16.2 C
Athens
Αρχική Blog Σελίδα 19818

«Αποστασία» χαρακτήρισε ο Λεβέντης την αποχώρηση του Κατσιαντώνη

Επίθεση εναντίον του πρώην βουλευτή της Ένωσης Κεντρώων Γιώργου Κατσιαντώνη για την αποχώρηση του από το κόμμα έκανε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων Βασίλης Λεβέντης κατά την διάρκεια της συμμετοχής του στην ετήσια συνέλευση του Συνδέσμου Θεσσαλικών Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΘΕΒ). Ο κ. Λεβέντης χαρακτήρισε την αποχώρηση του κ. Κατσιαντώνη «αποστασία», ενώ άφησε αιχμές για εμπλοκή του Αμερικάνου πρέσβη σχετικά με την θέση του κ. Κατσιαντώνη για το όνομα της ΠΓΔΜ.
Ο κ. Λεβέντης υποστήριξε: «Δεν είναι αποχώρηση, είναι αποστασία. Η έδρα ήταν με λίστα. Ανήκει στην Ένωση Κεντρώων η έδρα. Τον άνθρωπο δεν τον ήξερε κανείς όταν τον έβαλα. Ούτε στο χωριό του στην Ελασσόνα δεν ήταν γνωστός σαν όνομα. Έπρεπε να παραδώσει την έδρα ηθικά (και) ωραία. Θα τιμωρηθεί από τη Λάρισα, από το χωριό του και από ολόκληρη τη Θεσσαλία. Γιατί είναι δημοκρατικοί άνθρωποι και την ατιμία δεν την ευλογούν. Εγώ νομίζω ότι επειδή πλησιάζει η ψηφοφορία στη Βουλή για το Σκοπιανό και επειδή ο κύριος έχει εκδηλωθεί δημοσίως να δώσουμε την λέξη Μακεδονία, θα είναι η ψήφος 150-151 του Μητσοτάκη και του Τσίπρα. Με εκπλήσσει που πάει δεξιά μας έκανε τον αριστερό. Επειδή ο άνθρωπος ήταν από την Αμερική και μου είχε ζητήσει πριν κάποιους μήνες στο ραντεβού μου με τον Αμερικανό πρέσβη να έρθει και εκείνος, αντάλλαξαν τις κάρτες και μετά κάποια υπόδειξη πήρε. Πως αλλιώς να το εξηγήσω ότι λίγες ημέρες μετά βγήκε στο Έθνος με ολοσέλιδη συνέντευξη και λέει ότι πρέπει να δώσουμε το όνομα Μακεδονία στα Σκόπια γιατί είναι πολυετής η διαφορά και πρέπει να τελειώσει».

Ξαναδιαβάζουν ύστερα από 1000 χρόνια χειρόγραφο του Γαληνού

Ένα ιατροφαρμακευτικό κείμενο του διάσημου Έλληνα γιατρού της αρχαιότητας Γαληνού αποκάλυψαν ερευνητές στις ΗΠΑ σε ένα παλίμψηστο χειρόγραφο, κρυμμένο κάτω από ένα επιφανειακό κείμενο με ψαλμούς, και άρχισαν να το διαβάζουν. Είναι η πρώτη φορά μετά από 1.000 περίπου χρόνια, αφότου σκεπάστηκε το αρχαίο χειρόγραφο, που διαβάζεται και πάλι.

Πρόκειται για το έργο του Γαληνού «Για τα μείγματα και τις δυνάμεις των απλών φαρμάκων», το οποίο μεταφράσθηκε τον 6ο αιώνα μ.Χ. στα συριακά, μια γλώσσα που αποτέλεσε τη γέφυρα ανάμεσα στα ελληνικά και στα αραβικά, βοηθώντας σημαντικά στη διάδοση των γνώσεων του Γαληνού στον ισλαμικό κόσμο.

Η συριακή αυτή μετάφραση είναι η πιο πλήρης εκδοχή του έργου που έχει φθάσει ως τις μέρες μας, αλλά είχε καλυφθεί τον 11ο αιώνα από χριστιανικούς ψαλμούς, μια συνήθης πρακτική κατά τον Μεσαίωνα. Αυτά τα κείμενα σε παπύρους ή περγαμηνές που έχουν επικαλυφθεί από άλλα κείμενα, λέγονται παλίμψηστα.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Στάνφορντ της Καλιφόρνια, με επικεφαλής τον Ούβε Μπέργκμαν, χρησιμοποίησαν την ακτινοβολία του συγχρότρου SSRL (Stanford Synchrotron Radiation Lightsource) του Εθνικού Επταχυντή SLAC του υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ για να μελετήσουν το παλίμψηστο. Όπως ανακοίνωσαν, έχουν ήδη καταφέρει να αποκαλύψουν το μεγαλύτερο μέρος του κρυμμένου ιατρικού κειμένου.

Για «τρομακτική επιτυχία» έκανε λόγο ο Μπέργκμαν, ο οποίος είπε ότι αρχικά οι ερευνητές έλπιζαν ότι θα είχαν απομείνει ελάχιστα ίχνη του κρυμμένου μελανιού για να διαβάσουν μία-δύο λέξεις, αλλά τελικά έφεραν στο φως σχεδόν όλο το κείμενο.

Ο πιο διάσημος γιατρός της ελληνο-ρωμαϊκής αρχαιότητας μετά τον Ιπποκράτη, ο Γαληνός από την Πέργαμο, γιατρός μεταξύ άλλων του ρωμαίου αυτοκράτορα Μάρκου Αυρήλιου, υπήρξε πολυγραφότατος και άσκησε τρομερή επίδραση για πολλούς αιώνες μετά το θάνατό του στη δυτική -και όχι μόνο- ιατρική.

Εδώ και σχεδόν μια δεκαετία, μια διεπιστημονική επιστημονική ομάδα προσπαθεί να ξεκλειδώσει τα μυστικά του «Συριακού Παλίμψηστου του Γαληνού» με προχωρημένες τεχνικές απεικόνισης και ψηφιοποίησης. Όλες οι σελίδες του κειμένου θα μετατραπούν σε ψηφιακές εικόνες υψηλής ανάλυσης και θα γίνουν ελεύθερα διαθέσιμες online.

«Αν θέλει κανείς να κατανοήσει την ιατρική στη Μέση Ανατολή, πρέπει να μελετήσει την μετάφραση. Ελπίζουμε ότι το κείμενο αυτό θα μας βοηθήσει να καταλάβουμε πώς αντιμετώπιζαν και θεράπευαν τις αρρώστιες ιστορικά σε εκείνη την περιοχή του κόσμου», δήλωσε ο καθηγητής κλασσικών και ελληνο-αραβικών σπουδών Πίτερ Πόρμαν του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ.

