30 C
Athens
Αρχική Blog Σελίδα 20808

Ζητούν «αποκαθήλωση» του σταυρού στη Λέσβο γιατί ενοχλεί τους αλλόθρησκους!

Έντονη κόντρα έχει ξεσπάσει στη Λέσβο μεταξύ μιας ΜΚΟ και μεταναστών από τη μία πλευρά, και τους λουόμενους από την άλλη. Μάλιστα οι αλληλέγγυοι έφτασαν στο σημείο να απαιτήσουν να κατέβει ο σταυρός που τοποθετήθηκε κοντά σε παραλία, κάνοντας λόγω για πράξη ρατσισμού, μισαλλοδοξίας και καταγγέλλει τους “επίδοξους σταυροφόρους”.

Περισσότεροι από 11.000 μετανάστες και πρόσφυγες φιλοξενούνται σήμερα στο νησί της Λέσβου των 27.545 μόνιμων κατοίκων σύμφωνα με την τελευταία απογραφή. Οι κακές συνθήκες στις οποίες ζουν οι αλλοδαποί, κυρίως στο hot spot της Μόριας, το οποίο κρίθηκε ως επικίνδυνο για τη δημόσια υγεία από τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και χαρακτηρίζεται ως κολαστήριο από τον ξένο Τύπο, οι διαφορές στην κουλτούρα και τον πολιτισμό, η παρουσία ακροδεξιών στοιχείων και η ανεξέλεγκτη δράση κάποιων αλληλέγγυων, κάνει ορισμένες φορές δύσκολη τη συνύπαρξη μεταναστών και ντόπιων.
Πρόσφατα αλληλέγγυοι κατήγγειλαν ότι ένα παιδί που φορούσε μαντήλα κακοποιήθηκε από ακροδεξιά στοιχεία που λανθασμένα πίστεψαν ότι ήταν προσφυγόπουλο – μια καταγγελία που αργότερα διαψεύστηκε, σύμφωνα με τον δήμαρχο Λέσβου -, άγνωστοι κατέστρεψαν ολοσχερώς το μνημείο για τους πρόσφυγες που χάθηκαν στα νερά του Αιγαίου, ενώ πριν από μερικές ημέρες άγνωστοι βανδάλισαν με μπογιές τρεις προτομές, του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, του πρώην δημάρχου και εκ των κορυφαίων στελεχών της Αντίστασης Απόστολου Αποστόλου, καθώς και του καθηγητή ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών Δημήτρη Βερναρδάκη.

Το τελευταίο συμβάν που έρχεται να προστεθεί στην αλυσίδα της αντιπαράθεσης και της έντασης, είναι η τοποθέτηση ενός σταυρού κοντά σε δημοτική πλαζ του νησιού. Άγνωστοι έβαλαν ένα μεγάλου μεγέθους τσιμεντένιο σταυρό στη θέση Απελή, ο οποίος είναι ορατός από εκατοντάδες μέτρα από τους λουόμενος της παραλίας. Σύμφωνα με μαρτυρίες, το καλοκαίρι σημειώθηκαν αψιμαχίες μεταξύ μεταναστών και προσφύγων με Έλληνες λουόμενους και ξένους τουρίστες, καθώς οι τελευταίοι δυσανασχετούσαν έως και ανησυχούσαν από την παρουσία των πρώτων. “Υπήρξε μια ενόχληση, διότι οι πρόσφυγες σε ορισμένες περιπτώσεις μεταφέρονταν στην παραλία κατά ομάδες, ακόμη και 50 ατόμων, με αποτέλεσμα ο κόσμος που έκανε το μπάνιο του, να νιώθει ότι κολυμπά σε ένα χοτ σποτ” δηλώνει στο Πρώτο Θέμα ο δήμαρχος Λέσβου Σπύρος Γαληνός.

ΜΚΟ: “Αποτρέπονται αλλόθρησκοι να προσέρχονται για κολύμβηση”

Άγνωστο παραμένει ποιοι τοποθέτησαν αυτό το σταυρό. Ωστόσο η τοποθέτησή του θορύβησε τη ΜΚΟ “Συνύπαρξη και Επικοινωνία στο Αιγαίο”, η οποία απαίτησε να κατέβει. Με επιστολή της προς τον δήμαρχο Λέσβου και το λιμενάρχη Μυτιλήνης – μια αναφορά που θύμισε το γλωσσικό μπέρδεμα του Πρωθυπουργού Αλέξη τσίπρα – το Δ.Σ. της ΜΚΟ εκτιμά ότι ο σταυρός τοποθετήθηκε από αγνώστους “ώστε με τον τρόπο αυτόν να αποτρέπονται αλλόθρησκοι (προφανώς πρόσφυγες και μετανάστες) να προσέρχονται για κολύμβηση”. Χαρακτηρίζει αυτήν την πράξη “παράνομη, αντιαισθητική (θυμίζει τάφο) αλλά κυρίως προσβλητική για το σύμβολο του χριστιανισμού, σύμβολο αγάπης και θυσίας και όχι ρατσισμού και μισαλλοδοξίας” και παρακαλεί για τις ενέργειες του δημάρχου και του λιμενάρχη “ώστε να αποκατασταθεί η αυθαιρεσία και η ακαταλληλότητα ύπαρξης θρησκευτικού συμβόλου σε χώρο λουομένων και η μετατροπή του σε εργαλείο επίδοξων σταυροφόρων”.

Ο σταυρός τοποθετήθηκε σε ένα βράδυ, χωρίς να υπάρχουν σχετικές άδειες για εργασίες και μάλιστα σε έκταση που ανήκει σύμφωνα με πληροφορίες στην Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου. Ο δήμαρχος Λέσβου εξετάζει πώς θα χειριστεί την υπόθεση, που απειλεί να διαταράξει ακόμη περισσότερο το κλίμα στο νησί, χωρίς ωστόσο να είναι διατεθειμένος να δεχθεί τελεσίγραφα. “Καμιά ΜΚΟ δεν έχει κανέναν λόγο να ζητάει ή να μη ζητάει να κατέβει ένας σταυρός. Θα επισκεφθώ τον Μητροπολίτη για να δούμε από κοινού τι πρέπει να γίνει, καθώς αυτός που είναι αρμόδιος να αποφασίσει είναι η Εκκλησία. Είναι κάτι που τιμά τη θρησκεία ή την προσβάλλει και δίνει μηνύματα ξένα προς το χριστιανισμό;” σχολιάζει ο κ.Γαληνός, ενώ “δείχνει” ως πηγή του κακού την υπερπληθώρα μεταναστών και προσφύγων στο νησί: “Αν υπήρχε αποσυμφόρηση, δεν θα δίναμε τα όπλα σε ακραία στοιχεία να κάνουν το ο,τιδήποτε. Όμως όταν έχουμε τόσο μεγάλη συγκέντρωση πληθυσμού, δίνουμε όπλα σε κάποια ακραία στοιχεία να προπαγανδίσουν, όπως και κάνουν”.

