today-is-a-good-day
19.1 C
Athens

Η Motor Oil, η Γ.Σ. της Attica Bank και οι επενδύσεις της ΕΡΓΟΣΕ

Nέα έξοδος στις αγορές για τη Motor Oil. Ήδη έχει ενημερωθεί η Citigroup Global Markets, ως Ειδική Συντονίστρια του βιβλίου προσφορών, για ομολογιακή έκδοση 350 εκατ.ευρώ με διάρκεια τα πέντε έτη. Ο Όμιλος Βαρδινογιάννης πήρε αυτή την απόφαση προκειμένου να επωφεληθεί από τα χαμηλά επιτόκια δανεισμού και με αυτό τον τρόπο να αποπληρώσει ομόλογο που λήγει το 2022. Και γιατί δεν το έκανε αργότερα; Γιατί κανείς δεν ξέρει την πορεία των επιτοκίων στο μέλλον, ενώ το παράδειγμά της εταιρείας αναμένεται να ακολουθήσουν μέσα στο καλοκαίρι και άλλες εισηγμένες.

Μετά από 20 σχεδόν χρόνια αναμένεται μέσα στο έτος να ενεργοποιηθεί η σύμβαση παραχώρησης του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου. Όπως μαθαίνουμε οι αλλαγές που ζητούσε η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG Comp) έχουν γίνει και οι δύο μεριές βρίσκονται σε συνομιλίες για να λυθούν και οι υπόλοιπες λεπτομέρειες. Επόμενο στοίχημα είναι πλέον το εμπορευματικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, το οποίο αναμένεται να αποτελέσει το δεύτερο μεγάλο παίχτη στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Στόχος είναι μέσα στην επόμενη τετραετία να έχει λυθεί το ζήτημα.

Στις 7 Ιουλίου η γενική συνέλευση της Attica Bank. Αρχικά ήταν προγραμματισμένη για τον Σεπτέμβριο, όμως επισπεύσθηκε. Ο λόγος; Πρέπει να βρει τα κεφάλαια μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου, ενώ θα πρέπει να εγκρίνει την ενεργοποίηση του νόμου για την αναβαλλόμενη φορολογία. Το Μαξίμου έχει πέσει πάνω από την τράπεζα, το τελευταίο πράγμα που θα ήθελαν είναι να «σκάσει» τράπεζα, καθώς σε αυτή την περίπτωση η καλή εικόνα που έχει ο τραπεζικός κλάδος θα πήγαινε…τσάρκα. Ο «εντεταλμένος» για τη σωτηρία της τράπεζας είναι ο υφυπουργός Οικονομικών Γιώργο Ζαββός, ο οποίος έχει στείλει όλα τα στοιχεία και τις διαδικασίες, προκειμένου να ενεργοποιηθεί η αναβαλλόμενη φορολογία και να μετατραπεί σε οριστική απαίτηση υπερ του Δημοσίου. Για να γίνει αυτό όμως, πρέπει να πραγματοποιηθεί η ΓΣ…

Mega επενδύσεις ύψους 3,3 δις. ευρώ δρομολογεί η ΕΡΓΟΣΕ. Πρόκειται για νέο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων, με την εταιρεία να ξεκινά ανταγωνιστικό διάλογο. Μέσω των projectsολοκληρώνεται η διασύνδεση των λιμένων της χώρας με κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο, με απώτερο στόχο να γίνει η χώρα εμπορευματικό κέντρο και logistics hub. Τα λιμάνια που θα γίνουν τα έργα είναι της Πάτρας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, ο ΟΛΘ, το λιμάνι της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης. Για να δούμε..

H στήλη μαθαίνει πως το αμερικάνικο fund HIG Capital έχει αφήσει στην άκρη (προς το παρόν) την Χαλυβουργία Ελλάδας και έχει «πέσει» με τα μούτρα στην ξενοδοχειακή αγορά. Οι αποτιμήσεις είναι χαμηλές, οι ξενοδόχοι κάνουν «κρα» για ρευστότητα, ο τουρισμός φέτος δεν θα πάει καλά και έτσι είναι μια θαυμάσια ευκαιρία να μπουν σε ξενοδοχεία με το βλέμμα στο 2022… Σε ό,τι αφορά τη Χαλυβουργία Ελλάδας η HIG βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την Cepal, με τις κινήσεις να αναμένεται να γίνουν το φθινόπωρο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