Η δερματόδετη περγαμηνή είχε αρχικά εμφανισθεί στη Γερμανία στις αρχές του 20ού αώνα και, μετά από μελέτη, οι ειδικοί κατέληξαν ότι προερχόταν από τη Μονή της Αγίας Αικατερίνης στο Σινά. Στην πορεία διάφορα φύλλα του συριακού χειρογράφου διαχωρίσθηκαν και κατέληξαν σε βιβλιοθήκες στην Ευρώπη, στην Αφρική και στις ΗΠΑ (πανεπιστημίου Χάρβαρντ, Παρισιού, Βατικανού, Μονής Σινά κ.α.).

Στόχος των ερευνητών είναι να επανενώσουν ψηφιακά όλο το χειρόγραφο και γι’ αυτό ήδη με ειδικές κάμερες έχουν φωτογραφήσει όλα τα διασκορπισμένα ανά τον κόσμο μέρη του.

Οι προσπάθειες ξεκίνησαν το 2009, αλλά αποδείχθηκε δύσκολο να διαβάσουν τη συριακή μετάφραση του έργου του Γαληνού κάτω από το βιβλίο των Ψαλμών, επειδή και τα δύο κείμενα ήσαν γραμμένα με παρόμοιο μελάνι, ενώ το υποκείμενο ιατρικό κείμενο είχε σβηστεί καλά από τους μεσαιωνικούς γραφείς με τη χρήση διαδοχικών στρώσεων ασβεστίου.

Όμως, χάρη στον ισχυρό επιταχυντή του συγχρότρου SLAC, κατέστη δυνατό το κρυφό κείμενο να διαβαστεί σελίδα-σελίδα. Χρησιμοποιήθηκε η τεχνική της φασματοσκοπίας φθορισμού ακτίνων Χ, που είχε αξιοποιηθεί και σε ένα άλλο παλίμψηστο, το οποίο έκρυβε ένα μαθηματικό έργο του Αρχιμήδη.

Για το «σκανάρισμα» κάθε μιας από τις 26 σελίδες χρειάσθηκαν περίπου δέκα ώρες. Τώρα, οι ερευνητές χρησιμοποιούν υπολογιστικά συστήματα με τεχνητή νοημοσύνη για να διαβάσουν το κείμενο. Ειδικοί αλγόριθμοι αναγνωρίζουν διαφορετικά μέρη του κρυμμένου χειρογράφου και ανακατασκευάζουν έγχρωμες ψηφιακές εικόνες του κειμένου. Όταν το έργο ολοκληρωθεί, θα είναι δυνατό πλέον να μελετηθεί το περιεχόμενο του έργου του Γαληνού.

Εξατμίστηκε η καθαρή έξοδος

«Οχι» στην προληπτική γραμμή είπε η κυβέρνηση την Παρασκευή στο Eurogroup της Σόφιας, αλλά αυτό κάθε άλλο παρά την καθαρή έξοδο από το μνημόνιο, που διαφήμιζε, της εξασφάλισε. Αντιθέτως, οι πληροφορίες των τελευταίων εβδομάδων, που γίνονται όλο και πιο πυκνές και αποκαλυπτικές μέρα με τη μέρα, συγκλίνουν στο συμπέρασμα ότι η Ελλάδα θα είναι η μοναδική μεταπρογραμματική χώρα στην οποία η επιτήρηση μετά την έξοδο από το μνημόνιο θα είναι αυστηρή, με επισκέψεις των θεσμών ανά τρίμηνο –όπως ο ίδιος ο Ευκλείδης Τσακαλώτος, αναγνώρισε– για τον έλεγχο τόσο των δημοσιονομικών της επιδόσεων όσο και της συνέχισης της εφαρμογής των μεταρρυθμίσεων. Στη θέση της μεταπρογραμματικής εποπτείας άλλων χωρών που βγήκαν από μνημόνια, όπως η Πορτογαλία, η Ελλάδα θα έχει «ενισχυμένη εποπτεία», σύμφωνα με τον όρο που χρησιμοποίησε ο πρόεδρος του Eurogroup Μάριο Σεντένο, ή «ενισχυμένη παρακολούθηση», κατά τον κ. Τσακαλώτο. Το κυριότερο, όμως, είναι ότι το διακύβευμα, σε περίπτωση αποτυχίας τήρησης των δεσμεύσεων, θα είναι μεγάλο, καθώς –πιθανότατα, σύμφωνα με τη γερμανική πρόταση– θα διακόπτεται η εφαρμογή των μέτρων ελάφρυνσης του χρέους. Και κάτι τέτοιο, φυσικά, θα οδηγήσει σε διακοπή και της χρηματοδότησής της καιι από τις αγορές, από τη διάθεση των οποίων θα εξαρτάται τότε απολύτως.

Η ποσοτική χαλάρωση

Επιπλέον, βγαίνοντας από το μνημόνιο χωρίς προληπτική γραμμή, οι ελληνικές τράπεζες θα χάσουν την πρόσβαση στη φθηνή χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) για όσο διάστημα, τουλάχιστον, η ελληνική οικονομία αξιολογείται κάτω από την πιστοληπτική βαθμίδα, όπως προκύπτει από δηλώσεις στο Reuters δύο πηγών στη Φρανκφούρτη, την περασμένη εβδομάδα. Ακόμη, απομακρύνονται οι τελευταίες ελπίδες να συμπεριληφθούν τα ελληνικά ομόλογα στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της ΕΚΤ.

Στο θέμα του χρέους, η απόσταση που χωρίζει τη Γερμανία από το ΔΝΤ παραμένει μεγάλη, αλλά όλα δείχνουν ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να προσβλέπει σε μια γενναιόδωρη και άνευ όρων ελάφρυνση, όπως θα επιθυμούσε το Ταμείο.

Πηγή που είναι κοντά στις διαπραγματεύσεις εκτιμά πως η όποια λύση θα συγκλίνει τελικά μάλλον προς τη γερμανική γραμμή, δηλαδή σε μια ελάφρυνση υπό όρους, που θα συνδέονται με τη συνέχιση των μεταρρυθμίσεων στην Ελλάδα και την επίτευξη των υψηλών πρωτογενών πλεονασμάτων.

