today-is-a-good-day
20.1 C
Athens

Η ζωή μετά τις δημοσκοπήσεις, τα αεροταξί, οι 18 συμφωνίες με τη Σ.Αραβία, και η χρυσή εποχή του Real Estate

Τελικά οι πολυπόθητες δημοσκοπήσεις μετά την ιστορία των υποκλοπών δημοσιοποιήθηκαν και έδειξαν αυτό που όλοι φαντάζονταν: Ότι δηλαδή η κοινωνία έχει άλλες προτεραιότητες που την απασχολούν όπως την ακρίβεια και τον δύσκολο χειμώνα που έρχεται. Και εκεί φαίνεται ότι επικεντρώνει τη στρατηγική της η κυβέρνηση: Στην επούλωση των πληγών της ενεργειακής κρίσης και την ανακούφιση των πιο αδύναμων συμπολιτών μας. Και κάπως έτσι θα πορευτούμε στη ΔΕΘ, με αύξηση συντάξεων, κατάργηση εισφοράς αλληλεγγύης και ενίσχυση των νοικοκυριών που χρησιμοποιούν Φυσικό Αέριο. Και αμέσως μετά πιθανολογείται και ένα κυβερνητικό λίφτινγκ, με ταυτόχρονη ενίσχυση του πρωθυπουργικού γραφείου, προκειμένου να επιταχυνθεί το ζητούμενο της “φυγής προς τα μπροστά”. Εκτός και αν κάτι απρόβλεπτο ανατρέψει τους κατ αρχήν σχεδιασμούς του Μεγάρου Μαξίμου…

Στα επιχειρηματικά τώρα: Κυβέρνηση και τράπεζες αρχίζουν να μαζεύουν χρήματα ενόψει του δύσκολου χειμώνα, και σε αυτή την κατεύθυνση σκέφτονται να αναζητήσουν το κορωνοδάνειο που εγγυήθηκε το ελληνικό δημόσιο στην Aegean ύψους 150 εκ. Ευρώ. Η χρονιά για την αεροπορική εταιρία ήταν εξαιρετική και ως εκ τούτου αναζητείται μια φόρμουλα επιστροφής των χρημάτων πριν να προκύψει κάποια επόμενη κρίση και η εταιρία χρειαστεί νέα, πρόσθετη χρηματοδότηση. Σε αυτό το κλίμα πάντως, στην κυβέρνηση δεν βλέπουν με καλό μάτι τη σπατάλη χρημάτων της εταιρίας σε δράσεις επικοινωνιακού χαρακτήρα…

Πότε θα έρθουν τα αεροταξί στην Ελλάδα; Πρόκειται για ένα project φιλόδοξο μεν, υλοποιήσιμο δε. Η Orama Ventures υπολογίζει την επένδυση στα 600 εκατ. ευρώ και στόχος της είναι η χώρα μας να πρωταγωνιστήσει και να εφαρμόσει τεχνολογικές καινοτομίες. Το ζήτημα είναι πως έχουν πολλά να γίνουν ακόμα, όπως αναφέρουν πηγές με γνώση του θέματος. Το νομοθετικό πλαίσιο είναι μία από τις εκκρεμότητες, που πρέπει να κλείσουν. Επομένως, οι ίδιες πηγές εκτιμούν πως οι επενδύσεις θα αρχίσουν να τρέχουν σε βάθος τριετίας, με αποτέλεσμα τα πρώτα αεροταξί να βρεθούν στον αέρα σε βάθος πενταετίας.

Σε συνεννόηση βρίσκονται, όπως μαθαίνουμε, τα αρμόδια υπουργεία και οι κυβερνητικοί φορείς για την υλοποίηση των 18 συμφωνιών, που υπεγράφησαν μεταξύ σαουδαραβικών επιχειρήσεων και Ελλάδας, στην πρόσφατη επίσκεψη του διαδόχου του θρόνου, Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν. Όπως αναφέρουν πληροφορίες, μέσα στο έτος, μερικά από τα deals θα αρχίσουν να τρέχουν, και, κυρίως, αυτά, που αφορούν την ενέργεια και τις νέες τεχνολογίες. Σύντομα θα υπάρχουν και νέες επισκέψεις κλιμακίων από τη Σαουδική Αραβία στη χώρα μας.

