το σύνταγμα και γενικότερα το θεσμικό πλαίσιο είναι αυτό που θα μας λύσει τα προβλήματα; Θα μας δώσει απάντηση στο δημοσιονομικό, στο αναπτυξιακό πρόβλημα, στην ανταγωνιστικότητα, στην επάνοδο στην κανονικότητα;» διερωτήθηκε ο Ευάγγελος Βενιζέλος και συνέχισε:

«Μήπως εδώ υπάρχει ένας πολύ μεγάλος αντιπερισπασμός; Δε βλέπουμε τα πραγματικά προβλήματα και ασχολούμαστε με προβλήματα που είναι εύκολα στη διατύπωση τους, αλλά μπορεί να λειτουργούν κατά βάθος παραπλανητικά, όχι γιατί δεν είναι σημαντικά, αλλά γιατί πρέπει να έχουμε πολύ αυστηρά καθορισμένες προτεραιότητες την περίοδο αυτή;».

Ο κ. Βενιζέλος υπογράμμισε ότι «το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η αδυναμία καθορισμού εθνικών προτεραιοτήτων», υποστήριξε ότι «αφετηριακό ζήτημα» είναι και η «δεκτικότητα» της κοινωνίας, δηλαδή, το «ποια κοινωνία θα πάρει τις πολιτικές αποφάσεις που απαιτούνται για να κάνουμε την υπέρβαση» και πρόσθεσε:

«Η ελληνική κοινωνία νομίζει ότι γέρνει αριστερά, ενώ έχει ήδη μπατάρει δεξιά. Αυτό είναι το τεράστιο πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας. Και αυτό φαίνεται στην εμμονή που έχουν ορισμένοι – εμμονή, η οποία νομίζω ότι δείχνει αδυναμία επαφής με την πραγματικότητα – ότι η μεγάλη, παρούσα και ενεργός σύγκρουση είναι η σύγκρουση μεταξύ δεξιάς και αριστεράς. Ενώ μας κυβερνά ένα, ιδεολογικά, ενιαίο αριστεροδεξιό σχήμα, επιμένουν ότι η μεγάλη τομή, η μεγάλη σύγκρουση, είναι η σύγκρουση δεξιά -αριστερά. Ενώ έχει ήδη συμβεί αυτή η μετάλλαξη του δεξιού ριζοσπαστισμού, στο όνομα του προοδευτικού συντηρητισμού, να κρατήσουμε τα κεκτημένα, του κορπορατισμού δηλαδή, αυτό είναι το πρόβλημα μας».

«Πρέπει, όμως, να μην την εγκαταλείψουμε αυτή την πλευρά της κοινωνίας. Πρέπει να είμαστε σε επαφή μαζί της. Σε συνομιλίες. Να αγωνιζόμαστε να την πείσουμε. Γιατί πρέπει να διαμορφωθούν πλειοψηφίες προς την κατεύθυνση που θέλουμε, που είναι η κατεύθυνση της αναστήλωσης της χώρας» συνέχισε ο κ. Βενιζέλος.

Σε άλλο σημείο της τοποθέτησης του, υποστήριξε ότι «η καθαρή έξοδος δεν περιλαμβάνει ούτε δάνειο, ούτε επάνοδο στις αγορές», αλλά «περιλαμβάνει στην πραγματικότητα μια μακρά αιχμαλωσία» και αυτό «γιατί η Ελλάδα αιχμαλωτίζεται σε δημοσιονομικές συνθήκες, που η ίδια έχει αποδεχθεί από το καλοκαίρι του 2015», ενώ συνέκρινε επίσης ως «πολύ μικρότερες» τις συζητούμενες παρεμβάσεις για τη ρύθμιση του χρέους, σε σχέση με την αναδιάρθρωσή του, το 2012.

