today-is-a-good-day
14.5 C
Athens

Η γραμμή 4 του ΜΕΤΡΟ, ο πονοκέφαλος των τραπεζών για τους πλειστηριασμούς, και μη παράταση στην ΑΜΚ της Παγκρήτιας

Προβληματισμός επικρατεί στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης και δεν κρύβεται. Ο λόγος είναι πως η ελληνική οικονομία αναμένεται να «γυρίσει» σε ύφεση το 2023 λόγω της ενεργειακής κρίσης και του επίμονου πληθωρισμού. Η DZ Bank, και η Fitch, άλλαξαν τις προβλέψεις τους και πλέον βλέπουν ύφεση της ελληνικής οικονομίας σε μια χρονιά που χαρακτηρίζεται ως προεκλογική. Στα θετικά ωστόσο ότι ενδεχόμενη ύφεση στην Ελλάδα θα είναι αισθητά μικρότερη συγκριτικά με την ύφεση που θα σημειωθεί στην ευρωζώνη, ενώ φέτος θα είναι από τις χώρες που θα καταγράψουν τους μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης στην ευρωζώνη.

Για τη γραμμή 3 του Μετρό είχατε διαβάσει έγκαιρα στη στήλη ότι θα γίνει το πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου. Όπερ και εγένετο. Τώρα στόχος του υπουργείου υποδομών και της διοίκησης της Αττικό Μετρό είναι η γραμμή 4. Οι διαδικασίες αναμένεται να επιταχυνθούν, ενώ στόχος είναι να λειτουργεί έως το 2030. Πρόκειται για ένα έργο που θα δώσει λύση σε πολλές πυκνοκατοικημένες περιοχές, όπως το Γαλάτσι, η Κυψέλη, η Καισαριανή, τα Ιλίσια και Γουδί. Παράλληλα τρέχει και η κατασκευή των τριών νέων γραμμών για Εξάρχεια, Ακαδημία και Κολωνάκι.

Ακόμα ένα ακίνητο του Λάκη Γαβαλά, στην Κάντζα, βγαίνει σε πλειστηριασμό, πέντε μήνες μετά την απόκτηση του μεγάλου ακινήτου της LAK, από εταιρεία, συμφερόντων του εφοπλιστή, Ευάγγελου Πιστιόλη. Το ηλεκτρονικό σφυρί πρόκειται να χτυπήσει στις 19 Οκτωβρίου για οφειλή 100.000 ευρώ στην πρώην Αγροτική Τράπεζα. Επισπεύδουσα είναι η PQH και αφορά σε ακίνητο επιφάνειας 1.252 τ.μ. , το οποίο έχει ανεγερθεί σε οικόπεδο 7,6 στρεμμάτων. Το ακίνητο έχει τη δική του ιστορία καθώς λειτουργούσε ως βιοτεχνία γαλακτοκομικών το 1991, χρονολογία που κατασκευάστηκε. Η τιμή πρώτης προσφοράς έχει οριστεί στα 610 χιλιάδες ευρώ.

Πονοκέφαλο που δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στα τραπεζικά ιδρύματα, όπως αναφέρουν πληροφορίες, φέρνει η απόφαση του Αρείου Πάγου που δεν επιτρέπει πλειστηριασμούς ακινήτων από εταιρείες διαχείρισης δανείων, εάν τα ακίνητα αυτά περιλαμβάνονται ως εγγυήσεις σε δάνεια που έχουν τακτοποιηθεί ή μεταβιβαστεί. Στην ουσία, όπως λένε οι ίδιες πληροφορίες, αυτό συνεπάγεται πως τα funds δεν θα μπορούν να έχουν εκπροσώπηση μέσω του διαχειριστεί, αλλά τα ίδια θα παρευρίσκονται στις διαδικασίες. Η απόφαση δημιουργεί και άλλα εμπόδια στην αξιοποίηση των ακινήτων και δημιουργεί μεγάλο προβληματισμό στην αγορά. Οι πιέσεις εντείνονται και τα ζητήματα που δημιουργεί η απόφαση θα διευθετηθούν με νομοθετική ρύθμιση.

Εντείνεται η μάχη στα ελληνικά ταξί. Το εναρκτήριο λάκτισμα σήμανε η μετανομασία της Beat σε Free Now με τη μάχη με την Uber να εξελίσσεται . Η πρώην Beat έχει τα μεγαλύτερα μερίδια αγοράς και έπεται η Uber και τρίτη εταιρεία είναι η Taxiplon. Σε κάθε περίπτωση ο ανταγωνισμός αναμένεται να ενταθεί το προσεχές διάστημα σε μια αγορά που συνεχώς αναπτύσσεται.

