today-is-a-good-day
19.2 C
Athens

Από τη BEAT στη ΒΕΑΤ TESLA. Η στρατηγική της εταιρίας την εποχή του κορωνοϊού

“Θα καλέσω Beat” είναι η απάντηση, που όλοι έχουμε δώσει – τουλάχιστον μία φορά- στην ερώτηση “πώς θα πας;”. Και είναι λογικό, αφού η Beat δεν είναι μόνο η μακροβιότερη εφαρμογή για smartphones που συνδέει τους επιβάτες με διαθέσιμους οδηγούς, αλλά έχει ταυτιστεί με τις ασφαλείς και γρήγορες μετακινήσεις μας.

Της Ελένης Κριτσιδήμα.

Στη διάθεσή μας, 24 ώρες την ημέρα και 365 μέρες τον χρόνο από το 2011, τότε που μια μικρή ομάδα Ελλήνων οραματίστηκε και δημιούργησε την Taxi Beat, το app που άλλαξε ριζικά την κλήση ταξί.

Έκτοτε, η εταιρεία γνώρισε την πλήρη αποδοχή των Αθηναίων, αναπτύχθηκε και ξεπέρασε τα ελληνικά σύνορα, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την επέκτασή της στο Περού, όπου λειτουργεί από το 2014.

Μάλιστα, η επιτυχημένη πορεία της στο Περού, άνοιξε τον δρόμο για περαιτέρω εξέλιξή της στη Λατινική Αμερική. Έτσι, εκτός από την Ελλάδα, η ΒΕΑΤ είναι σήμερα διαθέσιμη σε Περού, Χιλή, Κολομβία, Μεξικό και Αργεντινή. Στη Λατινική Αμερική, με παρουσία πλέον σε 5 χώρες και περισσότερες από 20 πόλεις, η BEAT αναδεικνύεται ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εφαρμογή κλήσης οδηγού.

BEAT, Where Next?

2017, γεννιέται το brand

Beat σημαίνει ρυθμός. Σημαίνει όμως και συντρίβω, νικώ, υπερτερώ. Και η ομάδα πίσω από την εφαρμογή μπορεί να έχει τη βεβαιότητα πως το brand της είναι το πλέον αντιπροσωπευτικό για το “προϊόν” που συνέτριψε τα παραδοσιακά δεδομένα στις μεταφορές και εδραιώθηκε στον παγκόσμιο επιχειρηματικό χάρτη. Παράλληλα, οι αριθμοί* τη χρήζουν βασίλισσα, που δίνει τον ρυθμό στην καινοτομία, με γνώμονα την ευκολία του χρήστη μέσω των -όσο δυνατόν- περισσότερων υπηρεσιών μετακίνησης.

Η μετονομασία της Taxi Beat έγινε το 2017, χρονιά ορόσημο, καθώς η εταιρεία εξαγοράστηκε από τη FREE NOW** (πρώην mytaxi) και σήμερα είναι μέρος της κοινοπραξίας των κολοσσών BMW και Daimler για τις αστικές μετακινήσεις.

Η Λατινική Αμερική στο επίκεντρο του χάρτη στρατηγικής

Και θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθεί σε αυτό το σημείο ότι η ΒΕΑΤ εστιάζει πλέον το ενδιαφέρον της αποκλειστικά στη Λατινική Αμερική, όπου προσφέρει διάφορες υπηρεσίες. Όχι μόνο το παραδοσιακό ταξί με το οποίο ξεκίνησε στη χώρα μας!

Οι υπηρεσίες αυτές δίνουν πρόσβαση στο επιβατικό κοινό σε διάφορους τύπους οχημάτων, ανάλογα με τις ανάγκες μετακίνησης του συγκεκριμένου χρήστη τη συγκεκριμένη στιγμή, μεταφορά δεμάτων κ.ο.κ..

Επίσης, μόλις πριν από λίγο καιρό, λάνσαρε την υπηρεσία BEAT TESLA στην Πόλη του Μεξικού. Όπως μπορεί να υποθέσει κανείς από το όνομα της υπηρεσίας, πρόκειται για έναν στόλο, ο οποίος αποτελείται αποκλειστικά από ηλεκτρικά οχήματα Tesla και προσφέρει premium και φιλική προς το περιβάλλον επιλογή μετακίνησης.

