16.5 C
Athens
Αρχική Blog Σελίδα 19859

Καμπανάκι για χρέη 130 δις σε ταμεία και εφορία

Θετικές αναφορές αλλά και σημαντικές προκλήσεις διαπιστώνει στην Έκθεσή του το (νέο) Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής.

Το Γραφείο διαπιστώνει υψηλό δημόσιο και ιδιωτικό χρέος και ληξιπρόθεσμες οφειλές περίπου 130 δισ. ευρώ προς το ελληνικό δημόσιο (φορολογικές αρχές και ασφαλιστικά ταμεία) και άλλα 95 δισ. ευρώ στις τράπεζες από μη εξυπηρετούμενα δάνεια. Αυτό σημαίνει ότι τα μισά περίπου δάνεια των τραπεζών δεν εξυπηρετούνται, την ίδια ώρα που οι καταθέσεις τους έχουν συρρικνωθεί σημαντικά σε σχέση με την προ κρίσης περίοδο, τονίζουν οι συντάκτες της Εκθέσεως.

Το γραφείο ζητά να διασφαλιστεί η ευρύτερη δυνατή συναίνεση από τον πολιτικό κόσμο της χώρας σε μια βάση στόχων και μέτρων, για μετά το τέλος των προγραμμάτων διάσωσης, αλλά και σαφές αναπτυξιακό σχέδιο, ζητά το Γραφείο Προϋπολογισμού του Κράτους στη Βουλή, στην πρώτη έκθεση που εξέδωσε μετά τις αλλαγές στην σύνθεση του, με Συντονιστή τον πρώην Γενικό Γραμματέα του Γενικού Λογιστηρίου, καθ. Φραγκίσκο Κουτεντάκη.

Η σύσταση αυτή -εν έτει 2018- για μίνιμουμ συναίνεση, αποτυπώνει την ανάγκη διαφύλαξης των πολύχρονων θυσιών των πολιτών.

Η έκθεση διαπιστώνει επίσης, ευοίωνες προσδοκίες για την ελληνική οικονομία μετά τον θετικό ρυθμό μεγέθυνσης που παρουσίασε το 2017 αλλά και τις προβλέψεις για επιτάχυνση του ρυθμού μεγέθυνσης φέτος σε επίπεδα κοντά στο 2%. Στην έκθεση καταγράφονται οι θετικές εξελίξεις στην πορεία της ελληνικής οικονομίας αλλά και οι προκλήσεις που έχει μπροστά της, μεταξύ των οποίων το νέο Πλαίσιο Εποπτείας που βρίσκεται σε φάση διαπραγμάτευσης με τους δανειστές, η διαρροή ανθρώπινου εξειδικευμένου δυναμικού σε χώρες του εξωτερικού και η μακροχρόνια ανεργία.

Η αντιμετώπιση των προκλήσεων αυτών, όπως σημειώνουν πηγές του Γραφείου απαιτεί την ανάγκη μιας στρατηγικής μακράς πνοής. Χρειάζεται, όπως χαρακτηριστικά σημειώνουν οι ίδιες πηγές, ένας ανοικτός δημόσιος διάλογος για το πώς θα αντιμετωπισθούν όλες αυτές οι προκλήσεις. Σύμφωνα με τους ίδιους παράγοντες βασικοί άξονες αυτής της συζήτησης θα πρέπει να είναι

– Η εξασφάλιση της δημοσιονομικής σταθερότητας

– Η διασφάλισης υψηλών και σταθερών πρωτογενών πλεονασμάτων

– Η σχεδιασμένη αξιοποίηση του δημοσιονομικού χώρου.

– Η ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας

– Η ενίσχυση της εξωστρέφειας κλάδων υψηλής προστιθέμενης αξίας

– Η ενίσχυση των εγχώριων επενδύσεων καθώς και η προσέλκυση επενδύσεων από το εξωτερικό

– Η τυποποίηση των διαδικασιών ρύθμισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών με κοινωνική προστασία.

Aποτροπιασμός του ΚΙΣ για τον βανδαλισμό τάφων στο Εβραϊκό Νεκροταφείο Αθήνας

Τον αποτροπιασμό σύσσωμου του ελληνικού Εβραϊσμού εκφράζει με ανακοίνωσή του το Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο Ελλάδος, αναφερόμενο στους βανδαλισμούς σε τάφους που προκάλεσαν άγνωστοι στο εβραϊκό τμήμα του Γ’ Νεκροταφείου Αθήνας, στη Νίκαια, την περασμένη Παρασκευή.

Στην ανακοίνωσή του το Ισραηλιτικό Συμβούλιο κάνει λόγο για προσβολή της ηθικής αξίας του σεβασμού των νεκρών, τονίζοντας ότι η απάθεια είναι ουσιαστικά επιστροφή στην πιο σκοτεινή περίοδο της ιστορίας, και καλεί τις Αρχές και τους ανθρώπους των γραμμάτων και του πολιτισμού να εκφράσουν την αντίδρασή τους στον αντισημιτισμό.

 

Η ανακοίνωση του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου Ελλάδος έχει ως εξής:

«Δεν είναι απλά ένα ακόμα περιστατικό αντισημιτισμού. Δεν αποτελεί μόνον ασέβεια προς τη μνήμη των νεκρών αδελφών μας, προσβάλλει την ηθική αξία του σεβασμού των νεκρών που πρεσβεύουν και υιοθετούν οι τρεις μονοθεϊστικές θρησκείες και ο ίδιος ο πολιτισμός μας. Εάν παραμείνουμε απαθείς θεατές των αποτρόπαιων πράξεων που εκπορεύονται από τους οπαδούς του μίσους και του φανατισμού, θα είναι σαν να ανοίγουμε εμείς, ξανά, τις πόρτες στη βαρβαρότητα, επιτρέποντας την επιστροφή στην πιο σκοτεινή περίοδο της ανθρώπινης ιστορίας. Στην περίοδο που τα ανθρώπινα όντα έχασαν την ανθρώπινη υπόστασή τους.

Ο αντισημιτισμός δεν είναι παρά το σύμπτωμα εκείνης της σκοτεινής περιόδου, που είμαστε βέβαιοι ότι η μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων δεν θέλει να βιώσει ξανά.

Καλούμε τις Αρχές του τόπου, τους κοινωνικούς φορείς και τους εκπροσώπους των γραμμάτων, της τέχνης και του πολιτισμού, να δώσουν ένα δυναμικό παρών, δίπλα στην εβραϊκή κοινότητα, δηλώνοντας τη σθεναρή αντίδρασή τους στον αντισημιτισμό».

