today-is-a-good-day
15 C
Athens

Ζ.Μακρή: Εθνική προτεραιότητα ο εκσυγχρονισμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας

«Χτίζουμε μεθοδικά και συγκροτημένα το νέο σύγχρονο, αυτόνομο σχολείο, εισάγοντας 123 νέα εκπαιδευτικά προγράμματα, διορίζοντας 11.700 μόνιμους εκπαιδευτικούς σε συνέχεια των 4.200 μόνιμων εκπαιδευτικών που προσλήφθηκαν πέρσι στην ειδική αγωγή, κάνοντας πράξη την προεκλογική δέσμευση της ΝΔ και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη». Αυτό τόνισε στη Βουλή, η υφυπουργός Παιδείας, αρμόδια για θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής, Ζέτα Μακρή, υπεραμυνόμενη των νέων ρυθμίσεων του νομοσχεδίου για το νέο σχολείο.

 

«Η διαμόρφωση ενός σύγχρονου αυτόνομου σχολείου είναι υποχρέωση μας. Και είναι μεγάλη εθνική προτεραιότητα μας ο εκσυγχονισμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας με στόχο να καταστεί παιδαγωγική, αυτόνομη χωρίς αγκυλώσεις και παθογένειες που την κρατούν καθηλωμένη», υπογράμμισε η κυρία Μακρή.

 

Παράλληλα, μίλησε για «σημαντικές, καινοτόμες πρωτοβουλίες της κυβέρνησης για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του δημόσιου και του ιδιωτικού σχολείου και για την ενίσχυση της αυτονομίας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης».

 

«Σήμερα, με ωριμότητα, συγκροτημένα, πιστοί την προεκλογική μας δέσμευση, κάνουμε την απολύτως αναγκαία αλλαγή πλεύσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας προσαρμόζοντας την στις ανάγκες της νέας εποχής και θέτοντας τα θεμέλια ενός σύγχρονου, αυτόνομου σχολείου.

Βάζουμε τέλος σε ένα παρωχημένο, αναποτελεσματικό, εξαιρετικά συγκεντρωτικό και σάπιο εκπαιδευτικό σύστημα, που δεν συνάδει με την πολυδιάστατη γνώση, την αυτονομία του σχολείου και την ενδυνάμωση και την ενίσχυση τόσο του εκπαιδευτικού προσωπικού όσο και των εκπαιδευτικών δομών», επισήμανε η υφυπουργός Παιδείας και προσέθεσε:

 

«Η κρίση στην εκπαίδευση είναι διαχρονική, οι προσπάθειες αρκετές, τα προβλήματα έντονα και οι δυσκολίες πολλές. Με αυτό το νομοσχέδιο δίνονται μεγαλύτερες βαθμίδες ελευθερίας στην εκπαίδευση και καθιερώνεται η διαφάνεια και η λογοδοσία.

 

Θέτουμε, λοιπόν, τα θεμέλια του σχολείου τουύ μέλλοντος. Ενός σχολείου απελευθερωμένου από αγκυλώσεις, προβλήματα και παθογένειες. Δίνουμε στο νέο σχολείο μεγαλύτερη αυτονομία και στους εκπαιδευτικούς ελευθερία και πρωτοβουλίες για να αναπτύξουν τις δράσεις τους και να ανασάνουν».

 

Παράλληλα, η κυρία Μακρή υπεραμύνθηκε της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ως «επιβεβλημένο βελτιωτικό μέτρο που σε καμία περίπτωση δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα».

 

Σχολιάζοντας τη δέσμευση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης Αλέξη Τσίπρα, για αναδρομική κατάργηση του μέτρου ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα πανεπιστήμια η κυρία Μακρή αντέτεινε ότι «είναι άνθρακες ο θησαυρός».

 

Τέλος, η υφυπουργός Παιδείας, αναφέρθηκε στην κριτική του εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Φίλη προς το πρόσωπο τής υπουργού Παιδείας, κάνοντας λόγο για «ανοίκεια επίθεση» και τονίζοντας ότι θα περίμενε «από έναν ιδεολόγο της Αριστεράς να καταλάβει το ολίσθημα του και να πει μια αφοπλιστική συγνώμη». «Το οφείλετε στην ιστορία σας. Μπορεί να είστε αυστηρός και άκαμπτος, αλλά είστε έντιμος και σοβαρός πολιτικός και οφείλετε να ζητήσετε μία συγνώμη».

 

Ο κ. Φίλης, ζήτησε και πήρε το λόγο επί προσωπικού, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Το θέμα νόμιζα ότι λύθηκε στην Επιτροπή Μορφωτικών της Βουλής. Δόθηκαν οι αναγκαίες διευκρινήσεις εκατέρωθεν. Όπως τότε, έτσι και τώρα, επαναλαμβάνω ότι δεν υπήρξε καμία πρόθεση να κάνω προσωπική επίθεση σε κανένα. Κριτική έκανα στην υπουργό Παιδείας και αυτό που είπα αφορά και εμένα- και εννοώ ότι όταν νομοθετούμε πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας δυο ματάκια που μας βλέπουν, το τι θα πουν όταν μεγαλώσουν απέναντι σε μια πολιτική σφαγής, όπως είναι η ελάχιστη βάση εισαγωγής ή άλλα ζητήματα σοβαρά. Δεν μου αρέσει η προσωπική αντιπαράθεση πολιτικών και αν έτσι εκλαμβάνεται, να το αποκαταστήσω. Έχουμε πολλές πολιτικές διαφωνίες δεν πρέπει όμως να γίνονται ευκαιρία για αυτοθυματοποίηση. Ως πολιτικοί είμαστε δράστες και όχι θύματα».

 

«Είμαστε και δράστες και θύματα και μην απαξιώνουμε τον ρόλο του πολιτικού», σχολίασε παρεμβαίνοντας ο προεδρεύων του Σώματος, Νικήτας Κακλαμάνης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