31.5 C
Athens
Αρχική Blog Σελίδα 21278

Ηχηρή παρέμβαση Αγ.Όρους για τη Μακεδονία!

Με μια σκληρή ανακοίνωση κατά όλων όσων υπέγραψαν την περιβόητη συμφωνία των Πρεσπών, επέλεξε η Ιερή κοινότητα του Αγίου Όρους (δηλαδή το σύνολο όλων των Μονών) να τοποθετηθεί  για την πρόσφατη συμφωνία του κ. Τσίπρα με τον Σκοπιανό ομόλογό του.

Στην ανακοίνωση γίνεται λόγος για προδοσία της Εθνικής συνείδησης, για συμφωνία με αδιαφανείς διαδικασίες, για περιφρόνηση της Ιστορίας, και καλεί τους “κρατούντες” να διορθώσουν τα λάθη και να προχωρήσουν σε συμφωνία που θα αποδέχεται την Ιστορική αλήθεια!

Χαρακτηριστικά αναφέρουν:

Αδυνατούμεν να κατανοήσωμεν ότι είναι δυνατόν Έλληνες πολιτικοί, κάτοχοι πανεπιστημιακών πτυχίων, μεταξύ αυτών δε Καθηγηταί Πανεπιστημίου, να συνυπογράφουν την εκχώρησιν της μακεδονικής γλώσσης και ιθαγενείας εις λαόν αποδεδειγμένως σλαβικής, ως επί το πλείστον, γλώσσης και εθνικής καταγωγής! Καλούμεν το Ελληνικόν Κοινοβούλιον και την Ελληνικήν Κυβέρνησιν να σεβασθούν την βούλησιν του ελληνικού λαού και την ιστορικήν αλήθειαν» προσθέτει η Ιερά Κοινότητα στην ανακοίνωσή της.

Ολόκληρη η ανακοίνωση:

Η Ιερά Κοινότης του Αγίου Όρους μετά πολλής συνοχής καρδίας και θλίψεως επληροφορήθη την, παρά τας αντιδράσεις συσσώμου του ελληνικού λαού, συνυπογραφήν της Συμφωνίας των Πρεσπών περί της ονομασίας της γείτονος χώρας των Σκοπίων.

Ασφαλώς ως χριστιανοί οφείλομεν να επιδιώκωμεν με όλας τας δυνάμεις μας την ενότητα όλων των Ορθοδόξων, την θεραπείαν των σχισμάτων, την ειρηνικήν κατάστασιν και την παντί τρόπω αποφυγήν δημιουργίας εστιών θρησκευτικού και εθνοφυλετικού φανατισμού και μίσους.

Ούτως η επίλυσις του χρονίζοντος προβλήματος της ονομασίας του κράτους των Σκοπίων και η πλήρης αποκατάστασις των σχέσεων των δύο χωρών είναι επιθυμητή, πολλώ μάλλον καθώς το Αγιώνυμον Όρος επισκέπτονται κατ’ έτος πολλοί προσκυνηταί εκ της γείτονος χώρας, οι οποίοι ευρίσκουν εις αυτό πνευματικήν ανάπαυσιν, εις ατμόσφαιραν γνησίας πνευματικής ενότητος και αγάπης.

Εν τούτοις, δεν είναι δυνατόν, εν ονόματι των ως άνω αγαθών στόχων, η επίλυσις αυτού του μείζονος εθνικού προβλήματος να επιχειρήται με προχείρους, αδιαφανείς και συνοπτικάς διαδικασίας, με την υιοθέτησιν θέσεων αντιθέτων προς την επιστημονικήν αλήθειαν, την ιστορικήν πραγματικότητα και την ιστορικήν μνήμην, με τρόπον ο οποίος προσβάλλει την εθνικήν συνείδησιν του ελληνικού λαού.

Δεν είναι δυνατόν να υιοθετώνται υπό της Ελληνικής Πολιτείας δεσμευτικαί διεθνείς συμφωνίαι, αι οποίαι, όπως αποδεικνύουν και αι συνεχιζόμεναι και κλιμακούμεναι λαϊκαί αντιδράσεις, δεν είναι αποδεκταί υπό της συντριπτικής πλειοψηφίας του λαού μας.

Ειδικώτερον, ως Αγιορείται μοναχοί, φορείς και φύλακες μιας υπερχιλιετούς ιστορικής, πνευματικής και πολιτιστικής παραδόσεως και κληρονομίας, δεν είναι δυνατόν να αποδεχθώμεν την εκχώρησιν της μακεδονικής ταυτότητος εις γλώσσαν και εις έθνος ουδεμίαν σχέσιν έχοντα προς την αρχαίαν ελληνικήν μακεδονικήν διάλεκτον και το ελληνικόν φύλον των αρχαίων Μακεδόνων.

Αδυνατούμεν να κατανοήσωμεν ότι είναι δυνατόν Έλληνες πολιτικοί, κάτοχοι πανεπιστημιακών πτυχίων, μεταξύ αυτών δε Καθηγηταί Πανεπιστημίου, να συνυπογράφουν την εκχώρησιν της μακεδονικής γλώσσης και ιθαγενείας εις λαόν αποδεδειγμένως σλαβικής, ως επί το πλείστον, γλώσσης και εθνικής καταγωγής!

Καλούμεν το Ελληνικόν Κοινοβούλιον και την Ελληνικήν Κυβέρνησιν να σεβασθούν την βούλησιν του ελληνικού λαού και την ιστορικήν αλήθειαν.

Το Άγιον Όρος, ως εν ανεκτίμητον πνευματικόν και ιστορικόν κέντρον της Μακεδονίας και της πατρίδος μας, ένθα από αρχής της συστάσεως αυτού συνυπάρχουν ειρηνικώς Ορθόδοξοι διαφορετικής γλώσσης και εθνοφυλετικής καταγωγής, θεωρεί ως περιφρόνησιν της ιστορίας και της αληθείας και ως προδοσίαν της εθνικής συνειδήσεως του Ελληνισμού, την αναγνώρισιν «μακεδονικής γλώσσης» και «μακεδονικής εθνικότητος» υπό της Ελληνικής Πολιτείας.

Είθε η Έφορος του Αγίου Όρους Υπεραγία Θεοτόκος να φωτίση τους κρατούντας, ώστε να συνειδητοποιήσουν τα σφάλματά των, να προβούν εις την διόρθωσίν των και να επιτευχθή εν τέλει μία συμφωνία, η οποία θα σέβεται την αλήθειαν και θα αποτελέση την βάσιν δια την ενότητα και την ειρηνικήν συμπόρευσιν των δύο ομοδόξων λαών, εντός των κόλπων της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας.

Άπαντες οι εν τη κοινή Συνάξει Αντιπρόσωποι και Προϊστάμενοι
των είκοσιν Ιερών Μονών του Αγίου Όρους Άθω.