Πού αλλού φτάνει το φυσικό αέριο σε Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία;

Ανοίγει ο δρόμος για την τροφοδοσία απομακρυσμένων περιοχών του νομού Θεσσαλονίκης και της Περιφέρειας Θεσσαλίας με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG), όπως επισημαίνεται σε σημερινή ανακοίνωση της ΕΔΑ ΘΕΣΣ, με αφορμή πρόσφατη σύσκεψη στο Γραφείο του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη. Στη συνάντηση, παρουσία της επικεφαλής του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Κατερίνας Νοτοπούλου, παρευρέθηκαν -μεταξύ άλλων- ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης, ο αναπληρωτής υπουργός, Σωκράτης Φάμελλος, ο πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ), Νικόλαος Μπουλαξής, o γενικός διευθυντής της Εταιρείας Διανομής Αερίου Θεσσαλονίκης – Θεσσαλίας Α.Ε. (ΕΔΑ ΘΕΣΣ), Λεωνίδας Μπακούρας, ο αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Κώστας Γιουτίκας και δήμαρχοι από δήμους του νομού Θεσσαλονίκης και της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τον κ.Σταθάκη, άμεσα αναμένεται η έκδοση του Τεχνικού Κανονισμού σχετικά με τη χρήση του συμπιεσμένου φυσικού αερίου, ενώ εκμέρους της ΡΑΕ υπάρχει σαφής διαβεβαίωση ότι θα ολοκληρωθεί το σχετικό Ρυθμιστικό Πλαίσιο. Απόφαση της ΡΑΕ είναι να τεθεί το εν λόγω Ρυθμιστικό Πλαίσιο σε δημόσια διαβούλευση για 15 μέρες και παράλληλα πρόθεσή της είναι να μην υπάρχει διάκριση στην τιμολόγηση ανά περιφέρεια, τόσο για τους καταναλωτές που είναι διασυνδεδεμένοι στο δίκτυο όσο και γι αυτούς που θα χρησιμοποιήσουν συμπιεσμένο αέριο, συγκλίνοντας με τις προσπάθειες της ΕΔΑ ΘΕΣΣ για την ενιαία τιμολόγηση.

Στη διάρκεια της σύσκεψης, ο κ.Μπακούρας και τα παρευρισκόμενα στελέχη της ΕΔΑ ΘΕΣΣ υπενθύμισαν ότι η εταιρεία έχει ήδη ολοκληρώσει τις εργασίες των εγκαταστάσεων σταθμών αποσυμπίεσης σε δύο δήμους (Λαγκαδά και Τυρνάβου), με γνώμονα τον ασφαλή εφοδιασμό του δικτύου, και αμέσως μετά την έκδοση του ρυθμιστικού πλαισίου θα προχωρήσει στην τροφοδότηση αυτών των περιοχών.

Ποιες περιοχές θα τροφοδοτηθούν με αέριο σε Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία το 2018 και το 2019-2022

Σύμφωνα με το Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2018-2022, για το οποίο αναμένεται η έγκρισή του στο προσεχές διάστημα από την Αρχή, προβλέπεται η περαιτέρω διείσδυση φυσικού αερίου και με τη χρήση CNG σε νέες περιοχές εντός της αδείας της γεωγραφικής περιοχής του νομού Θεσσαλονίκης και της Περιφέρειας της Θεσσαλίας. Συγκεκριμένα, για το έτος 2018 έχει ενταχθεί στον προγραμματισμό η τροφοδότηση με CNG νέων περιοχών όπως ο Λαγκαδάς, τα Κουφάλια και η Χαλάστρα στη Θεσσαλονίκη, ο Τύρναβος, η Καλαμπάκα και η Ελασσόνα στη Θεσσαλία και σε επόμενο στάδιο ο Παλαμάς και η Αγιά. Επίσης, όσον αφορά στην επέκταση του δικτύου, το 2018 θα κατασκευαστούν 87 επιπλέον χιλιόμετρα και θα συνδεθούν νέες περιοχές με το δίκτυο όπως το Νέο Ρύσιο, η Μηχανιώνα, η Επανομή στη Θεσσαλονίκη.

Στα έτη 2019- 2022 για τον νομό Θεσσαλονίκης προβλέπεται η σύνδεση στο δίκτυο Φυσικού Αερίου των περιοχών των Βασιλικών του Δήμου Θέρμης, του Σταυρού του Δήμου Βόλβης (CNG) και της Χαλκηδόνας του Δήμου Χαλκηδόνας (CNG). Παράλληλα, για την Περιφέρεια Θεσσαλίας προβλέπεται για το έτος 2019 η επέκταση του δικτύου στη Ν. Αγχίαλο, και ως το 2022 η τροφοδότηση με συμπιεσμένο φυσικό αέριο των περιοχών των δήμων Σοφάδων, Τεμπών, Μουζακίου, Αμπελώνα και Φαλάνης. Με την περαιτέρω διείσδυση του φυσικού αερίου και τη χρήση του CNG στις απομακρυσμένες περιοχές μειώνεται σημαντικά το ενεργειακό κόστος στους οικιακούς καταναλωτές και τις ενεργοβόρες βιομηχανίες προάγοντας έτσι την ανάπτυξη και περιορίζοντας ταυτόχρονα το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, όπως επισήμανε ο κ.Μπακούρας._

Νέος ρόλος για τη Μέγκαν: Το βασιλικό πρωτόκολλο

Από την υπόκλιση στη βασίλισσα Ελισάβετ έως την προσφώνησή της “Μεγαλειοτάτη”, η Μέγκαν Μαρκλ πρέπει να μάθει τους βασιλικούς κανόνες όταν παντρευτεί τον πρίγκιπα Χάρι και ενταχθεί στους κόλπους της βρετανικής μοναρχίας.

‘Αγραφοι κανόνες ορίζουν πώς πρέπει να συμπεριφέρονται τα μέλη της βασιλικής οικογένειας αλλά και το κοινό όταν βρεθεί κοντά τους. Παρότι πολλά παμπάλαια πρωτόκολλα έχουν παραμεριστεί, υπάρχει ακόμη κάποια εθιμοτυπία που η Μαρκλ πρέπει να τηρεί μετά τον γάμο της με τον εγγονό της βασίλισσας.

“Το πρόβλημα είναι πως πρέπει να θυμάται ότι ως μέλος της βασιλικής οικογένειας την εκπροσωπεί”, δήλωσε ο Γκραντ Χάρολντ, που υπηρέτησε ως οικονόμος του Χάρι όταν εργαζόταν για τον πατέρα του 33χρονου πρίγκιπα, τον πρίγκιπα-διάδοχο Κάρολο και τώρα παρέχει οδηγίες για τρόπους συμπεριφοράς στον βασιλικό οίκο.

“Συνεπώς πιστεύω ότι υπάρχει μεγάλη πίεση για να διασφαλιστεί ότι η Μέγκαν κάνει το σωστό, γιατί το τελευταίο πράγμα που θα ήθελε η ίδια είναι να κάνει κάτι λάθος ή να υποπέσει σε κάποιο σφάλμα με αποτέλεσμα η ίδια να γίνει πρωτοσέλιδο, γεγονός δυσάρεστο για την ίδια και τη βασιλική οικογένεια”, δήλωσε ο Χάροντ.

Για κάποια που μεγάλωσε στο Λος ‘Αντζελες, η ζωή πίσω από τους τοίχους των Ανακτόρων –όπου οικονόμοι, υπηρέτες και μέλη του προσωπικού του βασιλικού οίκου που συχνά φορούν τη χαριτωμένη τυπική στολή με τα κατακόκκινα γιλέκα και με εχεμύθεια φέρουν εις πέρας την αποστολή τους– δεν θα μπορούσε να είναι πιο διαφορετική.

