today-is-a-good-day
18.1 C
Athens

Οι Ρωσικές χρυσές βίζες, τα προβλήματα της Cosco, η Λάρκο, η δανέζικη φέτα και οι αλλαγές στα Google Analytics

Αναπροσαρμογές στον σχεδιασμό για προσέλκυση Ρώσων επενδυτών φέρνει ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι κυρώσεις εις βάρος ολιγαρχών. Το πρόγραμμα Χρυσής Βίζας είχε προσελκύσει ορισμένους Ρώσους, κάτι που πλέον δεν υφίσταται, καθώς απομονώνονται διεθνώς. Το πρόβλημα δημιουργείται σε αρκετές εταιρείες, που είχαν ανοίξει γραφεία για χρυσές βίζες σε Ρώσους και παράλληλα έδιναν και ακίνητα . Δηλαδή, δραστηριοποιούνταν και στο Real Estate, και σήμερα αντιμετωπίζουν πρόβλημα. Αυτές οι εταιρείες βρίσκονται κυρίως στην Βόρεια Ελλάδα και στην Κρήτη, όπου οι Ρώσοι έχουν μια ιδιαίτερη αγάπη.

Πάνω από 1.500 επιχειρήσεις έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα Γέφυρα και ρυθμίζουν τα χρέη τους. Τα αποτελέσματα είναι ικανοποιητικά, αλλά απέχουν σαφώς από το ιδεατό αποτέλεσμα, αν υπολογίσει κανείς τον αριθμό των επιχειρήσεων που οφείλουν σε τράπεζες. Ωστόσο, οι διαχειριστές κόκκινων δανείων έχουν ρυθμίσει ένα μεγάλο ποσό, πάνω από 10 δισεκ. ευρώ και αυτό δημιουργεί ικανοποίηση. Μόνο η Intrum έχει καταφέρει να ρυθμίσει περίπου 5 δισεκ. ευρώ προβληματικών δανείων.

Προβλήματα στην Cosco. Τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε για το 2021 ήταν θετικά, ωστόσο τα δύσκολα είναι μπροστά. Αφενός ακυρώθηκε το master plan και η εταιρεία παγώνει τις επενδύσεις της. Ή έστω καθυστερεί. Πρόκειται για υποχρεωτικές επενδύσεις, επομένως ίσως δημιουργηθούν προβλήματα με το Δημόσιο. Στο παραπάνω σκηνικό προσθέστε αφετέρου τον πόλεμο στην Ουκρανία και τη μείωση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία έχει μειώσει τα έσοδα. Και βεβαίως η αύξηση του μεταφορικού και ενεργειακού κόστους, που οδηγεί την εταιρεία στην αντίστοιχη αύξηση των τελών για μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων.

Από τον πάγο βγαίνει το έργο του Σχιστού. Πρόκειται για τον τριπλό κόμβο στον Σκαραμαγκά, που θα δημιουργήσει καλές συνθήκες μεταφορών στους κατοίκους της Δυτικής Αττικής. Είναι ένα έργο, που μετρά … δεκαετίες, από το 1997. Το 2011 υπήρξε νέα μελέτη και από τότε …σιωπή. Το ζητούμενο είναι πράγματι να ξεμπλοκάρει το έργο και να μην  πρόκειται για ένα ακόμα πυροτέχνημα. Σε κάθε περίπτωση, πρόθεση του υπουργείου είναι το project να τρέξει μέσα στο έτος.

Πλησιάζει η ώρα της κρίσης για τη ΛΑΡΚΟ, καθώς στις 31 Μαρτίου πρέπει να κατατεθούν οι προσφορές. Πάντως, από τους έξι ενδιαφερομένους , πέσαμε στους 3. Και σήμερα μαθαίνουμε πως έχει μείνει στην ουσία ένας και ο άλλος μπαλαντζάρει. Ας μην εκπλαγούμε αν δούμε τελικά να μην κατεβαίνει κανείς και το έργο πάει ακόμα πιο πίσω.

Με καθυστέρηση τριών ετών, από τότε που η Κομισιόν είχε προσφύγει κατά της Δανίας, το  Ευρωδικαστήριο γνωμοδότησε, μέσω της Γενικής Εισαγγελέως του, ότι η σκανδιναβική χώρα παραβίασε τη νομοθεσία της ΕΕ, καθώς δεν εμπόδισε δανέζικες εταιρείες να παράγουν και να εξάγουν λευκό τυρί, με την ετικέτα, «Φέτα». Κάλλιο αργά, παρά ποτέ για τους Έλληνες παραγωγούς.

