27.2 C
Athens
Αρχική Blog Σελίδα 21545

Σφοδρή επίθεση Φώφης σε Τσίπρα

Δριμεία επίθεση κατά του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, εξαπολύει η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και επικεφαλής της ΔΗΣΥ και του Κινήματος Αλλαγής, Φώφη Γεννηματά.

Με ένα μακροσκελές σημείωμα, άνω των 1.000 λέξεων, το Κίνημα Αλλαγής παίρνει αποστάσεις από τον ΣΥΡΙΖΑ και εξηγεί γιατί «δεν ανήκει στον ιδεολογικό και πολιτικό χώρο της δημοκρατικής αριστεράς και της σοσιαλδημοκρατίας».

Ολόκληρο το σημείωμα του Κινήματος Αλλαγής:

Για τα περί ΣΥΡΙΖΑ και Σοσιαλδημοκρατίας

1. ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ στήνουν ένα δικομματικό σκηνικό πόλωσης επιδιώκοντας να συσπειρώσουν δυνάμεις και να αποδυναμώσουν το Κίνημα Αλλαγής. Η παρέμβαση της Προέδρου του ΠΑΣΟΚ και επικεφαλής του Κινήματος Αλλαγής Φώφης Γεννηματά, με τα σαφή και αυστηρά μηνύματα που έστειλε προς όλες τις κατευθύνσεις, είναι η απάντηση στην προσπάθεια  κάποιων να στήσουν αυτό το  δικομματικό σκηνικό πόλωσης σε βάρος του ζωτικού χώρου του Κινήματος. Δεν θα τους περάσει , δεν θα τους αφήσουμε. Το πώς και ποιοί προσπαθούν να στήσουν «πόλεμο»  φάνηκε περίτρανα και από τα πρωτοσέλιδα των φιλικών εφημερίδων της κυβέρνησης την επομένη (Παρασκευή) της παρέμβασης της Προέδρου. Φαίνεται επίσης και από τις παρεμβάσεις «καρμπόν» κυβερνητικών στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ στα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν επιχειρείται να εμφανιστεί ότι ο κ. Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ σταδιακά γίνονται σοσιαλδημοκράτες, ενώ ο Κ. Μητσοτάκης και η ΝΔ δεν είναι δεξιοί αλλά έχουν μετατραπεί σε φιλελεύθερους που εκφράζουν το χώρο του Κέντρου. Η διμέτωπη αυτή επίθεση από δεξιά και αριστερά έχει ως στόχο τη συνέχιση της λεηλασίας του χώρου ώστε να μην του επιτρέψει να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο.  Τον τελευταίο καιρό η έμφαση δίνεται στην άποψη ότι ο  ΣΥΡΙΖΑ έχει μεταβληθεί ή μεταβάλλεται σταδιακά σε ένα σοσιαλδημοκρατικό ευρωπαϊκό κόμμα και επομένως μπορεί να υπάρξει σύγκλιση με την ελληνική κεντροαριστερά και συνεργασία με το Κίνημα Αλλαγής που την εκπροσωπεί πολιτικά.

Η συζήτηση αυτή είναι φανερό ότι προωθείται, κατά κύριο λόγο από το Μαξίμου, μέσω των προπαγανδιστικών μηχανισμών του, φιλικών του πολιτικών κύκλων και προσώπων του ευρύτερου χώρου.  Στόχος των εμπνευστών αυτής της υποτιθέμενης μετάλλαξης του κ. Τσίπρα, είναι η εμφάνισή του τώρα ως έναν σοβαρό πολιτικό που ξεπέρασε πλέον τις παιδικές πολιτικές αρρώστιες ( που μας στοίχησαν 200δις) και τώρα με την αποδοχή και των ευρωπαίων εταίρων μπορεί να ηγηθεί του συνόλου της Κεντροαριστεράς ώστε να παραμείνει στο πολιτικό παιχνίδι και γιατί όχι στην κυβερνητική εξουσία μετεκλογικά. Προϋπόθεση για την επιτυχία αυτού του σχεδιασμού αποτελεί είτε η δορυφοριοποίηση του Κινήματος Αλλαγής είτε η διάσπαση και διάλυσή του.  Γι΄ αυτό έχουμε ανοιχτό μέτωπο απέναντι σε αυτή την εκστρατεία. Ο βασικός στόχος είμαστε εμείς. Από την κατά μέτωπον επίθεση προσπαθεί τώρα να αποτρέψει τις διαρροές λέγοντας ότι “είμαστε συγγενείς και θα συνεργαστούμε”. Το ζήτημα αυτό θα το έχουμε μπροστά μας όλο το επόμενο διάστημα.

2. Από πού μπορεί κανείς να συμπεράνει πως ο ΣΥΡΙΖΑ, τα στελέχη του ή ο ίδιος ο κ. Τσίπρας, έχουν μετακινηθεί πολιτικά στην Κεντροαριστερά; Υπάρχει έστω μία δήλωση, μία αναφορά τους, μία ομιλία τους στην οποία να λένε ότι γι’ αυτούς η περίοδος της επαναστατικής γυμναστικής τελείωσε και έγιναν πλέον σοσιαλδημοκράτες; Δεν υπάρχει καμία. Αντίθετα συνεχίζουν με κάθε ευκαιρία να λένε πως είναι αριστεροί και μάλιστα ορισμένοι πολύ αριστεροί! Άλλωστε ο ΣΥΡΙΖΑ είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Αριστεράς και σκοπεύει να παραμείνει.

3. Τους κάνει κεντροαριστερούς ευρωπαϊστές η συμμετοχή (ως παρατηρητή) του κ. Τσίπρα στις συνόδους των Ευρωπαίων Σοσιαλιστών, που για τους δικούς τους λόγους και σκοπιμότητες (κακώς) τον καλούν. Όχι βέβαια, αυτό τους κάνει απλώς καιροσκόπους, αφού ούτε έχουν ζητήσει να ενταχθούν στο Ευρωπαϊκό Σοσιαλιστικό Κόμμα ούτε και στην ομάδα ευρωπαίων Δημοκρατών Σοσιαλιστών. Ο κ.Τσίπρας ξέρει ότι δίχως αναφορά στους Σοσιαλδημοκράτες δεν θα έχει κανένα ισχυρό σύμμαχο στην Ευρώπη. Από την άλλη οι Σοσιαλδημοκράτες τον χρησιμοποιούν για να απευθυνθούν στο αριστερό κοινό των χωρών τους το οποίο αγνοεί τι εστί ΣΥΡΙΖΑ και Τσίπρας. Οι Σοσιαλδημοκράτες θέλουν να βοηθήσουν την Ελλάδα. Γι΄ αυτό συνεργάζονται με την κυβέρνησή της. Η ισχυροποίηση του Κινήματος Αλλαγής, που είναι ο εταίρος τους στην Ελλάδα και η ανατροπή των συσχετισμών υπέρ του, είναι κάτι που θα υποδέχονταν με ιδιαίτερη χαρά.

