Οι αλλαγές στην ΑΒ, οι επενδύσεις της Sunlight και η αγωνία για τις ανακοινώσεις των τραπεζών

Η ευελιξία και η πιο αποτελεσματική διαχείριση των λειτουργιών της στη μετά Covid εποχή,  με σκοπό την περαιτέρω ανάπτυξή της στα πρότυπα αλυσίδων του εξωτερικού, οδήγησαν την Ahold Delhaize στο να προχωρήσει σε διοικητικές αλλαγές στην ΑΒ Βασιλόπουλος.
Η Ζέτα Χειμωνίδου αναλαμβάνει το τμήμα Digital and Technology, ενώ η Όλγα Μιχαλοπούλου αναλαμβάνει την Διεύθυνση του τμήματος Marketing και εισέρχεται στη Διοικητική Επιτροπή. Από την ΑΒ Βασιλόπουλος αποχωρεί, μετά από 3,5 χρόνια, ο Σπύρος Γρηγοριάδης, ο οποίος ήταν VP Business Development και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της αλυσίδας, καθώς σύμφωνα με την ΑΒ, το τμήμα του ενσωματώνεται στις λοιπές διευθύνσεις. Έτσι, ο Jesper Lauridsen παραμένει Brand President ΑΒ, Albert και Brand Leader για την περιοχή της Κεντρικής και Νότιας Ευρώπης (CSE), μέχρι να αναλάβει καθήκοντα Brand President ο Νίκος Λαβίδας στις  20 Αυγούστου. Η Ελένη Προβίδη παραμένει επικεφαλής του τμήματος Legal and Compliance, ενώ ο Σοφοκλής Γιαννακού παραμένει επικεφαλής της Oικονομικής Διεύθυνσης. Επίσης, ο Δημήτρης Αρτικόπουλος σταθερή αξία της εταιρίας, παραμένει επικεφαλής του HR. Τέλος, ο Kalle Becker παραμένει SVP Operations & Supply Chain, όπως επίσης και ο Kees Rusius παραμένει SVP Buying and
Merchandising.

Δεν πρόκειται να σταματήσει η Sunlight στην εξαγορά του 51% του μετοχικού κεφαλαίου της A.Muller. Έρχονται και άλλες ειδήσεις έως τέλος του έτους. Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία τεχνολογίας που ειδικεύεται στις ολοκληρωμένες και καινοτόμες λύσεις αποθήκευσης ενέργειας για βιομηχανικές και εκτός δρόμου εφαρμογές, συνεχίζει το δυναμικό πλάνο επέκτασής της με την εξαγορά του 51% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας A. Müller GmbH Industriebatterien-Stromversorgungssysteme (A. Müller GmbH). Η συμφωνία ενισχύει περαιτέρω το δίκτυο πωλήσεων και υπηρεσιών της Sunlight Group, με στόχο να προσφέρει την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση στις ευρωπαϊκές αγορές – ειδικά σε ό,τι αφορά τα προϊόντα ιόντων λιθίου. Τα επόμενα νέα; Από την αγορά της Ευρώπης πάλι, με νέες εξαγορές…

Η Vivartia ετοιμάζεται για τις επόμενες κινήσεις της, οι οποίες περιλαμβάνουν εξαγορές. Ο αριθμός αυτών είναι τρεις χωρίς βέβαια να σημαίνει απαραίτητα πως θα προχωρήσει και στις τρεις εντός της χρονιάς. Άλλωστε, η CVC μέσω του Αλεξ Φωτακίδη έχει αναφερθεί ενδελεχώς στις προοπτικές εξαγορών…

Αναπτύσσεται η Gerobo, η εταιρεία του πρωην στελέχους της Gizelis , Γεράσιμου Γερολυμάτου. Η εταιρεία βρίσκεται σε φάση εμπλουτισμού του χαρτοφυλακίου της προκειμένου να παράσχει λύσεις για drones, εργοστάσια και logistics. Στο στόχαστρο όπως μαθαίνουμε έχει μπει και η ναυτιλία, η οποία βρίσκεται σε φάση ψηφιακού μετασχηματισμού.

