Ν.Κεραμέως: Ούτε βήμα πίσω στην εκπαίδευση των μαθητών που μένουν σπίτι

189
ΑΠΕ

Το μήνυμα ότι δεν κάνει “ούτε βήμα πίσω” στο θέμα της εκπαίδευσης των παιδιών που μένουν σπίτι λόγω των έκτακτων συνθηκών, έστειλε από το βήμα της Βουλής η υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως. Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού του Κινήματος Αλλαγής, Χαράς Κεφαλίδου για την “πραγματική εικόνα στα σχολεία μια εβδομάδα μετά το άνοιγμα” η υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι -παρά την “εκστρατεία παραπληροφόρησης”- η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων έκρινε νόμιμο τον σκοπό της διάταξης για ταυτόχρονη διδασκαλία σε μαθητές με φυσική παρουσία και σε άλλους μαθητές με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Όπως προσέθεσε η κ. Κεραμέως, το υπουργείο Παιδείας είχε συμβουλευθεί την Αρχή πριν τη διαμόρφωση της ρύθμισης και ενσωμάτωσε συγκεκριμένες προτάσεις της. Σημείωσε επίσης ότι «μετά τη χθεσινή ανακοίνωση τής Αρχής, κάποιοι εν απογνώσει ψάχνουν νέες άμυνες και προσπαθούν να συνεχίσουν την παραπληροφόρηση, λέγοντας ότι δήθεν κάνουμε πίσω» και τόνισε: «Το διαμηνύω, λοιπόν. Ούτε βήμα πίσω! Προχωράμε, όπως ακριβώς ξεκινήσαμε, για την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος».

Παράλληλα, η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι πρόκειται να εκδοθεί άμεσα η απαραίτητη κανονιστική πράξη για την εφαρμογή της διάταξης που ψηφίσθηκε και παρέχει τη δυνατότητα ψηφιακής σύνδεσης των μαθητών που μένουν σπίτι.

Απαντώντας σε ερωτήματα που σχετίζονται με την προετοιμασία της Πολιτείας να υλοποιήσει την εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η κ. Κεραμέως έκανε λόγο για προσπάθεια απαξίωσης όλων των συντελεστών της εκπαίδευσης: «Αν ακούγαμε τις απανταχού Κασσάνδρες» είπε, δεν θα είχαμε σήμερα 36 εκατομμύρια λεπτά μαθημάτων σύγχρονης τηλεκπαίδευσης, «δεν θα είχαμε δώσει στα παιδιά μας τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν τους 2 αυτούς μήνες που τελούσαμε σε αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών για να διατηρήσουν στενή την επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία, δεν θα είχαμε δρομολογήσει για τα σχολεία μας πάνω από 12 εκατομμύρια ευρώ σε τεχνολογικό εξοπλισμό από ΕΣΠΑ και 3 εκατομμύρια ευρώ σε εξοπλισμό από δωρεές, δεν θα είχαμε εξασφαλίσει δωρεάν πρόσβαση στις εκπαιδευτικές πλατφόρμες από τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας, δεν θα είχαμε εξελίξει τις ψηφιακές μας υποδομές».

Η υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε αναλυτικά στα μέτρα υγιεινής που τηρούνται στα σχολεία, σημείωσε ότι από τις 6/5/2020, οπότε και επέστρεψαν οι εκπαιδευτικοί στις σχολικές μονάδες, έλειψε σε άδεια «μόλις το 1,3% έως 2,5% των εκπαιδευτικών» ενώ «με βάση τα έως τώρα στοιχεία, οι μαθητές της Γ’ Λυκείου έχουν επιστρέψει στις τάξεις από προχθές, 11/5, σε ποσοστό 60% κατά μέσο όρο».

Τέλος, σχετικά με τη διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η κ. Κεραμέως διαβεβαίωσε ότι συνεχίζεται κανονικά στις δομές που τελούν ακόμη σε αναστολή λειτουργίας ενώ υπογράμμισε ότι «η εκπαιδευτική κοινότητα, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία, αγκάλιασε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση: καταγράφηκαν σχεδόν 10 εκατομμύρια συμμετοχές μαθητών αθροιστικά σε ψηφιακές τάξεις, 113.000 εκπαιδευτικοί έχουν δημιουργήσει την προσωπική ψηφιακή τους τάξη, πάνω από 1 εκατομμύριο μαθητές και σχεδόν 200.000 εκπαιδευτικοί έχουν εγγραφεί στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, 150.000 παιδιά παρακολουθούν καθημερινά την εκπαιδευτική τηλεόραση, ενώ πάνω από 96% των μαθημάτων των Πανεπιστημίων διενεργούνται κανονικά μέσω τηλεδιάσκεψης».

Χαρά Κεφαλίδου: Αιφνιδιαστική νομοθέτηση χωρίς συνεννόηση, για απευθείας μετάδοση των μαθημάτων

Από την πλευρά της, η βουλευτής του ΚΙΝΑΛ μίλησε για αιφνιδιαστική νομοθέτηση χωρίς συνεννόηση, καθώς και για θέματα νομιμότητας της παραπάνω ρύθμισης. Πρότεινε ωστόσο τη χρήση της “εξ αποστάσεως ασύγχρονης εκπαίδευσης”.

Η κ. Κεφαλίδου, που εκτίμησε ότι η εικόνα προσέλευσης των μαθητών είναι ακόμα “αδιευκρίνιστη”, σημείωσε ότι τα σχολεία έχουν ξεκινήσει, αλλά η απόφαση για την απευθείας μετάδοση (live streaming) των μαθημάτων δεν έχει ληφθεί ακόμα.

Σύμφωνα με τη βουλευτή του Κινήματος Αλλαγής το υπουργείο Παιδείας αγνόησε τις προϋποθέσεις που έθεσε η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, είπε ότι δεν προετοίμασε “μελέτη αντικτύπου” και ζήτησε να αποκλειστούν από τη ζωντανή αναμετάδοση οι χαρακτηρισμοί για την απόδοση μαθητών από τον καθηγητή καθώς και τυχόν σχόλια μαθητών.