4. Τους κάνει μήπως σοσιαλιστές και αριστερούς, η τρίχρονη και πλέον, αρμονική  κυβερνητική συμβίωση τους με τον Πάνο Καμμένο και τους ακροδεξιούς ΑΝΕΛ;  Ποιο αριστερό ή σοσιαλδημοκρατικό κόμμα στην Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο συνεργάστηκε και συμμάχησε κυβερνητικά με μια από τις πιο μαύρες εκφράσεις της Δεξιάς;…Ποτέ, πουθενά και κανένας. Αντιθέτως από την πρώτη στιγμή είχαν εκφράσει τη δυσαρέσκειά τους. Στον ΣΥΡΙΖΑ έχουν την παγκόσμια πρωτοτυπία και δεν ντρέπονται γι’ αυτό. Αυτό αποδεικνύει πως ό ΣΥΡΙΖΑ ούτε καν τις αρχικές ιδρυτικές του δεσμεύσεις δεν τηρεί και έχει   πλέον μεταβληθεί σε έναν άκρως λαϊκίστικο πολιτικό οργανισμό όπου κυριαρχεί ο κυνισμός, ο αμοραλισμός και η με κάθε τρόπο και μέσο επιδίωξη για παραμονή στην εξουσία.

5. Για τον Πρόεδρο της Ευρωομάδας των Σοσιαλιστών και Σοσιαλδημοκρατών (S & D), Ούντο Μπούλμαν, που κάλεσε τα προοδευτικά πολιτικά κόμματα στην  Ελλάδα να ενώσουν τις δυνάμεις τους «στο δρόμο για το μέλλον της χώρας και να απομακρυνθούν από τη δεξιά»:

Ο κ. Μπούλμαν είναι στέλεχος του SPD. Aς πει στο κόμμα του να αποχωρήσει από την κυβέρνηση με τη Μέρκελ.

Ξεχάσαμε ότι ο κ.Τσίπρας έπαιρνε τηλέφωνο τον Σούλτς και του ζητούσε να κάνει κυβέρνηση με τη Μέρκελ.

6. Σε καμιά περίπτωση λοιπόν ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι ούτε έχει δείξει στοιχεία ή διάθεση μετασχηματισμού του σε ένα ευρωπαϊκό σοσιαλδημοκρατικό κόμμα. Εξακολουθεί να αυτοπροσδιορίζεται ως κόμμα της ριζοσπαστικής αριστεράς (παρότι συγκυβερνά με ένα κόμμα της ακροδεξιάς) και παρότι εφαρμόζει τις πιο σκληρές μνημονιακές πολιτικές δηλώνει ότι δεν πιστεύει σε αυτές. ‘Όσο αντιφατικό κι αν φαίνεται αυτό, δικαιολογεί στα μάτια ενός τμήματος των οπαδών του τις κυβερνητικές επιλογές  υποστηρίζοντας ότι του επιβάλλονται κι ότι θα τις αναιρέσει στην πρώτη ευκαιρία. Άρα είναι περίπου προδιαγεγραμμένο και πως θα πορευθεί όταν θα βρεθεί στην αντιπολίτευση.

7. Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ανήκει στον ιδεολογικό και πολιτικό χώρο της δημοκρατικής αριστεράς και της σοσιαλδημοκρατίας. Άλλωστε σχεδόν όλες οι Ανανεωτικές και σοσιαλδημοκρατικές δυνάμεις που υπήρχαν στον ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟ έχουν αποχωρήσει σταδιακά πολύ πριν έρθει ο ΣΥΡΙΖΑ στην κυβερνητική εξουσία. Είναι ένα κόμμα βαθιά λαϊκιστικό, με νεοκομμουνιστικές – τριτοδιεθνιστικές αναφορές και ολοκληρωτικού τύπου αντιλήψεις, πολύ πέραν από τις αξίες του ευρωπαϊκού διαφωτισμού, εχθρικό στις θεσμικές λειτουργίες της φιλελεύθερης αστικής κοινοβουλευτικής δημοκρατίας. Το αποδεικνύει αυτό με την εχθρότητα απέναντι στην διαφορετική πολιτική άποψη, την εμφυλιοπολεμική ρητορεία και την προσπάθεια του με κάθε δυνατό τρόπο και απίθανες επινοήσεις να ελέγξει την ελεύθερη ενημέρωση τις παρεμβάσεις του στη Δικαιοσύνη και την πλήρη καταστρατήγηση της αρχής της διάκρισης των εξουσιών. Η άποψη «έχουμε την κυβέρνηση αλλά δεν έχουμε την εξουσία», παραπέμπει στη σταλινική παράδοση και όχι στις αρχές της φιλελεύθερης δημοκρατίας.

8. Υπάρχουν πράγματι μερικά στελέχη στον ΣΥΡΙΖΑ που οι απόψεις τους είναι κοντά σε αυτές τις ευρωπαϊκής σοσιαλδημοκρατίας. Είναι ισχνή μειοψηφία και δεν υπάρχουν καν ως ορατή τάση. Η ταυτότητα του χώρου καθορίζεται από την ηγεσία. Και η ηγετική ομάδα (Τσίπρας, Παππάς, Τζανακόπουλος, Σκλουρλέτης) κάθε άλλο παρά από σοσιαλδημοκρατικές αντιλήψεις εμφορείται. Επίσης η εσωκομματική αντιπολίτευση (“53”, Ν. Φίλης) από αριστερή σκοπιά ασκεί κριτική στον κ.Τσίπρα και την κυβέρνηση κι όχι από σοσιαλδημοκρατική.

9. Το γεγονός ότι ο Αλ. Τσίπρας έχει αλλάξει παρέες στην Ευρώπη δεν σημαίνει ότι έχει αλλάξει και το βασικό πυρήνα των αντιλήψεών του. Κι αυτό φαίνεται στους τομείς που δεν εμπίπτουν στις μνημονιακές υποχρεώσεις. Αντί για μια σύγχρονη, αξιοκρατική διοίκηση ο ΣΥΡΙΖΑ στήνει το δικό του πελατειακό κράτος. Διέπεται από ολοκληρωτικές αντιλήψεις στον τρόπο που προσεγγίζει τη Δικαιοσύνη και τα ΜΜΕ. Στην Παιδεία, αντί για βήματα εκσυγχρονισμού  επιστρέφουμε σε ρυθμίσεις που απηχούν ιδεολογικά στερεότυπα της δεκαετίας του ’80.

10. Ο κύριος στρατηγικός αντίπαλος του ΣΥΡΙΖΑ, λαμβάνοντας υπόψη πως η ήττα τους στις επόμενες εκλογές είναι περίπου βέβαιη, δεν είναι σήμερα η ΝΔ.  Είναι η κεντροαριστερά και πολιτικός χώρος που την εκφράζει, το Κίνημα Αλλαγής. Αυτό τον πολιτικό χώρο είναι που λεηλάτησε τα προηγούμενα χρόνια για να έρθει στην εξουσία, την επιρροή αυτού του χώρου θέλει να απομειώσει τώρα με κάθε τρόπο. Άλλοτε με επιθέσεις φιλίας άλλοτε με επιθέσεις λάσπης. Αν η κεντροαριστερά και το προοδευτικό κέντρο που σήμερα εκφράζονται με το Κίνημα Αλλαγής συνεχίσουν την ανοδική τους πορεία, ο ΣΥΡΙΖΑ θα οδηγηθεί σε πανωλεθρία και η ήττα του θα είναι στρατηγική. Τα πάντα θα κριθούν από το αποτέλεσμα της πολιτικής μάχης που θα δοθεί σε αυτό τον χώρο και αυτό θα αποβεί κρίσιμο για την πορεία της χώρας.