Η ΜΚΟ δημοσιοποίησε την επιστολή της και μέσω της σελίδας της στο facebook, συγκεντρώνοντας θετικά αλλά και αρκετά επικριτικά έως υβριστικά σχόλια. “Τα μέλη και προσωπικά η πρόεδρος, που υπέγραφε την σχετική επιστολή δέχτηκαν χυδαίες ύβρεις «του πεζοδρομίου», απειλές, σεξιστικά σχόλια μέσω τηλεφώνου, μέσων κοινωνικής δικτύωσης κλπ.” σημειώνει σε νεώτερη ανακοίνωσή της η “Συνύπαρξη”. Η “Συνύπαρξη” διευκρινίζει ότι δεν ζήτησε να κατέβουν όλοι οι σταυροί από το νησί, αλλά μόνο ο συγκεκριμένος, ο οποίος δεν προϋπήρχε “αλλά στήθηκε από αφέλεια ή από σκοπιμότητα για να αποτρέπει τους μετανάστες να έρχονται για κολύμβηση εκεί”, ενώ συμπληρώνει, πως τα μέλη του συλλόγου στα 20 χρόνια εθελοντικής προσφοράς τους έχουν συνεργαστεί πολλές φορές με την εκκλησία “σεβόμενα παράλληλα διαφορετικές πεποιθήσεις και απόψεις άλλων θρησκειών και δογμάτων”.

ΠΗΓΗ: Πρώτο Θέμα

ΗΠΑ: 5 νεκροί από τον κυκλώνα Φλόρενς

Ο κυκλώνας Φλόρενς προκάλεσε τον θάνατο πέντε ανθρώπων στην ανατολική ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών, η οποία πλήττεται από σφοδρούς ανέμους και καταρρακτώδεις βροχοπτώσεις, την ώρα που οι αρχές λαμβάνουν μέτρα για να βοηθήσουν δεκάδες κατοίκους παγιδευμένους από τις πλημμύρες που συνεχίζονται σήμερα.

Τουλάχιστον τέσσερις θάνατοι επιβεβαιώθηκαν χθες Παρασκευή από επίσημες πηγές ενώ τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης κάνουν λόγο και για έναν πέμπτο νεκρό.

«Περιμένουμε ότι θα βρέχει για μέρες», δήλωσε ο κυβερνήτης της Βόρειας Καρολίνας Ρόι Κούπερ. «Η προτεραιότητά μας είναι τώρα να μην διατρέξουν οι άνθρωποι άμεσο κίνδυνο», πρόσθεσε στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.

«Η καταιγίδα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και, αν δεν σας έχει φθάσει, θα το κάνει», προειδοποίησε ο Κούπερ.

Συνοδευόμενο από καταρρακτώδεις βροχοπτώσεις και σφοδρούς ανέμους, το μάτι του κυκλώνα έφθασε χθες στην ξηρά κοντά στη Ράιτσβιλ Μπιτς (Βόρεια Καρολίνα) χθες Παρασκευή στις 07:15 (14:15 ώρα Ελλάδας) με ανέμους που έπνεαν με ταχύτητα μέχρι 150 χλμ/ώρα, σύμφωνα με το εθνικό κέντρο για τους κυκλώνες (NHC). Η Νότια Καρολίνα επλήγη επίσης λίγο αργότερα.

Ο Φλόρενς εξασθένησε πάντως το απόγευμα και μετατράπηκε σε τροπική καταιγίδα, με ανέμους ταχύτητας 100 χλμ/ώρα, σύμφωνα με το δελτίο του NHC που μεταδόθηκε στις 23:00 (06:00 ώρα Ελλάδας).

Όμως το εύρος του (560 χιλιόμετρα) και το γεγονός ότι προχωράει πολύ αργά –7 χλμ/ώρα– σε εδάφη στα οποία πέφτουν μεγάλες ποσότητες βροχής ανησυχούν τις αρχές οι οποίες έχουν πολλαπλασιάσει τις προειδοποιήσεις για ξαφνικές πλημμύρες.

Στους νεκρούς περιλαμβάνονται μια μητέρα και το μωρό της που σκοτώθηκαν όταν δένδρο έπεσε στο σπίτι τους στο Γουίλμινγκτον της Βόρειας Καρολίνας. Ο πατέρας του μωρού μεταφέρθηκε τραυματισμένος στο νοσοκομείο. Στην κομητεία Πέντερ της ίδιας Πολιτείας, μια γυναίκα έχασε τη ζωή της από καρδιακή προσβολή· το πλήρωμα του ασθενοφόρου που προσπαθούσε να φθάσει σ’ αυτήν εμποδίσθηκε από συντρίμμμια.

Δύο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στην κομητεία Λινόιρ. Ένας 78χρονος σκοτώθηκε από ηλεκτροπληξία προσπαθώντας να συνδέσει μια γεννήτρια. Ένας άλλος άνδρας σκοτώθηκε όταν παρασύρθηκε από τους σφοδρούς ανέμους ενώ είχε πάει να ελέγξει αν είναι καλά τα κυνηγετικά σκυλιά του.

Στο Νιου Μπερν της Βόρειας Καρολίνας, τα νερά πλημμύρισαν αυτή την πόλη των 30.000 κατοίκων που βρίσκεται στη συμβολή των ποταμών Νιούζ και Τρεντ. Περισσότεροι από 100 άνθρωποι εκεί χρειάσθηκαν τη βοήθεια σωστικών συνεργείων για να απομακρυνθούν από τα πλημμυρισμένα σπίτια τους.

Σχεδόν 800.000 άνθρωποι δεν είχαν ρεύμα χθες το βράδυ στη Βόρεια Καρολίνα, που έχει περίπου 10 εκατομμύρια κατοίκους.

Απαγόρευση της κυκλοφορίας επιβλήθηκε σε πολλές τοποθεσίες της ακτής του Ατλαντικού για να αποφευχθούν λεηλασίες.

Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ θα μεταβεί στις πληγείσες περιοχές «στην αρχή ή στα μέσα της ερχόμενης εβδομάδας», ανακοινώθηκε από τον Λευκό Οίκο.

Η καταιγίδα αναμένεται να προχωρήσει στην ενδοχώρα πριν στραφεί αύριο Κυριακή προς βορρά, σύμφωνα με το NHC, με σημαντική απώλεια της έντασής της.

