Η άνοιξη των τραπεζών, η νέα ημέρα του East Med, η επιστρεπτέα στην εστίαση και η γκρίνια για το Δ.Σ της ΕΥΔΑΠ

Ξεκινά το μεγαλύτερο αγκυροβόλιο ανοιχτής θαλάσσης από την Motor Oil. Ειδικότερα, στο διυλιστήριο στους Αγίους Θεοδώρους, η εταιρεία ξεκίνησε τη λειτουργία του, που είναι πολλαπλών ναυδέτων, τόσο από πλευράς μεγέθους πλοίων, όσο και βάθους. Πρόκειται για μια σημαντική επένδυση, μέσω της οποίας το διυλιστήριο θα μπορεί να εξυπηρετεί πετρελαιοφόρα. Έτσι, αναμένεται και αύξηση της κίνηση στο διυλιστήριο με μεγαλύτερες ποσότητες πετρελαίου, τώρα που οι τιμές έχουν πάρει και την ανιούσα.

Ικανοποίηση επικρατεί στις διοικήσεις των τραπεζών. Το ανοδικό σερί των τραπεζικών μετοχών, σε συνδυασμό με την επιστροφή των ξένων μακροπρόθεσμων επενδυτών, δίνει «δύναμη» στις διοικήσεις των τραπεζών να προχωρήσουν με πιο γρήγορα βήματα στην εξυγίανση των ισολογισμών τους. Στόχος, ο μονοψήφιος δείκτης εντός του έτους και παράλληλα να υπάρχει αυξημένη κερδοφορία. Όλα δείχνουν πως φέτος θα είναι η χρονιά των τραπεζών, με τους οίκους αξιολόγησης και τους αναλυτές να το επιβεβαιώνουν σε όλες τους τις προβλέψεις.

Ανατροπές και προβληματισμούς φέρνουν οι κινήσεις των Αμερικανών για πάγωμα του EastMed.Ο λόγος είναι πως είχαν επενδυθεί πολλές προσδοκίες για αυτή τη σύνδεση, για λόγους κυρίως ουσίας. Τώρα, βέβαια, ακούγεται πως προωθείται σύνδεση Ελλάδας και Αιγύπτου. Δηλαδή, η Κύπρος στην απέξω. Όλοι βλέπουν δάκτυλο Ερντογάν και όχι άδικα…

Μαζική επιστροφή στα ΕΛΤΑ μεγάλων εταιρειών που είχαν φύγει από την κρατική επιχείρηση για τη διανομή λογαριασμών τους, παρά τα μεγάλα προβλήματα στην ποιότητα, την ταχύτητα και τη γενικότερη εξυπηρέτηση των πελατών τους, φέρνει η νέα χρονιά. Έτσι, μετά την ΕΥΔΑΠ, η ΔΕΗ, ο ΟΤΕ, η Amazon, η H&M και άλλες εταιρείες φαίνεται πως προτιμούν τα ΕΛΤΑ για τη διανομή των λογαριασμών και της αλληλογραφίας τους, γεγονός που δημιουργεί αισιοδοξία για αύξηση των εσόδων στον εν λόγω κλάδο. Καλό θα ήταν να επενδυθούν τα έσοδα αυτά σε προσωπικό και εργαλεία, γιατί διαφορετικά το τραίνο του ανταγωνισμού για άλλη μια φορά θα χαθεί.

Διαπραγματεύσεις με τις Βρυξέλλες και τους αξιωματούχους διεξάγονται με το υπουργείο Οικονομικών. Ο λόγος είναι η διαγραφή της επιστρεπτέας στην εστίαση. Η κυβέρνηση βρίσκεται κοντά στη συμφωνία, η οποία θα βοηθήσει σημαντικά τον κλάδο και θα γλιτώσει την κυβέρνηση από γκρίνιες. Η αλήθεια είναι πως ο συγκεκριμένος τομέας της ελληνικής οικονομίας έχει πληγεί ιδιαίτερα από την πανδημία και τα περιοριστικά μέτρα. Το πρόβλημα είναι ότι αν το αποδεχθούν οι Βρυξέλλες, χιλιάδες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις εστίασης θα διεκδικήσουν αντίστοιχους πόρους. Μύλος…