Συνάντηση Τ.Κουίκ με ΑΧΕΠΑ

Στη σημασία της χρήσης και της προβολής της ελληνικής γλώσσας από τους Έλληνες ομογενείς, σε όλες τις εκδηλώσεις τους, αλλά και στην σημαντική και διαχρονική προσφορά των ΑΧΕΠΑ στην πατρίδα, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Εξωτερικών Τέρενς Κουίκ, κατά τον χαιρετισμό που απηύθυνε σε εκδήλωση στην Παλαιά Βουλή, στο πλαίσιο της ετήσιας επίσκεψης εκπροσώπων της ομογενειακής οργάνωσης στην Ελλάδα. «Η πρωτοβουλία των ΑΧΕΠΑ Αττικής για την ελληνική γλώσσα, ας έχει συνέχεια σε όλες τις χώρες όπου δραστηριοποιείται η Οργάνωση», είπε στον χαιρετισμό του ο κ. Κουίκ, σημειώνοντας πως έχουν περάσει ανεπιστρεπτί οι εποχές που οι Έλληνες μετανάστες «ήταν τα “μαύρα πρόβατα” σε Πολιτείες της Αμερικής ή “τα σκυλιά που δεν επιτρέπονται να μπούνε στο εστιατόριο”, όπως έγραφαν, έξω από αυτά, σχετικές ρατσιστικές πινακίδες».

Και αυτό γιατί, όπως σημείωσε ο υφυπουργός, «οι Έλληνες κέρδισαν τον σεβασμό και την αναγνώριση, με τη δουλειά, την εντιμότητά τους και την προσήλωσή τους στη πατρίδα που τους υποδέχθηκε. Και αυτό πόσο μάλλον ισχύει για τις νεώτερες γενιές, παιδιά που σπούδασαν και έφτασαν ψηλά ως επαγγελματίες σε όλους τους κλάδους. Τα χρόνια εκείνα είναι αντιληπτό γιατί στο καταστατικό σας είχατε προβλέψει ως γλώσσα την αγγλική. Έπρεπε να αντιμετωπίσετε τον ρατσισμό. Τώρα, δεν το έχετε ανάγκη. Τώρα τα ελληνικά είναι γλώσσα που πρέπει να στηρίξετε. Εξ άλλου είναι η γλώσσα που θέλουν να μάθουν ως κομμάτι της ακαδημαϊκής τους μόρφωσης δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι σε όλο τον πλανήτη».

Ο κ. Κουίκ αναφέρθηκε και σε ένα περιστατικό πριν μερικά χρόνια, όταν είχε προτρέψει τους Έλληνες ομογενείς: «Πριν τρία χρόνια στη Φλόριντα, σε εκδήλωση των ΑΧΕΠΑ, είχα πει ότι δεν μπορεί από τη μιά η Ομογένεια να ζητά τη βοήθεια της Ελλάδας, με αποσπασμένους δασκάλους ή πριν την εκδήλωση όλοι μεταξύ μας να μιλάμε ελληνικά και από την άλλη οι ομιλίες στην εκδήλωση να γίνονται στα αγγλικά. Μάλιστα κάποιοι που νομίζουν ότι είναι σπουδαίοι, προσπάθησαν γι αυτή την παρέμβασή μου, να ασκήσουν εμπαθή κριτική. Φευ γι αυτούς, έρχονται τώρα να τους δώσουν απάντηση και να με δικαιώσουν οι ίδιοι οι ΑΧΕΠΑ και μάλιστα οι ΑΧΕΠΑ της Αττικής, με τη θαυμάσια εκπαιδευτική δραστηριότητά τους “Διαδίκτυο και ελληνική γλώσσα”. Και χαίρομαι που σε προκαταρτικές συζητήσεις που έκανα σήμερα μαζί σας, το παράδειγμα της Αττικής, θα έχει συνέχεια σε οποία χώρα δραστηριοποιείται η Οργάνωσή των ΑΧΕΠΑ. Βάζετε την διατήρηση και προβολή των ελληνικών, στη παγκόσμια ατζέντα σας».

Ο υφυπουργός Εξωτερικών, αρμόδιος για θέματα απόδημου Ελληνισμού τους ζήτησε επίσης να συμμετάσχουν «όσο γίνεται πιό ενεργά, στον εορτασμό της ελληνικής γλώσσας σε παγκόσμιο επίπεδο, στις 9 Φεβρουαρίου, όπως ομόφωνα αποφάσισε η Βουλή των Ελλήνων. Μου το υποσχεθήκατε και σας ευχαριστώ προκαταβολικά».

Τέλος ο κ. Κουίκ αναφέρθηκε και στο πολύ σημαντικό κοινωνικό έργο των ΑΧΕΠΑ, κυρίως στον τομέα της Υγείας επισημαίνοντας πως «εσείς οι ΑΧΕΠΑ ποτέ δεν ζητήσατε κάτι από την Ελλάδα. Πάντοτε προσφέρατε στη πατρίδα χωρίς ανταλλάγματα. Και αυτό σας τιμά».

Τον πυροβόλησε ο σκύλος του!

Ένας άνδρας από την Αϊόβα τραυματίστηκε από σφαίρα όταν τον πυροβόλησε ο… σκύλος του, ένα ατύχημα που υπογραμμίζει για άλλη μια φορά τους κινδύνους της οπλοφορίας στις ΗΠΑ.

Ο Ρίτσαρντ Ρίμι, 51 ετών, έπαιζε την Τετάρτη στον καναπέ του σπιτιού του, στην κωμόπολη Φορτ Ντοτζ, με τον τετράποδο φίλο του, τον Μπέιλιου, όταν προσπάθησε να τον κατεβάσει από την αγκαλιά του.

Ο Μπέιλιου προσπάθησε να ξανανέβει στα γόνατα του αφεντικού του που έφερε στη ζώνη του το πιστόλι του, ένα Ρούγκερ των 9 χιλιοστών.

“Ήμουν στον καναπέ και κάναμε χαζομάρες, εγώ κι ο σκύλος. Τον κατέβαζα από τα γόνατά μου κι εκείνος πηδούσε και ξανανέβαινε”, αφηγήθηκε το θύμα στην τοπική εφημερίδα The Messenger. Ο Μπέιλιου, που είναι διασταύρωση πιτμπούλ και λαμπραντόρ, φαίνεται ότι κατάφερε με κάποιον τρόπο να βγάλει την ασφάλεια του όπλου και να πατήσει τη σκανδάλη με την πατούσα του. Η σφαίρα καρφώθηκε στο πόδι του Ρίμι.

Ο 51χρονος τηλεφώνησε στις πρώτες βοήθειες και μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο.

“Με πυροβόλησε ο σκύλος μου” είπε το θύμα στον έκπληκτο τηλεφωνητή.

“Δεν έχω ξανακούσει τέτοιο πράγμα” σχολίασε στην εφημερίδα ο αρχηγός της τοπικής αστυνομίας, Ρότζερ Πόρτερ.

“Το να σε πυροβολήσει ο σκύλος σου μπορεί να συμβεί μόνο στην Αμερική” είπε από την πλευρά της η Σάνον Γουότς, η ιδρύτρια μιας οργάνωσης μητέρων κατά της οπλοκατοχής.

