Το νέο Mitsubishi Outlander PHEV συμβάλλει στη μείωση των ρύπων

231
ΑΠΕ

Τα υβριδικά και τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα περιλαμβάνονται στη λίστα των οχημάτων, που συμβάλλουν στη μείωση των ρύπων. Διαθέτουν σύστημα παραγωγής ενέργειας, το οποίο εξασφαλίζει μειωμένη κατανάλωση και μικρότερη ποσότητα ρύπων. Ειδικότερα, τα υβριδικά συστήματα παραγωγής ενέργειας απαρτίζονται από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης βενζίνης είτε ντίζελ και τουλάχιστον έναν ηλεκτρικό κινητήρα. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, διαθέτουν μόνο έναν τουλάχιστον ηλεκτρικό κινητήρα.

Στη κατηγορία των υβριδικών αυτοκινήτων ανήκει και το νέο Mitsubishi Outlander PHEV, το οποίο παρουσιάστηκε στην Ελλάδα και είναι διαθέσιμο από το δίκτυο της επίσημης αντιπροσωπείας. Εξοπλίζεται με έναν κινητήρα βενζίνης βενζινοκινητήρας 2.4 κύκλου Atkinson ισχύος 135 ίππων και δυο ηλεκτρικούς κινητήρες. Ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας έχει απόδοση 82 ίππους και ο πίσω 95 ίππους. Η συνδυασμένη απόδοση των τριών μονάδων είναι 224 ίπποι.

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η τελική ταχύτητα φθάνει τα 170 χλμ./ώρα. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,5΄΄. Μέση κατανάλωση 2 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 46 γραμ./χλμ. Οι μετρήσεις του κατασκευαστή έγιναν με το νέο πρωτόκολλο WLTP.

Το νέο πρόγραμμα αναβάθμισης του υβριδικού SUV, μήκους 4,69 μ., περιλαμβάνει τα εξής: Νέος βενζινοκινητήρας 2.4 κύκλου Atkinson, ισχύς γεννήτριας αυξημένη κατά 10%, ισχύς πίσω μοτέρ αυξημένη κατά 10% στα 70KW(95PS), χωρητικότητα μπαταρίας, αυξημένη κατά 15% στα 13,8KWh, απόδοση μπαταρίας, αυξημένη κατά 10%, αναβαθμισμένο λειτουργικό σύστημα PHEV, νέο πλαίσιο, βελτιωμένο σύστημα Super-All Wheel Control (S-AWC) προερχόμενο από το Lancer Evolution, με δύο νέα προφίλ οδήγησης SPORT και SNOW, υψηλότερη ακαμψία αμαξώματος με τα χρήση ειδικών δομικών κολλών, νέα ρύθμιση της ανάρτησης, ταχύτερος λόγος υποπολλαπλασιασμού κρεμαγιέρας, εμπρός αεριζόμενα δισκόφρενα 17″.

Όσον αφορά την σχεδίαση, νέα εμπρός μάσκα, νέος προφυλακτήρας, νέο σύστημα φώτων και νέα πίσω αεροτομή.

Επιλέχθηκαν, νέα εμπρός καθίσματα τύπου μπάκετ και νέα δερμάτινη ταπετσαρία υψηλής ποιότητας.

Το σύστημα PHEV είναι πλήρως αυτόματο, ο οδηγός έχει τις εξής δυνατότητες:

Να επιλέξει το EV Mode.

Να ενεργοποιήσει το SAVE mode – η προτιμώμενη λύση για προστασία της φόρτισης της μπαταρίας, προσθέτοντας μία δόση ηλεκτροκίνησης για μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων, ενώ διατηρεί φορτισμένες τις μπαταρίες.

Να πιέσει το διακόπτη CHARGE mode για να ξεκινήσει η φόρτιση όταν καμία πηγή ισχύος δεν είναι διαθέσιμη.

Να χρησιμοποιεί τους μοχλούς πίσω από το τιμόνι (paddles) για ρύθμιση του φρένου του κινητήρα & και της ανάκτησης ενέργειας.

Το Outlander PHEV προσφέρει τρία Drive Modes. Ολα ενεργοποιούνται αυτόματα από το PHEV Operating System και προσφέρουν μόνιμη ηλεκτρική τετρακίνηση:

– Pure EV Mode (μέχρι 135 χλμ./ώρα). Το όχημα κινείται από τα εμπρός και πίσω μοτέρ. Ενέργεια τροφοδοτείται από τη μπαταρία.

– Series Hybrid Mode. Το αυτοκίνητο εξακολουθεί να χρησιμοποιεί την ισχύ των εμπρός και πίσω μοτέρ. Ο κινητήρας ενεργοποιείται ως γεννήτρια, για φόρτιση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Το πρόγραμμα ενεργοποιείται αυτόματα – για 3-10 λεπτά το μέγιστο. Με ταχύτητα πάνω από 135 χλμ./ώρα.

– Parallel Hybrid Mode. Ο κινητήρας κινεί τους εμπρός τροχούς, μέσω του Multi-Mode εμπρός άξονα. Το εμπρός μοτέρ υποστηρίζει τον κινητήρα και το πίσω μοτέρ εξακολουθεί να κινεί τους πίσω τροχούς. Το πρόγραμμα αυτό ενεργοποιείται αυτόματα μετά τα 135 χλμ./ώρα.

Εισάγονται δυο εκδόσεις, η Intensive Plus κοστίζει 45.900 ευρώ και η Style Plus Navi 54.900 ευρώ.