Το ιστορικό της εξέλιξης των καθισμάτων από τις αρχές του 19ου αιώνα

 -  21:22

1688
ΑΠΕ

Τα καθίσματα των αυτοκινήτων από την αρχή είχαν ως στόχο την άνεση και την ασφάλεια στο ταξίδι. Χρειάστηκαν εκατοντάδες δοκιμές και πολυάριθμες αλλαγές για να φθάσουν στα σημερινά επίπεδα. Μια από τις εταιρείες που ήταν πρωτοπόρος της άνεσης και της ασφάλειας ήταν και η Opel που φέτος γιορτάζει 120 χρόνια παραγωγής αυτοκινήτων.

Στο τέλος του 19ου αιώνα, οι άνθρωποι δεν θα μπορούσαν καν να ονειρευτούν τόσο τεχνολογικά προηγμένα καθίσματα, όπως είναι τα σημερινά. Τότε στα αυτοκίνητα η έμφαση δινόταν μόνο στην ιπποδύναμη και στην τελική ταχύτητα, ενώ η άνεση έπαιζε δευτερεύοντα ρόλο. Τα αυτοκίνητα εξακολουθούσαν να μοιάζουν με άμαξες, όπως και τα καθίσματα. Παράδειγμα, το Opel Patentmotorwagen «System Lutzmann» του 1899 που όχι μόνο ολόκληρο το αυτοκίνητο αλλά και τα καθίσματα με την όρθια θέση τους θύμιζαν άμαξα.

Τριάντα χρόνια αργότερα, το 1929, το κάθισμα του Opel 4/20 «Moonlight Roadster» εξακολουθούσε να είναι ένας άκαμπτος, σταθερός πάγκος. Όμως ήταν τοποθετημένος χαμηλότερα και οι επιβάτες μπορούσαν να τεντώνουν τα πόδια τους, όπως σήμερα. Στις τετράθυρες εκδόσεις τα εμπρός καθίσματα μπορούσαν να αναδιπλώνονται. Γρήγορα, ακολούθησε το επόμενο βήμα εξέλιξης που ήταν να μπορούν τα εμπρός καθίσματα να ρυθμίζονται προς τον διαμήκη άξονα.