Ανοιξιάτικη σούπα με σπαράγγια

Με σπαράγγια και παρμεζάνα, έτοιμη σε 30’

Λιώνουμε το βούτυρο σε μια μεγάλη κατσαρόλα. Προσθέτουμε το κρεμμύδι και το σκόρδο και σοτάρουμε για 1-2 λεπτά. Προσθέτουμε τα σπαράγγια, το χυμό λεμονιού και το ζωμό. Αφήνουμε να πάρει μια βράση και έπειτα χαμηλώνουμε τη φωτιά και αφήνουμε τη σούπα να σιγοβράσει για 10-15 λεπτά ή μέχρι να μαλακώσουν τα σπαράγγια.

Ρίχνουμε τη σούπα στο μπλέντερ και χτυπάμε μέχρι να λιώσουν όλα τα υλικά. Μεταφέρουμε πίσω στην κατσαρόλα και προσθέτουμε το γάλα, το τυρί, το αλάτι και το πιπέρι. Ανακατεύουμε μέχρι να λιώσει εντελώς η παρμεζάνα και να ενσωματωθεί στη σούπα. Σερβίρουμε με λίγη ακόμα παρμεζάνα.

Ο Κώστας Τσιάρας γράφει στο ThePresident

«Εις άτοπον απαγωγή»

του Κώστα Τσιάρα, Βουλευτή Καρδίτσας και Γενικού Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας

 

Κλείνοντας 3 χρόνια στην διακυβέρνηση του τόπου, η κυβέρνηση οφείλει να εγκαταλείψει τις αμφίσημες δηλώσεις και να πάψει να πολιτεύεται με «ήξεις, αφήξεις». Λίγους μήνες πριν από την ψευδεπίγραφη «καθαρή έξοδο», τα κυβερνητικά στελέχη και ο Πρωθυπουργός οφείλουν να αποσαφηνίσουν, επιτέλους, τι προτίθενται να κάνουν με τα μέτρα για το 2019, που οι ίδιοι ψήφισαν. Να πουν ευθαρσώς στους πολίτες αν αυτά τα μέτρα, που αφορούν την βίαιη περικοπή των συντάξεων, χρειάζονται πραγματικά ή όχι.

Αυτό είναι το πραγματικό πολιτικό ζήτημα για το οποίο ο ΣΥΡΙΖΑ είναι υπόλογος. Γιατί εάν, όπως ισχυρίζεται ο Πρωθυπουργός,  πραγματικά η οικονομία υπεραποδίδει, η ανεργία μειώνεται δίνοντας χώρο στην αύξηση της απασχόλησης και επομένως παρέχει ανάσες βιωσιμότητας στο ασφαλιστικό μας σύστημα, τότε αυτά τα μέτρα είναι, προφανώς, αχρείαστα. Οπότε εύλογα κάνεις αναρωτιέται για τους λόγους, που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ έσπευσε να προνομοθετήσει, ήδη από το 2017, τόσο βαριά μέτρα, που οδηγούν σε ασφυξία τους πλέον αδύναμους συμπολίτες μας, τους συνταξιούχους.

Αν από την άλλη η κυβέρνηση διατείνεται ότι τα νέα μέτρα είναι απαραίτητα,  τότε οφείλει με παρρησία να απαντήσει, τι συνέβη μεταξύ του Μαΐου του 2016, όταν υποτίθεται θα λυνόταν το ασφαλιστικό με τον νόμο Κατρούγκαλου, μέχρι τον Μάιο του 2017 και την ημέρα που η κα Αχτσιόγλου καταργούσε την προσωπική διαφορά. Η κυβέρνηση οφείλει να εξηγήσει τι πραγματικά μεσολάβησε ανάμεσα στην «οριστική λύση του ασφαλιστικού», για την οποία υπερθεμάτιζαν οι «κυβερνητικοί σύντροφοι»  των ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ στη Βουλή τον Μάιο του 2016, μέχρι την ψήφιση τον Μάιο του 2017 των επιπλέον περικοπών στις συντάξεις ύψους 18%, που θα κάνουν  ποδαρικό από τον την 1η Ιανουάριου του 2019.

Το μόνο που πραγματικά μεσολάβησε είναι ένας ακόμα χρόνος της ανερμάτιστης πολιτικής της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ. Ένας επιπλέον χρόνος στον οποίο διατηρήθηκε η οικονομική και επενδυτική αβεβαιότητα, συρρικνώθηκαν έτι περεταίρω οι παραγωγικές δυνατότητες της χώρας λόγω της υπερφορολόγησης και υπονομευθήκαν ευθέως οι σταθερές θέσεις απασχόλησης έναντι των εναλλακτικών μορφών και των ευέλικτων σχέσεων εργασίας.

Μετά από όλα αυτά, επομένως, είναι να αναρωτιέται κάνεις γιατί ακόμα απορούν και αποδίδουν σε σκοτεινά κέντρα το γεγονός, πως η κοινωνία και οι πολίτες τους γυρνούν εκκωφαντικά την πλάτη. Εάν θέλουν να ανακαλύψουν τους υπαίτιους της δημοσκοπικής τους κατάρρευσης, που έχει παραλύσει κάθε ελπίδα εκλογικής τους ανάκαμψης, ίσως ήρθε η ώρα να κοιτάξουν στον καθρέφτη.

Συνάντηση Μητσοτάκη-Πάιατ

Συνάντηση μισής ώρας με τον Αμερικανό πρεσβευτή Τζέφρυ Πάιατ, είχε στο γραφείο του στην Βουλή, ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης.

Πηγές της ΝΔ αναφέρουν ότι εντάσσεται στις τακτικές επαφές που έχουν συμφωνήσει να έχουν οι δύο άνδρες. Σημειώνεται ότι είναι η τρίτη φορά μέσα στους τελευταίους δύο μήνες που ο κ. Μητσοτάκης συναντιέται με τον πρεσβευτή των ΗΠΑ στην χώρα μας.

Αυτή την ώρα ο κ. Μητσοτάκης συναντιέται με τον Γιώργο Παπανδρέου στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας που ανέλαβε ο κ. Παπανδρέου για συναντήσεις, για θέματα εξωτερικής πολιτικής.

Εξαρθρώθηκε κύκλωμα δουλεμπόρων

Επτά άτομα, μέλη κυκλώματος εγκληματικής οργάνωσης που διακινούσε παρατύπως αλλοδαπούς από τη χώρα μας στο εξωτερικό, συνελήφθησαν χθες, στο Κατάκολο και στην Αθήνα, σε συντονισμένη επιχείρηση από στελέχη της Διεύθυνσης Δίωξης Ναρκωτικών και Λαθρεμπορίου του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. σε συνεργασία με στελέχη του Γραφείου Ασφάλειας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, της Μονάδας Υποβρύχιων Αποστολών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και του Λιμεναρχείου Κατάκολου.
Χθες το πρωί, σκάφη του Λιμενικού εντόπισαν στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ ακρωτηρίου Γέρακα Ζακύνθου και ακρωτηρίου Κατακόλου Ηλείας, το μηχανοκίνητο σκάφος «IMREN 1» σημαίας Τουρκίας.