Το ΔΝΤ έχει ήδη κάνει υποχωρήσεις, αποδεχόμενο υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας μακροπρόθεσμα, την επίτευξη πρωτογενών πλεονασμάτων 3,5% του ΑΕΠ ώς το 2022, καθώς και χαμηλότερο κόστος αναχρηματοδότησης του ελληνικού χρέους, προκειμένου να διευκολύνει μια θετική μελλοντική του ανάλυση βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους. Εκτιμάται ότι θέλει να επιστρέψει στο ελληνικό πρόγραμμα και θα κάνει περαιτέρω βήματα, αλλά αυτό έχει και τα όριά του. Μια ρύθμιση ελάφρυνσης που θα εξαρτάται από αυστηρές προϋποθέσεις και θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να ακυρωθεί δεν θα του επιτρέψει να συντάξει με ασφάλεια μια ανάλυση που θα βγάζει το χρέος βιώσιμο. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο πλαίσιο διμερών επαφών που πραγματοποίησε στο Βερολίνο την περασμένη εβδομάδα ο Πόουλ Τόμσεν, δεν επήλθε σύγκλιση με τη γερμανική πλευρά.

Η επιστροφή της Γερμανίας στο παιχνίδι της Ελλάδας επιβεβαιώνει μέχρι στιγμής ότι η σκληρή γραμμή του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε παραμένει ζωντανή. Ετσι, δεν είναι τυχαίο ότι στη Σόφια το θέμα του χρέους παραπέμφθηκε για το τέλος του προγράμματος. Εν τω μεταξύ, η Ελλάδα θα κληθεί να περάσει με άριστα τις εξετάσεις της τελευταίας αξιολόγησης, τον Μάιο. Σύμφωνα με πληροφορίες από την ίδια πηγή, που παρακολουθεί τις διαπραγματεύσεις, ένας πιθανός συμβιβασμός μεταξύ Γερμανίας και ΔΝΤ στο θέμα του αυτοματισμού του μηχανισμού ελάφρυνσης του χρέους είναι ο εξής: Το Eurogroup θα έχει μεν το δικαίωμα να διακόψει τα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους, σε περίπτωση που διαπιστώσει, κάποια στιγμή, ότι υπάρχει πρόβλημα με την τήρηση των δεσμεύσεων της Ελλάδας, αλλά δεν θα επανεξετάζει σε σταθερή βάση, κάθε χρόνο, τη συνέχισή τους ή μη.

Οι αντίπαλοι του Βερολίνου

Επιπλέον, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η παράταση των λήξεων των ομολόγων, που είναι το βασικό μέτρο ελάφρυνσης του χρέους, πιθανότατα θα περιοριστεί τελικά στα 10 χρόνια και όχι στα 15, όπως ήλπιζε μέχρι πρόσφατα η ελληνική πλευρά. Η πληροφορία ότι η ελάφρυνση με προδιαγραφές ΔΝΤ μπορεί να ισοδυναμεί με 100 δισ. ευρώ φαίνεται πως τρόμαξε τους Γερμανούς πολιτικούς.

Εκτός από το ΔΝΤ, εναντίον της γερμανικής πρότασης για το χρέος είναι και η Κομισιόν και η Γαλλία, που θα προτιμούσαν μια πολύ πιο ελαφριάς μορφής «αιρεσιμότητα». Συγκεκριμένα, η Κομισιόν έχει προτείνει να εξαρτάται από τις δημοσιονομικές επιδόσεις της Ελλάδας μόνο ένα μέρος της ελάφρυνσης χρέους, συγκεκριμένα η επιστροφή των κερδών των κεντρικών τραπεζών της Ευρώπης από τα ελληνικά ομόλογα. Πρόκειται για ποσό 4,1 δισ. ευρώ που θα μπορούσε να δίνεται με ρυθμό 950 εκατ. ευρώ τον χρόνο ώς το 2022 (και τα υπόλοιπα μετά), μετά τη δημοσιοποίηση των στοιχείων της Eurostat, κάθε Απρίλιο, για τα πλεονάσματα του προηγούμενου χρόνου.

Κατά τα λοιπά, Γαλλία και Κομισιόν θέλουν να λειτουργεί αυτόματα ο μηχανισμός ελάφρυνσης, συνδεδεμένος με την ανάπτυξη: Οσο χαμηλότερη η τελευταία, τόσο μεγαλύτερη η ελάφρυνση. Αυτό δεν είναι αρκετό για τη Γερμανία, που προφανώς δεν έχει μεγάλη εμπιστοσύνη στη μεταρρυθμιστική συνέπεια της Ελλάδας, αλλά φοβάται και ότι ο μηχανισμός μπορεί να λειτουργήσει σαν αντικίνητρο στην Ελλάδα για να πετύχει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Οι ανησυχίες

Ο εκλογικός ορίζοντας του 2019 –αν όχι και του 2018– επιβαρύνει την ατμόσφαιρα αβεβαιότητας και είναι ένας επιπλέον λόγος για τον οποίο οι δανειστές θέλουν να τοποθετήσουν όσο το δυνατόν περισσότερες ασφαλιστικές δικλίδες, μέσω του μηχανισμού εποπτείας, αλλά και της «αιρεσιμότητας» των μέτρων ελάφρυνσης του χρέους.

Επιπλέον, θα σχηματιστεί ένα ευμέγεθες «μαξιλάρι» ρευστότητας, όχι μόνο από τους πόρους του ESM και τα έσοδα από τις εξόδους στις αγορές, αλλά και από τα ρέπος.

Στο πλαίσιο αυτό, για τους δανειστές είναι κρίσιμη η «ιδιοκτησία» του αναπτυξιακού προγράμματος, το οποίο, όμως, δεν φαίνεται να τους ενθουσίασε στη Σόφια, ιδίως τα τμήματά του που αφορούν την αύξηση κατώτατου μισθού και τα εργασιακά. Ο χαμηλός ρυθμός ανάκαμψης που πέτυχε η χώρα το 2017 (1,4%), διαψεύδοντας όσους περίμεναν το φαινόμενο του ελατηρίου, ύστερα από τόσα χρόνια ύφεσης, δημιουργεί σε κάθε περίπτωση ανησυχίες για το μέλλον. Αν η χώρα καθηλωθεί σε χαμηλά επίπεδα ανάπτυξης και δεν μπορέσει να μειώσει σημαντικά το κόστος δανεισμού της, είναι πιθανό ότι θα χρειαστεί στο μέλλον ένα καινούργιο πρόγραμμα στήριξης, προειδοποιούν οι αναλυτές.

