today-is-a-good-day
21 C
Athens

Ο ανασχηματισμός, το mega project ΤΕΡΝΑ και Motor Oil και η προετοιμασία κρίσιμων υποδομών

Σε ρυθμούς ανασχηματισμού κινείται η χώρα, με κάποιους έμπειρους αναλυτές να προσδιορίζουν τη Δευτέρα, ημέρα της επιστροφής του Πρωθυπουργού από τις ΗΠΑ, ως ορόσημο για την ανακοίνωση των αποφάσεων. Στόχος, λένε όσοι στοιχηματίζουν στο σενάριο αυτό, είναι ο κ. Μητσοτάκης να ανεβεί στη ΔΕΘ με καινούργιο σχήμα που θα αντιπροσωπεύει και την απολύτως δική του φιλοσοφία, αλλά και με πρόσθετο αέρα στα πανιά του, μιας και οι καταστροφικές φωτιές του καλοκαιριού πλήγωσαν την εικόνα της κυβέρνησης. Επειδή σε κάθε περίπτωση ο χειμώνας προμηνύεται δύσκολος λόγω της πανδημίας, η κυβέρνηση που θα παρουσιάσει ο Πρωθυπουργός θα αποτελεί ένα σχήμα μάχης που -αν όλα πάνε βάσει σχεδιασμού- θα οδηγήσει τη χώρα και στις επόμενες εκλογές του 2023.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Motor Oil ανεβάζουν ταχύτητα, καθώς όπως πληροφορείται η στήλη μέσα στο επόμενο δίμηνο ξεκινούν οι εργασίες για την κατασκευή της νέας μονάδας αερίου στην Κομοτηνή. Στόχος των εταιρειών είναι έως το 2024 να λειτουργεί εμπορικά, το project ύψους 375 εκατ.ευρώ, το οποίο θα έχει ισχύ 877 MW. Οι διαδικασίες επιταχύνονται μετά το πράσινο φως στην έναρξη κατασκευής που άναψε η Επιτροπή Ανταγωνισμού, ενώ μέσω αυτού του project η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα υπερδιπλασιάσει την ισχύ που έχει αυτή τη στιγμή (582 MW), με την Motor Oil να ενισχύει σημαντικά το χαρτοφυλάκιό της. Υπενθυμίζεται πως ο ισχυρός όμιλος έχει στο pipeline έργα πάνω από 650 MW, τα οποία αναμένεται να οδηγήσουν σε ισχύ 1GW το portfolio της εταιρείας.

Πολύ σημαντική χρηματοδότηση εξασφάλισε από την JP Morgan η Autohellas, η οποία ανήκει στον όμιλο Βασιλάκη. Η συμφωνία έχει τη μορφή τιτλοποίησης απαιτήσεων από συμβάσεις μακροχρόνιων μισθώσεων, ενώ υπενθυμίζεται πως πρόκειται για τη δεύτερη συμφωνία ίδιου τύπου. Έρχεται μετά την αντίστοιχη που σύναψε το 2018 με τις EIB, EIF, EBRD & KFW. Πληροφοριοδότης της στήλης μας είπε πως με αυτό τον τρόπο η εταιρεία θα μπορέσει να χρηματοδοτήσει την ανάπτυξή της στις μακροχρόνιες μισθώσεις, ενώ βελτιώνει τα ίδια κεφάλαιά της, που αντιμετώπιζαν ζητήματα μετά και τα lockdown. Μία ακόμη επένδυση που θα χρηματοδοτήσει το νέο αυτό deal είναι στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης.

Αισιοδοξεί για το διαγωνισμό για τις ταυτότητες η Veridos Matsoukis. Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για διαγωνισμό που συμμετέχουν τρεις κοινοπραξίες, ύψους πάνω από 500 εκατ. ευρώ, με την εταιρεία να παίρνει μέρος μαζί με την Cosmote και την Byte. Όπως πληροφορείται η στήλη η διοίκηση της εταιρείας αναμένει για φέτος τζίρο πάνω από 47 εκατ. ευρώ και κέρδη περίπου 2,6 εκατ. ευρώ, ενώ επικεντρώνεται στην ενίσχυση της δραστηριότητας στο εξωτερικό.

Φουλάρει τις μηχανές ο Κώστας Καραμανλής, καθώς «γκαζώνει» τις αρμόδιες υπηρεσίες για την αναβάθμιση των υποδομών της χώρας σε πρόγραμμα που υπερβαίνει τα 13 δισεκ. ευρώ. Ανάμεσα στα έργα, ξεχωριστή θέση έχει το εμβληματικό του E65, με τον αυτοκινητόδρομο να ξεμπλοκάρει μετά από δέκα χρόνια. Το Νότιο Τμήμα έχει ήδη παραδοθεί, ενώ το Βόρειο αναμένεται να παραδοθεί σε τρία με τέσσερα χρόνια. Το έργο αυτό, που ξεκινά από τον ανισόπεδο κόμβο Τρικάλων έως την Εγνατία Οδό, έχει προϋπολογισμό 442,1 εκατ.ευρώ και αναμένεται να δημιουργήσει 1.000 θέσεις εργασίας. Επίσης, αναμένεται να συνδέσει βασικά λιμάνια της χώρας με αυτοκινητόδρομους, αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο και τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.

Θυγατρική στη Βουλγαρία ίδρυσε η B&F AEBE, σε μία κίνηση που έχει ως στόχο την αύξηση του μεριδίου αγοράς στη χώρα και την ενίσχυση της παρουσίας στα ευρύτερα Βαλκάνια. Σημειώνεται πως η νέα εταιρεία θα ασχολείται αποκλειστικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο , καθώς η διοίκηση της εισηγμένης βλέπει μεγάλα περιθώρια ανόδου στον κλάδο. Υπενθυμίζεται πως κατά τη διάρκεια των lockdowns οι ηλεκτρονικές πωλήσεις στήριξαν τον τζίρο της εισηγμένης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