Αμέσως οι άνδρες του λιμενικού ακινητοποίησαν το σκάφος και έκαναν έλεγχο από τον οποίο διαπιστώθηκε ότι, ο 50χρονος αλλοδαπός κυβερνήτης του, ο οποίος και συνελήφθη, μετέφερε 38 αλλοδαπούς μεταξύ των οποίων και παιδιά. Το σκάφος οδηγήθηκε συνοδεία των περιπολικών της Ακτοφυλακής στο Κατάκολο.

Σε παράλληλη επιχείρηση, συνελήφθησαν 6 ακόμα άτομα ως μέλη της συγκεκριμένης οργάνωσης. Οι δύο μετά από καταδίωξη στα διόδια Ρίου Αχαΐας, ενώ οι υπόλοιποι τέσσερις σε διάφορα σημεία της Αττικής με ταυτόχρονες συντονισμένες επιχειρήσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι συλληφθέντες φαίνεται να συμμετέχουν σε κύκλωμα διακίνησης ναρκωτικών και αλλοδαπών.

Από τις έρευνες διαπιστώθηκε ότι οι κατηγορούμενοι συγκρότησαν δομημένη και με διαρκή δράση ομάδα, στην οποία διευθύνοντα και ηγετικό ρόλο είχε ένας 52χρονος με το ψευδώνυμο ¨Ζoras Baron¨.


Μετά τις συλλήψεις διενεργήθηκαν κατ’ οίκον έρευνες με τη συνδρομή σκύλου ανίχνευσης ναρκωτικών ουσιών σε τρία σπίτια, όπου βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

1) Το χρηματικό ποσό συνολικά των είκοσι επτά χιλιάδων και τετρακοσίων ευρώ (27.400€),

2) ένα πιστόλι διαμετρήματος 9Χ19 με μία γεμιστήρα των δεκαοκτώ (18) φυσιγγίων καθώς και δεκαεπτά (17) φυσίγγια των 9 mm,

3) ένα πιστόλι διαμετρήματος 7,62 Χ 25 mm, με μία γεμιστήρα και έξι (06) φυσίγγια,

4) ένα (01) κουτί φυσιγγίων με σαράντα ένα φυσίγγια διαμετρήματος 9mm Lugen,

5) Μαχαίρια διαφόρων τύπων και σιδηρογροθιά,

6) ένα (01) κλεμμένο δίκυκλο,

7) δύο (02) συστήματα εντοπισμού GMS/GPRS/GPS tracker,

8) εννέα (09) κινητά τηλέφωνα,

9) είκοσι εννέα (29) κάρτες SIM διαφόρων εταιριών,

10) Συσκευασίες περιέχουσες φυτικά αποσπάσματα κάνναβης,

11) ένα (01) έγγραφο υπεύθυνης δήλωσης με σφραγίδες γνήσιου υπογραφής μη συμπληρωμένο,

12) οκτώ (08) κροτίδες,

13) Διάφοροι τύποι ηλεκτρονικών υπολογιστών και λοιπά άλλα αντικείμενα που κατασχέθηκαν στο πλαίσιο της προανάκρισης.

Σημειώνεται ότι για κάθε ένα μεταφερόμενο αλλοδαπό το κύκλωμα εισέπραττε τέσσερις χιλιάδες ευρώ (4.000€).

“Κάλπικος” ο “Κλεισθένης” λέει ο Λ. Αυγενάκης

«Κάλπικη» και «ψεύτικη» χαρακτήρισε τη μεταρρύθμιση της κυβέρνησης για την Τοπική Αυτοδιοίκηση ο Λευτέρης Αυγενάκης, επισημαίνοντας πως «η διακυβέρνηση της ΝΔ θα συμβολίζει μια νέα εποχή ενίσχυσης της Αυτοδιοίκησης και άριστης συνεργασίας ανάμεσα στην κυβέρνηση και τους δύο αυτοδιοίκητους βαθμούς».

Μιλώντας στο Συνέδριο που διοργανώνουν οι ΕΝΠΕ-ΚΕΔΕ στην Αθήνα, με θέμα «Μεταρρύθμιση στη λειτουργία του κράτους», ο γραμματέας της ΝΔ τόνισε πως το πρώτο στάδιο του σχεδίου της κυβέρνησης για τη μεταρρύθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι ενδεικτικό της κυβερνητικής πρακτικής και δείχνει διοικητική ανεπάρκεια, ανικανότητα και πολιτικό κυνισμό. «Η κυβέρνηση επιλέγει το πεδίο της ΤΑ για κομματικούς τακτικισμούς» επεσήμανε ο κ. Αυγενάκης ο οποίος, αναφορικά με τον χρόνο των εκλογών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, υπογράμμισε ότι δεν μπορεί να γίνουν ταυτόχρονα με τις εθνικές εκλογές χαρακτηρίζοντας «γελοίο» το επιχείρημα της κυβέρνησης, ότι οι εκλογές στην αυτοδιοίκηση δεν πρέπει να γίνουν μαζί με τις ευρωεκλογές, διότι αλλοιώνεται ο αυτοδιοικητικός χαρακτήρας. Αναφερόμενος στην απλή αναλογική, είπε ότι «η κυβέρνηση επιδιώκει το χάος και την αποδυνάμωση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Μοναδικός της στόχος είναι το υπουργείο Εσωτερικών να πάρει τον έλεγχο των δήμων και των περιφερειών, τα συλλογικά όργανα των οποίων δεν θα μπορούν να λάβουν αποφάσεις».

Σύμφωνα με τον κ. Αυγενάκη, όλες οι αλλαγές που προτείνει ο «Κλεισθένης» για τον ελεγκτικό μηχανισμό δεν είναι προς την κατεύθυνση της απλούστευσης, ενώ δε γίνεται κανένας λόγος για αρμοδιότητες ή απλούστευση της γραφειοκρατίας», ότι «το σχέδιο νόμου είτε είναι επανάληψη του, είτε είναι δειλές προσπάθειες, λύσεις υπαρκτών προβλημάτων και αδυναμιών, κυρίως των μικρών δήμων», ενώ «το μείζον θέμα του καθορισμού των αρμοδιοτήτων μεταξύ της ΤΑ – Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Κεντρικού Κράτους παραμένει στο συρτάρι».

«Ο “Κλεισθένης” αποτελεί μια κάλπικη, μια fake ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ: έρχεται με δύο άρθρα να επανασυστήσει μικτές διυπουργικές επιτροπές, ομολογώντας ουσιαστικά την παταγώδη αποτυχία τους. Ουσιαστικά, αυτό σημαίνει: γραφειοκρατία, πολυπλοκότητα και χρονοτριβές» είπε.

Τέλος, παρουσιάζοντας τις προτάσεις της ΝΔ ο κ. Αυγενάκης είπε ότι το κόμμα του θέλει μια Αυτοδιοίκηση αυτόνομη και αποτελεσματική, που να δίνει πραγματικές λύσεις στα καθημερινά προβλήματα των πολιτών. «Εμείς πιστεύουμε στην αποκέντρωση και όχι στο δυσλειτουργικό κράτος. Πιστεύουμε σε μια Αυτοδιοίκηση από την τοπική κοινωνία και όχι στην πατρωνία από κομματικούς κυβερνητικούς εγκάθετους. Εμείς δεν θέλουμε την Αυτοδιοίκηση ως περιβάλλον παραπολιτικής και ανίερων συμμαχιών, τη θέλουμε ως μοχλό ανάπτυξης, τη θέλουμε ως πυλώνα Δημοκρατίας» τόνισε.