Στην ΔΕΘ σήμερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Στη Θεσσαλονίκη βρίσκεται από την Παρασκευή ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο της 83ης ΔΕΘ.

Σήμερα το πρωί, στις 10:30, ο πρόεδρος της ΝΔ θα επισκεφθεί τον εκθεσιακό χώρο και θα έχει συνάντηση με τη διοίκηση και τους εργαζομένους της ΔΕΘ- HELEXPO. Στη συνέχεια θα επισκεφθεί περίπτερα της 83ης ΔΕΘ.

Στις 20.00 θα πραγματοποιήσει την καθιερωμένη ομιλία του στο Συνεδριακό Κέντρο «Ιωάννης Βελλίδης».

Το μεσημέρι της Κυριακής, στις 13:00, ο κ. Μητσοτάκης θα παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου στο Συνεδριακό Κέντρο «Ιωάννης Βελλίδης».

Ημαθία: Νεκρή ηλικιωμένη 83 ετών από πυρκαγιά σε διαμέρισμα

φωτό αρχείου

Νεκρή εντοπίστηκε 83χρονη κατά διάρκεια κατάσβεσης πυρκαγιάς σε διαμέρισμα στη Νάουσα Ημαθίας. Η πυρκαγιά ξέσπασε τα ξημερώματα σε διαμέρισμα 4ου ορόφου στην οδό Μαλάμου. Για την κατάσβεση της πυρκαγιάς επιχείρησαν 8 πυροσβέστες με 4 οχήματα.

Ο Οργανισμός Αμερικανικών Κρατών δεν αποκλείει στρατιωτική επέμβαση στην Βενεζουέλα

Ο Λουίς Αλμάγκρο, γενικός γραμματέας του Οργανισμού Αμερικανικών Κρατών (ΟΑΚ) δήλωσε την Παρασκευή ότι δεν θα πρέπει να αποκλειστεί μια «στρατιωτική επέμβαση» στη Βενεζουέλα για την «ανατροπή» της κυβέρνησης του Νικολάς Μαδούρο που ευθύνεται, όπως είπε, για τη σοβαρή οικονομική, ανθρωπιστική και μεταναστευτική κρίση που διέρχεται η χώρα.

«Σε ό,τι αφορά μια στρατιωτική επέμβαση με στόχο την ανατροπή του καθεστώτος του Νικολάς Μαδούρο, πιστεύω ότι δεν θα πρέπει να αποκλείσουμε αυτή την επιλογή», είπε ο Αλμάγκρο σε μια συνέντευξη Τύπου στην πόλη Κούκουτα της Κολομβίας στα σύνορα με τη Βενεζουέλα.

Ο επικεφαλής του ΟΑΚ, τον οποίο ο Μαδούρο κατηγορεί για «ανάμιξη» στήριξε τη δήλωσή του επικαλούμενος «παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων» και «εγκλήματα κατά της ανθρωπότητες» που έχει διαπράξει ο ίδιος ο πρόεδρος και η κυβέρνηση της Βενεζουέλας ενάντιον του λαού της.

«Μπροστά στα δεινά του λαού, την έξοδο (του πληθυσμού) που (η κυβέρνηση της Βενεζουέλας) έχει προκαλέσει, θα πρέπει πρώτα να γίνουν διπλωματικές ενέργειες, αλλά δεν θα πρέπει να αποκλείσουμε οποιαδήποτε (άλλη) ενέργεια», τόνισε.

Ο Αλμάγκρο, ο οποίος ολοκλήρωσε την Παρασκευή τριήμερη επίσκεψη στην Κολομβία για την ενημέρωσή του για τα μεταναστευτικά κύματα Βενεζουελάνων, κατηγόρησε την «δικτατορία» του Νικολάς Μαδούρο για την άρνηση να λάβει ανθρωπιστική βοήθεια για την αντιμετώπιση της σοβαρής οικονομικής κρίσης που πλήττει τη χώρα.

Όπως ανέφερε, η εξουσία της Βενεζουέλας χρησιμοποιεί «τα βάσανα, την πείνα, την έλλειψη φαρμάκων και κατασταλτικά μέσα για να επιβάλει την πολιτική της βούληση στο λαό».

«Είναι απαράδεκτο», είπε.

Ο Τσακαλώτος έθεσε, χωρίς αποτέλεσμα στην Τρόικα το θέμα των συντάξεων

Η ελληνική πλευρά έθεσε στους θεσμούς το θέμα της ακύρωσης της περικοπής των συντάξεων αναφέρει σε άτυπο ενημερωτικό σημείωμά του από το υπ. Οικονομικών μετά την αποχώρηση του κουαρτέτου.

Ωστόσο, στο εν λόγω σημείωμα δεν αναφέρεται η απάντηση των εκπροσώπων των δανειστών.

Ταυτόχρονα, το οικονομικό επιτελείο, παραδέχεται ότι στο τραπέζι των συζητήσεων με το κουαρτέτο μπήκαν οι εξαγγελίες Τσίπρα από την ΔΕΘ και πως επιβεβαιώθηκε το δημοσιονομικό κόστους τους αν και με «ελάχιστες αποκλίσεις».

Σύμφωνα με το ενημερωτικό σημείωμα, η ελληνική πλευρά παρουσίασε στοιχεία και πίνακες στους θεσμούς, τα οποία δείχνουν ότι εξασφαλίζεται η βιωσιμότητα του ασφαλιστικού και πως η περικοπή των συντάξεων δεν αποτελεί διαρθρωτικό αλλά δημοσιονομικό μέτρο.

Αναλυτικά το ενημερωτικό σημείωμα του ΥΠΟΙΚ:

«Ολοκληρώθηκαν σήμερα οι συζητήσεις του Οικονομικού επιτελείου με τους επικεφαλής των Θεσμών, στο πλαίσιο της μεταπρογραμματικής παρακολούθησης.

Κατά τις συζητήσεις έγινε ανταλλαγή πληροφοριών και στοιχείων αναφορικά με την πορεία της ελληνικής οικονομίας και των μεταρρυθμίσεων ιδιαίτερα εκείνων που έχουν από κοινού συμφωνηθεί να υλοποιηθούν και έχουν παράλληλα καταγραφεί και προτεραιοποιηθεί στην Αναπτυξιακή Στρατηγική της κυβέρνησης.

Το οικονομικό επιτελείο έθεσε στους συνομιλητές του το ζήτημα της ακύρωσης της περικοπής των συντάξεων, παρουσιάζοντας στοιχεία σύμφωνα με τα οποία:

1. Η περικοπή των συντάξεων δεν αποτελεί διαρθρωτικό μέτρο, αλλά δημοσιονομικό.

