Το big deal της ΕΛΒΟ, τα κέρδη του ΟΠΑΠ και τα νέα project της ΤΕΡΝΑ

Ένας από τους δύο μετόχους της ΕΛΒΟ, έκλεισε «χρυσή» δουλειά και ετοιμάζεται για επέκταση στην Ελλάδα. Ειδικότερα η IWI, που ανήκει στον όμιλο SK Group, συμφώνησε να προμηθεύει τις ένοπλες δυνάμεις του Ισραήλ με τυφέκια εφόδου Micro-Tavor (x95), στις μονάδες πεζικού. Το συγκεκριμένο όπλο, όπως λέει χαρακτηριστικά άνθρωπος με γνώση των εξοπλιστικών, αλλάζει διαμέτρημα ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν σε πεδία μάχης. Το θέμα είναι να αρχίσουν να κάνουν και καμιά δουλειά στην ΕΛΒΟ, γιατί όσο καιρό είναι μέτοχοι, η εταιρεία είναι σε πλήρη απραξία. Γεγονός, που είναι σε απόλυτη γνώση της κυβέρνησης…

Iδιαίτερα ικανοποιημένοι δηλώνουν στον ΟΠΑΠ πως είναι με τα αποτελέσματα εξαμήνου. Πώς να μην είναι άλλωστε, αν σκεφτεί κανείς πως η εταιρεία υπερτριπλασίασε τα κέρδη της στα 82,1 εκατ.ευρώ και αύξησε τα έσοδά της 12,2% στα 570,1 εκατ.ευρώ,παρά τις κατά 40% λιγότερες ημέρες λειτουργίας των καταστημάτων. Η εταιρεία διαθέτει ισχυρή ταμειακή θέση και όλα δείχνουν πως το 2021 θα αποτελέσει έτος ολικής επιστροφής για την εταιρεία τυχερών παιχνιδιών. Στόχος της διοίκησης του Jan Karas δεν είναι άλλος από την επέκταση στις online αγορές, η ψηφιοποίηση της retail εμπειρίας και η ανάπτυξη του portfolio της εισηγμένης.

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την Attica Bank, καθώς από στις 15 Σεπτεμβρίου πρόκειται να πραγματοποιηθεί η γενική συνέλευση που θα αποφασίσει τους όρους της αύξησης κεφαλαίου. Πληροφοριοδότης της στήλης αναφέρει πως έχουν γίνει πολλές επαφές και διεργασίες ώστε να βρεθούν ιδιώτες επενδυτές. Το αν το εγχείρημα πέτυχε, θα φανεί, το μόνο σίγουρο είναι πως ούτε η κυβέρνηση, ούτε η τράπεζα της Ελλάδας θέλουν να δουν την Attica Bank να καταλήγει στο ΤΧΣ. Όμως το εγχείρημα μόνο εύκολο δεν είναι.

Κόπηκε το λευκό βέλος, τελεία. Κόλλησε στις ράγες τις γραφειοκρατίας το τρένο που έχει φέρει η Trenitalia, που έχει εξαγοράσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Εξηγούμαστε: Αν και από τις αρχές του έτους η εταιρεία έχει φέρει στην Ελλάδα ανακατασκευασμένα γρήγορα τρένα ΕΤR 470, που θα κάνουν το Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε τρεις ώρες και 15 λεπτά, αυτά δεν μπορούν να …λειτουργήσουν. Και αυτό γιατί η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμου αρνείται να πιστοποιήσει το τροχαίο υλικό, το οποίο λέει, δεν ευθυγραμμίζεται με τα εθνικά πρότυπα, που προβλέπουν συσκευή αμμοδιασποράς ώστε να μπορεί να φρενάρει σε ειδικές συνθήκες το τρένο. Πάει, το χάσαμε το τρένο.

Ένα ακόμη σημαντικό project έκλεισε η ΤΕΡΝΑ. Σύμφωνα με πληροφορίες η εταιρεία αναδείχθηκε προσωρινός μειοδότης σε έργο 164 εκατ. ευρώ που αφορά στην κατασκευή περιφερειακών υπηρεσιών, δομών και διακριτών χώρων στη Λέσβο και στη Χίο. Εν ολίγοις ανέλαβε τις προσφυγικές δομές, ενώ μέσα στο project εντάσσεται και η αναβάθμιση της υφιστάμενης δομής στον Έβρο. Όπως μαθαίνει η στήλη, η εταιρεία αναδείχθηκε μειοδότης με έκπτωση 7,1% και έως τις 17 Σεπτεμβρίου θα κατατεθούν τα απαραίτητα δικαιολογητικά, ώστε έως τα μέσα Οκτωβρίου να υπογραφεί η σύμβαση.

