Την αιχμή του δόρατος της κυβερνητικής στρατηγικής, με ιδιαίτερη έμφαση στις υποδομές που αναβαθμίζουν την εικόνα της χώρας και προσφέρουν στους πολίτες καλύτερες συνθήκες διαβίωσης, αποτελούν τα αποκαλυπτήρια και τα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης, παρουσία της προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου, του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και πλήθος υπουργών.
Του Κώστα Πασίση
Η ολοκλήρωση του αποτελεί μια ιστορική στιγμή για τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή και φέρει τη «σφραγίδα» της σημερνής κυβέρνησης η οποία ξεπέρασε σύνθετα προβλήματα και καθυστερήσεις τριών δεκαετιών αποδεικνύοντας την επάρκεια και την αξιοπιστία της.
Τα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης από τον Κυριάκο Μητσοτάκη στέλνουν μια σειρά από σαφή πολιτικά, κοινωνικά και συμβολικά μηνύματα, τα οποία αναδεικνύουν παράλληλα τις προτεραιότητες της κυβέρνησης.
Το κυρίαρχο πολιτικό μήνυμα είναι ότι η κυβέρνηση μπορεί να μετατρέπει τα λόγια σε πράξεις. Και δεν υπόσχεται πράγματα που δεν μπορεί να φέρει εις πέρας…
Το Μετρό Θεσσαλονίκης, ένα έργο, ένα τεχνολογικό αριστούργημα, που δίνει σημαντικές ανάσες στους Θεσσαλονικείς, σηματοδοτεί την προσπάθεια της Ελλάδας να συγκλίνει με τα ευρωπαϊκά πρότυπα στις υποδομές και την καθημερινότητα των πολιτών.
Όπως επισημαίνει συνεργάτης του Πρωθυπουργού το «συγκεκριμένο υπερσύγχρονο έργο στέλνει το μήνυμα ότι η αποφασιστικότητα μπορεί να υπερβεί τη γραφειοκρατία, τις αναβολές και τις αντιξοότητες. Η λειτουργία του αποτελεί πρότυπο σύγχρονων αστικών μετακινήσεων και ενισχύει τη βιώσιμη ανάπτυξη και τις πράσινες μεταφορές».
Η εν λόγω εμβληματική κατασκευή μετατρέπει ταυτόχρονα τη Θεσσαλονίκη σε μητροπολιτικό κέντρο της Βόρειας Ελλάδας, με θετικές επιπτώσεις στον τουρισμό, την επιχειρηματικότητα και την ποιότητα ζωής.
Ωστόσο, το κωμικοτραγικό της συγκεκριμένης υποδομής μέχρι να γίνει πραγματικότητα το 2024, ήταν ότι πέρασε από αμέτρητες περιπέτειες…
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίοδος διακυβέρνησης του Αλέξη Τσίπρα, όταν ένα βαγόνι του εγκαινιάστηκε τρεις φορές, χωρίς όμως το τρένο να μπει ποτέ στις ράγες…
Επενδύσεις Ανάπτυξης
Επισημαίνεται ότι δυο 24ωρα νωρίτερα ο Πρωθυπουργός μίλησε σε εκδήλωση της Περιφέρειας Αττικής για την ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου, άλλο ένα μεγάλο project, που αλλάζει την όψη της Αθήνας.
«Ο νέος Φαληρικός Όρμος θα είναι … ένα μεγάλο «παράθυρο» της πρωτεύουσας και της Αττικής στη θάλασσα, μέσα από ένα καταπράσινο μητροπολιτικό πάρκο, με χώρους αναψυχής, με χώρους πολιτισμού, με πισίνες, με γήπεδα για πολλά αθλήματα, αλλά και με σύγχρονες υποδομές που θα μπορούν να φιλοξενούν πολλές διαφορετικές δράσεις: συναυλίες, εκθέσεις, δράσεις πολιτισμού και αθλητισμού», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Μητσοτάκης στέλνοντας το μήνυμα ότι η Ελλάδα αλλάζει εικόνα και αφήνει πίσω της τη μιζέρια του χθες…
Η επένδυση σε σύγχρονες υποδομές, όπως το Μετρό Θεσσαλονίκης, το Μητροπολιτικό Πάρκο του Φαληρικού Όρμου και τα μεγάλα οδικά έργα, σχετίζονται με την ανάπτυξη της χώρας, ενισχύουν τον τουρισμό που έχει κάνει άλματα τα τελευταία χρόνια, δημιουργούν θέσεις εργασίας και αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων τόσο της Αθήνας όσο και της Θεσσαλονίκης.
Το κυβερνητικό σχέδιο όμως, δεν περιορίζεται μόνο στα μεγάλα έργα υποδομής, αλλά έχει και κοινωνική πτυχή.
Οι υπηρεσίες Υγείας για όλους τους πολίτες είναι εξίσου μείζονα προτεραιότητα για το Μαξίμου που ξετυλίγει μια επιτελική πολιτική αντεπίθεση, προκειμένου να βάλει φρένο στις διαρροές παραδοσιακών της ψηφοφόρων, δυσαρεστημένων προφανώς με τις μέχρι σήμερα κυβερνητικές επιδόσεις…
Η έναρξη του προγράμματος των δωρεάν απογευματινών χειρουργείων, με στόχο τη μείωση των λιστών αναμονής, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα της πρόθεσης για άμεσες παρεμβάσεις που ανακουφίζουν τους πολίτες.
Με 37.000 δωρεάν χειρουργεία προγραμματισμένα μέσα από μια ψηφιοποιημένη διαδικασία προτεραιότητας, η κυβέρνηση δείχνει ότι μπορεί να συνδυάσει αποτελεσματικότητα και την κοινωνική ευαισθησία, όπως τονίζεται χαρακτηριστικά.
Όπως αναφέρουν κυβερνητικά στελέχη: Ο στόχος μας είναι ένας, να περιορίσουμε σημαντικά τη λίστα αναμονής στα χειρουργεία και μέχρι το τέλος της θητείας μας μέχρι το 2027 να προσεγγίσουμε τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.