SKY Express: Υπεγράφη στην Πάρο η συμφωνία για τα έξι ATR 72-600 – Επένδυση ύψους 700 εκατ. ευρώ!

ThePresident

Το μεσημέρι του Σαββάτου (10/07), στην Πάρο, έπεσαν οι υπογραφές της μεγάλης συμφωνίας ανάμεσα στην ελληνική αεροπορική εταιρεία SKY Express και τον ιταλικό-γαλλικό κατασκευαστικό όμιλο ATR που μετρά 40 χρόνια παρουσίας στο χώρο, για την αγορά έξι αεροσκαφών ATR 72-600. Μια επένδυση ύψους 700 εκατ. ευρώ, με ίδια κεφάλαια και εν καιρώ πανδημίας!

Όπως είπε χαρακτηριστικά ο Γιάννης Γρύλος, ιδρυτής και πρόεδρος της SKY Express, για αυτό το νέο μεγάλο άνοιγμα της ταχύτερα αναπτυσσόμενης αεροπορικής εταιρείας εσωτερικού (σσ. ιδρύθηκε το 2005): «Μετά τον Covid δεν έχει πιο κάτω, όταν φτάσεις στον πάτο δεν δειλιάζεις», για να προσθέσει ότι «Περιμένουμε την επόμενη ευκαιρία για να πιάσουμε κι άλλες ηπείρους, όχι μόνο την Ευρώπη», αφού αυτή τη στιγμή η SKY Express εξυπηρετεί πτήσεις σε 35 εγχώριους προορισμούς και 9 διεθνείς προορισμούς, όπως Λάρνακα, Βρυξέλλες, Παρίσι, Λονδίνο, Ρώμη.

Παρόντες στην εκδήλωση για την υπογραφή της συμφωνίας ήταν η υφυπουργός Τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη, ο βουλευτής Κυκλάδων της ΝΔ, Γιάννης Βρούτσης, ο δήμαρχος Πάρου, Μάρκος Κωβαίος, ο δήμαρχος Αντιπάρου, Αναστάσιος Φαρούπος, ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος, η Montserrat Barriga, εκπρόσωπος της ERA (European Regions Airline Association) και Stefano Bortoli, CEO της ATR.

Της Βασιλικής Καραμούζα

ATR 72-600

Τη νέα γενιά αεροσκαφών ATR 72-600 φέρνει για πρώτη φορά στη χώρα μας η SKY express για να ενισχύσει την κάλυψη του εσωτερικού δικτύου της. Το συγκεκριμένο είδος αεροσκάφους ανταποκρίνεται στις ιδιαιτερότητες και τις απαιτήσεις της εγχώριας αεροπλοΐας. Προσφέρει μια ξεχωριστή εμπειρία πτήσης, με μειωμένο θόρυβο, ενώ την ίδια στιγμή διακρίνεται παγκοσμίως για το φιλικό προς το περιβάλλον χαρακτήρα του, την τεχνολογία και την υψηλή εξοικονόμηση καυσίμων.

Το πρώτο από τα έξι αεροσκάφη ATR 72-600  έχει φτάσει ήδη στην Ελλάδα και έκανε την παρθενική του πτήση από την Αθήνα προς την Πάρο, ενώ τα υπόλοιπα πέντε αναμένεται να ενταχθούν στο στόλο της SKY express μέχρι τον Δεκέμβριο του 2021.

Σχετικά με την ATR

Η ATR είναι ο κορυφαίος κατασκευαστής περιφερειακών αεροσκαφών με τα ATR 42 και 72 να σημειώνουν τις μεγαλύτερες πωλήσεις παγκοσμίως στην κατηγορία της αγοράς με λιγότερες από 90 θέσεις. Το 2019 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε στα 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια. Κοινό όραμα των εργαζομένων της ATR είναι να βοηθούν όλους, ανεξάρτητα από την τοποθεσία που βρίσκονται, να συνδέονται και να αναπτύσσονται με υπεύθυνο τρόπο. Χάρη στην αποτελεσματικότητα της τεχνολογίας turboprop και τον προσανατολισμό της εταιρείας στην καινοτομία, τα ATR δημιουργούν περισσότερες από 100 νέες διαδρομές κάθε χρόνο, καταναλώνοντας έως και 40% λιγότερα καύσιμα και εκπέμποντας έως και 40% λιγότερο CO2 από τα περιφερειακά αεροσκάφη.

Για όλους αυτούς τους λόγους, τα επιλέγουν περισσότερες από 200 εταιρείες σε 100 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Η ATR είναι κοινοπραξία μεταξύ Airbus και Leonardo.

