20.6 C
Athens

Οι εγκρίσεις για κρατική διαφήμιση, η μετοχή της MIG και οι επερχόμενες μειώσεις του ΕΝΦΙΑ

Το υπέρογκο ποσό των 23 εκατομμυρίων Ευρώ για “δράσεις δημοσιότητας” αποφάσισε να διαθέσει σε κανάλια και εφημερίδες το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και συγκεκριμένα  “Η Κοινωνία της Πληροφορίας”. Στο ποσό αυτό  περιλαμβάνονται η παραγωγή 5.000 εντύπων (παρά το γεγονός ότι το υπουργείο επιχειρεί την ψηφιακή μετάβαση) προωθητικά κείμενα, σχεδιασμό και παραγωγή δύο ενημερωτικών video, διοργάνωση δύο ενημερωτικών ημερίδων, καταχωρίσεις στον Τύπο, ηλεκτρονικό ή έντυπο, και 30 αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Κάποιοι θεωρούν για τις δράσεις αυτές το budget των 23 εκ. εξαιρετικά υψηλό, ενώ κάποιοι άλλοι τις βλέπουν ως ευκαιρία αιμοδότησης των χειμαζόμενων καναλιών και διασφάλισης των θέσεων εργασίας τους… Παράλληλα, πέντε ακόμη προγράμματα επικοινωνιακής προβολής συνολικού ύψους 1,38 εκατ. ευρώ ενέκρινε την προηγούμενη εβδομάδα η Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης. Συγκεκριμένα, εγκρίθηκαν τα προγράμματα για το 2023 της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Βορείου Αιγαίου, της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Περιφέρειας Δυτικής
Μακεδονίας, της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Περιφέρειας Κρήτης, του Δήμου Αργοστολίου και της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας . Με αυτές τις εγκρίσεις, συνολικά έχουν εγκριθεί κρατικά κονδύλια ύψους 7,8 εκατ. ευρώ
ήδη μέσα στις πρώτες δέκα ημέρες του Φεβρουαρίου και συνολικά 12 προγράμματα επικοινωνιακής προβολής. Υπενθυμίζεται πως τον Ιανουάριο είχαν εγκριθεί κονδύλια ύψους 9 εκατ. ευρώ, γεγονός που σημαίνει πως μέσα στο 2023 έχουν εγκριθεί ήδη κρατικά προγράμματα επικοινωνιακής προβολής ύψους 16,8 εκατ. ευρώ (χωρίς να συμπεριλαμβάνονται τα 23 εκ της Κοινωνίας της Πληροφορίας)

Η αγορά αναζητά την αιτία πίσω από τη νέα αύξηση της τιμής της μετοχής της ΜΙG που έχει «κλειδώσει» εδώ και κάποιες μέρες στο limit up. Άλλοι βλέπουν κινήσεις του κ. Ηλιόπουλου, ενώ οι περισσότεροι μιλούν για αγορές από άλλους κωδικούς που ανεβάζουν την τιμή της μετοχής σε υψηλά επίπεδα, ώστε να μην μπορεί ο κ. Ηλιόπουλος να πάρει χαρτιά. Μάλλον η τελευταία επιλογή είναι η καλύτερη, μιας και εφόσον αγοράσει μετοχές ο κ. Ηλιόπουλος σε υψηλότερα επίπεδα είναι σαν να εγκλωβίζεται στην τιμή της δημόσιας πρότασης και να ροκανίζει μόνος του τα κέρδη που έχει μαζέψει όταν αγόρασε τη μετοχή σε χαμηλά επίπεδα.

Αύξηση 14,2% στα καθαρά έσοδα από πωλήσεις το 2022 κατέγραψε η Coca Cola HBC. Στην αύξηση των εσόδων και στην οργανική κερδοφορία της εταιρείας συνέβαλλαν η εστίαση και η υλοποίηση της στρατηγικής για επέκταση σε αυτήν. Μάλιστα η αύξηση των καθαρών εσόδων, εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας, αυξήθηκε 22,7% σε οργανική βάση, ενώ το περιθώριο κέρδους ανά κιβώτιο αυξήθηκε κατά 15,9%. Η εταιρεία αναμένεται να προχωρήσει σε επενδύσεις το 2023 και το guidance που δίνει για τη χρήση, παρά τις αβεβαιότητες που κυριαρχούν στην αγορά σχετικά με τον πληθωρισμό και τις διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες.

Οι ελληνικές τράπεζες συνεχώς ανεβαίνουν στο ταμπλό κάτι που οδηγεί επενδυτικούς οίκους στην αναβάθμιση των τιμών στόχων. Η HSBC μάλιστα μετά από συναντήσεις που είχε στο Λονδίνο καταγράφει έντονο επενδυτικό για τον τραπεζικό κλάδο σε επίπεδο μετοχών. Ας μην ξεχνάμε πως υπάρχει και το ΤΧΣ με τα ποσοστά που διατηρεί στις συστημικές με το ενδιαφέρον να αναμένεται να ενταθεί μετά τις εκλογές. Στο επίκεντρο των συζητήσεων που είχαν στελέχη της τράπεζας βρέθηκαν η επενδυτική βαθμίδα για την ελληνική οικονομία και βεβαίως οι εκλογές και κατά πόσο αυτές θα οδηγήσουν σε οικονομική αβεβαιότητα. Ένας κίνδυνος που είναι επί του παρόντος διαχειρίσιμος.

Νέες μειώσεις στον ΕΝΦΙΑ μετά τις εκλογές δρομολογεί η κυβέρνηση, εφόσον πάντα εκλεγεί. Ο σχεδιασμός έχει από τώρα τεθεί σε λειτουργία με στόχο να υπάρξουν μειώσεις του ΕΝΦΙΑ σε 170 δήμους. Ωστόσο από το μοντέλο που απεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών αυξήσεις θα δουν 2.000 περιοχές. Ίσως για αυτό μιλούν δημόσια για μειώσεις, αλλά τις αλλαγές πρόκειται να τις δούμε από το 2024, μετά τις εκλογές δηλαδή…

Όσο περνά ο καιρός τόσο αυξάνονται οι πληροφορίες για τον αγοραστή από το εξωτερικό που αγόρασε τις εγκαταστάσεις της ΦΙΛΚΕΡΑΜ – JOHNSON. Ο επενδυτής λοιπόν δραστηριοποιείται στο ελληνικό real estate, είναι ξένος και ο στόχος του μέσω της αγοράς του ακινήτου είναι να φτιάξει εμπορικό κέντρο. Υπενθυμίζεται πως πάνω από 10 χρόνια οι εγκαταστάσεις ρήμαζαν και διάφορες προσπάθειες πώλησης του ακινήτου είχαν πέσει στο κενό.

Σημαντική χαρακτηρίζεται από την αγορά η εξαγορά του 51% του μετοχικού κεφαλαίου της Israeli Industrial Batteries από την Sunlight. Πρόκειται για εταιρεία που ειδικεύεται στη συναρμολόγηση και διάθεση βιομηχανικών μπαταριών και συστημάτων αποθήκευσης στο Ισραήλ. Η κίνηση αυτή συνεπάγεται ενίσχυση της παρουσίας της εταιρείας στο Ισραήλ καθώς επίσης και στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