Αυξήσεις στα ενοίκια παρατηρούν στελέχη της αγοράς real estate. Προβληματισμός δεν επικρατεί καθώς η ζήτηση, ακόμα και για αυξημένα ενοίκια, βρίσκεται στο ζενίθ, και παράγοντες της αγοράς εκτιμούν πως η αύξηση των τιμών θα συνεχιστεί. Μέχρι σήμερα η αύξηση αυτή τοποθετείται στο 35% μεσοσταθμικά σε όλη την Ελλάδα, με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη να κρατούν τα σκήπτρα των αυξήσεων.

Σε αναμονή των ανακοινώσεων για το δεύτερο τρίμηνο βρίσκεται η αγορά και φυσικά οι διοικήσεις των τραπεζών. Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για θετικά αποτελέσματα παρά την κρίση που συνεπάγεται ο πόλεμος στην Ουκρανία, η αύξηση του πληθωρισμού και η εκτίναξη του ενεργειακού κόστους. Ειδικότερα, αναμένεται μείωση των καταθέσεων και αύξηση των δανείων σε ιδιώτες και επιχειρήσεις. Επίσης, η κερδοφορία θα μειωθεί , όπως και τα κόκκινα δάνεια. Οι φόβοι πάντως των τραπεζιτών έχουν να κάνουν με την αύξηση, έστω μικρή, των κόκκινων δανείων. Εκτιμάται πως η αύξηση του κόστους ενέργειας και ο πληθωρισμός ίσως οδηγήσει σε αύξηση των κόκκινων δανείων. Κάτι ωστόσο που δεν έχει αποτυπωθεί ακόμα στα αποτελέσματα των τραπεζικών ιδρυμάτων.

Λίγο πριν ξεκινήσει ο ηλεκτρονικός πλειστηριασμός βρέθηκε αγοραστής για τις εκτάσεις Σαραντόπουλου – Περρωτή στην Μύκονο. Το σφυρί δεν θα ηχήσει καθώς βρέθηκε αγοραστής για τα τρία αγροτεμάχια επιφάνειας 44,6 στρεμμάτων στη θέση Κούνδουρος – Ακρωτήρι Αγράρι. Ο Σαραντόπουλος είναι ο γνωστός βιομήχανος που έχει σχέση με την αλευροβιομηχανία.

Έντονο ενδιαφέρον για την πώληση της Αττικής Οδού την ώρα που τα στοιχεία για τα έσοδα και την κίνηση, πιστοποιούν το γιατί το τίμημα για την παραχώρησή της αναμένεται να εκτιναχθεί. Ειδικότερα, έως και τον Απρίλιο του έτους η κίνηση έχει αυξηθεί 37% συγκριτικά με ένα χρόνο πριν, ενώ η κίνηση επιστρέφει στα προ πανδημίας επίπεδα. Το ΔΣ θα προτείνει μέρισμα, ενώ η ανοδική πορεία φαίνεται από τα έσοδα του 2021. Τα οποία ήταν 176,77 εκατ. ευρώ έναντι 151,5 εκατ. ευρώ το 2020 και τα καθαρά κέρδη σε 56,3 εκατ. ευρώ. Με ισχυρά ταμειακά διαθέσιμα και ίδια κεφάλαια το ΔΣ αναμένεται να προτείνει σημαντικό μέρισμα για τη χρήση του 2021.