Η υπογραφή του μεγάλου deal

To “Thepresident.gr” βρέθηκε στην Πάρο και σας μεταφέρει όλα όσα διαδραματίστηκαν κατά τη διάρκεια της παρουσίασης και της υπογραφής της μεγάλης αυτή επιχειρηματικής συμφωνίας.

Το λόγο πήρε πρώτη η υφυπουργός Τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη, η οποία έκανε λόγο για μια «ημέρα ελπίδας και ανθεκτικότητας». Η κ. Ζαχαράκη στάθηκε σε όλες τις προσπάθειες που έχουν γίνει για το άνοιγμα του ελληνικού τουρισμού από τις 15/05, με τα επικαιροποιημένα πρωτόκολλα και τα self test, αλλά και στη συμβολή της Ελλάδας στην υιοθέτηση του Ψηφιακού Πιστοποιητικού από την Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, κάτι που είναι ασυνήθιστο για τις ευρωπαϊκές, γραφειοκρατικές διαδικασίες.

«Έχουμε στηρίξει την οικονομία με πάνω από 40.7 δισεκ. ευρώ, έτσι ώστε να συγκρατήσουμε την ανεργία. Δεν θέλω να εξωραΐσω την κατάσταση, οι στιγμές είναι κρίσιμες γιατί έχουμε αρκετές αβεβαιότητες, έχουμε όμως και αρκετό μεράκι κι αυτό είναι το χαρακτηριστικό της ελληνικής φιλοξενίας. Το μεράκι και η αποφασιστικότητα κάθε επιχειρηματία, κάθε εργαζομένου και όλων εμάς, της αυτοδιοίκησης και της κεντρικής διοίκησης, για να σκορπίσουν αυτά τα σύννεφα αβεβαιότητας. Κι αυτά τα σύννεφα θα σκορπίσουν όσο προχωράει και ο εμβολιασμός. Εδώ στην Πάρο το ποσοστό φτάνει στο 65%», ανέφερε ενδεικτικά η αρμόδια υφυπουργός.

Εν συνεχεία τόνισε ότι «Είμαστε μια κυβέρνηση που μαθαίνει από το παρελθόν, διορθώνει πιθανά λάθη, δείχνει αποφασιστικότητα για το παρόν και προγραμματίζει για το μέλλον»! Στο πλαίσιο αυτό, η κ. Ζαχαράκη προανήγγειλε την επιμόρφωση 20.000 ανθρώπων του τουρισμού μέχρι το τέλος του έτους.

Γιώργος Χατζημάρκος: «Με την πλάτη στον τοίχο αποδίδουμε καλύτερα»

Με τη σειρά του ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος ανέφερε: «Μετά τη μεγάλη αγωνία για την υγεία, η αμέσως επόμενη είναι η αγωνία για την οικονομία. Συμφωνίες σαν αυτή που εδραιώνεται σήμερα εδώ στην Πάρο, είναι σημάδια που μας δίνουν αυτοπεποίθηση ότι το κλίμα θα αλλάξει. Ζωντανοί οικονομικοί οργανισμοί όπως η SKY, επενδύουν με σοβαρότητα, πολύ μεγάλα ποσά, που σημαίνει ότι έχουν δει την προοπτική και την ευκαιρία ή τη χτίζουν, ανοίγουν το δρόμο αυτό. Καταλήγουν αυτές οι εμπορικές συμφωνίες να είναι το χαλί, το έδαφος, το οποίο θα πατήσουμε εμείς ως κοινωνία, για να βελτιώσουμε τη ζωή μας.

Το Νότιο Αιγαίο ηγείται αυτής της μεγάλης αντεπίθεσης μιας κοινωνίας που λέει ότι θα κερδίσουμε, θα τα καταφέρουμε και έχουμε προοπτική. Σήμερα κάνουμε κάτι το αδιανότητο, κάνουμε τουρισμό εν μέσω πανδημίας. Όπως κάναμε και το 2020 και τα καταφέραμε, ενώ άλλοι μεγάλοι, παγκόσμιοι, τουριστικοί παίκτες δεν τα κατάφεραν. Γιατί οι νησιώτες έχουν στο dna τους τη φιλοξενία. Γιατί σαν λαός, μάλλον με την πλάτη στον τοίχο αποδίδουμε καλύτερα».

Μάρκος Κωβαίος: «Μέχρι το 2023 νέος αεροσταθμός»

Από τη δική του σκοπιά, ο δήμαρχος Πάρου, Μάρκος Κωβαίος, δήλωσε: «Μεγάλη μας τιμή που επιλέξατε την Πάρο για τα εγκαίνια αυτά των νέων, πράσινων αεροσκαφών. Κάνουμε τεράστια προσπάθεια για να προβάλλουμε αυτόν τον τόπο, τον ευλογημένο, για όλα τα βαλάντια, για τον πιο απαιτητικό επισκέπτη.