Πιο κοντά μας κι εδώ…

H BEAT έχει ήδη στρατηγική συνεργασία με τη ΔΕΗ για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

Στην Ευρώπη, η FREE NOW επενδύει σημαντικά στη μικρο-κινητικότητα. Παράλληλα, η συνεισφορά στις εθνικές προσπάθειες για μείωση των ρύπων στα κέντρα των πόλεων κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος.

Το μέλλον των αστικών μετακινήσεων είναι ταυτισμένο με δύο πυλώνες: Καλύτερες υπηρεσίες με λιγότερο άγχος για τον επιβάτη και μεγαλύτερη σύνδεση του κλάδου με τους στόχους της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας.

Πάνω σε αυτές τις κατευθύνσεις, τόσο η BEAT όσο και η μητρική FREE NOW, εξελίσσουν τις εφαρμογές τους προσφέροντας πολλαπλούς τρόπους μετακίνησης στο χρήστη.

Στην Ελλάδα, η BEAT έχει ήδη στρατηγική συνεργασία με τη ΔΕΗ για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

Συγκρατείστε ότι φιλοδοξία των ανθρώπων της είναι να ηγηθούν μιας προσπάθειας για αστικές μεταφορές μηδενικών ρύπων στο εγγύς μέλλον.

Η ελληνική νομοθεσία, εμπόδιο στην ψηφιακή μετεξέλιξη των αστικών μετακινήσεων

Βέβαια… όλα αυτά στο πλαίσιο που επιτρέπει η υπερύθμιση του νομοθετικού πλαισίου για τις μετακινήσεις στην Ελλάδα, καθώς η νομοθεσία μας δεν ενθαρρύνει την ψηφιακή μετάβαση στις αστικές μετακινήσεις

«Παρατηρώντας από πολύ κοντά το αντίστοιχο νομοθετικό πλαίσιο στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, που λειτουργεί η μητρική FREE NOW, καταλήγουμε ότι -δυστυχώς- η Ελλάδα  μαζί με την Ιταλία είναι οι τελευταίες χώρες της Ε.Ε. που η νομοθεσία πρακτικά αντί να ενθαρρύνει την ψηφιακή μετάβαση στις αστικές μετακινήσεις, την εμποδίζει» αναφέρει ο κ. Ντάνιας Βασίλης,  Γενικός Διευθυντής της ΒΕΑΤ στην Ελλάδα.

Και εξηγεί:

O κ. Βασίλης Ντάνιας είναι ο νέος Γενικός Διευθυντής της BEAT στην Ελλάδα

«Κορυφαίο παράδειγμα αποτελεί ο ν.4530/2018, πιο γνωστός στα καθ’ ημάς ως ‘Νόμος Σπίρτζη’, μέσω του οποίου οι υπηρεσίες διαδικτυακής διαμεσολάβησης απαγορεύεται να θέτουν κριτήρια ποιότητας για τα οχήματα (πέραν των όσων υποχρεωτικών κριτηρίων ορίζει ήδη ο νόμος), αλλά και να κάνουν προσφορές ή εκπτώσεις στο επιβατικό κοινό. Δημιουργείται έτσι το εξής παράδοξο: Έλληνες μηχανικοί αναπτύσσουν τεχνολογίες από το κέντρο της Αθήνας, οι οποίες αξιοποιούνται και ακμάζουν σε άλλες αγορές της Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής, αλλά την ίδια στιγμή ο Έλληνας πολίτης δεν μπορεί να τις απολαύσει. Ο Έλληνας επιβάτης δε μπορεί να αξιώσει καλύτερες υπηρεσίες ή καλύτερες τιμές, ούτε μπορεί να επιλέξει μετακίνηση με ένα όχημα χαμηλών ρύπων».

Προσφυγή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Επιτροπή Ανταγωνισμού

Ας σημειωθεί ότι η ΒΕΑΤ για το σκοπό αυτό έχει προσφύγει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Ωστόσο, η διαδικασία είναι χρονοβόρα και έτσι μένει εν ισχύ μια νομοθεσία που η Νέα Δημοκρατία είχε πολεμήσει σφοδρά το 2018 εντός του Κοινοβουλίου, ενώ ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε δήλωση του είχε επισημάνει ότι στηρίζει «το δικαίωμα των πολλών στην ασφάλεια και την ποιότητα».