2. Υπάρχει ο δημοσιονομικός χώρος να μην εφαρμοστεί η περικοπή των συντάξεων και παράλληλα να υλοποιηθεί ένα μεγάλο κομμάτι των αντιμέτρων.

3. Η μη περικοπή των συντάξεων (προσωπικής διαφοράς) δεν επηρεάζει την βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος για τις επόμενες δεκαετίες.

Και για το θέμα αυτό η ελληνική πλευρά κατέθεσε στοιχεία και πίνακες σύμφωνα με τα οποία εξασφαλίζεται η βιωσιμότητα.

Κατά την διάρκεια των συζητήσεων, μεταξύ άλλων:

επιβεβαιώθηκε σύγκλιση -με ελάχιστες αποκλίσεις- ως προς το δημοσιονομικό κόστος των μέτρων τα οποία εξήγγειλε ο πρωθυπουργός στην ΔΕΘ.
συζητήθηκε η πορεία των μη εξυπηρετούμενων δανείων
συμφωνήθηκε η διαδικασία μέσω της οποίας θα επιτευχθεί σύγκλιση ως προς το δημοσιονομικό χώρο του 2019.
η ελληνική πλευρά ενημέρωσε για την διαδικασία εφαρμογής της αύξησης του κατώτατου μισθού.
Σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία θα ακολουθήσει η έκδοση της τριμηνιαίας έκθεσης ενισχυμένης εποπτείας τον μήνα Νοέμβριο».

Η πρώτη μεταμνημονιακή έκθεση των θεσμών -Καμία αναφορά για τις συντάξεις

Νωρίτερα, στην πρώτη «μεταμνημονιακή» έκθεσή τους για τα αποτελέσματα των συζητήσεων με την Αθήνα, οι θεσμοί δεν κάνουν καμία αναφορά, πουθενά για το επίμαχο θέμα της περικοπής ή μη των συντάξεων, παρά τα όσα είχε διαρρεύσει νωρίτερα το ΑΠΕ, προκαλώντας πολιτικό σάλο.

Οι θεσμοί σε μια τελείως τυπική και περιγραφική ανακοίνωση, αναφέρουν απλώς ότι επισκέφθηκαν την Ελλάδα για την πρώτη αποστολή μετά το πέρας του προγράμματος. Ανακοινώνουν επίσης το ήδη γνωστό, ότι η Κομισιόν μετά τη λήξη του προγράμματος έχει ενεργοποιήσει το πλαίσιο ενισχυμένης εποπτείας για τη χώρα μας και τονίζει ότι ο εκ του σύνεγγυς διάλογος για τις προκλήσεις και τις προτεραιότητες της οικονομικής πολιτικής θα συνεχιστεί και στο μέλλον.

Τονίζουν δε ότι η πρώτη τριμηνιαία έκθεση ενισχυμένης εποπτείας θα εκδοθεί τον Νοέμβριο, μαζί με τη φθινοπωρινή δέσμη του Ευρωπαϊκού Εξαμήνου της Επιτροπής.

Οι θεσμοί αναφέρουν ακόμη ότι αντικείμενο των συζητήσεων ήταν οι κυριότερες προκλήσεις τις οποίες αντιμετωπίζει η ελληνική οικονομία κατά την μετά το πρόγραμμα περίοδο, καθώς και σχετικά με την πορεία των εργασιών και τα επόμενα βήματα για την υλοποίηση της δέσμευσης της Ελλάδας να συνεχίσει και να ολοκληρώσει τις βασικές μεταρρυθμίσεις που δρομολογήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος.

Πηγή: Ο Τσακαλώτος έθεσε στους θεσμούς το θέμα των συντάξεων -Δεν πήρε απάντηση | iefimerida.gr

Ένταση στο Ν.Βουτζά με Σπίρτζη -Έχασα την γυναίκα μου και θέλω απαντήσεις

Ενταση επικράτησε κατά την ενημέρωση του Χρήστου Σπίρτζη σε κατοίκους του Νέου Βουτζά, ενώ ακόμη δεν κόπασαν οι αντιδράσεις από κατοίκους στο Μάτι από το«ειρωνικό υφάκι» του υπ. Υποδομών.

Στην συνάντηση μετείχαν ακόμη η Θεανώ Φωτίου, ο αντιπεριφερειάρχης Ανατ Αττικής Πέτρος Φιλίππου, ο δήμαρχος Ραφήνας Ευάγγελος Μπουρνούς, και ο δήμαρχος Μαραθώνα Ηλίας Ψινάκης, ο οποίος αποχώρησε λίγο πριν τις 20:00.

Οι τόνοι ανέβηκαν καθώς την ώρα που ενημέρωνε ο Χρ. Σπίρτζης, οι κάτοικοι έθεταν ερωτήσεις για τα ζητήματα που τους απασχολούν. «Θέλω να πω την άποψή μου» έλεγε ένας πολίτης. «Μετά, να πάμε για καφέ αν θέλετε» απάντησε ο Χρ. Σπίρτζης και πρόσθεσε: «Δεν καταλαβαίνω γιατί επικρατεί ένταση, τι ακριβώς συμβαίνει;» διερωτήθηκε ο υπουργός Υποδομών. Τότε πολλοί πολίτες άρχισαν να γελούν ειρωνικά.

Στη συνέχεια, η ένταση ανέβηκε ακόμη περισσότερο, όταν ο κ. Σπίρτζης άρχισε να μιλά για πολιτικές σκοπιμότητας από συγκεκριμένα πρόσωπα που πολιτεύονται στο Μάτι. Εκεί υψώθηκαν διαμαρτυρίες από αρκετούς κατοίκους και η συντονίστρια ζητούσε να σταματήσει η κουβέντα. Στο σημείο εκείνο, ένας άνδρας, που κρατούσε στα χέρια του έναν κίτρινο φάκελο και την φωτογραφία της συζύγου του, πήρε το μικρόφωνο και είπε δραματικά: «Εγώ έχασα τη γυναίκα μου και ζητώ απαντήσεις».

 

Παλαιστίνη: 3 νεκροί και 30 τραυματίες από πυρά Ισραηλινών στρατιωτών

Τρεις Παλαιστίνιοι σκοτώθηκαν και τουλάχιστον 30 τραυματίστηκαν σήμερα από πυρά Ισραηλινών στρατιωτών στα σύνορα του Ισραήλ με τη Λωρίδα της Γάζας, σύμφωνα με πηγές των παλαιστινιακών υπηρεσιών υγείας.

