Στο εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας, το εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει γίνει ένας σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει τη διαδικασία αγοράς. Η Peugeot, ακολουθώντας τις επιταγές της γαλλικής σχολής οδήγησης, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στα καθίσματα, τα οποία γίνονται ολοένα και πιο συμπαγή και τεχνολογικά προηγμένα. Η εξειδίκευση της γαλλικής μάρκας, στον συγκεκριμένο χώρο και η εργονομική της καινοτομία επισφραγίζεται και από τη συνεργασία του Peugeot Design Lab με την Expliseat, εταιρεία ορόσημο στον σχεδιασμό καθισμάτων αεροσκαφών.
Μέσα σε πάνω από 60 χρόνια τα καθίσματα της μάρκας έχουν περάσει από διάφορα στάδια εξέλιξης. Το 1955 αποτέλεσε μια σημαντική χρονιά καθώς έγιναν οι πιο σημαντικές παραμετροποιήσεις των καθισμάτων στην αυτοκινητοβιομηχανία, όπως η ρύθμιση του ύψους της πλάτης των καθισμάτων. Η μάρκα καθιέρωσε την έννοια της άνεσης στα καθίσματα αυτοκινήτου, εισάγοντας τη δυνατότητα ανάκλισης της πλάτης στο μοντέλο 403. Άλλες καινοτομίες, όπως η διαίρεση των καθισμάτων ή η προσθήκη τρίτης σειράς καθισμάτων λανσαρίστηκαν από την μάρκα στα μοντέλα 306 και 5008 αντίστοιχα. Το 2007, η έλευση της καινοτόμου πλατφόρμας EMP2 επέτρεψε στη μάρκα την εγκάρσια ενίσχυση των καθισμάτων και η εξέλιξη αυτή βρήκε εφαρμογή για πρώτη φορά στο 308. Τα καθίσματα γίνονται πιο ελαφριά, ενώ παράλληλα βελτιώνονται έτι περαιτέρω σε επίπεδο ασφάλειας και άνεσης.
Τα καθίσματα είναι πλέον μέρος του DNA της μάρκας. Το κάθε σύνολο καθισμάτων αποτελείται από τουλάχιστον 150 μέρη. Ωστόσο, τα καθίσματα έρχονται αντιμέτωπα με πολλές προκλήσεις, όπως η ανθεκτικότητα (η μορφολογία του σώματος του οδηγού διαφοροποιεί τις απαιτήσεις αντοχής του καθίσματος), η φθορά (καθώς τα καθίσματα μπορεί να χρησιμοποιηθούν εκατομμύρια φορές μέσα στον κύκλο ζωής του αυτοκινήτου), καθώς και η θερμοκρασία στο εσωτερικό του οχήματος, η οποία διαφοροποιείται συχνά, ακόμα και μέσα στην ίδια μέρα.
Επίσης, παγκοσμίως η αντίληψη της άνεσης διαφέρει από περιοχή σε περιοχή:
Στην Ευρώπη, το αίτημα είναι η άνεση στα μπροστινά καθίσματα, καθώς οι πελάτες επιθυμούν την όσο το δυνατόν πιο σωστή στάση σώματος, την πλευρική στήριξη και την υποστήριξη που απαιτούν τα μεγάλα ταξίδια. Για τα πίσω καθίσματα, η δυνατότητα αναδίπλωσης είναι επίσης ένα ζητούμενο.
Στην Κίνα, το αίτημα της άνεσης αφορά τόσο στα μπροστινά, όσο και τα πίσω καθίσματα, τα οποία πρέπει να είναι μαλακά, αλλά χωρίς μεγάλες απαιτήσεις αναφορικά με τη στήριξη.
Στη Λατινική Αμερική, απαιτείται η βέλτιστη απορρόφηση των κραδασμών και η άνεση τόσο στα μπροστινά, όσο και στα πίσω καθίσματα.
Από την οπτική των οδηγών, τα καθίσματα πρέπει να εκπληρώνουν τρεις βασικές ανάγκες: τους χώρους, την ασφάλεια και την ευχαρίστηση. Όντας ένα με τον επιβάτη, συμβάλλουν στη διαμόρφωση της τυπολογίας του οχήματος, η οποία πρέπει να είναι συγκεκριμένη για κάθε μάρκα. H μάρκα έχει χαράξει μία στρατηγική διαφοροποίησης, η οποία εκφράζει ξεκάθαρα το DNA της και τη διαφοροποιεί από τις υπόλοιπες. Ο οδηγός πρέπει να ξεχωρίζει το αυτοκίνητό του με την πρώτη ματιά και από την πρώτη στιγμή που θα καθίσει στο κάθισμά του. Για την Peugeot, ο οδηγός πρέπει να αισθάνεται τη μέγιστη και πλέον δυναμική στήριξη στο κάθισμά του.
Τα καθίσματα του μέλλοντος θα είναι επηρεασμένα από τη μόδα, με τα χρώματα και τα υλικά της ταπετσαρίας να είναι εμπνευσμένα από τις κυρίαρχες τάσεις της εποχής.
Το ευ ζην είναι ένα ακόμη στοιχείο έμπνευσης για τους σχεδιαστές. Οι τελευταίες καινοτομίες περιλαμβάνουν την ενσωμάτωση των αερόσακων εντός του αφρού των καθισμάτων, έτσι ώστε να προσαρμόζεται το κάθισμα στη μορφολογία του σώματος του επιβάτη. Επιπλέον, η μάρκα προσφέρει σε πολλά οχήματα της γκάμας της τη δυνατότητα λειτουργίας μασάζ, η οποία προωθεί την χαλάρωση, μέσω της ενεργοποίησης των μυών της πλάτης.
Στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης η επικέντρωση στα καθίσματα θα είναι αναπόφευκτη και συνεπώς, τα τελευταία θα βρεθούν στην καρδιά του εσωτερικού σχεδιασμού. Θα πρέπει να προσφέρουν πληθώρα δυνατοτήτων, ώστε να μετατρέπουν την καμπίνα του αυτοκινήτου, σύμφωνα με τις πιο σύγχρονες προδιαγραφές ασφάλειας και άνεσης. Στόχος είναι ο μετασχηματισμός του χρόνου που ξοδεύει κανείς στο αυτοκίνητο σε χρόνο χαλάρωσης και άνεσης. Βέβαια, η συναρπαστική ιστορία των καθισμάτων δεν θα σταματήσει ποτέ.