“Πιστεύω ότι η Μέγκαν θα τα καταφέρει, ωστόσο θα βρει κάποιες φλυαρίες αφόρητες”, τονίζει ο ‘Αντριου Μόρτον που έχει γράψει μια βιογραφία της μέλλουσας νύφης. “Αυτή ήταν μια κοπέλα υπέρμαχος της ισότητας των φύλων στον ΟΗΕ και τώρα πρέπει να υποκλίνεται στη βασίλισσα, ακόμη στη μέλλουσα συνυφάδα της Κέιτ Μίντλετον στις ιδιωτικές περιστάσεις”.

Ο Χάρολντ αναφέρει ότι το τυπικό πρωτόκολλο που περιβάλλει τα μέλη της βασιλικής οικογένειας, όπως πότε και σε ποιόν θα γίνει υπόκλιση, πώς θα κάθονται στα επίσημα γεύματα στα Ανάκτορα, πώς θα τρώνε, καθιερώθηκε τον 17ο αιώνα από τον Γάλλο βασιλιά Λουδοβίκο 14ο πριν υιοθετηθεί από άλλους μονάρχες.

“Εθιμοτυπία και πρωτόκολλο έχουν βαρύνοντα ρόλο στη βασιλική οικογένεια. Είναι σημαντικά για τη μοναρχία αιώνες τώρα”, τονίζει ο Χάρολντ. “Οι κανόνες αυτοί λένε τί αναμένεται από τα μέλη της οικογένειας, τί πρέπει να κάνουν και τί να μην κάνουν”.

Όπως για παράδειγμα, έως ότου η Μέγκαν παντρευτεί τον Χάρι και υιοθετήσει το στιλ της “Αυτής Βασιλικής Υψηλότητας” θα πρέπει, αυστηρά μιλώντας, να υποκλίνεται σε όλα τα άλλα μέλη της βασιλικής οικογένειας με αυτόν τον τίτλο, όπως και στην Κέιτ, τη σύζυγο του πρίγκιπα Ουίλιαμ.

Το αυστηρό πρωτόκολλο επιβάλλει επίσης ότι η Μέγκαν πρέπει να περπατά πίσω από τη βασίλισσα, παρότι όπως δηλώνει ο Χάρολντ, αυτό δεν θα το δει ποτέ κανείς δημόσια. Όμως, καθώς η μοναρχία εξελίσσεται και εκσυγχρονίζεται, οι κανόνες αυτοί δεν είναι τόσο σημαντικοί όσο ήταν κάποτε, κάτι που παραδέχεται η βασιλική οικογένεια.

“Δεν υπάρχουν υποχρεωτικοί κώδικες συμπεριφοράς όταν συναντά κανείς τη βασίλισσα ή ένα μέλος της βασιλικής οικογένειας, αλλά πολύς κόσμος θέλει να τηρούνται αυτοί οι παραδοσιακοί κανόνες”, αναφέρει η ιστοσελίδα της βασιλικής οικογένειας, πριν εξηγήσει πώς γίνεται η υπόκλιση και πώς απευθύνεται ένας κοινός θνητός στους Ουίνδσορ.

“Τα μέλη της βασιλικής οικογένειας υποκλίνονται στη βασίλισσα”, δηλώνει ο ιστορικός του βασιλικού οίκου Ούγκο Βίκερς. Η βασίλισσα δεν νοιάζεται επί της ουσίας αν ο κόσμος υποκλίνεται σε αυτήν ή όχι. Νομίζω ότι το πρωτόκολλο είναι καθορισμένο και δεν θα είναι δύσκολο να το μάθει η Μέγκαν”

«Ανάσα» σε χιλιάδες αγρότες δίνει νέα ρύθμιση

φωτό αρχείου

«Ανάσα» σε χιλιάδες δανειολήπτες αγρότες αναμένεται να δώσει η νέα ρύθμιση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων σε συνεργασία με την Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους. Οι οφειλές που μπορούν να ενταχθούν στη σχετική ρύθμιση αφορούν χρέη των αγροτών προς την εφορία για εισόδημα, ΦΠΑ, προς τον ΟΓΑ για τις ασφαλιστικές τους εισφορές καθώς και για οφειλές προς τράπεζες, που έκλεισαν και βρίσκονται υπό εκκαθάριση (πρώην Αγροτική Τράπεζα, ΤΤ, FBB, Probank, Proton, Πανελλήνια Συνεταιριστικές κλπ). Η ρύθμιση αφορά γεωργούς, κτηνοτρόφους και αλιείς, οι οποίοι έχουν λάβει αγροτικό δάνειο από την πρώην ΑΤΕ και τις άλλες τράπεζες και εφόσον οι οφειλές τους παρουσίαζαν καθυστέρηση πληρωμής πέραν των 30 ημερών κατά την 31-12-2017.

Στους αγρότες παρέχεται η δυνατότητα ολικής εξόφλησης του ποσού εντός του τριμήνου, ενώ η διαγραφή του κεφαλαίου μπορεί να αγγίξει μέχρι και το 60%. Σε περίπτωση διακανονισμού των οφειλών μέσω δόσεων, ο οφειλέτης έχει τη δυνατότητα αποπληρωμής του ποσού μέχρι και 10 χρόνια (120 δόσεις), με τη διαγραφή του κεφαλαίου σε αυτή την περίπτωση να ανέρχεται στο 40%.

Σε κάθε περίπτωση η ρύθμιση περιλαμβάνει 100% διαγραφή των τόκων υπερημερίας καθώς και διαγραφή προστίμων και προσαυξήσεων του δημοσίου, βάσει της ακίνητης περιουσίας. Επίσης, παρέχεται η δυνατότητα πώλησης ακινήτων, με σκοπό την εξόφληση του εναπομείναντος χρέους.

Η ρύθμιση θα γίνεται μέσω της πλατφόρμας της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού χρέους (www.keyd.gov.gr) η οποία αναμένεται να ανοίξει εντός των επόμενων ημερών.

Για «την πιο σημαντική ρύθμιση που έχει γίνει ποτέ στον αγρότη» και που «θα του δώσει πάλι τον έλεγχο των οικονομικών του» έκανε λόγο ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, Βαγγέλης Αποστόλου και υπογράμμισε ότι «δεν πρέπει να χαθεί αυτή η ευκαιρία».

Τι θα έλεγε σήμερα ο Μαρξ για το διαδίκτυο;

Τι μπορεί να μάθουμε από τον Καρλ Μαρξ σήμερα; Αυτή η ερώτηση τίθεται ιδιαίτερα σήμερα -200 χρόνια από τη γέννηση του Γερμανού φιλόσοφου και κοινωνικού επαναστάτη. Ο συγγραφέας και ο μελετητής των μέσων ενημέρωσης Τίλμαν Μπομγκάρτελ , καθηγητής Μέσων Ενημέρωσης στο πανεπιστήμιο του Μαιντς, προσπαθεί να διερευνήσει την άποψη που θα είχε ο Μαρξ για το Διαδίκτυο.
«Η αστική τάξη, κατά τη διάρκεια της σχεδόν 100χρονης ταξικής κυριαρχίας της δημιούργησε κολοσσιαίες παραγωγικές δυνάμεις από ό, τι είχαν παράξει όλες οι προηγούμενες γενιές μαζί. Υποταγή των δυνάμεων της φύσης, μηχανές, εφαρμογή της χημείας στη βιομηχανία και τη γεωργία, ατμός στην πλοήγηση, σιδηρόδρομοι, ηλεκτρικοί τηλέγραφοι, κατάκτηση ολόκληρων ηπείρων, κατακτήσεις για τις οποίες δεν υπήρχαν υπόνοιες νωρίτερα ” .