Στην ανάπτυξη σημείων ανεφοδιασμού οχημάτων με LNG και CNG στοχεύει η αλλαγή της μετοχικής σύνθεσης της Blue Grid, που οδήγησε την ΕΛΙΝΟΙΛ και την Blue Grid στην από κοινού συμφωνία της μεταβίβασης του μεριδίου της ΕΛΙΝΟΙΛ στην BlueFuel προς την Blue Grid, η οποία πλέον θα κατέχει το 100% των μετοχών της εταιρίας. Στην ουσία αναγνωρίζονται οι σημαντικές προοπτικές της χρήσης του φυσικού αερίου ως καυσίμου για τις οδικές μεταφορές και με στόχο τη δημιουργία σταθμών ανεφοδιασμού υγροποιημένου και συμπιεσμένου φυσικού αερίου (LNG – CNG).

 

Σημαντικά είναι τα περιθώρια ανόδου για την Πλαστικά Θράκης φέτος, με τους αναλυτές να δίνουν αύξηση στη μετοχή έως 80% , ίσως και παραπάνω συγκριτικά με πέρυσι. Η άνοδος αυτή οφείλεται στις κινήσεις που γίνονται από τη διοίκηση της εταιρείας σχετικά με την ενίσχυση της παραγωγής και την υποκατατάσταση του τζίρου που χάνεται από τις μάσκες. Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία είχε δώσει μεγάλη βάση στις μάσκες, η ζήτηση των οποίων στο παρελθόν προσέφερε μεγάλη κερδοφορία. Ωστόσο, πλέον η ζήτηση έχει πέσει συγκριτικά με πέρυσι, ωστόσο η δραστηριότητα συνεχίζει να αναπτύσσεται. Και μαζί και οι επενδύσεις στα παραδοσιακά προϊόντα της Πλαστικά Θράκης.

Διαπραγματεύσεις διεξάγονται στο παρασκήνιο μεταξύ κυβέρνησης, Τράπεζας της
Ελλάδας και θεσμών προκειμένου να λυθεί ο γόρδιος δεσμός του Ηρακλής. Το
πρόγραμμα πρόκειται, όπως αναφέρουν πληροφορίες, να επεκταθεί χρονικά,
καθώς εκτιμάται πως συμβάλλει καθοριστικά στην εξυγίανση των τραπεζικών
ιδρυμάτων. Στόχος των θεσμών είναι να εγγραφεί μέρος των εγγυήσεων στο χρέος.
Από την κυβέρνηση θέλουν να έχει ολοκληρωθεί ο γύρος των διαπραγματεύσεων
μέσα στο καλοκαίρι, καθώς το πρόγραμμα Ηρακλής λήγει τον ερχόμενο
Οκτώβριο…Εκτιμήσεις που γίνονται από τραπεζικά στελέχη τοποθετούν το πρώτο
δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου για ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων.

Μια ιδιότυπη μάχη καταγράφεται μεταξύ των λιανέμπορων. Όπως μας έλεγε
στέλεχος γνωστής αλυσίδας η αγορά μετακινείται προς τα νησιά. Δηλαδή; Βλέπουν
τον τουρισμό που αυξάνεται ξανά, την έλλειψη υποδομών στα νησιά και θεωρούν
πως ανοίγοντας νέα καταστήματα στα νησιά θα αυξήσουν τα έσοδά τους. Ίσως
έχουν δίκιο οι άνθρωποι, πάντως το καλάθι της νοικοκυράς έχει μειωθεί σημαντικά
και ήδη καταγράφονται τάσεις συρρίκνωσης της κατανάλωσης στα σούπερ μάρκετ.

Δύσκολο το εγχείρημα, όμως κινήσεις γίνονται. Κορεατικές εταιρείες σκέφτονται να
κατέβουν σε λιμάνια της χώρας, προκειμένου να τα διεκδικήσουν. Με αυτό τον
τρόπο θέλουν να αποκτήσουν πρόσβαση στην αγορά της Ευρώπης, όμως ξεχνούν
κάτι βασικό. Αμερικανοί κατεβαίνουν στους διαγωνισμούς και ελληνικά σχήματα.
Από την άλλη οι σχέσεις ελληνικής ναυτιλίας με τους Κορεάτες είναι στενές. Όχι
τώρα, εδώ και πολλά χρόνια.