Εξαρθρώθηκε μεγάλη σπείρα που έκλεβε οχήματα στην Αττική

Μεγάλη σπείρα που έκλεβε οχήματα εξαρθρώθηκε από την Υποδιεύθυνση Δίωξης Εγκλημάτων κατά Ζωής και Ιδιοκτησίας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής. Ειδικότερα, συνελήφθησαν, έπειτα από ευρεία αστυνομική επιχείρηση που πραγματοποιήθηκε χθες στη Δυτική Αττική και το κέντρο της Αθήνας, έξι μέλη της εγκληματικής οργάνωσης, ηλικίας 24 έως 52 ετών, όλοι σεσημασμένοι για παρόμοια αδικήματα, ενώ ταυτοποιήθηκε και αναζητείται και ένας 30χρονος συνεργός τους. Σημειώνεται, ότι όλοι οι δράστες είναι σεσημασμένοι για παρόμοια αδικήματα.

Σε βάρος των συλληφθέντων σχηματίστηκε δικογραφία για τα κατά περίπτωση αδικήματα της συγκρότησης και ένταξης σε εγκληματική οργάνωση, διακεκριμένες κλοπές κατά συναυτουργία και κατά συρροή και σε απόπειρα, από άτομα που διαπράττουν διακεκριμένες κλοπές οχημάτων κατ επάγγελμα και κατά συνήθεια, για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας όσον αφορά τα στοιχεία αναγνώρισης πλαισίου και κινητήρα, καθώς και για νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες. Οι δράστες, με τη δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος τους, οδηγούνται στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών.

Σύμφωνα με την αστυνομία, έχουν εξιχνιαστεί έως τώρα δώδεκα μοντέλα οχημάτων συγκεκριμένων εταιρειών, στις οποίες είχαν προτίμηση οι δράστες, επειδή παρουσιάζουν μεγάλη ζήτηση, ενώ εκτιμάται ότι οι συνολικές κλοπές είναι πολύ περισσότερες. Το οικομικό όφελος της σπείρας υπερβαίνει το ποσό των 200.000 ευρώ, ενώ η αστυνομική έρευνα συνεχίζεται για την εξιχνίαση και άλλων κλοπών.

Όπως τόνισε, μεταξύ άλλων, ο εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛΑΣ, Θεόδωρος Χρονόπουλος, κατά τη διάρκεια της σημερινής παρουσίασης της υπόθεσης, τα μέλη της σπείρας ενεργούσαν επαγγελματικά, μεθοδικά και οργανωμένα, με κύρια χαρακτηριστικά τη διαρκή δράση τους, την τήρηση αυστηρής δομής και ιεραρχίας, καθώς και σεβασμού των νεότερων μελών προς τον αρχηγό.

Ως προς τον τρόπο δράσης της, η εγκληματική οργάνωση αναζητούσε είτε σε ιστοσελίδες στο διαδίκτυο, είτε από συνεργεία αυτοκινήτων, τρακαρισμένα οχήματα, τα οποία είχαν υποστεί σοβαρές υλικές ζημιές και η επισκευή τους ήταν ασύμφορη για τους ιδιοκτήτες τους. Όταν αυτό δεν ήταν εφικτό, τότε η σπείρα εντόπιζε τρακαρισμένα οχήματα από το εξωτερικό, τα οποία αγόραζε και στη συνέχεια εισήγαγε στην Ελλάδα, όπου και τα ταξινομούσε. Οι δράστες φρόντιζαν πρώτα να έχουν στην κατοχή τους το τρακαρισμένο όχημα, ενώ στη συνέχεια αναζητούσαν, προκειμένου να το κλέψουν, αυτοκίνητο ίδιας μάρκας, τύπου, ακόμη και χρώματος. Αφού έκλεβαν τα οχήματα, είτε τοποθετούσαν τα ανταλλακτικά από τα κλεμμένα αυτοκίνητα στα «τρακαρισμένα», είτε πλαστογραφούσαν στους αριθμούς πλαισίου των κλεμμένων αυτοκινήτων τους ανάλογους αριθμούς που είχαν τα τρακαρισμένα και έτσι τα παρουσίαζαν ως «νόμιμα».