Περιμένετε ένα λεπτό – δύο άνθρωποι έγραψαν ότι ήθελαν να καταλάβουν την εξουσία από την αστική τάξη με επανάσταση;
Ναι, σύμφωνα με το Κομμουνιστικό Μανιφέστο του Καρλ Μαρξ και του Φρίντριχ Έγκελς του 1848, το οποίο θεωρείται το λογοτεχνικό σημείο εκκίνησης του μαρξισμού.
Το απόσπασμα δείχνει επίσης ότι ο Μαρξ, ήταν Κοινωνικός Επαναστάτης , αλλά όχι μηχανικός. Θαύμαζε την τεχνολογία της εποχής. Από τη μία πλευρά, για τον Μαρξ ήταν τα μέσα παραγωγής που συνέβαλαν στην καπιταλιστική εκμετάλλευση της εργατικής τάξης. Από την άλλη πλευρά, πίστευε ότι θα μπορούσε επίσης να διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο στην κατάργηση του καπιταλισμού. Αν διαβάσουμε σήμερα αυτό που ο Μαρξ έγραψε για την «επικοινωνία» της εποχής του , μπορούν να εξαχθούν συμπεράσματα για το τι θα σκεφτόταν για το διαδίκτυο σήμερα.

Θα θεωρούσε πιθανώς το Διαδίκτυο ως κοινότητα, κοινή ιδιοκτησία όλης της ανθρωπότητας και πιθανότατα θα ξαναέβρισκε αυτό το κοινοτικό ιδεώδες σήμερα στην συλλογικώς δημιουργημένη ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια Wikipedia ή στο εθελοντικά προγραμματισμένο λογισμικό ανοιχτού κώδικα, όπως το Linux.Σχετική εικόνα

Ο Μαρξ μιλούσε για την «γενική διάνοια» που εξελίσσεται όμως σε πηγή κέρδους .Αλλά οι πολλές υπηρεσίες που προσφέρει η Google δωρεάν στους χρήστες της, ενδεχομένως θα τον είχαν εμπνεύσει. Με το Google ίσως να μην χρειαζόταν να αναλώνει καθημερινά ώρες και ώρες στην Βρετανική Βιβλιοθήκη του Λονδίνου .
Ωστόσο, ως κριτικός παρατηρητής του επιχειρηματικού μοντέλου , θα αντιδρούσε σίγουρα στη συνεχή παρακολούθηση των χρηστών .Όπως και το μονοπώλιο, το οποίο έχει η Google σε πολλούς τομείς, σίγουρα θα τον είχε απογοητεύσει. Θα αξίωνε ενδεχομένως την απαλλοτρίωση και την εθνικοποίηση της εταιρείας και των άλλων μονοπωλίων όπως το Facebook ή το YouTube, όπως ζήτησε πρόσφατα ο συγγραφέας Τζόναθαν Τσάπλιν στο βιβλίο του «Move Fast And Break Things».Αποτέλεσμα εικόνας για marx
Οι νέες συνθήκες εργασίας που δημιουργεί η πρόσβαση στο ίντερνετ είναι βέβαιο ότι θα είχαν προβληματίσει τον Μαρξ . Οι εργάτες στα εργοστάσια κατά την εποχή της βιομηχανικής επανάστασης διέφεραν πολύ μεν από τους σημερινούς εργαζόμενους. Ήταν συγκεντρωμένοι σε μεγάλα εργοστάσια , είχαν αναπτύξει περισσότερο το αίσθημα της αλληλεγγύης και κυρίως είχαν «να χάσουν μόνο τις αλυσίδες τους» όπως έλεγε ο Μαρξ . Βέβαια και εκείνη την εποχή, όπως και σήμερα , τα “μέσα αλλά και οι σχέσεις παραγωγής” ωθούσαν τον εργαζόμενο σε έναν υπο-άνθρωπο, τον ταπείνωναν σαν ένα εξάρτημα της μηχανής “. Σε αντίθεση με τον εργάτη του εργοστασίου κατά την εποχή του Μαρξ, σήμερα σε πολλές περιπτώσεις δεν απασχολούνται ούτε στις προαναφερθείσες εταιρείες, αλλά είναι αυτοαπασχολούμενοι. Πάνω απ’ όλα όμως πολλοι εργαζόμενοι σήμερα δεν έχουν να χάσουν μόνο τις αλυσίδες τους αλλά είναι «δεμένοι με χίλια νήματα με το σύστημα, με πιστωτικές κάρτες και δάνεια , που ήταν αδιανόητο για την εργατική τάξη της εποχής του Μαρξ . Πολλοί συνδέονται μόνο μέσω κάποιας εφαρμογής με τον εργοδότη τους, δεν έχουν τη δυνατότητα να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους ή ακόμα και να υπερασπιστούν τους εαυτούς τους συλλογικά – σε αντίθεση με το εργοστάσιο, όπου οι εργαζόμενοι βρίσκονται στην ίδια θέση.
Ο Μαρξ σίγουρα θα έβλεπε αυτή την πικρή αλήθεια για τη νέα εργατική τάξη, το «ψηφιακό προλεταριάτο», τους νέους «άθλιους της γης» . Τι θα πρότεινε στην εποχή της παγκοσμιοποιημένης εκμετάλλευσης των «clickworkers» ;
Θα έλεγε ότι οι νέες τεχνολογίες που παράγουν πιο αποτελεσματικά την δημιουργία κεφαλαίου ίσως χρησιμεύσουν για να «ανατινάξουν» ολόκληρο το καπιταλιστικό σύστημα. Με ολοένα και καλύτερες μηχανές, το κεφάλαιο “μειώνει την ανθρώπινη εργασία στο ελάχιστο, πράγμα που θα ωφελήσει την χειραφετημένη εργασία ” είχε γράψει ο Μαρξ . Με άλλα λόγια, όσοι εργάζονται λιγότερο θα έχουν περισσότερο χρόνο να σκεφτούν κάτι καλύτερο από την εργασία.
Με την ανάπτυξη όμως των δικτύων και της τεχνητής νοημοσύνης πλησιάζουμε καθημερινά σε έναν κόσμο χωρίς εργασία. Ο εθνικός πρόεδρος του SPD, Θόρστεν Σέφερ Γκούμπελ πρότεινε οι εταιρείες που επωφελούνται από την ψηφιοποίηση να φορολογούνται περισσότερο από τις εταιρείες με πολλούς εργαζόμενους. Οι εργαζόμενοι, ως «ψηφιακό μέρισμα», θα μπορούσαν να εργάζονται λιγότερες ώρες με το ίδιο εισόδημα. Για τον Μαρξ βέβαια το γεγονός ότι ακόμη και οι Σοσιαλδημοκράτες του SPD θυμούνται τις θεωρίες του, θα τον έκανε σίγουρα ευτυχισμένο.