Χρυσές εποχές διανύει το real estate στη χώρα μας, καθώς, πλέον, όλο και περισσότεροι επενδυτές και πολίτες του εξωτερικού αγοράζουν ακίνητα. Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, η ζήτηση είναι διπλάσια από Γερμανούς, ενώ και οι Αμερικανοί έχουν αναθαρρήσει. Μάλιστα, έρευνα της Engel Volkers αναφέρει ότι για πρώτη φορά η ζήτηση για ακίνητα στην Ελλάδα είναι η μεγαλύτερη, που έχει εκδηλωθεί σε χώρες της Μεσογείου. Κάτι, που αναμένεται να οδηγήσει σε αύξηση των τιμών ακινήτων, ιδιαίτερα στις νησιωτικές περιοχές και στο κέντρο της Αθήνας.

Στην εποχή των drones μπαίνουν τα ΕΛΤΑ, που επιταχύνουν τον ψηφιακό τους μετασχηματισμό με στόχο την αύξηση μεριδίων στην αγορά και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας. Παράλληλα, όπως μαθαίνουμε, η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις για ανανέωση των συμβάσεων, που έχει με μια σειρά από εταιρείες, όπως είναι η Amazon, ενώ πληροφορίες αναφέρουν πως έρχονται και νέα συμβόλαια από πολυεθνικές. Σε κάθε περίπτωση, η διοίκηση των ΕΛΤΑ στοχεύει φέτος στον εξορθολογισμό του ισολογισμού και την επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού.

Σε αναζήτηση 11 δισ. ευρώ βρίσκεται ο κλάδος της ακτοπλοΐας στην Ελλάδα. Ο λόγος είναι η ανανέωση του στόλου, ο οποίος είναι πλέον γερασμένος. Προς αυτή την κατεύθυνση, οι ναυτιλιακές εταιρείες αναμένουν τα νεότερα για επιδότηση της ανανέωσης του στόλου ή παροχή κινήτρων, που θα συμβάλλουν στον εκσυγχρονισμό του ελληνόκτητου στόλου.

Οι δύο διαγωνισμοί για τη Λάρκο – του ειδικού διαχειριστή και του ΤΑΙΠΕΔ – κρύβουν ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον παρασκήνιο. Δεδομένου ότι στα σχήματα, που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, βρίσκονται τόσο αραβικά, όσο και ισραηλινά συμφέροντα, και ότι οι δύο αυτές πλευρές έχουν πρόσφατα βρει κοινούς τόπους συνεργασίας, είναι πολύ πιθανό η κατάληξη αμφότερων των διαγωνισμών να βρει κερδισμένους άπαντες. Και, όπως πολύ καλά γνωρίζετε, είναι σημαντικό να μην υπάρχουν γκρίνιες από τους ενδιαφερόμενους, μετά από το τελικό αποτέλεσμα τέτοιου είδους διαγωνισμών…

Στη Formula 1 ετοιμάζεται να εισέλθει η Audi το 2026, όπως ανακοίνωσε η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Σύμφωνα με το Reuters, η Audi δεν θα κατέβει αυτόνομα στο πρωτάθλημα, αλλά σε συνεργασία με μία εκ των υπαρχόντων ομάδων της Formula 1, ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε την πρόθεσή της να προχωρήσει στη δημιουργία μίας νέας μονάδας στην Γερμανία. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρείας -η οποία είναι θυγατρική της Volkswagen- εντός του έτους θα γίνει γνωστή η ομάδα με την οποία θα συνεργαστεί, ώστε να συμμετέχει στο πρωτάθλημα της Formula 1, ενώ έχει γίνει γνωστό πως η Audi βρίσκεται ήδη, σε συζητήσεις με την ελβετική, Sauber. Παράλληλα, δύο ακόμα ομάδες που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα της Formula 1 -οι Aston Martin και Williams έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους για πιθανή συνεργασία με τη γερμανική μάρκα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