today-is-a-good-day
16.9 C
Athens

Τα έργα της ΤΕΡΝΑ, το φιλέτο των Καμένων Βούρλων, η αισιοδοξία του Στάσση και το τέλος των ιπτάμενων δελφινιών

Ισχυρό ανεκτέλεστο 1,1 δισ. ευρώ, σταθερά ανοδική πορεία με έντονο αποτύπωμα σε ένα ευρύτατο φάσμα δραστηριοποίησης οδηγούν την Intrakat στο πλασάρισμα ως μια εκ των κορυφαίων εταιρειών του κλάδου. Τα παραπάνω αναφέρθηκαν μεταξύ άλλων στη Γενική Συνέλευση της εταιρείας. Όπως ανέφερε ο Πέτρος Σουρέτης, η εταιρεία εχει ενισχύσει την κεφαλαιακή της δομή με 51 εκατ. ευρώ, με τα ίδια κεφάλαιά της να ανέρχονται σε 100 εκατ. ευρώ, ενώ διεύρυνε τη μετοχική της βάση με την είσοδο θεσμικών επενδυτών. Επίσης η Intrakat έχει εισέλθει δυναμικά στην αγορά των ΑΠΕ με ισχυρό χαρτοφυλάκιο ώριμων έργων. Σημειώνεται, πως ερωτηθείς για το ενδεχόμενο εισόδου στο μετοχικό κεφάλαιο της Intrakat επενδυτών, ο κ.Κούτρας επεσήμανε: «Εμείς είμαστε ένα θεσμικό όργανο και ως Intrakat δεν έχουμε τίποτα να πούμε για αυτά, ούτε κουβέντες κάνουμε. Αυτά θα ανακοινωθούν, αν υπάρχουν κουβέντες που δεν ξέρω αν υπάρχουν, από εκεί που πρέπει».

Το δικό του μήνυμα έστειλε ο Γιώργος Περιστέρης, που έχει αρκετούς αποδέκτες. Στη ΓΣ της εταιρείας αναφέρθηκε στα υπερκέρδη των εταιρειών ενέργειας. «Είναι μια λέξη της μόδας τα «υπερκέρδη» των ενεργειακών εταιρειών. Έχουν κυκλοφορήσει στο παρελθόν κάποια νούμερα, κάποιοι αριθμοί, οι οποίοι πιστεύουμε είχαν προκύψει από κάποιους γρήγορους και βιαστικούς υπολογισμούς, προκειμένου να εξαχθούν κάποια πρώτα συμπεράσματα. Τα λεγόμενα «υπερέσοδα» αναφέρθηκαν, αλλά κατά σύμπτωση ξεχάστηκε να αφαιρεθούν τα υπερέξοδα της αντίστοιχης περιόδου». O ίδιος προσέθεσε δε πως «τα πράγματα είναι πολύ πιο μέτρια. Κατά την άποψη τη δική μου, το να απομονώνουμε μία συγκεκριμένη περίοδο επιλεκτικά, 3 μήνες από τον έναν χρόνο και 3 μήνες από τον άλλον και να ξεχνάμε τα υπόλοιπα διαστήματα, παραμορφώνει την εικόνα. Η εκτίμησή μας είναι ότι βλέποντας από το μέσο του 2021 που άρχισε να ανεβαίνει δραματικά η τιμή του φυσικού αερίου αλλά και κάνοντας μία όσο το δυνατόν πιο προσεχτική πρόβλεψη για μέχρι το τέλος του 2022, αυτή η ιστορία των «υπερεσόδων» δεν έχει καμία υπόσταση, γιατί όπως είπαμε πρέπει να αφαιρεθούν τα υπερέξοδα και οι επιστροφές ποσών στους καταναλωτές που έγιναν, γίνονται και θα συνεχίσουν να γίνονται με διάφορους τρόπους». Επίσης, διά στόματος Γιώργου Περιστέρη,  ακούσαμε πως ο όμιλος συμμετέχει σε επενδύσεις άνω του 6,5 δισ. ευρώ, πως έχει ανεκτέλεστο 5 δισ. ευρώ και πως από την επενδυτική δραστηριότητα του ομίλου θα δημιουργηθούν πάνω από 20.000 θέσεις εργασίας. Κάτι που δεν κάνει εντύπωση, καθώς ο όμιλος συμμετέχει σε εμβληματικά έργα. Το IRC Athens, η ολοκληρωμένη τουριστική και ψυχαγωγική ανάπτυξη με καζίνο στο Ελληνικό που θα αναβαθμίσει τη θέση της Αθήνας και γενικότερα της χώρας μας στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη και φυσικά η Εγνατία Οδός, ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της Ελλάδας. Και βέβαια, μεταξύ άλλων, οι συμμετοχές σε υπερσύγχρονους αυτοκινητόδρομους όπως η Νέα Οδός, η Κεντρική Οδός και η Ολυμπία Οδός, το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης καθώς και άλλες παραχωρήσεις και ΣΔΙΤ, όπως π.χ. σε λιμάνια, σε υποδομές ολοκληρωμένης διαχείρισης απορριμμάτων και σε τομείς της ψηφιακής οικονομίας. Η ηγετική θέση στον τομέα των παραχωρήσεων εξασφαλίζει στον όμιλο σταθερά, μακροπρόθεσμα έσοδα που λειτουργούν ως ασπίδα προστασίας απέναντι στις διακυμάνσεις του οικονομικού κύκλου. Επίσης, κι αυτό είναι ιδιαιτέρως σημαντικό στην τρέχουσα συγκυρία, εξασφαλίζει ένα ισχυρό και ποιοτικό επιπλέον ανεκτέλεστο έργων στην κατασκευαστική εταιρεία, την ΤΕΡΝΑ, με όρους εξαιρετικά ικανοποιητικούς.

