Ως ειδικός κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία στο υπό ψήφιση Νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο Νεκτάριος Σαντορινιός Τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κατηγόρησε την Κυβέρνηση για φωτογραφικές τροπολογίες και ρυθμίσεις με τις οποίες, όπως ισχυρίζεται, αφήνει έρμαιο το Κράτος στα ιδιωτικά συμφέροντα των λιμανιών και καταργεί βασικές διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας για τους ναυτικούς:
«Το ότι η Νέα Δημοκρατία έχει παραδοθεί στα ιδιωτικά συμφέροντα, το γνωρίζουμε. Το ότι η Κυβέρνηση έχει παραδοθεί στα ιδιωτικά συμφέροντα, επίσης το γνωρίζουμε. Το ότι παραδίδει, όμως, άνευ όρων, τα λιμάνια στα ιδιωτικά συμφέροντα, αυτό δεν μπορούμε να το κάνουμε δεκτό: Η Κυβέρνηση προχωράει σήμερα στην υφαρπαγή αρμοδιοτήτων από την Ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ). Ουσιαστικά καταργεί τη ΡΑΛ και τη μετατρέπει από Ανεξάρτητη Αρχή, σε ένα απλό γνωμοδοτικό Όργανο. Η πράξη αυτή σηματοδοτεί την πλήρη παραχώρηση της διαχείρισης των αποβλήτων, στα μονοπώλια. Η ΝΔ σήμερα, καταφανώς, προσβάλλει τους θεσμούς της Δημοκρατίας και πλήττει την αξιοπιστία του ελληνικού κράτους».
«Γιατί τώρα λοιπόν η κατάργηση της ΡΑΛ; Γιατί η Ανεξάρτητη Αρχή ήταν έτοιμη να ελέγξει υποθέσεις μονοπωλίων και παραβιάσεων του ευρωπαϊκού κανονισμού 352/2017, που αφορά στη διαχείριση των αποβλήτων των λιμανιών. Σήμερα ο Οργανισμός Λιμένα Πειραιά θα απολογούνταν και σήμερα, εκτός των άλλων, αφαιρείται κάθε αρμοδιότητα της ΡΑΛ που μπορούσε να επιβάλλει κυρώσεις. Γιατί το καλοκαίρι συμπληρώνονται 5 χρόνια που λειτουργεί το λιμάνι του Πειραιά ο ΟΛΠ, και είχε φτάσει ο χρόνος να ελεγχθεί η εταιρεία για την πορεία των υποχρεωτικών επενδύσεων, που είχε υποχρεωθεί να αναλάβει. Ποιος θα αξιολογούσε την πορεία των επενδύσεων; Η ΡΑΛ».
«Πρώτον, με σημερινό έγγραφο της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σημειώνει ότι το Υπουργείο με την κατάργηση των αρμοδιοτήτων της ΡΑΛ και την αποδυνάμωση του ρόλου της στην εποπτεία της διαχείρισης των αποβλήτων στα λιμάνια, παραβιάζει τα άρθρα 16, 17 και 19 του Ευρωπαϊκού Κανονισμού. Αυτό σημαίνει ότι τα πρόστιμα που θα χρεωθεί η χώρα μας, θα φέρουν το όνομα κάθε ενός και κάθε μιας από βουλευτές της Συμπολίτευσης που θα έχουν ψηφίσει αυτή την τροπολογία».
«Δεύτερον, το σκανδαλώδες γεγονός ότι οι αρμοδιότητες που καταργούνται από την Ανεξάρτητη Αρχή, περνάνε στον Υπουργό, κρύβει ένα μεγάλο νομικό κενό που επίτηδες αποκρύπτεται: σε περίπτωση που ο Υπουργός Ναυτιλίας επιχειρήσει να επιβάλλει πρόστιμα για μη συμμόρφωση με το ενωσιακό δίκαιο, τα πρόστιμα θα καταπέσουν, καθώς το Υπουργείο είναι αντισυμβαλλόμενο μέρος στη Σύμβαση Παραχώρησης των λιμανιών. Και προφανώς αυτός είναι ο λόγος που η Κυβέρνηση ζητά την υπερψήφισή της: για να εξυπηρετήσει και να ξεπλύνει συγκεκριμένα συμφέροντα».
«Με μια φωτογραφική και κατάπτυστη τροπολογία η Κυβέρνηση μειώνει σκανδαλωδώς τα πρόστιμα για την παράβαση του ωραρίου των ναυτικών, καταστρατηγώντας την εργατική νομοθεσία και τις οδηγίες του ILO και του IMO. Σκοπός της είναι να εξυπηρετήσει συγκεκριμένα συμφέροντα με ονοματεπώνυμο, για αυτό και ο υπόλοιπος κλάδος των ακτοπλόων σήμερα αντιτίθεται σε αυτή τη ρύθμιση».
«Κάθε φορά που η ΝΔ μα κατηγορεί για πολιτική «ανοιχτών συνόρων», οφείλουμε να της θυμίζουμε ότι κάθε ένα από τα σκάφη που σήμερα εγκαινιάζει στο ΛΣ- ΕΛΑΚΤ, έχουν προκύψει μετά από προκηρύξεις της Κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ. Αν δεν είχαμε κάνει εμείς τους διαγωνισμούς, η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας, δεν θα είχε να επιδείξει απολύτως τίποτα. Ούτε καν τα 60 εκ από τα ευρωπαϊκά προγράμματα, που έχασε η ΝΔ από τη μη έγκαιρη υλοποίηση του έργου του ΕΣΟΘΕ και που ο Υπουργός, μας είχε υποσχεθεί ότι θα διοχετεύονταν για ενίσχυση του Σώματος, δεν κατάφερε να εκμεταλλευτεί, καθώς δεν έχει κάνει καμία προμήθεια».
«Η πρόβλεψη επίσης σε άρθρο του Νομοσχεδίου για εξαίρεση από τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις, σημαντικών έργων, όπως το ΕΣΟΘΕ και το VTMIS θέτει σε κίνδυνο την ευρωπαϊκή τους χρηματοδότηση και αντίκειται την ενωσιακή και εθνική νομοθεσία».
«Οι πλοηγοί σήμερα κάνουν μια μεγάλη απεργία, γιατί η ρύθμιση που φέρνει η Κυβέρνηση περί εξαίρεση τους από την πλοήγηση των πλοίων, εξυπηρετεί συμφέροντα μικρό-εφοπλιστών και θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των λιμανιών και του θαλασσίου περιβάλλοντος. Το συγκεκριμένο άρθρο, ουσιαστικά οδηγεί στην υποβάθμιση της Δημόσιας Πλοηγικής Υπηρεσίας, μειώνει σημαντικά τα έσοδά της και ανοίγει τον δρόμο, κατά την προσφιλή σας μέθοδο, για την ιδιωτικοποίησή της. Εμείς, από το βήμα της Βουλής σας προειδοποιούμε: Κάθε ατύχημα που θα συμβαίνει σε λιμάνι, χωρίς πλοηγό, θα φέρει την υπογραφή της Κυβέρνησης της ΝΔ».