Το επόμενο διάστημα, η ελληνική πλευρά θα κληθεί να περάσει και μία ακόμη δοκιμασία: την προσφυγή για άλλη μια φορά στις αγορές για την έκδοση τριετούς ή δεκαετούς ομολόγου. Ως πιθανότερο σενάριο κύκλοι της αγοράς ομολόγων θεωρούν ότι είναι να πραγματοποιηθεί η έξοδος τον Ιούνιο, όταν θα έχει αρχίσει να ξεκαθαρίζει η εικόνα για το χρέος και η στάση του ΔΝΤ επ’ αυτού. Οι ίδιες πηγές εκτιμούν πως «είτε μπει στο ελληνικό πρόγραμμα είτε όχι, το ΔΝΤ δεν θα δημιουργήσει πρόβλημα».
πηγή:kathimerini.gr

Ο φούρνος της σιωπής

Γεμάτος πελάτες την ώρα του πρωινού, ο φούρνος στον οποίο εργάζεται η Λούο Για’νάν έχει ασυνήθιστη ησυχία που διαταράσσεται μόνο από τους ήχους των παπουτσιών στο πάτωμα και του ταμείου που ανοιγοκλείνει.

Χαιρετώντας κάθε πελάτη με ένα μεγάλο χαμόγελο και μια ευγενική χειρονομία, η Λούο είναι μεταξύ των 18 υπαλλήλων που είναι κωφοί ή κωφάλαλοι στο αρτοποιείο “Silent Cake” στη Γκουανγκτζόου, πρωτεύουσα της νότιας κινεζικής επαρχίας Γκουανγκντόνγκ.

Στην είσοδο και στο ταμείο του καταστήματος, υπάρχουν μεγάλες πινακίδες που ενημερώνουν τον κόσμο: «Τα περισσότερα μέλη του προσωπικού αυτού του καταστήματος δεν μπορούν να ακούσουν ή να μιλήσουν, άρα ίσως χρειαστείτε λίγο παραπάνω χρόνο για να παραγγείλετε και να πληρώσετε, παρακαλούμε κάντε υπομονή».

Αντί της φραστικής επικοινωνίας, οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν τη γλώσσα του σώματος ή γράφουν λέξεις και μικρές φράσεις σε ένα σημειωματάριο.

Η 20χρονη Λούο είναι καλή στη δουλειά της. Πριν προχωρήσει με μια παραγγελία, βγάζει το μενού –που περιλαμβάνει αρτοποιήματα, γλυκά και καφέ– και ένα σημειωματάριο προκειμένου ο πελάτης να γράψει την παραγγελία και τη μέθοδο πληρωμής. «Χαμογελά σαν άγγελος», δήλωσε ο Λι Γινγκσάν, πελάτης του καταστήματος. Ο ίδιος χρησιμοποιεί τα χέρια του για να πει «ευχαριστώ» στη νοηματικη γλώσσα όπως δείχνει η πινακίδα.

«Δεν έχουμε λάβει κανένα παράπονο από τότε που ανοίξαμε τον Μάρτιο», λέει ένας εκ των ιδιοκτητών, ο Ζενγκ Ναν. «Οι πελάτες είναι φιλικοί και πάντα περιμένουν υπομονετικά».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

«Πρώτη» για το Βατικανό στη Μπιενάλε της Βενετίας

Με όχι λιγότερα από 10 παρεκκλήσια θα συμμετάσχει, φέτος, το Βατικανό στη Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας. Η Αγία Έδρα έχει ήδη συμμετάσχει, το 2013 και 2015, στη Μπιενάλε Τέχνης, αλλά θα είναι η πρώτη της συμμετοχή στη Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής. Τα παρεκκλήσια – όλα δημιουργίες παγκοσμίου φήμης αρχιτεκτόνων, με πιο γνωστό τον Βρετανό Νόρμαν Φόστερ – θα τοποθετηθούν στο μικρό δασωμένο νησάκι Σαν Τζόρτζο, που βλέπει το Παλάτι του Δόγη και το οποίο επισκέπτεται λίγος κόσμος.

Έμπνευση για το πρότζεκτ ήταν το «παρεκκλήσιο στο δάσος» που είχε κατασκευάσει, το 1920, ο Γκούναρ Άσπλουντ σε ένα κοιμητήριο στην Στοκχόλμη, είχε πει, σε συνέντευξη που παραχώρησε τον προηγούμενο μήνα ο επιμελητής του, αρχιτέκτονας Φραντσέσκο Νταλ Κο. Είχε, επιπλέον, διευκρινίσει ότι δεν απαιτείται να έχουν αναφορές τα παρεκκλήσια στη χριστιανική εκκλησία, πέραν του άμβωνα και της Αγίας Τράπεζας.

Το θέμα της φετινής Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας – το οποίο επέλεξαν οι επιμελητές της, η Ιβόν Φάρελ και η Σέλεϊ ΜακΝαμάρα – είναι «Ελεύθερος Χώρος», χώρος για όλους, χώρος με χρήση ό,τι επιλέξει ο καθένας.

Και το όνομα αυτού: Λούις Άρθουρ Τσαρλς

Ο πρίγκιπας Ουίλιαμ και η σύζυγός του Κέιτ Μίντλετον, δούκισσα του Κέμπριτζ, έδωσαν στο τρίτο τους παιδί, που γεννήθηκε την περασμένη Δευτέρα 23 Απριλίου, τα ονόματα Λούις ‘Αρθουρ Τσαρλς, ανακοίνωσαν σήμερα τα Ανάκτορα του Κένσινγκτον.

“Ο δούκας και η δούκισσα του Κέμπριτζ έχουν τη χαρά να ανακοινώσουν ότι ονόμασαν τον γιό τους Λούις ‘Αρθουρ Τσαρλς.

“Το μωρό θα ονομάζεται Αυτού Βασιλική Υψηλότης Πρίγκιπας Λούις του Κέμπριτζ”, αναφέρει η ανακοίνωση.

Τα ονόματα επιλέχθηκαν για να τιμήσουν τον παππού του νεογέννητου πρίγκιπα Κάρολο και τον Λούις Μάουντμπατεν (1900 -1979), μέντορα του δούκα του Εδιμβούργου Φίλιππου και θείο του, που σκοτώθηκε από βόμβα του Ιρλανδικού Δημοκρατικού Στρατού (IRA) το 1979.

Ο τετράχρονος πρίγκιπας Τζορτζ και ο πατέρας του, ο πρίγκιπας Ουίλιαμ, έχουν δεύτερο όνομα το Λούις, με την ανακοίνωση να προκαλεί έκπληξη και σύγχυση στους θαμώνες των γραφείων στοιχημάτων και σε ειδικούς που πίστευαν ότι το Λούις δεν θα δοθεί και σε τρίτο μωρό των Κέμπριτζ.

Το όνομα ‘Αρθουρ, το οποίο τα προγνωστικά ήθελαν πρώτο, τελικά επιλέχθηκε ως ενδιάμεσο, δεύτερο όνομα.