Συνεχίζεται η επέκταση της Cenergy με την ανάληψη νέων σημαντικών έργων στο εξωτερικό. Αυτήν τη φόρα η σύμβαση με το «κλειδί στο χέρι» έρχεται από τη Γερμανία και την Ostwind με την εταιρεία να αναλαμβάνει τη μεταφορά ενέργεια με ένα σύστημα export καλωδίων 200 kV.Το Ostwind3 θα συνδέσει ένα τμήμα της οριοθετημένης περιοχής του αιολικού πάρκου Windanker με το γερμανικό δίκτυο μεταφοράς υπερυψηλής τάσης. Με τη σύνδεση του αιολικού πάρκου Windanker, θα διατεθεί στο γερμανικό δίκτυο πράσινη ενέργεια ισχύος 300 MW, η οποία θα είναι ικανή να τροφοδοτήσει περίπου 260.000 νοικοκυριά. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει τον σχεδιασμό, την προμήθεια, την παράδοση, την αποθήκευση, την εγκατάσταση, τη σύνδεση, τον τερματισμό, τη δοκιμή και τη θέση σε λειτουργία ενός υποβρύχιου export καλωδίου μήκους 105 χλμ. (220kV), καθώς και χερσαίου export καλωδίου (220kV) μήκους 13,5 χλμ., καλωδίων πλατφόρμας (220kV) μήκους 2 χλμ. και καλωδίων πλατφόρμας (66kV) μήκους 2 χλμ.

Επεκτείνεται η DHL καθώς όπως αναφέρουν πληροφορίες στόχος της είναι άλλα δύο κέντρα διανομής στην Αθήνα εντός έτους και είσοδο σε νέες αγορές. Η εταιρεία δείχνει τις προθέσεις της για ανάπτυξη μέσω της επέκτασης σε αγορές όπως της Αλβανίας, της Βόρειας Μακεδονίας και της Κύπρου. Η αγορά της Μάλτας ενδιαφέρει επίσης και η ενίσχυση της παρουσίας, που ήδη έχει, η εταιρεία σε πρώτο πλάνο.

Συνωστισμό στις αιτήσεις για δάνεια μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης παρατηρούν τραπεζικά στελέχη. Οι λόγοι, όπως λένε στη στήλη, είναι πολλοί. Ο προφανής ότι εταιρείες θέλουν να κλειδώσουν χρηματοδότηση των projects τους. Ο δεύτερος όμως και πιο ουσιαστικός είναι πως έρχεται αύξηση επιτοκίων. Έτσι λοιπόν τα φθηνά δάνεια του Ταμείου Ανάκαμψης θα αρχίσουν να τσιμπάνε, καθώς τα επιτόκια αναμένεται να αυξηθούν, μετά την πολιτική αύξησης των επιτοκίων από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Έτσι λοιπόν η τάση αυτή θα αυξάνεται για αιτήσεις νέων δανείων. Κερδισμένες είναι οι τράπεζες, οι οποίες αυξάνουν τα έσοδά τους από την αύξηση των επιτοκίων.

Η στήλη μαθαίνει πως έρχονται μεγάλες αλλαγές στην επαγγελματική ασφάλιση. Και αυτό γιατί η κυβέρνηση αναμένεται έως, το αργότερο, τα μέσα Ιανουαρίου να φέρει νομοσχέδιο στη Βουλή. Οι αλλαγές που «ψήνονται» είναι η βελτίωση της ευελιξίας μέσω της δυνατότητας ίδρυσης πολυεργοδοτικών ΤΕΑ, ο εξορθολογισμός της φορολόγησης, η ενδυνάμωση της εποπτείας με τη θέσπιση ενιαίων κανόνων και η μείωση της γραφειοκρατίας. Όλα αυτά καλά και άγια, αλλά έχουμε πήξει στα νομοσχέδια, τα οποία στην πράξη…κολλάνε.

Αυξάνονται τα ναύλα σε φορτηγά, δεξαμενόπλοια και LNG και αυτό παρά την πτώση που καταγράφηκε το τελευταίο διάστημα. Τα μόνα ναύλα που παραμένουν σε αρνητικό έδαφος, δηλαδή παρουσιάζουν πτώση, είναι ο κλάδος της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ο λόγος της αύξησης των ναύλων οφείλεται στην αύξηση τη ζήτησης και των παραγγελιών από δύο αγορές: Της Κίνας και της Ινδίας.

Στην απόκτηση του ξενοδοχείου Apanema Resort στη Μύκονο, μέσω της εξαγοράς του 100% των μετοχών της ιδιοκτήτριας εταιρείας αυτού, προχώρησε η Intrakat, καθώς συνεχίζει τη στρατηγική της τοποθέτηση στον τομέα τουριστικής ανάπτυξης. “Η Intrakat επενδύει στρατηγικά στον τομέα του Real Estate, εστιάζοντας σε high end τουριστικούς προορισμούς, όπως είναι η Μύκονος, η Σαντορίνη, η Πάρος, η Σύρος, η Αθήνα και η Κρήτη, όπου θα αναπτύξουμε πολυτελείς ξενοδοχειακές και οικιστικές μονάδες. Το Apanema Resort θα ανακατασκευαστεί πλήρως και θα συστηθεί εκ νέου στη διεθνή τουριστική αγορά ως ένα high end luxury boutique hotel, δίνοντας το στίγμα της υπεραξίας που επιδιώκει πάντα να δημιουργεί η Intrakat στις επενδύσεις της”, δήλωσε σχετικά με την εξαγορά του ξενοδοχείου ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Intrakat, Αλέξανδρος Εξάρχου.

