today-is-a-good-day
23.5 C
Athens

Η επιτάχυνση των μεγάλων έργων, το Ελλάδα 2.0, και οι επενδύσεις Αράβων και Ισραηλινών

To πρόγραμμα Ελλάδα 2.0 εγκρίθηκε, το σχέδιο έτυχε θετικής αποδοχής από τις Βρυξέλλες και σίγουρα η χώρα μας θα βρεθεί αντιμέτωπη με θετικές επενδυτικές εκπλήξεις, που θα ανατρέψουν τις αρνητικές συνέπειες της Covid-19 και θα οδηγήσουν τη χώρα σε ανάπτυξη. Έως εδώ όλα καλά. Τα στοιχήματα όμως είναι δύο: Πρώτον να υπάρξει απορρόφηση ουσιαστική των κονδυλίων από την αγορά και δεύτερον τα χρήματα να διαχυθούν και στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Μόνο έτσι θα πάρει μπροστά η οικονομία.

Δέκα μεγάλα αρδευτικά έργα 220 εκατ. ευρώ θέλει να προχωρήσει το Αγροτικής Ανάπτυξης. Μάλιστα προς αυτή την κατεύθυνση προσκάλεσε σε διαπραγμάτευση για να επιλέξει σύμβουλο που θα ετοιμάσει τα τεύχη της δημοπράτησης. Το μεγαλύτερο έργο αφορά το δίκτυο του Ανάβαλου στην Ερμιόνη και ακολουθούν η αξιοποίηση του φράγματος Φιλιατρινού στη Μεσσηνία.

Ανάσταση της REDS σχεδιάζουν οι Ολλανδοί της Reggeborgh καθώς πλέον τα επιτελικά στελέχη πέφτουν πάνω από το project 200 εκατ. ευρώ με την ονομασία Cambas Project. Εκτός από ξενοδοχεία και καταστήματα προωθείται και οικιστικό έργο, δίπλα στη διατηρητέα κατοικία του Καμπά. Σε οικόπεδο 4,4 στρεμμάτων και ο αριθμός των κατοικιών είναι 17.

Την ίδια ώρα παρατηρούνται περίεργα πράγματα στην Ελλάκτωρ. Πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι η Atlas Invest απέκτησε το 3,61% της εταιρείας της Reggeborgh, ενώ ο επενδυτής εμφανίστηκε ως νέος παίχτης. Ωστόσο πρόκειται για μία εταιρεία που έκανε δουλείες με την Reggeborgh και ειδικότερα το 2016 είχε πωλήσει την Argos έναντι 415 εκατ.ευρώ στη Varo Energy, με την οποία στη συνέχεια συγχωνεύθηκε. Ως εδώ όλα καλά. Στην Argos το 50% ανήκε στην Atlas Invest και το υπόλοιπο στην Reggeborgh. Σε μία σοβαρή χώρα θα υπήρχαν ερωτήσεις των αρμόδιων αρχών, χωρίς πάντα να σημαίνει πως έχει συμβεί κάτι το επιλήψιμο. Πάντως «νέος θεσμικός επενδυτής» η Atlas Invest, όπως ανακοίνωσε η Ελλάκτωρ δεν είναι. Να τα λέμε αυτά…

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την παράδοση της δυτικής παράκαμψης Λαμίας του νότιου τμήματος του E65 από την κοινοπραξία Κεντρική Οδός, υπό τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Έως αρχές Ιουλίου τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν, ενώ το έργο είναι πολύ σημαντικό γιατί αφορά στο μέρος του νότιου τμήματος 14,2 χλμ. το οποίο είχε υπολογιστεί να παραδοθεί το Πάσχα, αλλά καθυστέρησε λόγω πανδημίας. Το τμήμα της παράκαμψης Λαμίας ξεκινά από τη σύνδεση του Ε65 με τον Μαλιακό Κόλπο, στον ημικόμβο Ανθήλης και τερματίζει 3 χιλιόμετρα πριν τον κόμβο Καρπενησίου στην περιοχή Λιανοκλαδίου. Το έργο βρίσκεται στο 71% της ολοκλήρωσής του.

Οι Άραβες επιστρέφουν στην εγχώρια αγορά με επενδύσεις που προσεγγίζουν το ιλιγγιώδες ποσό των 7 δις. ευρώ. Η αρχή γίνεται με τις Γούρνες Ηρακλείου, ακολουθεί ο Αστακός στο real estate, ενώ έρχονται επενδύσεις και στην πράσινη ενέργεια με την Masdar να σκανάρει την ελληνική αγορά και να ετοιμάζεται να ανακοινώσει νέα project. Για πρώτη φορά οι επενδυτές δεν έρχονται με καμήλες, αλλά ως τρεις μάγοι με τα δώρα, όχι από λύπηση, αλλά επειδή θέλουν μερίδια στην αγορά που το αμερικανικό αποτύπωμα συνεχώς αυξάνεται.

Δεν είναι όλα ρόδινα στις σχέσεις τραπεζών με το Μέγαρο Μαξίμου. Οι πλειστηριασμοί ακινήτων , σύμφωνα με πληροφορίες, δεν πρόκειται να ξεπαγώσουν ούτε το καλοκαίρι, με το φθινόπωρο να φαντάζει η πιο πιθανή εποχή. Το ζήτημα είναι σοβαρό καθώς οι τράπεζες θέλουν να διώξουν κόκκινα ακίνητα από πάνω τους, κάτι που είναι φυσιολογικό, καθώς συνεχώς βελτιώνουν τη θέση τους και εξυγιαίνουν τον ισολογισμό τους, σε αντίθεση με το Μέγαρο Μαξίμου όπου προτάσσει την κοινωνική συνοχή ως προτεραιότητά του.

Ο Ισραηλινός επικεφαλής της Brown Hotels πληροφορούμαστε πως ετοιμάζει και άλλες επενδύσεις στην Ελλάδα, αυτή τη φορά πέριξ της Ομόνοιας. Ο λόγος είναι πως όλο και περισσότεροι Ισραηλινοί βλέπουν ευκαιρίες στο ελληνικό ξενοδοχειακό real estate, ενώ αξίζει να αναφερθεί πως τοποθετούνται μέσα στην πανδημία, για να δουν χαμηλές αποτιμήσεις και υψηλά περιθώρια κέρδους όταν ανοίξει η τουριστική αγορά

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