Ολοκληρώθηκαν οι παρουσιάσεις των κατασκευαστών στην Lamda Development για τον διαγωνισμό επιλογής εργολάβου, που θα ολοκληρώσει την πρώτη φάση των έργων υποδομής στο παραλιακό μέτωπο, συμπεριλαμβανομένης της υπογειοποίησης της λεωφόρου Ποσειδώνος. Πρόκειται για έργα προϋπολογισμού, που προσεγγίζει τα 300 εκατομμύρια ευρώ και κρίσιμα, καθώς προαπαιτούνται για να ξεκινήσουν άλλες αναπτύξεις, όπως του εμπορικού κέντρου της μαρίνας, των κατοικιών στην παραλία, τον πύργο της μαρίνας και τα δύο ξενοδοχεία. Οι ανακοινώσεις αναμένονται στα τέλη Ιανουαρίου, εκτός εάν οι φήμες, που ακούγονται οψίμως στην αγορά περί ενδεχόμενων αλλαγών στο επιτελείο του αναθέτοντα φορέα (sic) βγουν αληθινές και χρειαστεί λίγο περισσότερος χρόνος για την διαχείριση της σχετικής αναστάτωσης….

Aύξηση μετοχικού κεφαλαίου έως τα €51,3 εκατ. αποφάσισε το Διοικητικό Συμβούλιο της Intrakat, στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού για την ενίσχυση της κεφαλαιακής της διάρθρωσης. Η αύξηση θα πραγματοποιηθεί με καταβολή μετρητών και δικαίωμα προτίμησης υπέρ των υφισταμένων μετόχων της εταιρείας. Η σχέση ανταλλαγής είναι 0,56 νέες ανά 1 παλιά μετοχή και η τιμή διάθεσης ορίστηκε στα €1,90 ανά μετοχή, ενώ πρόκειται εκδοθούν 27.027.028 νέες μετοχές σε περίπτωση πλήρους κάλυψης της ΑΜΚ. Στόχος της ΑΜΚ είναι να εξυπηρετηθούν με τον καλύτερο τρόπο οι επερχόμενες προοπτικές που αφορούν στους 4 πυλώνες δραστηριοποίησης της Intrakat και συγκεκριμένα: Στα νέα και εκτελούμενα κατασκευαστικά έργα υποδομών, στα έργα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (αιολικά & φωτοβολταικά πάρκα, έργα storage κλπ), στα έργα ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων, στα έργα Real Estate στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης αναμένεται να τρέξει φέτος η Profile, με τις πληροφορίες μας να αναφέρουν πως, το 2021 κατέγραψε σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών άνω του 20%. Ειδικότερα, η εταιρεία εκτιμάται ότι έκλεισε την περασμένη χρονιά με έσοδα περίπου €20 εκατ. από €15 εκατ. το 2020. Σημειώνεται πως, στα τελευταία αποτελέσματα που δημοσιοποίησε η εισηγμένη, στο εννεάμηνο του 2021, τα εσοδά της είχαν διαμορφωθεί στα €12,8 εκατ. Η εταιρεία αναμένεται να καταγράψει σημαντική ανάπτυξη το 2022 με όχημα το Ταμείο Ανάκαμψης. Τα έργα ψηφιοποίησης που τρέχουν ήδη, σε συνδυασμό με
την ψηφιακή μετάβαση που πυροδοτείται από το Ταμείο στις ιδιωτικές επιχειρήσεις,
αναμένεται να καταγράψουν μεγάλη ανάπτυξη, στηρίζοντας τα έσοδα των τεχνολογικών εταιρειών.

Έντονη δυσφορία στο Μέγαρο Μαξίμου έχει προκαλέσει η ανακοίνωση της ΕΥΔΑΠ με την οποία επιρρίπτει την ευθύνη στην κυβέρνηση και ειδικότερα στο Υπουργείο Μεταφορών και Δικτύων, τον “αποκλεισμό της” από τον διαγωνισμό για τη συντήρηση του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος (Ε.Υ.Σ.) της μείζονος περιοχής της Πρωτεύουσας.  Σύμφωνα με την ΕΥΔΑΠ το υπουργείο δεν προχώρησε στη νομοθετική ρύθμιση θεσμικών θεμάτων προκειμένου να μπορεί να συμμετάσχει σε ΣΔΙΤ, με αποτέλεσμα ο ιδρυτικός νόμος της εταιρίας να μην επιτρέπει τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό. Ως εκ τούτου η εταιρία απέσυρε τη συμμετοχή της, ενώ στο Μέγαρο Μαξίμου βλέπουν δάκτυλο του ΣΥΡΙΖΑ (ο οποίος έσπευσε να εκμεταλλευτεί την ανακοίνωση της Εταιρίας) πίσω από την ανακοίνωση. Πάντως όταν σε μια εταιρία η διοίκηση τα βάζει με τον μέτοχο, συνήθως το αποτέλεσμα είναι προδιαγραμμένο….