Καταρρίπτεται το νέο παραμύθι του Αλέξη Τσίπρα

«Με αυτή την επιστολή ο κ. Μάριο Σεντένο καταρρίπτει το νέο παραμύθι του Αλέξη Τσίπρα περί καθαρής εξόδου» δήλωσε η Μαρία Σπυράκη, σημειώνοντας πως ο πρόεδρος του Eurogroup επιβεβαιώνει ότι η χώρα θα βρίσκεται σε ενισχυμένη εποπτεία και μετά τον Αύγουστο.

«Η ΝΔ καλεί τον κ. Τσίπρα, αντί να εμπαίζει τους πολίτες, να τους ενημερώσει αναλυτικά για τις νέες περικοπές στις συντάξεις, τη μείωση του αφορολόγητου και τα υψηλά πλεονάσματα που έχει ήδη υπογράψει δεσμεύοντας την Ελλάδα για τα επόμενα χρόνια» πρόσθεσε η εκπρόσωπος Τύπου της ΝΔ.

Θέμα ημερών η παραπομπή του Κατσίκη στην Επιτροπή Δεοντολογίας

Την προσεχή Δευτέρα θα τεθεί στη Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής το ζήτημα που ανέκυψε μετά τις πρόσφατες δηλώσεις του βουλευτή των ΑΝΕΛ Κωνσταντίνου Κατσίκη κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την υιοθεσία και την αναδοχή. Για τις δηλώσεις του βουλευτή έχουν ζητήσει την παραπομπή του στην Επιτροπή Δεοντολογίας 16 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με επιστολή τους προς τον πρόεδρο της Βουλής, Νίκο Βούτση.

Για το τι μέλλει γενέσθαι, ο Νίκος Βούτσης ρωτήθηκε από δημοσιογράφους νωρίτερα σήμερα και έκανε γνωστό ότι έχει ήδη συνταχθεί η επιστολή του προς την Επιτροπή Δεοντολογίας για το θέμα, και γνώση αυτής, θα λάβει η Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής την προσεχή Δευτέρα. Ο κ. Βούτσης δεν θέλησε να προεξοφλήσει όμως ποια απόφαση θα λάβει τελικά η Επιτροπή Δεοντολογίας, αν δηλαδή θα περιοριστεί σε σύσταση ή σε επιβολή μέτρων.

Ένοχος ο Τ.Μαντέλης και σε β΄βαθμό για την Siemens

O πρώην υπουργός Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ, Τάσος Μαντέλης κρίθηκε ένοχος και σε δεύτερο βαθμό

Ποινή φυλάκισης πέντε ετών εξαγοράσιμη προς 40 ευρώ ημερησίως που με τις νόμιμες προσαυξήσεις και επιβαρύνσεις φτάνει συνολικά τις 140.000 ευρώ, για τα 50.000 μάρκα που έλαβε από τη Siemens, επέβαλλε το Πενταμελές Εφετείο Κακουργημάτων της Αθήνας στον πρώην υπουργό Τάσο Μαντέλη, ο οποίος πρωτοδίκως είχε καταδικασθεί σε κάθειρξη 8 ετών με αναστολή.

Το δικαστήριο μείωσε την πρωτόδικη ποινή 8ετούς κάθειρξης του πρώην υπουργού για την υπόθεση των περίπου 230.000 ευρώ που είχε λάβει από τη γερμανική εταιρεία, επιβάλλοντας του φυλάκιση 5 ετών.

Με την απόφασή τους οι εφέτες όρισαν, η ποινή για τον πρώην υπουργό Μεταφορών να είναι εξαγοράσιμη προς 40 ευρώ ημερησίως, ποσό που συνολικά φθάνει τα 140.000 ευρώ, και για το οποίο -κατόπιν αιτήματος του κ. Μαντέλη- ορίστηκε δυνατότητα καταβολής σε 32 μηνιαίες δόσεις.

Με πλειοψηφία 4 προς 1 το δευτεροβάθμιο δικαστήριο κήρυξε ένοχο, όπως και πρωτόδικα, τον κ. Μαντέλη για την κατηγορία της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομη δραστηριότητα. Ο εφέτης που μειοψήφησε τάχθηκε υπέρ της αθώωσης του 73χρονου πρώην υπουργού.

Το δικαστήριο δέχθηκε το κατηγορητήριο σύμφωνα με το οποίο ο κατηγορούμενος δωροδοκήθηκε από την γερμανική εταιρία με ποσό περίπου 450.000 μάρκων (230.000 ευρώ), χρήματα που έλαβε το 1998 και το 2000, σε ελβετικό λογαριασμό με την ονομασία ROCOS. Τα χρήματα κατά την κρίση των δικαστών αποτελούσαν δώρο για την επιλογή της γερμανικής εταιρίας στο έργο ψηφιοποίησης κέντρων του ΟΤΕ με τη σύμβαση 8002 το 1997.

Για την υπόθεση των χρημάτων προς τον πρώην υπουργό κρίθηκαν ένοχοι κατά πλειοψηφία οι συγκατηγορούμενοί του Ηλίας Γεωργίου, πρώην στέλεχος της Siemens, καθώς και ο συνεργάτης του κ. Μαντέλη Αριστείδης Μαντάς. Πρωτόδικα το πρώην στέλεχος της γερμανικής εταιρίας είχε καταδικαστεί σε κάθειρξη 12 ετών και ο Αρ. Μαντάς σε φυλάκιση 40 μηνών.

Ο Υπουργός Οικονομικών Γερμανίας για την πυρηνική συμφωνία του Ιράν

Η Γερμανία έχει συνομιλίες με τη Ρωσία και την Κίνα για την πυρηνική συμφωνία του Ιράν, ύστερα από την απόφαση των ΗΠΑ να αποχωρήσουν από αυτή, αλλά αποκλείεται η δημιουργία ενός ενιαίου μετώπου κατά της Ουάσινγκτον, δήλωσε σήμερα ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας Πέτερ Αλτμάιερ.

«Διαπραγματευόμαστε με τη Ρωσία, διαπραγματευόμαστε με την Κίνα, περιττό να αναφερθεί, μεταξύ άλλων για το θέμα της συμφωνίας. Αλλά νομίζω ότι είναι λάθος…να ενωθούμε απέναντι στις ΗΠΑ με τη Ρωσία και την Κίνα. Οι ΗΠΑ παραμένουν εταίρος μας στο ΝΑΤΟ, έχουμε πολύ στενές και πολύ καλές οικονομικές σχέσεις μεταξύ των ΗΠΑ, της Ευρώπης και της Γερμανίας», δήλωσε ο υπουργός στο δίκτυο DLF.

Ο υπουργός σημείωσε τον αρνητικό αντίκτυπο για την παγκόσμια οικονομία από τις πιθανές αμερικανικές κυρώσεις σε βάρος του Ιράν.

«(Οι κυρώσεις σε βάρος του Ιράν θα οδηγήσουν) σε εντάσεις και αβεβαιότητα, οι αρνητικές επιπτώσεις δεν θα είναι μόνο πολιτικής φύσης αλλά και (αρνητικές) στην ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας», προειδοποίησε ο Αλτμάιερ.