Χρυσή η Πρεβολαράκη

Τα εννέα χρυσά μετάλλια συμπλήρωσε η ελληνική αποστολή στους Μεσογειακούς Αγώνες της Ταραγόνα, μετά το θρίαμβο της Μαρίας Πρεβολαράκη στην πάλη.

Στα 53κ., η ελληνίδα αθλήτρια μετέτρεψε σε… περίπατο τις αναμετρήσεις μέχρι τον τελικό, εκεί όπου νίκησε και τη γαλλίδα, Χίλαρυ Ονορίν, με 6-0 στα σημεία.

Πλέον η Ελλάδα μετράει 25 μετάλλια στο σύνολο (9 χρυσά, 5 αργυρά και 11 χάλκινα).

Μαρία ΠρεβολαράκηΠάληΜεσογειακοί ΑγώνεςΤαραγόναχρυσό μετάλλιο

Κ.Μητσοτάκης: Παραληρεί και διχάζει η κυβέρνηση

Την ανάγκη «μεγάλης πολιτικής αλλαγής», προκειμένου όχι μόνο να ανακάμψει η οικονομία αλλά και «να σταματήσει η δραματική υπονόμευση του δημοκρατικού κεκτημένου από μια κυβέρνηση η οποία κάθε μέρα εκτρέπεται όλο και περισσότερο σε λόγο διχαστικό και παραληρηματικό», τόνισε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης από το Βερολίνο, όπου πραγματοποιεί επίσκεψη εργασίας.

«Οι τελευταίες δηλώσεις της κυβέρνησης, δείχνουν μια κυβέρνηση που έχει χάσει κάθε επαφή με την πολιτική, κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα. Το να βλέπει κανείς φαντάσματα διαπλοκής, είναι συνήθως ιστορικά το τελευταίο καταφύγιο κυβερνήσεων που καταρρέουν. Το έχουμε ξαναδεί», δήλωσε ο κ. Μητσοτάκης και τόνισε ότι η Νέα Δημοκρατία είναι σήμερα η μόνη πολιτική δύναμη με αξιόπιστο σχέδιο, «το οποίο μπορεί να πείσει όχι μονο τους εταίρους μας, οι οποίοι, δυστυχώς για τη χώρα, θα εξακολουθήσουν να την εποπτεύουν για τα επόμενα χρόνια, αλλά κυρίως την επενδυτική κοινότητα, ότι η Ελλάδα έχει μέλλον και προοπτική και ότι αξίζει να επενδύσει κανείς τα κεφάλαιά του».

Αυτό το σχέδιο, «για το πώς η χώρα θα επανέλθει σε τέτοιους ρυθμούς ανάπτυξης ώστε να μπορέσει να επανέλθει η ευημερία στους Έλληνες πολίτες και η σταθερή δυνατότητα χρηματοδότησης της ελληνικής οικονομίας», παρουσίασε και στον Αντικαγκελάριο και υπουργό Οικονομικών της Γερμανίας Όλαφ Σολτς.

Χρέος

Ειδικά σε ό,τι αφορά την ρύθμιση για το ελληνικό χρέος, ο κ. Μητσοτάκης έκανε λόγο για «χειρότερη ρύθμιση από αυτήν που είχε συμφωνηθεί το 2012, γιατί η κατάσταση του ελληνικού χρέους είναι σήμερα πολύ χειρότερη».

Όποια ρύθμιση και αν δώσουμε στο ελληνικό χρέος «είναι αναγκαία αλλά δεν είναι αρκετή, αν εμείς οι ίδιοι δεν αποφασίσουμε να κάνουμε εκείνες τις αλλαγές που θα βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας, ώστε η χώρα να μην είναι επαίτης της Ευρώπης, αλλά πρωταγωνιστής των ευρωπαϊκών εξελίξεων». Και αυτήν την προοπτική, αυτήν την ελπίδα, την διασφαλίζει σήμερα μόνο η Νέα Δημοκρατία, πρόσθεσε ο αρχηγός του κόμματος, εξηγώντας ότι δεν ήρθε στην Γερμανία για να συζητήσει για δανεικά, αλλά για τις μελλοντικές προοπτικές.

Μείωση Φορολογίας

Κατά την διάρκεια της συνάντησης με τον Γερμανό υπουργό Οικονομικών, ο κ. Μητσοτάκης έθεσε μεταξύ άλλων το ζήτημα της μείωσης των φορολογικών συντελεστών στις επιχειρήσεις, του προσδιορισμού του κόστους στις εισφορές και της δημιουργίας σταθερού οικονομικού περιβάλλοντος, φιλικού προς τις επενδύσεις.

Ερωτηθείς σχετικά, επισήμανε ότι δεν υπάρχει κανένας συνομιλητής του τα τελευταία δύο χρόνια ο οποίος να έχει προβάλει τεκμηριωμένη αντίδραση σε ένα σχέδιο αλλαγής του μείγματος δημοσιονομικής πολιτικής με μείωση φόρων αλλά και εξορθολογισμό των δαπανών. «Δουλεύουμε 186 μέρες για να πληρώνουμε φόρους και εισφορές», σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης, αναφερόμενος στα στοιχεία πρόσφατης έρευνας, «για να έχουμε υπηρεσίες τύπου Πολάκη στην Υγεία, τύπου Γαβρόγλου στην Παιδεία, τύπου Τόσκα στην Ασφάλεια».

Όποιος δημοσιονομικός πόρος προκύψει – και δεν θα είναι αμελητέος -, πρόσθεσε, θα διατεθεί κατά 80% στην μείωση του χρέους και κατά 20% σε στοχευμένες κοινωνικές παροχές, όπως «στην λελογισμένη αύξηση του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος και στην απαρέγκλιτη δέσμευση να μην υπάρχει κανένα παιδί εκτός παιδικών σταθμών».

Πλεονάσματα

Σε ό,τι αφορά το θέμα των πρωτογενών πλεονασμάτων, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, διευκρίνισε ότι δεν είναι κάτι που θα θέσει σε πρώτο χρόνο, αλλά αργότερα, όταν η κυβέρνησή του θα έχει αποδείξει την αξιοπιστία της. «Πρώτα θα δείξουμε σοβαρότητα και θα αποκαταστήσουμε την εμπιστοσύνη», τόνισε και ανέφερε ότι «η χώρα βγαίνει βαθιά τραυματισμένη από αυτή την περιπέτεια της κυβέρνησης Τσίπρα – Καμμένου και εξακολουθούν να μας συνοδεύουν τα απόνερα από το α εξάμηνο του 2015».

Σκοπιανό

Κυρ. Μητσοτάκης: Η ΝΔ δεν θα κυρώσει την συμφωνία για το Σκοπιανό, αλλά εφόσον κυρωθεί από την σημερινή Βουλή, θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να αλλάξει

Η Νέα Δημοκρατία δεν θα κυρώσει την συμφωνία της κυβέρνησης για το Σκοπιανό, τόνισε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης, πρόσθεσε ωστόσο ότι, εφόσον η συμφωνία κυρωθεί από την παρούσα Βουλή, «θα είναι εξαιρετικά δύσκολο αυτή η συμφωνία να αλλάξει».