Οι γονείς του μικρού είπαν το όνομα στη βασίλισσα και στα μέλη της οικογένειας πριν το ανακοινώσουν.

Ο πρίγκιπας Λούις, έκτο δισέγγονο της βασίλισσας Ελισάβετ Β’ και του πρίγκιπα Φίλιππου, είναι πέμπτος στη σειρά διαδοχής του βρετανικού θρόνου μετά τον παππού του, τον πατέρα του, τον αδελφό του Τζορτζ και τη δίχρονη αδελφή του Σάρλοτ.

Στον Μπράντλεϊ Κούπερ το βραβείο της Αμερικανικής Ταινιοθήκης

Στον τέσσερις φορές υποψήφιο για Όσκαρ, Μπράντλεϊ Κούπερ θα απονεμηθεί το 32ο ετήσιο βραβείο της Αμερικανικής Ταινιοθήκης ( American Cinematheque) στο γκαλά του οργανισμού που διοργανώνεται στις 29 Νοεμβρίου στο Beverly Hilton, στο Λος Άντζελες.

Η Αμερικανική Ταινιοθήκη, ιδρύθηκε το 1981 ως ανεξάρτητος, μη κερδοσκοπικός πολιτιστικός οργανισμός αφιερωμένος στη διατήρηση και την αναγνώριση της τέχνης του κινηματογράφου σε όλες τις μορφές του.

Η Έιμι Άνταμς παρέλαβε το 2017 το βραβείο του οργανισμού, το οποίο θεσπίστηκε το 1986.

Ο πρώτος ηθοποιός που βραβεύθηκε από την Αμερικανική Ταινιοθήκη είναι ο Έντι Μέρφι.

Ο οργανισμός θα τιμήσει τον Μπράντλεϊ Κούπερ για τα επιτεύγματά του στον κινηματογράφο, τα οποία περιλαμβάνουν τρεις διαδοχικές υποψηφιότητες για Όσκαρ για τους ρόλους του στις ταινίες «Silver Linings Playbook» (Οδηγός Αισιοδοξίας) του 2012, «American Hustle» (Οδηγός Διαπλοκής) του 2013 και «American Sniper» του 2014.

Ο πρόεδρος της Αμερικανικής Ταινιοθήκης, Ρικ Νισίτα χαρακτήρισε τον Κούπερ «το σύγχρονο ισοδύναμο των κινηματογραφικών αστέρων της Χρυσής Εποχής του Χόλιγουντ».

Η Πιονγιάνγκ δήλωσε ότι θα καταστρέψει το χώρο πυρηνικών δοκιμών τον Μάιο

Ο Βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν δήλωσε ότι θα κλείσει τον Μάιο τον χώρο πυρηνικών δοκιμών της Βόρειας Κορέας, σύμφωνα με όσα τόνισε στη σύνοδο κορυφής της Παρασκευής με τον Νοτιοκορεάτη πρόεδρο Μουν Τζε-ιν, ανέφερε η Σεούλ.
«Ο Κιμ, κατά τη διάρκεια της συνόδου κορυφής (…) δήλωσε ότι θα κλείσει τον χώρο πυρηνικών δοκιμών τον Μάιο», δήλωσε σήμερα ο εκπρόσωπος της νοτιοκορεατικής προεδρίας στους δημοσιογράφους.

Ο Μπορίς Σαρμάτς στο Φεστιβάλ Αθηνών

Ο Μπορίς Σαρμάτς, μία σημαντική προσωπικότητα όχι μόνο στο σύγχρονο χορό, αλλά και στον ευρύτερο χώρο της διανόησης, έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών με μία ξεχωριστή παράσταση.

«Πώς μπορεί κανείς να κινηθεί χωρίς να χρησιμοποιήσει καθόλου μυϊκή δύναμη;», είναι ένα από τα ερωτήματα που θέτει στην παράσταση «enfant», που παρουσιάζεται στην Πειραιώς 260 από τις 12 ως τις 14 Ιουλίου (στις 21.00). Όπως μαρτυρά και ο τίτλος της (enfant σημαίνει παιδί, στα γαλλικά) είναι ταυτόχρονα μία μελέτη για την ευαίσθητη φύση των παιδιών, αλλά και για το ποια θέση μπορεί να έχουν αυτά στο θέαμα.

Πρωταγωνιστικό ρόλο στο «enfant» έχει η κίνηση, όχι μόνο η ανθρώπινη αλλά και η μηχανική. Στην παράσταση συμμετέχει μια μεγάλη ομάδα παιδιών, 9 χορευτές και 3 μηχανές, που όλοι μαζί συνθέτουν μία πολύπλοκη συλλογική κίνηση. Το βάρος δίνεται στα παιδιά, που ως πρωτογενές υλικό είναι εύθραυστα, εύπλαστα, αλλά και μη ελέγξιμα και μέσα στην παράσταση δρουν υπό την καθοδήγηση των χορευτών. Ένας τεράστιος γερανός μετακινεί τους ενήλικους χορευτές, οι οποίοι με τη σειρά τους μετακινούν τα παιδιά. Μια πρωτότυπη και συγκινητική έρευνα πάνω στην ανθρώπινη κίνηση.

Η εφήμερη φύση του χορού απασχολεί σταθερά τον Σαρμάτς. Επί σειρά ετών διευθυντής του Εθνικού Χορογραφικού Κέντρου Ρεν και Βρετάνης, το οποίο και μετονόμασε σε «Μουσείο Χορού», ανέπτυξε τον προβληματισμό του για την παροδικότητα της τέχνης του, για τις χορογραφίες που χάνονται και για το πώς μπορούν να διασωθούν και να αξιοποιηθούν. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο έγραψε το «Μανιφέστο για ένα Μουσείο Χορού» (Manifesto for a dancing museum), ενώ το 2015 μετέτρεψε σε μουσείο χορού την Tate Modern Gallery στο Λονδίνο, παρουσιάζοντας ανάμεσα στα εκθέματα ιστορικές χορογραφίες και ποικίλες άλλες δράσεις.

Η δραστηριότητα του Σαρμάτς περιλαμβάνει πλήθος χορογραφικών πρότζεκτ, εκπαιδευτικό και συγγραφικό έργο, και αποτελεί μεγάλη επιρροή για την αναμόρφωση της τέχνης του χορού από τη δεκαετία του 1990 μέχρι σήμερα.