Μέσα σε 104 μέρες φτιάχτηκε ο αεροσταθμός της Πάρου και ανέβασε πολύ τον τουρισμό μας. Όταν η κυβέρνηση επενδύει 46 εκατ. ευρώ στον τόπο μας, ώστε μέχρι τον Ιανουάριο να έχουμε τον νέο αεροδιάδρομο, τα 1.799 μέτρα και μέχρι τον το 2023 τον καινούργιο αεροσταθμό, σημαίνει ότι το νησί μας αλλάζει, το νησί μας πετάει και χρειάζεται καλά φτερά. Αυτά τα φτερά σήμερα μας τα δίνει η SKY Express. Αυτά τα φτερά θα τα τιμήσουμε και ιδίως τον χειμώνα, όταν ο Παριανός χρειάζεται να μεταφερθεί για λόγους υγείας ή για επενδυτικούς σκοπούς».

Montserrat Barriga: «Ποτέ μην αφήνεις μια κρίση να πάει ανεκμετάλλευτη»

Κατά τη διάρκεια της δικής της ομιλίας, η Montserrat Barriga, εκπρόσωπος της ERA (European Regions Airline Association), δανείστηκε ένα ρητό του Ουίνστον Τσόρτσιλ, που έλεγε «Ποτέ μην αφήνεις μια κρίση να πάει ανεκμετάλλευτη», μιας και αυτό ακριβώς έκανε η SKY Express με το συγκεκριμένο επιχειρηματικό βήμα, τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, με την πανδημία και ό,τι αυτή συνεπάγεται για τις μετακινήσεις.

Stefano Bortoli: «Οικονομικές τιμές και σεβασμός προς το περιβάλλον»

Ο CEO της ATR, Stefano Bortoli, τόνισε τις δύο βασικές αρχές που διέπουν τη λειτουργία της εταιρείας εδώ και 40 χρόνια, που δεν είναι άλλοι από τις οικονομικές τιμές και το σεβασμό προς το περιβάλλον.

«Μια επιχείρηση είναι επιχείρηση όταν βασίζεται στη βιωσιμότητα, όταν είναι κάτι που μπορείς να το δώσεις στα παιδιά σου και στα εγγόνια σου. Με κουράγιο και όραμα, επενδύουμε σε ένα καλύτερο μέλλον», υπογράμμισε.

Ακόμη σημείωσε πως το 2020, λόγω της πανδημίας, η ATR παρέδωσε μόλις 10 αεροσκάφη και ότι ο στόχος για το 2021 είναι η παράδοση των διπλάσιων, δηλαδή 20.

Γιάννης Γρύλος: «Επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό»

Τέλος, ο οραματιστής και ιδρυτής της SKY Express, Γιάννης Γρύλος, δήλωσε: «Έχουμε επενδύσει 700 εκατ. ευρώ φέτος, την πιο δύσκολη χρονιά, σε καινούργια αεροπλάνα, πράσινα αεροπλάνα, οικονομικά αεροπλάνα. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι έχουμε επενδύσει στο ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας. Ένα ανθρώπινο δυναμικό που δεν είναι μόνο τεχνοκράτες, δεν έχουν μόνο καταλληλόλητα και εμπειρία. Έχουν και ένα βασικό πράγμα που είναι η αγάπη και η ψυχή που έχουν για αυτή τη δουλειά, που κατάφεραν μέσα σε ένα χρόνο να διαχειριστούν το σοκ του κορωνοϊού, την αγορά των έξι Airbus και στη συνέχεια την αγορά των έξι ATR, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Εκπαίδευση, διαδικασίες και πάρα πάρα πολλές εργατοώρες. Θα χαλαρώσουμε τώρα λίγο με τις αγορές αεροπλάνων και θα περιμένουμε την επόμενη ευκαιρία για να πιάσουμε άλλες ηπείρους, όχι μόνο την Ευρώπη!», διευκρινίζοντας αργότερα πως το μέλλον βρίσκεται σε προορισμούς όπως η Κίνα και η Ινδία.

Τέλος, ο κ. Γρύλος τόνισε πως «η Ελλάδα ζει περισσότερες από 30 αεροπορικές εταιρείες».

Ο Γιάννης Γρύλος και ο Stefano Bortoli την ώρα της υπογραφής της νέας συμφωνίας/ ThePresident