Αναφερόμενος στις συζητήσεις που είχε με τους Γερμανούς συνομιλητές του για το θέμα, ο κ. Μητσοτάκης επισήμανε ότι εξήγησε ποια είναι τα προβλήματα που θεωρεί ο ίδιος ότι έχει η συμφωνία καθώς και το γεγονός ότι βρίσκει αντίθετη την πλειοψηφία των Ελλήνων.

Παράσταση της Ν.Δ. στον Άρειο Πάγο για τα κυβερνητικά non paper

Στον πρόεδρο του Αρείου Πάγου πρόκειται απευθύνθηκε σήμερα η Ν.Δ. προκειμένου να ενημερωθεί για το περιεχόμενο των κυβερνητικών non papers στα οποία γίνεται αναφορά σε δήθεν ανοιχτές υποθέσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη με τη Δικαιοσύνη. Υποθέσεις για τις οποίες κανείς δεν έχει γνώση, γιατί δεν υφίστανται!

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας ανέθεσε σε συνεργάτες του την υποχρέωση να επισκεφτούν τον πρόεδρο του Αρείου Πάγου προκειμένου να ρωτήσουν θεσμικά για τις κυβερνητικές αναφορές στο non paper του Μαξίμου, όπου παρουσιάζεται ο  αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης με δήθεν δικαστικές εκρεμμότητες.

Μετά το Non paper ακολούθησαν δημοσιεύματα με αντίστοιχους υπαινιγμούς σε περιθωριακά site που απηχούν τις θέσεις του Μαξίμου, καθώς και αινιγματικές αναρτήσεις του συνομιλητή της κυβερνητικής πλειοψηφίας Ευ. Αντώναρου με αντίστοιχο περιεχόμενο.

Όπως αναφέρουν με νόημα στην Πειραιώς, ενδεχομένως η αναφορά του Μαξίμου να αφορά μελλοντικά δημοσιεύματα σε φιλικά προς την κυβέρνηση Μέσα Ενημέρωσης, όπως κατ’ επανάληψη έχει συμβεί στο παρελθόν.

Μετά την επίσκεψή του στον Άρειο Πάγο ο αρμόδιος Τομεάρχης Δικαιοσύνης Ν.Παναγιωτόπουλος δήλωσε: «Στον πανικό τους που καταρρέουν, οι ένοικοι του Μαξίμου έφτασαν στο σημείο να απειλήσουν τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας για δήθεν ανοιχτά θέματα με τη Δικαιοσύνη», προσθέτοντας: «Με την ιδιότητά του τομεάρχη Δικαιοσύνης της Νέας Δημοκρατίας, επισκέφθηκα σήμερα την εισαγγελία του Αρείου Πάγου θέλοντας να στείλω παντού ένα μήνυμα: Είναι αδιανόητο να μένουν στο απυρόβλητο όσοι επιχειρούν να εμπλέξουν την ελληνική Δικαιοσύνη σε παρακρατικές μεθοδεύσεις. Στις μέρες μας οι πάντες κρίνονται».

 

ΗΠΑ: Καταψηφίστηκε το συμβιβαστικό νομοσχέδιο για τη μετανάστευση

Μια ευρεία μεταρρύθμιση για τη μετανάστευση που θα έβαζε τέλος στον χωρισμό των παιδιών μεταναστών από τις οικογένειες τους, απορρίφθηκε σήμερα από τη Βουλή των Αντιπροσώπων, ελλείψει συναίνεσης μεταξύ των Ρεπουμπλικάνων, παρόλο που εκείνοι κρατούν την πλειοψηφία στο νομοθετικό σώμα.

Η Βουλή καταψήφισε με ψήφους 301 κατά και 121 υπέρ το «συμβιβαστικό» νομοσχέδιο που προώθησε το Ρεπουμπλικανικό κόμμα. Πέρα από την αντιμετώπιση της κρίσης με τα παιδιά μετανάστες, στο νομοσχέδιο προβλεπόταν τρόπος για τη νομιμοποίηση των παράνομων μεταναστών που ήρθαν όταν ήταν παιδιά στις ΗΠΑ (ονειροπόλοι). Υπήρχε επίσης πρόβλεψη για τη διάθεση 25 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή του τείχους στα σύνορα των ΗΠΑ με το Μεξικό.

Μετά το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας, ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ σημείωσε ότι οι Ρεπουμπλικάνοι βουλευτές να κάνουν ό,τι θέλουν αναφορικά με το μεταναστευτικό.

Πλέον οι κοινοβουλευτικοί θα προτείνουν ένα νομοσχέδιο που θα επικεντρώνεται αυστηρά στον οριστικό τερματισμό χωρισμού των οικογενειών μεταναστών.

Β. Κικίλιας: Οι Έλληνες πρωταγωνιστές στην ανόρθωση της χώρας

Τις σκέψεις του για την ανόρθωση της χώρας, «για να γίνουμε Ελλάδα ξανά με πρωταγωνιστές τους Έλληνες» όπως είπε χαρακτηριστικά, παρουσίασε ο Βασίλης Κικίλιας σε ομιλία του στο Μέγαρο Μουσικής. O Τομεάρχης Άμυνας της ΝΔ τόνισε πως «σήμερα, στο μεταίχμιο των 200 ετών από την ελληνική επανάσταση του 1821 και των 100 ετών από τη μικρασιατική τραγωδία, η Ελλάδα βρίσκεται μπροστά σε μια μεγάλη πρόκληση: θα ακολουθήσει το δρόμο της εξωστρέφειας και της αξιοσύνης, ή θα παραμείνει βυθισμένη στην εσωστρέφεια και τη μιζέρια», προσθέτοντας πως στη διάρκεια της κρίσης, η Νέα Δημοκρατία μόχθησε για να αντιμετωπίσει και να επιλύσει τα προβλήματα που ταλανίζουν τη χώρα, κάτι που, όπως είπε θα το επετύγχανε, αν είχε αφεθεί.