Ο υπουργός δεσμεύθηκε να συνεχίσει τις ανοικτές και ειλικρινείς διαπραγματεύσεις με τις ΗΠΑ αναφορικά με τη διατήρηση της πυρηνικής συμφωνίας, προσθέτοντας ότι θα συμφωνηθούν περαιτέρω βήματα με τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρωπαϊκή Ένωση συνολικά.

Η αποχώρηση των ΗΠΑ από την πυρηνική συμφωνία του 2015 και η σχεδιαζόμενη επιβολή νέων κυρώσεων σε βάρος του Ιράν συνοδεύθηκαν από την απειλή κυρώσεων σε βάρος των ξένων εταιριών που δραστηριοποιούνται στη χώρα.

Η Γερμανία είναι έτοιμη να βοηθήσει τις εταιρίες της να συνεχίσουν να δραστηριοποιούνται στο Ιράν, δήλωσε ο Γερμανός υπουργός.

«Είμαστε έτοιμοι να μιλήσουμε σε όλες τις εμπλεκόμενες εταιρίες για το τι μπορούμε να κάνουμε για να ελαχιστοποιήσουμε τις αρνητικές επιπτώσεις» δήλωσε ο Αλτμάιερ στο DLF (Deutschlandfunk). «Αυτό σημαίνει ότι αφορά συγκεκριμένα τον περιορισμό της ζημιάς» και περιλαμβάνει την παροχή νομικών συμβουλών, δήλωσε.

Περίπου 120 γερμανικές εταιρίες δραστηριοποιούνται με το δικό τους προσωπικό στο Ιράν, περιλαμβανομένης της Siemens, ενώ περίπου 10.000 γερμανικές εταιρίες έχουν εμπορικές συναλλαγές με το Ιράν.

Πέρυσι, οι εξαγωγές γερμανικών προϊόντων προς το Ιράν αυξήθηκαν κατά περίπου 400 εκατ. ευρώ στα 3 δισεκ. ευρώ περίπου – οριακά πάνω από το 0,2% όλων των γερμανικών εξαγωγών αλλά υψηλότερα από αυτές της Βρετανίας και της Γαλλίας.

Οι γαλλικές εξαγωγές στο Ιράν διπλασιάστηκαν στο 1,5 δισεκ. ευρώ πέρυσι, χάρη στις εξαγωγές τζετ και εξαρτημάτων αεροσκαφών, καθώς και εξαρτημάτων αυτοκινήτων, σύμφωνα με στοιχεία από τα τελωνεία. Η Βρετανία είχε εξαγωγές προϊόντων αξίας 167 εκατ. λιρών (225 εκατ. δολ.) και υπηρεσιών αξίας 95 εκατ. λιρών στο Ιράν το 2016.

ΜΠΙΖΝΕΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΟΥΛΑΔΕΣ

Ωστόσο, ο Αμερικανός πρεσβευτής στο Βερολίνο Ρίτσαρντ Γκρένελ δήλωσε ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να σκεφθούν την ηθική διάσταση του να έχουν εμπορικές σχέσεις με το Ιράν, όπου η οικονομία ελέγχεται σε μεγάλο βαθμό από τις θρησκευτικές αρχές.

«Κάθε χώρα είναι κυρίαρχη και μπορεί να αποφασίσει μόνη της για κυρώσεις, Αλλά η Γερμανία, η Γαλλία και η Βρετανία, οι «ΕΕ3», λένε οι ίδιες ότι το Ιράν αποτελεί απειλή. Θέλουν να έχουν συναλλαγές με μια απειλή;», δήλωσε ο Γκρένελ στην εφημερίδα Bild. «Εάν ναι, τότε όλοι οι επικεφαλής εταιριών που το θέλουν αυτό πρέπει να βγουν και να πουν: ‘Θέλουμε να κάνουμε μπίζνες με τους μουλάδες’».

Ο Αλτμάιερ δήλωσε ότι η Γερμανία δεν έχει νομικά μέσα για να προστατεύσει τις γερμανικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στις ΗΠΑ, αλλά θέλει να αποφύγει τον αρνητικό αντίκτυπο για αυτές που δραστηριοποιούνται στο Ιράν.

Σε ό,τι αφορά τις εντάσεις μεταξύ Ευρώπης και ΗΠΑ για το θέμα του Ιράν, ο Αλτμάιερ δήλωσε: «Είναι μάλλον σαν την εμπορική διαμάχη αναφορικά με τους ανακοινωθέντες δασμούς για τον χάλυβα και το αλουμίνιο…Πρέπει να αποφύγουμε να μπούμε σε ένα σπιράλ κλιμάκωσης».

Ικανοποίηση Μπουτάρη για την αντίδραση του δήμου

Ικανοποιημένος από τον τρόπο με τον οποίο αντιμετώπισαν οι υπηρεσίες του δήμου τις ζημιές που προκλήθηκαν σε ολόκληρη την πόλη από τη χθεσινή έντονη βροχόπτωση και χαλαζόπτωση, εμφανίστηκε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης. Με δηλώσεις του στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ – ΜΠΕ “Πρακτορείο 104,9 FM” υποστήριξε -μεταξύ άλλων- πως ο κεντρικός δήμος δεν έχει αρμοδιότητα για νερό, ρεύμα και χειμάρρους και μίλησε για ευθύνες όσων μπάζωσαν τα ρέματα.

“Η χθεσινή καταιγίδα ήταν εξαιρετικού μεγέθους. Είμαι 75 χρονών δεν θυμάμαι τη Θεσσαλονίκη να έχει υποστεί τέτοια καταστροφή. Έπεσαν 70 τόνοι νερό ανά στρέμμα σε μια ώρα. Πρακτικά σημαίνει ότι για να απορροφηθεί τόσο νερό από το υπάρχον αποχετευτικό δίκτυο, θα έπρεπε το δίκτυο να έχει τη διατομή μιας σήραγγας του μετρό” δήλωσε ο κ.Μπουτάρης.

“Είμαι απόλυτα ευχαριστημένος, διότι ο δήμος μετά τη μεγάλη νεροποντή αντέδρασε άμεσα, συμμάζεψε τα μπάζα και τα φερτά υλικά κατέβηκαν από τους χειμάρρους και έκανε το καθήκον του. Τα συνεργεία βγήκαν έξω, καθαρίστηκαν οι κοινόχρηστοι χώροι και μπορώ να πω πως μέχρι το βράδυ υπήρχε εικόνα ευταξίας στην πόλη. Από κει και πέρα οι ζημιές που έγιναν στα υπόγεια στις επιχειρήσεις είναι αναπόφευκτες, με την πυροσβεστική υπηρεσία να κάνει το καθήκον της” πρόσθεσε ο δήμαρχος.

Αναφερόμενος σε ενδεχόμενες ευθύνες παραδέχτηκε πως “ευθύνη υπάρχει σε όλους, ακόμη και στον δήμο. Αλλά πρέπει να είμαστε ξεκάθαροι. Ούτε η ΕΥΑΘ είναι αρμοδιότητα του δήμου, ούτε η ΔΕΗ, οι χείμαρροι είναι αρμοδιότητα της περιφέρειας”.