Οι δράστες «χτυπούσαν» σε διάφορες περιοχές, κυρίως στην Καλλιθέα και το Παλαιό Φάληρο, ενώ τα κλεμμένα οχήματα τα μετέφεραν αρχικά και τα στάθμευαν προσωρινά σε δρόμους κοντά στο Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος, όπου τα κάλυπταν με κουκούλες. Τα οχήματα παρέμεναν στο σημείο για μία ή δύο ημέρες, μέχρι τα μέλη της σπείρας να βεβαιωθούν ότι δεν διαθέτουν σύστημα γεωγραφικού εντοπισμού θέσης (GPS). Αμέσως μετά τοποθετούσαν στα οχήματα άλλες πινακίδες κυκλοφορίας, οι οποίες αντιστοιχούσαν σε αυτοκίνητα που δεν απασχολούσαν τις Αρχές και με ειδικό γερανοφόρο τα μετέφεραν στον χώρο αποσυναρμολόγησής τους, στην περιοχή των Άνω Λιοσίων. Αφού αποσυναρμολογούσαν τα κλεμμένα οχήματα, ορισμένα μέρη τους είτε τα πετούσαν σε κάδους απορριμμάτων στην περιοχή των Άνω Λιοσίων, είτε τα μετέφεραν σε σκραπατζίδικα στον Ασπρόπυργο για καταστροφή.

Σημειώνεται, ότι για τις μεταξύ τους επικοινωνίες είχαν προμηθευτεί τηλεφωνικές συνδέσεις ταυτοποιημένες σε άσχετους αλλοδαπούς. Μιλούσαν κωδικοποιημένα και χρησιμοποιούσαν εκφράσεις όπως «να πάμε για καφέ», όταν κανόνιζαν να συναντηθούν για να διαπράξουν κλοπές ή «θα έρθεις για νυχτερινό ψάρεμα;» όταν ήθελαν να αποσυναρμολογήσουν κάποιο όχημα βραδυνές ώρες.

Στην κατοχή των δραστών, καθώς και σε σπίτια, αποθήκες, καταστήματα και χώρους στάθμευσης σε Καλλιθέα, Άνω Λιόσια, Ταύρο, Μενίδι και Π. Φάληρο, όπου πραγματοποιήθηκαν έρευνες, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν, μεταξύ άλλων, 30 οχήματα εκ των οποίων τέσσερις δίκυκλες μοτοσικλέτες, ένα γερανοφόρο όχημα, 2 ΙΧΦ και 23 ΙΧ αυτοκίνητα, δύο συσκευές «jammer», μεγάλος αριθμός εξαρτημάτων-ανταλλακτικών αυτοκίνητων, πλήθος εγκεφάλων, κλειδαριών και κλειδιών, εργαλεία αποσυναρμολόγησης οχημάτων και 50 φυσίγγια.

Τέλος, όπως διευκρίνισαν αξιωματικοί της αστυνομίας, κατάσχονται όλα τα κλεμμένα οχήματα, ακόμη και από τους νέους ιδιοκτήτες που πίστευαν ότι τα έχουν αγοράσει «νόμιμα».

Marca: Ο Μανωλάς προτάθηκε στην Ρεάλ

«Ο Κώστας Μανωλάς προτάθηκε στην Ρεάλ Μαδρίτης». Αυτός είναι ο τίτλος στο πρώτο θέμα της ιστοσελίδας της Marca, που αναφέρει ότι ο μάνατζερ του Ελληνα αμυντικού, μετά τον αποκλεισμό της Μπαρτσελόνα, κινήθηκε γρήγορα και τον πρότεινε σε διάφορες ομάδες, επιμένοντας περισσότερο στην κατεύθυνση της Ρεάλ Μαδρίτης, γνωρίζοντας ότι οι Μαδριλένοι ψάχνουν για έναν κεντρικό αμυντικό.

«Αυτήν τη στιγμή δεν μπαίνει στον κατάλογο πιθανών υποψηφίων για την θέση του κεντρικού αμυντικού της Ρεάλ Μαδρίτης. Οι πληροφορίες στο “Bernabeu” για τον Μανωλά είναι καλές, αλλά η πεποίθηση είναι πως οι άμυνες στην Ιταλία ενεργούν διαφορετικά απ΄ό,τι στην Ισπανία. Οι προτεραιότητες της Ρεάλ Μαδρίτης είναι διαφορετικές και θα στραφεί στον Έλληνα αμυντικό αν δεν υπάρξουν άλλες εναλλακτικές λύσεις», αναφέρει η Marca.