«Μετά τις εκλογές του 2015 η πορεία ανάκαμψης της χώρας αναστράφηκε» είπε ο κ. Κικίλιας επισημαίνοντας πως «το 2018, απαιτείται κάτι μεγαλύτερο και συνολικότερο: να γίνουμε Ελλάδα ξανά. Και για να συμβεί αυτό, η Ελλάδα μας χρειάζεται ανόρθωση, σε όλα τα επίπεδα.» Προτάσσοντας ως αδιαπραγμάτευτες τις βασικές φιλελεύθερες αρχές: ανθρώπινα δικαιώματα, κράτος δικαίου, ελεύθερη επιχειρηματικότητα με στήριξη της οικονομίας της αγοράς και της ατομικής ιδιοκτησίας, αυτοβελτίωση, έμφαση στην ικανότητα και την αξιοκρατία, ο κ. Κικίλιας τόνισε πως η ανόρθωση της Ελλάδας μπορεί να επιτευχθεί με την υιοθέτηση του φιλελευθερισμού της ευημερίας. «Χρειάζεται να γίνει συνείδηση ότι η ελευθερία των πολιτών περιορίζεται όχι μόνο από απαγορεύσεις, αλλά και από πράξεις παράλειψης, από ενέργειες δηλαδή που αποτρέπουν τους ανθρώπους από το να κάνουν ό,τι θα μπορούσαν. Για παράδειγμα, το να μη βοηθήσει κάποιος τις ασθενέστερες κοινωνικές ομάδες, ενώ μπορεί, αποτελεί περιορισμό της ελευθερίας τους, αφού έτσι τους στερεί ευκαιρίες ζωής και προκοπής. Το κράτος μας οφείλει να εγγυάται κοινωνική ευημερία και ίσες ευκαιρίες σε όλους τους πολίτες. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι αναφέρομαι στον πραγματιστικό φιλελευθερισμό και όχι τον ουτοπικό, ο οποίος προβάλλεται έντονα στην Ελλάδα από κάποιους κύκλους που ανταγωνίζονται για το πρωτείο στον ελιτισμό και την αντιλαϊκότητα» είπε χαρακτηριστικά εκφράζοντας τη βεβαιότητα πως ο πραγματιστικός φιλελευθερισμός μπορεί να ενοποιήσει τον πολιτικό χώρο από τη δεξιά και την κεντροδεξιά έως την φιλοευρωπαϊκή κεντροαριστερά.

Σύμφωνα με τον βουλευτή της ΝΔ, «ο σύγχρονος πατριωτισμός, επιπλέον της ελληνικότητας, υπηρετείται και εκφράζεται από τη μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία που θεωρεί τη σκληρή δουλειά μέσο ατομικής και συλλογικής προκοπής, που δεν εγκαταλείπει τους κοινωνικά αδύναμους, που σέβεται την θρησκευτικότητα όσο εκείνη σέβεται τον ανθρωπισμό, που απεχθάνεται εξίσου τον λαϊκισμό και τον ελιτισμό, που εμπνέεται από την ιδέα του έθνους και την ιστορία του, που υπακούει στους νόμους, που καθοδηγείται από το ιδανικό μιας φιλελεύθερης και δημοκρατικής πολιτείας, που θεωρεί την οικογένεια κύτταρο και θεμέλιο της κοινωνίας και που θεωρεί την υπεράσπιση των εθνικών μας ιδανικών, της ιστορίας μας και της εθνικής μας ακεραιότητας αυτοσκοπό.» Όπως είπε, σήμερα, «10 περίπου χρόνια μετά την έναρξη της κρίσης, οι πολίτες απαιτούν ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανόρθωσης της χώρας, δηλαδή αναθεμελίωσης της οικονομικής, κοινωνικής και πολιτικής πραγματικότητας στην Ελλάδα. Διαφωνώ ριζικά με όσους προβάλλουν την ανάγκη απλής ανασυγκρότησης της χώρας. Δεν μας αρκεί η ανασυγκρότηση, η προσπάθεια δηλαδή να φτιασιδώσουμε την υπάρχουσα κατάσταση. Χρειαζόμαστε αναθεμελίωση, μια συνολική αλλαγή. Μπορούμε καλύτερα, αν δημιουργήσουμε μια παραγωγική κοσμογονία.»

Προτάσσοντας την ανάγκη ενίσχυσης των μεταρρυθμίσεων, ο κ. Κικίλιας τόνισε πως στο επίπεδο της οικονομίας, δεν συμβιβάζεται με ένα κράτος που η αστική του παραγωγική τάξη έχει απολέσει το δυναμισμό της και είναι κρατικοδίαιτη. «Η ελληνική αστική τάξη χρειάζεται να βρει την αυτοπεποίθησή της και τη ζωτική της ικανότητα, ώστε να δημιουργήσει χωρίς άσκοπους περιορισμούς και κανονιστικές αρχές. Χρειαζόμαστε τρόπους που θα επιτρέψουν τη συμφιλίωση του φιλελεύθερου πνεύματος με την αποτελεσματικότητα» είπε, επισημαίνοντας πως η παραγωγική αναδιάρθρωση απαιτείται να στοχεύει στις νέες επενδύσεις, αλλά συγχρόνως να κινηθεί προς τις διεθνώς εμπορεύσιμες δραστηριότητες. Σύμφωνα με τον κ. Κικίλια «απαιτείται μια νέα εθνική συμφωνία, ώστε να καταφέρει η Ελλάδα να ξεπεράσει το δυστυχές παρόν της και να ανοιχθεί θαρραλέα στο μέλλον.»

Στην ομιλία του ο κ. Κικίλιας επεσήμανε πως η χώρα χρειάζεται ένα γενναίο άλμα στο μέλλον. «Θέλω μια άλλη Ελλάδα, ανορθωμένη και ισχυρή. Ας δώσουμε επιτέλους δύναμη στο μέλλον μας. Και ο δρόμος για την Ελλάδα αλλιώς περνάει από τις νέες τεχνολογίες» δήλωσε χαρακτηρίζοντας κρίσιμο το ρόλο των πανεπιστημίων.

Χαρακτηρίζοντας ως μη αποδεκτή την υποβάθμιση της μεσαίας τάξης και την περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης των κατωτέρων στρωμάτων, ο Τομεάρχης Άμυνας της ΝΔ τόνισε πως το αύριο είναι ήδη εδώ. «Είμαι πεπεισμένος ότι μπορούμε καλύτερα. Η ανόρθωση της χώρας περνάει από τον Έλληνα, από όλους μας. Είναι δική μας υπόθεση. Χρειάζεται όμως ο λαός αυτός να νιώσει και πάλι περήφανος, να σταθεί όρθιος. Και αυτό θα γίνει εάν δημιουργήσουμε μια Ελλάδα που πλεονεκτεί, εάν δώσουμε μια νέα προοπτική. Γιατί χρωστάμε ένα θαύμα στην Ελλάδα, στον τόπο που μας γέννησε και μας ανάθρεψε. Χωρίς την Ελλάδα, δεν θα ήμασταν αυτό που είμαστε. Ας κλείσουμε στην ψυχή μας την Ελλάδα και θα αισθανθούμε μέσα μας να λαχταρίζει κάθε είδος μεγαλείου δήλωσε χαρακτηριστικά.

Το παρόν στην ομιλία του κ. Κικίλια έδωσαν μεταξύ άλλων ο πρώην Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, ο Αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κωστής Χατζηδάκης, ο Γραμματέας του κόμματος Λευτέρης Αυγενάκης, ο Γραμματέας της Κ.Ο. Κώστας Τσιάρας και πολλοί βουλευτές της Ν.Δ., η Μαριέττα Γιαννάκου, ο διευθυντής του πολιτικού γραφείου του Κυριάκου Μητσοτάκη, Στέλιος Πέτσας, ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών Αθανάσιος Δημόπουλος, ο πρώην διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Χρήστος Προβόπουλος, ο Πρόεδρος της ΕΟΕ Σπύρος Καπράλος, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός, ο Πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Κώστας Κόλλιας, ο Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας Γαβριήλ, η Μαριάννα Λάτση, ο Γιώργος Βαρδινογιάννης, και ο Πρόδρομος Εμφιετζόγλου.