Η FREE NOW εμπιστεύεται το ελληνικό ταλέντο, επενδύοντας σταθερά σε αυτό

Όπως τονίζει πάντως ο κ. Ντάνιας, «Εφόσον το νομοθετικό πλαίσιο συγκλίνει με τα ευρωπαϊκά δεδομένα, η εταιρεία είναι έτοιμη να αυξήσει τις θέσεις εργασίας έως και 20% μέσα σε δώδεκα μήνες. Η FREE NOW εμπιστεύεται το ελληνικό ταλέντο και επενδύει σταθερά σε αυτό. Σε μια εποχή που η Ελλάδα σχεδιάζει μέσω της Επιτροπής Πισσαρίδη το επόμενο παραγωγικό της μοντέλο για τον εκσυγχρονισμό της ελληνικής οικονομίας, στο οποίο η τεχνολογία θα έχει κεντρικό ρόλο (σ.σ. το BEAT αναφέρεται στην Έκθεση ως επιτυχημένο παράδειγμα), έχει ταυτόχρονα την τύχη να διαθέτει μια εταιρεία που καινοτομεί διεθνώς από το κέντρο της πρωτεύουσας. Είναι αυτονόητο πως η αγορά αυτή πρέπει να στηριχθεί μέσα από ένα σύγχρονο νομοθετικό πλαίσιο που θα επιτρέπει στους επιβάτες να απολαμβάνουν καλύτερες υπηρεσίες σε καλύτερες τιμές και τους οδηγούς να δουν αύξηση των εισοδημάτων τους».

Στόχος, μετακινήσεις που πραγματοποιούνται χωρίς άγχος με ένα touch

Φιλοδοξία, όμως, δεν είναι μόνο η μεγαλύτερη σύνδεση του κλάδου με τους στόχους της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας. Όραμα της FREE NOW είναι μία εφαρμογή που θα αποτελεί αφετηρία για κάθε πιθανό μέσο μετακίνησης. Σκοπός είναι ο τελικός χρήστης να μην έχει άγχος για τις μετακινήσεις του, καθώς όλες θα μπορούν να πραγματοποιηθούν μέσα από μία εφαρμογή, είτε πρόκειται για υπηρεσίες ταξί, οχήματα ειδικής μίσθωσης όπως τα minicabs του Λονδίνου, είτε για πατίνια (e-scooters), ηλεκτρικά ποδήλατα, Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ενοικίασης αυτοκινήτου (car sharing) κ.α.

Η FREE NOW ήδη διαθέτει τέτοιες επιλογές στις αγορές της Γερμανίας, της Μ. Βρετανίας, της Γαλλίας, της Ρουμανίας, ενώ σταδιακά ξεκλειδώνει περισσότερες δυνατότητες μετακίνησης και στις υπόλοιπες χώρες.

H Covid-19 επιβάλλει το δικό της πρωτόκολλο

Ο κορωνοϊος έπληξε σημαντικά τις εταιρείες τεχνολογίας αστικών μετακινήσεων με μειώσεις που άγγιξαν το 85% την περίοδο του lockdown.

Παρ’ όλα αυτά, η BEAT στην ελληνική αγορά ανέκαμψε πλήρως στα προ-κορωνοϊού επίπεδα και μάλιστα πολύ γρήγορα. Φαίνεται πως οι πολίτες την εμπιστεύονται λόγω της ασφάλειας που τους προσφέρει και της εμπιστοσύνης που τους αποπνέει. Ωστόσο, είναι έκδηλο ότι οι μετακινήσεις των πολιτών έχουν μειωθεί γενικά και το ίδιο συμβαίνει και με τη ζήτηση για ταξί. Το μαρτυρούν άλλωστε οι ίδιοι οι οδηγοί που βλέπουν το εισόδημά τους να συρρικνώνεται. Συνεπώς, όσοι οδηγοί συνεργάζονται με τη δημοφιλή εφαρμογή αυτήν την περίοδο έχουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα, καθώς εξασφαλίζουν περισσότερες διαδρομές καθημερινά.

