today-is-a-good-day
19.6 C
Athens

Οι επιτυχίες του Κ.Χατζηδάκη, το νέο έργο της Mytilineos, η κατάσταση έκτακτης ανάγκης της Coca Cola και η νίκη της ΔΕΠΑ έναντι των Τουρκων

Μαθαίνουμε ότι ο Πρωθυπουργός από αλλού περίμενε credits στο κυβερνητικό έργο και από αλλού τα βρίσκει. Σύμφωνα με ανθρώπους που συνομιλούν με τον πρωθυπουργό, ο Κ.Μητσοτάκης είναι ενθουσιασμένος με τη δουλειά του Κ.Χατζηδάκη στο υπουργείο εργασίας, και θεωρεί ότι αν καταφέρει να ξεμπερδέψει με το πρόβλημα των εκκρεμών συντάξεων μέχρι το καλοκαίρι, η κυβέρνησή του θα έχει λύσει ένα από τα μεγαλύτερα κοινωνικά προβλήματα των τελευταίων δεκαετιών.  Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο κ. Χατζηδάκης δουλεύει αθόρυβα χωρίς να μιλά πολύ και αυτό ήδη φαίνεται…

Άλλη μια μεγάλη επιτυχία για την Mytilineos η οποία εξασφαλίζει ένα μεγάλο έργο υποδομών για τη χώρα. Η κοινοπραξία, Mytilineos SA – Rover Maritime SL – HDK SA, αναδείχθηκε ανάδοχος του έργου “6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής” του ΟΛΘ, προϋπολογισμού €150 εκατ., κατά το παρόν στάδιο του διαγωνισμού. Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί το σημαντικότερο μέρος των Υποχρεωτικών Επενδύσεων που έχει αναλάβει η ΟΛΘ Α.Ε., βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο, και το οποίο πρόκειται να αναβαθμίσει τη θέση του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης στη λιμενική βιομηχανία, παρέχοντας τη δυνατότητα απευθείας εξυπηρέτησης πλοίων εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών (Ultra Large Container Vessels), χωρητικότητας έως 24.000 TEU.

Πράσινες επενδύσεις φέρνει το 2022 για τα ΕΛΠΕ. Τα οποία, όμως, και εδώ κρύβεται η είδηση, έχουν συστήσει ειδική ομάδα στο εσωτερικό τους. Η οποία αναλύει και ψάχνει επενδυτικές ευκαιρίες στο εξωτερικό. Και, ειδικότερα, στα Βαλκάνια. Ο Σιάμισιης πιστεύει πως οι πράσινες επενδύσεις (πάνω από 400 εκατ. ευρώ), που σχεδιάζονται για φέτος, δεν γίνεται να μην περιλαμβάνουν επενδύσεις σε πράσινη ενέργεια στο εξωτερικό. Παράλληλα, ο μετασχηματισμός της εταιρείας έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και το μέρισμα στους μετόχους αναμένεται να είναι γενναίο. Και θα περιλαμβάνει, όχι μόνο το κλασικό μέρισμα, αλλά και μπόνους από την πώληση της ΔΕΠΑ.

Δεν είναι εύκολη η κατάσταση στις ελληνικές εταιρείες. Coca Cola, Frigoglass, τουριστικές εταιρείες, βιομηχανίες, ναυτιλιακές, αεροπορικές εταιρείες και εξαγωγές. Οι πρώτοι κλάδοι, που πλήττονται από τη ρωσική εισβολή και αναμένεται να ζήσουν στο πετσί τους την επέλαση του Πούτιν. Παράλληλα, υπάρχουν και ωφελημένοι, οι εταιρείες μετάλλων, οι μεγάλοι του κλάδου, Mytilineos , Elvalhacor και άλλοι, που ασχολούνται με αλουμίνιο, χαλκό και χάλυβα. Η Coca-Cola HBC έθεσε σε εφαρμογή τα σχέδια έκτακτης ανάγκης έθεσε, που προβλέπουν αναστολή λειτουργίας του εργοστασίου εμφιάλωσης. Σύμφωνα με πηγές της εταιρείας, η συγκεκριμένη απόφαση αποτελεί μέρος ειδικού πλάνου, έχοντας πάντα σε απόλυτη προτεραιότητα την ασφάλεια των εργαζόμενων της.