Μεταξύ των νεκρών είναι και ένας 14χρονος, ο Μουστάφα Άμπεντ Ράμπο, ο οποίος σκοτώθηκε κοντά στην Τζαμπαλία, στη βόρεια Λωρίδα της Γάζας, κατά τη διάρκεια διαδηλώσεων και συγκρούσεων.

Μία εκπρόσωπος του ισραηλινού στρατού είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι 13.000 Παλαιστίνιοι συμμετείχαν σε αυτές τις διαδηλώσεις. Οι συγκεντρωμένοι πυρπόλησαν ελαστικά, εκτόξευαν πέτρες και μπουκάλια με εύφλεκτο υγρό εναντίον του τείχους ασφαλείας και των Ισραηλινών στρατιωτών που βρίσκονταν εκεί, πρόσθεσε.

Οι κινητοποιήσεις αυτές έχουν ξεκινήσει από τις 30 Μαρτίου και γίνονται κάθε Παρασκευή κοντά στο τείχος ασφαλείας. Οι διαδηλωτές ζητούν την άρση του αποκλεισμού του θύλακα και διεκδικούν το δικαίωμα των Παλαιστίνιων προσφύγων να επιστρέψουν στα εδάφη από τα οποία εκδιώχθηκαν όταν ιδρύθηκε το Ισραήλ, το 1948.

Από τον Μάρτιο μέχρι σήμερα έχουν σκοτωθεί σε συγκρούσεις 178 Παλαιστίνιοι και ένας Ισραηλινός στρατιώτης.

Διασυρμός της χώρας εξαιτίας των άθλιων συνθηκών της Μόριας

«Παιδιά βιάζονται. Περιορισμένοι χώροι. Ανύπαρκτες τουαλέτες. Θα μπορούσατε να επιβιώσετε ως αιτών άσυλο στη Μόρια;» αναφέρεται στο τρίλεπτο βίντεο του Al Jazeera, στο οποίο περιγράφονται οι απάνθρωπες και άθλιες συνθήκες στις οποίες ζουν χιλιάδες πρόσφυγες και μετανάστες που στοιβάζονται στο άλλοτε “κέντρο φιλοξενίας”.

Το ρεπορτάζ – γροθιά στο στομάχι λέει:«Παιδιά γύρω σου κάνουν απόπειρες αυτοκτονίας. Η ψυχική σου υγεία επιδεινώνεται γρήγορα στον καταυλισμό στο ελληνικό νησί της Λέσβου». Σε δηλώσεις της η Λουίζ Ρολάν-Γκοσλέν από τους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα, περιγράφει την απόλυτη φρίκη: «Είχαμε νεαρούς ασθενείς ηλικίας ακόμη και πέντε ετών που τους βίασαν στη Μόρια. Αυτός ο φόβος συντρίβει τους ανθρώπους.»

Η εκπρόσωπος των ΓΧΣ αποκαλύπτει πως οι βιασμοί είναι καθημερινό φαινόμενο: «Το επίπεδο της βίας έχει αυξηθεί στη Μόρια, έχουμε δει κρούσματα σεξουαλικής βίας κατά ανδρών, γυναικών και παιδιών. Αρρωσταίνω να πάω στη Μόρια και να βάλω με το νου μου ότι οι γονείς εκεί πρέπει να εκθέτουν κάθε μέρα τα παιδιά τους σ’ έναν τέτοιο κίνδυνο.»

Οι συνθήκες υγιεινής άθλιες προσθέτει: «Πασχίζεις για να πλύνεις τα ρούχα σου, να πλύνεις τα χέρια σου, να κρατήσεις υγιή τα παιδιά σου. Παιδιά αρρωσταίνουν λόγω των συνθηκών διαβίωσης».

 

Ένας Αφρικανός μετανάστης μιλά για τις δραματικές καταστάσεις που έζησε στο ταξίδι του προς τη Λέσβο και όσα ζει στον καταυλισμό: «Εμένα με βίασαν στην Τουρκία. Όλα αυτά που είδα και έζησα είναι σαν πήγα από τη μία κόλαση στην άλλη».

Ένας άλλος πρόσφυγας λέει πως «αν θέλεις να χρησιμοποιήσεις μια τουαλέτα πρέπει να περιμένεις μισή ώρα για να έρθει η σειρά σου» κι αυτό γιατί καλείται να μοιραστεί μία τουαλέτα με άλλους 72 ανθρώπους! Στους 84 ανεβαίνει ο αριθμός για τη ντουζιέρα.


Στο βίντεο επισημαίνεται πως γύρω από το κέντρο στο οποίο ζουν 9.000 μετανάστες και πρόσφυγες ενώ αντέχει μόνο 3.000, υπάρχουν συρματοπλέγματα και μέσα κοντέινερ όπου στριμώχνονται για να ζήσουν 20 άνθρωποι, μερικές φορές δύο, τρεις οικογένειες.

Η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη για όσους αναγκάζονται να ζήσουν εκτός του καταυλισμού εκεί όπου αν είσαι τυχερός θα βρεις ένα νάιλον να στρώσεις στην παγωμένη γη για να ξαπλώσεις.

«Η πραγματική καταστροφή είναι ότι οι άνθρωποι εγκλωβίζονται μήνες ή χρόνια εκεί. Και δεν τους παίρνουν από εκεί απλώς επειδή η κυβέρνηση λέει ότι δεν υπάρχουν δυνατότητες φιλοξενίας στην ηπειρωτική Ελλάδα. Και με τις περιοριστικές πολιτικές που εφαρμόζονται με τη συμφωνία ΕΕ- Τουρκίας δεν επαναπροωθούνται οι πρόσφυγες στην Τουρκία γιατί θεωρείται ότι δεν θα είναι ασφαλείς εκεί. Κι έτσι έχουν κολλήσει στο νησί που δεν έχει τη δυνατότητα να τους φροντίσει», καταλήγει το βίντεο.

Αυστρία: Συγχωνεύονται τα ταμεία κοινωνικής ασφάλισης

Στην εφαρμογή μίας από τις κεντρικές προεκλογικές υποσχέσεις, εκείνη της μείωσης του αριθμού των φορέων κοινωνικής ασφάλισης, προχωρά τώρα η αυστριακή κυβέρνηση συνασπισμού του συντηρητικού Λαϊκού Κόμματος του καγκελάριου Σεμπάστιαν Κουρτς και του ακροδεξιού εθνικιστικού Κόμματος των Ελευθέρων του αντικαγκελάριου Χάιντς-Κρίστιαν Στράχε, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις από τις οργανώσεις των εργαζομένων.

Καγκελάριος και αντικαγκελάριος ανακοίνωσαν σήμερα σε συνέντευξη Τύπου στην Βιέννη την συγχώνευση σε μόνον πέντε, των έως τώρα 21 ταμείων κοινωνικής ασφάλισης, χωρίς όμως να είναι ακόμη σε θέση να παρουσιάσουν συγκεκριμένο σχετικό νομοσχέδιο.