Απειλεί με βέτο την ΕΕ η Ρώμη για το μεταναστευτικό

Από ιταλικές διπλωματικές πηγές διαρρέει ότι η Ρώμη ενδέχεται να μπλοκάρει τα συμπεράσματα της αυριανής και μεθαυριανής Συνόδου Κορυφής στις Βρυξέλλες, αν δεν ληφθεί απόφαση η οποία να υπογραμμίζει την κοινή ευθύνη των κρατών μελών στις διασώσεις μεταναστών και προσφύγων.

Αυτό τονίζουν ιταλικά μέσα ενημέρωσης, με αναφορά σε πληροφορίες ιταλικών πολιτικών και διπλωματικών κύκλων από τις Βρυξέλλες.

Υπενθυμίζεται ότι κατά την παρέμβασή του στο ιταλικό κοινοβούλιο, σήμερα, ο πρωθυπουργός Τζουζέπε Κόντε τόνισε ότι πρέπει να ξεπερασθεί ο Κανονισμός του Δουβλίνου και ότι στην αυριανή Σύνοδο Κορυφής πρέπει να γίνει μια ουσιαστική στροφή στην αντιμετώπιση του μεταναστευτικού.

Πριν λίγο, στην ιταλική γερουσία, ο Κόντε πρόσθεσε ότι «διακυβεύονται οι αξίες της ενωμένης Ευρώπης» και ότι «η Ιταλία θα συνεχίσει να παίζει τον ρόλο της, ώστε η Ευρώπη να σταθεί στο ύψος της αποστολής της».

Πρόταση για δημοψήφισμα για τη συμφωνία Τσίπρα- Ζάεφ

Η διενέργεια δημοψηφίσματος για τη συμφωνία Τσίπρα Ζάεφ, ώστε να δοθεί στους πολίτες το δικαίωμα να την επικυρώσουν ή να την απορρίψουν, είναι το βασικό αίτημα στο σχέδιο ψηφίσματος που ανέγνωσε ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, Λάζαρος Κυρίζογλου, κατά τη διευρυμένη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για το θέμα. Στο σχέδιο, μεταξύ άλλων, καλούνται η κυβέρνηση και τα κόμματα να μην επικυρώσουν τη συμφωνία, ενώ, παράλληλα, καλούνται όλα τα πολιτικά κόμματα της ελάσσονος αντιπολίτευσης να μην αποχωρήσουν και να ψηφίσουν ενάντια στην συμφωνία Τσίπρα Ζάεφ. Παράλληλα, γίνεται γνωστό ότι πρόκειται να αναληφθούν πρωτοβουλίες στο εσωτερικό της χώρας αλλά και στο εξωτερικό.

Δημοψήφισμα τώρα, για να μην επικυρωθεί στη Βουλή η συμφωνία των Τσίπρα Ζάεφ για το ονοματολογικό της ΠΓΔΜ, ζήτησε ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας. “Δεν πρόκειται να κάνουμε ούτε ένα βήμα πίσω. Θα συνεχίσουμε ως Περιφέρεια να προβάλλουμε σε όλο τον κόσμο τον τουρισμό, τις επιχειρήσεις μας, την μακεδονική κουζίνα, τα μακεδονικά προϊόντα. Δεν δεχόμαστε τετελεσμένα σε καμία περίπτωση και δεν δεχόμαστε για κανένα λόγο να παραδώσουμε στα Σκόπια μακεδονική ταυτότητα, εθνικότητα, γλώσσα και όνομα. Δεν θα αφήσουμε τις Πρέσπες να γίνουν το Βατερλώ της χώρας. Βατερλώ θα γίνουν για εκείνους που υπέγραψαν τη συμφωνία” σημείωσε.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, Λάζαρος Κυρίζογλου, χαρακτήρισε “εθνική υποχώρηση” τη συμφωνία των Πρεσπών και τόνισε: “δεν πρόκειται να δεχτούμε το κράτος των Σκοπίων να χρησιμοποιεί το ιστορικό όνομα της Μακεδονίας”. “Αγωνιζόμαστε για να ανατρέψουμε τη συμφωνία των Πρεσπών, για να αποτρέψουμε να δημιουργηθούν τετελεσμένα” είπε ο κ. Κυρίζογλου. Πρότεινε, ακόμη, τη σύσταση εξαμελούς επιτροπής για το θέμα στην οποία θα συμμετέχουν οι τρεις περιφερειάρχες και τρεις πρόεδροι των ΠΕΔ Κεντρικής, Δυτικής και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Προς στιγμήν οι τόνοι ανέβηκαν στην αίθουσα του ξενοδοχείου όπου διεξάγεται η διευρυμένη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου όταν, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του προέδρου της ΠΕΔ, μια γυναίκα αναφέρθηκε σε εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης που τάσσονται υπέρ της συμφωνίας. Γρήγορα η κατάσταση εκτονώθηκε.

“Η Μακεδονία είναι μία και είναι ελληνική” τόνισε ο πρόεδρος της ΕΝΠΕ Κώστας Αγοραστός, ο οποίος υπογράμμισε ότι το θέμα ενώνει τη συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων. “Δεν θεωρούμε τη συμφωνία των Πρεσπών συμφωνία αλλά προδοσία” είπε, από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Γιώργος Πατούλης και σημείωσε, μεταξύ άλλων, “δεν θα ανεχτούμε την πλαστογράφηση της ιστορίας. Δεν είμαστε μπαχαλάκηδες. Οι Έλληνες δεν φοβούνται, δεν ντρέπονται, δεν συκοφαντούνται, δεν απολογούνται”.

“Ενώνουμε τη φωνή μας μαζί με όλους τους αυτοδιοικητικούς της Κεντρικής, Δυτικής και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης”, υπογράμμισε ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χρήστος Μέτιος. Ο πρόεδρος της ΠΕΔ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Ευάγγελος Λαμπάκης, έκανε λόγο για “απόλυτη υποχώρηση της εθνικής μας κυριαρχίας”, ενώ ο περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας, Θεόδωρος Καρυπίδης, μίλησε για “εν κρυπτώ συμφωνία, με μια διαδικασία που αποτέλεσε τραύμα στη δημοκρατία και στο δημόσιο διάλογο”. Παρουσίασε, επίσης, το ψήφισμα του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Μακεδονίας, το οποίο ο ίδιος επέδωσε στον υπουργό Εσωτερικών, ενώ, υπογράμμισε, ότι θα πρέπει να επικρατήσει ηρεμία, σύνεση, πλάτεμα της δημοκρατίας και συζήτηση. Ο πρόεδρος της ΠΕΔ Δυτικής Μακεδονίας Γιάννης Βοσκόπουλος, δήλωσε ότι δυστυχώς η ελληνική κυβέρνηση έδωσε τα πάντα και δεν πήρε τίποτε και πρόσθεσε: “πρέπει να ξεσηκωθούμε όλοι και να ζητήσουμε να γίνει ένα πραγματικό δημοψήφισμα”.

