today-is-a-good-day
25.1 C
Athens

Αντέχουν τα συνοικιακά παντοπωλεία στον ανταγωνισμό με τα Super Market

Έξω από τα σούπερ μάρκετ πραγματοποιείται το 43% του τζίρου του λιανεμπορίου τροφίμων, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
Όπως φαίνεται τα συνοικιακά καταστήματα εξακολουθούν να διατηρούν τις δυνάμεις τους λόγω των ισχυρών διαπροσωπικών δεσμών που έχουν κτίσει με τους πελάτες όλα αυτά τα χρόνια.
Από την άλλη, οι σούπερ μάρκετ, παρά τις προσπάθειες που έχουν κάνει δεν έχουν καταφέρει να προσεγγίσουν το 43% της αγοράς.
Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, η δαπάνη ανά νοικοκυριό σε είδη παντοπωλείου διαμορφώθηκε πέρυσι στα 366,67 ευρώ αυξημένη κατά 0,86%, ενώ η συνολική δαπάνη σε είδη παντοπωλείου στη χώρα έμεινε σχεδόν αμετάβλητη στα 17,81 δις. ευρώ λόγω της μείωσης που παρουσίασε ο αριθμός των νοικοκυριών.
Με δεδομένο ότι οι αλυσίδες σουπερμάρκετ πραγματοποιούν πωλήσεις 10 δις. ευρώ (πηγή: Πανόραμα των Αλυσίδων Σουπερμάρκετ 2019) αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον το 43% της αγοράς του λιανεμπορίου τροφίμων πραγματοποιείται εκτός αλυσίδων σουπερμάρκετ. Το 57% είναι από τα χαμηλότερα ποσοστά στην Ευρώπη όπου το επίπεδο του μεριδίου αγοράς των αλυσίδων σουπερμάρκετ κυμαίνεται στο 70-80% της συνολικής αγοράς, σημειώνει το ΙΕΛΚΑ.
Η μεταβολή αυτή δεν είναι συνολική και υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις ανά κατηγορία. Μείωση παρουσίασε η δαπάνη σε έλαια και λίπη (-0,87%), σε οινοπνευματώδη ποτά (-1,08%) και σε γαλακτοκομικά και αυγά (-1,68%). Οι υπόλοιπες γενικές κατηγορίες παρουσίασαν αύξηση με μεγαλύτερη αυτή στα φρούτα (+5,21%), στα είδη ατομικού ευπρεπισμού (+2,50%) και στα μη οινοπνευματώδη ποτά (+2,43%).
Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ διάφοροι δημογραφικοί και κοινωνικοί παράγοντες επηρεάζουν τα τελευταία χρόνια τη δαπάνη των νοικοκυριών και τη διαμόρφωση της. Παράγοντες όπως η γήρανση του πληθυσμού, η μετανάστευση, οι τουριστικές δραστηριότητας Airbnb επηρεάζουν τόσο το ύψος της δαπάνης, όσο και τη σύνθεση της σε διαφορετικές περιοχές.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