Το νομοσχέδιο αναμένεται να κατατεθεί και να ψηφιστεί από την κυβερνητική πλειοψηφία πριν από τα Χριστούγεννα, ώστε να τεθεί σε ισχύ από τις αρχές του 2019, ενώ έναν χρόνον αργότερα θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί πλήρως όλες οι συγχωνεύσεις.

Μελλοντικά θα υπάρχουν πλέον, το Αυστριακό Ταμείο Υγείας στο οποίο θα συγχωνευτούν τα Περιφερειακά Ταμεία Ασθενείας των εννέα ομόσπονδων κρατιδίων της Αυστρίας, ένα κοινό Ταμείο Ασφάλισης για υπαλλήλους, σιδηροδρομικούς και εργαζόμενους στα ανθρακωρυχεία, ένα Ταμείο για επιχειρηματίες και αγρότες, το Ταμείο Συνταξιοδοτικής Ασφάλισης και Το Κεντρικό Ίδρυμα Ασφαλίσεων Ατυχημάτων.

“Εξαιρετικά ευχαριστημένος” εμφανίστηκε στις δηλώσεις του ο Σεμπάστιαν Κουρτς, αναφέροντας ότι υλοποιείται τώρα μία πρόθεση από τη δεκαετία του 1960, για την οποία, όπως σημείωσε, όλες οι κυβερνήσεις από τότε περιορίζονταν μόνον στην εξαγγελία της.

Ταυτόχρονα, τόνισε πως στο εξής θα υπάρχουν ίδιες υπηρεσίες για το ίδιο ύψος εισφορών, ενώ έως το 2023 πρόκειται να προκύψει εξοικονόμηση ενός δισεκατομμυρίου ευρώ, υπέρ των ασφαλισμένων.

Από την πλευρά του, ο Χάιντς-Κρίστιαν Στράχε έκανε λόγο για μία “ιστορική ημέρα”, εκφράζοντας την χαρά του κυρίως για τη μείωση των αξιωματούχων στα ασφαλιστικά ταμεία και των “παχυλών αμοιβών” τους.

Έντονη υπήρξε η αντίδραση των εκπροσώπων των οργανώσεων των εργαζομένων, με την πρόεδρο του Αυστριακού Εργατικού Επιμελητηρίου (Κέντρου) Ρενάτε ‘Αντερλ να καταδικάζει το “φιάσκο της συγχώνευσης, με την οποία το σύστημα υγείας οδηγείται στον τοίχο”, και να αναφέρει ως πάντα υπαρκτή την πιθανότητα κήρυξης απεργιών.

Ο πρόεδρος της Αυστριακής Συνομοσπονδίας Συνδικάτων Βόλφγκανγκ Κάτσιαν προειδοποίησε για μία επικίνδυνη απώλεια της ισορροπίας ανάμεσα σε εργοδότες και εργαζόμενους, επισημαίνοντας πως η σχεδιαζόμενη μεταρρύθμιση περιέχει πολλά σημεία “τα οποία δεν μπορούν να στηριχθούν ούτε σε χιλιάδες χρόνια ενώπιον του Ανωτάτου Διοικητικού Δικαστηρίου”.

Για την αρμόδια για θέματα Υγείας των Σοσιαλδημοκρατών, του μεγαλύτερου κόμματος της αυστριακής αντιπολίτευσης, και πρώην υπουργό Υγείας Παμέλα Ρέντι-Βάγκνερ, πρόκειται για “μαύρη ημέρα για την υγεία των Αυστριακών” και για μία επίθεση στο “σύστημα υγείας”, καθώς στο μέλλον το λόγο στα Ταμεία Υγείας της χώρας θα έχουν οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι.

Την επικείμενη συγχώνευση των ασφαλιστικών ταμείων χαιρέτισαν τόσο ο γενικός γραμματέας του Οικονομικού Επιμελητηρίου Αυστρίας Καρλχάιντς Κοπφ όσο και ο πρόεδρος της Αυστριακής Ένωσης Βιομηχάνων Γκέοργκ Καπς, ο οποίος επαίνεσε την προβλεπόμενη στην συγχώνευση “ισόρροπη εκπροσώπηση εκείνων που καταβάλουν τις εισφορές στα ταμεία”.

 

Ιωάννινα: Σύλληψη 44χρονου για φυτεία κάνναβης και όπλα

Οργανωμένη φυτεία κάνναβης με 44 δενδρύλλια ένα πολεμικό όπλο Kalashnikov, ένα περίστροφο και μια σύλληψη, είναι το αποτέλεσμα αστυνομικής επιχείρησης της Ομάδας Δίωξης Ναρκωτικών του Τμήματος Ασφάλειας Πρέβεζας, που πραγματοποιήθηκε, με τη συνδρομή εκπαιδευμένου σκύλου, σήμερα το πρωί, σε χωριό του Σουλίου .

Στον εντοπισμό και στη σύλληψη του 44χρονου που καλλιεργούσε χασίς στην αυλή του σπιτιού του, οδήγησαν οι μεθοδικές έρευνες των αστυνομικών. Η φυτεία αποτελούνταν από συνολικά 44 δενδρύλλια κάνναβης, σε πλήρη ανάπτυξη, με ύψος που έφταναν έως τα 2,2 μέτρα, τα οποία και ξεριζώθηκαν. Στην αποθήκη του σπιτιού και μέσα σε τσιμεντένια κρύπτη, οι αστυνομικοί εντόπισαν το kalashnikov με το γεμιστήρα του, καθώς και ένα περίστροφο.

Επίσης, σε διάφορους χώρους του σπιτιού, βρέθηκαν 6 συσκευασίες με χασίς βάρους 264,5 γραμμαρίων, καθώς και 30 σφαίρες πολεμικού τυφεκίου, διαμετρήματος 7,62 mm.

Τα κατασχεθέντα όπλα και φυσίγγια, θα αποσταλούν στην Υποδιεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών Βορείου Ελλάδος για περαιτέρω εργαστηριακή εξέταση.

Ο συλληφθείς, με την κακουργηματικού χαρακτήρα δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος του, θα οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Θεσπρωτίας. Την προανάκριση ενεργεί το Τμήμα Ασφάλειας Πρέβεζας.

Στην Θεσσαλονίκη το 2ο KIDOT Festival

Έργα τέχνης, αλλάζουν, μπερδεύονται και ζωντανεύουν, ένα δωμάτιο απόδρασης (escape room) βοηθά τον Οδυσσέα να γυρίσει στην Ιθάκη, ζάρι εκφράζει συναισθήματα και ένα παγκάκι εκφράζει την επιθυμία να γίνει βάρκα.