Την οριστική αποχώρησή της από τη ρωσική αγορά – η οποία είχε δρομολογηθεί ήδη από τον Μάρτιο του 2022 ως απάντηση στην εισβολή στην Ουκρανία – ανακοίνωσε η Nissan Motor. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε πως προτίθεται να προχωρήσει στην πώληση όλων των μετοχών που κατέχει στην θυγατρική της Nissan Manufacturing Russia LLC στην Central Research and Development Automobile Engine Institute με έδρα τη Μόσχα έναντι του ποσού του… ενός ευρώ. Ως εκ τούτου, η συνολική ζημιά για τον ιαπωνικό κολοσσό από την αποχώρηση από τη Ρωσία θα ανέλθει στα $686 εκατ. (περίπου 100 δισ. γιεν).

Δεκτή έκανε το Διοικητικό Συμβούλιο της Άκτωρ ΑΤΕ, που έλαβε χώρα στις 10 Οκτωβρίου 2022, την παραίτηση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου, Χρήστου Παναγιωτόπουλου, ενώ εξέλεξε ως νέο μέλος του και ταυτόχρονα νέο πρόεδρο & CEO τον Γιώργο Συριανό. Πρόκειται για τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Άκτωρ Παραχωρήσεις και πρόεδρο του ΣΤΕΑΤ (Συνδέσμου Τεχνικών Εταιρειών Ανωτέρων Τάξεων).  Όπως αναφέρεται αναλυτικά στην ανακοίνωση της Ελλάκτωρ, “το Διοικητικό Συμβούλιο της Άκτωρ ευχαριστεί τον κ. Παναγιωτόπουλο για την ουσιαστική και καθοριστική συμβολή του στην εξυγίανση, στην επανάκαμψη της ανταγωνιστικότητας και σημαντική ανάπτυξη εργασιών της Άκτωρ ΑΤΕ τα τελευταία δύο χρόνια. Η ανάληψη σημαντικών έργων στην Ελλάδα και το εξωτερικό και η επιστροφή της Άκτωρ ΑΤΕ σε πορεία κερδοφορίας υπό την ηγεσία του κ. Παναγιωτόπουλου, επανέφερε την εταιρεία στους πρωταγωνιστές των εξελίξεων του κατασκευαστικού κλάδου”. Καθήκοντα γενικού επιχειρησιακού διευθυντή της εταιρείας συνεχίζει να ασκεί ο Απόστολος Τζάβελλος.

Παράταση έως τις 27 Οκτωβρίου για τη συμμετοχή ειδικών και μη επενδυτών στην Αύξηση
Μετοχικού Κεφαλαίου, αποφάσισε το Διοικητικό Συμβούλιο της Παγκρήτιας Τράπεζας.
Η απόφαση ελήφθη λαμβάνοντας υπόψη το έντονο ενδιαφέρον νέων επενδυτών από
επιχειρηματικούς και εφοπλιστικούς κύκλους και τις σχετικές συζητήσεις που βρίσκονται σε
εξέλιξη. Η Αύξηση μέχρι και τις 11 Οκτωβρίου καλύφθηκε σε ποσοστό 35,24%, με την καταβολή συνολικού ποσού ύψους 34,78 εκατομμυρίων ευρώ, ένα ποσοστό το οποίο επετεύχθη μετά τις συντονισμένες ενέργειες της Διοίκησης και των στελεχών της τράπεζας και χωρίς την άσκηση των δικαιωμάτων της Lyktos Participations A.E. Σημειώνεται ότι τόσο κατά την προετοιμασία όσο και καθ’ όλη τη διάρκεια της Αύξησης η Διοίκηση της τράπεζας είχε την αμέριστη στήριξη της Τράπεζας της Ελλάδος. Η Διοίκηση εκτιμά ότι το παραπάνω ποσοστό είναι ένα εξαιρετικά ικανοποιητικό αποτέλεσμα το οποίο θα επιτρέψει στην τράπεζα να ολοκληρώσει τις προσπάθειές της για τη συγκέντρωση του ποσού που έχει προγραμματιστεί και να προχωρήσει απρόσκοπτα στην υλοποίηση του επιχειρηματικού και κεφαλαιακού της πλάνου, το οποίο έχει ήδη κατατεθεί στην Τράπεζα της Ελλάδος. Επενδυτικοί κύκλοι εκτιμούν ότι η παράταση του χρόνου συμμετοχής είναι προς το
συμφέρον της Τράπεζας και των μετόχων της καθώς θα δώσει τη δυνατότητα σε νέους
επενδυτές να συμμετέχουν στο κεφάλαιο της Παγκρήτιας, μιας τράπεζας που οδεύει με
αξιώσεις να καταστεί η πέμπτη μεγαλύτερη στη χώρα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