Η αγορά έχει στρέψει το βλέμμα στη συνεδρίαση της ΕΚΤ, στις 10 Μαρτίου, όπου συνεδριάζει το συμβούλιο νομισματικής πολιτικής. Αναμένονται κρίσιμες αποφάσεις, καθώς οι προβλέψεις για τον πληθωρισμό, μετά την εισβολή στην Ουκρανία, αλλάζουν επί τα χείρω. Μεγάλο ερώτημα είναι τι θα γίνει με την αύξηση των επιτοκίων, καθώς πληθαίνουν οι φωνές που ζητούν μικρότερη αύξηση και ίσως και αναβολή, με στόχο να στηριχθεί η αγορά και οι επιχειρήσεις. Παρόμοιες κινήσεις γίνονται και στην Αμερική.

Μεγαλώνει συνέχεια η διαφημιστική εταιρία Choose ,η οποία μετά την ανάληψη της διοίκησης από τον Γιάννη Δέτση, όχι μόνον διασώθηκε, αλλά αναπτύχθηκε, κατάφερε να γίνει ανταγωνιστική, και πλέον συγκαταλέγεται ανάμεσα στους σοβαρότερους και πιο αξιόπιστους παίκτες της αγοράς. Οπότε μόνο τυχαία δεν είναι η σύμβαση με την Choose την οποία υπέγραψε το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας για το έργο «Καμπάνια ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης για τον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη και το Εθνικό Μητρώο Υποδομών του ΤΕΕ», ποσού 1.350.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Στο πλαίσιο της σύμβασης, η Choose αναλαμβάνει την εν λόγω καμπάνια ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης που περιλαμβάνει επικοινωνιακή υποστήριξη, συνέδρια, έντυπο υλικό, δράσεις στο διαδίκτυο κ.α.

Αναπτύσσεται η Dοvalue η οποία έχει θέσει ως στόχο να αναπτυχθεί τόσο σε επίπεδο διαχείρισης και βεβαίως στο real estate. Στόχος της, η αύξηση του χαρτοφυλακίου της και, βεβαίως, ο μετασχηματισμός της με νέα μοντέλα λειτουργίας. Η εταιρεία έχει μερίδιο 30% στα δευτερογενή δάνεια και έχει θέσει ως στρατηγικό της στόχο την ανάπτυξη της πλατφόρμας altamiraproperties, η οποία ήδη φιλοξενεί πάνω από 2.000 ακίνητα Σημειώνεται πως η εταιρεία ρύθμισε πάνω από 47.200 δάνεια, ύψους 3,1 δισ. ευρώ.

Πλαστικά Θράκης: Ακούγεται έντονα πως υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για να μπει fund (με μειοψηφικό ποσοστό), καθώς η εταιρεία έχει θετικά οικονομικά μεγέθη. Σημειώνεται πως σήμερα έχει ποσοστό 43,29% ο Κ. Χαλιορής και 20,85% η Ευτυχία Χαλιορή. Το ενδιαφέρον μαθαίνουμε πως υπάρχει, το αν θα υπάρξει κάποια ανακοίνωση, άγνωστο. Πάντως, η διοίκηση της εταιρείας ετοιμάζει και επενδύσεις στο εξωτερικό.

Κι ενώ η – ουκρανικών συμφερόντων – πλατφόρμα delivery, Rocket, κούνησε μαντήλι στην Ελλάδα, μια άλλη συνεχίζει να αναπτύσσεται, επενδύοντας στη διανομή προϊόντων λιανικής. Πρόκειται για τη Wolt, η οποία δημιούργησε τρία νέα dark stores στο δίκτυο του Wolt Market, σε Γλυφάδα, Κατεχάκη και Θεσσαλονίκη.

Πάνω από €2,1 δισ. ήταν οι εξαγωγές το 2021 για την αλυσίδα ένδυσης και κλωστοϋφαντουργίας στην Ελλάδα, που, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής – Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ), κάλυψε σε μεγάλο βαθμό τις απώλειες που προκάλεσε η πανδημία το 2020. Σε αυτό συνέβαλαν, τόσο η αύξηση των εξαγωγών κατά 33,8%, όσο και η σημαντική αύξηση των λιανικών πωλήσεων στην εγχώρια αγορά κατά 43,4%. Μάλιστα, από το δεύτερο τρίμηνο και μέχρι το τέλος του 2021, καταγράφηκε σημαντική ανάκαμψη του κλάδου και σταδιακή επιστροφή σε επίπεδα, που πλησιάζουν τα προ πανδημίας.