Εκπροσωπώντας τις ιερές μητροπόλεις, ο Μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως, Βαρνάβας, τόνισε ότι η Εκκλησία δεν μπορεί να δεχτεί την απονομή του όρου Μακεδονία, ή παραγώγου του ως συστατικού ονόματος άλλου κράτους το οποίο θα έχει επιπτώσεις και στην ονομασία της σχισματικής εκκλησίας της γειτονικής χώρας.
Η συνεδρίαση συνεχίζεται.

Θεοδωράκης: Δεν στηρίζουμε την κυβέρνηση- Δεν αντικαθιστούμε τους ΑΝΕΛ

Ο Σπύρος Δανέλλης έδωσε εξηγήσεις στη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Ποταμιού που τελείωσε πριν από λίγη ώρα στη Βουλή για τις δηλώσεις του, ότι θα πρέπει να στηρίξει την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ στην περίπτωση που αποχωρήσουν οι ΑΝΕΛ. Ο κ. Δανέλλης παραδέχθηκε ότι ήταν προσωπικές απόψεις του κι απαντούσε σε θεωρητική υπόθεση γι’ αυτό και δεν ερμηνεύτηκαν σωστά.

Μετά το πέρας της συνεδρίασης της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Ποταμιού, ο Σταύρος Θεοδωράκης απέκλεισε το ενδεχόμενο να δώσει το Ποτάμι ψήφο εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση Τσίπρα: «Ο Σπύρος Δανέλλης έχει τις προσωπικές του απόψεις, είναι γνωστές και δεν σχετίζονται με τη συγκυρία. Η θέση του Κινήματός μας, όμως, είναι ξεκάθαρη. Προωθούμε βελτιώσεις και αλλαγές που έχει ανάγκη η κοινωνία, αλλά δεν στηρίζουμε την κυβέρνηση σε περίπτωση ψήφου εμπιστοσύνης και δεν αντικαθιστούμε στην κυβέρνηση τους ΑΝΕΛ. Και σε αυτό είμαστε όλοι σύμφωνοι και κατηγορηματικοί» ανέφερε ο επικεφαλής του Ποταμιού.

Σχετικά με το εάν ο κ. Δανέλλης θα συμμετάσχει στην προγραμματισμένη για αύριο κομματική εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ μαζί με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Δημήτρη Τζανακόπουλο, ο βουλευτής του Ποταμιού ανέφερε στη συνεδρίαση της Κ.Ο ότι είναι υπέρ του διαλόγου και εφ’ όσον προσκληθεί κι από τη ΝΔ θα ανταποκριθεί.

Όπως έγινε γνωστό, για την ηγεσία του Ποταμιού οι επίμαχες δηλώσεις του και η συμμετοχή του στην εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ είναι χωριστά ζητήματα.

Μίχαλος: Αντιδημοκρατική η απόφαση Μητσοτάκη

Για αψυχολόγητη και αντιδημοκρατική απόφαση κάνει λόγο ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων και του ΕΒΕΑ, Κωνσταντίνος Μίχαλος, σε δήλωσή του μετά την ανακοίνωση της διαγραφής του από την Πολιτική Επιτροπή της ΝΔ, με την οποία συνιστά «ψυχραιμία» στον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκο Μητσοτάκη.

Ο κ. Μίχαλος αναφέρει αναλυτικά τα εξής:

«Πρώτα απ’ όλα, θα πρέπει να ξεκαθαρίσω ότι στην Πολιτική Επιτροπή της ΝΔ συμμετέχω ex officio, καθώς το καταστατικό του κόμματος προβλέπει τη συμμετοχή στην Πολιτική Επιτροπή, του προέδρου της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων.

Δεύτερον, θα πρέπει να διαμηνύσω προς πάσα κατεύθυνση, ότι οι πολιτικές μου απόψεις είναι γνωστές, καθώς ανέκαθεν ήμουν και εξακολουθώ να είμαι οπαδός του κοινωνικού φιλελευθερισμού.

Η κίνηση του προέδρου της ΝΔ να με διαγράψει, αποτελεί προφανέστατα μια αψυχολόγητη απόφαση και καταδεικνύει ότι ο κ. Μητσοτάκης οδηγεί τη ΝΔ σε μια βαθειά εσωστρέφεια και δεν ανέχεται τις διαφορετικές απόψεις.

Η αιτιολογία που μου δόθηκε τηλεφωνικά για τη διαγραφή μου, είναι πως έχω διαπράξει μεγάλα «ατοπήματα» όπως:

1. Έκρινα θετικά με δηλώσεις μου ως πρόεδρος του ΕΒΕΑ και της ΚΕΕ την ολοκλήρωση της τρίτης αξιολόγησης και την έξοδο από τα μνημόνια!

2. Δήλωσα σε συνεντεύξεις μου ότι πάγια θέση του επιχειρηματικού κόσμου είναι η πολιτική σταθερότητα και ως εκ τούτου η αποφυγή μακροχρόνιων προεκλογικών περιόδων και πρόωρων εκλογών!

3. Τάχθηκα υπέρ μιας λύσης στο ονοματολογικό της πΓΔΜ, όπως άλλωστε ήταν και η αρχική θέση της ΝΔ, πριν ο κ. Μητσοτάκης αλλάξει απόψεις.

4. Συμμετέχω στην επιτροπή για την αναθεώρηση του Συντάγματος και ακόμη και αυτό θεωρείται μείζον ατόπημα από τον κ. Μητσοτάκη!

5. Και το κυριότερο, «κατηγορούμαι» από τον πρόεδρο της ΝΔ και τους περί αυτόν, ότι έχω συναντήσεις και επαφές με υπουργούς της σημερινής κυβέρνησης, οι οποίες άλλωστε και είναι άκρως επιβεβλημένες, καθώς τα Επιμελητήρια είναι οι θεσμοθετημένοι σύμβουλοι της εκάστοτε κυβέρνησης για οικονομικά θέματα και όχι κομματικά όργανα κανενός!

Εν πολλοίς, ο κ. Μητσοτάκης και οι σύμβουλοί του, έχουν μπερδευτεί για το τι είναι ο επιμελητηριακός θεσμός και ποιους εκπροσωπεί. Επί 12 συναπτά έτη είμαι εκλεγμένος πρόεδρος του μεγαλύτερου επιμελητηρίου της χώρας, του ΕΒΕΑ, που εκπροσωπεί πάνω από 100.000 επιχειρήσεις και για δεύτερη θητεία πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων, που εκπροσωπεί πάνω από 800.000 επιχειρήσεις.