18 μήνες φυλακή για την επίθεση στον Αγγ. Συρίγο

Ποινή φυλάκισης 18 μηνών, χωρίς αναστολή αλλά με δικαίωμα εξαγοράς, επέβαλε το Μονομελές Πλημμελειοδικείο στον φοιτητή της Φιλοσοφικής Σχολής, ο οποίος κρίθηκε ένοχος ως δράστης της επίθεσης που είχε δεχθεί από τρία άτομα ο καθηγητής Άγγελος Συρίγος στον προαύλιο χώρο του Πάντειου Πανεπιστημίου, τον Φεβρουάριο του 2017.

Ο νεαρός κατηγορούμενος αρνήθηκε ότι συμμετείχε στην ομάδα των τριών που είχε εξυβρίσει και χτυπήσει τον καθηγητή, υποστηρίζοντας ότι έχει εμπλακεί στην υπόθεση εξαιτίας της μηχανής του που βρέθηκε στο σημείο, την οποία όμως, εκείνη την ημέρα είχε δανείσει στον συγκάτοικό του. Σημειώνεται ότι ο συγκάτοικος έχει ήδη καταδικαστεί για την επίθεση στον καθηγητή σε 12μηνη ποινή φυλάκισης με αναστολή. Ο τρίτος δράστης παραμένει άγνωστος.

Σήμερα, στο δικαστήριο ο καθηγητής αναγνώρισε τον κατηγορούμενο ως εκείνον που τον χτύπησε με ένα σπρέι που κρατούσε και επανέλαβε ότι και οι τρεις δράστες τον χτύπησαν με κλωτσιές στο κεφάλι.

Ο κ. Συρίγος κατέθεσε στο δικαστήριο ότι αφορμή για το περιστατικό ήταν η αντίδρασή του, όταν είδε έναν νεαρό να βάφει τον τοίχο με σπρέι. «Τον ρώτησα γιατί το κάνει αυτό και με ρώτησε “τι σε νοιάζει εσένα, δικός σου είναι;”. Στην αρχή συζητούσαμε ήρεμα. Μετά πλησίασαν άλλα δύο άτομα και ο ένας μου είπε να φύγω. Ο νυν κατηγορούμενος ήταν από τα δεξιά μου. Δέχτηκα σπρώξιμο από τον φίλο του και μετά ένιωσα ένα δυνατό χτύπημα με το σπρέι από τη δεξιά μεριά. Ο κατηγορούμενος κατάφερε το χτύπημα, είναι εκ των πραγμάτων βέβαιο. Στη συνέχεια με χτύπησαν και οι τρεις με κλωτσιές στο κεφάλι» κατέθεσε ο καθηγητής.

Στην πρότασή της η εισαγγελική λειτουργός ζήτησε την καταδίκη με αναστολή του κατηγορούμενου. Ωστόσο, ο πρόεδρος αρνήθηκε να χορηγήσει αναστολή, επικαλούμενος «τις ιδιαίτερες συνθήκες της υπόθεσης και τη φύση του κατηγορούμενου» δίνοντας μόνο δικαίωμα εξαγοράς της ποινής προς 5 ευρώ ημερησίως.

Το blockchain θα μεταμορφώσει την ναυτιλία

Η παγκοσμιοποίηση έχει φέρει μαζί της τα πιο εξελιγμένα εμπορικά δίκτυα που έχει δει ποτέ ο κόσμος, με μεγαλύτερα, ταχύτερα πλοία, λιμάνια που λειτουργούν με ρομπότ και τεράστιες βάσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών που παρακολουθούν τις κινήσεις των φορτίων σε όλο τον πλανήτη. Αλλά όλα αυτά εξακολουθούν να βασίζονται σε εκατομμύρια επί εκατομμυρίων εγγράφων.

Όλα αυτά όμως, σύμφωνα με το EMEA.GR, δείχνουν να βαδίσουν προς την εξαφάνιση, καθώς οι συνεργασίες εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, φέρνουν επανάσταση στο παγκόσμιο εμπόριο σε μια κλίμακα που τελευταία φορά παρατηρήθηκε μετά την έναρξη της χρήσης τυποποιημένων εμπορευματοκιβωτίων την δεκαετία του ’60, η οποία έφερε και την αρχή της παγκοσμιοποίησης.

Όμως οι αναταράξεις που θα φέρει στην παγκόσμια αγορά είναι τόσο μεγάλες όσες και οι αλλαγές που θα έρθουν. Για να λειτουργήσει, δεκάδες ναυτιλιακές εταιρείες και χιλιάδες σχετιζόμενες επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο – συμπεριλαμβανομένων των κατασκευαστών, των τραπεζών, των ασφαλιστών, των χρηματιστών και των λιμενικών αρχών – θα πρέπει να επεξεργαστούν ένα πρωτόκολλο που θα ενσωματώνει όλα τα νέα συστήματα σε μια τεράστια πλατφόρμα. Σε περίπτωση που το επιτύχουν, η τεκμηρίωση που διαρκεί ημέρες τελικά θα γίνεται μέσα σε λίγα λεπτά, πολλά από αυτά χωρίς την ανάγκη ανθρώπινης παρέμβασης. Το κόστος μετακίνησης εμπορευμάτων ανάμεσα στις ηπείρους θα μπορούσε να μειωθεί δραματικά, προσθέτοντας νέα ώθηση για τη μεταφορά υλικών και αγαθών από το εξωτερικό.
Όπως αναφέρει το Bloomberg, “Αυτή θα είναι η μεγαλύτερη καινοτομία στον κλάδο από τη παρουσίαση της ενιαίας συσκευασίας εμπορευματοκιβωτίων .Βασικά φέρνει περισσότερη διαφάνεια και αποτελεσματικότητα. Οι ναυτιλιακές γραμμές των εμπορευματοκιβωτίων βγαίνουν από το καβούκι τους και παίζουν με την τεχνολογία”.

Το κλειδί, όπως και σε πολλές άλλες βιομηχανίες, από τα πετρελαιοφόρα μέχρι τα κρυπτονομίσματα, είναι το blockchain, το σύστημα ηλεκτρονικών καταγραφών που επιτρέπει ταυτόχρονα την επαλήθευση των συναλλαγών αυτόνομα. Και τα οφέλη δεν θα περιορίζονται στη ναυτιλία. Η βελτίωση της επικοινωνίας και της διοίκησης των συνοριακών ελέγχων με τη χρήση blockchain θα μπορούσε να δημιουργήσει επιπλέον 1 τρισεκατομμύριο δολάρια στο παγκόσμιο εμπόριο, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ.

