today-is-a-good-day
23.5 C
Athens

Eκπαιδευτικό σύστημα που συνδέει τη γνώση με την παιδεία. Του Θ.Καράογλου

Ο θυμόσοφος λαός μας έχει μια παροιμία: «Ό,τι σπείρεις θα θερίσεις». Η συγκεκριμένη ρήση βρίσκει πλήρη εφαρμογή στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που υπερψηφίστηκε από τη Βουλή αναβαθμίζοντας συνολικά την εκπαίδευση στη χώρα μας.

Όλοι συμφωνούμε ότι η παιδεία πρέπει να διαμορφώνει παραγωγικές και σκεπτόμενες προσωπικότητες. Ανθρώπους που σκέφτονται,  αναζητούν και αγαπούν τη γνώση. Άρα, ευθύνη και υποχρέωση της Πολιτείας είναι να προσφέρει στα παιδιά μας ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα συνδέει ξανά τη γνώση με την παιδεία.

Δεν θέλουμε μόνο μαθητές με καλές επιδόσεις και αδιαφορία για τη γνώση, ούτε μαθητές που θα αποστηθίζουν απαντήσεις σε τυποποιημένες ερωτήσεις, μα ενεργούς πολίτες οι οποίοι μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας θα αναγνωρίζουν την αξία και τη συμβολή του σχολείου στη δυναμική  διαμόρφωση της ποιότητας που θα χαρακτηρίζει τα επόμενα χρόνια την κοινωνία, τον πολιτισμό και τη Δημοκρατία μας.

*Γράφει ο κ. Θεόδωρος Γ. Καράογλου

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι κτίσμα πάνω στην άμμο» υποστήριζε ο Αδαμάντιος Κοραής και προσωπικά συμφωνώ απόλυτα μαζί του. Γι’ αυτό αδυνατώ να κατανοήσω με ποιο σκεπτικό συνάδελφοι της αντιπολίτευσης καταψήφισαν μια μεταρρύθμιση η οποία προσφέρει στα παιδιά μας ουσιαστικές ευκαιρίες για ποιοτική εκπαίδευση.

Άλλωστε, τον δρόμο μας τον δείχνει η ίδια η κοινωνία, αφού σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση 7 στους 10 συμπατριώτες μας αντιμετωπίζουν θετικά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, την καθιέρωση ορίου φοίτησης και την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια, ενώ 3 στους 4 συμφωνούν με τη χρήση κάρτας για την είσοδο στα ΑΕΙ.

Με βάση τα στατιστικά στοιχεία που μόλις παρέθεσα αντιλαμβάνεται κανείς ότι η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων είναι ώριμη για μια πραγματική και ουσιαστική μεταρρύθμιση στο χώρο της παιδείας.

Το νέο σχολείο δεν είναι ζήτημα πολιτικής σκοπιμότητας, ούτε πρέπει να αντιμετωπίζεται ως τέτοιο. Πρωτίστως αποτελεί θέμα εθνικής στόχευσης.

Πολύ εύστοχα, λοιπόν, αναρωτήθηκε η Υπουργός Παιδείας, κα. Κεραμέως: «Θέλουμε εισακτέους ή αποφοίτους»;

Θέλουμε επιτυχόντες στις πανελλαδικές εξετάσεις ή επιστήμονες, προσθέτω εγώ. Θέλουμε οι μαθητές των σχολείων μας να ξαναβρούν το χαμένο ενδιαφέρον τους για το μάθημα ή πρέπει να αρκεστούμε σε λαϊκίστικες αντιλήψεις που καθιστούν δύσκολη υπόθεση την ανόρθωση της παιδείας μας;

Σε κάθε περίπτωση η μετάβαση από τη μηχανιστική εκμάθηση στην κριτική ανάλυση και σκέψη αποτελεί διαχρονικά μέγα ζητούμενο για την εκπαιδευτική διαδικασία στην πατρίδα μας.

Αυτήν την αρχή υπηρετεί το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που υπερψηφίστηκε γιατί διακρίνεται για την τόλμη, την αποφασιστικότητα, την έμπνευση και την υψηλή στόχευσή του.

Δημιουργούμε το σχολείο της καλλιέργειας και της διάχυσης της ιδέας ώστε να ανυψωθεί το μορφωτικό επίπεδο των παιδιών μας.

Έτσι θα προσφέρουμε ξανά στην επιστήμη το χαμένο ηθικό πλεονέκτημα της, το οποίο έχει αμαυρωθεί τους τελευταίους μήνες από όσους έχουν πιάσει στασίδι στα τηλεοπτικά παράθυρα και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναζητώντας τη δημοσιότητα  διασπείροντας fake news και καινοφανείς θεωρίες.

* Ο κ. Θεόδωρος Γ. Καράογλου είναι Βουλευτής ΝΔ Β΄ Θεσσαλονίκης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