Σε σχέση με τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας, η ΒΕΑΤ πήρε από νωρίς ορισμένες στοχευμένες πρωτοβουλίες:

  • Ενημέρωση του επιβατικού κοινού και των οδηγών ταξί για τα μέτρα που αμφότεροι πρέπει να τηρούν κατά τη μετακίνηση,
  • Διάθεση μασκών και αντισηπτικών στους οδηγούς, αλλά και διάθεση ειδικών διαχωριστικών καμπίνας για τα οχήματα, τα οποία έχουν τοποθετήσει περισσότερα από χίλια οχήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Στα συν προσμετράται ότι τόσο κατά την περίοδο της καραντίνας, όσο και στο διάστημα αμέσως μετά, η ΒΕΑΤ ενεργοποίησε και τηλεφωνική γραμμή για να εξυπηρετήσει επιβάτες που, λόγω της κατάστασης ή της μεγαλύτερης ηλικίας τους, είχαν ειδικές ανάγκες στη μετακίνησή τους.

Οι επιβάτες μπορούν να δηλώνουν μέσα από την εφαρμογή τυχόν απουσία μάσκας και οι οδηγοί δέχονται ‘πέναλτι’ σε αυτήν την περίπτωση.

Επιπλέον, η υποχρεωτική χρήση μάσκας έγινε και πολιτική της εταιρείας, με τους επιβάτες να μπορούν πλέον να δηλώνουν μέσα από την εφαρμογή τυχόν απουσία μάσκας και τους οδηγούς να δέχονται ‘πέναλτι’ σε αυτήν την περίπτωση.

Να σημειωθεί ότι στη Λατινική Αμερική, όπου η πανδημία χτύπησε με μεγαλύτερη σφοδρότητα τις αγορές στις οποίες λειτουργεί η εφαρμογή, η BEAT ανέπτυξε γρήγορα νέες υπηρεσίες με σκοπό να παρέχει περισσότερα εργαλεία για ασφαλείς μετακινήσεις στις κοινότητες των χρηστών της. Υπηρεσίες όπως το BEAT Mission, το BEAT Envío και το BEAT Envío Moto σχεδιάστηκαν ειδικά και υλοποιήθηκαν με διαδικασίες κατεπείγοντος για να εξυπηρετήσουν τους πολίτες εν καιρώ κρίσης. Μπορείτε να δείτε περισσότερα εδώ.

Ολοκληρώνοντας το παρόν κείμενο συνειδητοποίησα πως τo ερώτημα “Where next?” -κάτω από το λογότυπο της Beat- είναι το αέναο ερώτημα, μεταξύ των στελεχών της, καταδικασμένο να βρίσκει πάντα απάντηση σε μια νέα ιδέα, έτοιμη να υλοποιηθεί.

*Η ΒΕΑΤ σε αριθμούς

Η BEAT είναι σήμερα η #1 εφαρμογή κλήσης οδηγού σε Ελλάδα, Περού και Κολομβία

Η #2 σε Χιλή και Αργεντινή και

Η #3 στο Μεξικό.

20.000.000 περίπου οι επιβάτες στις χώρες όπου λειτουργεί.

600.000+ οι εγγεγραμμένοι οδηγοί στην πλατφόρμα της.

750+ εργαζόμενοι

300+ εργάζονται στα κεντρικά γραφεία της, που βρίσκονται στην Αθήνα.

8.000 εγγεγραμμένοι οδηγοί στην υπηρεσία, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

**Ποια είναι η FREE NOW;

Η ελληνική αγορά, σε επίπεδο στρατηγικής και λειτουργίας, συμπορεύεται με τη FREE NOW, η οποία έχει παρουσία σε 10 ακόμη ευρωπαϊκές αγορές.

Η FREE NOW προσφέρει μία ποικιλία υπηρεσιών μετακίνησης, από ταξί και ενοικίαση οχήματος με οδηγό μέχρι ηλεκτρικά πατίνια και ηλεκτρικά ποδήλατα. Σημειώστε ότι είναι ηγέτης στον κλάδο του ride-hailing στην Ευρώπη με παρουσία σε περισσότερες από 100 πόλεις. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