Οι επενδύσεις των εφοπλιστών, ο νέος πρόεδρος του ESM και οι προκλήσεις της ενεργειακής αγοράς

Σημαντικές επενδύσεις δρομολογεί η Πλαστικά Θράκης για φέτος και σε βάθος επταετίας. Το επενδυτικό πρόγραμμα το φετινό αφορά σε επενδύσεις 42 εκατ.ευρώ, ενώ σε βάθος επταετίας το επενδυτικό πλάνο αφορά σε άνω των 235 εκατ.ευρώ. Μάλιστα, στο τραπέζι είναι και πιθανή εξαγορά μικρότερης εταιρείας από την Πλαστικά Θράκης προκειμένου να αναπτύξει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιό της και να οδηγηθεί σε οργανική ανάπτυξη. Σε σχέση με το πάγωμα του προγράμματος ιδίων μετοχών, η διοίκηση της εταιρείας απαντά πως πρόκειται να συνεχιστεί, αφού ανακοινώσει αποτελέσματα. Σε ό,τι αφορά στο ενεργειακό κόστος αυτό πλέον μετακυλίεται στους τελικούς πελάτες της εισηγμένης, ενώ οι διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας πιέζουν τα οικονομικά της μεγέθη.

Οι εφοπλιστές συνεχίζουν ακάθεκτοι τις επενδύσεις σε νέα πλοία, με νέες ναυπηγήσεις πλοίων και παραλαβές όσων έχουν ήδη παραγγείλει. Η έντονη δραστηριότητα αφορά στους: Κούστα, Λαιμό, Προκοπίου, Αλαφούζο, Αγγελικούση, Πίττα και τον όμιλο Τσάκου. Τα ναυπηγικά προγράμματα που έχουν ήδη ξεκινήσει αφορούν σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων. Από τάνκερ, έως μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, χύδην φορτίο και bulk. Οι εφοπλιστές βλέπουν, όπως λένε παράγοντες της αγοράς, σημαντική αύξηση των ναύλων, καθώς η παγκόσμια οικονομία «ζητά» τρόφιμα, ενέργεια και εμπορεύματα. Μετά από αρκετά χρόνια πτώσης των ναύλων, το μέλλον διαγράφεται λαμπρό.

Σε αναβρασμό η ενεργειακή αγορά. Ακούγονται διάφορα για είσοδο νέων επενδυτών, επέκταση παλαιότερων με εξαγορές, πωλήσεις εταιρειών ηλεκτρικής ενέργειας. Την έναρξη της κινητικότητας στον κλάδο έκανε ο Βαρδινογιάννης με την εξαγορά του 30% της Ελλάκτωρ, με αρκετούς επενδυτές να ενδιαφέρονται να μπουν στην ελληνική κατασκευαστική αγορά. Τι βλέπουν οι διεθνείς και εγχώριοι παίκτες; Πολύ απλά το Ταμείο Ανάκαμψης και τα έργα που τρέχουν. Μόνο τα ΣΔΙΤ που τρέχουν ή δρομολογούνται είναι περίπου ύψους 4 δισεκ. ευρώ. Όλα αυτά δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες για εξαγορές, είσοδο επενδυτών και δικαιολογούν την κινητικότητα στον κλάδο.

Και μιας και πιάσαμε τις κατασκευές οι εταιρείες ακονίζουν τα μαχαίρια τους. Πρόκειται για πέντε φράγματα και άλλα υδροδοτικά έργα ύψους 1,35 δις. ευρώ. Πρόκειται για πέντε έργα κατασκευής φραγμάτων στην Ενιπέα, στον Ταυρωνίτη, στη Χαβρία, στην Κέρκυρα και στην Αττική. Τα έργα γίνονται μέσω ΣΔΙΤ.

Στοιχήματα και προσδοκίες για τον νέο πρόεδρο του ESM. Η επιλογή του διαδόχου του Κλάους Ρεγκλινγκ έχει προγραμματιστεί για τις 23 Μαϊου, με τη χώρα μας να ευελπιστεί έναν πιο φιλικό στην Ελλάδα επικεφαλής. Πάντως οι Γερμανοί θέλουν να βάλουν πιο δυνατό πόδι και στον ESM