Δεν είναι η πρώτη φορά που δουλεύει με παιδιά. Στο παρελθόν έχει αναπτύξει το «Bocal», ένα νομαδικό σχολείο για παιδιά από διαφορετικές κοινωνικές ομάδες. Επίσης, υπήρξε επισκέπτης καθηγητής στο Universit?t der K?nste του Βερολίνου (2007 & 2008), όπου κατάρτισε ένα νέο ακαδημαϊκό πρόγραμμα για το χορό.

Εισιτήρια: 15 – 25 ευρώ.

Είμαστε από την ύλη που ‘ναι φτιαγμένα τα όνειρα

Είμαστε από την ύλη που ‘ναι φτιαγμένα τα όνειρα* Ουίλιαμ Σαίξπηρ

Στη σκηνή-αρένα του Θεάτρου «Σφαίρα» μπροστά στα μάτια και κάτω από την τεράστια ουράνια σφαίρα που αιωρείτο πάνω από τα κεφάλια, των όρθιων αχθοφόρων, των καροτσέρηδων, των μικρέμπορων, των μαστόρων, των καλφάδων, μπροστά στους καθήμενους τζέντλεμεν και τις κυρίες τους εκτυλισσόταν το δράμα του κόσμου, το δικό τους δράμα.

Στα πρόσωπά τους καθρεφτιζόταν μια νέα εποχή της ανθρωπότητας στην οποία ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά ήταν πως ο άνθρωπος άρχισε, μέσα από ένα μακρύ, επίπονο και οδυνηρό αγώνα, να πιστεύει στην δύναμή του.

Ο άνθρωπος που ύμνησε την ανθρώπινη δύναμη σε όλες τις δυνατές εκφάνσεις της, θέτοντας ταυτόχρονα ερωτήσεις που πρέπει να απαντηθούν στο σύγχρονο κόσμο, ήταν ο Ουίλιαμ Σαίξπηρ.

Στο έργο του συμπυκνώνονται όλα τα ζητήματα που έθεσε η κοινωνία στη μεταβατική της περίοδο από το γκρέμισμα της φεουδαρχίας έως την άνοδο και το στέριωμα του καπιταλιστικού κοινωνικοοικονομικού σχηματισμού και της αστικής κοινωνίας. Αυτό έγινε κατορθωτό διότι ο Σαίξπηρ έζησε την περίοδο του τέλους της Αναγέννησης, όταν οι κοινωνικοί όροι για το πέρασμα στην αστική κοινωνία είχαν δημιουργηθεί και είχαν αρχίσει να διαφαίνονται – σε εμβρυακή ακόμα μορφή – οι κοινωνικές αντιθέσεις που θα την διαπερνούσαν.

Γιος της αγγλικής ενδοχώρας, μετέβη στο Λονδίνο, μόνος του και αυτός, ανάμεσα σε δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους της επαρχίας, που η βίαιη απόσπαση των μέσων παραγωγής τους, τους έριξε από τη χωριάτικη, αγροτική ζωή στα μεγάλα αστικά κέντρα, που είχαν αρχίσει να διαμορφώνονται. Έτσι γεννήθηκε η εργατική τάξη.

Αλλά εξελίξεις συνέβησαν, όπως ήταν φυσικό και στο επίπεδο της εξουσίας, όπου μετά τον Πόλεμο των Δύο Ρόδων (1451-1485) μεταξύ του Οίκου των Λάνκαστερ και του Οίκου των Γιόρκ και την επικράτηση των πρώτων, ανέβηκε στον θρόνο η δυναστεία των Τιδόρ που έδωσε μεγάλη ώθηση στην αστική ανάπτυξη της Αγγλίας, καθιστώντας την ως την σημαντικότερη ναυτική και αποικιακή δύναμη του κόσμου.

Η άρχουσα τάξη της Αγγλίας είχε επίγνωση της ισχύος της, των απέραντων γεωγραφικών εκτάσεων όπου ασκούσε την αποικιοκρατική εξουσία της και των πολλαπλών συνεπειών αυτής της ισχύος. Η Αγγλία μετατρεπόταν σε «κέντρο του κόσμου». Ό,τι συνέβαινε εκεί, είχε επιπτώσεις σε όλο τον κόσμο. Για αυτό και το Ελισαβετιανό Θέατρο – την εποχή του Σαίξπηρ – ήταν «η σκηνή του κόσμου».

Ταυτόχρονα, σημειώνεται μεγάλη άνθιση των Τεχνών και των Γραμμάτων.

Σε αυτήν την εποχή έζησε και δημιούργησε ο Ουίλιαμ Σαίξπηρ, τις αντιθέσεις αυτής της εποχής αποτύπωσε στο έργο του, που η μελέτη του πρέπει να αρχίσει από τα ιστορικά του έργα για να γίνει κατανοητό.

Ο Ουίλιαμ Σαίξπηρ, ήταν ο τραγωδός της αστικής κοινωνίας: Τους πριν από αυτόν αιώνες οι κοινωνικοί όροι και το ειδικό βάρος της θρησκείας στην κοινωνική συνείδηση οδηγούσαν τους ήρωες των τραγωδιών σε σύγκρουση με κάτι «απόλυτο» και «εξωτερικό» ως προς αυτούς, και αυτό ήταν η Μοίρα ή οι Θεοί. Επειδή τα ιστορικά όρια των αιώνων εκείνων έθεταν αντικειμενικά εμπόδια στον άνθρωπο να διευρύνει σε καθοριστικό για την κοινωνία βαθμό τις δικές του δυνάμεις, η συντριβή του μπροστά στις ανώτερες από αυτόν δυνάμεις ήταν δεδομένη και από τη μιά «δικαίωνε» την ύπαρξη του «απόλυτου», ενώ από την άλλη επέφερε την «κάθαρση» στην ψυχή του θεατή.

Στη νέα εποχή, η εξερεύνηση της γήϊνης σφαίρας, η ανακάλυψη νέων ηπείρων, η πλεύση στους ωκεανούς, «σμίκρυνε» τον κάποτε απέραντο κόσμο, αλλά μεγάλωσε το «εντός μας βάθος» και αυτό έχει τη σημασία του στα σαιξπηρικά έργα.

Στην περίοδο της Αναγέννησης, γεννήθηκε η ελπίδα, πως θα υπάρξει ένας κόσμος χωρίς αντιθέσεις, ελπίδα που αποδείχτηκε πολύ σύντομα ουτοπία.

Επιπλέον όλα αυτά τα χρόνια υπήρχε και το «καταφύγιο» της φύσης, ακόμα ένα «απόλυτο», όπου, όμως, όπως τουλάχιστον θεωρούσαν κάποιοι, επικρατούσε «αρμονία».