Αύξηση ζήτησης για προϊόντα χάλυβα, κατασκευαστικά έργα που αναθερμαίνονται και επενδύσεις σε μηχανολογικό εξοπλισμό. Αυτά είναι τα βασικά στοιχεία που καθορίζουν τη θετική πορεία που έχει η Τζιρακιάν, όπως πληροφορείται η στήλη. Μαθαίνουμε, πως στο οκτάμηνο η εισηγμένη καταγράφει σαφώς βελτιωμένα οικονομικά μεγέθη συγκριτικά με το 2020. Μάλιστα, τις ελλείψεις στις πρώτες ύλες, την αύξηση του μεταφορικού κόστους και την αύξηση στις τιμές των πρώτων υλών της έχει απορροφήσει. Η εισηγμένη παράλληλα τρέχει πρόγραμμα αναβάθμισης του μηχανολογικού εξοπλισμού της. Περισσότερα στα αποτελέσματα εξαμήνου.

Τα χέρια τους τρίβουν στην Intralot .Oι λόγοι είναι αρκετοί. Τα αποτελέσματα εξαμήνου σηματοδοτούν την έναρξη της αναπτυξιακής πορείας της εισηγμένης. Κατέγραψε αύξηση του τζίρου 34,4% στα 202,6 εκατ.ευρώ και των EBITDA 106,5%. Tα ενθαρρυντικά αυτά αποτελέσματα έρχονται μετά το deal της εταιρείας με τους ομολογιούχους, ενώ η Moody’s προχώρησε σε αναβάθμιση του αξιόχρεού της σε Caa1 , ως αποτέλεσμα της νέας κεφαλαιακής διάρθρωσης. Υπενθυμίζεται πως είχε προηγηθεί η Fitch, ενώ ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός πως οι λειτουργικές ταμειακές ροές διαμορφώθηκαν στα 51,3 εκατ.ευρώ, σε μια εκρηκτική αύξηση 183,4%. Ο αντίκτυπος της πανδημίας, είναι μόλις 1,5 εκατ.ευρώ για το εξάμηνο, ενώ οι καλές οικονομικές επιδόσεις σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση της
αναδιάρθρωσης του χρέους στις αρχές Αυγούστου , θέτουν την εταιρεία σε μια σταθερή πορεία για να αναδείξει τις δυνατότητές της στις βασικές της αγορές, να δημιουργήσει νέες συνεργασίες, και να αξιοποιήσει νέες ευκαιρίες στο πλαίσιο της νέας και σημαντικά απομοχλευμένης κεφαλαιακής δομής με ένα πιο αποδοτικό μοντέλο λειτουργίας.

Η σφήνα της Cosmote TV στη SuperLeague επηρέασε και τη συμφωνία της Nova με την Vodafone. Ειδικότερα, Vodafone και Nova είχαν υπογράψει σύμβαση συνεργασίας το 2017, προκειμένου να φιλοξενεί η Vodafone Tv περιεχόμενο της Nova. Ωστόσο, η συμφωνία χάλασε καθώς δεν ανανεώθηκε η σύμβαση. Αφενός το υψηλό τίμημα που αξιώνει η United και αφετέρου το γεγονός πως η Vodafone TV δεν είχε λόγο να ανανεώσει με αυτούς τους όρους, καθώς το περιεχόμενο δεν είναι το ίδιο με το 2017, οδήγησαν σε…ναυάγιο.

Νέα μικρή εξαγορά ετοιμάζει η Space Hellas, ενώ η επένδυση στην Singular Logic αρχίζει να αποδίδει, καθώς πλέον ο όμιλος με θυγατρικές σε Μάλτα, Σερβία, Ιορδανία και Κύπρο γίνεται one stop shop για τεχνολογικές υπηρεσίες. Επίσης, η οργανική ανάπτυξη νέων προϊόντων που θα δώσουν προστιθέμενη αξία στην εταιρεία, ενώ τα βλέμματα είναι στραμμένα στο διαγωνισμό με τις ταυτότητες που έχει κατέβει η εταιρεία σε κοινοπραξία με τον βέλγικο όμιλο Zetes. Zetes.

Μπορεί να καταργήθηκε μια θέση υφυπουργού Οικονομικών, αυτή του Γιώργου Ζαββού, όμως οι αρμοδιότητες για τις τράπεζες δεν…πήγαν χαμένες. Πέρασαν στον Χρήστο Σταϊκούρα, ο οποίος τρέχει πλέον τα φλέγοντα ζητήματα του τραπεζικού τομέα. Επομένως έχουμε αναβάθμιση του υπουργού, και όχι υποβάθμιση όπως έλεγαν πριν τον ανασχηματισμό μερικοί…