Παράλληλα, κατηγόρησε όλους όσοι «κοροϊδεύουν τη Θεσσαλονίκη ως ρεζίλι – σίτι”», λέγοντας χαρακτηριστικά: «Έχουμε ενταχθεί σε ένα πρόγραμμα ανθεκτικών πόλεων το “Resilient Cities”, το οποίο κάποιοι διανοητικά καθυστερημένοι το κοροϊδεύουν, γιατί λέγεται έτσι στα αγγλικά. Οι δικοί μας εξυπνάκηδες το λένε “ρεζίλι- σίτι”. Δεν είναι όμως έτσι. Αυτή τη δουλειά κάνει το πρόγραμμα. Προσπαθεί να προετοιμάσει τη Θεσσαλονίκη για μεγάλες φυσικές καταστροφές, όπως είναι πλημμύρες, πυρκαγιά, σεισμός, καταστροφές που συμβαίνουν σε όλο τον κόσμο. Πώς θα μπορέσουμε να τις προλάβουμε και να τις αντιμετωπίσουμε».

Επίσης, παραδέχτηκε πως «η Θεσσαλονίκη δεν είναι ακόμη ανθεκτική πόλη», προσθέτοντας πως με το συγκεκριμένο πρόγραμμα Resilient Cities, που ολοκληρώνεται το καλοκαίρι «θα έχουμε κάποια συμπεράσματα, για να προτείνουμε μέτρα που πρέπει να ληφθούν. Μέτρα που δεν θα είναι μόνο η ενημέρωση του πολίτη και η πολιτική προστασία. Μη ξεχνάμε ότι τα ρέματα στη Θεσσαλονίκη έχουν μπαζωθεί. Πού θα βρει διέξοδο το νερό; Στους δρόμους. Είναι πολύ μεγάλη η ευθύνη των προηγούμενων γενεών που έκλεισαν τα ρέματα».

Για τα προβλήματα υδροδότησης και ηλεκτροδότησης που άφησε η έντονη βροχόπτωση, ο κ.Μπουτάρης είπε πως «τέτοιου μεγέθους φυσικές καταστροφές δεν αντιμετωπίζονται γρήγορα. Και η ΕΥΑΘ και η ΔΕΗ δουλεύουν ακατάπαυστα για να αποκατασταθούν οι ζημιές».

Για τα σχολεία του δήμου Θεσσαλονίκης προανήγγειλε πως θα εισηγηθεί στις τεχνικές υπηρεσίες να τοποθετηθούν μικρές δεξαμενές νερού προκειμένου να μην υπάρξουν άλλη φορά προβλήματα από τις διακοπές της υδροδότησης με την υγιεινή και την ασφάλεια των μαθητών.

Τέλος, ο κ.Μπουτάρης ανέφερε πως εάν μέσα στα επόμενα 24ωρα δεν αναλάβει κάποιος φορέας την πρωτοβουλία για τη σύγκληση σύσκεψης αναφορικά με το τι συνέβη στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να αντιμετωπιστούν στο μέλλον παρόμοια καιρικά φαινόμενα, θα το πράξει ο δήμος Θεσσαλονίκης.

«Εάν δεν αναλάβει κάποιος άλλος την πρωτοβουλία θα το κάνει ο δήμος. Τα μπουρίνια τέτοιου μεγέθους είναι τρομακτικά. Να δούμε πώς θα αντιμετωπίσουμε το επόμενο. Ο δήμος θα θέσει θέμα να συναντηθούμε και να πάρουμε άμεσα λύσεις» είπε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης.

Λ. Αυγενάκης: “Ο ΣΥΡΙΖΑ θα χάσει τις εκλογές”

“Οποτε κι αν γίνουν οι εκλογές, ο ΣΥΡΙΖΑ θα τις χάσει”, δηλώνει ο γραμματέας της Πολικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας, Λευτέρης Αυγενάκης, σε συνέντευξη του στην εφημερίδα “Politik” της Θεσσαλονίκης και επιτίθεται στον ΣΥΡΙΖΑ λέγοντας: “Οσο ο ΣΥΡΙΖΑ επενδύει στο διχασμό, εμείς θα επενδύουμε στην ενότητα. Όσο εκείνοι καταστρέφουν, εμείς θα χτίζουμε. Εκείνοι είναι το χθες και η ΝΔ με τον Κ. Μητσοτάκη είναι το αύριο”.

Ο κ. Αυγενάκης κατηγορεί την κυβέρνηση για τις μεταρρυθμίσεις που προωθεί στην Αυτοδιοίκηση και σημειώνει: “Εχουν ως στόχο να αλλάξουν τους συσχετισμούς στην Αυτοδιοίκηση και στο γενικότερο πολιτικό τοπίο με σκοπό να προκαλέσει χάος και ακυβερνησία. Όμως όποτε κι αν γίνουν εκλογές, ο ΣΥΡΙΖΑ θα τις χάσει. Οι απεγνωσμένες προσπάθειες των κύριων Σκουρλέτη και Πολάκη , δεν είναι παρά μια ακόμη επιχείρηση προορισμένη σε αποτυχία για να ανοίξει σενάρια για το πώς θα αλλάξει το εκλογικό σύστημα».

Παράλληλα τονίζει πως είναι εφικτός ο στόχος για αυτοδυναμία της Ν.Δ. στις βουλευτικές εκλογές, γι αυτόν εργάζονται συστηματικά και ανεξαρτήτως αποτελέσματος θα επιδιώξουν ευρείες συνεργασίες.

Σε ερώτηση για τον πρόεδρο του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνου Μίχαλου, που είπε ότι θα προκαλέσουν ζημιά στην οικονομία τυχόν πρόωρες εκλογές, και τα σενάρια για το ενδεχόμενο συνεργασίας του με τον ΣΥΡΙΖΑ, απαντά: “Τα όσα δηλώνει, ο κ. Μίχαλος προκαλούν τουλάχιστον έκπληξη. Ίσως θα πρέπει να “επικαιροποιήσει” την άποψή του ή απλώς να βγει μια βόλτα στην αγορά και να βγάλει ασφαλή συμπεράσματα. Όσο για τα σενάρια (σ.σ. περί συνεργασίας του με τον ΣΥΡΙΖΑ), θα πρέπει προφανώς να ερωτηθεί ο ίδιος”.

Σχετικά με τις εσωκομματικές εκλογές της Ν.Δ την Κυριακή ο κ. Αυγενάκης εκφράζει την ικανοποίηση του γιατί, όπως λέει, οι εγγραφές έχουν ξεπεράσει κάθε προσδοκία. Περισσότεροι από 155.355 πολίτες έχουν ήδη εγγραφεί μέσω της κάρτας μέλους ενώ 27.896 εξ αυτών είναι νέα μέλη του κόμματος.

Για τον ένα χρόνο της θητείας του στη θέση του γραμματέα της Π.Ε. της Ν.Δ. υπογραμμίζει: “Έχουμε ήδη διοργανώσει με επιτυχία δύο συνέδρια και προχωράμε στο 12ο Συνέδριό μας. Έχουμε νέο καταστατικό και νέους Κανονισμούς ΠΕ και Περιφερειακών Οργανώσεων. Έχουμε νοικοκυρέψει τα οικονομικά μας. Και παράλληλα, ένας αέρας δημιουργικής ανανέωσης «φύσηξε» στο Κόμμα μας με το Μητρώο Στελεχών. Η ΝΔ είναι πια παντού, δουλεύει, κινείται, εξελίσσεται. Είμαστε παντού. Σε κάθε γωνιά της Ελλάδας”.