H διαδρομή των δελτίων αποστολής, ξεκινάει όταν ο ιδιοκτήτης του φορτίου, “κλειδώνει” χώρο σε ένα πλοίο για να μεταφέρει το εμπόρευμα του. Τα έγγραφα πρέπει να συμπληρωθούν και να εγκριθούν πριν το φορτίο μπορέσει να εισέλθει ή να εξέλθει από το λιμάνι. Μια ενιαία αποστολή μπορεί να απαιτήσει εκατοντάδες σελίδες που πρέπει να παραδοθούν φυσικά σε δεκάδες διαφορετικούς οργανισμούς, τράπεζες, τελωνειακά γραφεία και άλλες οντότητες. Το 2014, η Maersk παρακολούθησε ένα φορτίο γεμάτο με τριαντάφυλλα και αβοκάντο από την Κένυα στις Κάτω Χώρες. Η εταιρεία διαπίστωσε ότι περίπου 30 άτομα και οργανώσεις συμμετείχαν στην επεξεργασία των εγγράφων του φορτίου στο ταξίδι στην Ευρώπη. Η αποστολή χρειάστηκε περίπου 34 ημέρες για να φτάσει από το αγρόκτημα στους λιανοπωλητές, συμπεριλαμβανομένων 10 ημερών αναμονής για την επεξεργασία των εγγράφων. Ένα από τα κρίσιμα έγγραφα έλειπε, μόνο για να βρεθεί αργότερα μέσα σε ένα σωρό χαρτιά.

“Η γραφειοκρατία και οι απαραίτητες διαδικασίες είναι ζωτικής σημασίας για το παγκόσμιο εμπόριο, αλλά ταυτόχρονα είναι και τα μεγαλύτερα “βαρίδια” της” δήλωσε η Maersk, η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως, η οποία συνεργάστηκε με την IBM για την παρακολούθηση του φορτίου και των εγγράφων σε πραγματικό χρόνο χρησιμοποιώντας blockchain. “Η έρευνα για τη “χαρτούρα” που έκανε η Maersk αποκάλυψε την έκταση του προβλήματος που προκαλούν τα έγγραφα και οι διαδικασίες στις συναλλαγές και τις συνέπειες”.

Αυτή η πληθώρα χαρτιών υπήρξε ένας από τους λόγους για τους οποίους η ναυτιλία παρέμεινε πίσω από άλλες βιομηχανίες κατά τη μετάβαση σε ηλεκτρονικές μορφές. Η ποικιλία διαφορετικών γλωσσών, νόμων και οργανισμών που ασχολούνται με τη μετακίνηση φορτίων στο παρελθόν, έκανε την τυποποίηση μια αργή διαδικασία. Αντ ‘αυτού, ο κλάδος βασίστηκε στην πρόοδο της τεχνολογίας των μεταφορών και του χειρισμού φορτίου για να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα, με τα μεγάλα σκάφη Clipper να αντικατασταθούν από ατμόπλοια και στη συνέχεια με τους σύγχρονους “λεβιάθαν”. Στη δεκαετία του 1850, χρειάστηκαν πάνω από τρεις μήνες για να μεταφερθούν κιβώτια τσαγιού από τη νότια Κίνα στο Λονδίνο. Σήμερα, αυτό το ταξίδι θα χρειαζόταν περίπου 30 ημέρες.

Η μεγαλύτερη αλλαγή ήρθε στη δεκαετία του 1960, όταν η βιομηχανία υιοθέτησε τα χαλύβδινα κιβώτια κανονικού μεγέθους που χρησιμοποιούνται σήμερα, αντικαθιστώντας τα ξύλινα κιβώτια, κασέλες και σάκους που υπήρχαν στις αποβάθρες εδώ και αιώνες. Με τα εμπορευματοκιβώτια αυτά που μερικές φορές περιέχουν προϊόντα από διαφορετικούς προμηθευτές και τα φορτία των πλοίων καταλήγουν μερικές φορές με χιλιάδες πελάτες σε δεκάδες χώρες, η μετάβαση σε ένα ενιαίο ηλεκτρονικό σύστημα παρουσιάζει μείζονες προκλήσεις.

Η πρώτη και βασική πρόκληση είναι να δεχτούν οι εμπλεκόμενοι να βρεθεί μια κοινή πλατφόρμα πάνω στην οποία να γίνεται όλο το εμπόριο, κάτι ανάλογο με τις κοινές πλατφόρμες που χρησιμοποιούνται στα χρηματιστήρια. Επίσης οι ναυτιλιακές εταιρείες θα χρειαστεί επίσης να πείσουν τα λιμάνια και άλλους οργανισμούς που συμμετέχουν στην εμπορία φορτίων να υιοθετήσουν τα συστήματά τους. Η εξοικονόμηση κόστους θα μπορούσε να είναι ορατή στις οικονομικές καταστάσεις των εταιρειών σε περίπου δύο χρόνια, δήλωσε ο Kapoor της Bloomberg Intelligence.

“Η ναυτιλία πρέπει να σταματήσει να σκέφτεται τον εαυτό της ως αυτόνομο τομέα”, δήλωσε ο KD Adamson, διευθύνων σύμβουλος της Futurenautics Group . «Πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε πώς τα διαφορετικά στοιχεία της ναυτιλίας ταιριάζουν και σε άλλα οικοσυστήματα».

Χρηστίδης: “Εκλογές τώρα, όσο κι αν αγαπάνε τις καρέκλες τους”

«Ο κ. Τζανακόπουλος μιλά για αντιφάσεις και στροφές. Κοίτα ποιος μιλάει… Κάνει πως δεν καταλαβαίνει. Φαίνεται ότι έχει ζαλιστεί από τις kolotumbes της κυβέρνησής του. Εκλογές τώρα, όσο και αν αγαπάνε τις καρέκλες τους» σχολίασε ο εκπρόσωπος του Κινήματος Αλλαγής, Παύλος Χρηστίδης, τις δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου, Δ. Τζανακόπουλου, στον ρ/σ «Αθήνα 9,84» για αντιφάσεις στις προτάσεις της Φώφης Γεννηματά περί άμεσης διαξαγωγής εκλογών.

Σύμφωνο συνεργασίας ΟΕΕ με φιλόπτωχο ταμείο Αρχιεπισκοπής

Σύμφωνο συνεργασίας υπεγράφη, εκ νέου, μεταξύ του Γενικού Φιλοπτώχου Ταμείου της Αρχιεπισκοπής Αθηνών και του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, με στόχο τη στήριξη όσων χρειάζονται λογιστικές, φοροτεχνικές και γενικότερα, οικονομικές συμβουλές. Τη συμφωνία υπέγραψαν ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος και ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Κωνσταντίνος Κόλλιας, παρουσία του γενικού διευθυντή του Φιλοπτώχου Ταμείου της Αρχιεπισκοπής, π. Βασιλείου Χαβάτζα.

Το Επιμελητήριο έχει δημιουργήσει λίστα με όσα γραφεία προσφέρουν υπηρεσίες σε άτομα που έχουν ανάγκη, ενώ από την πλευρά τους, όσοι ενδιαφέρονται απευθύνονται στο Φιλόπτωχο Ταμείο, όπου τους δίνεται μια κάρτα με την οποία μπορούν να αξιοποιούν τις υπηρεσίες των συμβεβλημένων γραφείων. Επιπλέον, ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου, Κωνσταντίνος Κόλλιας ενημέρωσε τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο για μια νέα πρωτοβουλία που θα ξεκινήσει άμεσα. Πρόκειται για ένα μαραθώνιο συλλογής παραφαρμακευτικού υλικού, το οποίο θα διατεθεί στα κοινωνικά φαρμακεία του Φιλοπτώχου Ταμείου. Την ικανοποίησή του για αυτήν την συνεργασία εξέφρασε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος και συνεχάρη τους συνεργαζόμενους φορείς για το έργο που επιτελούν.