Και επίσημα εντάσσεται στο δυναμικό του ομίλου εταιρειών Mantis, του Αλέξανδρου Κρομμύδα, η Μαλαματίνα, έπειτα από απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης, που επικύρωσε το σχέδιο εξυγίανσης της ιστορικής οινοποιίας, τέλη του 2022 μετά από σειρά αναβολών. Θυμίζουμε ότι, ο νέος ιδιοκτήτης είχε δεσμευθεί να καλύψει το σύνολο των υποχρεώσεων της Μαλαματίνας προς τις τράπεζες, την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία, καθώς και όποια ποσά χρειαστούν για ενδιάμεση χρηματοδότηση. Έχει δε, αναλάβει ενεργό ρόλο στην Μαλαματίνα, προχωρώντας σε χρηματοδότηση ενός μεγάλου μέρους του τρύγου του 2020, αγοράζοντας τη μεγαλύτερη ποσότητα σταφυλιών ποικιλίας Σαββατιανού που έχει αγοραστεί τα τελευταία χρόνια.

Σε επίπεδα ρεκόρ ανήλθαν οι περυσινές πωλήσεις της Titan Cement International SA, ανερχόμενες σε €1,714 δισ. αποτυπώνοντας την υψηλότερη ζήτηση και τα βελτιωμένα επίπεδα τιμών σε όλες τις περιοχές. Ωστόσο όπως επισημαίνει η Διοίκηση της τσιμεντοβιομηχανίας, η πρωτοφανής αύξηση του κόστους κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του EBITDA σε ποσοστό 4,6% από το 2020.

Τις εγκρίσεις για την εξαγορά του κινηματογραφικού στούντιο, Metro-GoldwynMayer (MGM), ύψους $8,5 δισ., ανακοίνωσε ότι έλαβε η Amazon από τις ρυθμιστικές Αρχές. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη εξαγορά της εταιρείας εδώ και πέντε χρόνια. H Amazon συμφώνησε τον περασμένο Μάιο να εξαγοράσει την MGM, προκειμένου να ενισχύσει την παρουσία του Prime στον χώρο του streaming. Το κινηματογραφικό στούντιο, MGM, που βρίσκεται πίσω από τις ταινίες του James Bond, προσθέτει κατάλογο 25.000 ωρών, που η Amazon θα μπορούσε να χωρίσει μεταξύ της υπηρεσίας Prime Video ή της δωρεάν ροής της τηλεόρασης IMDb, που υποστηρίζεται από διαφημίσεις.

Την επέκταση του συμβολαίου της θυγατρικής της στο Μαρόκο με την La Marocaine Des  Jeux et des Sports (MDJS), ανακοίνωσε η Intralot. Ειδικότερα, η Intralot ανακοίνωσε την επέκταση του τρέχοντος συμβολαίου της Intralot Maroc, θυγατρικής του oμίλου Intralot, που λειτουργεί ως προμηθευτής τυχερών παιχνιδιών στο Μαρόκο, με την La Marocaine Des Jeux et des Sports (MDJS), την κρατική λοταρία αθλητικού στοιχηματισμού και άλλων τυχερών παιχνιδιών του Μαρόκου, για ένα επιπλέον έτος. Το συμβόλαιο πλέον, λήγει στις 31.12.2023

Κύκλο εργασιών ύψους €19 εκατ. εμφάνισε η Noval Property το 2021, με τα κέρδη προ φόρου εισοδήματος να διαμορφώνονται σε €15 εκατ. Στις 31 Δεκεμβρίου 2021, το χαρτοφυλάκιο της θυγατρικής του ομίλου Βιοχάλκο περιελάμβανε 44 ακίνητα (το ένα έμμεσα, μέσω κοινής εταιρείας με επενδυτική εταιρεία ακίνητης περιουσίας), κυρίως στην Ελλάδα και επιλεκτικά στην Βουλγαρία. To portfolio αποτελείται από συγκροτήματα γραφείων, εμπορικά κέντρα, κέντρα logistics και τουριστικά ακίνητα,  συνολικής δομημένης επιφάνειας περίπου 453.000 τ.μ. Η Noval Property κατέγραψε αύξηση 13,35% σε ετήσια βάση στην εύλογη αξία του επενδυτικού της χαρτοφυλακίου, στα €413,29 εκατ. (στις 31 Δεκεμβρίου 2021). Αυτή η αύξηση επιτεύχθηκε ως αποτέλεσμα της ολοκλήρωσης συγκεκριμένων αναπτυξιακών έργων, των νέων εξαγορών και της ενεργής διαχείρισης των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας.