Μικροί και μεγάλοι που θα βρεθούν αύριο Σάββατο 15 και την Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου στο Νέο Δημαρχιακό Μέγαρο Θεσσαλονίκης από τις 11.00ως τις 20.00, έχουν να επιλέξουν από ένα πλήθος δράσεων και εκδηλώσεων, στο πλαίσιο του πολυθεματικού εκπαιδευτικού και ψυχαγωγικού, KIDOT Festival.

Οι επισκέπτες του Φεστιβάλ μπορούν να μάθουν για τα δικαιώματά τους παίζοντας, να συμμετάσχουν σε παιχνίδια λεπτής κίνησης, να δημιουργήσουν έργα τέχνης, να παίξουν χόκεϊ στο γρασίδι ή τσουβαλομαχίες, να παρακολουθήσουν θεατρικές παραστάσεις, να διασκεδάσουν με μουσικά δρώμενα, να γνωρίσουν την κηπουρική, να εξοικειωθούν με αγωνίσματα του στίβου, να χαθούν στο τσίρκο της νοημοσύνης, να ανακαλύψουν τον μαγικό κόσμο της φυσικής μέσα από τα αγγλικά, να μεταμορφωθούν σε μυθικά πλάσματα, να προγραμματίσουν ρομπότ και να μαγειρέψουν.

“Το KIDOT Festival (Kids of Tomorrow Festival) μεγαλώνει, ωριμάζει με περισσότερες από 100 δράσεις και workshops, καθώς και παράλληλες εκδηλώσεις στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους του δημαρχείου” ανέφερε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, ο διοργανωτής του, Μάκης Ανανιάδης.

Στο φετινό πρόγραμμα περιλαμβάνονται KIDOT Talks – ομιλίες που απευθύνονται σε γονείς, επαγγελματίες, φοιτητές συναφών σχολών, αλλά και σε όσους ενδιαφέρονται και επιθυμούν να ενημερωθούν για σύγχρονα θέματα γύρω από το παιδί και τον έφηβο, όπως η πολλαπλή νοημοσύνη και ο ρόλος της στην εκπαίδευση και οι πραγματικές ανάγκες των εφήβων στην εποχή και ο ρόλος των social media.

Εργαστήρια – KIDOT Workshops για παιδιά και εφήβους και δράσεις, οι οποίες δίνουν την δυνατότητα συμμετοχής στους γονείς και στους συνοδούς των μικρών συμμετεχόντων, καθώς και εργαστήρια αποκλειστικά για ενήλικες και επαγγελματίες, παράλληλες εκδηλώσεις περιλαμβάνονται επίσης στο πολυθεματικό φεστιβάλ.

“Η νέα προσθήκη στο πρόγραμμα, όπως ανέφερε ο διοργανωτής του KIDOT Festival είναι τα All Day Events, αυτόνομα προγράμματα και εργαστήρια που έχουν ετοιμάσει ομάδες και φορείς της πόλης, τα οποία υλοποιούνται σε ειδικά διαμορφωμένα περίπτερα, εντός του ευρύτερου χώρου διεξαγωγής του Φεστιβάλ”.

Δημιουργήσαμε ακόμη τα KIDOT gardens, χώρους ελεύθερου παιχνιδιού και δημιουργικής απασχόλησης, θα λειτουργεί υπαίθρια αγορά, ενώ στα food corners θα προσφέρονται, μεταξύ άλλων και ειδικά μενού για παιδιά”, είπε ο Μάκης Ανανιάδης.

Στην ουσία, όπως σημείωσε, είναι ένα οικογενειακό φεστιβάλ, με δράσεις, οι οποίες στηρίζονται στο παιδαγωγικό παιχνίδι και τη βιωματική μάθηση και όποιος το επισκεφθεί το KIDOT Festival θα βρει μία δραστηριότητα που θα του προσφέρει γνώσεις και διασκέδαση.

Η είσοδος στο 2nd KIDOT Festival είναι ελεύθερη όμως κάποιες από τις φιλοξενούμενες δράσεις έχουν περιορισμένο αριθμό συμμετεχόντων και όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να δηλώσει συμμετοχή στον σύνδεσμο http://bit.ly/2NBe28U. Το πλήρες πρόγραμμα είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα www.kidotfestival.com.

Στο 2nd KIDOT Festival συμμετέχουν, μεταξύ άλλων, το πρόγραμμα «Ανοιχτά Σχολεία στη Γειτονιά», μια πρωτοβουλία του Δήμου Θεσσαλονίκης με τη συνεργασία και τον συντονισμό της ΑΜΚΕ Creativity Platform, το ΚΕΝΓ- Κέντρο Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας, το Noesis – Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας, το Ολυμπιακό Μουσείο, το Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών ΑΠΘ, η περιβαλλοντική οργάνωση iSea, η οργάνωση “Μake a Wish” κ.ά.

Κούπες με τη φωτογραφία του Μακρόν

Τα φλιτζάνια με φωτογραφίες των μελών της βασιλικής οικογένειας αποτελούν μακρά παράδοση στη Βρετανία, ενώ ο Λευκός Οίκος πουλά αναμνηστικά εδώ και χρόνια. Τώρα στον χορό μπαίνει και η Γαλλία, με το Μέγαρο των Ηλυσιών να προσφέρει προς πώληση προεδρικές κούπες και κλειδοθήκες για πρώτη φορά.

Το εγχείρημα έχει την έγκριση του προέδρου Εμανουέλ Μακρόν, του οποίου το πορτρέτο κοσμεί ένα πόστερ με κόστος 9,90 ευρώ, ένα από τα πολλά αντικείμενα που διατίθενται προς πώληση για τους συλλέκτες, τους θαυμαστές του Μακρόν, τους τουρίστες και όποιον έχει στερέψει από ιδέες για δώρα.

Η διαδικτυακή μπουτίκ (https://boutique.elysee.fr) περιλαμβάνει μπλουζάκια, ρολόγια, σημειωματάρια, τσάντες και στυλό, κάποια με τιμές που ίσως…κόψουν την όρεξη των ενδιαφερομένων: ένα μπλε μπλουζάκι με κεντημένη στο στήθος τη λέξη «πρόεδρος» στο στήθος κοστίζει 55 ευρώ.

Η απόφαση να υπάρξει εμπορική εκμετάλλευση του προεδρικού brand ελήφθη πριν από μήνες, αλλά το όλο εγχείρημα ξεκινά σε μία περίοδο κατά την οποία τα ποσοστά δημοτικότητας του 40χρονου ηγέτη έχουν υποχωρήσει έως το 23%, κάτω από αυτά των προκατόχων του σε αντίστοιχες περιόδους των θητειών τους.