Με την αψυχολόγητη και αντιδημοκρατική απόφαση και διαδικασία της διαγραφής μου, αυτός που θίγεται είναι ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης, που προφανώς θεωρεί ότι όποιος εκφράζει διαφορετικές απόψεις από αυτόν είναι και εχθρός του.

Του συνιστώ λοιπόν ψυχραιμία».

Ο Γουίλ Σμιθ αποκτά την Telepool

Ο Αμερικανός ηθοποιός Γουίλ Σμιθ αγόρασε την κινηματογραφική εταιρεία του Μονάχου Telepool μαζί με τον Γερμανο-Ελβετό σκηνοθέτη Μαρκ Φόρστερ. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1963 και ειδικεύεται στη διανομή και εμπορία κινηματογραφικών και τηλεοπτικών ταινιών.

Τόσο ο Σμιθ όσο και ο Φόρστερ διαθέτουν ήδη εταιρείες παραγωγής οι οποίες θα παραμείνουν ανεξάρτητες.

Η κίνηση αυτή γίνεται καθώς Σμιθ και Φόρστερ επιθυμούν να έχουν τον πλήρη έλεγχο των παραγωγών τους και στην ευρωπαϊκή αγορά.

«Με τον Μαρκ εξετάσαμε προσεκτικά την Telepool και ανακαλύψαμε μια εταιρεία που έχει απίστευτη φήμη και πολλές δυνατότητες. Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε μαζί με την ομάδα της Telepool για να δημιουργήσουμε μοναδικές ευκαιρίες και περιεχόμενο και να την αναπτύξουμε στρατηγικά», δήλωσε ο Σμιθ ο οποίος προσβλέπει σε «μοναδικές επιχειρηματικές ευκαιρίες» μέσω του νέου του αποκτήματος.

Η Telepool πωλήθηκε από τους μετόχους της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης Bayerischer Rundfunk, Mitteldeutscher Rundfunk, SWR Media Services και Telvetia.

Ν.Παππάς: Έρχεται νέο “μαύρο” στην ΕΡΤ από Κ.Μητσοτάκη

«Το γεγονός ότι η Νέα Δημοκρατία του “μαύρου” στη Δημόσια Ραδιοτηλεόραση επιχειρεί να παραδώσει μαθήματα πολυφωνίας είναι τουλάχιστον αστείο, αν όχι προκλητικό» επισημαίνει ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης Νίκος Παππάς, απαντώντας στη Νέα Δημοκρατία. Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης σε ανακοίνωσή του έκανε λόγο για μετατροπή της ΕΡΤ σε ΣΥΡΙΖΑ Channel από το Μέγαρο Μαξίμου αναφερόμενο στη ροή του χθεσινού κεντρικού δελτίου ειδήσεων του καναλιού.

Ο Ν. Παππάς συνεχίζοντας, υπογραμμίζει πως «το ότι το “μνημόνιο Μητσοτάκη” -εκτός από χιλιάδες απολύσεις, καθήλωση μισθών και αποσάθρωση κοινωνικών δομών- περιλαμβάνει ένα νέο “μαύρο” στην ΕΡΤ, ασυδοσία για τους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς και μη καταβολή τιμήματος για τις άδειες, είναι γνωστό.

Οι προσδοκίες της ΝΔ συγκρούονται με την πραγματικότητα, όπως έχει διαμορφωθεί εδώ και τρία χρόνια και η οποία περιλαμβάνει:

1. Την αδειοδότηση των τηλεοπτικών σταθμών, που φέρνει στα δημόσια ταμεία 175 εκατ. ευρώ τουλάχιστον (καθώς έχουν αδειοδοτηθεί ως τώρα 5 σταθμοί).

2. Τον καταλογισμό και την είσπραξη του φόρου διαφήμισης, ύψους 140 εκατ. ευρώ από το 2015 ως σήμερα.

3. Τον καταλογισμό και την είσπραξη του τέλους χρήσης συχνοτήτων, ύψους 40 εκατ. ευρώ.

4. Την είσπραξη -εντός της επόμενης δεκαετίας- 125 εκατ. ευρώ από τον ειδικό φόρο διαφήμισης.

Στις “άπειρες άδειες”, το μηδενικό τίμημα, την ασυδοσία των καναλαρχών, τη μη καταβολή των προβλεπόμενων φόρων και τελών, καθώς και το μηδενικό όφελος για το Δημόσιο, όπως προβλέπονται από το “μνημόνιο Μητσοτάκη”, αντιπαραβάλουμε τη ρύθμιση του τηλεοπτικού τοπίου, την προστασία της δημόσιας περιουσίας (φάσμα) και την είσπραξη 480 εκατ. ευρώ υπέρ του Δημοσίου από το 2015 και για τα επόμενα χρόνια.

 

ΥΓ: Καλούμε τη ΝΔ να επανέλθει πιο σύντομα από όσο υπόσχεται. Στο θέμα της ΕΡΤ, υπάρχουν ακόμα ανοιχτοί λογαριασμοί από την περίοδο που έριξε “μαύρο” στο σήμα της» καταλήγει ο υπουργός ΨΗΠΤΕ.

Σαλβίνι: Ο Μακρόν κάνει τον τρελό

Ο Ιταλός υπουργός Εσωτερικών Ματτέο Σαλβίνι εξαπέλυσε νέα λεκτική επίθεση κατά του Γάλλου προέδρου Εμανουέλ Μακρόν.

«Ο Μακρόν κάνει τον τρελό διότι η δημοτικότητά του στην Γαλλία βρίσκεται στο ναδίρ. Η Γαλλία πρέπει να τα βρει με τον εαυτό της και με την Ιταλία», είπε ο Ιταλός υπουργός Εσωτερικών.

Παράλληλα, με αναφορά στη χθεσινή επίσκεψη του Μακρόν στον πάπα Φραγκίσκο στο Βατικανό, πρόσθεσε ότι «δεν έχουμε ξαναδεί κανέναν να χαϊδεύει στο πρόσωπο τον πάπα».

Σημειώνεται ότι οι δηλώσεις αυτές γίνονται δυο ημέρες μετά την συνάντηση του ιταλού πρωθυπουργού Τζουζέπε Κόντε με τον γάλλο πρόεδρο στην Ρώμη, κατά την οποία αναζητήθηκε λύση στο θέμα του πλοίου της ΜΚΟ Lifeline και συζητήθηκε και το μέλλον της Ευρωζώνης, σε κλίμα συνεργασίας.

Πάγωσε η Γερμανία

Η Γερμανία αποκλείστηκε από τη συνέχεια του Μουντιάλ 2018 και για πρώτη φορά στην ιστορία της στη φάση των ομίλων της διοργάνωσης.