Τρεις νέες πτήσεις ενέταξε η Qatar Airways για την Ελλάδα. Αυτές συνδέουν την
Ντόχα με την…Σαντορίνη. Ενώ σκέψεις γίνονται και για άλλες συνδέσεις με
δημοφιλείς προορισμούς. Πάντως στη Σαντορίνη συρρέουν Άραβες, εκτός για
τουριστικούς λόγους, για σημαντικά projects. Για business δηλαδή, ιδιαίτερα σε
ξενοδοχεία (μικρά boutique hotels) και εκμετάλλευση παραλιών.

Ανάσα στις πλοιοκτήτριες εταιρείες αποτελεί η εκταμίευση μέσα στο μήνα των
επιδοτήσεων για τις άγονες γραμμές. Πρόκειται για 138 εκατ. ευρώ και βέβαια θα
δώσουν σημαντική ρευστότητα στις εταιρείες, οι οποίες έρχονται από μια
σημαντική πτώση εσόδων και κερδών κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ενώ, η
κίνηση στα πλοία φτάνει όπως μαθαίνει η στήλη τα προ πανδημίας επίπεδα.

Η στρατηγική για την περαιτέρω αύξηση των
εξαγωγών, οι πρωτοβουλίες ενίσχυσης και
υποστήριξης των εξαγωγικών επιχειρήσεων και η καμπάνια προώθησης του Συλλογικού Σήματος του ΣΕΒΕ “Μ MACEDONIA THE
GREAT” (Μακεδονικό Σήμα), απασχόλησαν
τις εργασίες της συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΕΒΕ-Συνδέσμου Εξαγωγέων, που φιλοξενήθηκε στο Κτήμα Γεροβασιλείου, στην Επανομή Θεσσαλονίκης.
Στην έναρξη της συνεδρίασης, ο Πρόεδρος
του ΣΕΒΕ, Σίμος Διαμαντίδης, επισήμανε ότι
ο ΣΕΒΕ επιδιώκει συναινέσεις και συνεργασίες με επιχειρήσεις και θεσμικούς φορείς,
με μοναδικό στόχο την ανάπτυξη του εξαγωγικού εμπορίου και την άνοδο των εξαγωγικών μεριδίων της χώρας στο εξωτερικό.
Στο πλαίσιο αυτό, ο ΣΕΒΕ αποτελεί τον κατεξοχήν φορέα υποδοχής, καταγραφής, επεξεργασίας και επίλυσης των προβλημάτων
των εξαγωγικών επιχειρήσεων, λειτουργώντας πρωτοποριακά από το 1975 ως εξειδικευμένο One-Stop-Shop για τις εξαγωγικές
επιχειρήσεις της χώρας.
ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΜΕ ΡΑΪΔΗ ΚΑΙ
ΜΑΣΟΥΤΗ
Να σημειωθεί ότι η συνεδρίαση αυτή ήταν
η δεύτερη μετά τη συγκρότηση σε σώμα
του νέου Δ.Σ. του ΣΕΒΕ. Ήταν μάλιστα, διευρυμένη με τη συμμετοχή των νέων Επίτιμων και Αναπληρωματικών Μελών του Δ.Σ.,
του νέου Εντεταλμένου Συμβούλου, Δημήτρη Ραΐδη, αλλά και του νέου Εξέχοντος Μέλους του ΣΕΒΕ, Ιωάννη Μασούτη, Προέδρου
& Διευθύνοντος Συμβούλου της “Διαμαντής
Μασούτης ΑΕ”, Προέδρου του ΕΒΕΘ και της
Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος,
ο οποίος δήλωσε ότι είναι στη διάθεση του
ΣΕΒΕ και του νέου Δ.Σ. για κάθε συνεργασία και στήριξη