Δεν είναι πάντως σαφές εάν οι ψηφοφόροι θα αντιδράσουν θετικά στα πόστερ και τις κούπες με το πρόσωπο του Γάλλου προέδρου. Πολλοί από τους επικριτές του τον κατηγορούν ότι είναι υπερβολικά θετικά διακείμενος προς τους οικονομικά ισχυρούς και ότι διοικεί με ένα τρόπο που ταιριάζει περισσότερο σε μονάρχες.

Πάτρα: Στην κυκλοφορία η μικρή περιφερειακή στις 22 Σεπτεμβρίου

Ευρωπαϊκό διήμερο και διευρυμένο περιφερειακό συνέδριο θα πραγματοποιηθούν στην Πάτρα και στο Αγρίνιο στις 21 και στις 22 Σεπτεμβρίου, με την ευκαιρία της ολοκλήρωσης του έργου της μικρής περιμετρικής της Πάτρας.

Όπως εξήγησε ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας, κατά τη διάρκεια συνέντευξης που παραχώρησε σήμερα «επιλέγουμε να παραδώσουμε αυτό το εμβληματικό έργο, τις ημέρες που θα πραγματοποιηθεί στη Δυτική Ελλάδα το διευρυμένο περιφερειακό συνέδριο, γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η μικρή περιμετρική υλοποιήθηκε με ευρωπαϊκούς πόρους» και πρόσθεσε: «Αξιοποιούμε κάθε ευρώ προς όφελος των πολιτών μας. Διαχειριζόμαστε τους πόρους με διαφάνεια και τους αξιοποιούμε ορθά, ώστε να μην χάνονται ευκαιρίες και να είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις του μέλλοντος».

Συνεχίζοντας, ο περιφερειάρχης αναφέρθηκε στα οφέλη που αποκομίζει η πόλη από το έργο, τονίζοντας μεταξύ άλλων: «Συνδυάζει την οδική κυκλοφορία με την ιστορία της πόλης, αλλά και την αστική ανάπλαση με τη λειτουργικότητα στην καθημερινότητα των πολιτών. Η ‘Ανω Πόλη αλλάζει. Αποκτά εκτεταμένα δίκτυα πεζοδρομήσεων, χώρους αναψυχής και πρασίνου, ένα γήπεδο για αθλοπαιδιές και υποδομές που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής στη γειτονιά».

Η μικρή περιμετρική θα παραδοθεί στην κυκλοφορία, όπως ανακοίνωσε ο Απόστολος Κατσιφάρας, το Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου και ώρα 14.30.

Στη συνέχεια, ο επικεφαλής του γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα, Λεωνίδας Αντωνακόπουλος, αναφέρθηκε στο διευρυμένο περιφερειακό συνέδριο που θα γίνει στην Πάτρα την Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου και στο Αγρίνιο το Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου. Όπως είπε, στην Πάτρα, θα πραγματοποιηθεί ημερίδα με θέμα: «Η συζήτηση για το μέλλον της Ευρώπης: Ελλάδα- Ευρώπη, Προκλήσεις και Προοπτικές». Πρόκειται, συνέχισε, «για έναν ανοικτό διάλογο με φορείς και πολίτες για το κοινό ευρωπαϊκό μας μέλλον, ενώ θα συμμετάσχουν ως ομιλητές ευρωβουλευτές, στελέχη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εμπειρογνώμονες, καθώς και εκπρόσωποι της περιφερειακής και τοπικής αυτοδιοίκησης».

 

Αντίστοιχη ημερίδα θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο και ώρα 10.30 π.μ, στην αίθουσα του Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας, στο Αγρίνιο.

Στις παράλληλες εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν, αναφέρθηκε ο αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας Κώστας Καρπέτας, λέγοντας μεταξύ άλλων: «Πρόκειται για ένα σημαντικό, ιστορικό, ευρωπαϊκό διήμερο. Συγκεκριμένα, εν όψει της παράδοσης του έργου της μικρής περιμετρικής που συμπίπτει με τον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας, την Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου, προγραμματίζονται εκδηλώσεις με θέμα «κυκλοφορούμε με φεγγαράδα στους δρόμους του ΕΣΠΑ», οι οποίες κορυφώνονται με ανοικτή συναυλία που θα δώσει στις 8.30 μ.μ, ο μουσικοσυνθέτης Γιάννης Μαρκόπουλος, στον αρχαιολογικό χώρο του Ρωμαϊκού Υδραγωγείου, στη μικρή περιμετρική. Τα έργα θα ερμηνεύσουν η υψίφωνος Έλενα Κελεσίδη, όπως επίσης οι καλλιτέχνες, Κώστας Μακεδόνας, Γιώργος Νικηφόρου Ζερβάκης και Δάφνη Ζουρνατζή.

Ακόμη θα συμμετέχουν το φωνητικό σύνολο Libro Coro σε διδασκαλία Ανθής Γουρουντή και η ορχήστρα Παλίντονος, υπό την διεύθυνση του συνθέτη.

Επιπλέον, σε συνεργασία με τον Ποδηλατικό Όμιλο Πατρών, θα πραγματοποιηθεί «ποδηλατάδα», στον αστικό ιστό της Πάτρας, η οποία θα ξεκινήσει στις 7 μ.μ από την πλατεία Γεωργίου, θα διασχίσει την οδό Κορίνθου έως τον κόμβο Κουρτέση και στην συνέχεια οι ποδηλάτες θα εισέλθουν στη μικρή περιμετρική, για να φθάσουν έως τον αρχαιολογικό χώρο του Ρωμαϊκού Υδραγωγείου, όπου θα πραγματοποιηθεί η συναυλία.

«Για τις τεχνικές, νομικές και γραφειοκρατικές δυσκολίες που χρειάστηκε να αντιμετωπιστούν, ώστε να ολοκληρωθεί το έργο» μίλησε ο αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας Γρηγόρης Αλεξόπουλος, προσθέτοντας ότι «η αιρετή Αυτοδιοίκηση λειτούργησε αποτελεσματικά.»

Από την πλευρά της, η προϊσταμένη της ειδικής υπηρεσίας διαχείρισης Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος «Δυτική Ελλάδα 2014-2020» ‘Αλκηστις Σταθοπούλου, είπε πως το έργο υλοποιήθηκε με συγχρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, μέσω του ΠΕΠ Δυτικής Ελλάδας, ενώ η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση ανέρχεται στο ύψος των 25,8 εκατομμυρίων ευρώ.