Στις συνθήκες της αστικής κοινωνίας όπου δημιουργούσε ο Σαίξπηρ, δεν υπάρχει τίποτα από όλα αυτά. Ο άνθρωπος είναι απέναντι στον εαυτό του και εκείνο που μετρά είναι η δύναμη. Αλλά αυτή η δύναμη δεν είναι πλέον απόλυτη, είναι σχετική, τα πάντα είναι σε κίνηση, οι βασιλιάδες «ανεβαίνουν» και «πέφτουν», και δεν είναι τυχαίο το ότι όσο ζούσε η βασίλισσα Ελισάβετ δεν δημοσιεύτηκε σε καμία από τις εκδόσεις της τραγωδίας «Ριχάρδος Β’» η μεγάλη σκηνή της παραιτήσεώς του.

Οι «σκοτεινές σκηνές» των σαιξπηρικών δραμάτων, οι φόνοι, το αίμα, οι εφιάλτες, ο φθόνος, η ερημιά, τα οργιαστικά ερωτικά όνειρα, είναι η σαφής υπογράμμιση του «αφύσικου» της αστικής ταξικής εξουσίας, που αναγκάζει – είτε το συνειδητοποιούν, είτε όχι – τους ανθρώπους να συγκρούονται με τον ηθικό τους κόσμο. Μπροστά σε αυτήν την αντινομία συντρίβονται, αλλά στη βαθιά διαλεκτική των έργων του μεγάλου δραματουργού η πτώση των βασιλιάδων από το θώκο της εξουσίας, προκαλεί την ανύψωσή τους προς «ανθρώπινα» χαρακτηριστικά: οι βασιλιάδες γίνονται «άνθρωποι», φοβούνται, υποφέρουν, καταρρέουν, πεθαίνουν.

«Το βασίλειό μου για ένα άλογο», κραυγάζει ο Ριχάρδος Γ’ πριν πέσει νεκρός στη μάχη του Μπόσγουορθ, καθώς ο κοινωνικός ρόλος της αγέρωχης εξουσίας γκρεμίζεται μπροστά στο ένστικτο ενός ανθρώπου που φοβάται.

Ο ρεαλισμός του Σαίξπηρ είναι διαλεκτικός καθώς βλέπει τα πάντα στην κίνησή τους: Αν μπροστά στη ζωή, ένα άλογο είναι σημαντικότερο από ένα βασίλειο, και αν ένας ναύτης σε τρικυμία είναι χρησιμότερος από ένα βασιλιά, τότε η εξουσία του βασιλιά, δεν είναι και τόσο αναγκαία. Δοσμένη έτσι έξοχα, η «κάθαρση» επέρχεται όχι τόσο στην «ψυχή», όσο στο μυαλό του θεατή.

Ο Σαίξπηρ δεν “ ανεβάζει” στην σκηνή μόνο βασιλιάδες, αλλά και την ανώνυμη μάζα που πουλιέται στους πάγκους των παζαριών ενός Λονδίνου που ζέχνει, την ανώνυμη μάζα που εξεγείρεται γιατί πεινάει και ζητά πολιτικά δικαιώματα.

Είναι η ανώνυμη μάζα που με την μορφή του Τρελού στα σαιξπηρικά έργα χλευάζει κάθε εξουσία, είναι η ανώνυμη μάζα που σφύζει από ζωή που κουβαλάει ραμμένα στο δέρμα της παλιά παραμύθια και ερωτικά «μαντζούνια», είναι οι φτωχοδιάβολοι που ονειρεύονται την ίδια ώρα που επιδίδονται σε ύποπτες συναλλαγές…

Στο σαιξπηρικό θέατρο παίζουν “ όλοι”, τους ρόλους τους μοιράζει η Ιστορία και κυρίως δεν είναι μια για πάντα δοσμένοι.

Το δράμα του βαδίζει πάνω από το αγεφύρωτο κοινωνικό χάσμα, πάνω από μια ανελέητη κοινωνική σύγκρουση όπου ο αποφασιστικός παράγοντας είναι η δύναμη, το σαιξπηρικό έργο είναι ένας ύμνος στη δύναμη και στην αναπόφευκτη βίαιη σύγκρουση σε καιρούς μετάβασης από μια κοινωνία σε άλλη. Αυτός είναι ο βασικός πυρήνας της σαιξπηρικής δραματουργίας που αποτελεί ένα άρρηκτο σύνολο με «σπέρματα» του επόμενου έργου να βρίσκονται στο προηγούμενο.

Ακόμα τόπος «φυγής» από τον εφιάλτη των αστικών κοινωνικών σχέσεων δεν υπάρχει. Η ειδυλλιακή φύση της Αναγέννησης και των Ρομαντικών είναι εξίσου αδυσώπητη με την αστική κοινωνία και εξάλλου «φύση» δεν είναι μόνο το δάσος, είναι και οι άνθρωποι και τα ένστικά τους.

Κανείς δεν μπορεί να ξεφύγει από τις σχέσεις της κοινωνίας στην οποία ζει, το «Δάσος του Άρντεν» στο «Όπως σας αρέσει», δεν υπάρχει …εκτός αν, σκεπτόμενοι σύμφωνα με τον επίλογο της «Τρικυμίας», συνειδητοποιήσουμε ότι εφόσον τα πάντα είναι κοινωνικές σχέσεις που αλλάζουν, τότε το «Δάσος του Άρντεν» είναι αυτή η κοινωνία και η «φυγή» σε αυτό δεν είναι παρά μια νέα κοινωνία που την φτιάχνουμε με τη δράση μας.

Η «κάθαρση» έρχεται, μέσω της σκέψης, γιατί το αποφασιστικό στοιχείο είναι η ανθρώπινη πράξη, η δράση.

Στράτφορντ 26 Απριλίου 1616

«Καλέ μου φίλε, στ’ όνομα του Χριστού, να κρατηθείς/την σκόνη που είναι εδώ κλεισμένη να μην σκάψεις/Ευλογημένος όποιος τις πέτρες τούτες λυπηθεί/κι ανάθεμα σε όποιον μετακινήσει τα κόκαλά μου».**

Η μεγάλη πλατεία του Θεάτρου «Σφαίρα», η στρωμένη με στάχτη, καρβουνόσκονη και ένα παχύ στρώμα από τσόφλια φουντουκιών, είναι άδεια…

* Οι περίφημοι στίχοι από την «Τρικυμία».

** Αυτό αναγράφει η επιτύμβια στήλη στον τάφο του Σαίξπηρ στο Στράτφορντ.

Πως θα κινηθούν τα μέσα μεταφοράς την Πρωτομαγιά

Με απεργίες και στάσεις εργασίας συμμετέχουν στον φετινό εορτασμό της Πρωτομαγιάς οι εργαζόμενοι στα μέσα μεταφοράς.