Στην υποβάθμιση του στόχου της για την παγκόσμια παραγωγή οχημάτων τον Απρίλιο
κατά 150.000, στα 750.000 οχήματα, προέβη η Toyota Motor Corp, καθώς η συνεχιζόμενη έλλειψη ημιαγωγών και η πανδημία επηρεάζουν αρνητικά τα σχέδια παραγωγής της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η παγκόσμια παραγωγή οχημάτων της  Toyota θα μειωθεί 10% τον Μάιο και 5% τον Ιούνιο, σε σχέση με τις προηγούμενες εκτιμήσεις που δόθηκαν στις αρχές του έτους. Η ανακοίνωση έρχεται σχεδόν μια εβδομάδα αφότου η αυτοκινητοβιομηχανία είπε ότι θα μειώσει την εγχώρια παραγωγή μέχρι και 20% στη διάρκεια των μηνών Απριλίου, Μαΐου και Ιουνίου.

Σε ανακοπή της δυναμικής αύξησης που προμήνυε ένα δυνατό δίμηνο για τον Μάρτιο- Απρίλιο οδηγείται η διαφημιστική δαπάνη, η οποία απορροφά τις πρώτες επιπτώσεις από τον «πόλεμο» της ακρίβειας. Συγκεκριμένα, «φρένο» πατά η επένδυση σε διαφήμιση, ανατρέποντας τις αισιόδοξες εκτιμήσεις που μιλούσαν για επιπλέον άνοδο και μάλιστα με διψήφιο ποσοστό. Η συνολική εκτίμηση για την πορεία της δαπάνης για το 2022 πλέον ανασκευάζεται, με τον πήχη να τοποθετείται αρκετά χαμηλότερα και το πρόσημο να προμηνύεται οριακά θετικό. Πάντως στις εξαιρέσεις περιλαμβάνεται η Εθνική Ασφαλιστική με τον Γιάννη Κοτόφωλο να αιμοδοτεί την άνυδρη αγορά…

Η Ναταλία Συμεωνίδου αποτελεί τη νέα Marketing Director της Nova, εισερχόμενη στο δυναμικό της εταιρείας. Έμπειρο στέλεχος της αγοράς επικοινωνίας, προέρχεται από τη McCann Worldgroup, με τελευταία της θέση αυτήν της Head Of Strategy. Συνεργάστηκε με τη McCann τα τελευταία 15 χρόνια από διάφορες θέσεις, συμπεριλαμβανομένων των Strategic Planning Director και Group Account Director.

Την κατάργηση των Universal Analytics από το 2023 ανακοίνωσε η Google, περνώντας στη νέα έκδοση Google Analytics 4 (GA4). «Τα Universal Analytics είναι εργαλείο που δημιουργήθηκε για μια γενιά διαδικτυακών μετρήσεων που είχε ως βάση το desktop web, ανεξάρτητα sessions και πιο εύκολα παρατηρήσιμα data από τα cookies», σχολίασε ο Russell Ketchum, Director, Product Management της Google. «Αυτή η μεθοδολογία measurement καθίσταται γρήγορα απαρχαιωμένη». Τα Google Analytics 4 διαφέρουν καθώς λειτουργούν διαπλατφορμικά, δεν στηρίζονται στα cookies και χρησιμοποιούν ένα μοντέλο data με βάση τα συμβάντα για measurement. Επίσης, δεν αποθηκεύουν διευθύνσεις IP, κάτι που μπορεί να βοηθήσει τα brands να ευθυγραμμιστούν με τις ρυθμίσεις ιδιωτικότητας. Σύμφωνα με τους αναλυτές,  η μετάβαση θα πραγματοποιηθεί σε περίπου 15 μήνες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