Προβληματισμένη είναι η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ, παρά τα αντίθετα που διαρρέονται. Ο λόγος δεν είναι άλλος από την απόφαση του ΡΑΕ να μειώσει τη ρυθμιζόμενη απόδοση των επενδύσεων του ΑΔΜΗΕ. Ο διαχειριστής είχε ζητήσει αύξηση από το 6,9% στο 7,5%. Τελικά εγκρίθηκε 6,1%, κάτι που σημαίνει πως το κόστος για τον καταναλωτή είναι περίπου 1 με 2 ευρώ ετησίως, ενώ οι επενδύσεις που απειλούνται με καθυστερήσεις μετά την απόφαση θα φέρουν πολύ μεγάλες μειώσεις στους λογαριασμούς, καθώς μειώνουν σημαντικά τα ΥΚΩ. Δηλαδή, τις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας.

Παρά την πτώση στη μετοχή της ΔΕΗ ο Γιώργος Στάσσης εμφανίστηκε αισιόδοξος στη Γενική Συνέλευση της εταιρείας, τονίζοντας πως η τιμή θα ανέβει και προετοιμάζοντας το έδαφος για ενίσχυση της παρουσίας της εταιρείας σε νέες δραστηριότητες. Πρόκειται για τη δραστηριότητα της ηλεκτροκίνησης, των τηλεπικοινωνιών και των ΑΠΕ, όπου η εταιρεία έχει δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα και ίσως όχι άδικα. Η απάντησή του στα «παράπονα» των μετόχων για τη μη διανομή μερίσματος; Η επαναγορά μετοχών.

Ένα μεγάλο τουριστικό project τρέχει. Βγήκε σε δημόσια διαβούλευση η στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων στο Casta Nopia που αφορά στην επένδυση του ομίλου Λεπτού στην Κρήτη. Η επένδυση αφορά σε έκταση 973,5 στρεμμάτων στο δυτικό τμήμα της περιοχής του Κισσάμου και αφορά στη δημιουργία 830 κατοικιών. Έχει δρόμο μπροστά της η επένδυση, όμως κάτι κινείται…

Στη σέντρα βγάζει το ΤΑΙΠΕΔ ακίνητα της περιφέρειας. Σειρά παίρνει το ακίνητο στην περιοχή Λουτρόπολη Καμένων Βούρλων Ν.Φθιώτιδας, για το οποίο ξεκινά διεθνής πλειοδοτικός διαγωνισμός. Πρόκειται για ακίνητο έκτασης 456.916 τ.μ., μετά κτισμάτων συνολικής επιφάνειας περίπου 22.605 τ.μ., συμπεριλαμβανομένων του λειτουργούντος Ξενοδοχείου «ΓΑΛΗΝΗ», τριών (3) νεότερων μνημείων και μιας αναγνωρισμένης ιαματικής πηγής. Οι επενδυτές καλούνται να υποβάλουν φάκελο εκδήλωσης ενδιαφέροντος έως τις 31 Οκτωβρίου. Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι να ανοίξει ο φάκελος της αξιοποίησης για χρήσεις «Τουρισμού –Αναψυχής» και ιαματικών πηγών. Επομένως, εν αναμονή και άλλων διαγωνισμών…

Σημαντικές είναι οι επιπτώσεις του πληθωρισμού στην Creta Farms, που βλέπει τα περιθώρια κερδών της να μειώνονται. Και αυτό γιατί οι ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες είναι μεγάλες, ενώ η εταιρεία ήδη έχει προχωρήσει σε αύξηση της τιμής των προϊόντων της. Οι αυξήσεις που έχει κάνει μέχρι σήμερα είναι ύψους 8% και δεν αποκλείονται και άλλες αυξήσεις, εφόσον συνεχιστεί το ξέφρενο ράλι των τιμών. Οι επενδύσεις που έχει κάνει μέχρι σήμερα η εταιρεία ξεπερνούν τα 5 εκατ. ευρώ και δρομολογούνται νέες επενδύσεις μάλιστα αντίστοιχου ύψους για το 2023. Μέσα σε αυτές εντάσσεται και η κατασκευή μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με χρήση βιομάζας…

Παρελθόν θα αποτελούν από τον Αύγουστο τα ιπτάμενα δελφίνια στις ελληνικές θάλασσες, τα οποία κυριάρχησαν σε αυτές για περίπου μισό αιώνα. Ήδη η Attica Group έχει ναυπηγήσει τρία σύγχρονα Aero Highspeed, με την επένδυση να ξεπερνά τα 20 εκατ. ευρώ. Τα διάσημα δελφίνια θα αντικατασταθούν από τα νέα αυτά ταχύπλοα, τα οποία έχουν φιλικό στο περιβάλλον τρόπο λειτουργίας. Η ηλεκτροδότηση της καμπίνας εξασφαλίζεται με φωτοβολταϊκά πάνελ.

Εν αναμονή του νέου εργαλείου της ΕΚΤ βρίσκονται τράπεζες και επιχειρήσεις. Και αυτό γιατί όταν αυτό παρουσιαστεί, αναμένεται να ρίξει τα επιτόκια των ομολόγων. Επομένως, θα είναι πιο εύκολο να βγούν στην αγορά, όπως θέλουν σίγουρα δύο ελληνικές τράπεζες, και θα το πράξουν. Και άλλες μεγάλες εταιρείες, ήδη σηκώνουν λεφτά από το Χρηματιστήριο, όπως η Lamda, η Dimand και η Intralot.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