Πιο συγκεκριμένα, την Τρίτη ακινητοποιημένα θα είναι τα τρένα, ο προαστιακός σιδηρόδρομος και τα τρόλεϊ αφού οι εργαζόμενοι αποφάσισαν 24ωρη απεργία. Λόγω της απεργίας των εργαζομένων στο σιδηρόδρομο θα ματαιωθούν τα βραδινά δρομολόγια της Δευτέρας 30/04/2018 στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη (που έχουν ώρα αναχώρησης τα μεσάνυχτα.

, Σημειώνεται ότι οι βραδινές αμαξοστοιχίες 600 και 601 από Αθήνα και Θεσσαλονίκη αντίστοιχα, (Τρίτη μεσάνυχτα προς Τετάρτη), θα κυκλοφορήσουν κανονικά μετά τη λήξη της απεργίας.

Οι συρμοί του μετρό θα κυκλοφορούν από τις 9 το πρωί έως και τις 6 το απόγευμα. Τα δρομολόγια θα εκτελούνται έως το σταθμό της Δουκίσσης Πλακεντίας.

Ο ηλεκτρικός θα λειτουργεί από τις 8 το πρωί σύμφωνα με απόφαση των εργαζομένων.

Τα λεωφορεία θα κινούνται από 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ. Η αποκατάσταση της κυκλοφορίας αναμένεται από τις 10:00 π.μ. ενώ τα οχήματα θα αρχίσουν να αποσύρονται από τις 20:00.

Οι εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς με ανακοινώσεις τους καταγγέλλουν την πολιτική της λιτότητας και της ισοπέδωσης των εργασιακών δικαιωμάτων και του κοινωνικού κράτους. Επισημαίνουν ότι θα υπερασπιστούν το δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών.

Τέλος, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών σε ανακοίνωσή της καταγγέλει την κυβέρνηση για ξεπούλημα του σιδηροδρόμου. « Ο αγώνας για ενιαίο – δημόσιο σιδηρόδρομο προς όφελος του λαού θα συνεχιστεί όσο μακρύς κι αν είναι».

Καθαρή έξοδος αν ο Άγιος Πορφύριος κάνει το θαύμα του

Με αιχμηρή δήλωση σχολίασε η Φώφη Γεννηματά την άποψη της κυβέρνησης περί καθαρής εξόδου από το μνημόνιο.

«Το παραμύθι της καθαρής εξόδου, το τελείωσαν Τσακαλώτος και Μοσκοβισί. Εκτός αν βέβαια ο Άγιος Πορφύριος κάνει το θαύμα του», τόνισε η επικεφαλής του Κινήματος Αλλαγής.

Τζέφρι Πάιατ: Πολύ μεγάλη ημέρα για την Ελλάδα

Την ομόφωνη έγκριση του ΚΥΣΕΑ για την αναβάθμιση 85 αεροσκαφών F-16 , χαιρετίζει ο πρεσβευτής των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Τζέφρι Πάιατ. Σε ανάρτησή του στο Twitter, ο κ. Πάιατ κάνει λόγο για μια μεγάλη ημέρα για τους συμμάχους μας, το ελληνικό υπουργείο ‘Αμυνας και την ελληνική Πολεμική Αεροπορία, καθώς η Ελλάδα προχωρά στην αναβάθμιση των F-16 μετά την επίσκεψη, τον περασμένο Οκτώβριο, του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στο Λευκό Οίκο. Επίσης, συγχαίρει τον υπουργό Εθνικής ‘Αμυνας, Πάνο Καμμένο και την ομάδα του.

Ανατροπή τίτλου στο 89′ για την Γιουβέντους

Με μεγάλη νικήτρια την πρωτοπόρο Γιουβέντους ολοκληρώθηκε το συναρπαστικό ντέρμπι της 35ης αγωνιστικής του Καμπιονάτο με την Ιντερ στο «Τζιουζέπε Μεάτσα» του Μιλάνου. Η «Βέκια Σινιόρα» αν και έχανε με 2-1 από την ομάδα του Μιλάνου, κατάφερε να γυρίσει το παιχνίδι σε 3-2 υπέρ της τρία λεπτά πριν την λήξη.

Το σκορ άνοιξε η Γιουβέντους στο 13΄ με τον Κόστα, ενώ από το 15΄ η Ίντερ αγωνιζόταν με 10 παίκτες, αφού αποβλήθηκε ο Ουρογουανός Ματίας Βετσίνο. Ακόμη και έτσι όμως κατάφερε να ισοφαρίσει στο 52΄ με τον Ικάρντι και να προηγηθεί 2-1 στο 65΄ με αυτογκόλ του Μπαρτζάλι, για να «λυτρώσει» τους φιλοξενούμενους στο 87΄ ο Κουαντράδο που ισοφάρισε σε 2-2 και να έρθει στο 89΄ ο Ιγκουαϊν να κάνει το 2-3 και η ομάδα του να παραμείνει στην κορυφή του βαθμολογικού πίνακα, ανεξάρτητα από το τι θα κάνε αύριο η Νάπολι στον αγώνα με την Φιορεντίνα.

Στο μεταξύ η Ρόμα κατάφερε να διατηρήσει ακέραιες τις ελπίδες της για έξοδο στο Champions League, αφού παρέμεινε στην πρώτη τετράδα της κατάταξης με τη νίκη της 4-1 επί της Κιέβο Βερόνα. Τα τέρματα της νικήτριας σημείωσαν οι Σικ (9΄), Τζέκο (40΄, 67΄) και Ελ Σαραουί (65΄), ενώ για τους ηττημένους σκόραρε ο Ινγκλέζε στο 88΄. Στο 56΄ αποβλήθηκε ο Ζεσούς για τη Ρόμα σε παράβαση που υπέπεσε πάνω στον Ινγκλέζε μέσα στην περιοχή. Ο διαιτητής έδωσε πέναλτι το οποίο εκτέλεσε ο Ινγκλέζε άστοχα στο 59΄, χάνοντας την ευκαιρία να μειώσει σε 2-1. Στο σημείο αυτό πέρασε στον αγώνα ο Κώστας Μανωλάς στη θέση του Σικ, σε μια κίνηση τακτικής από τον προπονητή της Ρόμα, Εουσέμπιο Ντι Φραντσέσκο και το παιχνίδι κύλισε εύκολα προς την πλευρά των γηπεδούχων με δύο ακόμη τέρματα από τους Ελ Σαραουί και Τζέκο, για να μειώσει δύο λεπτά πριν το τέλος η Κιέβο με τον Ινγκλέζε.