Το LinkedIn εισέρχεται στο «σύμπαν» των podcasts σε συνεργασία με τη Verizon. Η νέα άφιξη περιγράφεται ως «πιλοτικό πρόγραμμα με την υποστήριξη των διαφημιζόμενων» και δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τη Verizon, με στόχο να μετατρέψει το podcasting σε μια βιομηχανία περισσότερο προσανατολισμένη στο community. Συνδυάζοντας τη ραγδαία αύξηση της απήχησης των podcasts ευρέως με τις διευρυνόμενες και δυναμικές δυνατότητες
networking της πλατφόρμας, το LinkedIn φιλοδοξεί να διευκολύνει τους ακροατές να αλληλεπιδράσουν με τους creators και αντίστροφα, επιτρέποντας στους δημιουργούς να μοιράζονται επιπλέον περιεχόμενο με το κοινό «μέσω posts, videos, newsletters, LinkedIn Live events και άλλα».

Η επιτάχυνση των επενδύσεων σε οπτικές ίνες, 5G και έργα ψηφιακού μετασχηματισμού, χαρακτηρίζουν τη στρατηγική του ομίλου ΟΤΕ. Όπως δήλωσε ο CEO του ομίλου, Μιχάλης Τσαμάζ, με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για το 2021, αυτά, “αντανακλούν ισχυρή ανταγωνιστική θέση, καθώς επενδύουμε συνεχώς, εδώ και δέκα χρόνια, για να διασφαλίσουμε τις υπηρεσίες προς τους πελάτες μας και να βελτιώνουμε τα δίκτυά μας”.
Ο όμιλος κατέγραψε αύξηση εσόδων 5%, στα €891 εκατ., το 2021, ενώ στην Ελλάδα, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 4,5%, στα €812,5 εκατ., υποστηριζόμενα από: Τη σταθερή ζήτηση για υψηλότερες ταχύτητες στη σταθερή, την αυξημένη κίνηση δεδομένων στην κινητή, αυξήσεις των εσόδων σε επιμέρους λειτουργίες. Η εταιρεία έχει θέσει στον στρατηγικό της σχεδιασμό την υλοποίηση επενδύσεων ύψους €3 δισ. Αυτές οι επενδύσεις εντοπίζονται κυρίως, στους τομείς του 5G και στην επέκταση του δικτύου Fiber to the Home σε περισσότερα νοικοκυριά της χώρας. Παράλληλα, στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος αναμένεται να τεθεί και ο κλάδος ICT.

Υπέρ της ΔΕΠΑ Εμπορίας απεφάνθη το Εφετείο της Στοκχόλμης, απορρίπτοντας την αγωγή της τουρκικής εταιρείας, BOTAS, κατά της απόφασης του διεθνούς διαιτητικού δικαστηρίου (ICC) του 2020. “Η τελευταία αυτή εξέλιξη, που συνιστά αποτέλεσμα των συντονισμένων ενεργειών της νομικής υπηρεσίας της ΔΕΠΑ Εμπορίας, των εξωτερικών νομικών συνεργατών, αλλά και των στελεχών της, επιβεβαιώνει τη δικαίωση της ελληνικής εταιρείας από το διαιτητικό δικαστήριο, το οποίο είχε αποφασίσει την αναδρομική μείωση της τιμής προμήθειας φυσικού αερίου”, αναφέρει η εταιρεία. Σε συμμόρφωση με τη διαιτητική απόφαση, η τουρκική εταιρεία φυσικού αερίου είχε καταβάλει στην ΔΕΠΑ, στις 5 Μαρτίου 2020, το σύνολο των αναδρομικών χρεώσεων και η ελληνική εταιρεία με τη σειρά της, έναν μήνα αργότερα, επέστρεψε στους πελάτες της τα ποσά που αντιστοιχούσαν σε κάθε έναν από αυτούς. Το συνολικό ποσό που επεστράφη στους πελάτες της ΔΕΠΑ ανερχόταν σε €120 εκατ., αποτελώντας σημαντική ένεση ρευστότητας για την εγχώρια αγορά ενέργειας, σε μια δύσκολη συγκυρία εν μέσω πανδημίας. Με την απόφαση του Εφετείου της Στοκχόλμης μπαίνει τέλος στην εμπορική διένεξη μεταξύ των δύο εταιρειών, που ξεκίνησε το 2009, για την αναπροσαρμογή της συμβατικής τιμής του φυσικού αερίου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