– Συναντήσεις με Γιώργο Πατούλη και Ευανθία Ρεμπούτσικα

Νωρίτερα, ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Ελλάδος είχε διαδοχικές συναντήσεις με τον πρόεδρο του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών και δήμαρχο Αμαρουσίου, Γιώργο Πατούλη και τη συνθέτιδα Ευανθία Ρεμπούτσικα.

Ο Γιώργος Πατούλης εξέφρασε προς τον Αρχιεπίσκοπο την ευγνωμοσύνη του για την καλή συνεργασία που έχει με την Φιλανθρωπική Εταιρεία της Αρχιεπισκοπής «Αποστολή» και εκδήλωσε τη διάθεση να αυξηθεί το κοινωνικό έργο. «Οι δράσεις αυτές έχουν γράψει την δική τους ιστορία», τόνισε ο Γιώργος Πατούλης, ενώ παράλληλα τον ενημέρωσε για την πρόθεση να διατεθούν τα κοιμητήρια στην Εκκλησία, κάτι το οποίο, όπως είπε, έχει κατατεθεί αρμοδίως και στο υπουργείο.

Η συνθέτις Ευανθία Ρεμπούτσικα επισκέφθηκε το πρωί τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο προκειμένου να του εκφράσει τον ενθουσιασμό της για την Παιδική – Νεανική Συμφωνική Ορχήστρα, που τελεί υπό την αιγίδα της Αρχιεπισκοπής Αθηνών. Ο Αρχιεπίσκοπος την ευχαρίστησε και ανέπτυξαν θέματα κοινού ενδιαφέροντος.

«Ήθελα να συναντήσω τον Αρχιεπίσκοπο και να τον ευχαριστήσω για τη στήριξή του στην Παιδική – Νεανική Συμφωνική Ορχήστρα, με την οποία συνεργάστηκα το περασμένο Σάββατο σε συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής», δήλωσε στον ρ/σ 89,5 η Ευανθία Ρεμπούτσικα και παράλληλα έκανε αναφορά στο σημαντικό έργο που επιτελείται στην ορχήστρα το οποίο χαρακτήρισε ό,τι καλύτερο υπάρχει αυτήν την στιγμή.

Μεγάλο εμπορικό deal Nestle με Starbucks

Ο κολοσσός των τροφίμων Nestle συμφώνησε να καταβάλει στη Starbucks το ποσό των 7,15 δισ. δολαρίων σε μετρητά για να αποκτήσει τα δικαιώματα πώληση προϊόντων της γνωστής αλυσίδας καφέ σε όλο τον κόσμο.

Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters, και αναπαράγεται και από άλλα μεγάλα πρακτορεία, η Nestle θα χρησιμοποιήσει το εμπορικό σήμα Starbucks και στα συστήματά της Nespresso και Dolce Gusto το επόμενο έτος. Η συμφωνία δεν περιλαμβάνει την αγορά κανενός άλλου περιουσιακού στοιχείου της Starbucks.

Η συμφωνία, που αφορά μια δραστηριότητα με πωλήσεις 2 δισ. δολαρίων, αναμένεται να ισχυροποιήσει τη θέση της Nestle στην ταχέως μεταβαλλόμενη αγορά του καφέ. Επίσης, εκτιμάται ότι θα ενισχύσει την παρουσία της Nestle στις ΗΠΑ, όπου σήμερα καταλαμβάνει μόλις την πέμπτη θέση, κατέχοντας λιγότερο από το 5% της αμερικανικής αγοράς, καθώς η Starbucks κατέχει ηγετική θέση με μερίδιο 14%, σύμφωνα με το Euromonitor International.

Σύμφωνα με το emea.gr, η Nestle αναμένει ότι η συμφωνία θα συνεισφέρει θετικά στα κέρδη της ανά μετοχή και στους στόχους της για την οργανική ανάπτυξη από το 2019 και μετά.

Από τη μεριά της, η Starbucks δήλωσε ότι μετά τη συμφωνία αναμένεται να επιστρέψει περίπου 20 δισ. δολάρια σε μετρητά στους μετόχους της μέσω επαναγορών μετοχών και μερισμάτων έως το 2020. Η αλυσίδα καφέ από το Σιάτλ σημείωσε, επίσης, ότι η συμφωνία αναμένεται να συμβάλει στη βελτίωση των κερδών της ανά μετοχή μέχρι το τέλος του 2021 ή και νωρίτερα, χωρίς ωστόσο αυτό να αλλάζει τους μακροπρόθεσμους οικονομικούς στόχους της εταιρείας.

Καταδικάστηκε ο 2ος φοιτητής για την επίθεση στον καθηγητή Συρίγο

Ποινή φυλάκισης 18 μηνών, χωρίς αναστολή αλλά με δικαίωμα εξαγοράς, επέβαλε το Μονομελές Πλημμελειοδικείο στον φοιτητή της Φιλοσοφικής Σχολής, ο οποίος κρίθηκε ένοχος ως δράστης της επίθεσης που είχε δεχθεί από τρία άτομα ο καθηγητής Άγγελος Συρίγος στον προαύλιο χώρο του Πάντειου Πανεπιστημίου, τον Φεβρουάριο του 2017.

Ο νεαρός κατηγορούμενος αρνήθηκε ότι συμμετείχε στην ομάδα των τριών που είχε εξυβρίσει και χτυπήσει τον καθηγητή, υποστηρίζοντας ότι έχει εμπλακεί στην υπόθεση εξαιτίας της μηχανής του που βρέθηκε στο σημείο, την οποία όμως, εκείνη την ημέρα είχε δανείσει στον συγκάτοικό του. Σημειώνεται ότι ο συγκάτοικος έχει ήδη καταδικαστεί για την επίθεση στον καθηγητή σε 12μηνη ποινή φυλάκισης με αναστολή. Ο τρίτος δράστης παραμένει άγνωστος.

Σήμερα, στο δικαστήριο ο καθηγητής αναγνώρισε τον κατηγορούμενο ως εκείνον που τον χτύπησε με ένα σπρέι που κρατούσε και επανέλαβε ότι και οι τρεις δράστες τον χτύπησαν με κλωτσιές στο κεφάλι.

Ο κ. Συρίγος κατέθεσε στο δικαστήριο ότι αφορμή για το περιστατικό ήταν η αντίδρασή του, όταν είδε έναν νεαρό να βάφει τον τοίχο με σπρέι. «Τον ρώτησα γιατί το κάνει αυτό και με ρώτησε “τι σε νοιάζει εσένα, δικός σου είναι;”. Στην αρχή συζητούσαμε ήρεμα. Μετά πλησίασαν άλλα δύο άτομα και ο ένας μου είπε να φύγω. Ο νυν κατηγορούμενος ήταν από τα δεξιά μου. Δέχτηκα σπρώξιμο από τον φίλο του και μετά ένιωσα ένα δυνατό χτύπημα με το σπρέι από τη δεξιά μεριά. Ο κατηγορούμενος κατάφερε το χτύπημα, είναι εκ των πραγμάτων βέβαιο. Στη συνέχεια με χτύπησαν και οι τρεις με κλωτσιές στο κεφάλι» κατέθεσε ο καθηγητής.

