Η άνθιση της ηλεκτροκίνησης, η επιστροφή της Hardrock και οι κινήσεις του Χρ. Μεγάλου στην Πειραιώς

Tα ΣΔΙΤ για τα απορρίμματα φαίνεται πως «τραβούν» τα βλέμματα της αγοράς. Έτσι λοιπόν μετά τη σύμπραξη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΤΙΤΑΝ. Η πίτα είναι μεγάλη, πάνω από 1 δις.ευρώ. Επομένως οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς παίρνουν θέση. Και δεν είναι μόνο οι εταιρείες ενέργειας, αλλά και οι κατασκευαστικές και οι παραγωγοί τσιμέντων. Έτσι λοιπόν ο Mr.President μεταφέρει την ασφαλή πληροφορία, που ακούγεται έντονα, πως η Intrakat με τη Lafarge και τη Watt βρίσκονται κοντά σε deal για τη μονάδα στο Σχιστό. Στόχος της κυβέρνησης είναι να απορροφηθούν περίπου 800.000 τόνοι επεξεργασμένων υπολειμμάτων ανακύκλωσης από τις νέες μονάδας. Θα τα καταφέρουν; Όπως όλα δείχνουν…

Τα χέρια τους τρίβουν στο υπουργείο Ενέργειας, καθώς η ηλεκτροκίνηση πουλάει. Το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεπέρασε το 5,5%, όπου η χώρα ήδη έχει πετύχει τον στόχο που είχε θέσει για το 2021. Οι ταξινομήσεις επίσης ανεβαίνουν. Αυτά βλέπει η Tesla και προχωρά στην ίδρυση δεύτερου σταθμού στην Πάτρα, με επόμενους σταθμούς τη Λαμία ή τη Θεσσαλονίκη. Όμως αυτό που καθυστερεί εντυπωσιακά είναι η δημιουργία σταθμών φόρτισης σε δημόσιους χώρους. Εκεί κάποιος πρέπει να τραβήξει το αυτί στους αρμοδίους…

Παραμένοντας στα της ηλεκτροκίνησης, το εργοστάσιο που ανακοινώθηκε από τη γερμανική Next.Ego για νέα μονάδα παραγωγής στην Ελλάδα, προχωρά. Όπως πληροφορείται η στήλη, οι Γερμανοί ψάχνουν το μέρος που θα στήσουν το εργοστάσιο. Στην αρχή η ιδέα ήταν να κατασκευαστεί κοντά στα μεγάλα λιμάνια, όπου ευνοείται το εμπόριο. Έπειτα, έπεσε η ιδέα της Πτολεμαΐδας, της Καβάλας, της Πάτρας . Προβάδισμα έχει η Καβάλα, χωρίς όμως να αποκλείονται εκπλήξεις και το εργοστάσιο μπορεί να κατασκευαστεί αλλού, σε μια από τις παραπάνω περιοχές. Επίσης η εταιρεία ετοιμάζεται την 1η Οκτωβρίου να λανσάρει το πρώτο της αυτοκίνητο στη χώρα μας.

Oι μεγάλοι και οι μικρότεροι μπαίνουν σα project υδρογόνου. Πέντε έργα εντάχθηκαν στο πρόγραμμα Σημαντικών Έργων Κοινού Ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος . Πρόκειται για τις Motor Oil, Advent, Damco Energy, Σωληνουργεία Κορίνθου, TAP, ΔΕΣΦΑ, ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, ΕΛΠΕ, ΔΕΗ , ΔΕΠΑ και TITAN. Αυτές οι εταιρίες πρέπει να αποδείξει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον σχεδιασμό της και πως θα προχωρήσουν στις τεχνικές και οικονομικές απαιτήσεις των projects.

Σε προχωρημένες συζητήσεις με την Hardrock φέρεται να είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για το καζίνο στο Ελληνικό. Η εταιρεία θα πάρει το 49% και η Hardrock το 51%, εφόσον οι διαπραγματεύσεις καταλήξουν σε συμφωνία. Η στήλη σας είχε ενημερώσει από πολύ πολύ νωρίς, και πριν στραβώσει το θέμα με την Mohegan, για την κατάσταση που επικρατεί γύρω από το καζίνο…

Μετά από ένα ζημιογόνο πρώτο εξάμηνο του έτους 2020, η Viohalco ετοιμάζεται να ανοίξει βηματισμό και να περάσει στη νέα εποχή. Ειδικότερα, κατέγραψε εντυπωσιακή αύξηση κερδών και κύκλου εργασιών το πρώτο εξάμηνο του 2021, κάτι που οφείλεται στην αύξηση της ζήτησης για αλουμίνιο, κυρίως, και χάλυβα δευτερευόντως. Ο όμιλος αναμένεται να κερδίσει το στοίχημα για ανάκαμψη διαρκείας, καθώς ευνοείται από το momentum στις αγορές. Ειδικότερα, η ψηφιακή και πράσινη μετάβαση ευνοεί την εταιρεία, καθώς αυξάνεται και η ζήτηση για τα προϊόντα της. Ενώ η αύξηση της ζήτησης για ηλεκτρική ενέργεια, επίσης βοηθά την εταιρεία, καθώς οι ΑΠΕ δεν μπορούν να καλύψουν τη ζήτηση στην παρούσα φάση, άρα η ζήτηση για χάλυβα για την παραγωγή ενέργειας από τα παραδοσιακά
καύσιμα, αυξάνεται επίσης. Όλα καλά δηλαδή.

Εντυπωσιακά τα μεγέθη που ανακοίνωσε η Premia Properties. Αυτά τα έχετε διαβάσει. Αυτό που δεν ξέρετε είναι πως η εισηγμένη ποντάρει πολλά στα οικιστικά ακίνητα και στόχος της είναι τα 1.000 ακίνητα έως το 2026. Για αυτό άλλωστε υπέγραψε προσύμφωνο για την απόκτηση αυτοτελούς ακινήτου εξυπηρετούμενων διαμερισμάτων στον Πειραιά. Ένα ακόμη στοίχημα για τη διοίκηση της εισηγμένης είναι ο κλάδος των ΣΔΙΤ όπου υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης. Ο κλάδος των logistics θα συνεχίσει να αναπτύσσεται, αλλά όχι με τους ρυθμούς του πρώτο εξαμήνου.

Συνεχίζει τις μεγάλες κινήσεις ο Χρ. Μεγάλου προκειμένου να εξυγιάνει τον ισολογισμό
της Τράπεζας Πειραιώς. Επιτυχώς μεταβιβάστηκαν τα ομόλογα ενδιάμεσης και χαμηλής εξοφλητικής προτεραιότητας από την Piraeus Financial Holdings στον Όμιλο Intrum. Πρόκειται για χαρτοφυλάκιο ύψους 2,3 δις.ευρώ, η τιτλοποίηση δηλαδή του Sunrise 1. Και όπως μαθαίνουμε έρχεται το Sunrise 2.