Η ομάδα του Γιόακιμ Λεβ ηττήθηκε 2-0 από τη Νότια Κορέα στο Καζάν (6ος όμιλος, 3η αγωνιστική), με γκολ του Γιουνγκ Γκουόν Κιμ στο 90΄+3΄ και του Χέουνγκ Μιν Σον στο 90΄+6΄, κι έμεινε εκτός συνέχειας. Την πρόκριση από τον όμιλο πήραν η Σουηδία με το Μεξικό. Στο μεταξύ τους τρίτο ματς οι Σκανδιναβοί νίκησαν το Μεξικό 3-0.

Οι Γερμανοί παρουσιάστηκαν κατώτεροι του αναμενομένου σε έναν τόσο κρίσιμο αγώνα και δίκαια ηττήθηκαν από τους Νοτιοκορεάτες, που αντέταξαν την μαχητικότητα στην θεωρητική ανωτερότητα των αντιπάλων τους και τελικά δικαιώθηκαν, επιτυγχάνοντας μια από τις μεγαλύτερες νίκες της ιστορία τους. Η Νότια Κορέα πήρε την 3η θέση του ομίλου και η Γερμανία την 4η, έχοντας και οι δύο ομάδες από μία νίκη.

Ο Γιόακιμ Λεβ άφησε στον πάγκο τον Τόμας Μίλερ, μετά τις αποκαρδιωτικές εμφανίσεις του στα δύo πρώτα ματς του Μουντιάλ, αλλά επανέφερε στη βασική ενδεκάδα τους Μεσούτ Οζίλ και Σάμι Κεντίρα, καθώς και τον μεσοεπιθετικό Λέον Γκορέτσκα. Ο Σεμπάστιαν Ρούντι είχε πάρει τη θέση του Κεντίρα στη μεσαία γραμμή, αλλά υπέστη κάταγμα στη μύτη στον αγώνα με την Σουηδία και δεν κατέστη δυνατό να είναι ετοιμοπόλεμος, ούτε φορώντας την ειδική σε αυτές τις περιπτώσεις, μάσκα.

Επίσης ο Νίκλας Σίλε επιλέχθηκε να είναι ο αντικαταστάτης του Τζερόμ Μπόατενγκ στο κέντρο της άμυνας δίπλα στον Ματς Χούμελς, ο οποίος επέστρεψε στη βασική ενδεκάδα στη θέση του Αντόνιο Ρούντιγκερ, μετά την απουσία του στο ματς με τη Σουηδία λόγω τραυματισμού στη μύτη.

Το περιβραχιόνιο του αρχηγού για τη Νότια Κορέα φόρεσε ο Χέουνγκ Μιν Σον, αφού λόγω τραυματισμού δεν αγωνίστηκε ο Σουνγκ Γιούενγκ Κι και τη θέση του στη μεσαία γραμμή πήρε ο Γου Γιουνγκ Τζουνγκ.

Η Γερμανία πήρε την κατοχή της μπάλας στο πρώτο ημίχρονο (79% έναντι 21%), αλλά δεν κατάφερε να απειλήσει τους μαχητικούς Κορεάτες, οι οποίοι το ιδιο διάστημα είχαν δύο καλές στιγμές. Πρώτα στο 19΄ με μακρινό φάουλ του Τζουνγκ που απέκρουσε ο Νόιερ με διπλή προσπάθεια (απέκρουσε ασθενώς αρχικά) και στη συνέχεια στο 25΄ όταν σε σουτ του Σον μέσα από την περιοχή η μπάλα έφυγε άουτ. Οι Γερμανοί αντέδρασαν και στο 38΄ σε σουτ του Βέρνερ κόντραρε η μπάλα σε αμυντικό και έφυγε κόρνερ, ενώ μετά την εκτέλεσή του, σε σύγχυση στην περιοχή, ο Χούμελς σούταρε από κοντά, αλλά μάζεψε ο τερματοφύλακας της Νότιας Κορέας.

Η Γερμανία μπήκε δυνατά στην επανάληψη κι έχασε δύο καλές ευκαιρίες. Στο 48΄ ο Κίμιχ έκανε τη σέντρα με τον Γκορέτσκα να πιάνει την κεφαλιά και τον Χιέον Γου Τζο να απομακρύνει. Τρία λεπτά αργότερα (51΄), δυνατό σουτ του Βέρνερ έφυγε άουτ. Στο 66΄ο Σέον Μιν Μουν ελίχθηκε όμορφα στη γερμανική άμυνα, αλλά κόπηκε τελευταία στιγμή από τον Χούμελς. Στο 70΄ σουτ του Κρόος η μπάλα πάνω από τα δοκάρια, ενώ στο 78΄ απείλησε και πάλι η Κορέα με τον Σον, το συρτό σουτ του οποίου έφυγε άουτ. Την ίδια τύχη είχαν στο 83΄  ένα σουτ του Ρόις και στο 85΄ του Κρόος.

Οι Γερμανοί συνέχισαν την πίεση με στόχο το γκολ που θα τους έφερνε στην επόμενη φάση και στο 87΄ μόνος του ο Χούμελς προ του τρματοφύλακα δεν κατάφερε να πιάσει την κεφαλιά και η μπάλα έφυγε άουτ. Οι Νοτιοκορεάτες ήταν αυτοί όμως που ήραν τη νίκη με δύο τέρματα στις καθυστερήσεις του αγώνα, από τον Γιουνγκ Γκουόν Κιμ στο 90΄+3΄ με πλασέ από κοντά και τον Χέουνγκ Μιν Σον στο 90΄+6΄ σε κενή εστία από μακρινή μεταβίβαση (ο Νόιερ είχε βγει στην επίθεση)

Διαιτητής: Μαρκ Γκάιγκερ (ΗΠΑ)

Οι συνθέσεις:
Κίτρινες κάρτες: 9΄ Γου Γιουνγκ Τζουνγκ, 23΄ Τζάε Σουνγκ Λι, 48΄ Σέον Μιν Μουν, 65΄ Χέουνγκ Μιν Σον
Κόκκινες κάρτες: –

ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ (Σιν Τάε Γιονγκ): Χιέον Γου Τζο, Γιονγκ Λι, Γιουνγκ Σουν Γιουν, Γιουνγκ Γκουόν Κιμ, Τσουλ Χονγκ, Χιουν Σου Τζανγκ, Γου Γιουνγκ Τζουνγκ, Σέον Μιν Μουν (69΄ Σεγιόνγκ Γιου), Τζάε Σουνγκ Λι, Χέουνγκ Μιν Σον, Τζα Τσέολ Κου (λ. τρ. 56΄ Χίε Τσαν Χουάνγκ, 79΄ Γιοάν Γκο).

ΓΕΡΜΑΝΙΑ (Γιόακιμ Λεβ): Νόιερ, Έκτορ (78΄ Μπραντ), Χούμελς, Κεντίρα (58΄ Γκόμεζ), Κρόος, Βέρνερ, Οζίλ, Ρόϊς, Γκορέτσκα (63΄ Μίλερ), Ζίλε, Κίμιχ.