Στην πρότασή της η εισαγγελική λειτουργός ζήτησε την καταδίκη με αναστολή του κατηγορούμενου. Ωστόσο, ο πρόεδρος αρνήθηκε να χορηγήσει αναστολή, επικαλούμενος «τις ιδιαίτερες συνθήκες της υπόθεσης και τη φύση του κατηγορούμενου» δίνοντας μόνο δικαίωμα εξαγοράς της ποινής προς 5 ευρώ ημερησίως.

Νέο Hyundai i30 N

H Hyundai συμπεριλαμβάνεται στη λίστα των αυτοκινητοβιομηχανιών που καταγράφουν υψηλές επιδόσεις στον τομέα της ανάπτυξης. Η κορεάτικη μάρκα υλοποιεί ένα ευρύ πρόγραμμα ανάπτυξης το οποίο περιλαμβάνει τη δημιουργία νέων μοντέλων, την αξιοποίηση των εναλλακτικών μορφών παραγωγής ενέργειας και την αύξηση του ποσοστού της στη παγκόσμια αγορά.

Η πρόοδός της είναι αξιοσημείωτη και σε μεγάλο βαθμό έχει επηρεασθεί από την απόφαση της μάρκας να δημιουργήσει κέντρο ερευνών και μονάδες παραγωγής στην Ευρώπη.

Το νέο i30 N σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής για την κορεατική μάρκα. Είναι το πρώτο μοντέλο υψηλών επιδόσεων της σειράς N, που διατίθεται στην Ευρώπη.

Η σειρά N γεννήθηκε στο Ναμιγιάνγκ, στο Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογίας της Hyundai στη N. Κορέα και ολοκληρώθηκε στη πίστα Νίρμπουργκρινγκ, όπου βρίσκεται το ευρωπαϊκό κέντρο δοκιμών της μάρκας. Η πίστα του Νίρμπουργκρινγκ χρησιμοποιήθηκε για να βελτιώσει τις τεχνολογίες υψηλών επιδόσεων της σειράς N. Η πίστα αγώνων είναι γνωστή ως μία από τις πιο δύσκολες πίστες στον κόσμο. Με 73 στροφές και 20,8 χιλιόμετρα ασφάλτου, αποτελεί ένα εξαιρετικό σύμπλεγμα για σπορ μηχανοκίνητα. Το κέντρο δοκιμών της Hyundai καταλαμβάνει έκταση 3.600 τετραγωνικών μέτρων και χρησιμοποιείται για τις δοκιμές των νέων μοντέλων.

Κάθε αυτοκίνητο που συμμετέχει στις διαδρομές της πίστας δοκιμάζεται 420 με 480 φορές τόσο σε ξηρό όσο και σε υγρό οδόστρωμα, πραγματοποιώντας έως και 180.000 χλμ. οδήγησης -το ισοδύναμο του κύκλου ζωής ενός κανονικού οχήματος- σε μόλις τέσσερις εβδομάδες.

Το κέντρο έρευνας & τεχνολογίας στο Ναμιγιάνγκ ξεκίνησε το 1995 στη Νότια Κορέα και απασχολεί 13.000 ερευνητές, είναι το κέντρο του παγκόσμιου δικτύου ερευνάς & τεχνολογίας της μάρκας. Εκτείνεται σε περισσότερα από 3,3 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα και αποτελείται από διάφορα κέντρα σχεδιασμού και μηχανικής οχημάτων, επιδόσεων και δοκιμαστικής οδήγησης, αεροδυναμικής σήραγγας και περιβαλλοντικής έρευνας και τεχνολογίας. Έχει φιλοξενήσει 34 αγώνες, συμπεριλαμβανομένου ενός Belgian Road, και έναν αγώνα υψηλών ταχυτήτων μήκους 4,5 χλμ. Συνολικά, ο χώρος διαθέτει διαδρομές 70 χιλιομέτρων.

Το i30 N παράγεται στη μονάδα παραγωγής της μάρκας στην Τσεχία. Η μονάδα εγκαινιάσθηκε το 2008 και ξεκίνησε την παραγωγή της πρώτης γενιάς i30 το ίδιο έτος. Έχει ετήσια παραγωγική δυναμικότητα 350.000 αυτοκινήτων. Οι εγκαταστάσεις διαθέτουν επίσης μια ανοικτή πίστα δοκιμών μήκους 3,3 χλμ.

Το i30 N διαθέτει έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2.000 κ.εκ. με δύο επιλογές όσον αφορά την ισχύ. Η έκδοση Standard Package αποδίδει 250 ίππους και η Performance Package παρέχει 275 ίππους. Και οι δύο επιλογές παρέχουν μέγιστη ροπή 35,3 χλγμ. και φτάνουν σε μέγιστη ταχύτητα 250 χλμ./ώρα. Η έκδοση των 250 ίππων επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα σε 6,4’’ και η έκδοση 275 ίππων σε 6,1’’. Συνδυάζεται με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς. Φέρει κόκκινες δαγκάνες φρένων και μεγαλύτερους δίσκους φρένων (μπροστά 18 ιντσών, 17 ιντσών πίσω).

Δεν υπάρχουν κρυφοί θάλαμοι πίσω από τον τάφο του Τουταγχαμών

Δεν υπάρχουν πρόσθετοι θάλαμοι ή περάσματα πίσω από τον τάφο του Τουταγχαμών στην Κοιλάδα των Βασιλέων, σύμφωνα με τις πρόσφατες αναλύσεις ραντάρ, ανέφεραν σήμερα Αιγύπτιοι αξιωματούχοι, σύμφωνα με την ιστοσελίδα του περιοδικού National Geographic.

Η είδηση έγινε γνωστή μετά την ανακοίνωση του Mostafa Waziri, γενικού γραμματέα του Ανώτατου Συμβουλίου Αρχαιοτήτων, που έκανε σήμερα, Κυριακή 6 Μαΐου, κατά τη διάρκεια της 4ης ετήσιας Διεθνούς Διάσκεψης GEM για τον Τουταγχαμών, που πραγματοποιήθηκε στο Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο (GEM) στην Γκίζα.

Η ανακοίνωση ολοκληρώνει με απογοητευτικό τρόπο την έρευνα που ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια, όταν ο Βρετανός Αιγυπτιολόγος Νίκολας Ριβς θεώρησε ότι ο ταφικός θάλαμος της θρυλικής βασίλισσας της 18ης Δυναστείας Νεφερτίτη μπορεί να κρύβεται πίσω από τους τοίχους του περίφημου τάφου του Τουταγχαμών, ηλικίας 3.300 ετών.

Δυο προηγούμενες δοκιμές της θεωρίας του Ριβς, με τη χρήση ειδικών ραντάρ, ήταν ασαφείς. Η τελευταία έρευνα, που διεξήχθη φέτος με την υποστήριξη του National Geographic Society, είναι μια κοινή επιστημονική αποστολή, υπό τον συντονισμό του Franco Porcelli του Πολυτεχνικού Πανεπιστημίου του Τορίνο και, σύμφωνα με το δημοσίευμα, θεωρείται η πιο ολοκληρωμένη.